#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/07/2011 09:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πολυεθνικός πόλεμος για τα φιλέτα των ΔΕΚΟ

ΕΥΔΑΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΔΕΗ και αεροδρόμιο πόλοι έλξης για τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι αναμένεται να δώσουν σκληρή μάχη.

 

Οι Γερμανοί έχουν στη «φαρέτρα» τους τις πλέον μεθοδικές και ολοκληρωμένες κινήσεις μέχρι στιγμής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επικράτησή τους στη μάχη για τα «φιλέτα» των αποκρατικοποιήσεων είναι δεδομένη. Και αυτό διότι, όπως έχει ήδη φανεί, θα έχουν απέναντί τους ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα εντός και εκτός Ευρώπης.

Ηδη, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα, τις τελευταίες ημέρες ο Γάλλος πρέσβης στην Αθήνα παρέθεσε δείπνο με τη συμμετοχή του υπουργού Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και 50 Γάλλων επιχειρηματιών, ενώ τη δική του στρατηγική για την αξιοποίηση των επενδυτικών ευκαιριών στην Ελλάδα χαράσσει ο Σύνδεσμος Ολλανδικών Εταιριών.

Γάλλοι και Ολλανδοί έχουν σημαντική παρουσία στη χώρα μας στον τομέα των τροφίμων και έχουν βλέψεις να επεκταθούν. Επιπλέον, γαλλικά επιχειρηματικά σχήματα ενδιαφέρονται να επωφεληθούν από την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ (Suez και Veolia), του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.λπ. Στο μέτωπο των σιδηροδρόμων η μάχη προβλέπεται σκληρή, καθώς ενδιαφέρον υπάρχει επίσης από τη γερμανική, αλλά και την κινεζική πλευρά. Το Πεκίνο θα ήθελε να μετατρέψει την Ελλάδα σε μεσογειακή «Chinatown», προκειμένου να διοχετεύει από εδώ τα προϊόντα του σε όλη την Ευρώπη, γι’ αυτό και εστιάζει τις βλέψεις του σε λιμάνια και εμπορευματικά κέντρα, όπως π.χ. το Θριάσιο, για το οποίο όμως φέρεται να ενδιαφέρεται και η DB Schenker των γερμανικών σιδηροδρόμων. Σύγκρουση Γερμανών-Κινέζων προμηνύεται και για τα ελληνικά αεροδρόμια, με τη διαχειρίστρια του αερολιμένα της Φρανκφούρτης Fraport να έχει ήδη ξεκινήσει επαφές για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και για το πακέτο των προς αξιοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων.

Ευρωπαϊκό «άρωμα» εκτιμάται ότι θα έχει η κόντρα για τη ΔΕΗ, με τους ενεργειακούς γίγαντες RWE (Γερμανία), EDF (Γαλλία) και Enel (Ιταλία) να «φιγουράρουν» μεταξύ των κυριότερων υποψήφιων επενδυτών. Όσον αφορά στη ΔΕΠΑ, το 55% της οποίας πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ως το τέλος Δεκεμβρίου, τα ξίφη τους αναμένεται να διασταυρώσουν ξένα και εγχώρια επιχειρηματικά σχήματα. Ανάμεσα στους πιθανούς ενδιαφερομένους συγκαταλέγονται οι γαλλικές Gaz de France και EDF, η γερμανική RWE, οι ιταλικές Edison και ΕΝΙ, αλλά και η ρωσική Gazprom. Σημειωτέον ότι Gazprom και RWE δεν αποκλείεται να αναπτύξουν κοινές δράσεις το προσεχές διάστημα, με τους Ρώσους να εξετάζουν ακόμα και την πιθανότητα συμμετοχής τους στη μετοχική σύνθεση του γερμανικού κολοσσού. Το ενδεχόμενο αυτό συζητήθηκε στις αρχές Ιουλίου στη Γερμανία μεταξύ των επικεφαλής των δύο ομίλων, Αλεξέι Μίλερ και Γιούργκεν Γκρόσμαν.

"Ελεύθερος Τύπος"

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Aggelos avatar
    Aggelos 25/07/2011 10:41:45

    γιατι ολο γερμανους ακουμε και οχι γαλλους ή Ιταλους?

    γερμανικη αποβαση θα το κανουμε?
    πρεπεο να ειναι ευρωπαικη υποθεση

  2. dino avatar
    dino 25/07/2011 13:18:06

    Κατα ποσο θα μας ωφελησει η μετατροπη των ελληνικων κρατικων καρτελ σε ξενα αραγε και κατα ποσο ανοιχτη θα ναι η αγορα στην εισοδο νεων επιχειρησεων στο παιχνιδι θα καθορισει κατα πολυ και την τιμολογηση των προιοντων.Η διατηρηση των μονοπωλιων σε μια φτωχη χωρα μονο επωδυνη μπορει να ειναι για την τσεπη του λαου.

  3. zame avatar
    zame 26/07/2011 11:09:09

    ΔΙΑΛΕΧΤΕ..εδω το ΤΖΑΜΠΑ πραμα..μην στριμωχνεσται..ενας-ενας ολοι θα παρετε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.