#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2013 05:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το αλαλούμ στις ΔΟΥ, γολγοθάς για τους πολίτες



Ένα πρωτοφανές αλαλούμ επικρατεί από την περασμένη Δευτέρα σε 51 περιοχές της χώρας, όπου, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και της Τρόικας, οι ΔΟΥ που λειτουργούσαν μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2013 έπρεπε να έχουν καταργηθεί και οι αρμοδιότητές τους να έχουν μεταφερθεί σε άλλες μεγαλύτερες ΔΟΥ οι οποίες βρίσκονται έως και 100 χιλιόμετρα μακριά. Χιλιάδες πολίτες που κατοικούν σε περιοχές στις οποίες καταργούνται οι ΔΟΥ διαμαρτύρονται έντονα και αρκετοί προχωρούν και σε δυναμικές κινητοποιήσεις, καθώς διαπιστώνουν ότι στα ήδη οξυμμένα οικονομικά προβλήματα που τους έχει προκαλέσει η καταστροφική μνημονιακή πολιτική των τελευταίων ετών προστίθεται ένα ακόμη πολύ σημαντικό, τα οποίο είναι η αδυναμία έγκαιρης και ομαλής διεκπεραίωσης των φορολογικών τους υποθέσεων.

Ταλαιπωρία

Διαπιστώνουν δηλαδή έντρομοι ότι η κατάργηση των ΔΟΥ στις περιοχές τους σημαίνει πλέον ότι για να επιλύσουν φορολογικά θέματα ζωτικής σημασίας, τα οποία τους απασχολούν, θα πρέπει:

* είτε να μετακινούνται σε αποστάσεις της τάξεως των 10 έως και 100 χιλιομέτρων, πράγμα πλέον αδύνατο, καθώς συνεπάγεται τεράστιο κόστος σε χρήματα (που δεν έχουν) και σε χρόνο (που δεν διαθέτουν)

* είτε να περιμένουν για πολλές μέρες να εξυπηρετηθούν διά αλληλογραφίας!

Η αναστολή της λειτουργίας άλλων 51 ΔΟΥ από Δευτέρα 14-1-2013 εντάσσεται στο πλαίσιο εφαρμογής του μνημονιακού σχεδίου, το οποίο προβλέπει καταργήσεις μεγάλου αριθμού εφοριών και απορρόφησή τους από άλλες μεγαλύτερες, ώστε ο συνολικός αριθμός τους να περιοριστεί στις 120 από 287 που λειτουργούσαν μέχρι τα μέσα του 2011. Η εφαρμογή του σχεδίου αυτού υλοποιείται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, χωρίς να έχει ληφθεί προηγουμένως καμία ουσιαστική μέριμνα για την ομαλή εξυπηρέτηση εκατομμυρίων φορολογουμένων οι οποίοι υπάγονται στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών που βάζουν λουκέτο!

Κενό εξυπηρέτησης

Στις περισσότερες από τις περιοχές της χώρας στις οποίες καταργούνται οι ΔΟΥ δημιουργείται ένα τεράστιο κενό εξυπηρέτησης, το οποίο αδυνατούν να καλύψουν οι… υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών για τη σύσταση και τη λειτουργία Κέντρων ή Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στις συγκεκριμένες περιοχές. Τα Κέντρα αυτά προβλέπεται να λειτουργήσουν στις περιοχές όπου καταργούνται οι ΔΥΟ, με έξοδα των αρμόδιων δήμων και με μόνη υποχρέωση του υπουργείου Οικονομικών να καλύπτει τις δαπάνες μισθοδοσίας των εφοριακών υπαλλήλων που θα εργάζονται σ’ αυτά. Μέχρι στιγμής, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Οικονομικών, έχουν ιδρυθεί 39 Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων σε περιοχές όπου οι ΔΟΥ καταργήθηκαν το 2011! Στις υπόλοιπες περιοχές δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η λειτουργία των συγκεκριμένων κέντρων και δεν είναι βέβαιο αν όλοι οι δήμοι θα βρουν τα χρήματα για να καλύψουν τις δαπάνες λειτουργίας τους, συμπεριλαμβανομένων και των τυχόν ενοικίων που θα χρειαστεί να καταβάλλονται! Αλλά ακόμη και εκεί που τα Κέντρα αυτά λειτουργούν ή πρόκειται να λειτουργήσουν, η εξυπηρέτηση που προβλέπεται να παρέχουν στους φορολογούμενους είναι ανεπαρκής, καθώς, στις περισσότερες περιπτώσεις περιορίζονται στην παραλαβή εγγράφων που αφορούν σε αιτήσεις φορολογουμένων για τη διεκπεραίωση διαφόρων υποθέσεών τους και στη διαβίβαση των εγγράφων αυτών διά… αλληλογραφίας (!) στις αρμόδιες ΔΥΟ, οι οποίες λειτουργούν σε γειτονικούς δήμους και σε αποστάσεις που κυμαίνονται από 10 έως και 100 χιλιόμετρα! Μέχρι δε να απαντήσουν οι ΔΥΟ, μπορεί να περνά πλέον χρονικό διάστημα πολλών ημερών, ειδικά σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, όπου οι ΔΟΥ έχουν καταργηθεί!

Εκτός αρμοδιοτήτων

Τα ΚΕΦ ή ΓΕΦ δεν λειτουργούν με μηχανογράφηση αλλά μόνο με χειρόγραφο σύστημα και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες για σημαντικές φορολογικές διαδικασίες, όπως η θεώρηση βιβλίων και στοιχείων, η υπαγωγή σε ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, η διοικητική επίλυση φορολογικών διαφορών μετά τη διενέργεια ελέγχων, η υποβολή αιτήσεων για αναστολές βεβαιώσεων χρεών λόγω προσφυγών, η υποβολή αιτήσεων για αναστολή προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, η υποβολή δηλώσεων διακοπής εργασιών επιχείρησης και η χορήγηση αποδεικτικών φορολογικής ενημερότητας και η εξόφληση φορολογικών οφειλών.

Για να καταφέρουν, πλέον, να διεκπεραιώσουν όλες αυτές τις διαδικασίες, οι φορολογούμενοι που διαμένουν σε περιοχές όπου καταργήθηκαν οι ΔΟΥ είναι υποχρεωμένοι:

* Είτε να μετακινούνται πλέον οδικώς ή σιδηροδρομικώς ή ατμοπλοϊκώς για πολλά χιλιόμετρα ή ναυτικά μίλια -και να χάνουν πολλές μέρες και ώρες από τη ζωή τους- για να τις διεκπεραιώσουν! Εξαίρεση από αυτήν την ταλαιπωρία ισχύει μόνο για τη διαδικασία της καταβολής οφειλών και μόνο για περιοχές στις οποίες οι μεν ΔΟΥ καταργήθηκαν αλλά υπάρχουν σε κοντινή απόσταση υποκαταστήματα τραπεζών.

* Είτε να στέλνουν τις αιτήσεις μέσω των ΚΕΦ για να τις διαβιβάσουν στις αρμόδιες ΔΟΥ και ύστερα από διάστημα μερικών ημερών να παραλαμβάνουν διά αλληλογραφίας μέσω των ΚΕΦ τις απαντήσεις των ΔΟΥ!

Προβλήματα παντού

Σοβαρά προβλήματα εξυπηρέτησης παρουσιάζονται ωστόσο και στις ΔΥΟ οι οποίες δεν καταργούνται αλλά υποδέχονται τις αρμοδιότητες αυτών που καταργούνται. Πρώτα από όλα δεν έχει ληφθεί καν μέριμνα για την ενοποίηση των ηλεκτρονικών αρχείων των ΔΟΥ που καταργούνται με τα ηλεκτρονικά αρχεία των ΔΟΥ στις οποίες μεταφέρονται οι αρμοδιότητες των καταργούμενων ΔΥΟ. Έτσι, σε κάθε ΔΟΥ που υποδέχεται μία ή περισσότερες καταργηθείσες ΔΥΟ, η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων γίνεται από διαφορετικούς server υπολογιστών, με συνέπεια να χάνεται πολύτιμος χρόνος μέχρι ο αρμόδιος υπάλληλος να φύγει από τον ένα server και να μεταβεί στον άλλο!

Εξάλλου, πολλές καταργήσεις και συγχωνεύσεις ΔΟΥ έχουν ολοκληρωθεί μόνο στα χαρτιά, καθώς οι «καταργηθείσες» ΔΟΥ προβλέπεται ότι θα εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι να βρεθεί κτίριο για να στεγάσει τη νέα ενιαία ΔΟΥ! Ωστόσο, οι ΔΟΥ αυτές λειτουργούν πλέον με πολλούς περιορισμούς στις δυνατότητες εξυπηρέτησης των φορολογουμένων τους.

(Από τον Ελεύθερο Τύπο)

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δικηγόρος avatar
    Δικηγόρος 16/01/2013 07:25:19

    Και που να δεις τώρα με το σχέδιο αναδιαργάνωσης του Υπουργείου Οικονομικών τί γίνεται: καταργούνται οι βασικές Διευθύνσεις του Υπουργείου αυτές δηλαδή που είχαν την ευθύνη των μεγάλων φορολογικών (ΦΠΑ, Εισόδημα, Κεφάλαιο), και γίνονται ...Τμήματα μιας Διεύθυνσης. Οi Διευθύνσεις που πρέπει να ενισχυθούν περισσότερο για να καθοδηγήσουν την εφαρμογή του ορυμαγδού φορολογικών διατάξεων που περνάνε, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ερμηνείας που αναφύονται, να προτείνουν την εκλογίκευση της νομοθεσίας ώστε να καταστεί..εφαρμόσιμη, αυτές λοιπόν διαλύονται. Και ενισχύεται η κλασσική Διεύθυνση χαλάρωσης και ξάπλας των ΠΑΣΟκων του Υπουργείου, η Διεύθυνση Οργάνωσης... , η οποία παραμένει Διεύθυνση με τέσσερα τμήματα (και χωρίς, όπως ανέκαθεν, αντικείμενο). Πολύ μπροστά θα πάμε έτσι. Διαλύουμε την πρώτη γραμμή του μετώπου και ενισχύουμε τα μαγειρεία. Μπράβο.

  2. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 16/01/2013 12:32:53

    "Τα ΚΕΦ ή ΓΕΦ δεν λειτουργούν με μηχανογράφηση αλλά μόνο με χειρόγραφο σύστημα και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες για σημαντικές φορολογικές διαδικασίες, όπως:"

    "η θεώρηση βιβλίων και στοιχείων": ναι, αυτή που θα είχαν ήδη καταργήσει.

    ...

    "η χορήγηση αποδεικτικών φορολογικής ενημερότητας": ναι, με το αλαλούμ του ΕΕΤΗΔΕ (η πληρωμή του έγινε μπαλάκι μεταξύ ΔΕΗ και ΔΟΥ), την αλλαγή των δόσεων του φόρου εισοδήματος από 3 δίμηνες σε 7 μηνιαίες και με όλα τα άλλα -στο γόνατο γραμμένα- μέτρα της κουρελούς που λέγεται ελληνικό φορολογικό σύστημα, ΔΕΝ υπάρχει πλέον η δυνατότητα για ηλεκτρονική λήψη πιστοποιητικού φορ. ενημερότητας και καλούνται οι πολίτες να περάσουν από την αρμόδια - αλήθεια, ποια είναι αυτή μετά τις νέες καταργήσεις συγχωνεύσεις; - ΔΟΥ. Άρα, ακόμη και αν τα ΚΕΦ/ΓΕΦ λειτουργούσαν με μηχανοργάνωση, πάλι μια τρύπα στο νερό θα έκαναν για το συγκεκριμένο θέμα. Φυσικά για τους μεγάλους προμηθευτές του δημοσίου δεν υπάρχει πρόβλημα: χρειάζεται απλά μία μικρή (χαριστική) προσθήκη σε μια ακόμη από τις τόσες (που θα έκαναν τον συνταγματικό νομοθέτη να κλαίει από ντροπή κι απόγνωση) πράξη νομοθετικού περιεχομένου (πάντα για "επείγουσες και απρόβλεπτες" καταστάσεις, κατά τους εισηγητές των), και δεν απαιτείται (γι' αυτούς και μόνο) φορολογική ενημερότητα για να εισπράξουν χρήματα από το δημόσιο. Κράτος που κρύβεται πίσω από τον μπερντέ του καραγκιόζη...



    Από τη μια κακώς οι πολίτες δεν έχουν αποκτήσει κλειδαρίθμους για να εκτελούν κάποιες από τις παραπάνω εργασίες ηλεκτρονικά (έστω με τη βοήθεια του λογιστή των ή κάποιου ψηφιακά μη αναλφάβητου συγγενούς των), αλλά και από την άλλη οι όποιες ηλεκτρονικές δομές του κράτους θυμίζουν πύργο από τραπουλόχαρτα, έτοιμος να σωριασθεί με το παραμικρό ταρακούνημα. Όλα λειτουργούν περίπου από τύχη. Προφανώς έτσι δεν πρόκειται να ανακάμψουμε.

    Παρέχοντας βοήθεια σε γνωστό μου άτομο για την εκτύπωση του ειδοποιητηρίου ασφαλιστικών εισφορών από την ιστοσελίδα του ΤΣΑΥ, διεπίστωσα πως, ενώ είχε ήδη εγγραφεί ηλεκτρονικά (μέσω ανασφαλών ιστοσελίδων, ως είθισται στη μπανανία μας) στο ΤΣΑΥ (www.tsay.gr), απαιτείτο να ξαναγγραφεί με τα ίδια στοιχεία στο eisfores.tsay.gr (πάλι μέσω ακρυπτογράφητων ιστοσελίδων και με όλα τα οικονομικά και προσωπικά του στοιχεία διαθέσιμα στον οποιονδήποτε ενδιάμεσο). Οι μετριότητες, οι άσχετοι και οι κομματικοί στρατοί που έχουν γεμίσει κάθε χαραμάδα του κράτος μας καταδικάζουν τις όποιες, ακόμη και βηματικές, βελτιώσεις. Το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο. Πάντως γέλασα πικρά όταν έμαθα πως οι (ψηφιακά αγράμματοι) του Ι.Σ.Α. αποφάσισαν εν μέσω όλων αυτών των δυσλειτουργιών του ταμείου των να ασχοληθούν με τον foufoutos.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.