28/08/2010 15:01
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πωλητήριο σε ΕΛΤΑ και Ταχυμεταφορές

Ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα παρουσιάζουν τα οικονομικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων το πρώτο εξάμηνο του 2010, γεγονός που ενδεχομένως να ενθαρρύνει υποψήφιους επενδυτές. Η πρόθεση της κυβέρνηση να προχωρήσει σε πώληση του 39% των ΕΛΤΑ, ώστε το Δημόσιο να διατηρήσει το 51% (το 10% ανήκει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) έχει προ πολλού καταστεί σαφής, ωστόσο η αρνητική εικόνα των αποτελεσμάτων του 2009 δεν διευκόλυνε ιδιαίτερα την κατάσταση. Σημειώνεται ότι την περασμένη χρονιά τα ΕΛΤΑ για πρώτη φορά μετά 10 χρόνια κερδοφορίας, εμφάνισαν ζημίες 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008, ως αποτέλεσμα και του μειωμένου κύκλου εργασιών, ο οποίος «έκλεισε» στα 595 εκατ. έναντι 600 εκατ. ευρώ το 2008. Ωστόσο, καθίσταται σαφές ότι τα 7 εκατ. ευρώ που αποτελούν τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο εξάμηνο του έτους δεν αφορούν λειτουργική κερδοφορία. Αντιθέτως αντανακλούν απλώς τις περικοπές στη μισθοδοσία του προσωπικού των ΕΛΤΑ με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου. Οι περικοπές ακολούθησαν αυτές του υπόλοιπου δημόσιου τομέα, καθώς ο βασικός μισθός των ταχυδρομικών υπαλλήλων περιορίστηκε κατά 10%, τα επιδόματα κατά 20% και ο 13ος και 14ος μισθός κατά 50%. Σε ετήσια βάση έχει υπολογιστεί ότι η μείωση των αποδοχών θα περιορίσει τις δαπάνες των ΕΛΤΑ κατά 60 εκατ. ευρώ περίπου, γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να οδηγήσει την εταιρεία και πάλι στην κερδοφορία. Τα ΕΛΤΑ μετρούν αυτή τη στιγμή 8.700 εργαζόμενους, ενώ κάθε χρόνο γίνονται προσλήψεις περίπου 2.500 εποχικών, που καλύπτουν σύμφωνα με τους εργαζόμενους το 40% σχεδόν του έργου της διανομής.

Πρόθεση της κυβέρνησης, εκτός από την είσοδο στρατηγικού επενδυτή που θα αποκτήσει το 39% των ΕΛΤΑ, είναι και η πλήρης εξαγορά της θυγατρικής εταιρείας «ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές» από ιδιώτη. Το εγχείρημα τόσο των ΕΛΤΑ όσο και των Ταχυμεταφορών επιβάλλεται να έχει ολοκληρωθεί σύντομα, καθώς η χώρα θα πρέπει να είναι έτοιμη για την πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στο τέλος του 2012, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Οπως και για τις περισσότερες επιχειρήσεις στις οποίες πρόκειται να εισέλθει ιδιώτης επενδυτής έτσι και με τα ΕΛΤΑ και τη θυγατρική της η κυβέρνηση προσδοκά σε ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Η απελευθέρωση της ευρωπαϊκής αγοράς κρίνεται ότι ευνοεί την ευρωπαϊκή προοπτική των Ελληνικών Ταχυδρομείων, ωστόσο ασαφείς παραμένουν οι προθέσεις των πιθανών μνηστήρων. Μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν εκδηλώσει και στο παρελθόν ενδιαφέρον για την εταιρεία Ταχυμεταφορών κατά την προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία, η οποία όμως δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε επαφές με τους ευρωπαϊκούς ταχυδρομικούς οργανισμούς που είχαν επιδείξει στο παρελθόν ενδιαφέρον, ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει εάν οι συνομιλίες θα οδηγήσουν σε επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος. Τα βελγικά ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον για τις «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», ενώ και οι Ολλανδοί φαίνεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο πιθανής συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ. Τα γαλλικά ταχυδρομεία από την πλευρά τους μελετούν την πιθανότητα ανάπτυξής τους μέσω ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100021_28/08/2010_412930

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.