Στην κόψη του ξυραφιού οικονομία και κυβέρνηση
31/10/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Στην κόψη του ξυραφιού οικονομία και κυβέρνηση

Αν δεν υπάρξει αξιολόγηση από την τρόικα, αν δεν τελειώσει ομαλά το πρόγραμμα, αν δεν συμφωνηθεί η προληπτική γραμμή στήριξης και αν δεν ανοίξει το θέμα της διευθέτησης του χρέους τότε σκουραίνουν πολύ τα πράγματα.

Η επίσκεψη της τρόικας θα είναι και η τελευταία, είπε ο Β. Βενιζέλος ωστόσο αυτή η τελευταία μπορεί να «τελειώσει» κι όλους μας, με πρώτη την κυβέρνηση.

Οι απαιτήσεις που εγείρουν οι δανειστές έχουν αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες και οι εκβιασμοί εντείνονται.

Υπό κανονικές συνθήκες η τρόικα θα έπρεπε να έρθει 8-9 Νοεμβρίου, να ξεκινήσουν τα παζάρια και να κλείσει η αξιολόγηση το συντομότερο. Μετά τις δηλώσεις του Τζ. Ράις του ΔΝΤ ότι δεν ξέρει πότε είναι η ημερομηνία αλλά και τις προτροπές να στείλει η Αθήνα τις προτάσεις της, το τοπίο θολώνει και η κατάσταση περιπλέκεται. Η ουσία είναι ότι η τρόικα μας ζητά «προσύμφωνο» ή ακόμη και… προικοσύμφωνο προκειμένου να επιστρέψει. Δηλαδή να βρεθεί μια μίνιμουμ συμφωνία της Ελλάδας με τους δανειστές, να κλείσουν από μακριά κάποια θέματα και τότε να έρθουν στην Αθήνα. Οι τροικανοί δείχνουν να μην μας εμπιστεύονται σε συγκεκριμένα θέματα και δεσμεύσεις και δεν έχουν άδικο. Όταν ζητούν για παράδειγμα φορολογική μεταρρύθμιση κι εμείς τρία χρόνια τώρα παίζουμε τις κουμπάρες, είναι δυνατόν να μην έχουν δίκιο;

Όλοι ξέρουν για παράδειγμα ότι φόρους πληρώνουν μόνο τα κορόιδα και αυτοί που πρέπει να το κάνουν λουφάρουν ατιμώρητοι. Κάντε αλλαγές μας λένε οι τροικανοί αλλά εμείς κάνουμε επικοινωνιακή διαχείριση σοβαρών ζητημάτων, όπως αυτό με τα εμβάσματα των δημοσίων υπαλλήλων. Έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια δηλαδή για να μάθουμε ότι 5.200 υπάλληλοι έβγαλαν βαλίτσες στο εξωτερικό; Και γιατί μένουμε σε μια απλή διαπίστωση και απλή καταγραφή στατιστικών στοιχείων; Τους ψάξαμε; Τους βάλαμε πρόστιμα, τους ζητήσαμε να δικαιολογήσουν το πόθεν έσχες τους; Τίποτε, απλά κάνει ο Μητσοτάκης το κομμάτι του.

Σ’ αυτό λοιπόν το σημείο οι τροικανοί έχουν απόλυτο δίκιο, όμως ανοίγουν κι άλλα θέματα πολύ κρίσιμα και πολύ καυτά, όπως το ασφαλιστικό και το εργασιακό. Πώς θα πάει μια κυβέρνηση σε προεδρικές εκλογές με ανοικτά τέτοια ζητήματα; Γι’ αυτό Σαμαράς και Βενιζέλος μετά τη συνάντησή τους έσπευσαν να πουν ότι είναι «κόκκινη» γραμμή το θέμα το μισθολογίου και αποφάσισαν να φτιάξουν επιτροπή που θα μελετήσει το πρόβλημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση δεν συζητά αλλαγές στο ασφαλιστικό και δεν θα δεχθεί καμία παρέμβαση στο πλαίσιο των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στο ισχύον καθεστώς του lock out.

Ωστόσο το θέμα του μισθολογίου στο Δημόσιο, αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο "αγκάθι" μεταξύ των δυο κυβερνητικών εταίρων καθώς το ΠΑΣΟΚ θεωρεί πως το θέμα των αλλαγών στον εισαγωγικό μισθό στο Δημόσιο το άνοιξε μόνος του ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την τρόικα και διαμηνύει πως δεν πρόκειται να αποδεχθεί αλλαγές.

Αυτά τα λέει το ΠΑΣΟΚ βεβαίως για να μη χάσει την πελατεία που του έμεινε, όμως, είναι σίγουρο ότι ακόμη κι ένα ευρώ μείωση μισθού θα παίξει δυνατά επικοινωνιακά από την αντιπολίτευση.

Στο θέμα των απολύσεων από το Δημόσιο το ΠΑΣΟΚ επιμένει πως οι 5.500 δημόσιοι υπάλληλοι θα πρέπει να βρεθούν μόνο από εκείνους που έχουν δώσει πλαστά πτυχία, με το Μαξίμου να εκφράζει επιφυλάξεις για το εάν και κατά πόσο είναι εφικτό να συγκεντρωθεί ένας τέτοιος αριθμός μόνο από αυτή την δεξαμενή. Κι έτσι κι αυτό το θέμα μένει ανοικτό και κανείς δεν ξέρει την αντίδραση της τρόικας.

Αν, όμως, συνεχιστεί αυτή η κατάσταση της αβεβαιότητας για την οικονομία και την πολιτική κατάσταση τότε πολύ φοβούμαστε τα χειρότερα. Ήδη το χρηματιστήριο έχει χάσει 5,5 δις ευρώ σε τρεις ημέρες. Οι ξένοι ξεφορτώνονται τις ελληνικές μετοχές φοβούμενοι το γενικότερο μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί. Σ’ αυτό συνέβαλαν και δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη που μίλησε για διλήμματα που θα δημιουργηθούν αν πάμε σε εκλογές με αποτέλεσμα κάποιοι ξένοι να το εκλάβουν ως επιστροφή του grexit.

Και βεβαίως ήρθε η «κρυάδα» από το Βερολίνο που «άδειασε» τον Χαρδούβελη λέγοντας ότι καμιά συμφωνία δεν υπάρχει και όλα είναι στο τραπέζι.

Από την άλλη, τα 10ετή ομόλογα έχουν ξεπεράσει το 8% καθιστώντας απαγορευτική οποιαδήποτε προσπάθεια εξόδου στις αγορές. Και η κυβέρνηση πόνταρε πολύ στο μαξιλάρι που θα έδιναν οι εκδόσεις ομολόγων.

Η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή και ο επόμενος 1,5 μήνας θα κρίνει το μέλλον της οικονομίας. Αν δεν υπάρξει αξιολόγηση από την τρόικα, αν δεν τελειώσει ομαλά το πρόγραμμα, αν δεν συμφωνηθεί η προληπτική γραμμή στήριξης και αν δεν ανοίξει το θέμα της διευθέτησης του χρέους τότε σκουραίνουν πολύ τα πράγματα. Κι όλα αυτά πρέπει να γίνουν μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής στις 18 Δεκεμβρίου. Επομένως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, οι εκβιασμοί θα εντείνονται και τα περιθώρια θα στενεύουν για την κυβέρνηση. Τι θα κάνει; Πώς θα αντιδράσει στις πιέσεις και βεβαίως πώς θα ανοίξει θέμα Προεδρικών εκλογών με όλα τα μέτωπα ανοικτά;

Όλα είναι λοιπόν στην κόψη του ξυραφιού. Οικονομία και κυβέρνηση.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. George N avatar
    George N 31/10/2014 08:43:31

    Ο επόμενος ενάμισης μήνας θα κρίνει το πολιτικό σκηνικό. Η οικονομία έχει κριθεί από τους μόνους που η κρίση τους έχει σημασία, τις αγορές και η ετυμηγορία είναι μη βιώσιμη. Αν είναι σωστή τότε μένει να αρχίσουμε να κάνουμε τις αλλαγές που απαιτούνται, αν είναι λάθος μένει να τις πείσουμε. Το να υποτιμούμε το πρόβλημα ή να το χειριζόμαστε επικοινωνιακά δεν οδηγεί πουθενά. Αυτές μπορεί να περιμένουν για πάντα, η ΕΖ για πολύ, εμείς όμως? Είμαστε ήδη 5 χρόνια in no man's land. Αρκετός καιρός για να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε ότι μάλλον υπάρχει κάποιο προβληματάκι και ότι ίσως πρέπει να κάνουμε κάτι για αυτό. Όπως δείχνει και η σημερινή θέση των κυβερνητικών κομμάτων, δεινή της ΝΔ με την πλάτη στον τοίχο και σχεδόν πλήρους εξαφάνισης του ΠΑΣΟΚ, η άμυνα η αδράνεια και το ροκάνισμα του χρόνου πολιτικά και κομματικά μάλλον δεν ήταν η ευτυχέστερη επιλογή. Οδήγησε ακριβώς εκεί που υποτίθεται ότι δεν θα οδηγούσε.... Που είναι σήμερα όλοι αυτοί με το συγκαταβατικό χαμόγελο που "ξέρανε" και με τις ετυμηγορίες ότι αν τα κάνουμε αυτά θα εξαφανιστούμε? Σε ποιά τρύπα έχουν λουφάξει?

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 31/10/2014 08:45:17

    "Δεν προλαβαίνει το Υπουργείο Οικονομίας να διαρρέει κάθε φορά τα 'καλά νέα', μετά από τις συναντήσεις του χαμογελαστού καθηγητή κ. Χαρδούβελη στο εξωτερικό και έπειτα από λίγο μας πλακώνουν στις διαψεύσεις. Μα καλά! Σε άλλες συναντήσεις συμμετείχαν οι δικοί μας; Πώς είναι δυνατόν άλλα να καταλαβαίνει ο Γκίκας και άλλα η Λαγκάρντ την μία φορά και ο Σόιμπλε την άλλη;" Πάνω που νόμιζα ότι μόνον εγώ βλέπω το πρόβλημα με τον Χαρδούβελη και τον χαρακτήριζα "μισότρελο" σε χθεσινό μου σχόλιο έρχεται και ένας πολύ συστημικός αρθρογράφος (http://www.capital.gr/Articles.asp?id=2144514) να αναρωτηθεί τι δεν πάει καλά με τις ανακοινώσεις του ελληνικού ΥπΟικ ότι κάτι δεν πάει καλά με τον ΥπΟικ. Να θυμηθούμε τότε που είπε εκνευρισμένος στους δημοσιογράφους (νομίζω on camera) ο σημερινός ΥπΟικ ότι "μόνον εμένα να ακούτε και να μην ακούτε τι σας λένε οι άλλοι"; Δεν έχει ούτε ένα μήνα. Τι άλλο θέλει ο Σαμαράς για να του δείξει ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με αυτό τον άνθρωπο; Η γνώμη μου είναι ότι ό,τι και να πετύχει η κυβέρνηση μέσω της ομάδας Μαξίμου (Λαζαρίδη/Παπασταύρου κλπ.), θα τα διαλύσει τέλος ο Χαρδούβελης από μεγαλομανία, διότι δεν θα έχει περάσει από το χέρι του, οπότε και θα "αποκλείεται" να είναι καλό. Εδώ θα είμαστε, πρώτα ο Θεός, και αν μας διαβάζει κανένας από το Μαξίμου ας το συγκρατήσει αυτό το σχόλιο.

    • Άπαντα Επιστάμενος avatar
      Άπαντα Επιστάμενος @ Διογένης 31/10/2014 10:22:57

      Ίσως έχεις δίκιο. Διάβασα και χθες το σχόλιο σου και μου έκανε εντύπωση. Εμένα απο την πρώτη στιγμή δεν μου άρεσε που έφυγε ο στουρνάρας. Θα δούμε.

  3. Δημήτριος Κ., avatar
    Δημήτριος Κ., 31/10/2014 09:26:29

    .Πολύ ΑΛΗΘΙΝΟ το άρθρο σας. Οταν μια κυβέρνηση φτάνει στην κόψη του ξυραφού, ή θα κοπεί, ή θα πέσει. Εκτός αν παραιτηθεί εγκαίρως. Πολύ σωστά εντοπίζετε επίσης τον ύπουλο ρόλο του Μητσοτάκη. Μία με τα πλαστά πτυχία που και ο πατέρας του και η αδελφή του διόριζαν στο Δημόσιο, και με τα λεφτά που επι κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ή και των δυό μαζί κάποιοι Δ.Υ. μιμούμενοι την άρχουσα τάξη 'εβγαζαν έξω... Κανονικά η Τρόικα πρέπει να τους πεί οτι οι πλαστογράφοι, οι φοροφυγάδες και οι επίορκοι Δ.Υ. δεν προσμετρώνται στους απολυθέντες. Πρέπει απλά να αντικατασταθούν απο τους νόμιμους των οποίων έκλεψαν τη θέση και μετά απο το σύνολο να απολυθούν οι πλεονάζοντες Δ.Υ. μέ πρώτους τους βουλευτές, που στην Ελλάδα της κρίσης είναι διπλάσιοι !!! από τον μέσο όρο των βουλευτών της ΕΕ. (100 βουλευτές ανά 10.000.000 κατοίκους) Τρία χρόνια τώρα ο Σαμαράς τους μειώνει δήθεν. Χώρια τους υπαλλήλους της βουλής...

  4. GregA avatar
    GregA 31/10/2014 09:54:56

    Όλα καλά και όλα ωραία, αλλά με αυτή τη πρακτική απλά συνεχίζουμε να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Τα πράγματα είναι τόσο ζοφερά ώστε, παρά την ανείπωτη φοροεπιδρομή και τη διάλυση του οικονομικού και κοινωνικού μας ιστού, εξακολουθούμε να βρισκόμαστε στη κόψη του ξυραφιού και με το ένα πόδι έξω από το Ευρώ. Πότε θα καταλάβουμε επιτέλους ότι εφαρμόζουμε συνεχώς τη λάθος συνταγή; Πότε θα βάλουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τη λέξη ανάπτυξη; 'Ο,τι και να κάνουμε με τη φοροσυλλογή, εαν δεν υπάρξει περιστολή δαπανών και ΑΝΑΠΤΥΞΗ, δεν υπάρχει ελπίδα για το μέλλον. Η φοροδοτική δυνατότητα έχει εξαντληθεί, το κράτο απλά τρώει τις εναπομείνασες σάρκες. των συνεπών πολιτών και καθημερινά πολλαπλασιάζει τα ληξιπρόθεσμα, περιθωριοποιώντας συνεχώς δημιουργικούς ανθρώπους η δραστηριοποίηση των οποίων είναι απαραίτητη για την ανοικοδόμηση των ερειπίων που προκάλεσαν τα μνημόνια που επέβαλλαν οι "φίλοι μας" για να σωθούν οι τράπεζές τους. Σώστε λοιπόν άλλες 10.000 θέσεις δημοσίων υπαλλήλων θυσιάζοντας άλλες 50.000 μικρομεσαίους λέγοντας μετά ότι ήταν δική σας η απόφαση και να μη σας κλέβει τη δόξα η τρόϊκα.

    • Seagull avatar
      Seagull @ GregA 31/10/2014 14:51:05

      Από το μαξιλάρι που έχει δημιουργηθεί στην ΕΕ για την ανεργία κυρίως των νέων η Ελλάδα έχει αντλήσει τα λιγότερα χρήματα !!!!! ενώ έχει την μεγαλύτερη ανεργία της ευρωζώνης, η δε Γαλλία με πολύ μικρότερη ανεργία έχει αντλήσει τα μεγαλύτερα ποσά .... αυτό και μόνο μας λέει κάτι, ότι δεν τα τρέχουμε τα θέματα, παραμένουμε θεατές της ακινησίας μας, αλλά από μπλα - μπλα δεν μας φτάνει κανένας. Για το 2015 - 2017 θα εξασφαλιστούν 300 δις για την ανάπτυξη στην ευρωζώνη, ετοιμαζόμαστε γι αυτό? Δυστυχώς στερέψαμε από ιδέες, δεν έχουμε δυναμική. Τα αποτελέσματα της δυσκαμψίας μας μετά από σειρά ετών ακινησίας που τα θέλαμε όλα έτοιμα στο πιάτο.

  5. Seagull avatar
    Seagull 31/10/2014 11:56:49

    Λογικό δεν είναι να ζητάνε εκ των προτέρων ένα μίνιμουμ προετοιμασίας από την πλευρά της κυβέρνησης, δηλαδή να έρθουν να κάνουν τι, να κοιτάζονται, ή μήπως νομίζει η κυβέρνηση ότι θα πάρει θετική αξιολόγηση με την πρόφαση ότι ενδεχομένως να πάει σε εκλογές τον Μάρτιο άρα δεν μπορεί να ανοίξει καυτά ζητήματα, άρα δώστε κύριοι της τρόϊκα απολυτήριο στην κυβέρνηση. Το ότι το δικό μας κράτος δεν έχει συνέχεια και συνέπεια μάλλον δεν είναι αποδεκτό και κατανοητό από την πλευρά των δανειστών αλλά και από κανένα λογικό ον, έτσι τουλάχιστον νομίζω. Η κυβέρνηση πρέπει τάχιστα να ανοίξει το ασφαλιστικό το μισθολόγιο των δημ.υπαλ. και ένα σωρό άλλα ζητήματα που εκκρεμούν. Αδυνατώ να κατανοήσω πως μπορούμε να πάμε σε μία εφ' όλης της ύλης διαπραγμάτευση του χρέους όταν μικρότερα ζητήματα σε τοπικό επίπεδο δεν μπορούν να λυθούν και έχουμε την απαίτηση πάντα οι άλλοι να κατανοούν τα προβλήματά μας για τα οποία εμείς ποτέ δεν έχουμε λύσεις.

    • George N avatar
      George N @ Seagull 31/10/2014 19:40:44

      Λογικό είναι Seagull αλλά οι μισοί πιστεύουν στη λύση των προβλημάτων δια της σήψεως και οι άλλοι μισοί φαντασιώνονται ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την αποπληρωμή του χρέους για το οποίο δεν έχουμε δώσει ακόμα δεκάρα.

  6. blue nile avatar
    blue nile 31/10/2014 12:08:13

    Δεν υπάρχει καμιά άλλη λύση πέραν της συγκρουσιακής διαπραγμάτευσης. Όσο δεν το καταλαβαίνει η κυβέρνηση τόσο θα πνίγεται. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Ή θα απαιτήσουμε αλλαγή του προγράμματος ή η χώρα θα βουλιάξει με τον Σαμαρά ή τον Τσίπρα στο τιμόνι. Και πως θα απαιτήσουμε όταν αιωρείται από πάνω μας η απειλή της εξόδου από την ευρωζώνη; Εκπονώντας και προτείνοντας ένα βιώσιμο πρόγραμμα αποπληρωμής των χρεών που δεν ματώνει την κοινωνική οικονομία. Χωρίς κούρεμα αλλά με ρήτρα ανάπτυξης (που αποτελεί από μόνη της μεγάλο κούρεμα και μπορεί να προκριθεί από τις λοιπές κυβερνήσεις στους λαούς τους) Ουσιαστικά πάμε στην επόμενη σύνοδο και τους λέμε: Εμείς δεν θέλουμε άλλα δανεικά, ούτε ένα ευρώ. Και θα αποπληρώσουμε τα παλιά δάνεια. Απλά ελάτε να αλλάξουμε εκ βάθρων την δανειακή συμφωνία ώστε να μπορέσουμε να λειτουργούμε ως χώρα και να αντλούμε τους πόρους για να σας πληρώνουμε. Προκαταβολικά ξέρουμε ότι δεν θα δεχτούν. Και εμείς θα πούμε ότι θα μπλοκάρουμε κάθε απόφαση της ΕΕ θέτοντας βέτο. Θα μας πίεζαν αλλά τι θα μπορούσαν να κάνουν; Να αποβάλουν από την ευρωζώνη μια χώρα η οποία θέλει να ξεπληρώσει τα χρέη της απλά αλλάζοντας μόνο τον τρόπο αποπληρωμής; Και πως θα αντιμετώπιζαν τις κοινές γνώμες των χωρών τους αν πήγαιναν να πετάξουν την Ελλάδα έξω από την ευρωζώνη και μόνο με το άκουσμα του γεγονότοτος όλα τα ευρωζωνικά spreads θα φτάνανε σε ουράνια ύψη καθιστώντας την συνέχεια του ευρώ εντελώς αβέβαιη; Την κυβέρνηση, την ίδια τη χώρα αν θέλετε, τη συμφέρει να πιέσει τώρα. Αν συναινέσει για άλλη μια φορά στον παραλογισμό των δανειστών τότε θα τα τινάξει όλα στον αέρα.

    • common sense avatar
      common sense @ blue nile 31/10/2014 15:42:44

      Συμφωνώ απόλυτα. Όλα τα άλλα είναι ανερμάτιστα ευχολόγια και εθελοτυφλισμός που πολύ απλά θα οδηγήσουν την χώρα (και πριν από αυτήν την κυβέρνηση) στην καταστροφή. Το θέμα είναι ότι ουσιαστικά αυτή είναι η πρόταση του σύριζα και δεν μπορώ να αντιληφθώ γιατί η κυβέρνηση αφήνει στον σύριζα το μονοπώλιο της μόνης ουσιαστικά διεξόδου από το σημερινό τέλμα. Θέλουν να βγει ο σύριζα με 40%; (γιατί μην γελιόμαστε...προς τα εκεί πάει το πράγμα...) Έχουν τόσες δεσμεύσεις; Είναι τόσο εξαρτημένοι, για να μην πω εθελόδουλοι; Είναι τόσο ενεργούμενα των πιστωτών και προσπαθούν να αφαιμάξουν ότι περισσότερο μπορούν για λογαριασμό τους προτού έρθει ο τσίπρας και κάνει το αυτονόητο; Τι να πω. Ουσιαστικά δεν μας αφήνουν άλλο περιθώριο παρά να στηρίξουμε τσίπρα

    • Δημήτρης Κ. avatar
      Δημήτρης Κ. @ blue nile 31/10/2014 15:50:48

      Αγαπητέ Blue Nile, απο την αρχή της κρίσης κάνεις τις σωστότερες αναλύσεις. Και η κατακλείδα σου, το βασικό στοιχείο (για όσους καταλαβαίνουν) της πολιτικής Τσίπρα, ήτοι η ρήτρα ανάπτυξης. Ο Σαμαράς είναι πλέον πάρα πολύ αργά να μπεί σε συγκρουσιακή διαπραγμάτευση. Αντιθέτως ο Τσίπρας λοιδωρείται διότι εξ αρχής υιοθέτησε ακριβώς αυτή την άποψή σου. Μάλιστα προτάσσει και το κούρεμα του χρέους, που ξέρει οτι είναι πάρα πολύ δύσκολο, ώστε αν του το απορρίψουν, να απαιτήσει τουλάχιστο τη ρήτρα ανάπτυξης. Εκτός αν γίνει κι αυτός Σαμαράς, οπότε θα είναι ο βραχυβιώτερος Πρωθυπουργός της Ελλάδος...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ blue nile 31/10/2014 18:10:26

      Δυστυχώς δεν ενδιαφέρονται οι κυβερνώντες (στην πράξη, παρά τις εξαγγελίες περι επαναδιαπραγμάτευσης, ούτε και οι αντιπολιτευόμενοι) για βιώσιμη επανεκκίνηση της οικονομίας από σταθερή αφετηρία. Κύριo μέλημα και των μεν και των δε είναι πως να διατηρηθεί - ό,τι μπορεί να διατηρηθεί - απο το ζόμπι κοινωνικό συμβόλαιο της προ του 2008 εποχής. Με απλά λόγια: θέλουν να προστατεύσουν τους insiders, αυτούς που επί δεκαετίες κέρδιζαν στο monopoly. Και μαζί μ' αυτούς, να διατηρήσουν κάτι απο το ισχύον πολιτικό σύστημα. H ύφεση βολεύει αυτή την αμυντική στρατηγική των "ευκατάστατων". Η κρίση δεν τους πείραξε ιδιαίτερα, τα μισθολογικά στεγανά των "ευγενών" δεν κατέρρευσαν ή αποκαταστάθηκαν, το "μαύρο" χρήμα κυκλοφορεί μεταξύ των εχόντων και των πελατών, οι ευκατάστατοι έχουν λίπος να κάψουν και δεν αλλάζουν τρόπο ζωής. Δεν θα αλλάξουν πορεία. Θα προτιμήσουν να "πέσουν επι των επάλξεων" γιατί ξέρουν ότι άν κάνουν έστω και μερική υποχώρηση, ο ταξικός τους φράχτης θα πέσει και το παιχνίδι τους θα χαθεί. Ακόμη και οι προειδοποιήσεις που διαρκώς έρχονται απ' έξω ότι "οι Έλληνες πλούσιοι δεν επιβαρύνθηκαν απο την κρίση", δείχνουν ποιά είναι η μεγαλύτερη σύγκρουση τώρα: ή η Ελλάδα θα καταστρέψει το προ του 2008 κοινωνικό συμβόλαιο, ή το ζόμπι αυτό θα καταστρεψει εντελώς την Ελληνική κοινωνία.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ blue nile 31/10/2014 18:58:35

      Μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ συγκρούονται δύο ερμηνείες για τις γενεσιουργές δυνάμεις που συντηρούν την βαθειά Ελληνική κρίση: Η μία λέει ότι η οικονομία μας πάσχει απο έλλειψη συνολικής ενεργού ζήτησης. Η άλλη ερμηνεία λέει οτι η κρίση τροφοδοτείται απο την τερατώδη στρέβλωση που δημιουργεί η εσωτερική οικονομική και κοινωνική ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ. Κατά τη γνώμη μου, οι αριθμοί συνηγορούν υπέρ της δεύτερης άποψης. Γι αυτό και απέτυχε παταγωδώς η εσωτερική υποτίμηση: το μόνο εμπόρευμα καθημερινής κυκλοφορίας που υποτιμήθηκε αποφασιστικά είναι η εργασία που διατίθεται στην αγορά (δηλαδή εξαιρουμένων των "προστατευμένων" από τον ανταγωνισμό και την απορρύθμιση επαγγελμάτων). Κανένα άλλο κυκλοφορούν εμπόρευμα δεν υποτιμήθηκε σοβαρά. Αν είχαμε ανεπάρκεια συνολικής ενεργού ζήτησης, αυτό θα ήταν αδύνατο.

      • Δημήτριος Κ. avatar
        Δημήτριος Κ. @ Uncle Stgm 31/10/2014 20:12:41

        Διαπιστώνεις κι εσύ θείο οτι τελικά στον Σύριζα ασχολούνται και με την ουσία του προβλήματος, και όχι μόνο με το πώς θα περάσουν επικοινωνιακά κάθε φορά τα επόμενα μέτρα σφαγιασμού της μεσαίας τάξης (αφού η χαμηλή ήταν ανέκαθεν ξεγραμμένη) και έχουν αναγάγει σε επιστήμη τον κοινωνικό καννιβαλισμό και την συλλογική αυτοενοχοποίηση. Βεβαίως στον ΣΥΡΙΖΑ επειδή ασχολούνται σοβαρά με το θέμα, υπάρχουν δύο ή και περισσότερες ερμηνείες για την κρίση, που αλληλοσυμπληρώνονται ή αντιπαρατίθενται χωρίς απαραίτητα να συγκρούονται, ώστε να μην αποπροσανατολίζεται κανένας. Σαφώς και όλοι συμφωνούν οτι η κρίση τροφοδοτείται απο την τερατώδη στρέβλωση που δημιουργεί η εσωτερική οικονομική και κοινωνική ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ, η οποία βεβαίως όχι μόνο δεν αυξάνει την ενεργό ζήτηση, αλλά αντιθέτως την εξαφανίζει. Ετσι "το σπιράλ του θανάτου" όπως το αποκαλεί και ο Ρουμπινί, μας ρουφάει όλο και βαθύτερα, καθώς οι "εταίροι" αντί να μας δώσουν χέρι βοηθείας για να βγούμε, μας βυθίζουν περισσότερο με το να μας βάζουν όλο και νέα μέτρα και "προαπαιτούμενα" και "γραμμές στήριξης" για να εισπράττουν τό μόνο που τους ενδιαφέρει, ήτοι το Πραγματικό μας χρήμα και να κλείνουν τρύπες των τραπεζών τους για να μην σκάνε...

        • George N avatar
          George N @ Δημήτριος Κ. 01/11/2014 06:34:17

          Δημήτρη πρέπει να αναφέρεις πόσα εισέπραξαν από το 2010 μέχρι σήμερα οι "εταίροι" μας από το "Πραγματικό μας χρήμα" δλδ χρήματα από τα δικά μας φορολογικά έσοδα. Ένα τέτοιο στοιχείο θα πρέπει να το έχουν ανακαλύψει στο ΣΥΡΙΖΑ αφού ασχολούνται σοβαρά με το θέμα και δεν μένουν στο επικοινωνιακό. Η παράθεση αυτού του ενός στοιχείου θα βοηθήσει στο σταμάτημα της συλλογικής αυτοενοχοποίησης και του αποπροσανατολισμού. Από την άλλη η αδυναμία να δοθεί ένας αριθμός, έστω και κατά προσέγγιση δείχνει απλά το μέγεθος της κολοτούμπας που θα χρειασθεί αλλά και το ότι αυτή δεν θα είναι ικανή από το να μην χαρακτηρισθεί ο Αλέξης, ΓΑΠ Νο 2 αν ποτέ γινόταν πρωθυπουργός. Φυσικά και δεν μπορείς να απαντήσεις επί αυτού γιατί αναμασάς τα ψέμματα του ΣΥΡΙΖΑ. Ελπίζω μόνο να κάνεις προπαγάνδα και να μην τα πιστεύεις και ο ίδιος. Κομματικά θεμιτό μεν, πολιτικά όμως δεν στέκει αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί και περιμένουμε από τον ΣΥΡΙΖΑ να γίνει ο εναλλακτικός πόλος και όχι το ανάθεμα όλων, μέσα σε λίγους μήνες ή και λιγότερο.
          Δυστυχώς από το λεφτά υπάρχουν, περάσαμε στο λεφτά υπάρχουν αλλά τα δίνουμε στους "εταίρους"!! Το ψέμα όμως έχει κοντά ποδάρια. Στην συγκεκριμένη περίοδο δε....πολύ κοντά.

          • Δημήτρης Κ., avatar
            Δημήτρης Κ., @ George N 01/11/2014 14:11:38

            Φίλε George N. εννοείς οτι η Bundesbabk, η Deuchebank, η Societe Generale, η BNP Paribas κλπ. που με την ένταξή μας στο μνημόνιο ξεφόρτωσαν απο πάνω τους περι τα 200 δίς του Ελληνικού χρέους που κατείχαν, φορτώνοντάς τα στους Ευρωπαίους φορολογούμενους με τον διπλασιασμό του χρέους μας με νέο παγκόσμιο ρεκόρ δανεισμού άνω των 200 δις που "ευγενικά και ανιδιοτελώς" μας παρεχώρησαν υποχρεωτικά (απολύοντας τον Γιωργάκη όταν τόλμησε να αμφισβητήσει τη "δωρεά" τους) οι "εταίρο" μας, δεν ήταν αναγκαστικό δώρο που κάναμε στις Μεγάλες τράπεζες των "εταίρων" μας οι οποίες (Βάιντμαν) κυβερνούν την Ευρώπη, Κι αν τα 60-70 δις περικοπές αυτά τα 5 χρόνια απ' το Πραγματικό μας χρήμα των συντάξεων και μισθών του ιδιωτικού τουλάχιστον τομέα, δεν πήγαν έμμεσα ή άμμεσα στους "εταίρους" αλλά όπως αφήνεις να εννοηθεί πήγαν στο βρόντο, κι αν θεωρείς οτι πρέπει να σου αναφέρω εγώ τι εισέπραξαν απο τη δική μας καταστροφή οι "εταίροι" μας, και οτι η κρίση είναι ανύπαρκτη και καθαρή προπαγάνδα του ΣΥΡΙΖΑ και απο αχαριστία προς τον Σαμαρά και την σωστή πολιτική του ο λαός έχει στραφεί στον Τσίπρα και θέλεις να πιστέψουμε οτι το δικό σου ψέμμα δεν έχει κοντά ποδάρια, τί να πώ?. Είσαι ευτυχής, ή μάλλον μακάριος...

          • George N avatar
            George N @ Δημήτρης Κ., 01/11/2014 19:19:59

            Δεν απαντάς Δημήτρη γιατί δεν υπάρχει απάντηση. Τι έχασε η Ελλάδα από τα δικά της χρήματα από το ότι 200 από τα 300 δις που χρωστούσαμε στις τράπεζες τα χρωστάμε τώρα στην ΕΖ? Τίποτα. Εκτός κι αν θεωρείς διαφυγόντα κέρδη το ότι δεν διαγράφει μονομερώς το χρέος. Που δεν το κάνεις..... Που πήγαν τα 60-70 τότε για τα οποία ματώσαμε? Και τα άλλα 50 που μας δώσανε σε νέα δάνεια για να καλύψουμε νέα πρωτογενή ελλείμματα? Σε αυτούς είτε άμεσα ούτε έμμεσα δεν πήγαν. Μας δώσανε κι από πάνω (νέα δανεικά). Που πήγαν τα λεφτά λοιπόν? Ούτε έχω πει κάτι για να είναι ψέμα, ούτε θεωρώ σωστή την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ίσα ίσα θεωρώ ότι αναίτια (η πολιτική τους) βάθυνε την κρίση που είναι όσο υπαρκτή γίνεται κι ακόμα παραπάνω. Φυσικά και πήγαν στο βρόντο. Πήγαν στην κατανάλωση του Δημόσιου τομέα. Αυτό σημαίνει και εισοδήματα για πολλούς και από μόνο του δεν είναι κακό. Απλά δεν γεννιέται έτσι προοπτική. Η προοπτική θέλει μια κάποια ισορροπία που δεν υπάρχει. Για το που πάνε τα χρήματα και πόσο μπαταρισμένη προς την μια πλευρά είναι η χώρα μπορείς να δεις στο link: http://ec.europa.eu Aν ξέρουμε Δημήτρη έχουμε κάνει την μισή απόσταση για να το λύσουμε. Αν όχι η απόσταση που θα διανύσουμε μπορεί κάλλιστα να είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση.

          • George N avatar
            George N @ George N 01/11/2014 20:55:15

            Ελπίζω τώρα :-) http://www.bloombergview.com/articles/2014-08-19/european-austerity-is-a-myth

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ George N 01/11/2014 21:29:39

            Μα τι άλλο μπορούσε να γίνει George Ν; Όταν οι ιδιωτικές δαπάνες (και κυρίως οι εταιρικές δαπάνες για επενδύσεις) μετά το 2008 κόπηκαν περίπου στο μισό, τι άλλο μπορούσε να κάνει ο δημόσιος τομέας, εκτός απο το να καλύψει εν μέρει το κενό αυξάνοντας τις δαπάνες (στοιχειώδης, έστω και ανεπαρκής αντι-κυκλική πολιτική); Το ότι η κορύφωση των δαπανών έγινε το 2009 δεν είναι τυχαίο. Το πραγματικό σόκ στην πραγματική οικονομία ήταν η κατάρρευση 2008 -2009. Τα υπόλοιπα είναι μετασεισμικές δονήσεις. Το άρθρο στο bloomberg ειναι βέβαια γραμμένο από νεοκλασική σκοπιά. Ένας Κευνσιανός ή νεο-Ρικαρδιανός θα επικέντρωνε στην πραγματική οικονομία και στα μακροοικονομικά μεγέθη, όχι μόνον στο σκέλος των κρατικών δαπανών και θα έβγαζε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα. Άν κυττάξουμε τα αντίστοιχα νούμερα και την εξέλιξη 2008 - σήμερα στις ΗΠΑ, εκεί θα δούμε πολύ μεγαλύτερες ποσοστιαιες αυξήσεις των ομοσπονδιακών δημόσιων δαπανών ως προς το ΑΕΠ (παρόλο που το ΑΕΠ τους είναι πολύ πιο ανοδικό). Στη χάραξη οικονομικής πολιτκής οι ΗΠΑ έγιναν μετά το 2008 πολύ πιο αντικυκλικές και Κευνσιανές, σε σύγκριση με την Ευρώπη. Υπόψη ότι λόγω της συνταγματικής δομής της χώρας, οι ομοσπονδιακές δαπάνες στις ΗΠΑ είναι μέρος μόνον της συνολικής δημόσιας δαπάνης. http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_federal_budget

          • George N avatar
            George N @ Uncle Stgm 01/11/2014 23:01:08

            Και θα ήταν το σωστό (όχι τόσο με καταναλωτικές δαπάνες αλλά με δημόσιες επενδύσεις) αν δεν είχαμε "ξεχάσει" να κάνουμε τον άλλο μισό κύκλο. Να έχουμε (πρωτογενή) πλεονάσματα στα χρόνια της ανάπτυξης δλδ. Αυτό δεν υπάρχει, τουλάχιστον σε εμάς. Το μόνο που μπορείς να κάνεις πια είναι να φέρεις ρευστότητα από το εξωτερικό. Άρα investment friendly. Πολεμάς με τα όπλα που έχεις, όχι με αυτά που θα ήθελες. Πάντα βοηθάει βέβαια τα όπλα σου να μην τα μπήγεις στο σώμα σου :-)

          • Δημήτρης Κ. avatar
            Δημήτρης Κ. @ Uncle Stgm 01/11/2014 23:16:44

            Πέστα θείο γιατί κάτι νεαροί διαβάζουν αποσπάσματα απο economist, bloomberg κ.λ.π. που μιλάνε με φανατισμό ιεροκήρυκα κατά των κρατικών δαπανών και νομίζουν οτι ανακάλυψαν τον τροχό του Νεοφιλελευθερισμού που έσκασε σαν φούσκα με τη Leehman brothers και τώρα ακόμα και το TIME ψάχνει το καλύτερο σύστημα στον "κρατικό καπιταλισμό" της Κίνας...Λες και οι περισσότερες κρατικές δαπάνες της Ελλάδας δεν καταλήγουν σε ιδιώτες "Εθνικούς προμηθευτές και νταβατζήδες" λες και το Ελληνικό κράτος δεν ήταν "ιδιωτικό (των νταβατζήδων) πριν λανσαριστεί στη Δύση η "ιδιωτικοποίηση" του νεοφιλελευθερισμού του Ρήγκαν και της Θάτσερ. Ναι, το Ελληνικό κράτος έχει υπερβολικές δαπάνες για το προσωπικό του "κρατικού" ΟΠΑΠ, του ΟΤΕ της ΔΕΗ των ΕΛΠΕ κ.τ.λ. αλλά οι δαπάνες αυτές καταλήγουν σε ιδιώτες "επενδυτές" που αγοράζουν κρατικά φιλέτα απο το ΤΑΙΠΕΔ...

          • George N avatar
            George N @ Δημήτρης Κ. 02/11/2014 09:47:02

            Αν το νεαρός πάει σε μένα...Ευχαριστώ! Φοβάμαι όμως μόνο young at heart. Δεν μου πολυαρέσουν οι ταμπέλες και όπως θα δεις και πιό πάνω δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν το Ελληνικό δημόσιο μπορούσε να δανειστεί και να κάνει επενδύσεις σε αυτήν την συγκυρία. Μόνο που δεν γίνεται. Το να υπερφορολογείς για να αυξήσεις τις δημόσιες καταναλωτικές δαπάνες δεν είναι κάποιο οικονομικό boost αλλά απλή αναδιανομή. Από τους πολλούς στους λίγους. Τυχαίνει να προκαλεί και αντικίνητρα στην μόνη επιλογή που μας έχει μείνει. Τις επενδύσεις. Υ.Γ. Τον OTE μάλλον τον κάνεις delete από τις ΔΕΚΟ. Δεν είναι πια.

          • Δημήτρης Κ. avatar
            Δημήτρης Κ. @ George N 01/11/2014 21:07:06

            Μ' αρέσει αυτό. Μου τονώνεις το ηθικό φίλε George N. "Σε αυτούς είτε άμεσα ούτε έμμεσα δεν πήγαν. Μας δώσανε κι από πάνω (νέα δανεικά). Που πήγαν τα λεφτά λοιπόν?..........Φυσικά και πήγαν στο βρόντο. Πήγαν στην κατανάλωση του Δημόσιου τομέα." Aφού λοιπόν οι Κουτόφραγκοι είναι τόσο μακάκες που δανείζουν εμάς τους παμπόνηρους απογόνους του Οδυσσέα για να καταναλώνουμε μέσω του Δημόσιου τομέα μας και να προσποιούμαστε οτι περνάμε κρίση, γιατί να μην ψηφίσουμε και Τσίπρα? Πού την είδες εσύ την Τσιπρέικη προπαγάνδα? *Η μισή απόσταση μας κόστισε 1.500.000 ανέργους. Αρα αν κάνουμε και την άλλη μισή θα έχουμε 3.000.000 ανέργους και 2.000.000 συνταξιούχους. Τότε σίγουρα θα μηδενιστούν οι δαπάνες...

          • George N avatar
            George N @ Δημήτρης Κ. 01/11/2014 23:12:47

            Ε! τώρα χτυπάς κάτω από την ζώνη Δημήτρη :-) Που τα είπα όλα αυτά που μου αποδίδεις? Οι "κουτόφραγκοι" αυτά που ήταν να πληρώσουν, τα πληρώσανε. Το αντίτιμο για να γίνει το ringfencing. Τώρα? Υ.Γ. Πάντως αν είναι να σου τονώνω το ηθικό θα στα λέω συχνά-πυκνά!

          • Δημήτρης Κ.- avatar
            Δημήτρης Κ.- @ George N 02/11/2014 11:34:22

            Αγαπητέ George, στο παραπάνω σχόλιό σου γράφεις: "Που πήγαν τα λεφτά λοιπόν? Φυσικά και πήγαν στο βρόντο. Πήγαν στην κατανάλωση του Δημόσιου τομέα." Σύ είπας. Οχι εγώ και μάλιστα κάτω απ' τη ζώνη. Διότι εγώ ξέρω οτι τα λεφτά πήγαν στους "εταίρους" Τραπεζίτες και στούς ημετέρους "νταβατζήδες" και όχι μόνο αυτά αλλά και τα υπόλοιπα που συρρίκνωσαν το ΑΕΠ μας κατα 25%, όσο και στην εποχή της κατοχής. Οσο κι αν προσπαθήσεις να μας πείσεις οτι απο το 2009 έως σήμερα καλοπερνάμε μέσω της κατανάλωσης του Δημόσιου τομέα, δεν θα τα καταφέρεις. Οσο είμαστε άνεργοι και άφραγκοι Τσίπρα και παρα πέρα θα ψηφίζουμε. Με "οικονομικές τεκμηριωμένες απόψεις" δεν γεμίζει το στομάχι μας.

  7. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 31/10/2014 13:01:28

    Όλη αυτή η ιστορία μετά τις Ευρωεκλογες είναι πατάτα ιδιοκατασκευής. Εξαγγελία "τυφλής εξόδου" απο Μνημόνιο, ανάποδο παιχνίδι με τα επιτόκια αγοράς και διακρατικού δανεισμού, κακή διαπραγμάτευση με το ΔΝΤ. Τραγική πολιτική ανεπάρκεια. Και όπως πάντα, στο βάθος ο μόνιμος ένοχος: ανελέητος πολιτικαντισμός και υποσχέσεις με αντίκρυσμα προς την πολιτική πελατεία, χωρίς αντίκρυσμα προς το πόπολο που δεν έχει "άκρες".

  8. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 31/10/2014 17:44:58

    bloue nile, Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν χρειάζεται κάποιος να είναι αντικυβερνητικός για να δει ότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από αυτή που εν συντομία περιγράφεις. Είναι κάτι που στην πλειοψηφία των σχόλιών μου το επεσήμανα και το πρότεινα εδώ και δυο χρόνια, αλλά ακουγόμουν ως ανεδαφικός και ... Τσιπραίος! Επίσης ...σκύλιαζα να ενεργήσουμε άμεσα προβλέποντας ότι οι ...φίλοι μας αγόραζαν χρόνο για να προετοιμαστούν για το αναπόφευκτο crexit, τώρα δεν γνωρίζω πόσο χρόνο ακόμα έχουμε, αλλά πάντως ποτέ δεν είναι αργά!

  9. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 31/10/2014 22:45:00

    Για να σωθεί η κολομβία των βαλκανίων μάλλον θα ήταν προτιμότερο να κυβερνηθεί από....ανθρώπους εκτός της Χώρας, την τρόικα, τον σόιμπλε, και απο οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο και όχι Έλληνα πολιτικό, ώστε και η κρίση να ξεπεραστεί και οι απέξω να πάρουν τα λεφτά τους που δάνειζαν τόσα χρόνια σε ένα....διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα που δεν άφησε τίποτα όρθιο. Καλό θα ήταν οι πολιτικοί μας να απολαύσουν τα πλούτη τους μαζί με τούς πελάτες τους και να μας αδειάσουν τη γωνιά γιατί το παραμύθι πλέον δεν έχει τελειωμό.....

  10. Κ.Π. avatar
    Κ.Π. 31/10/2014 22:57:18

    Για να σωθεί η κολομβία των βαλκανίων μάλλον θα ήταν προτιμότερο να κυβερνηθεί από....ανθρώπους εκτός της Χώρας, την τρόικα, τον σόιμπλε, και απο οποιονδήποτε άλλο Ευρωπαίο και όχι Έλληνα πολιτικό, ώστε και η κρίση να ξεπεραστεί και οι απέξω να πάρουν τα λεφτά τους που δάνειζαν τόσα χρόνια σε ένα....διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα που δεν άφησε τίποτα όρθιο. Καλό θα ήταν οι πολιτικοί μας να απολαύσουν τα πλούτη τους μαζί με τούς πελάτες τους και να μας αδειάσουν τη γωνιά γιατί το παραμύθι πλέον δεν έχει τελειωμό.....

  11. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 31/10/2014 23:04:22

    Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχουν τόσο αφελείς που να έχουν την εντύπωση ότι όσοι μας δάνειζαν τα λεφτά τους τα έδιναν χωρίς να γνωρίζουν την πραγματική οικονομική κατάσταση της χώρας! Απλώς τους συνέφερε να μας βάζουν μέσα ,ώστε να μας κατακτήσουν οικονομικώς και στην ουσία να γίνουμε ένα οιονεί οικονομικό προτεκτοράτο τους! Διαφορετικά θα πρέπει να πιστέψουμε ότι οι άνθρωποι των διεθνών αγορών είναι χαρτογιακάδες και ανίδεοι ή δεν είναι έτσι;

    • ΙΚΟ avatar
      ΙΚΟ @ ΝΤΙΝΟΣ 31/10/2014 23:16:57

      Ας το εμπεδώσουμε, ας γυρίσουμε πίσω να θυμηθούμε γεγονότα που ζήσαμε. Την κρίση δανεισμού και χρέους την δημιούργησε ο Γιωργάκης, διευρύνοντας, υπερμεγεθύνοντας εσκεμμένα την κρίση ελλείμματος, που έτσι κι αλλιώς υπήρχε σε πολλές άλλες χώρες, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Η Ιστορία έχει γραφτεί.

    • Κ.Π. avatar
      Κ.Π. @ ΝΤΙΝΟΣ 31/10/2014 23:51:20

      Από θεωρίες συνωμοσίας έχουμε χορτάσει τόσα χρόνια από πολλούς αφελείς ή βολεμένους.... Μάλλον το πείραμα των Ευρωπαίων να σωθεί η Ελλάδα αποδεικνύεται έωλο. Και η Πορτογαλία και η Ιρλανδία μπήκαν στα μνημόνια, αλλά τώρα δανείζονται στο 10ετές με 3% και εμείς με 8%. Μάλλον αυτά είναι ψιλά γράμματα για εμάς. Αν θες και το καλύτερο ψάξε για τα τέστ αντοχής των τραπεζών όπου μόνο η εθνική και η Γιούρομπανκ χρειάζονται 7.5 δις ενίσχυση και 600 εκατ. η Πειραιώς. Μόνο η Αλφα είναι μηδενική μιας και δεν δάνειζε τούς....γνωστούς νταβαντζήδες που τα δάνεια τα έκαναν καταθέσεις στην απέξω.....

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Κ.Π. 01/11/2014 02:03:43

        με τη διαφορά πως καμμία εκ των δύο χωρών που αναφέρεις δεν έφτασε στην χρεωκοπία (..πες το και PSI) ..αν ήξερες τα όργια που γινοταν σε κάτι μαγαζιά τυπου Allied Irish κλπ.. οι δικές μας θα σου φαίνονταν παρθεναγωγείο..σε μας τα παλλικαράκια του μνημονίου που είπε και ο άλλος κατάφεραν να ρίξουν το κράτος έξω απο μόνοι τους.. οποτε αστοχη η συγκριση και για να είμαστε ακριβείς..το πειραμα των Ευρωπαίων δεν το λές "να σωθεί η Ελλάδα whatever it takes" ..είναι "να σωθεί το Ευρώ" και να γίνει η Ελλάδα ringfenced έτσι ωστε να μήν αποτελεί συστημικό κίνδυνο για την Ευροζώνη (..του μέλλοντος) (κατι που πλεον πιθανοτατα έχει ολοκληρωθεί..χρειάστηκε χρόνο) - τώρα τι θα κάνει η Ελλάδα στο μεσοδιάστημα και πως θα πορευτεί στο μέλλον είναι περισσοτερο δικό μας πρόβλημα παρά των ευρω-εταίρων -όσο και αν δεν μας αρέσει αυτό που πάντως δεν πρεπει να μας διαφεύγει (σαν πιθανότητα έστω) είναι οτι τα χειρότερα *δέν* τα έχουμε δεί ακόμα..κάποτε δεν μας αρεσαν τα 700.. τωρα αγανακτούμε (οχι αδίκως) με τα 400..τα 200 (ευρω-ισοδύναμα πλέον δεν μας περνάνε καν απο το μυαλό..) μπορεί να ακούγεται παράδοξο αλλα για να καταφέρουμε να βγουμε απο την κριση σαν έθνος πρεπει να περιορίσουμε το πόσο σκεφτόμαστε με την τσέπη - αλλα τετοιες υπερβάσεις δεν μπορουν να γίνουν σε περιβάλλον οπου κυριαρχεί η κοινωνική αδικία στην κατανομή των βαρών

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ rally monkey 01/11/2014 21:59:48

          Rally, παρακολουθώ το δημοσιονομικό ρολόι της Ιταλίας και αρχιζει να μου τρέχει κρύος ιδρώτας. http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/italy Μου φαίνεται ότι εδώ στην Ελλάδα έχουμε κάτω απο την καρέκλα μας πασχαλινή στρακαστρούκα με βρεγμένο φυτίλι και στην Ιταλία υδρογονική βόμβα με τον πυροκροτητή μισο-ενεργοποιημένο...

    • Δημήτρης Κ. avatar
      Δημήτρης Κ. @ ΝΤΙΝΟΣ 01/11/2014 09:52:21

      Kαι επειδή φίλε ΝΤΙΝΟ εδώ και 30 σχεδόν χρόνια εφαρμόζουν την "μέθοδο της χρεωκόπησης μέσω των "οίκων αξιολόγησης",δανείζοντας με εικονικό χρήμα χώρες (Αφρική,Ν.Α. Ασία,Ν.Αμερική και τώρα ΕΕ και PIIGS)που ξέρουν οτι δεν θα μπορέσουν να τους τα επιστρέψουν, "οι άνθρωποι των διεθνών αγορών" που οι Αμερικάνοι τους ξέρουν με το μικρό τους όνομα και είναι οι 12-15 ιδιοκτήτες των μεγαλύτερων Παγκόσμιων τραπεζών, τους αποκαλούν Μπάνκστερς, επειδή οι μέθοδοί τους, δεν διαφέρουν απο τις μεθόδους των γκάνκστερς . Φυσικά και δεν είναι ανίδεοι, αλλά συστηματικά ένοχοι, γι αυτό και θησαυρίζουν και μέσα στην κρίση, μοιράζοντας πλουσιοπάροχα μπόνους στον εαυτό τους...Kαι δεν το κάνουν κατόπιν συνεννοήσεως ή συνομωσίας, απλά επιδιώκουν "ο καθένας για την πάρτη του" το μέγιστο κέρδος δια της χρεώσεως ασυνείδητων, ή διεφθαρμένων πολιτικών, τύπου Τσοχατζόπουλου π.χ. Η κλασσική μέθοδος των τοκογλύφων, χωρίς καμμία συνομωσία...

  12. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 01/11/2014 03:57:35

    Σαμαράς: Βγαίνουμε οριστικά από την κρίση και τα μνημόνια Κάποιος λέει ψέμματα (και εύχομαι να είναι ο αρθρογράφος, αν και φοβάμαι για το αντίθετο)...

  13. ΙΚΟ avatar
    ΙΚΟ 01/11/2014 11:14:54

    Η πραγματική οικονομία στενάζει. Σε ναρκοπέδιο ληξιπρόθεσμων οφειλών κινείται ο προϋπολογισμός και κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να τιναχτεί στον αέρα. Αδιάψευστη απόδειξη η αύξηση των οφειλετών του Δημοσίου κατά 851.201 το Σεπτέμβριο που είχαν σαν αποτέλεσμα στο τέλος του μήνα ο αριθμός των Ελλήνων που χρωστούν στην Εφορία να εκτιναχτεί σε 3.303.100 από 2.451.909 στο τέλος Αυγούστου.

    Όσον αφορά τα χρέη κι αυτά εκτινάχτηκαν στα ύψη αφού από 51,76 δισ. στο τέλος του Δεκεμβρίου 2013, ανέβηκαν στα 68,4 δισ. Δηλαδή, αύξηση κατά 16,67 δισ. την 30η Σεπτεμβρίου 2014.

    Οι καμπάνες χτύπησαν πολύ δυνατά και η μόνη ελπίδα που υπάρχει τώρα για αύξηση των εσόδων και καλή εκτέλεση του προϋπολογισμού, είναι το νέο σύστημα ρύθμισης με τις 100 και τις 72 δόσεις, γιατί οι ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν απέτυχαν παταγωδώς.

  14. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 01/11/2014 17:12:15

    Αγαπητέ Δημήτρη, έτσι όπως τα λες είναι, αλλά δυστυχώς υπάρχουν και εθελοτυφλούντες για τους οποίους κάθε γεγονός πέραν των "μυωπικών" αντιλήψεων τους , το θεωρούν ασύμβατο με τη λογική τους και κατά συνέπεια γι΄ αυτούς δεν αποτελεί παρά θεωρία συνωμοσίας! Και για σκεφτείτε, αν κάποιος γύρο στο 2000 , έβγαινε και μας έλεγε, ότι " ...την ερχόμενη δεκαετία, όλοι θα μας δανείζουν αφειδώς, χωρίς να πολυεξετάζουν τα δεδομένα και ξαφνικά θα ... ξυπνήσουν και θα απαιτούν τα πάντα εδώ και τώρα, καταρρακώνοντας την οικονομία μας και εξαθλιώνοντας το λαό υλικά και ψυχικά", τότε ποιος από μας δεν θα έλεγε ότι είναι αποκυήματα νοσηρής φαντασίας και ακραία σενάρια θεωριών συνωμοσίας;

    • Δημήτρης Κ. avatar
      Δημήτρης Κ. @ ΝΤΙΝΟΣ 01/11/2014 21:28:49

      Δεν έχω καμμία ιδιαίτερη εκτίμηση για τον Θεσσαλονίκης Άνθιμο, όμως η αντίδρασή του απ' την αρχή της κρίσης με αιφνιδίασε ευχάριστα. Είπε, αν τα θυμάμαι καλά, με έκπληξη: " Μα καλά βρε χριστιανοί συνεταίροι, τριάντα χρόνια μας δανείζατε αβέρτα και σας πληρώνουμε κανονικά τις δόσεις μας. Τώρα μας βάζετε το μαχαίρι στο λαιμό και μας ζητάτε όλα τα δανεικά μαζί πίσω? Θα σας τα δώσουμε, σιγά σιγά όπως πριν, μόλις μπορέσουμε. Δεν είματε μπαταχτσήδες ούτε λοπωδύτες..." Ο παπάς τα είπε όλα σαν καλός οικονομολόγοσ αλλά με ειλικρίνεια...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.