02/05/2009 23:39
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Σπάστε τα καρτέλ». Ναι, αλλά ποια;


Οι δύο βασικές εστίες παθογένειας στην Ελλάδα σήμερα, είναι το τραπεζικό καρτέλ και το καρτέλ των ΜΜΕ.


Το τραπεζικό καρτέλ, διότι ελέγχει τη ρευστότητα. Και ελέγχοντας τη ρευστότητα ελέγχει την υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα. Μία από τις επιπτώσεις αυτού του ελέγχου είναι ότι μπλοκάρουν κάθε παραγωγική δραστηριότητα που δεν ελέγχουν εκ των προτέρων. Κι έτσι εξαναγκάζουν την υπόλοιπη οικονομία να εξαρτηθεί από τις τράπεζες.


Δημιουργεί τεχνητή ζήτηση δανείζοντας κάποιους, αυξάνει υπέρμετρα τις τιμές, ελέγχει και την προσφορά (δημιουργώντας ποικίλα καρτέλ σε άλλους κλάδους) κι ύστερα όλοι οι υπόλοιποι, για να αγοράσουν σπίτια ή να δημιουργήσουν μικρές επιχειρήσεις σε περιβάλλον πολύ υψηλών (και ανελαστικών προς τα κάτω) τιμών είναι αναγκασμένοι να δανειστούν (για ιδρυτικά κεφάλαια) και να ξαναδανειστούν (για κεφάλαια κίνησης).


Ελέγχοντας αποφασιστικά τη ρευστότητα το τραπεζικό καρτέλ προσπαθεί να ελέγξει και κάθε άλλη δραστηριότητα.


Κι όταν σε συνθήκες κρίσης δημιουργείται «παγίδα ρευστότητας», το καρτέλ πνίγει την υπόλοιπη οικονομία για να ανεβάσει τα ποσοστιαία κέρδη του (σε συνθήκες κρίσης) και να αυξήσει το βαθμό ελέγχου της οικονομικής δραστηριότητα (μετά την κρίση).


Κάνοντας, όμως αυτό, σφίγγει το βρόγχο γύρω από τον ίδιο το λαιμό του (τραπεζικού συστήματος): Διότι όσο περισσότερο σπρώχνουν την υπόλοιπη οικονομία σε χρεοκοπία, τόσο περισσότερο πλησιάζουν την χρεοκοπία οι ίδιες οι τράπεζες!


Κι έτσι για τη σωτηρία του τραπεζικού συστήματος και της υπόλοιπης οικονομίας πρέπει να σπάσει το καρτέλ των τραπεζών.


Αντίστοιχα το καρτέλ των ΜΜΕ ελέγχει την κοινή γνώμη και την ενημέρωσή της. Άρα και την πολιτική συμπεριφορά του εκλογικού σώματος. Και σε εποχές κρίσης προσπαθεί να αυξήσει τον έλεγχό του πάνω στην πολιτική, περιορίζοντας της επιλογής της «πολιτικής τάξης» και υποδουλώνοντάς την ακόμα περισσότερο.


Μια «κονταίνουν» τον ΓΑΠ, μια «κονταίνουν» τον ΚΚ, πότε επικαλούνται πραγματικές αδυναμίες τους, πότε αναδεικνύουν ως σκάνδαλα ανύπαρκτες ή ήσσονος σημασίας υποθέσεις (για να κρύψουν τα βαριά σκάνδαλα που αφορούν τα ίδια τα ΜΜΕ και το τραπεζικό καρτέλ).


Στόχος τους η δημιουργία ακυβερνησίας και η ανάδειξη εύθραυστων κυβερνήσεων συνασπισμού, με συμμετοχή μικρότερων κομμάτων, απόλυτα εξαρτημένων από τη στήριξη μεγάλων συγκροτημάτων του Τύπου.


Έτσι κοινή προϋπόθεση για το ξεπέρασμα της κρίσης είναι το σπάσιμο του Τραπεζικού καρτέλ (για να αυξηθεί η ελαστικότητα της αγοράς και η προσαρμοστικότητα της οικονομίας και να απελευθερωθεί η οικονομική δραστηριότητα και να αρχίσει να εξυγιαίνεται η αγορά), αλλά και το σπάσιμο του καρτέλ των ΜΜΕ (για να ξεπεράσουμε τα αδιέξοδα και τους "μονόδρομους", να πολλαπλασιαστούν οι επιλογές της πολιτικής τάξης και να απελευθερωθεί η Πολιτική από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό των "εξω-θεσμικών κέντρων".


Αυτά τα δύο καρτέλ πρέπει να σπάσουν. Τώρα, το αν μπορεί να γίνει αυτό ή όχι, είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο


ΘΚ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/05/2009 00:27:16

    Το καρτέλ των ΜΜΕ θα σπάσει από μόνο του εντός της τρέχουσας γενιάς. Το νέο όπλο είναι το διαδίκτυο. Αρκεί να μην αλλάξουν οι όροι λειτουργίας του (πράγμα δύσκολο).

  2. ΣΚΑΙς avatar
    ΣΚΑΙς 03/05/2009 00:36:53

    Είναι γεγονός και προκύπτει από πρόσφατες δημοσκοπήσεις ότι οι Έλληνες θεωρούν πλήρως αναξιόπιστα τα ελληνικά ΜΜΕ. Επομένως δεν χρειάζεται να ασχοληθεί κανείς με αυτά. Ακολουθούν τον δρόμο της καταστροφής.
    Όσο μειώνουν τον Καραμανλή τόσο αυξάνεται η εμπιστοσύνη που του έχει ο κόσμος (ΕΤ-MRB). Ο ΓΑΠ κέρδισε παρά την εξώφθαλμη υποστήριξη των ΜΜΕ στον Βενιζέλο.
    Θυμυθείτε τα προεκλογικά έκτακτα δελτία (περίπου 110) για τον ΓΑΠ και το τελικό αποτέλεσμα.

  3. ΣΚΑΙς avatar
    ΣΚΑΙς 03/05/2009 00:37:50

    Αναφέρομαι στις Εκλογές 2004

  4. Το πνεύμα του Μάη avatar
    Το πνεύμα του Μάη 03/05/2009 00:39:15

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΠΛΕΡΙΑ !! )))
    Πρόκειται για ΔΟΚΙΜΗ, γιατί δε μου ανεβαίνει το σχόλιο μου το καλό κι αγαθό και δεν καταλαβαίνω το γιατί !

  5. ΣΚΟΡΠΙΟΣ avatar
    ΣΚΟΡΠΙΟΣ 03/05/2009 00:42:49

    Καρτελ υπαρχει επισης στους ακολουθους τομεις:
    Αλευροβιομηχανοι
    Μεγαλοεργολαβοι
    Γιατροι
    Μεσαζοντες-Εμποροι σε ολα τα προιοντα
    Σουπερ-μαρκετ
    Βενζινοπωλες - Ιδιοκτητες διυλιστηριων
    Εμποροι λιπασματων - Γεωπονοι
    ....

    Υπαρχει κανεις που να πιστευει πραγματικα οτι η παρουσα κυβερνηση θα κανει κατι για αυτα?
    αφου αυτα επι ημερων της κανουν χρυσες δουλειες και ειναι οι βασικοι χορηγοι της.

  6. ΣΚΑΙς avatar
    ΣΚΑΙς 03/05/2009 01:00:19

    ΡΕ Σκορπιέ πάλι με την κυβέρνηση...
    Μόνο αυτή μπορεί να το κάνει... Κανένας άλλος... Απλά εσύ δεν θα το καταλάβεις ποτέ!!!
    Κοίτα το σχόλιο μου @2

  7. kanis avatar
    kanis 03/05/2009 01:05:38

    H AEK, απόψε πάντως, το προσπάθησε λιονταρίσια...

  8. αντί avatar
    αντί 03/05/2009 01:34:01

    Να ένα κείμενο υπέρ του δικομματισμού το οποίο υποστηρίζει τις αυτοδυναμίες!!

    ΌΧΙ δεν θα πάρουμε άλλες αυτοδυναμίες πλήρως εξαρτώμενες από επιχειρηματικά και εκδοτικά συμφέροντα.

  9. thanos avatar
    thanos 03/05/2009 05:47:42

    2-ΣΚΑΙς Says:
    May 3rd, 2009 at 12:36 am

    Εσυ θα πας με ενα καημο λεβεντη μου...κριμα.Αρπαξε οτι μπορεις μεχρι ο "Κουρασμενος" να πει το τετελεστε.

  10. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 03/05/2009 06:57:35

    Συμφωνώ απόλυτα ότι αυτοί οι δύο πόλοι, τράπεζες και ΜΜΕ, είναι η αρχή του προβλήματος. Σίγουρα έχει και άλλα καρτέλ, αλλά τα δύο, και η συμμαχία τους και η δυνατότητα επιλογης πολιτικών και οικονομικών επιλογών είναι το πρόβλημα.

    Κάπου αυτά τα δύο μας συντηρούν την άποψη ότι για όλα φταίνε οι άλλοι, οι "ξένοι" και ότι το κράτος πατερούλης είναι η σωτηρία. Το ίδιο το κράτος πατερούλης γίνεται ο τρίτος πόλος διαφθοράς και τα τρία μαζί είναι η νέα Ελλάδα.

    Η λύση ξεκινάει από το να μην περιμένουμε σωτηρία από το ένα ή το άλλο κόμμα. Να αποδεχθούμε ένα νέο κωδικα αρχών και συμπεριφοράς. Να χρησιμοποιήσουμε την κατανάλωσή μας (ή μη) σαν όπλο. Και να αρχίσουμε από καλύτερη επικοινωνία στα θέματά αυτά. Συμφωνώ ότι το διαδίκτυο, αν δεν έιναι άλλη μια εκτόνωση, μπορεί να βοηθήσει.

  11. Το πνεύμα του Μάη avatar
    Το πνεύμα του Μάη 03/05/2009 07:41:32

    Ποιός από τους πολιτικούς απατεώνες θα μπορούσε να λειτουργήσει κόβοντας τον ομφάλιο λώρο με τα εξωθεσμικά κέντρα και την ξενοδουλία, για να αναδειχθεί η Πολιτική με Πί κεφαλαίο που λέει ο ΘΚ ? Πάλι εμφανίζεται η αξεπέραστη αναγκαιότητα του υποκειμενικού παράγοντα, πέρα από την "πολιτική τάξη", διότι "συν Αθηνά...".
    Οι εξωτερικές εξελίξεις αναμένεται σύντομα να θέσουν αίτημα για ισχυρό και δημοκρατικότερο κράτος που σημαίνει αντιμονοπωλιακή πολιτική υπέρ των μικρομεσαίων. Γίνεται πλέον πολυτέλεια να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας με νεοφιλελεύθερα ιδεολογήματα.

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 03/05/2009 09:17:18

    θα στο ξαναπώ για την "επανάσταση του καναπέ" (ή την "επαναστατική" προβοκάτσια). Πιστέυεις ειλικρινά ότι το κράτος πρέπει να κάνει τον σχεδιασμό; Πιστεύεις σε σοσιαλιστική ιδιοκτησία αγαθών και μέσων; Σε εργατικές πολυκατοικίες και κιονοκτημοσύνη και κολχόζ. Αν, καλώς, είσαι συνεπής. Αν όχι, τι ισχυρό δημοκρατικότερο κράτος ονειρεύεσαι; Το κράτος είναι το εργαλείο της διαφθοράς και της αναποτελεσματικότητας. Επειδή δεν πιστέυω ότι υπάρχουν ακόμα τέτοιοι ανεγκέφαλοι οπαδοί των πενταετών σχεδίων και των λαϊκών πανηγυριών, μάλλον το άλλο κάνεις.

    Ή είσαι εθνικοσοσιαλιστής. Και αυτό θεμιτό, φτάνει να ξεκαθαρίσεις την ταπμέλα σου. Αντιφάσκεις.

  13. Kaplanis ch. avatar
    Kaplanis ch. 03/05/2009 09:46:55

    Δεν κατάλαβα το νόημα του κειμένου. Είναι υπέρ των κυβερνήσεων συνεργασίας ή υπέρ μιας ακόμη αυτοδύναμης κυβέρνησης;

  14. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 03/05/2009 10:49:45

    Είναι υπέρ του να σπάσουν τα καρτέλ.
    Ανεξάρτητα από την κρίση. Αλλά, τώρα με την κρίση, κατά μείζοντα λόγο.

    Κι είναι υπέρ του να σπάσουν τα δύο αυτά καρτέλ, ΚΑΤΑ προτεραιότητα.

    Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις πολλών, ότι το καρτέλ στον Τύπο θα σπάσει έτσι κι αλλιώς μέσω του διαδικτύου. Αλλά η "επανάσταση του διαδικτύου" αφορά τα ίδια τα ΜΜΕ. Εμάς εδώ μας αφορά η σχέση διαπλοκής των ΜΜΕ με τους εργολάβους των μεγάλων έργων. Κι εδώ χρειάζεται πρόσθετη πολιτική παρέμβαση.

    Το σημαντικότερο όλων, το τραπεζικό καρτέλ, δεν το αντιμετωπίζει η "επανάσταση του διαδικτύου". Εδώ χρειάζεται ισχυρότατη οικονομική πίεση (που ήδη αναπτύσσεται λόγω της κρίσης, ιδίως ΕΚΤΟΣ Ελλάδος), ισχυρότατη πολιτική βούληση (που δεν βλέπω να υπάρχει, αλλά ποτέ μην λές ποτέ) και ισχυρότατη κοινωνική πίεση (που αυξάνεται συνεχώς, αλλά αν δεν βρεί πολιτική έκφραση δεν λύνεται το πρόβλημα).

    Αν έτσι έχουν τα πράγματα, το κύριο ζητούμενο είναι να υπάρξει πολιτική βούληση (και η μετατροπή της κοινωνικής πίεσης σε πολιτική ανατροπή).

    Το ερώτημα αν αυτό μπορεί να γίνει καλύτερα εντός δικομματισμού ή εκτός το αφήνω ανοικτό. Και το λέω σαφώς στο τέλος.

    Είναι θέμα που αξίζει να το συζητήσουμε χώρια.

    Έδώ συζητάμε τι ΠΡΕΠΕΙ να γίνει. Αν συμφωνήσουμε σε γενικές γραμμές, τότε μπορούμε να συζητήσουμε ΠΩΣ μπορεί να γίνει αυτό που πρέπει.

    Κάποτε πρέπει να πάψουμε να τα συζητάμε όλα μαζί. Κάποτε πρέπει να μάθουμε να συζητάμε ιεραρχημένα. Ειναι ένδειξη ωριμότητας δημόσιου διαλόγου, είναι τελικά ένδειξη πολιτικής ωριμότητας.
    Και μόνο έτσι μπορούμε να καταλήξουμε κάπου. Αλλιώς, με προσχημα το δημόσιο διάλογο, καθένας προτάσσει αυτό που τον καίει τον ίδιο και γίνεται "διάλογος κουφών".
    Δηλαδή ΜΗ διάλογος. Δηλαδή "χάβρα"...

  15. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 03/05/2009 11:05:38

    Όσον αφορά το δικομματισμό, πιστεύω ότι τα δύο υπάρχοντα "μεγάλα κόμματα" έφτιαξαν τα καρτέλ ή τα ανέχθηκαν. Υπέστησαν επιθέσεις από τα καρτέλ, κατά καιρούς, συμβιβάστηκαν μαζί τους κατά καιρούς, προσπάθησαν ΑΝΕΠΙΤΥΧΩΣ να περιορίσουν τα καρτέλ κατά καιρούς (κυρίως η ΝΔ, αλλά με θλιβερά αποτελέσματα). Συνεπώς τα δύο μεγάλα κόμματα δεν έδειξαν ότι μπορούν να τα βάλουν με τα καρτέλ, ειδικά το τραπεζικό και της "διαπλοκής".
    Εδώ συμφωνούμε όλοι, όμως είναι η ΜΙΣΗ μόνο αλήθεια.

    Η άλλη μισή είναι ότι τα λεγόμενα μικρά κόμματα (κυρίως της Αριστεράς), ελάχιστα πείθουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν εκεί που απέτυχαν τα δύο μεγάλα).
    Πρώτον, διότι ο πολιτικός λόγος τους είναι προ-παλαιολοντολογικός! Πώς λέμε "εποχή των δεινοσαύρων"; Πολύ πιο πίσω...
    Δεύτερον, διότι η διαπλοκή του Τύπου παίζει πολύ μαζί τους - ιδιαίτερα με το ΣΥΡΙΖΑ (θυμηθείτε πως παρουσίασαν τα γεγονότα του Δεκεμβρίου αρχικά. Μέχρι και η γαλλική Le Monde τους έκραξε). Και στα ελληνικά ΜΜΕ ο ΣΥΡΙΖΑ υπερ-εκπροσωπείται. Για να μη μιλήσουμε για τη δημοσια ΕΤ, όπου κυριαρχεί κυριολεκτικά ο ΣΥΝ.

    Αυτό δημιουργεί μια "ιδιαίτερα σχέση" μεταξύ των διαπλεκόμενων ΜΜΕ και των μικρών κομμάτων. Όχι διότι οι διαπλεκόμενοι "γουστάρουν" τα μικρά κόμματα. Αλλά γιατί τα χρησιμοποιούν πολύ συχνά για να κόψουν ψήφους από τα μεγάλα και να τα υποτάξουν.
    Συνεπώς το σπάσιμο του δικομματισμού έχει νόημα όχι τόσο να δημιουργηθούν κυβερνήσεις συνασπισμού ανάμεσα σε μεγάλα και μικρότερα κόμματα (που θα καταστήσουν άπαντες ακόμα πιο αιχμάλωτους της διαπλοκής). Κυρίως να αναδιαρθρωθούν οι πολιτικοί συσχετισμοί και να προκύψει ένα "πολύ μεγάλο κόμμα", τόσο μεγάλο που να μπορέσει να σαρώσει όλα τα καρτέλ, όλα τα εξωθεσμικά κέντρα, κι όλες τις αγκυλώσεις της ελληνικής κόινωνίας. Με πλήρη λαίκή νομιμοποίηση.

    Όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, είτε ήταν το Τρικούπη (το 1883) είτε του Βενιζέλου (το 1910) είτε του Βενιζέλου ξανά (το 1928) είτε του Παπάγου (το 1952) είτε του Γεωργίου Παπανδρέου (το 1964) είτε του Κωνσταντίνου Καραμανλή (το 1974) είτε του Ανδρέα Παπανδρέου (υο 1981), όλες έγιναν με ευρύτατες λαϊκές κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες. Και από νέα κόμματα που προέκυψαν από ανασυγκρότηση του υπάρχοντος ως τότε πολιτικού χάρτη.

    Όλες οι μεταρρυθμίσεις δεν πέτυχαν. Αλλά όπου πέτυχαν κι όσο πέτυχαν, αυτό το κατάφεραν νέα κόμματα με πολύ μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες.
    Αυτά προς το παρόν...

  16. Hellenic avatar
    Hellenic 03/05/2009 11:12:34

    Για να αντιμετωπιστουν τα καρτελ δεν αρκει μονο η "επανιδρυση" του κρατους" αλλα η επανιδρυση της Ευρωπαικης Ενωσης, που σημερα δεν ειναι παρα η συμμαχια των καρτελ, σε βαρος της Δημοκρατιας, της συμμετοχης και της πολιτικης ενωσης της Ευρωπαικης συμμαχιας. Εαν δεν υπαρξει μετεξελιξη, με οσους θελουν και μπορουν, τοτε στο μελλον η Ελλαδα θα πρεπει να επανεξετασει τη σταση της απεναντι στην Ε.Ε., και εν αναγκη να παρει πισω εξουσιες που παραχωρησε εαν θελει να διαφυλαξει τη Δημοκρατια και την Λαικη κυριαρχια.

  17. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 03/05/2009 12:00:58

    Εδώ που τα λέμε δίκιο έχεις. Δϊκιο και στα δύο.
    Και πιο πολύ δίκιο έχεις σ΄ αυτό: ότι η ΕΕ είναι ή συμπεριφέρεται ως συμμαχία καρτέλ. Κυρίως του τραπεζικού καρτέλ θα προσέθετα, αν το επιτρέπεις.

    Αλλά δεν πρέπει να περιμένουμε ΠΡΩΤΑ να αλλάξει ή να καταρρεύσει η ΕΕ κι ύστερα να δούμε τι θα κάνουμε εμείς.
    Πρέπει να προχωρήσουμε σ' αυτά που πρέπει να γίνουν εδώ, εκμεταλλευόμενοι και τα "κενά" ή τις "τρύπες" που ήδη παρουσιάζει (και θα παρουσιάζει όλο και περισσότερο) η ευρωγραφειοκρατία.
    Άλλωστε, από πέρσι το Νοέμβρη, όποια χώρα μπορεί επαναφέρει (έστω και ατύπως) εθνικές εξουσίες από τις οποίες είχε παραιτηθεί προηγουμένως. Δες και τι έκανε ο Σαρκοζύ με τις επιδοτήσεις στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Που αρχικά όλοι τον έβριζαν κι ύστερα όλοι έσπευσαν να τον... μιμηθούν!

    Συνεπώς, ήδη υπάρχουν "ρωγμές" που μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε. Και θα μπορούμε ακόμα περισσότερο, αν βάλουμε σε τάξη τα δημοσιονομικά μας. Και πάψουν να μας "πιέζουν οι αγορές" (που λέει και ο Αλμούνια).

    Χρειαζόμαστε να βάλουμε σε τάξη τα δημοσιονομικά μας, όχι για να "υποταχθούμε" στις Βρυξέλλες, αλλά για να ανακτήσουμε ανεξαρτησία πολιτικής ή (έστω) αυτονομία χειρισμών (σέ πρώτη φάση)από τις Βρυξέλλες (όπως κάνουν ήδη αρκετοί εταίροι μας).

  18. anto avatar
    anto 03/05/2009 12:05:49

    test

  19. anto avatar
    anto 03/05/2009 12:14:59

    ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΑΓΑΠΗΤΕ Θ.Κ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΕΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ,ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΜΜΕ.
    ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΜΜΕ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ ΙΣΧΥΡΕΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.
    Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΑΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΜΜΕ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ,ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟΝ ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟ.

  20. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 03/05/2009 12:57:07

    Σπάστε τα καρτέλ. Ναι, αλλά ποιοί;
    Ποιος να σπάσει τα δύο (έστω) βασικά καρτέλ και τα οποία απαρτίζονται από πολλά υποκαρτέλ; Το σύστημα που τα δημιούργησε και αλληλοτροφοδοτούνται; Οι γραφειοκράτες; Οι παθητικοί καταναλωτές;
    Προς το παρόν υπάρχει μόνο μια στοιχειώδης κοινωνική πίεση -ψελλίσματα- κατά των εισπρακτικών πρακτικών των τραπεζικών καρτέλ, η οποία προσπαθεί να μετουσιωθεί σε πολιτική πίεση μέσα από δράσεις των μικρών κομμάτων ή άλλων κοινωνικών σχηματισμών, και η οποία δεν προβάλλεται. Αλλά και όταν προβάλλεται συκοφαντείται, υποβαθμίζεται, λοιδωρείται, γελοιοποιείται, τρομοκρατείται, "υποδεικνύεται" ότι κουκουλοφέρνει. Δεν υπάρχει η στοιχειώδης αναγκαία και αυτοματοποιημένη καταναλωτική συνείδηση. Αυτό που υπάρχει αντίθετα είναι ότι στο πρώτο δελεαστικό κάλεσμα των μμε οι ίδιοι αυτοί παθητικοί καταναλωτές τροφοδότησαν με χαρά άλλη μία φορά το τραπεζικό καρτέλ και τους εισαγωγείς αυτοκινήτων πολλών κυβικών, στέλνοντας το εμπορικό ισοζύγιο στα τάρταρα. Αυτό που υπάρχει είναι ότι στο πρώτο τρομολαγνικό κάλεσμα των μμε πανικόβλητα ανθρωπάκια άδειασαν τα ράφια των φαρμακείων από αντιγριπικά.
    Ποιος λοιπόν θα ΣΠΑΣΕΙ τα καρτέλ;
    (και ΠΩΣ;)

  21. donaE avatar
    donaE 03/05/2009 13:44:15

    Το πολιτικο συστημα στην Ελλαδα στηριζεται στην οικογενιοκρατια καταλοιπο των κοτσαμπαζηδων της Τουρκοκρατιας.Αλλες χωρες εχουν τα δικα τους χαρακτηριστικα.Πιστευω πως αν πρεπει να αλλαξουν αυτες οι δομες οπου στηριζεται η υπαρξη και διαιωνιση των καρτελ,αν βεβαια τα πουμε ετσι,σε σχεση με το μεγεθος της ελληνικης οικονομιας.Ειναι και δικο μας θεμα να παψουμε να τους δινουμε εξουσια με την ψηφο.Η καταναλωτικη συμπεριφορα επισης παιζει μεγαλο ρολο,οπως ειπε το αλλενακι.

  22. axpert avatar
    axpert 03/05/2009 15:24:50

    Και στο βάθος το μονοπώλιο. Γάλα MIG.

  23. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 04/05/2009 14:07:36

    Δε φταινε οι εργολαβοι μονο φιλε.
    Ο βασικος υπευθυνος,ειναι το φτηνο χρημα που επεσε με τα δανεια,που δινανε και στις μαιμουδες ακομα,οπως και οι Αμερικανοι,και τωρα δεν μπορουν να ξοφλησουν.
    Το φτηνο χρημα,συμφωνα με το νομο,προσφορας-ζητησης,ανεβασε φουλ τις τιμες.
    Και οι χαζοι που πηρανε λεφτα, γιατι τους τα δινανε με μικρο επιτοκιο,και πληρωσαν ΤΙΣ τιμες,αφου αυτες ανεβηκαν,τωρα πια,τους παιρνουν και τα σωβρακα,αφου τα επιτοκια ανεβηκαν πολυ.
    Δηλαδη τη φαγανε απο δυο μεριες.
    Ας προσεχαν.

  24. bruce waine avatar
    bruce waine 05/05/2009 01:46:46

    Παράδειγμα 1: Εδώ και λίγο καιρό, οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες της χώρας (Εθνική, Alpha, Eurobank, Πειραιώς) έχουν ρίξει τα επιτόκια καταθέσεων προθεσμίας 12μηνης διάρκειας μεταξύ 1,27% και 1,49%. Όλοι μαζί, όλοι σε εξίσου χαμηλά ποσοστά, με οριακές αποκλίσεις μεταξύ τους. Σημειωτέον ότι αυτές οι τράπεζες ελέγχουν και την Ένωση Τραπεζών, μέσω της διοικούσας επιτροπής, όπου οι τράπεζες εκπροσωπούνται σύμφωνα με τα μερίδια αγοράς τους. Οι ίδιες τράπεζες είναι μόνιμοι συνομιλητές του υπουργού Οικονομίας και του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Είναι η πρακτική τους αυτή στις καταθέσεις οριζόντια συμφωνία εναρμονισμένης πρακτικής (απλά: καρτέλ), με στόχο την καταλήστευση των καταθετών; Ή όχι; Έχει κάτι να πει ο φίλτατος Σπ. Ζησιμόπουλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που υποτίθεται ότι από το 2006 κάνει έρευνα για καρτέλ στις τραπεζικές υπηρεσίες; Ως δια μαγείας έτυχε και οι τέσσερις τράπεζες έπεσαν ταυτόχρονα τόσο κοντά στα -χαμηλά- επιτόκιά τους; Ήταν απλή σύμπτωση;

    Παράδειγμα 2: Τι ακριβώς συμβαίνει με τα καρτέλ στα ΜΜΕ; Είναι αλήθεια ότι έχει υποβάλει από καιρό καταγγελία στην Επ. Ανταγωνισμού ο Αλαφούζος, με συγκεκριμένα στοιχεία για παράνομες ανάμεσα στο Mega και τον Antena και σε μεγάλες διαφημιστικές, για το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας εις βάρος των μικρών καναλιών; Είναι αλήθεια ότι σε αυτή την καταγγελία περιλαμβάνονταν φοβερά στοιχεία που πήρε ο Αλαφούζος από υπάλληλο που γνώριζε την ιστορία από μέσα; Τι έχει γίνει με αυτή την καταγγελία; Έχει πράγματι υποβληθεί; Τι ξέρει ο κ. Ζησιμόπουλος; Με ποια ανταλλάγματα ο Αλαφούζος δεν έχει χαλάσει τον κόσμο για αυτή την καταγγελία, αν όντως υπάρχει και μένει θαμμένη;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.