Τι σημαίνει για την Ελλάδα και τους Έλληνες η έξοδος στις αγορές
10/04/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι σημαίνει για την Ελλάδα και τους Έλληνες η έξοδος στις αγορές

Ο συνδυασμός του συνεχούς πλεονάσματος, των μέτρων τόνωσης της αγοράς και του φθηνού δανεισμού από τις αγορές θέτουν τις βάσεις για οριστική έξοδο από τα μνημόνια, τις τρόικες και τα συνεχή μέτρα που πλήττουν τον ελληνικό λαό.

Η χθεσινή ημέρα ήταν ιστορική για την Ελλάδα, όπως ιστορική είναι και η σημερινή καθώς ξεκινά ύστερα από τέσσερα πέτρινα χρόνια μια έκδοση ελληνικού ομολόγου στις αγορές. Το βιβλίο προσφορών ανοίγει για να υποδεχθεί τους ξένους επενδυτές οι οποίοι καλούνται να καλύψουν 2,5 δις ευρώ που ζητά το οικονομικό επιτελείο. Με βάση τις χθεσινές προσφορές κατά τη διάρκεια των προεγγραφών, συγκεντρώθηκαν κεφάλαια ύψους 16 δις ευρώ κι αυτό δείχνει ότι οι ξένοι εμπιστεύονται ξανά την Ελλάδα. Είναι πεπεισμένοι ότι πέρασε η εποχή του grexit και ξεκίνησε η εποχή του Gre-entry όπως έγραψαν χθες οι FT με αφορμή την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές.

Ίσως για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού όλα αυτά να είναι από… άλλο πλανήτη, να μην καταλαβαίνουν ούτε τη διαδικασία αλλά ούτε και το όφελος που έχει η έκδοση και η τεράστια ζήτηση για το ελληνικό ομόλογο. Άλλωστε, μετά από τόσα χρόνια πίκρας και φτώχειας το μόνο που καταλαβαίνει ο ελληνικός λαός είναι το κοινωνικό μέρισμα, τα επιδόματα ή οι μειώσεις φόρων.

Ωστόσο, όλα αυτά τα ακαταλαβίστικα είναι τόσο σημαντικά για την ελληνική οικονομία όσο πιθανότατα και το μοίρασμα του ΕΣΠΑ ή άλλες κοινοτικές επιδοτήσεις που πάνε απευθείας στις τσέπες του κόσμου. Είναι τέτοια η σημασία για τη χώρα που τα επόμενα χρόνια πολλοί θα μνημονεύουν αυτή την ημέρα. Είναι η πρόωρη Ανάσταση της ελληνικής οικονομίας, το τέλος του Γολγοθά για τον κόσμο που υπέστη τόσες θυσίες.

Ένα μόνο νούμερο πρέπει να σας πούμε για να καταλάβετε τη σημασία της εξόδου στις αγορές. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, το καθαρό όφελος για την ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι η υπερκάλυψη και η βουτιά του επιτοκίου στα 5ετή κοντά στο 5% και στα 10ετή κάτω από 6% θα συμπαρασύρει το σύνολο των εκδόσεων, βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων.

Τι θα προκαλέσει η έξοδος στις αγορές

Η επιτυχία της έκδοσης, που όπως φαίνεται θα είναι μεγάλη (ίσως ξεπεράσει τα 20 δις η προσφορά των επενδυτών και ίσως το επιτόκιο κυμανθεί κάτω από το 5%) προκαλεί τα εξής:

Καθίσταται περαιτέρω ευκολότερη η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους. Με ότι αυτό συνεπάγεται για τις διαπραγματεύσεις που θα ξεκινήσουν με τους δανειστές το επόμενο διάστημα.

Οι διεθνείς επενδυτές μπορούν να συγκρίνουν στοιχεία ενεργητικού της ελληνικής οικονομίας με άλλες οικονομίες. Μια χώρα που είναι εκτός αγοράς δεν μπορεί να συγκριθεί με καμιά άλλη, είναι ανύπαρκτη, δεν υπάρχει για τους δανειστές.

Διευκολύνεται η ροή χρημάτων προς τη χώρα (και όχι μόνο για δανεισμό). Το επόμενο διάστημα επιχειρήσεις που άλλαζαν έδρα για να μπορούν να πάρουν δανεικά από ξένες τράπεζες θα μπορούν να δανειστούν με χαμηλά επιτόκια. Θα μπορούν να επιβιώσουν, να αυξήσουν τις θέσεις εργασίας, να αναπτυχθούν περισσότερο.

Καθίσταται πιο εύκολη η προσφυγή των ελληνικών τραπεζών στις αγορές. Αυτό σημαίνει ότι τους επόμενους μήνες οι τράπεζες θα δανείζονται φθηνά και θα μπορούν να δανείζουν επίσης φθηνά σε πολίτες και επιχειρήσεις. Θα αυξηθεί η ρευστότητα στην αγορά, κάτι που ήταν το ζητούμενο εδώ και χρόνια.

Ποιος μπορεί να αρνηθεί επίσης ότι η Ελλάδα ξαναμπαίνει στο χάρτη των διεθνών αγορών. Την τελευταία φορά που βγήκαμε στις αγορές ήταν τον Απρίλιο του 2010, για 20ετές ομόλογο. Τότε ζητήσαμε 1 δισ. και πήραμε μόνο 390 εκατ. ευρώ. 4 χρόνια μετά τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Οι προσπάθειες του ελληνικού λαού και της κυβέρνησης πιάνουν τόπο.

Και δεν σταματά εδώ η κυβέρνηση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί να προχωρήσει και σε άλλες εκδόσεις. 12μηνα ομόλογα αλλά και 3ετή και 7ετή με εξαιρετικά καλά επιτόκια για την Ελλάδα. Όλα αυτά σε 3-4 μήνες θα φανούν πόσο σημαντικά είναι και πόσο καλό κάνουν στην οικονομία. Άλλωστε, η δυνατότητα να καλύπτει η χώρα το όποιο χρηματοδοτικό κενό με «ανθρώπινα» επιτόκια κι όχι με όρους… Νιγηρίας είναι από μόνο του σημαντικό. Το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι να μετατρέψει την υπό εξέλιξη σταθεροποίηση σε δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή. Αλλά μόνο με την έξοδο στις αγορές θα μπορεί να αλλάξει τα πάντα.

Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι ο συνδυασμός του συνεχούς πλεονάσματος, των μέτρων τόνωσης της αγοράς (όπως ο συμψηφισμός του ΦΠΑ, το κοινωνικό μέρισμα, η αποπληρωμή χρεών του δημοσίου) και του φθηνού δανεισμού από τις αγορές θέτουν τις βάσεις για οριστική έξοδο από τα μνημόνια, τις τρόικες και τα συνεχή μέτρα που πλήττουν τον ελληνικό λαό.

Χωρίς μνημόνια και εξαρτήσεις θα μπορεί η κυβέρνηση να αποκαταστήσει τις αδικίες, να ξαναδώσει αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, να μειώσει φόρους, να ελαφρύνει τις οικονομικά αδύναμες ομάδες του πληθυσμού.

Επίσης, θα ανοίξει ο δρόμος για περισσότερες δουλειές, για αύξηση των ξένων επενδύσεων στη χώρα μας, για ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος. Και είτε το πιστεύει κανείς είτε όχι, αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

Δεν είμαστε πια ούτε Τιτανικός, ούτε τα παιδιά για τις σφαλιάρες που μας έκανε η κυβέρνηση Παπανδρέου. Είμαστε μια χώρα που διεκδικεί ό,τι και οι άλλες. Το μέλλον της μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα, αυτό το σκληρό σύστημα που όμως κυριαρχεί και σίγουρα εμείς μόνοι μας δεν μπορούμε να το αλλάξουμε.

Πολλοί μπορεί να μην πιστεύουν ότι η Ανάσταση είναι πιο κοντά από ποτέ, όμως έτσι είναι. Μετά από τη σημερινή επιτυχία η κυβέρνηση θέτει τους νέους στόχους, τις νέες βάσεις πάνω στις οποίες θα στηριχθεί για τα καλά το ελληνικό success story. Οι στόχοι αυτοί είναι:

Οι οκτώ άξονες στους οποίους θα βασιστεί η κυβέρνηση είναι οι εξής:

Επιβράδυνση της πτώσης της κατανάλωσης, καθώς προβλέπεται ότι θα ανακοπεί η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος.

Θετική συμβολή της εξωτερικής ζήτησης που θα ενισχυθεί από τις εξαγωγές αγαθών και τουριστικών υπηρεσιών

Ταχύτερη αξιοποίηση και υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων από πόρους του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση τόσο των επενδύσεων στις υποδομές όσο και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Η δρομολόγηση της θέσπισης του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου θα συμβάλλει καθοριστικά στην τόνωση της ρευστότητας και στην αποκατάσταση διαύλων χρηματοδότησης.

Εντατικότερη υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου.

Προσήλωση της οικονομικής πολιτικής στην πραγματοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, κυρίως με την ενδυνάμωση του ανταγωνισμού στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών και με την άρση των εμποδίων στη λειτουργία της οικονομίας. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντική η πρόσφατη πρωτοβουλία για το συμψηφισμό οφειλών ΦΠΑ μεταξύ Δημοσίου και επιχειρήσεων, αλλά και μεταξύ επιχειρήσεων. Αίτημα διαχρονικό των Επιμελητηρίων και των φορέων.

Ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης και αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος, η οποία μεσοπρόθεσμα αναμένεται να συνοδευθεί από την εξομάλυνση της πιστωτικής επέκτασης και την ενισχυμένη δυνατότητα χορήγησης πιστώσεων στην οικονομία.

Προώθηση πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης και καταπολέμησης της ανεργίας. Ήδη έχει ξεκινήσει η υλοποίηση μιας μεγάλης δέσμης παρεμβάσεων, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,5 δισ. ευρώ, οι οποίες προσφέρουν ευκαιρίες εισόδου στην απασχόληση σε περισσότερους από 440.000 ανέργους. Σ’ αυτό το πλαίσιο, προωθούνται σύγχρονα προγράμματα και ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

Ένα ευνοϊκότερο διεθνές περιβάλλον, αφού η ανάπτυξη επιστρέφει σταδιακά - έστω και σε χαμηλά επίπεδα - συνολικά στην Ευρωζώνη.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. gikon avatar
    gikon 10/04/2014 06:46:32

    Το πραγματικά σημαντικό γεγονός της εξόδου μας στις αγορές, ας γίνει η αφετηρία για τον δρόμο τερματισμού της απίστευτης κρίσης που βιώνουμε. Καιρός τώρα, να μπούμε σε μια αναπτυξιακή τροχιά, να δούμε την αύξηση αυτού του "κερατά" του παρονομαστή και να καταστεί βιώσιμο το χρέος. Πάμε μπροστά!

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ gikon 10/04/2014 08:13:49

      ΣΩΣΤΑ , ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΝ ΖΑΛΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΙΚΙΣΜΟ ΑΠΛΟ ΚΟΣΜΟ , ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΕΛΛΕΙΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΠΑΤΑΛΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ (ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ) ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ,ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΤΑΞΗ.

      • gikon avatar
        gikon @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 09:11:16

        Ο κόσμος είναι ζαλισμένος, όχι μόνο από τον λαϊκισμό αλλά, κυρίως, από την καταβαράθρωση του βιοτικού του επιπέδου, από την κατακόρυφη πτώση των εισοδημάτων του ή ακόμα και της ανεργίας του και την ταυτόχρονη κατακόρυφη αύξηση της φορολόγησής του.

        • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
          ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ gikon 10/04/2014 11:04:42

          Ο ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΕΤΣΙ . ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΤΕ Ε.Ο.Κ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '80 ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΓΟΝΙΟΥ ΚΑΤΑ 75% ηταν να διοριστει το παιδι του στο δημοσιο.

          • gikon avatar
            gikon @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 11:07:43

            Όχι Αγιε, η άφρων πολιτική του Γιωργάκη τον κατάντησε έτσι.

          • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
            ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ gikon 10/04/2014 12:47:46

            ΑΦΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ?

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 10/04/2014 08:45:22

    Δεν ξέρω ποιος το έγραψε αυτό το κείμενο (για non-paper του Υπουργείου Οικονομικών μοιάζει), αλλά τίθενται ορισμένα σοβαρά ερωτήματα. Με κυριότερο αυτό με την έκδοση 20ετους ομολόγου τον Απρίλιο του 2010: Πότε στο καλό έγινε αυτό και δεν το πήραμε χαμπάρι;;; Παρακολουθούσαμε τότε την κάθε σχετική πληροφορία με δικαιολογημένη αγωνία. Η τελευταία φορά που γνωρίζω να βγήκαμε στις αγορές - με επιτυχία - ήταν στις 31 Μαρτίου 2010, με επταετές ομόλογο. Τώρα αυτή η ιστορία με την (δήθεν, κατά τη γνώμη μου) έκδοση 20ετούς ομολόγου, τι στο καλό είναι; Μήπως την δημιούργησαν για να μπορούν να πουν ότι "να, δείτε, δεν μπήκαμε επίτηδες στο Μνημόνιο"; Προσωπικά πιστεύω ότι μπορεί να έγινε και κάτι κάτι άλλο: Δεν χρειάζεται να είσαι και ο πλέον ειδικός σε θέματα διαχείρισης δημοσίου χρέους για να αντιληφθείς ότι, όταν έχεις μια κρίση στην πιστοληπτική σου ικανότητα και τα επιτόκιά σου ανεβαίνουν, δεν είναι ακριβώς ο κατάλληλος καιρός να κάνεις έκδοση 20ετούς ομολόγου. Πενταετή και δεκαετή κάνεις, που είναι πιο συνηθισμένες εκδόσεις και πουλιούνται πιο εύκολα, έχουν περισσότερη κατανάλωση, πώς το λένε. Η κριτική αυτή είχε ασκηθεί κατά του ΟΔΔΗΧ και για την έκδοση του επταετούς ομολόγου της 31-3-2010, όπου είχαν πει πολλοί ότι τα επταετή επειδή δεν είναι πολύ συνηθισμένες εκδόσεις δεν είναι πολύ δημοφιλείς, οπότε η χρονική συγκυρία για επταετές ήταν λάθος. "Κατά λάθος" λάθος, ή "επίτηδες" λάθος, ρωτάω εγώ. Το ίδιο ακριβώς λοιπόν και για την υποτιθέμενη έκδοση 20ετούς ομολόγου. Μήπως είχε γίνει κάτι τέτοιο στα μουλωχτά, με διασφαλισμένη (φυσικά) αποτυχία για τέτοιο ομόλογο σε εκείνο το χρονικό σημείο, ώστε μετά να μπορούν να πουν "να, κοιτάξτε, αποτύχαμε, δεν το κάναμε επίτηδες που μπήκαμε σε Μνημόνιο. Επιμένω: Η μη επιτυχία σε έκδοση ομολόγων θα ήταν κάτι πάρα πολύ εμφανές, τότε που η Ελλάδα ήδη συγκέντρωνε πάνω της τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας. Αποκλείεται κάτι τέτοιο να περνούσε απαρατήρητο και να το μαθαίνουμε μόλις τέσσερα χρόνια μετά. Κάποιο λάκκο λοιπόν έχει η φάβα και μάλιστα πολύ βαθύ. Κατά τα άλλα, αυτός που έγραψε το σημείωμα, ούτε που αντιλαμβάνεται τη σημασία της εξόδου της Ελλάδας στις αγορές: Όση ακριβώς ήταν και η σημασία της εξόδου ΑΠΟ τις αγορές. Τα πολύ μπλα-μπλα να τα έλεγαν για το πρωτογενές πλεόνασμα, τότε που εξοργιζόταν ο κοσμάκης. Τώρα αυτό που χρειάζεται είναι ΟΡΑΜΑ! Μπορούν να το αντιληφθούν;

  3. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 10/04/2014 08:49:02

    Πολύ καλά νέα, η ανακοίνωση του ΥπΟικ ήταν σαφής. Πρέπει να αλλάξουμε την ψυχολογία. Στο τέλος όμως έλεγε πως βγαίνουμε υπό το αγγλικό δίκαιο. Δημιουργούνται έτσι μερικά εύλογα ερωτήματα. Ερώτημα 1ο: Έτσι γινόταν και πριν το 2010 όταν δανειζόμαστε από τις αγορές ; Ερώτημα 2ο: Αν όχι, γιατί όχι; Ερώτημα 3ο: Γιατί τώρα ; Ερώτημα 4ο: Γίνεται για να προστατευτούν 100% όσοι αγοράζουν τα ομόλογα ; Ερώτημα 5ο: Αν ναι, (δεν) πρόκειται για δανεισμό από τις αγορές αλλά για μίνι μνημόνιο ;

    • Άλυτη εξίσωση avatar
      Άλυτη εξίσωση @ Νίκος Αργεάδης 10/04/2014 09:35:33

      Ερώτημα 4ο : ''Γίνεται για να προστατευτούν 100% όσοι αγοράζουν τα ομόλογα ;'' -- Όταν αυτά εκδίδονται υπό το αγγλικό δίκαιο, ο σκοπός δεν είναι να προστατεύεται απόλυτα ο δανειστής σε νομικό επίπεδο; Υπό αγγλικό δίκαιο, είναι σχεδόν αδύνατη η άρνηση πληρωμής τους...... Ερώτημα 5ο: Αν ναι, (δεν) πρόκειται για δανεισμό από τις αγορές αλλά για μίνι μνημόνιο ; -- Ο χρόνος θα δείξει.... Μετά τις Ευρωεκλογές, θα μάθουμε τι πρόκειται να γίνει και με το ...μάξι που έχουν έτοιμο οι σημερινοί αποθεωτές μας, οι διαχρονικοί εκμεταλλευτές και οι ως μέχρι χθες, ασεβείς διώκτες μας! Να κατακάτσει πρώτα ο Ευρωπροεκλογικός κουρνιαχτός....

      • Άλυτη εξίσωση avatar
        Άλυτη εξίσωση @ Άλυτη εξίσωση 10/04/2014 10:24:58

        Α, και Ερώτημα 6ο: Το τεράααααστιο χρέος μας τελικά είναι βιώσιμο; -- Οι Γερμανοί λένε ΝΑΙ και προτείνουνε μόνο λύσεις-ασπιρίνες που δεν καταπολεμούν τον ''καρκίνο''... Εμείς ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΜΕ;

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Άλυτη εξίσωση 10/04/2014 12:10:50

          Μα και βέβαια έιναι "βιώσιμο". Και τον σκύλο χορτάτο (κέρδη για την γερμανία) και την πίττα ολόκληρη (θα πληρώνουμε μέχρι το... 2050). Στην αθήνα θα προίσταται της αποικίας κάποιος δοτός Η ελίτ θα είναι ακίνητη και θα καλοτρώει, αφού τα κορόϊδα θα πληρώνουν (μετατροπή του ιδιωτικού χρέους σε κρατικό, δλδ ολοδικό μας).

    • Geros avatar
      Geros @ Νίκος Αργεάδης 10/04/2014 10:27:57

      Τι μου θύμισες Νίκο! Αγγλικό δίκαιο? Που το θυμήθηκες? Θρυλικές εποχές εδώ στο antinews , με απίστευτα σχόλια και άρθρα για την ..... προδοσία που σήμαινε το Αγγλικό δίκαιο. Να σε ρωτήσω κάτι? Εσύ όταν δανείζεσαι θες ανοιχτή την επιλογή "δεν πληρώνω αν γουστάρω" ? Στο χωριό μου αυτούς τους λένε απατεώνες Νίκο , και η λογική του να είμαστε σε ένα δίκαιο που μας δίνει αυτή την επιλογή είναι η λογική της Ελλάδος ως κράτος απατεώνα πράγμα που δεν τιμά κανέναν που την υποστηρίζει. Φυσικά όλη η συζήτηση είναι εντελώς άσκοπη , το Ελληνικό δίκαιο μας δινόταν ως επιλογή ακριβώς επειδή δεν πίστευαν ότι είμαστε κράτος απατεώνας , τώρα η επιλογή αυτή δεν υπάρχει , όποια κυβέρνηση και να δανειστεί τα επόμενα χρόνια με Αγγλικό δίκαιο θα δανειστεί. Αμέσως πέταξε την σκούφια της και η βασίλισσα της μιζέριας στο σχόλιο σου , κάποια τέρατα στο εξωτερικό βλέπεις δεν θέλουν να έχουμε δικαίωμα ..... άρνησης αποπληρωμής των χρημάτων που δανειζόμαστε! Έχετε τελικά πλάκα μερικοί εδώ μέσα .....

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Geros 10/04/2014 12:13:18

        Για θυμίσέ μου ποιοίς φταίει γι' αυτό. μήπως η κρατικοδίαιτη και ξενήλατη ελίτ και τα συ συμπαρομαρτούντα της (ΜΜΕ κα.) ή ο υγιής ιδιωτικός τομέας που τον διέλυσαν μόνο και μόνο για να τ΄ρεφονται τα παράσιτα στο όνομα της Ελλάδας ; Για πές μου...

        • Άλυτη εξίσωση avatar
          Άλυτη εξίσωση @ Νίκος Αργεάδης 10/04/2014 13:16:35

          Όχι καλέ.... Ο παλιολαός των αχρείων Ιθαγενών που κατοικεί σ΄αυτή τη χώρα φταίει ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. Ευτυχώς που επενέβησαν οι ...συμμαχικές δυνάμεις την κατάλληλη στιγμή και τώρα όλα λίγο-λίγο θα ...σιάξουν.

      • Άλυτη εξίσωση avatar
        Άλυτη εξίσωση @ Geros 10/04/2014 13:13:13

        Μπα, Μπα ! Γύρισε κοντά μας και ο ελαφρόμυαλος γέροντας με την πίπιζα και το τουμπερλέκι, για να συμμετάσχει κι αυτός ο έρμος στο πανηγυριώτικο ...άγημα των αυτόκλητων συνηγόρων της κερδοσκοπίας. Δεν άντεξε να μην εμφανιστεί για να....κατακεραυνώσει ☻ κάθε φωνή περίσκεψης και κάθε απόπειρα αντικειμενικής προσέγγισης των γεγονότων. Αναμενόμενο. Καμία έκπληξη. Η ατραξιόν αυτή, πολύ μας είχε λείψει τελευταία.....

        • Geros avatar
          Geros @ Άλυτη εξίσωση 11/04/2014 08:09:17

          Το ξέρω ότι σου είχα λείψει. Δεν ήθελα να σε τσιγκλάω , ότι και να πιστεύεις για εμενα δεν την βρίσκω με το να ρίχνω αλάτι στις πληγές του κάθε σαλεμένου ...

          • Άλυτη εξίσωση avatar
            Άλυτη εξίσωση @ Geros 11/04/2014 15:07:20

            ☺ Να σας πω την αλήθεια, είχα σχεδόν ....ανησυχήσει με την απουσία σας και κατά βάθος πίστευα, οτι σας είχανε ήδη...δέσει. Καταλαβαίνετε... Για την ώρα λοιπόν, τους ξεφύγατε. Πολύ καλά. To ερώτημα όμως, είναι ως πότε....

      • ΗΠ avatar
        ΗΠ @ Geros 10/04/2014 16:53:45

        Το "ουκ αν λάβεις, παρά του μη έχοντος" το έχεις ακούσει?

  4. 1kris avatar
    1kris 10/04/2014 09:16:54

    Εχω μια και μονη απορια.οταν ο εθνικος μειοδοτης ο Γεωργιος Α Παπανδρεου εβαλε την χωρα στο μνημονιο με ολα τα δεινα που εφερε στην Πατριδα το χρεος ηταν 120% του ΑΕΠ και για αυτον τον λογο -ετσι- μας ελεγαν δεν μας δανειζαν οι διεθνεις αγορες.τωρα αδερφια που ο Στουρναρας καταφερε να εξαθλιωσει τους Ελληνες να χαρισει τραπεζες να τελειωσει την μεσαια ταξι και να παει το ΑΕΠ 180% οι διεθνεις τοκογλυφοι μας εμπιστευονται.υπαρχει ενας σοβαρος Ελληνας που να το πιστευςι αυτο δεν νομιζω.

    • Άλυτη εξίσωση avatar
      Άλυτη εξίσωση @ 1kris 10/04/2014 13:21:56

      Αν υπάρχει λέει; Κοιτάξτε λίγο παραπάνω, έχουμε έναν πρόχειρο εδώ μέσα... Υπογράφει ως ....''Geros'' ☻

      • Geros avatar
        Geros @ Άλυτη εξίσωση 11/04/2014 08:18:54

        Έναν σοβαρό Έλληνα ζήτησε ο σχολιαστής και είπες για εμενα ! Ευχαριστώ πολύ. Έχεις δίκιο όντως το πιστεύω , το λάθος του σχολιαστή που αναμασάει μια μπούρδα που έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ όλη μέρα χτες είναι ότι κανεις δεν του είπε ποτε ότι βγήκαμε από τις αγορές λόγω χρέους. Βγήκαμε λόγω χρέους , ελλείμματος και αρνητικού ισοζυγίου. Μπαίνουμε γιατί αν και το χρέος είναι ψηλό , δεν υπάρχει έλλειμμα και αρνητικό ισοζύγιο. Έχουμε δηλαδή θετική δυναμική χρέους . Το απόλυτο νούμερο του χρέους ποτε κανεις δεν είπε ότι είναι το παν , αν ήταν έτσι η Ιαπωνία δεν θα μπορούσε να δανειστεί ποτε!

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Geros 11/04/2014 14:00:44

          "Έχουμε δηλαδή θετική δυναμική χρέους ." Χα, χα, χα! Ναι αλλά με αρνητικό πρόσημο αγαπητε "Γέροντα". Ενώ η ύφεση βαθαίνει και η οικονομία διαλύεται αργά αλλά σταθερά, σε δανείζουν με 5% οι αγορές ; Κάτι άλλο παίζει που δεν το ξέρουμε. Δεν αμφισβητώ πως είναι θετικό γεγονός η "έξοδος" στις αγορές, αλλά, πές μου, πόσο τοις % αυτό αντανακλά την οικονομική πραγματικότητα της Ελλάδας και πόσο τις εγγυήσεις -ΜΕ ΤΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ, ΆΡΑ 'ΓΕ- της γερμανίας; και να εκλεγεί η ΣΥΡΙΖΑ τι θα γίνει ;

          • Άλυτη εξίσωση avatar
            Άλυτη εξίσωση @ Νίκος Αργεάδης 11/04/2014 15:14:17

            Αγαπητέ Νίκο Ανδρεάδη γιατί κουράζεστε; Μάλλον σας αρέσει να διασκεδάζετε με τους κολλημένους...υπερήλικες. Στην περίπτωση του ''Geros'', ταιριάζει γάντι μόνο το σοφό : ''Τον αράπη κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς''...☻

        • Άλυτη εξίσωση avatar
          Άλυτη εξίσωση @ Geros 11/04/2014 15:08:49

          Έναν ''γραφικό'' εννοούσε ο άνθρωπος κι αμέσως εσείς, να ...πεταχτείτε!!!! Μπααααααα

  5. Νικήτας avatar
    Νικήτας 10/04/2014 09:35:39

    Παρακαλώ πολύ να μου πείτε πως οι αγορές δεν δάνειζαν με χρέος στο 120% του ΑΕΠ και τώρα δανείζουν με το χρέος ανεβασμένο στο 170% του ΑΕΠ.

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ Νικήτας 10/04/2014 11:08:41

      ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗ ΑΦΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΘΜΗΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΕΠ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΧΡΕΗ ΝΑ ΠΕΣΕΙ .

      • gikon avatar
        gikon @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 11:10:35

        Επανάληψη στα κλάσματα, Αγιε. Επειγόντως.

        • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
          ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ gikon 10/04/2014 12:49:30

          ΕΝΤΑΞΕΙ. ΠΑΡΑΔΡΟΜΗ.

          • leak avatar
            leak @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 13:37:19

            Eίδες? Λενε και άλλοι οτι είσαι άσχετος. Αυτά με τα μπερδεμένα με αριθμητές και παρονομαστες μας τα λέγανε στο δημοτικό, που να θυμάσαι. Λογικά δεν τα κάνατε στο οικονομικό Πανεπιστημιο που τελείωσες.

          • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
            ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ leak 10/04/2014 15:21:10

            Η (ΕΛΛΗΝΙΚΗ )ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΡΩΝΕΥΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ......... ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΚΑΤΙ?

          • leak avatar
            leak @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 21:24:14

            Eγώ δεν έχω ιδέα για την ουσία. Αφήνω την ανάλυση στους γνώστες

      • Aegean times avatar
        Aegean times @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 11:59:20

        Τόση χαρά πιά, ούτε να μας τα χάριζαν τα δισ δεν θα κάνατε έτσι.

    • Aegean times avatar
      Aegean times @ Νικήτας 10/04/2014 11:57:57

      Αγορές είναι ότι θέλουν κάνουν..... σιγά μη δώσουν λογαριασμό, ή μάλλον δίνουν και τον " λογαριασμό " απλά τα κορόϊδα τον μαθαίνουν τελευταία. Εμείς απλώς συνεχίζουμε να σκάβουμε, γιατί τίποτα δεν άλλαξε.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Νικήτας 10/04/2014 12:12:55

      Η απάντηση είναι στα δίδυμα ελλείμματα του 2009.Μεγάλο δημόσιο έλλειμμα και (κάτι που δεν έχει πολυσυζητηθεί) μεγάλο έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου,γύρω στο 15% του ΑΕΠ και τα δύο. Το πρώτο που έχει συζητηθεί κατά κόρον και έχει γίνει μάχη στατιστικών μπορεί και να ήταν συγκυριακό (το 2009 ήταν έτος παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και όλες οι χώρες είχαν ελλείμματα) αλλά το δεύτερο του ισοζυγίου σήμαινε ανάγκη άμεσης υποτίμησης.Επί δραχμής με 7% έλλειμμα ισοζυγίου χτύπαγε το καμπανάκι της υποτίμησης.15% έλλειμμα ισοζυγίου σήμαινε ότι φεύγουν όλα τα λεφτά έξω. Αλλά πως θα γίνει υποτίμηση με το ευρώ;Δε γίνεται. Οι αγορές λοιπόν ακούγοντας και τα περί τιτανικών και χρεωκοπίας μας ξέγραψαν. Σήμερα δεν υπάρχει πρωτογενές έλλειμμα ούτε έλλειμμα ισοζυγίου.Το 2013 έληξε με πλεόνασμα στο ισοζύγιο για πρώτη φορά από τότε που άρχισαν μετρήσεις το 1948. Το χρεος επίσης είναι κατανεμημένο σε μεγάλη διάρκεια και στα χέρια κρατών με τα οποία μπορεί να υπάρξει πολιτική διαπραγμάτευση για επιμήκυνση. Όλα αυτά οδήγησαν σε άλλες σκέψεις.Το ιαπωνικό χρεός είναι άνω του 200% αλλά κανείς δεν το θεωρεί μη βιώσιμο.

      • George N avatar
        George N @ ψυχραιμια 10/04/2014 19:41:04

        Σωστός αν και όσοι δεν θέλουν να καταλάβουν δεν πρόκειται να...Δεν έχουν μόνο το χρέος της Ελλάδας κράτη (και οργανισμοί που τελικά πάλι κράτη είναι). Το έχουν και σε super duper discounted επιτόκιο. Δηλαδή οι τόκοι που πρέπει να πληρώνουμε είναι μικρότεροι από όταν το χρέος μας το είχαν οι αγορές. Επίσης τα κράτη για ένα μεγάλο τμήμα του χρέους μας δεν θέλουν να παίρνουν τα λεφτά τους για κάποια χρόνια-περίοδος χάριτος (αυτά τα χρόνια είναι πάνω από 5 όσο δλδ ήταν η διάρκεια του ομλόγου που βγάλαμε). Τέλος τα κράτη δεν πρόκειται να πανικοβληθούν και να ζητήσουν τα λεφτά τους εδώ και τώρα, όπως το παθαίνουν οι αγορές όταν βλέπουν περίεργους τύπους να γίνονται πρωθυπουργοί. Το ερώτημα επομένως που είχαν να απαντήσουν οι αγορές σήμερα ήταν: να δανείσω με Αγγλικό δίκαιο ένα κράτος που έχει να πληρώνει λίγα τα επόμενα 5 χρόνια και τώρα είναι πλεονασματικό, ενώ προβλέπεται να είναι ακόμα πιό πλεονασματικό όσο τουλάχιστον εγώ κρατάω χρέος τους? Κανονικά η απάντηση είναι 2-2,5 % και μελλοντικά εκεί θα πάει ή δεν θα μας δανείζουν καθόλου, ανάλογα με τις εξελίξεις.

  6. blue nile avatar
    blue nile 10/04/2014 10:03:55

    Η έξοδος στις αγορές είναι μια θετικότατη εξέλιξη.
    Πέρα από την ανεβασμένη ψυχολογία, που ως γνωστό βοηθά κατά πολύ την πραγματική οικονομία υπάρχουν και πολλά οφέλη που τα περισσότερα περιγράφει το άρθρο.
    Όμως δεν πρέπει να μας διαφύγει της προσοχής το πραγματικό διακύβευμα.
    1) Η Ελλάδα παραμένει μια φτωχευμένη χώρα με ένα μη βιώσιμο χρέος.
    Το πρωτογενές πλεόνασμα δεν θα είναι για πολύ διατηρήσιμο γιατί βασίζεται στην φορολογική απαλλοτρίωση πλούτου που εχει συσσωρευτεί στο χθές και όχι στην φορολόγηση πλούτου που δημιουργείται στο παρόν.
    Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η φοροδοτική ικανότητα θα φθίνει συνεχώς.
    Η πραγματική οικονομία για να μπορεί να συνεχίσει να αντέχει την αφαίμαξη της από τις φοροεπιδρομές πρέπει να εμπλουτιστεί με νέες επενδύσεις, ως επί το πλείστον παραγωγικές, ώστε να μπορέσει να παράγει πλούτο.
    Όσο όμως το χρέος δεν γίνεται βιώσιμο τόσο οι σοβαροί επίδοξοι επενδυτές δεν θα ρισκάρουν σε μια φτωχευμένη χώρα.
    2) Η ευκολία εύρεσης χρημάτων που θα παρέχει ο δανεισμός από τις αγορές μπορεί να έρθει να διογκώσει και άλλο το ήδη μη βιώσιμο χρέος. Γι'αυτά τα δύο παραπάνω η ύψιστη προτεραιότητα της
    κυβέρνησης πρέπει να είναι η μετατροπή του χρέους από μη βιώσιμο σε βιώσιμο με ένα ανάλογο αποτελεσματικό κούρεμα.
    Δυστυχώς το Παπακωνσταντίνειο άγος με το πρώτο μνημόνιο μετέτρεψε το ιδιωτικό χρέος προς τράπεζες το οποίο ήταν και εύκολο να κουρετεί, σε χρέος προς κράτη που είναι εξαιρετικά δύσκολο να κουρευτεί.
    Κανένας Σόιμπλε και καμιά Μέρκελ δεν μπορούν να περάσουν από το κοινοβούλιο τους κάτι τέτοιο.
    Η μόνη λύση είναι η διασύνδεση του ρυθμού αποπληρωμής των χρεών με τους ρυθμούς ανάπτυξης.
    Με λίγα λόγια η περιβόητη ρήτρα ανάπτυξης ή αλλιώς πληρώνουμε τα χρέη μας όταν θα μπορούμε.
    Κάτι παρόμοιο ίσχυσε και για την Γερμανία το 1952 .
    Χωρίς ρήτρα ανάπτυξης και μόνο με μια απλά επιμήκυνση που θέλουν οι Γερμανοί, θα έχουμε διασφαλίσει την παραμονή στο ευρώ με τον μεγάλο κίνδυνο όμως της παγίωσης της οικονομικής στασιμότητας.
    Πολλοί οικονομολόγοι ήδη προβλέπουν ότι αν συνεχιστεί έτσι η αβελτηρία στο θέμα της βιωσιμότητας του χρέους η ανεργία θα μειωθεί στο γιγαντιαίο 24% μετά από δέκα περίπου χρόνια...
    Δηλαδή η Κρίση καλά θα κρατεί.
    Ο Σαμαράς πρέπει να προσέξει.
    Έφερε πολλά καλά αλλά θα κριθεί στο πως θα χειριστεί και τι θα καταφέρει στο θέμα της βιωσιμότητας του χρέους.
    Το μέλλον όλου του τόπου εξαρτάται από αυτό...


    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 11/04/2014 09:31:48

      Όταν σε δανείζουν πάνω από 20 δις με τη μία, αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί (550 επενδυτές συνολικά) θεωρούν το χρέος σου βιώσιμο.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Διογένης 11/04/2014 14:03:06

        Όχι, αγαπητε Διογένη, σου δανέιζουν 20 δις οι αγορές γιατί η έξοδος γίνεται υπό το αγγλικό δίκαιο, όπερ σημαίνει πως τα κέρδη τους είναι εξασφαλισμένα, ιδιωτικοποιήσεις μήπως ;

        • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
          Θόδωρος 17.06.2014 @ Νίκος Αργεάδης 11/04/2014 16:22:44

          Οι ιδιωτικοποιήσεις εξαρτώνται από την Ελλ. κυβέρνηση και -ενίοτε- και την Βουλή των Ελλήνων. Σε 5ετές ομόλογο, στη λήξη του μπορεί να έχεις κυβέρνηση Σύριζα ή κάποιον άλλον. Θα κάνει ιδιωτικοποιήσεις ο Σύριζα? Το ομόλογο είναι 5ετές, δεν λήγει το φθινόπωρο.. Πως μπορεί να 'ναι σίγουροι οι αγοραστές? Συμφωνώ με τον Διογένη: Οι αγορές ξαναδείχνουν -μικρή- εμπιστοσύνη στην οικονομία της Ελλάδας. Πάλι κυνηγούν το γρήγορο κέρδος, αυτή είναι η εποχή. Εμείς θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε, όπως μπορούμε, την συγκυρία. Μην κυνηγάτε ανεμόμυλους και συνωμότες συνέχεια. Δείτε και κάπως πλατύτερα, θα πρότεινα. Η οικονομία είναι κατά πολύ ψυχολογία και "βιτρίνα", πάει και τελείωσε. Δεν λέμε ότι βρήκαμε την Εδεμ. Πολλές αδικίες πρέπει να αποκατασταθούν, πολλά σωστά μένει να γίνουν. Αλλά μην ήμαστε απαισιόδοξοι μίζεροι και μηδενιστές. Δεν μπορεί να ζει έτσι κάποιος, είναι θλιβερό..

  7. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 10/04/2014 11:26:54

    "Πήραμε τόσα δανεικά για να μπορέσουμε να δανειστούμε;" Αυτός είναι ο τίτλος της κύριας καταχώρησης στην ιστοσελίδα που συντηρεί ο Συριζαίος Πρόεδρος των Νοσοκομειακών Ιατρών Δ. Βαρνάβας. Τέτοιο κουτόχορτο τρώνε οι ακολουθούντες τους Συριζαίους. Δε μας λέει ο πολύξερος γιατρός- τώρα και οικονομολόγος- ότι η Ελλάδα δανείστηκε από τους εταίρους μας ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΖΑΝ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ, που τώρα πλέον μας δανείζουν. Άρα όταν μπορείς να δανείζεσαι ξανά πλησιάζει η ώρα εξόδου από το μνημόνιο.

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ ΣΟΝ ΠΕΝ 10/04/2014 12:52:11

      ΑΣΕ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΖΑΛΙΣΜΕΝΟΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ............

  8. Aegean times avatar
    Aegean times 10/04/2014 11:52:52

    Επειδή σε τούτη εδώ τη χώρα τα δανεικά άλλοι τα " τρώνε " και άλλοι τα πληρώνουν στο τέλος, οι νοήμονες ας κρατάμε μικρό καλάθι. Επειδή και στο παρελθόν που είμασταν στις αγορές και λεφτά υπήρχαν, για παράδειγμα το ΤΤ και όχι μόνο, δάνειζε όπως όλοι ξέρουμε ασύστολα με τα γνωστά " επιτυχημένα " αποτελέσματα, τα δε πάγια κορόϊδα φορτωθήκαμε τις αμαρτίες - ανακεφαλαιοποιήσεις τους για όλη μας την ζωή. Γιαυτό λέω σήμερα να μην σημαιοστολιστώ επειδή βγήκαμε στις αγορές γιατί όπως λένε και στο χωριό μου όποιος καεί από το ζεστό φοβάται και το γιαούρτι.

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ Aegean times 10/04/2014 12:54:19

      ΣΩΣΤΑ ,ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ. ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΕΙ ΣΤΟ ΧΥΛΟ ΦΥΣΑΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ.

      • Aegean times avatar
        Aegean times @ ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ 10/04/2014 13:22:25

        Το τέλος στο μπάχαλο είναι μία ευχή, μέχρι να γίνει πραγματικότητα πρέπει να περιμένουμε πολύ... Οταν μιά ζωή ένας λαός από τον φτωχό στον πλούσιο και ανάποδα συνεπικουρούμενοι από το πολιτικό σύστημα, έχει εθιστεί στο μπάχαλο και στην ρεμούλα δύσκολα αλλάζει. Πρωτίστως όμως πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι είμαστε στην αρχή μιάς καλής πορείας και πρέπει να συνεχίσουμε μέχρι να συνέλθει η χώρα, γι αυτό δεν πρέπει να χαϊδεύονται αυτιά εν όψη εκλογών, αυτό είναι λάθος του παρελθόντος και δεν πρέπει να επαναλαμβάνεται, σκληρό μεν αλλά αναγκαίο, το εκλογικό σώμα επιτέλους να χωνέψει ότι εκλογές δεν είναι χατίρια και δωράκια αλλά μιά μακροπρόθεσμη πολιτική προσπάθεια που αφορά όλους.

  9. Simon Bolivar V avatar
    Simon Bolivar V 11/04/2014 22:10:20

    Αφιερωμένο εξαιρετικά

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.