13/07/2010 23:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νομοθετική ρύθμιση για το καμποτάζ

Τα οκτώ σημεία της νομοθετικής ρύθμισης «Εκτέλεση Περιηγητικών Πλοών από Πλοία με Σημαίες Τρίτων Χωρών με Αφετηρία Ελληνικό Λιμένα» παρουσίασε χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η Υπουργός Οικονομίας  και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη. Όπως είπε στον πρόλογό της «πρόκειται για μια μεγάλη διαρθρωτική τομή στο χώρο της θαλάσσιας κρουαζιέρας, από την οποία ωφελημένη θα είναι η εθνική μας οικονομία». η Υπουργός επέμεινε στην αναγκαιότητα να αρθεί το καμποτάζ στη θαλάσσια κρουαζιέρα.  «Η πλήρης απαγόρευση σε πλοία με σημαία άλλων χωρών να δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, οδήγησε σε συρρίκνωση του κλάδου της κρουαζιέρας στη χώρα μας και είχε ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της σχετικής δραστηριότητας σε άλλες χώρες» είπε χαρακτηριστικά και ανέφερε τι προβλέπει το σχέδιο νόμου.

1. εξομοιώνονται τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας, με ότι ισχύει για τα πλοία με σημαία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)

2.  τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες (αλλιώς αλλάζει η κατηγορία πλοίου).  Η διάρκεια του ταξιδιού είναι κατ’ ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες. Πρόκειται για τους μοναδικούς περιοριστικούς όρους που υπάρχουν στο νομοσχέδιο.

3. οι  πλοιοκτήτριες εταιρίες υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, μέχρι τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί, και με την οποία ρυθμίζονται τα εξής θέματα:

Η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψή τους,

Η βεβαίωση και είσπραξη της εισφοράς

Η διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες

Οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και οποιαδήποτε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή του νόμου.

4. με Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, θα καθοριστεί το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων, ενώ εξασφαλίζεται η ενιαία εφαρμογή τους για όλα τα πλοία και προσδιορίζονται τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

5. οι συμβάσεις των Ελλήνων που προσλαμβάνονται, διέπονται από τις, εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ειδικότητάς τους. Οι εργαζόμενοι παραμένουν ασφαλισμένοι στον φορέα ασφάλισής τους, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και με τους ίδιους όρους ασφάλισης.

6. επιβάλλεται ειδική εισφορά για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού:

Η εισφορά θα εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας του ταξιδιού.

Τα έσοδα από τις εισφορές θα διατεθούν υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών  (Κ.Α.Α.Ν.).

Το ύψος της εισφοράς θα ορίζεται με απόφαση του ΥΠΟΙΑΝ.

Για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνεται στο ταξίδι, θα γίνεται μείωση του τέλους κατά 7%.

7. προβλέπεται η λύση της σύμβασης, με καταγγελία από το Ελληνικό Δημόσιο, για παραβίαση οποιασδήποτε διάταξης του σχεδίου νόμου. Η λύση της σύμβασης με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρίας θα ρυθμίζεται με τους όρους της σύμβασης.

8. εξομοιώνονται τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με τα Ελληνικά και Κοινοτικά πλοία, ως προς τις πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, χωρίς εξαιρέσεις.

Από τη ΝΔ ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «η ΝΔ είναι υπέρ της άρσης που θα εκπέμπει το σωστό μήνυμα και δεν θα θέτει όρους και περιορισμούς που θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων».

Από την πλευρά του ο βουλευτής της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι η οικονομία έχει πληρώσει πανάκριβα την υπερπροστασία ορισμένων κοινωνικών ομάδων που είχαν την δύναμη να πιέζουν το πολιτικό σύστημα και αναρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση την ώρα που ψηφίζει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο δεν τολμά να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις που δημιουργούνται στα λιμάνια από το ΠΑΜΕ οι οποίες δημιουργούν άσχημη εικόνα για την χώρα στο εξωτερικό.

«Η υπερπροστασία αυτή στρέφεται κατά του κοινωνικού συνόλου και κάνει την οικονομία να προχωρά με τσιμεντένια παπούτσια» είπε χαρακτηριστικά, και μίλησε για αχρείαστους περιορισμούς στο νομοσχέδιο που θα λειτουργήσουν - όπως εκτίμησε - αποτρεπτικά.

«Φοβάμαι ότι ενώ αίρεται το καμποτάζ τίθενται πολλές προϋποθέσεις που τείνουν να περιπλέξουν τα πράγματα και κινδυνεύουμε στο όνομα της προστασίας ανύπαρκτων συμφερόντων να μην προστατέψουμε συμφέροντα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων» πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. salmonellas avatar
    salmonellas 14/07/2010 10:32:20

    Το κανατε δυσκολο και θα καταληξει σε φιασκο, οπως εξαλλου και πολλες αλλες αποπειρες να διορθωθουν καταστασεις.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.