Τι ζητάνε και που το πάνε οι εφοπλιστές;
07/02/2014 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι ζητάνε και που το πάνε οι εφοπλιστές;

Θα πρέπει να δούμε και που το πάνε οι καραβοκύρηδες. Διότι θα πρέπει να ξέρουν αργότερα αν μπορούν να συνεννοηθούν με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα κυνηγήσει το κεφάλαιο όσο δεν παίρνει. Άραγε να φοβούνται οι εφοπλιστές την άνοδο του Τσίπρα και προετοιμάζονται για τη μεγάλη έξοδο; Ή μήπως τα συμφέροντά τους δεν είναι πλέον στη χώρα μας; Άλλωστε, ποτέ το εφοπλιστικό κεφάλαιο (ειδικά αυτό) δεν είχε πατρίδα ενώ δεν το έχουν σε τίποτε να στηρίξουν ένα «κόμμα της δραχμής» που θα τους αποφέρει πολλά κέρδη.

Πολύ σοβαρές εξελίξεις προοιωνίζεται η χθεσινή ομιλία του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, ο οποίος επιτέθηκε στην κυβέρνηση για την αύξηση της φορολογίας που αποφάσισε στα τέλη του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι με άρθρο που εντάχθηκε στο νόμο για τα ακίνητα, ουσιαστικά τριπλασιαζόταν η φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών και για την τριετία θα πλήρωναν πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Να θυμίσουμε επίσης ότι το μέτρο αυτό αποφασίστηκε από την κυβέρνηση την τελευταία στιγμή προκειμένου να κλείσει ο προϋπολογισμός καθώς και για να καλυφθεί η «μαύρη τρύπα» που άφηναν οι αλλαγές στους φόρους για τα αγροτικά ακίνητα. Ήταν τότε που γίνονταν αλλαγές από το αρχικό σχέδιο ώστε να ελαφρυνθούν οι αγρότες, υπό το φόβο της καταψήφισης του νόμου από βουλευτές της περιφέρειας. Τότε το οικονομικό επιτελείο πρότεινε και η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τη φορολογία στους εφοπλιστές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του antinews, εκείνη η ρύθμιση έγινε (τουλάχιστον τότε) με τη σύμφωνη γνώμη των εφοπλιστών. Το παρασκήνιο λέει ότι ρωτήθηκαν οι εφοπλιστές και συναίνεσαν στην αύξηση της φορολογίας, κάτι που αποδεικνύεται και από την πλήρη αντίδρασή τους όταν το νομοσχέδιο ψηφίστηκε. Πέρασαν σχεδόν δύο μήνες και ο κ. Βενιάμης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης κάνοντας λόγο για κλονισμό του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και της ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και για τη δημιουργία ευρύτερα αρνητικού κλίματος για κάθε είδους επιχειρηματική επένδυση στην Ελλάδα. Παράλληλα, εκτίμησε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε υπό την πίεση της τρόικας και μίλησε για συνταγματική εκτροπή που ακυρώνει το συνυποσχετικό που υπεγράφη με τον πρωθυπουργό για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας των πλοίων, είτε υπό ελληνική είτε υπό ξένη σημαία.

Είναι πράγματι μια πολύ σοβαρή εξέλιξη, ειδικά επειδή κυκλοφορούν στη ναυτιλιακή πιάτσα φήμες ότι περί τις 100 ναυτιλιακές εταιρείες ετοιμάζονται να φύγουν από τον Πειραιά. Μια τέτοια εξέλιξη θα τινάξει ασφαλώς στον αέρα την οικονομία αλλά και θα δημιουργήσει πολύ αρνητικό κλίμα για τη χώρα.

Οι εφοπλιστές, πρέπει να σημειώσουμε, είναι από εκείνους που έχουν συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της κρίσης κι έχουν πληρώσει πολύ περισσότερους φόρους από πολλά λαμόγια της στεριάς. Τα έχουν βέβαια και τα δίνουν αφού πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, η ναυτιλιακή αγορά πηγαίνει καλά. Τι να συμβαίνει άραγε με τους εφοπλιστές; Σκέφτονται να την… κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια από την Ελλάδα αδιαφορώντας για την κρίση και βρίσκουν πάτημα στην υψηλή φορολογία; Διότι αν αληθεύουν οι φήμες ότι συμφώνησαν για την αύξηση των φόρων τον περασμένο Δεκέμβριο τότε μάλλον αυτοί αθέτησαν τη συμφωνία με την κυβέρνηση.

Εν πάση περιπτώσει κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι ακριβώς έχει συμβεί, παρά μόνο να περιμένει τις εξελίξεις. Θα κάνει πίσω η κυβέρνηση και θα αλλάξει το φορολογικό πλαίσιο για τους εφοπλιστές; Και που θα βρει να καλύψει τη μαύρη τρύπα τότε;

Αν δεν κάνει πίσω τότε θα διαρραγούν οριστικά οι σχέσεις των εφοπλιστών με μια κυβέρνηση η οποία εξαναγκάζεται να πάρει επώδυνα μέτρα για όλους και κάθε άλλο παρά εναντίον της εφοπλιστικής οικογένειας είναι.

Αν οι εφοπλιστές φύγουν από το λιμάνι θα υπάρξουν χιλιάδες άνεργοι, πέρα από το γεγονός ότι το κράτος θα χάσει σημαντικά φορολογικά έσοδα. Γι’ αυτό είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα κι έχει κι έντονες πολιτικές προεκτάσεις. Σκεφτείτε μόνο να συμβεί κάτι τέτοιο προεκλογικά. Θα το κάνει σημαία του ο ΣΥΡΙΖΑ, «ότι η κυβέρνηση διώχνει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο ενώ φέρνει ξένους επιχειρηματίες να αγοράσουν τα πάντα στην Ελλάδα», θα πει.

Αλλά θα πρέπει να δούμε και που το πάνε οι καραβοκύρηδες. Διότι θα πρέπει να ξέρουν αργότερα αν μπορούν να συνεννοηθούν με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα κυνηγήσει το κεφάλαιο όσο δεν παίρνει. Άραγε να φοβούνται οι εφοπλιστές την άνοδο του Τσίπρα και προετοιμάζονται για τη μεγάλη έξοδο; Ή μήπως τα συμφέροντά τους δεν είναι πλέον στη χώρα μας; Άλλωστε, ποτέ το εφοπλιστικό κεφάλαιο (ειδικά αυτό) δεν είχε πατρίδα ενώ δεν το έχουν σε τίποτε να στηρίξουν ένα «κόμμα της δραχμής» που θα τους αποφέρει πολλά κέρδη. Και μην ξεχνάμε, επίσης, τις φήμες περί οικονομικής στήριξης της Χρυσής Αυγής (επομένως της αποσταθεροποίησης) από συγκεκριμένους εφοπλιστικούς κύκλους, θέμα που φυσικά ποτέ δεν αποδείχθηκε.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα πολύ σοβαρό γρίφο για την κυβέρνηση η οποία πρέπει άμεσα να δει τις προθέσεις των εφοπλιστών. Τι ακριβώς ζητούν δηλαδή και που το πάνε.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κόρη καραβοκύρη avatar
    Κόρη καραβοκύρη 07/02/2014 11:02:48

    Αν η Σιγκαπούρη & το Χόνγκ Κόνγκ προσφέρουν φορολογική ασυλία ή και μηδαμινή φορολόγηση γιατί να μην το πράξουν τουλάχιστον οι μεγάλοι Ελληνες εφοπλιστές, εξάλλου διαχείρηση κάνουν στα πλοία τους δεν τα κουβαλάνε στην πλάτη ας μην το ξεχνάμε αυτό, παίρνουν και τα σημαντικότερα στελέχη των εταιρειών τους και μην τους είδατε μην τους απαντήσατε. Λαμβάνοντας επίσης υπ' όψιν ότι δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από το ντόπιο τραπεζικό σύστημα που αδυνατεί να χρηματοδοτήσει και περίπτερο, έχουν έναν ακόμη λόγο να την κοπανήσουν. Ας πράξει λοιπόν τα δέοντα η κυβέρνηση και ας συζητήσει σε βάθος με τους εφοπλιστές. Οσο δε για την Τρόϊκα και τους Γερμανούς ειδικώτερα που έχουν λυσάξει με τους Ελληνες εφοπλιστές και την δήθεν μη φορολόγησή τους, καλό είναι η κυβέρνηση να μην πέσει στο τρυπάκι τους διότι είναι εκ του πονηρού και μόνο. Αν φύγει η Ελληνική ναυτιλία να την ξεχάσουμε την χώρα, το όνομα της χώρας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο χάριν της ναυτιλίας και του τουρισμού. Εκτός και αν ταξιδεύει μέσω των ταγαρο-νταβατζήδων με τις μπουλτόζες και δεν το έχουμε καταλάβει.

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Κόρη καραβοκύρη 08/02/2014 10:26:54

      Όταν όλοι ζητάνε από την ελληνική κοινωνία να κάνει υπομονή, να κάνει θυσίες και κυρίως να συμβάλει φορολογούμενη, οι εφοπλιστές προβάλλουν το πατριωτικό αίτημα "μη πειράζετε τα προνόμια μας γιατί τα πλοία έχουν άγκυρες". Αυτός είναι πατριωτισμός!!!!! Η σημαία της χώρας, σημαία ευκαιρίας.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Χρήστος 08/02/2014 10:57:35

        Πατριωτισμός είναι να κρατήσεις τα 13 δις που φέρνει η ναυτιλια κάθε χρόνο στη χώρα.

  2. Nikolas avatar
    Nikolas 07/02/2014 14:41:24

    Η πρόταση για αύξηση φορολογίας των πλοίων που φέρουν Ελληνική κ ξένη σημαία (τριπλασιασμός της φορολογίας για την ακρίβεια) έγινε σε Πατριωτικά πλαίσια από το σύνολο του Ελληνικού Εφοπλισμού και μάλιστα εθελοντικά εκ μέρους των πλοιοκτητών για μια τριετία η οποία, σημειωτέων, δεν έχει παρέλθει. Το ίδιο και χειρότερο επεβλήθη σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών γύρω από την ναυτιλία. με αυτό που υιοθετούν τώρα απλά του διώχνουν, ή μάλλον διώχνουν τα κεφάλαιά τους..... ακόμα χειρότερα.... Εάν η κυβέρνηση θέλει τόοοοσο πολύ να διώξει την ναυτιλία από την Ελλάδα, τότε ας το κάνει. Το κακό είναι ότι θα αυξηθεί η ανεργία πολύ παραπάνω, θα εξαφανιστούν κεφάλαια και μάλλον θα επέλθει μεγαλύτερη δυσμένεια επι του τραπεζικού συστήματος γιατί τα χρήματα που διακινούνται καθημερινά για τις ανάγκες αυτών των εταιρειών ανάγονται σε πολύ μεγάλα ποσά. Φανταστείτε το domino effect που θα έχει κάτι τέτοιο. Αν και μου φαίνεται το έχει ήδη κάνει ο κύριος Στουρνάρας για όλους μας!!!!

  3. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 07/02/2014 23:08:09

    Πολλοί εκείνοι που ποθούν το θάνατο της ελληνικής ναυτηλίας και των ελλήνων ναυτικών.

  4. NK avatar
    NK 07/02/2014 23:38:10

    Τα πλοία έχουνε προπέλες. Δεν είναι κτίρια.

  5. George N avatar
    George N 08/02/2014 07:24:48

    Το θέμα είναι γενικότερο. Η υψηλή φορολόγηση & εισφορές και διώχνουν και αποτρέπουν επενδύσεις . Το ισχυρό νόμισμα από την άλλη διώχνει επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας. Είναι αυτά που δεν θέλει να παραδεχθεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αφού στις συνολικές δημόσιες δαπάνες η υπανάπτυκτη οικονομικά Ελλάδα ξοδεύει αναλογικά παραπάνω από την super ανταγωνιστική Σουηδία! Η ανεργία απλά πιστοποιεί το μη βιώσιμο της πρακτικής. Η επιμονή σε αδιέξοδη πολιτική τροφοδοτεί με την σειρά της τα άκρα και κλονίζει την εμπιστοσύνη. Πάντα φυσικά μπορούμε να χώνουμε το κεφάλι στην άμμο και να μιλάμε για πρωτογενές πλεόνασμα.

  6. Διογένης avatar
    Διογένης 08/02/2014 11:03:33

    Πουθενά δεν το πάνε οι εφοπλιστές. Η κυβέρνηση αρχικώς τους πίεσε να υπογράψουν "συνυποσχετικό" για "εθελοντική" φορολόγησή τους. Μετά την "εθελοντική" την έκανε υποχρεωτική με νόμο και τριπλασίασε αυτό που είχαν συμφωνήσει οι εφοπλιστές να καταβάλουν εθελοντικά. Πρόκειται δηλαδη α) για καθαρή κυβερνητική ανεντιμότητα. β) για κυβερνητική δολιότητα, αφού τους έφερε τη φορολόγησή τους "λάου-λάου" και τους παγίδευσε σε μια συμφωνία, γ) για κυβερνητική κουτοπονηριά, αφού τίποτε από αυτά δεν πρόκειται να πετύχει, δ) για κυβερνητικο λαϊκισμό, αφού η φορολόγηση της ναυτιλίας είναι, απλά, ανέφικτη. Όταν πας να τη φορολογήσεις, απλά σηκώνεται και φεύγει, ε) για κυβερνητική εξυπηρέτηση σχεδίων ξένων χωρών (Νορβηγίας και Αγγλίας), που απο καιρό είχαν στο μάτι το εξαιρετικό ελληνικό φορολογικό σύστημα της ναυτιλίας. Το ερώτημα δεν είναι "πού το πάνε οι εφοπλιστές", το ερώτημα είναι "που το πάει η κυβέρνηση", που έχει βαλθεί να καταστρέψει τον έναν από τους δύο υπάρχοντες πυλώνες διεθνώς ανταγωνιστικής ανάπτυξης της χώρας.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Διογένης 08/02/2014 11:04:49

      Πολύ σωστά!

    • —›•‘  —›•‘ —›ΠΗΛΕΑΣ avatar
      —›•‘  —›•‘ —›ΠΗΛΕΑΣ @ Διογένης 10/02/2014 22:04:35

      Σωστότατα, και παραπάνω, περί πατριωτισμού, και εδώ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.