#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/06/2013 14:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Σκληρά παζάρια για τον ΦΠΑ στην εστίαση



(Ανανεωμένο) Τον ΦΠΑ στην εστίαση θα «φάνε» ως πρώτο μενού στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα που ξεκινούν σήμερα. Ο Π. Τόμσεν και η παρέα του φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι η κυβέρνηση αλλά και μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας «καίγονται» για μείωση του φόρου στο 13% και θα το χρησιμοποιήσουν ως το δικό τους χαρτί στα παζάρια.

Στην παρούσα φάση η μείωση του ΦΠΑ είναι για το οικονομικό επιτελείο ο υπέρ πάντων αγώνας, τόσο για ουσιαστικούς όσο και για επικοινωνιακούς λόγους διότι η πρώτη μείωση φόρου έπειτα από τόσα χρόνια κρίσης ασφαλώς μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην κοινωνία.

Από την άλλη, η τρόικα έρχεται ξανά με άγριες διαθέσεις αφού θα βάλει στο τραπέζι ως ισοδύναμο την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα που μοιάζει με το Γεφύρι της Άρτας.

Έφυγαν το Πάσχα με την υπόσχεση ότι τον Ιούνιο θα έχει μειωθεί ο δημόσιος τομέας. Όλοι θυμόμαστε το χαμό που είχε γίνει με τον Μανιτάκη, τη σύγκρουση με τον Στουρνάρα, τις παρεμβάσεις του Μαξίμου και τελικά τη συμφωνία με την τρόικα προκειμένου να εκταμιευτεί η δόση.

Τώρα, λοιπόν, οι τροικανοί ξανάρχονται στην Αθήνα αλλά στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης παίζουν ακόμη την κολοκυθιά. Ποιος φορέας θα κλείσει; Θα είναι η ΕΑΒ, θα είναι η ΕΑΣ ή μήπως θα είναι η ΕΡΤ;

Πόσοι είναι οι επίορκοι και πόσοι βαρύνονται με αδικήματα; Πότε θα συνεδριάσουν τα πειθαρχικά και πότε θα γίνουν οι πρώτες απολύσεις; Ερωτήματα που ξαναείχαν τεθεί την άνοιξη, έπιασε καλοκαίρι και το ίδιο ξανασυζητάμε.

Έτσι, λοιπόν η τρόικα θα έρθει να βάλει στη ζυγαριά το θέμα των απολύσεων; Θέλετε μείωση ΦΠΑ; Κάντε απολύσεις, είναι το θέμα της διαπραγμάτευσης. Εξ’ ου και τα αρνητικά μηνύματα από την Κ. Λαγκάρντ για τον φόρο αλλά και η χθεσινή «παγωμάρα» μετά τη συνάντηση του Γ. Στουρνάρα και στη συνέχεια του πρωθυπουργού με τον επίτροπο για τη φορολογία Σεμέτα.

Μιλώντας σήμερα στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Οικονομικών, Θεσμών και Διαφάνειας, ο κ. Σεμέτα ναι μεν αναγνώρισε ότι έχει γίνει σκληρό έργο, τόσο από τις ελληνικές αρχές όσο και από τον ελληνικό λαό, ώστε να επιτρέπονται αισιόδοξες προβλέψεις, αλλά εξέφρασε την άποψη ότι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, που ζητά η Ελλάδα, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της.

Στην κυβέρνηση εκφράζουν την επιφυλακτικότητά τους για το αν θα γίνει αποδεκτό το αίτημα για τον ΦΠΑ συνδέοντάς το με την πορεία της διαπραγμάτευσης με την τρόικα. Για να πούμε του στραβού το δίκιο, πάντως, η τρόικα θέτει κι ένα πιο άμεσο αίτημα, την αδυναμία καταπολέμησης της φοροδιαφυγής καθώς λένε ότι αν μειωθεί ο φόρος τα λεφτά θα καταλήξουν στις τσέπες των επιχειρηματιών αφού το κράτος δεν μπορεί να τους ελέγξει.

Πάντως, άλλες κυβερνητικές πηγές λένε ότι μπορεί να υπάρξει μια μέση λύση με τον ΦΠΑ με μείωσή του σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις ή για ορισμένο χρονικό διάστημα και πιλοτικά.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κάνω ότι δεν βλέπω avatar
    Κάνω ότι δεν βλέπω 04/06/2013 08:09:57

    Να μην μειωθεί ο ΦΠΑ, γιατί οι εστιάτορες θα κρατήσουν τις τιμές ψηλά και θα τσεπώσουν τη διαφορά. Εκτός αν θέλουν να κάνουν χάρη σε μία ευρύτερη επαγγελματική ομάδα και να τους αυξήσουν τα έσοδα.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Κάνω ότι δεν βλέπω 04/06/2013 09:08:56

      Οι τιμές όχι μόνον δεν αυξήθηκαν μετά την αύξηση του ΦΠΑ, αλλά μειώθηκαν κιόλας. Το δίκαιο είναι να βάλουν την μείωση στην τσέπη τους. Από την τσέπη τους βγήκε η αύξηση, στην τσέπη τους πρέπει να πάει η μείωση.

      Το ζητούμενο είναι η οικονομική επιβίωση ενός ολόκληρου κλάδου και όχι η ικανοποίηση των συμπλεγμάτων της κοινωνίας.

      • Αρχιμήδης avatar
        Αρχιμήδης @ Διογένης 04/06/2013 15:28:55

        Αρκεί αυτό να γινότανε φίλε Διογένη και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας που αγωνιούν για την οικονομική τους επιβίωση...

      • Επισκέπτης avatar
        Επισκέπτης @ Διογένης 04/06/2013 15:40:58

        Σωστός, Διογένη. Οι καταστηματάρχες απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος της αυξήσεως του ΦΠΑ. Ή τον μειώνουν, ή θα κλείσουν κι άλλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία. Να δω εγώ μετά με τι στοιχεία θα μιλούν για επερχόμενη ανάκαμψη.

  2. Ιωάννης Κιαπέκος avatar
    Ιωάννης Κιαπέκος 04/06/2013 08:10:57

    Σαν να το έριξε στο "καλαματιανό" φαίνεται η Κυβέρνηση. Όπως έγραψα σε άλλο σχόλιο · μια εγκύκλιος από τον Στουρνάρα χρειάζεται και άσε τη Λαγκάρντ , Σεμέτα και λοιπούς να έχουν επιφυλάξεις.

  3. Αρχιμήδης avatar
    Αρχιμήδης 04/06/2013 08:14:13

    Θα πρόκειται για το πρώτο πολιτικό επίτευγμα!!! της συγκυβέρνησης που δεν θα έχει προταθεί και επιβληθεί απο την Τρόικα. Απλώς θα της έχει επιτραπεί μετά απο αγώνα ενός 'ετους απο την πλευρά της.Του χρόνου ισως η Τρόικα να της επιτρέψει και κάτι άλλο. Πχ. να μειώσει τον μέγιστο συντελεστή φόρου. Με το ρυθμό αυτό, η "Ελληνική" κυβέρνηση σε 15-20 χρόνια θα αποκτήσει και δική της πολιτική ατζέντα παραλληλα με εκείνη της Τρόικας...

  4. Apostolos Vlahos avatar
    Apostolos Vlahos 04/06/2013 08:22:10

    Σιγά την φοβερή επιτυχία ακόμη και αν γίνει! Όπως περίπου και η ανάπτυξη της οικονομίας όταν θα άνοιγε το επάγγελμα των φορτηγατζήδων. Κάποιοι νομίζουν ότι έχουν να κάνουν με ηλίθιους.

  5. Β.Κ.Σιάπκα avatar
    Β.Κ.Σιάπκα 04/06/2013 08:27:32

    Η πιλοτική εφαρμογή σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις με κριτήριο τη μηδέποτε καταγγελία τους για μη έκδοση αποδείξεων και την μηδέποτε παραβατικότητά τους, καθώς και η άμεση άρση του προνομίου με την πρώτη καταγγελία είναι η πλέον σώφρων επιλογή. Αρκεί να συνοδεύεται απο μαατίγιο -συνεχείς ελέγχους και καρότο, μείωση έτι περαιτέρω το επόμενο έτος -καθώς και ένταξη στην αρχική μειωμένη κλίμακα όσων από τους μη ενταγμένους αρχικώς επιδείξανε εφεξής συνεπή φοροδοτική πρακτική.
    Εάν ξεκινήσουν από το 15% και μέσα σε 6 χρόνια το φθάσουν στο 9%, θα μας παρακαλάνε όλοι οι μαγαζάτορες της εστίασης να ζητάμε απόδειξη...

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Β.Κ.Σιάπκα 04/06/2013 10:45:15

      Συμφωνώ, επίσης αρχικά εφαρμογή για συγκεκριμένη δοκιμαστική περίοδο. Αν δεν υπάρξει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και υπάρξει πτώση των εσόδων από ΦΠΑ, επαναφορά στο 23%. Χρειάζεται και η φοβέρα.

  6. Hans avatar
    Hans 04/06/2013 08:51:16

    Αν θυμάμαι καλά, ο Στουρνάρας το έχει ήδη αποκλείσει, όπως και για τον ΕΦΚ. Οπότε, για τί μιλάμε τώρα;

    http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/stoyrnaras_de_meiwnetai_o_fpa_sthn_estiash_kai_o_efk_sta_kausima.2244870.html

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Hans 04/06/2013 21:36:34

      Λές ἡ τρόϊκα νά μήν μπορέσει τελικά νά τόν πείσει;...

  7. Θησειώτης avatar
    Θησειώτης 04/06/2013 11:09:44

    Εντελώς αισχρή ενέργεια, με δεδομένη τη νοοτροπία των ελληνικών επιχειρήσεων εστίασης. Θα καρπωθούν τη διαφορά και όποιος πιστεύει το αντίθετο είναι αφελής το λιγότερο.

  8. firiki2010 avatar
    firiki2010 04/06/2013 12:25:17

    "Ποιος ο λόγος για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση;;;" στο σημερινό firiki2010.
    Δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει τίποτα. Αν τυχόν αντέχουμε την απώλεια εσόδων καλύτερα μείωση ΦΠΑ σε βασικά είδη.

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ firiki2010 04/06/2013 12:40:00

      Εξαιρετικό!

  9. H λερναία ύδρα avatar
    H λερναία ύδρα 04/06/2013 13:23:45

    ''Και να τους κόβουν και καμμιά απόδειξη. Δεν θα ήταν μάλιστα άσχημη ιδέα να δινόταν σε κάθε τουρίστα που έρχεται στην χώρα ένα φυλλαδιάκι με τις υποχρεώσεις εστιατόρων, αλλά και λοιπών επαγγελματιών απέναντι του (ίσως και να ζητείται και η δικιά τους συμβολή – των τουριστών- στο να μπει κάποια τάξη στη χώρα ).
    Και να είναι υποχρεωτική η εγγραφή σε ΟΛΟΥΣ τους τιμοκαταλόγους, στα αγγλικά, η προτροπή : ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΖΗΤΗΣΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.

    • είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε avatar
      είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε @ H λερναία ύδρα 04/06/2013 14:40:07

      Λ.Υ. αυτή η υποχρέωση ήδη υπάρχει. Στα μενού αναγράφεται συνήθως σε βλαχοαγγλικά που προκαλούν γέλια στους ξένους το "ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει αν δεν λάβει παραστατικό πώλησης"

  10. leak avatar
    leak 04/06/2013 14:17:12

    Κόψτε τα σουβλάκια και τους γύρους.
    Καλο για την υγεία σας και θάνατος για τον Στρουρνάρα και τη Λαγκαρντ

  11. fe avatar
    fe 04/06/2013 15:14:46

    Δεν πιστευω αυτα που διαβαζω.Σ ενα φιλελευθερο σαιτ να μην πιστευουν στην αυτορυθμιση της αγορας.Φυσικα και οι εστιατορες θα ριξουν τις τιμες γιατι θα δουλεψει ο ανταγωνισμος....Αιντε διαβαστε λιγο hayek γιατι ειμαστε πολτικα αγραμματοι !

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ fe 04/06/2013 17:49:43

      Τα έχετε λίγο μπερδεμένα ! Ισως και πολύ !

      • fe avatar
        fe @ firiki2010 04/06/2013 18:35:18

        Ισως.....θα ηθελα πολυ να με βοηθησετε να τα ξεμπερδεψω.Σας ακουω λοιπον...αυτορυθμιζεται η αγορα η θελει εναν διαιτητη; Ακουω την αποψη σας....

  12. firiki2010 avatar
    firiki2010 04/06/2013 19:50:38

    Η αγορά μπορεί να "αυτορυθμίζεται" (έβαλα εισαγωγικά) από τη στιγμή που υπάρχουν και ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ οι ίδιοι ξεκάθαροι και κοινοί κανόνες για όλους. Για να εφαρμοσθούν οι κανόνες ή αν θέλετε να επιβληθούν - διότι πάντα υπάρχουν αυτοί που προσπαθούν να τους παραβιάσουν- χρειάζεται ο ... διαιτητής και φυσικά χρειάζονται... κανόνες.

    • fe avatar
      fe @ firiki2010 05/06/2013 17:23:39

      χαχα χασαμε την εννοια των λεξεων.Αυτορυθμιση ειναι μια.Χωρις εξωτερικους κανονες και διαιτητες.Τελος.

  13. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 04/06/2013 19:58:18

    ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΥΨΗΛΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΦΟΥΝΤΩΝΟΥΝ.......ΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ. ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ...........

  14. Scarface avatar
    Scarface 05/06/2013 17:17:59

    Οσο περισσοτερο αδικοι και μη ανταποδοτικοι ειναι οι φοροι που πρεπει να πληρωσεις, τοσο σου αυξανεται η επιθυμια για να κανεις φοροδιαφυγη.

  15. The Camel avatar
    The Camel 06/06/2013 09:42:25

    Οι φόροι που πληρώνουμε στην Ελλάδα δεν εχουν ανταποδοτικότητα σε αριθμό και επιπεδο δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών.
    Θεωρητικά λοιπον εκλειπει ο ηθικός λόγος που επιβάλλει την φορολογία. Μήπως λοιπόν η φοροδιαφυγή είναι φοροαντίσταση; Δεν αναφερομαι στη φοροκλοπή με τον ΦΠΑ.

    • Αρχιμήδης avatar
      Αρχιμήδης @ The Camel 06/06/2013 10:22:17

      AKΡΙΒΩΣ!!!! Αλλωστε οι πατέρες του Εθνους αυτό υποδεικνύουν με το απτό παράδειγμά τους, έχοντας τα πάντα αφορολόγητα και τον παχυλό μισθό τους σίγουρο, ενώ διaγκωνίζονται (βλ. Ταμήλος) για τα "τυχερά" απο τις "επιτροπές" και τα "διπλωματικά ταξίδια", σαν τους γιατρούς με τις φαρμακευτικές εταιρείες...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.