Να μην υποκύψει στους εκβιασμούς της τρόικας η κυβέρνηση
24/11/2014 08:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Να μην υποκύψει στους εκβιασμούς της τρόικας η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση δεν πρέπει να δεχθεί μέτρα που θα διαλύσουν τους πολίτες. Αυτό είναι το αίτημα της κοινωνίας και γι’ αυτό βράζει.

Αντί να υπάρξει έστω και μια προσπάθεια σύγκλισης μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας όλο το Σαββατοκύριακο προέκυψε… σιγή ασυρμάτου. Καμιά ουσιαστική επαφή κι ενώ οι ημερομηνίες χάνονται η μία μετά την άλλη. Η εβδομάδα που μπήκε είναι εξαιρετικά κρίσιμη όμως κανείς δεν μπορεί πλέον να πει με σιγουριά ότι μπορεί να υπάρξει συμφωνία.

Αντιθέτως πιο κοντά είναι το «ναυάγιο»… κι ότι ήθελε προκύψει αφού οι τροικανοί αντί να κάνουν κάποια βήματα πίσω ζητούν ακόμη περισσότερα. Η αποκάλυψη του Γ. Κουτρουμάνη ότι ζήτησαν περικοπές συνταξιοδοτικών δαπανών ύψους 1 δις ευρώ ουσιαστικά βάζει βόμβα στα θεμέλια του συστήματος αφού για να περικοπούν αυτά τα χρήματα θα πρέπει να γίνουν τρομακτικές περικοπές.

Ξεφεύγει δηλαδή πλέον η διαφωνία από το δημοσιονομικό κενό πάει στην καρδιά της ελληνικής κοινωνίας. Είναι νέος εκβιασμός για να δεχθούμε άλλα; Είναι πραγματική απαίτηση; Ότι και να είναι η κατάσταση είναι οριακή και τα πάντα θα εξαρτηθούν από τις συζητήσεις των επόμενων ημερών.

Ωστόσο, η ελληνική κοινωνία βράζει, για όποιον δεν μπορεί να το αντιληφθεί. Πάνω από δύο χρόνια βλέπει τους τροικανούς να σουλατσάρουν στα μέρη μας, να εκβιάζουν, να πιέζουν, να βάζουν το πιστόλι στον κρόταφο και στο τέλος της ημέρας η Ελλάδα να βρίσκεται με νέα μέτρα, νέες περικοπές, νέα βάσανα.

Αυτό που παίζεται τα τελευταία 24ωρα δεν είναι καινούργιο. Ένα παλιό παιχνίδι είναι που αρκετές φορές στήθηκε, διέλυσε την οικονομία αφού πάγωσαν τα πάντα και το αποτέλεσμα ήταν να πληγεί καίρια η ελληνική κοινωνία.

Μιλάμε τόσο καιρό για μια χώρα που πέρασε από 6 χρόνια βαθιάς ύφεσης και την ίδια ώρα η τρόικα απαιτεί μέτρα που θα μας ξαναφέρουν στην ύφεση ενώ η Ελλάδα βγήκε για πρώτη φορά στον ήλιο. Ποιον εξυπηρετεί άραγε μια νέα περικοπή στις συντάξεις; Ποιον εξυπηρετεί να απολυθούν μερικές χιλιάδες; Ποιον εξυπηρετεί να αυξηθεί ο ΦΠΑ στις ευαίσθητες περιοχές ή να αυξηθούν τα όρια συνταξιοδότησης για χιλιάδες γυναίκες με ανήλικα παιδιά;

Είναι αυτά μεταρρυθμίσεις; Είναι μεταρρύθμιση να απελευθερωθούν οι ομαδικές απολύσεις; Νοιάζει τους τροικανούς αν η απεργία θα κηρύσσεται μία μέρα πριν ή δύο;

Την ίδια στιγμή η Ελλάδα έκανε τίποτε για τις πραγματικές μεταρρυθμίσεις; Πατάξαμε τη φοροδιαφυγή; Χτυπήσαμε τη διαφθορά και την γραφειοκρατία; Μειώθηκαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ; Απελευθερώθηκαν επαγγέλματα και αν ναι πόσο βοήθησαν στην ανταγωνιστικότητα;

Αυτές είναι οι πραγματικές προκλήσεις για την Ελλάδα και αυτές θα έπρεπε να είναι και για τους δανειστές αν ήθελαν να μας κάνουν χώρα σοβαρή και σε ένα σωστό δρόμο. Αλλά δε θέλουν αυτό. Εξανδραποδισμό της ελληνικής κοινωνίας θέλουν. Υποδούλωση οικονομική επιζητούν και το έχουν πετύχει. Κι εκεί που πάμε να βγάλουμε το κεφάλι από τον ντορβά έρχονται για τον ύστατο εκβιασμό. Αυτό λοιπόν δεν πρέπει να περάσει. Η κυβέρνηση δεν πρέπει να δεχθεί μέτρα που θα διαλύσουν τους πολίτες. Αυτό είναι το αίτημα της κοινωνίας και γι’ αυτό βράζει. Αν λοιπόν κάποιοι μεγαλόσχημοι πολιτικοί παράγοντες έχουν πάθει ιδρυματισμό καθώς δεν βγαίνουν ποτέ από τα γραφεία τους, προειδοποιούμε. Θα βρουν μπροστά τους το σύνολο του ελληνικού λαού αν υποκύψουν σε παράλογες απαιτήσεις που δεν είναι μεταρρυθμίσεις αλλά νέα μέτρα λιτότητας.

Ας προσέξει λοιπόν η κυβέρνηση τον ύστατο εκβιασμό. Κι αν ο πρωθυπουργός πιστεύει ότι μπορεί να γυρίσει το πολιτικό παιχνίδι τότε έχει την ευκαιρία του τώρα. Αλλιώς ο Τσίπρας που καγχάζει ότι θα πιάσει 45% απλά θα κάνει… περίπατο. Όμως και γι’ αυτόν η ιστορία έχει έτοιμο κεφάλαιο. Και θα είναι ακόμη πιο σκληρό…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιάννης Κιαπέκος avatar
    Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 10:40:31

    Οφείλω να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο και μακάρι να εισακουστεί ο αρθρογράφος από τους κυβερνώντες. Δυστυχώς όμως πολύ φοβάμαι ότι θα είμαστε "στο ίδιο έργο θεατές" όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Θα αρχίσουν οι "ψύχραιμοι" , οι "ρεαλιστές" , οι "γέροντες" , οι "γεωργιάδηδες" κ.λ.π. τα γνωστά «beggars can't be choosers» και διάφορα άλλα αποφθέγματα της realpolitik και τελικά να έχουμε μια από τα ίδια. Θα πρέπει ο Πρωθυπουργός να συνειδητοποιήσει (που το έχει) ότι οι συνομιλητές του στο Βερολίνο είναι αναξιόπιστοι και αφερέγγυοι. Του (μας) υποσχέθηκαν απομείωση του χρέους αν επιτυγχάναμε πρωτογενές πλεόνασμα και τον (μας) πούλησαν. Του υποσχέθηκαν να τον βοηθήσουν να βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια και τώρα μας εκβιάζουν με παρατάσεις του μνημονίου και νέα μέτρα. Θα πρέπει κάποια στιγμή η χώρα να πάψει να είναι το πειραματόζωο του Βερολίνου και του Δ.Ν.Τ (διότι αυτό είναι τα τέσσερα τελευταία χρόνια) και να γίνει κανονική χώρα όπως ευαγγελίζεται εξάλλου και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

    • Hunter avatar
      Hunter @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 11:11:41

      Γιάννη Κιαπέκο, πώς θα γίνει "κανονική χώρα" ένα κράτος 10 εκατομμυρίων πληθυσμού, το οποίο δεν παράγει και δεν εξάγει τίποτε, αλλά έχει τα ίδια έξοδα (σαν κράτος) με ευημερούσες χώρες του Βορρά που έχουν 20-30 (και άνω) εκατομμύρια πληθυσμό και βαριά βιομηχανία;;; Πώς θα γίνει "κανονική χώρα" ένα κράτος όπου φοροδιαφέυγουν συστηματικά (και ΌΧΙ ελέω κρίσης), από τους μεγαλοεπιχειρηματίες (αυτοί κι αν φοροκλέβουν) μέχρι τον τελευταίο περιπτερά και μικροπωλητή, σε βαθμό 60% και σε κάποιους επαγγελματικούς κλάδους όπως π.χ. τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος μέχρι και 100% (!!!);;; "Κανονική χώρα" Γιάννη, θα γίνουμε μόνον με ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ και αλλαγή νοοτροπίας! Δεν θα μας κάνουν "κανονική χώρα" τα ξερά λεφτά που παίρνουμε δανεικά για να συντηρούμε τριτοκοσμικές δομές, υποδομές και νοοτροπίες...

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ Hunter 24/11/2014 12:36:42

        Κυνηγέ δεν θα σχολιάσω όλα όσα γράφεις με τα οποία εν πολλοίς συμφωνώ, απλώς θα σου πω ότι τα περισσότερα από αυτά που ζητάνε οι δανειστές δεν είναι μεταρρυθμίσεις , π.χ. απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, απλώς τις βαφτίζουν έτσι για να κρύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις που είναι η εμμονή τους στη εφαρμογή του αρχικού τους σχεδίου της εσωτερικής υποτίμησης. Αν δεν μας φτάσουν στα επίπεδα του Bangladesh και ακόμη παρακάτω δεν πρόκειται να σταματήσουν.

        • Hunter avatar
          Hunter @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 13:49:13

          Η τρόικα αρχικά ζήτησε: 1.) απόλυση των ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ (οι μελέτες λένε ότι πάνω από 350.000 είναι οι "παραπανίσιοι") δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έχουν ουσιαστικό αντικείμενο και είναι η κληρονομιά της "αλλαγής" του Ανδρέα 2.) πάταξη της φοροδιαφυγής που είναι σε επίπεδα υποσαχάριας χώρας 3.) ιδιωτικοποίηση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ που βάζουν το κράτος πολλά εκατομμύρια μέσα ημερισίως και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτε στον πολίτη 4.) κατάργηση του παλαιοκομμουνιστικού κατάλοιπου που λέγεται "κλειστά επαγγέλματα" 5.) άνοιγμα και αλλαγή του ασφαλιστικού συστήματος όπου παρατηρείται άνθρωποι με εισφορές 25 χρόνων να παίρνουν σύνταξη 1,5 χιλιάρικο. Απαγκίστρωση των συντάξεων από την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (δεν γίνεται το ΙΚΑ να πληρώνει τα πάντα) 6.) άνοιγμα και αλλαγή του συνταξιοδοτικού συστήματος όπου παρατηρείται να βγαίνουν στη σύνταξη άνθρωπο 45 ετών (στο δημόσιο) και 55-58 ετών (στον ιδιωτικό τομέα) Αγαπητέ Γιάννη, αυτά (τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ) ζήτησε η τρόικα με το ΔΝΤ αρχικά. Αυτά είναι ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ! Είδες εσύ να γίνεται κάτι από αυτά τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ;;; Δείξε μας ένα κι ας είναι και ψέμματα... Εφόσον λοιπόν δεν είμαστε ικανοί να κάνουμε καμία μεταρρύθμιση διότι η καθεμία από αυτές προσκρούει στα συμφέροντα επιχειρηματιών, συντεχνιών, συνδικάτων, κατεστημένων 40 ετών, μανδαρίνων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ασυνεπείς πολίτες κ.λ. με τους οποίους από ότι φαίνεται αδυνατεί να "τα βάλει" η κυβέρνηση, τότε λοιπόν προχωράει η τρόικα σε εισπρακτικά μέτρα. Υ.Γ.: Όταν οι δομές, οι υποδομές και η νοοτροπία είναι "Μπαγκλαντές", πώς θα γίνει οι μισθοί, οι συντάξεις, η υγεία, η παιδεία και το γενικότερο βιοτικό επίπεδο να είναι "Γερμανίας";;;

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Hunter 24/11/2014 14:33:17

            Και όλα όσα περιγράφεις να είχαμε κάνει ,τα εισπρακτικά μέτρα θα μας τα είχανε επιβάλει ούτως η άλλως αφού το σχέδιο ήταν η βίαιη φτωχοποίηση του Ελληνικού λαού, εν ονόματι της εσωτερικής υποτίμησης, και προς παραδειγματισμό των άλλων χωρών που είχαν εξοκείλει δημοσιονομικά. Αυτά είναι γνωστά πράγματα από τις εκ των υστέρων αφηγήσεις των πρωταγωνιστών του Ελληνικού δράματος (Barroso , Juncker ,Geithner κ.λ.π.) και το θέμα είναι τι έκαναν οι δικοί μας όταν γνώριζαν ότι το πρόγραμμα είναι αδιέξοδο. Απάντηση ΤΙΠΟΤΑ απλώς υπέγραφαν ότι τους "πάσαραν" οι τροϊκανοί προκειμένου να πάρουν τη δόση και μετά όταν διαπίστωναν ότι αυτά ήταν ανέφικτα "άρχιζαν" τα παρακάλια με τους άλλους να τους κουνάνε στη μούρη αυτά που υπέγραψαν.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 16:39:30

            Η φτωχοπίηση του ελληνικού λαού ξεκίνησε με την "αλλαγή" και το "Τσοβόλα δώστα όλα"... Το Δημόσιο έφτασε το ένα εκατομμύριο κόσμο (25% του εργατικού δυναμικού!!!), ο Τσοβόλας και οι "τσάροι" που ακολούθησαν τα έδωσε όλα σε επιχειρηματίες κι εργολάβους, οι τράπεζες τα έδωσαν όλα ανεξέλεγκτα στους πολίτες, βάλε και τη νοοτροπία της φοροδιαφυγής που είναι από την Τουρκοκρατία και κάπως έτσι φτάσαμε στο 2010 όπου τελείωσαν τα λεφτά που χρηματοδοτούσαν το σύστημα "Ανδρέας", το οποίο για να λέμε την αλήθεια, μια χαρά συνέχισε ο Μητσοτάκης, ο Σημίτης, ο Καραμανλής κι ο ΓΑΠ... Τους τοκογλύφους ΕΜΕΙΣ τους φωνάξαμε γιατί δεν μπορούμε να αλλάξουμε...

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Hunter 24/11/2014 18:43:54

            «Η φτωχοπίηση του ελληνικού λαού ξεκίνησε με την "αλλαγή" και το "Τσοβόλα δώστα όλα"...» Ουδέν αναληθέστερο ! η μεγαλύτερη μεταπολεμική μπαρούφα την οποία χρησιμοποιούν μερικοί σύγχρονοι πολιτικοί και μη για να δικαιολογήσουν τις δικές τους ανεπάρκειες και αβελτηρίες.

          • dim avatar
            dim @ Γιάννης Κιαπέκος 25/11/2014 02:44:28

            Η κρίση έχει ονοματεπώνυμο: Ανδρέας Παπανδρέου και οκταετία 1981 - 1989. Το δημόσιο χρέος τριανταπλασιάστηκε σε ονομαστική αξία (από 1,5 δις, σε πάνω από 30δις), και τετραπλασιάστικε ως ποσοστό του ΑΕΠ (από 25% στο 90%)...
            Από εκεί και πέρα δε χρειάζεται κάτι άλλο, ήμασταν ήδη τελειωμένοι και απλά δε το ξέραμε... Μόνο οι τόκοι για να εξυπηρετείς αυτό το τεράστιο χρέος που δημιούργησε ο Ανδρέας έφθανε και περίσσευε για να φθάσουμε εδώ που φθάσαμε... Απλά μας δόθηκε άλλη μια ευκαιρία, με την είσοδο στο ευρώ, να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, και να αυξήσουμε τη παραγωγικότητα μας και την ανταγωνιστικότητα μας... Εμείς όμως προτιμήσαμε να τα σπαταλήσουμε σε 1 εκατ. "πελάτες" Δ.Υ, σε μίζες, εξοπλιστικά, Ολυμπιακούς αγώνες, συντάξεις από τα 45 κλπ κλπ κλπ... Σε ένα θα συμφωνήσω: ότι με την «αλλαγή» και το «τσοβόλα δώστα όλα» δε φτωχοποιήθηκε ο λαός. Ο λαός λάδωσε το αντεράκι του, ανέβασε το βιοτικό του επίπεδο, απλά είχε δύο δρόμους τότε να διαλέξει: ή να περάσει καλά για μια εικοσαετία, να «ξοδέψει μπροστά» το κεφάλαιο (δανεικά, επιδοτήσεις κλπ) αλλά μετά να ξέρει ότι θα έρθει η ώρα να στριμωχθεί για άλλα δέκα χρόνια ώστε να «ισορροπήσει» τη σπατάλη που έκανε τα πρώτα χρόνια, ή να ακολουθήσει μια πιο συνετή ζωή, να έχει μέτρο, να επενδύει τα «δανεικά» και τα «επιδόματα» σε παραγωγικές δραστηριότητες, ώστε να έχει για πάντα, και αυτός και τα παιδιά του ένα ικανοποιητικό και ανοδικό συνετό βιοτικό επίπεδο... Ο «πάνσοφος» λαός επέλεξε το πρώτο... Και όχι μόνο επέλεξε το πρώτο, αλλά τώρα σαν κλασικός «εγωκεντρικός πελάτης», εγκαταλείπει το ΠΑΣΟΚ, το κατεβάζει από το 44% στο 8%, και τρέχει στο άλλο «μαγαζί» το οποίο του υπόσχεται ότι ο «πελάτης έχει πάντα δίκιο», και θα του ικανοποιήσει όλα του τα αιτήματα, ανεβάζοντας έτσι τη «πελατεία» αυτού του μαγαζιού από το 4% στο 30%.... Μόνο που ξέχασε ένα παράγοντα. Τώρα είμαστε στο ευρώ, και η ευημερία με δανεικά τέλος...

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ dim 25/11/2014 13:02:39

            Αν και αμφισβητώ τα νούμερα που παραθέτετε, μπορείτε να μου πείτε ποια χώρα, ακόμη και από αυτές που θεωρούνται δημοσιονομικά ενάρετες ,δεν αύξησε το χρέος της δραματικά (ως ποσοστό του Α.Ε.Π.) από το 1980 και μετά; Μονολεκτική απάντηση ΚΑΜΙΑ ! Το πρόβλημα της χώρας δεν έγκειται στον δανεισμό του Α.Παπανδρέου,κάτι που κατά την γνώμη μου έπρεπε να γίνει για να "λιγδώσει και το αντεράκι" των φτωχότερων όπως εύστοχα περιγράφετε, αλλά τα μετέπειτα. Μίζες , εξοπλιστικά, Ολυμπιακοί Αγώνες ,Εθνικοί προμηθευτές , Εθνικοί εργολάβοι κ.λ.π. όπως επίσης εύστοχα περιγράφετε. Πάντως για να είστε αντικειμενική , μη τα ρίχνετε όλα στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. διότι και η Ν.Δ. αρχής γενομένης από τον Κ.Μητσοτάκη και καταλήγοντας με τον Κ.Καραμανλή , δεν τα κατάφερε καλλίτερα.

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ Hunter 24/11/2014 14:37:02

            Στο (1.) : Όταν η ανεργία σου είναι στο 30%, σε τι θα σε ωφελήσει να την εκτοξεύσεις στο 38%; Σε τίποτε, εκτός από το να εξαθλιώσεις πλήρως τον πληθυσμό και να τον προσφέρεις δύστυχο υποτακτικό δούλο, έτοιμον να σέρνεται στα πόδια των μελλοντικών ''επενΓδυτών'', για 200 € (και πολλά λέμε), με ελεύθερο ωράριο. Στο (2) : Αν τους ενδιέφερε να παταχθεί η φοροδιαφυγή, δεν θα έδιναν εξ αρχής ούτε 1 € και θα απαιτούσαν να δουν έργα επ΄αυτού. Δεν ενδιαφέρονται. Στο (3) : Εδώ προσμένουν τα Ευρω''κοράκια'', έτοιμα να αναλάβουν αντί πινακίου φακής κερδοφόρες ΔΕΚΟ, που θα γίνουν ακόμη πιο κερδοφόρες μέσω τρελής ανατίμησης τιμολογίων. Ξεπούλημα δηλαδή και αφαίμαξη του έρμου πελάτη-καταναλωτή. Στο (4) Αυτό είναι δίκαιο, αλλά ούτε γι αυτό επέμειναν, γιατί το χρησιμοποιούν μόνο για να θολώνουν τα νερά των σκοτεινών κινήτρων τους, όπως και το (2). Στο (5) : Το α) ακούγεται λογικό, το β) δίνει πάσα στην Ιδιωτικοποίηση της Υγείας και περιθώριο θριάμβου στο '''Οσοι ζήσουμε κι όσοι πεθάνετε''. Στο (6) : Η σύνταξη πρέπει να δίνεται στο δημόσιο όπου υπάρχει και η μονιμότητα στα 65 έτη και στον Ιδ. Τομέα όπου η ανεργία (που για 20 χρόνια τουλάχιστον θα βασιλεύει) δεν αφήνει πολλά περιθώρια απασχόλησης, πολύ ενωρίτερα. Η Τρόϊκα χτυπάει στο ...μίξερ αφενός 2-3 λογικά και αφετέρου 30 καταστροφικά ''μέτρα'' που βήμα βήμα μας μετατρέπουν σε θλιβερό Προτεκτοράτο, τα σερβίρει όοολαααα μαζί και πιέζει ασφυκτικά μόνο για τα δεύτερα τα οποία εξυπηρετούν και τα συμφέροντα που υπηρετεί. Απλά τα πράγματα. Δεν είναι ...Άγγελοι, ούτε ...μεταρρυθμιστές, ούτε και ...βοηθοί. Είναι υπαλληλίσκοι διεθνών τοκογλύφων και οικονομικοί δολοφόνοι!

          • Hunter avatar
            Hunter @ Άλυτη Εξίσωση 24/11/2014 16:32:39

            Όταν είσαι νοικοκύρης και κάνεις καλό κουμάντο δεν καταφεύγεις σε τοκογλύφους... Π.χ.: Έχω πελάτες 500 επιχειρήσεις. Σε τοκογλύφους κατέφυγαν αυτοί που έβγαζαν 100 και χάλαγαν 200 είτε αυτοί που ενώ η πελατεία μειωνόταν, κρατούσαν το προσωπικό που είχαν... Γράφεις στο σημείο 2 ότι δεν ενδιαφέρονται οι ξένοι να παταχθεί η φοροδιαφυγή. Μα, εδώ δεν ενδιαφέρεται η δική μας κυβέρνηση από ότι φαίνεται, θα ενδιαφερθεί η κυβέρνηση της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Βελγίου κτλ.;;;;;;;;;;;;;;; Γράφεις στο σημείο 3 ότι προσμένουν τα κοράκια να πάρουν τις ΔΕΚΟ. Ποιες ειναι οι ΔΕΚΟ και μάλιστα οι κερδοφόρες αγαπητέ;;; Ο ΟΣΕ ή η ΕΥΔΑΠ που μπαίνουν μέσα με τα τσαρούχια και χρειάζονται δισεκατομμύρια επένδυση για να λειτουργήσουν ανθρώπινα, τη στιγμή που το κράτος δεν έχει να επενδύσει ούτε σεντς;;;;;;;;;;;; Αυτός είναι ο "πλούτος" που θέλουν να μας "αρπάξουν";;; Το απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ;;; Μέχρι και των Άνδεων στη Βολιβία είναι πιο σύγχρονο από τον ΟΣΕ...

          • Άλυτη Εξίσωση avatar
            Άλυτη Εξίσωση @ Hunter 24/11/2014 17:23:03

            1)''...Όταν είσαι νοικοκύρης και κάνεις καλό κουμάντο δεν καταφεύγεις σε τοκογλύφους...'' Δεν υπήρξαν ...νοικοκύρηδες οι ασκούντες την εξουσία κι εκείνοι που τους επέλεγαν υπήρξαν ανόητοι και μικροσυμφεροντολόγοι. Δεν υπήρξε προγραμματισμός και στροφή της οικονομίας προς την παραγωγή, ακολουθήθηκε ο δρόμος του εύκολου δανεισμού και με τη συνεργεία ΣημιτοΓάπηδων – Τοκογλύφων ΔΝΤ-Ε.Ε, δεθήκαμε πισθάγκωνα. Τι πρέπει τώρα να πούμε; Σφάξτε μας για ν΄αγιάσουμε; 2) ''Γράφεις στο σημείο 2 ότι δεν ενδιαφέρονται οι ξένοι να παταχθεί η φοροδιαφυγή. Μα, εδώ δεν ενδιαφέρεται η δική μας κυβέρνηση....'' Όταν έρχονται οι ....δανειστές με ....''έμπειρο επιτελείο οικονομικών συμβούλων'', υποτίθεται για να σε ....οργανώσουν ώστε να ....εξυγιανθείς και να μπορέσεις να παράξεις και να ξεχρεώσεις, γιατί θεωρούμε φυσικό να σου επιτρέπουν να αντιστέκεσαι μόνο σ΄εκείνες τις αλλαγές που είναι απαραίτητες για τη διόρθωση των μακροχρόνιων λαθών σου και την ανάκαμψη της οικονομίας σου; Υποχωρούν λοιπόν σ΄αυτά που θα ευεργετούσαν τη χώρα και επιμένουν ασφυκτικά σ΄αυτά που την καθιστούν υποχείριο. Άρα, πρόκειται για καταστροφικό συνεργείο κι ας μην τους αποκαλούμε....δανειστές. Δεν ενδιαφέρονται για τηυν πάταξη της φοροδιαφυγής. 3) ‘’Ποιες ειναι οι ΔΕΚΟ και μάλιστα οι κερδοφόρες αγαπητέ;;; Ο ΟΣΕ ή η ΕΥΔΑΠ’’ - Τονα εγκαταλείπεται χωρίς επενδύσεις μία ΔΕΚΟ όπως η ΕΥΔΑΠ, με σκοπό να παραχωρηθεί σε πρόθυμα κοράκια όταν σε ολόκληρη την Ευρώπη όποιο κράτος είχε πουλήσει την εκμετάλλευση του νερού σήμερα το επανακρατικοποιεί, είναι πραγματικά ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ! Το νερό είναι αγαθό απαραίτητο για την επιβίωση των ανθρώπων και μόνο στην κρατική δικαιοδοσία είναι επιτρεπτό να βρίσκεται. Η ΕΥΔΑΠ είναι κερδοφόρα σήμερα, παρά το χαμηλό κόστος τουτιμολογίου της : http://www.anexartiti.gr/news/economy/12748/kerdofora-evdap-afxisi-514-sta-etisia-kerdi/ - Η ΔΕΗεπίσης,χρειάζεται αναδιοργάνωση και εξυγίανση ώστε να μην ανατιμώνται κάθε 2 μήνες τα τιμολόγια, αλλά με κανέναν τρόπο δεν πείθεται κανείς ότι η εκχώρηση του ηλεκτρισμού σε ιδιώτες πρόκειται να αποβείποτέ συμφέρουσα, είτε Εθνικά, είτε οικονομικά για τον μέσο καταναλωτή. - Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να εκσυγχρονιστεί με την είσοδο ιδιώτη επενδυτή, αλλά εκεί τα Ευρωπαϊκά όρνια ερίζουν ποιός απ΄όλους τους θα καρπωθεί περισσότερα οφέλη και εμποδίζουν φυσικά τηνπιθανή επιλογή των Ρώσικων κρατικών σιδηροδρόμων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο παρελθόν για την εξαγορά του.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Άλυτη Εξίσωση 24/11/2014 19:05:20

            Άλυτη εξίσωση, δεν διαφωνώ οπωσδήποτε με τα γραφόμενά σου όσον αφορά τις ΔΕΚΟ, αλλά όπως και να έχει, το κράτος δεν έχει σεντς για εξυγιάνει, ανδιαρθρώσει, αναδιοργανώσει, εκσυγχρονίσει κτλ. κτλ. καμία ΔΕΚΟ. Αυτό είναι ΔΕΔΟΜΕΝΟ. Καταρχήν για να είναι βιώσιμες οι ΔΕΚΟ σαν επιχειρήσεις θα πρέπει να μειωθούν οι υπάλληλοι στο 1/4 από ότι είναι σήμερα διότι ούτως ή άλλως δεν χρειάζονται παραπάνω από τόσους για να λειτουργήσουν. Θα ξεσηκωθούν οι "Φωτόπουλοι" και οι άλλοι μανδαρίνοι και θα απαιτούν από 150 χιλιάρικα έκαστος αποζημίωση για εθελουσία... Δεν τα ξέρουμε;;; Δεν τα είδαμε στην Ολυμπιακή όταν έγιναν έλεγχοι πριν πωληθεί και ανακαλύπταν 70 καθαρίστριες για 350 τετραγωνικά αίθουσα και 70 οδηγούς για δύο πουλμανάκια σε επαρχιακά αεροδρόμια;;; Τα ξέχασες;;; Για τέτοιες αποζημιώσεις λοιπόν δεν υπάρχει σεντς. Όσον αφορά μετά την αναδιάρθρωση και τον εκσυγχρονισμό, π.χ. ο ΟΣΕ θέλει μεγάλο διψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων για να ανανεώσει και να εκσυγχρονίσει το δίκτυο από τα τουρκικά σύνορα μέχρι την Καλαμάτα ας πούμε. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΝΤΣ για αυτό το πράγμα από το κράτος. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό. Το κράτος δεν έχει μία. Μόνο ιδιώτες/επενδυτές μπορούν να αναλάβουν τέτοιο πράγμα είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει. Αν είναι δηλαδή να έρθει η TGV από τη Γαλλία και να μου κάνει εμένα τα δίκτυα όπως τα δικά τους που δεν βλέπεις πλέον αυτοκίνητα στη Γαλλία έξω από τις πόλεις στους αυτοκινητόδρομους, καλώς να έρθει να πάρει τον ΟΣΕ κι ας είναι και τζάμπα! Τέρμα και τελείωσε. Αυτή τη στιγμή ο ΟΣΕ δεν μου προσφέρει σαν πολίτη απολύτως τίποτε! Δεν υπάρχουν καν τραίνα για να μπω πλην τα "καρβουνιάρικα" που θέλουν από την Ξάνθη στην Αθήνα 18 ώρες όπως ο σιδηρόδρομος της Τρανσυλβανίας... Τι να τον κάνω τον ΟΣΕ σε αυτό το χάλι;;; Να λέω ότι έχω "πλούτο";;; Να λέω ότι διαφυλάττεται ο "δημόσιος χαρακτήρας";;; Οι μόνοι που τους αρέσει ο ΟΣΕ έτσι όπως είναι ρημαδιό ανεξέλεγκτο, είναι οι συνδικαλιστές και οι υπεράριθμοι εργαζόμενοι εκεί μέσα...

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Hunter 24/11/2014 20:08:04

            Που το ειδατε οτι εχουν αδειασει οι αυτοκινητοδρομοι της Γαλλιας; Συνεχιζουν να ειναι γεματοι και ο κοσμος εχει αγανακτησει με τα παραλογα δρομολογια, τις καθυστερησεις και τις βλαβες των τραινων και ειδικα των TGV και του Eurostar. Δειτε τι εγινε προχθες με τα Eurostar. Και η Γαλλια ειχε πριν απο τον "εκσυγχρονισμο" της SNCF ενα αξιολογο σιδηροδρομικο δικτυο που λειτουργουσε ικανοποιητικα. Και ας μην μιλησουμε για τις συνεχεις αυξησεις των τιμων των εισιτηριων.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Zugzwang 24/11/2014 20:37:49

            Χρησιμοποιώ το TGV κάμποσες φορές τη βδομάδα. Λειτουργεί άψογα και κανείς δεν παραπονιέται. Αντίστοιχα και το Thallys σε Ολλανδία, Βέλγιο ή τα sprinter στην Ολλανδία. Να μην μιλήσουμε για την Bundesbahn. Ειλικρινά θέλετε να συγκρίνετε τα παραπάνω με τον ΟΣΕ;;;;;;;;;;

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Hunter 24/11/2014 21:16:12

            Δεν τα συγκρινω με τον ΟΣΕ. Τα συγκρινω με την SNCF οπως λειτουργουσε πριν απο τον "εκσυγρονισμο" της. Φαινεται ομως πως ειστε τυχερος αφου δεν εχετε αντιμετωπισει προβλημαta. Ρωτηστε και την associations des usagers να σας εξηγησουν. Ευτυχως που δεν κλειστηκατε στο προχθεσινο EUROSTAR επι πολλες ωρες χωρις φως, χωρις θερμανη, με κλειστες τις πορτες και χωρις καμμια πληροφορηση. Και τα γεγονοτα αυτα ειναι αρκετα αυχνα. Δεν θιγω τωρα τα προβληματα των δρομολογιων και τις καθυστερησεις τwν απλων τραινων που εσεις δεν χρησιμοποιειτε. Και οι τιμες που συνεχως αυξανουν; Εσας ισως η επιχειρηση σας σας πληρωνει τα εισιτηρια. Δεν συμβαινει ομως το ιδιο με τον κοσμακη. Και η Γαλλια υποφερει απο την κριση και την μεγαλη ανεργια.

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Άλυτη Εξίσωση 24/11/2014 19:36:26

            Συμφωνω με την Αλυτη Εξισωση. Να συμπληρωσω οτι υπηρξε και το swaps της Γκολντμαν Σαχς οπου χωσαμε και τον λυκο στο μαντρι να φυλαει τα προβατα. Να θυμισω οτι η Γκολντμαν Σαχς οντας ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ της κυβερνησης Σημιτη ηταν συγχρονως και συμβουλος των ορνιων funds που καποια απο αυτα ηταν και συμφεροντων της. Γνωριζε ετσι τα χαρτια ολων των παικτων και συνεπως η ιδια, οι συνεταιροι της και οι φιλοι της κερδοσκοπουσαν ανετα εναντιον του ελληνικου χρεους . Αλλα δυστυχως εμεις οι Ελληνες εχουμε και κοντη μνημη.

          • Hunter avatar
            Hunter @ Zugzwang 24/11/2014 20:35:08

            H Goldman Sachs έφτασε το Δημόσιο να πληρώνει ένα εκατομμύριο μισθούς από το 1981 και μετά, σε ανθρώπους οι οποίοι έπαιρναν 2,5 χιλιάρικα μισθό μηνιαίως και μετά από 25 χρόνια βγαίναν στη σύνταξη με 1,5 χιλιάρικο το μήνα και 100 χιλιάρικα εφάπαξ;;;;;;;; Για σκέψου ότι δεν χρειαζόσουν ποτέ πάνω από 300.000 δημοσίους υπαλλήλους και πλήρωνες επί σειρά ετών μέχρι και ένα εκατομμύριο μισθούς (τώρα έχουν μειωθεί κάπως) και από 25 επιδόματα, για σκέψου τα δισεκατομμύρια που πλήρωσες για "εφάπαξ", τα δισεκατομμύρια που πλήρωσες (και πληρώνεις) για συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έπρεπε να προσληφθούν καν... Για σκέψου και κάνε το λογαριασμό για τα δισεκατομμύρια τζίρου των επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτοαπασχολούμενων, των εμπόρων κ.λ. οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους δήλωναν το αφορολόγητο όριο... Είχα δει σε μελέτη του ΣΔΟΕ ότι στο τρίγωνο Γκάζι, Ψυρρή, Μοναστηράκι (συν τα μπουζουκάδικα της Ιεράς Οδού και της αρχής της Πειραιώς που είναι εκεί), είχε 486 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία είχαν τα Σαββατοκύριακα περί τους 100.000 επισκέπτες ημερισίως (μετά τις 19:00). Και τα 486 καταστήματα μαζί δήλωναν τζίρο ημερισίως 88.000-94.000 (μέσο όρο 180-190 Ευρώ ταμείο)!!!!!!!!!!!!!! Ακούστε Έλληνες!!! Κατέβαιναν 100.000 Αθηναίοι στα μαγαζιά και ξόδευαν 0,80 Ευρώ έκαστος τη στιγμή που η μερίδα φαγητό έκανε 25 Ευρώ και το ποτό 12!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Οποιοδήποτε δημόσιο έργο, το πληρώναμε επί τρία για να βγαίνουν και οι μίζες που πλήρωναν οι εργολάβοι στους πολιτικούς... Έκανε 500 εκατομμύρια ένας δρόμος, πληρώναμε 1,5 δις συνολικά για να τα βγάλουν οι εργολάβοι στην Ελβετία... Σήψη και διαφθορά παντού επί σειρά ετών. Έφτασε το ΙΚΑ να έχει έξοδα σε φάρμακα όσο τα αντίστοιχα ταμεία σε χώρες με 50 εκατομμύρια πληθυσμό, διότι συνταγογραφούσαν αβέρτα κι ανεξέλεγκτα οι γιατροί σε πεθαμένους και φαντάσματα προκειμένου να κάνουν τζίρο οι φαρμακευτικές και οι ίδιοι να παίρνουν μπόνους... Νοσοκομείο με 1000 ασθενείς παράγγελνε (στα χαρτιά) φάρμακα και ιατρικό υλικό για 5 εκατομμύρια Ευρώ τη βδομάδα (!!!) δηλαδή όσο παραγγέλνουν 10 νοσοκομεία μαζί σε ευρωπαϊκή πόλη... Για να χρηματοδοτήσουμε επί 30 χρόνια αυτά τα αίσχη το αυξήσαμε το χρέος, πάνω στο οποίο κερδοσκόπησε η Goldman Sachs και άλλοι που λες. Πώς έγινε το χρέος τόσο, γιατί τα χρειαστήκαμε τα λεφτά από το χρέος;;; Τα χρειαστήκαμε να εκσυγχρονίσουμε το κράτος;;; Τα χρειαστήκαμε για να εκσυγχρονίσουμε τις δομές και τις υποδομές;;; Τα χρειαστήκαμε για να κάνουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που ξεχωρίζουν μια ευρωπαϊκή χώρα από τις υποσαχάριες;;; Όχι φυσικά. Τα λεφτά τα ΦΑΓΑΜΕ (μαζί με την φάλαινα και τις άλλες φάλαινες), αυτή είναι η αλήθεια... Τα φάγαμε και χρεωθήκαμε κι άλλο από πάνω, και τώρα τα χρωστάμε κι εφόσον δεν είμαστε συνεπείς, μας έστειλαν "μπράβους"...

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Hunter 24/11/2014 21:55:26

            Τα λεφτα δεν τα φαγαμε. Τα εφαγαν καποιοι και δυστυχως δεν αφηνουν καποιοι να συλλαβουμε τους καποιους που τα εφαγαν και τα εβγαλαν στο εξωτερικο. Τα υπολοιπα ειναι εκ του πονηρου. Θα συμφωνησω μαζι σας για την διαφθορα. Θα διαφωνησω ομως για το χρεος. Χρεοκοπησαμε οχι απο τα καθαυτο ποσα που χρωστουσαμε αλλα απο την συνεχη κερδοσκοπια την καλα ενορχηστρωμενη απο την Γκολντμαν Σαχς συμβουλο της ελληνικης κυβερνησης αλλα και των φιλων της διεθνων ορνιων. Οταν το ελληνικο χρεος παιζοταν επιτηδες συνεχως à la baisse, τι οικονομιες, τι μεταρρυθμισεις και τι αναδιοργανωση να κανει κανεις. Οταν ειναι συνεννοημενοι οι δανειστες οτι και να κανει ο οφειλετης θα τον πνιξουν. Και μη μου πειτε οτι η Ε.Ε η η ΕΚΤ δεν ηξεραν τι γινοταν στην Ελλαδα. Ηξεραν και παραηξεραν και περιμεναν να πεσει στο στομα τους το φρουτο για να παρουν ολοκληρο το οικοπεδο τζαμπα. Οπως π.χ τον ΟΣΕ που ειστε διατεθειμενος να τον παραχωρησετε δωρεαν. Εσεις που γυριζετε τοσο πολυ την Γαλλια γνωριζετε σιγουρα τι σημαινει délit d'initié...

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 11:49:11

      Αγαπητέ Γιάννη Κιαπέκο Συμφωνώ με το άρθρο και μαζί σου να μη συμβιβασθεί με την τρόικα η κυβέρνηση. Πρότεινε μας μια εναλλακτική βίωσιμη πολιτική και τον πολιτικό ή τους πολιτικούς που, με τα σημερινά δεδομένα, θα την εφαρμόσουν. Χωρίς εμείς (ο λαός) να χρειασθεί να ξαναπληρώσουμε, ηθικά και υλικά, αν αυτή η πολιτική αποτύχει.

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ Σωκράτης 24/11/2014 11:59:22

        Φίλε Σωκράτη αν συμφωνήσουμε ότι η συνέχιση αυτής της πολιτικής δεν οδηγεί πουθενά τότε να είσαι σίγουρος ότι θα βρούμε (την ξέρουμε ήδη) και την εναλλακτική της και το (τα) πρόσωπα που θα την εφαρμόσουν. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δική μου δουλειά, ή δική σου, να την περιγράψει για δε το πρόσωπο ... ο «βελζεβούλης» ο ίδιος αν αυτό είναι αναγκαίο.

        • Σωκράτης avatar
          Σωκράτης @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 15:45:28

          Αγαπητέ Γιαννη Κιαπέκο Διατυπώνεις εικασίες και ευχολόγια ως προτάσεις για μια διαφορετική πολιτική. Ζητάς .. "να συμφωνήσουμε ότι η συνέχιση αυτής της πολιτικής δεν οδηγεί πουθενά .. και ότι θα βρούμε (την ξέρουμε ήδη) και την εναλλακτική της και το (τα) πρόσωπα που θα την εφαρμόσουν.." Πρότεινε, λοιπόν, έναν πολιτικό πολιτικό κόμα ή πολιτικό αρχηγό που να έχει προτείνει μια ΣΤΑΘΕΡΗ και εφαρμόσιμη πολιτική πρόταση, αποδεκτή από τη, σχετική έστω, πλειοψηφία των ελλήνων ψηφοφόρων. Είναι και δική μας δουλειά να έχουμε γνώμη, αφού εμείς ψηφίζουμε. Ο «βελζεβούλης» έχει άλλες δουλειές να κάνει, που ίσως και να μη μας αρέσουν

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Σωκράτης 24/11/2014 18:59:45

            «να έχει προτείνει μια ΣΤΑΘΕΡΗ και εφαρμόσιμη πολιτική πρόταση» Αυτό τα λέει όλα! Δηλαδή ότι διαφορετικό και αν σου προτείνουν θα το θεωρήσεις ανεφάρμοστο μια και έχεις πάρει απόφαση ότι δεν υπάρχει εναλλακτική πολιτική ... χρωστάς άρα έχεις διακαιώματα δουλοπάροικου. Κάτω από αυτές τις συνθήκες δεν έχει νόημα να προσπαθήσω να σε πείσω._

          • Σωκράτης avatar
            Σωκράτης @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 19:34:24

            Αγαπητέ Γιαννη Κιαπέτο Αποφεύγεις την απάντηση. Γράφεις .. "ότι διαφορετικό και αν σου προτείνουν θα το θεωρήσεις ανεφάρμοστο μια και έχεις πάρει απόφαση" ΜΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ώστε να το θεωρήσω ανεφάρμοστο. Με γενικόλογους αφορισμούς δεν λύνονται χρόνια προβλήματα (έχεις δίκιο, δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να πείσουμε ό ένας τον άλλο. Δεν είχα σκοπό να προσπαθήσω να σε πείσω, Απλά τα επιχειρήματά μου σου παρέθεσα)

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Σωκράτης 24/11/2014 21:09:48

            Φίλε Σωκράτη σου έχουν προτείνει απλώς το αγνοείς τεχνηέντως για να με κάνεις να σου το κάνω "λιανά". Λυπάμαι δεν θα σου κάνω την χάρη γιατί δεν έχει νόημα. Ένα μόνο θα σου πω "κοντός ψαλμός αλληλούια".

          • Σωκράτης avatar
            Σωκράτης @ Γιάννης Κιαπέκος 25/11/2014 11:54:43

            Αγαπητέ Γιάννη Καπέτο Αυτοί που υπονοείς και δεν αναφέρεις.. Μου έχουν προτείνει τα πάντα. Και από διαφορετικά "μετερίζια" κάθε φορά του ίδιου χώρου. Γιατί αποφεύγεις να μου το κάνεις "λιανά"; Ζητάς πρώτα να πληρώσουμε τον λογαριασμό και μετά να δούμε τι αγοράσαμε; Για την ώρα αυτή η άποψη δεν είναι αποδεκτή από την πλειοψηφία των δημοσκοπούμενων. Που αμφιβάλω αν είναι ταυτόσημη με τους ψηφίζοντες. Ευχαρίστως να τα ξαναπούμε όταν θα έχεις σαφείς προτάσεις. Να μην ταλαιπωρουμε και να μην ταλαιπωρούμαστε

        • dim avatar
          dim @ Γιάννης Κιαπέκος 24/11/2014 21:41:39

          Τι μου έχουν προτείνει δηλαδή? Αν μιλάς για την αξιωματική αντιπολίτευση, που προηγείται, και άρα σε πιθανή αλλαγή πολιτικού σκηνικού, θα είναι και η αυριανή κυβέρνηση, αφήνωντας στην άκρη, για χάριν της συζήτησης, ότι υπάρχουν 3-4 διαφορετικές προσεγγίσεις από τα διάφορα στελέχη του Σύριζα, ας πάρουμε την κεντρική γραμμή του Σύριζα, την επίσημη. Τι λέει αυτή? Τι μας προτείνει? «1) Θα καταργήσουμε μονομερώς τους εφαρμοστικούς νόμους, η βουλή των Ελλήνων τους ψήφισε, η βουλή των Ελλήνων θα ψηφίσει επομένως και κάποιους άλλους νόμους, που θα καταργούν τους μνημονιακούς νόμους. 2) Δε θα διαγραψουμε μονομερώς κανένα χρέος, αλλά θα επαναδιαπραγματευτούμε με τους δανειστές μας τη δανειακή σύμβαση, ζητώντας διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους» Ας ξεκινήσουμε από το δεύτερο. Τι μας λένε δηλαδή? Ότι θα διαπραγματευτούνε «σκληρά», αλλά εντάξει, επειδή δε θα κάνουμε κάτι μονομερώς, αν τελικά μας πούνε όχι, θα το δεχθούμε. Άρα μηδέν στο πηλίκο... Πάμε όμως στο πρώτο. Το πρώτο σημαίνει ότι θα αρχίσουν μονομερώς να νομοθετούν για: επαναφορά δώρου- σύνταξης, επαναφορά κατώτατου μισθού, επαναπροσλήψεις απολυμένων, εργασιακά – μετενέργειες κλπ κλπ κλπ. Και λένε, σωστά, ότι αυτό είναι δουλειά της βουλής των Ελλήνων. Μάλιστα. Ναι αλλά όλη η οικονομία, η ανάπτυξη, οι θέσεις εργασίας, στηρίζονται σε επενδύσεις, σε ΕΣΠΑ, σε γερό τραπεζικό σύστημα. Αν λοιπόν, οι εταίροι, βλέποντας ότι η νέα κυβέρνηση καταργεί μονομερώς έναν έναν του εφαρμοστικούς νόμους, και άρα για εκείνους, αθετεί υποσχέσεις, ξαναυιοθετεί πολιτική ελλειμμάτων κλπ, πάρουν την πολιτική απόφαση ότι κόβουν τη ρευστότητα από την ΕΚΤ προς τις ελληνικές τράπεζες, έτσι απλά, ξέρεις τι έχει να γίνει στη πατρίδα μας μέσα σε λίγες μέρες? Bankrun, ουρές στα ATM, όριο στις αναλήψεις, φυγή κεφαλαίων, καμία επένδυση, ύφεση νέα (ενω τώρα θα μπαίναμε σε 3% και πάνω ανάπτυξη), και ανεργία στο 35% με 40%. Η κρίση φτώχιας που περνάμε τώρα, μετά από αυτό το κάζο, θα φαντάζει παράδεισος μπροστά σε αυτό που θα ζήσουμε την επομενη δεκαετία αν μας κόψουν τη ρευστότητα. Επομένως, ναι υπάρχει η «άλλη πρόταση», αλλά ο λαός θα πρέπει να ξέρει ότι αυτή η πρόταση δεν είναι ανέξοδη. Έχει τίμημα, και το τίμημα θα είναι αντί έστω και από εδώ χαμηλά που είμαστε να αρχίσουμε σιγά σιγά (ή και γρήγορα, θα δείξει) να ανεβαίνουμε, θα βρεθούμε εν μια νυκτί σε πολύ χειρότερη θέση, και δυστυχώς, λόγω και της κόπωσης πια του πληθυσμού, σε μη αναστρέψιμη πια κατάσταση (νέα ύφεση για 4-5 χρόνια, και ανεργία στο 40% μάλλον ο λαός και η πατρίδα μας δε θα το αντέξει)... Εκτός και αν κάνουν πιρουέτες και κωλοτούμπες, και δεν καταργήσουν κανένα εφαρμοστικό νόμο. Τότε η «άλλη πρόταση» περιορίζεται στο: "είπαμε και εμείς άλλη μια φορά ένα ψεματάκι για να πάρουμε με τη σειρά μας την εξουσία, λαέ υπομονή δε γίνεται αλλιώς, οι κακοί ξένοι φταίνε, και οι προηγούμενες κυβενρήσεις που δεν μας άφησαν περιθώρια, κάτσε να πιάσουμε πόστα τώρα εμείς, να λαδώσει και για εμάς το αντεράκι του Στρατούλη, του Σκουρλέτη, του Παπά, του Κυρίτση και των άλλων άπλυτων που ήταν τόσα χρόνια στην απέξω, κάτσε να φροντίσουμε τα αλληλέγγυα αδέλφια μας Σύριους, Παλαιστίνιους και Αφγανούς, κατσε να «παραδώσουμε» Μακεδονία, Αιγαίο, Κύπρο, Θράκη στα «αδέλφια» μας, να απαλείψουμε τον όρο «εθνος» από το Σύνταγμα κλπ κλπ κλπ, και έχει ο Θεός, θα κριθούμε και εμείς μετά στο τέλος της τετραετίας"

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ Γιάννης Κιαπέκος 25/11/2014 16:40:10

      ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΟ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΠΕΙ ΤΟ Ε.Κ.Α.Σ ,ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΝΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ .

  2. Ιδιώτης avatar
    Ιδιώτης 24/11/2014 10:56:00

    Να μην υποκύψει αλλά... αν μας διώξουν από το ευρώ με την ανυπακοή μας και χάσουμε τη... "σταθερότητα"? Άντε, καιρός να θυμηθούμε τα όμορφα: "δεν θα 'χουμε καύσιμα, φάρμακα, προφυλακτικά " κλπ...

  3. Hunter avatar
    Hunter 24/11/2014 10:56:37

    Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι τα όποια επιπρόσθετα μέτρα ζητούνται, είναι απόρροια του ότι δεν προχωράει καμία μεταρρύθμιση και δεν λειτουργεί κανένας ελεγκτικός μηχανισμός... Όσο συνεχίζει το κράτος να πληρώνει τριπλάσιους μισθούς/υπαλλήλους από όσους χρειάζεται και όσο συνεχίζει η φοροδιαφυγή να κυμαίνεται στο 60%, τόσο θα μας ζητούνται μέτρα για "αντιστάθμιση"...

    • Άγγελος Εξάγγελος avatar
      Άγγελος Εξάγγελος @ Hunter 24/11/2014 14:07:58

      ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ή ......''μεταρρυθμίσεις''; Αυτό είναι το ερώτημα. Οι ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ επεμβαίνουν θετρικά στη ζωή των ανθρώπων, εκσυγχρονίζουν τις δομές, διευκολύνουν τις διαδικασίες, εξοικονομούν πόρους, δημιουργούν προϋποθέσεις για νέες θέσεις εργασίας κ.λ.π. Οι ...''μεταρρυθμίσεις'', ξεπουλούν όσο-όσο την κρατική περιουσία, παράγουν ανεργία, κλείσιμο επιχειρήσεων, ύφεση, περικοπή μισθών και συντάξεων, περικοπή δαπανών για υγεία, ιατροφαρμακευτικές παροχέ, πετάνε στα ουράνια την ανεργία, κ.λ.π. Αυτοί, οι ...εμπνευστές των μνημονίων, μας εκβιάζουν για τις δεύτερες τις ...μαϊμού και ποτέ δεν απαίτησαν να γίνει τίποτε για τις ορίτζιναλ. Αυτό είναι το πρόβλημα κι η αιτία αντίστασής μας.

      • Hunter avatar
        Hunter @ Άγγελος Εξάγγελος 24/11/2014 19:09:46

        Άγγελος, δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση από τους άλλους, εκτός του ότι να μας χρηματοδοτήσουν τα απορρυπαντικά και τις σκούπες που χρειαζόμαστε, να πιάσουν οι ίδιοι το σφουγγαρόπανο και να πέσουν στα γόνατα να μας καθαρίσουν την κοπριά... Αυτό πρέπει να τα κάνουμε μόνοι μας...

  4. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 24/11/2014 11:07:28

    Φοβαμαι πως το μόνο προαπαιτούμενο για την τρόικα ειναι να πέσει η κυβέρνηση.Δεν βλέπω αλλη εξήγηση για αυτες τις απαιτησεις.Ειδικα τωρα που δεν τους τρομάζει μια κυβερνηση συριζα και η αποτυχία αυτής.Ούτε ντόμινο θα υπάρξει ,ούτε τραπεζικό πρόβλημα.Είναι πλέον οι πάντες προετοιμασμένοι

  5. Geros avatar
    Geros 24/11/2014 11:11:02

    Το άρθρο θα ήταν ολόσοστο αν υπήρχε το .... λεφτόδεντρο. Αν υπήρχε ένα δέντρο που αντί για φύλλα έχει ευρώ και είχαμε ένα δάσος από δαύτα όλες οι απορίες του αρθρογράφου θα ήταν εύλογες , τώρα απλά κλείνει τα μάτια στο αυτονόητο. Τότε πραγματικά θα μπορούσαμε να πούμε , τι σας νοιάζει που είναι ένα δις πάνω το ασφαλιστικό? Τι σας νοιάζει να θα βγάλουμε ανήλικες μητέρες στην σύνταξη? Τι σας νοιάζει που δεν θέλουμε να απολύσουμε? Έχουμε το λεφτόδεντρο κόβουμε και πληρώνουμε! Τώρα όμως που στα βουνά της Ελλάδας φυτρώνουν πουρνάρια , έχουμε πρόβλημα. Τέλος ο αρθρογράφος επιμένει όπως και οι περισσότεροι σχολιαστές να αναφέρει ως "πραγματικές μεταρρυθμίσεις" μονο τα γνωστά αόριστα ευχολόγια (φοροδιαφυγή , διαφθορά , γραφειοκρατία). Φυσικά! Όταν τα πράγματα είναι αόριστα όλοι συμφωνούν και θεωρείσαι ΚΑΙ μεταρρυθμιστής ΚΑΙ φιλολαϊκός. Το πράγμα δυστυχώς ζορίζει όταν πέρα από τις απέραντες αοριστολογίες κάποιος προτείνει κάτι πραγματικό , χειροπιαστό και αποτελεσματικό , τότε γίνεσαι αντιλαϊκός , φερέφωνο της τρόικας , νεοφιλελεύθερος , ανάλγητος ..... Συμπερασματικά , ένα ακόμα από τα χιλιάδες άρθρα που θέλει αυτό που θέλει όλη η Ελληνική κοινωνία : Και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.

    • George N avatar
      George N @ Geros 24/11/2014 12:52:57

      Μητέρες με ανήλικα! Ανήλικα με σύνταξη γήρατος είναι στο επόμενο στάδιο του σοσιαλισμού :-) Λεφτόδενδρο υπάρχει και θα το βρούμε. Το Ευρωλεφτόδεντρο μαράθηκε.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ Σ. avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ Σ. @ George N 24/11/2014 13:59:04

        Τα Ευρολεφτόδεντρα φίλε George τα έχει ο "έντιμος αλλά όχι ηθικός" κύριος Γιουνκέρ στο Λουξεμβούργο, όπως ομολόγησε ο ίδιος. Φύονται όμως και σε πολλά άλλα μέρη, όπως το City του Λονδίνου, το Λιχτενστάιν, το Μονακό, το Σαν Μαρίνο, την Ανδόρρα την κατάλευκη Ελβετία και στις αλυσίδες των Βρεττανικών και Αμερικανικών νήσων της πάλαι ποτέ κραταιάς Κοινοπολιτείας...Η Κύπρος κάτι είχε καταφέρει με τα Ρουβλόδεντρα, αλλά της τα κόψανε οι "έντιμοι εταίροι" γιατι νοθεύανε την "πιάτσα" τους...Τα προγραμμάτισε κι ο Σαμαράς κάποτε στα Ζάπεια για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά μετά απο τόσες σφαλιάρες, πού να τα θυμάται... Οι φτωχοί πρέπει να ασχολούνται με την πραγματική παραγωγή και μάλιστα του πρωτογενούς τομέα και να αφήσουν τα Ευρώδεντρα γι τους μεταξωτούς κώπους...Δεν θα έχεις άδικο αν τελικά οι Μπάνκστερς επικρατήσουν και πάλι στην ΕΕ. Podemos...

        • George N avatar
          George N @ ΓΙΑΝΝΗΣ Σ. 24/11/2014 14:17:04

          Σαφώς υπάρχει αυτό που λες αλλά αν αρέσουν τα μεταξωτά δεν τα κάνεις κ@λο όπως οι αδελφοί Κύπριοι. Αλλιώς είναι η παροιμία και μάλλον δεν την άκουσαν καλά. Κάθε παιχνίδι με τους κανόνες του και όχι να πετάμε σαν τις μιγ-ες γιατί αυτές πάνα τελικά κάθονται σε περίεργα μέρη. Ακόμα και στον μεταξωτό κόσμο πόσο μάλλον στον βαμβακερό δεν χρησιμοποιείς το ασφαλιστικό σου ως εργαλείο κοινωνικής πολιτικής αλλά τον προυπολογισμό σου και μάλιστα χωρίς μεγάλα ελλείμματα. Αν το κάνεις δεν έχει νόημα να κατηγορείς τον Γιουνκέρ όταν μετά χρειασθεί να κόψεις συντάξεις και να υπερφορολογήσεις.

  6. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 24/11/2014 12:53:26

    Εύγε στον αρθρογράφο, που εξέφρασε επακριβώς τις σκέψεις, τον προβληματισμό, την αγανάκτηση και τη θέληση της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού που τέσσερα χρόνια τώρα ματώνει ανώφελα και μαζοχιστικά στην Προκρούστεια κλίνη των μνημονίων, διαμελιζόμενος επιμελώς μετά πολλών τοκογλυφικών …επαίνων, χωρίς ελπίδα και χωρίς καμιά πιθανότητα ανακαμψιακής και αναπτυξιακής …ανάστασης. Oι υποσχέσεις, οι δεσμεύσεις, τα όμορφα λόγια κι οι ανέξοδες επιβραβεύσεις των ...εταίρων, αποδείχτηκαν φτηνά, δόλια ψεύδη. Κάθε μέρα απαιτούν περισσότερα και ωθούν την κυβέρνηση να επιβάλλει στον Ελληνικό λαό μιά καταστροφική Σισύφεια προσπάθεια, που η κατάληξή της είναι προκαταδικασμένη. Οι μόνοι πια που …χειροκροτούν τους …δανειστές επιβραβεύοντας τις εγκληματικές και αδιέξοδες παρεμβάσεις τους τις οποίες και βαφτίζουν υποκριτικά …. ΄΄μεταρρυθμίσεις’’, είναι όσοι με το πρόσχημα της τάχα ρεαλιστικής προσέγγισης των προβλημάτων, προσπαθούν να κρύψουν είτε την οικονομική ωφέλεια που οι ίδιοι απόλαυσαν όλον αυτό τον καιρό κι απολαμβάνον ακόμη από την εφαρμογή των τροϊκανικών επιταγών, είτε τη συναισθηματική και φυσική τους απόσταση από τα δρώμενα στη χώρα, μιάς και οι ίδιοι ΔΕΝ ΖΟΥΝ ΕΔΩ και αδιαφορούν παντελώς για το εάν ο Ελληνικός λαός καταστρέφεται χωρίς επιστροφή. Όλοι οι άλλοι, είτε δεξιοί, είτε αριστεροί, είτε αριστεροδεξιοκεντρώοι, από όποια πλευρά και αν το κοιτάξουμε πια, συμφωνούμε ΠΩΣ ΑΛΛΟ ΕΤΣΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ. Η κυβέρνηση έχει την υποχρέωση επί τέλους, τώρα που οι μάσκες των "φίλων μας" έπεσαν, να εκφράσει απόλυτα τη θέληση και τη βαθιά πεποίθηση των πολιτών, ότι η μόνη από εδώ και πέρα ορθή (και …όρθια) στάση, είναι η σταθερή αντίσταση στα εκβιαστικά τελεσίγραφα και η σθεναρή υπεράσπιση του δικαιώματος της χώρας και των πολιτών της, στην επιβίωση και την αξιοπρεπή ζωή.

  7. karenin avatar
    karenin 24/11/2014 18:35:51

    Ανέξοδοι ηρωισμοί, διαδικασίες χωρίς ουσία και παληκαρισμοί της κακιάς ωρας, την ιδια στιγμή που δεν θέλουμε με τίποτα να καταπιαστούμε με την παραγωγή και την ανάπτυξη, που είναι και τα ζητούμενα. ΥΓ πάντως απο αυτήν την ιστορία μας έμειναν και μερικές πατέντες να κατοχυρώσουμε. 1. Συνομιλείς, συμφωνείς, υπογράφεις παίρνεις τον παρά, και μετά φωνάζεις τον άλλον για διαπραγμάτευση επι των συμφωνηθέντων. 2. αναλαμβάνεις χίλιες δυο δεσμευσεις , σου εχουν κάνει λοβοτομή, και υπογράφεις χαμογελώντας, σκεφτόμενος ότι δεν θα εφαρμόσω τίποτα. 3. ανακοινώνεις κρισιμη διαπραγμάτευση, που κρέμεται σε μια κλωστη με την τρόικα και αφορά τα κόκκινα στεγαστικά και πλειστηριασμούς, και βγαίνει ο Σάλας ανετος άρχοντας, και ανακοινώνει πως οι τράπεζες ετσι και αλλιώς δεν θα κανουν κατασχεση πρώτης κατοικίας.

  8. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 24/11/2014 23:04:17

    Άλυτη εξίσωση, Σ΄ αυτό το χώρο έχουμε διαφωνήσει αρκετές φορές και ίσως κάπως έντονα. Τώρα δεν μπορώ να πω παρά ότι συμφωνώ απόλυτα με όλα τα σχόλιά σου στην παρούσα ανάρτηση! Δυστυχώς η συμπεριφορά των ...φίλων μας ήταν αναμενόμενη, κέρδιζαν χρόνο, αφήνοντας αχνές προσδοκίες για το προσεχές μέλλον και εμείς το ..χάφταμε και αυτοί προετοιμάζονταν! Βέβαια υπάρχουν και μερικοί που θεωρούν την Τρόικα το ωφέλιμο καλό για την Ελλάδα και βέβαια ορισμένες επιταγές της θα τις έπρεπε να τις είχαμε κάνει χωρίς τις επιταγές της, αλλά στην πραγματικότητα και όπως αποδείχθηκε στην πράξη, η Τρόικα λίγο ενδιαφέρεται για τη διάσωση και και λιγότερο για την πρόοδο της Ελλάδας. Αυτό που τη νοιάζει είναι η συνολική απομείωση της Ελληνικής οικονομίας εφόσον βέβαια έχει εξασφαλίσει ώστε τα αφεντικά να πάρουν τα λεφτά τους! Τα επιβαλλόμενα μέτρα είναι κυρίως εισπρακτικού περιεχομένου και αφορούν κυρίως τη μεσαία τάξη την οποία και κυριολεκτικά την έχουν καταστρέψει. Αν ήθελε πράγματι να επέμβει για την αναδόμηση της Ελλάδας τότε θα επέβαλε να εφαρμοστούν τα διαρθρωτικά μέτρα με την ίδια τουλάχιστον θέρμη όπως επιβάλει μείωση, μισθών, συντάξεων,κοινωνικού Κράτους, εργασιακών δικαιωμάτων,αδόκιμων φοροεισπρακτικών μέτρων κλπ,κλπ!

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 25/11/2014 00:33:15

    Άνοιξε η εφαρμογή των 100 δόσεων – Πώς θα κάνετε την αίτηση http://bit.ly/1rkG0Un (Η Ναυτεμπορική)

  10. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 25/11/2014 09:57:49

    Διαβάζοντας ένα άρθρο με υπότίτλο "δεν πρέπει να δεχτεί η κυβέρνηση μέτρα που θα διαλύσουν τους πολίτες", μου δημιουργείται η εντύπωση ότι είμαι στο 2010 ή στο 2011 άντε στο 2012! Εννοώ, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε ακόμη για μέτρα που θα τσακίσουν τους πολίτες, λες και δεν είναι ήδη τσακισμένοι! Λες και κάνουμε άλλη δουλειά τόσα χρόνια τώρα από το να λαμβάνουμε τέτοια με΄τρα..

  11. η Dimi avatar
    η Dimi 25/11/2014 15:01:33

    “Ονείρου συνέχεια… Οι δύο Επίτροποι, στον Άγιο Ελισσαίο των Αθηνών, τα σιγοκουβεντιάζουν. Μετά τις επίσημες τελετές, ήρθε η ώρα για την πρώτη ουσιαστική σύνοδο εργασίας των Επιτρόπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρωΐ της εναρκτήριας συνεδρίασης, ο Γερμανός Επίτροπος δεν θέλησε να χρησιμοποιήσει την επίσημη μαύρη λιμουζίνα. Προτίμησε να κάνει τη διαδρομή από το ξενοδοχείο του έως την αίθουσα συνεδριάσεων, κάπου στη Βασιλίσσης Σοφίας, με τα πόδια. Ελληνομαθής και λάτρης του Ελληνικού πολιτισμού, προτίμησε να «κόψει» από Πύλη του Αδριανού και να ακολουθήσει τα σοκάκια της Πλάκας, τραβώντας προς την Ρωμαϊκή Αγορά. Πέρασε από τους Αέρηδες, χάζεψε λίγο τα μαγαζιά με τα αναμνηστικά και πήρε να κατηφορίζει προς την πλατεία. Πίσω από μία χαμηλή πορτούλα, παρά την οχλοβοή του δρόμου, το αυτί του πήρε φθόγγους Βυζαντινούς να ψέλνονται από μία ταπεινή φωνή. Δρασκέλισε το ξύλινο κατώφλι και βρέθηκε μπροστά σε μικρό ναΐσκο. Στην δίγλωσση επιγραφή της αρχαιολογικής υπηρεσίας διάβασε: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΛΙΣΣΑΙΟΥ. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗΣ. Μπήκε στο εσωτερικό. Στα δεξιά, μία ταπεινή μορφή έψελνε. Μόλις τον είδε, σταμάτησε και τον πλησίασε: «Καλήν ημέρα», του είπε. «Ποιός είσαι;” «Όττο Κ…”, του απάντησε, «Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης». «Τι σύμπτωση», αποκρίθηκε ο ταπεινός ψάλτης. «Χρέη επιτρόπου ασκώ κι εγώ εδώ. Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη με λένε http://bit.ly/QKRSn9 (credit: 1o Δημοτικό Σχολείο Χολαργού). Πώς από αυτά τα ταπεινά μέρη;» «Πήγαινα προς την πλατεία Συντάγματος, αλλά είπα να κάνω μία βόλτα στις ωραίες αυτές γειτονιές πριν την πρώτη συνεδρίαση. Ξέρεις, η πατρίδα σου έχει τη προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έξι μήνες». «Σε βλέπω ενθουσιασμένο!» «Ελπίζω, ελπίζω. Όλα δείχνουν αδιέξοδα. Ίσως, η Ελληνική προεδρία βάλει κάποια πράγματα σε μία τάξη, όπως η φιλοσοφία των προγόνων σου έβαλε σε τάξη τον κόσμο. Έτσι ελπίζω να μπουν σε τάξη οι υπηρεσίες, να τακτοποιηθούν τα οικονομικά των κρατών-μελών, να αντιμετωπιστεί η ανεργία, να γίνουν επενδύσεις κυρίως εδώ, στη χώρα σου.» «Αδελφέ μου επίτροπε», του απάντησε ο κύρ-Αλέξανδρος. Τα νομικά και τα διεθνή οικονομικά δεν τα κατέχω. Ξέρω όμως, πως κάτω από εκείνον εκεί τον ιερό βράχο που τόσο αγαπάς, οι πρόγονοί μου κατάλαβαν, πώς οι αιτίες για όλα τα δεινά του κόσμου βρίσκονται στην ψυχή του κάθε ανθρώπου. Και σήμερα, εδώ, με βρήκες να δοξάζω Κάποιον, που ήρθε στη Γη, ακριβώς για να ομορφύνει και να φωτίσει την ανθρώπινη ψυχή». «Μα τώρα πιά οι νόμοι και οι κανονισμοί αρκούν για μία δίκαιη κοινωνία», ανταπάντησε ο Επίτροπος. Ο κύρ-Αλέξανδρος χαμογέλασε: «To Θηρίο μέσα στον κάθε άνθρωπο δεν κατέχει από νόμους, αδελφέ μου. Μόνο την απληστία του αναγνωρίζει. Η πλουτοκρατία ήτο, είναι και θα είναι ο μόνιμος άρχων του κόσμου, ο διαρκής Αντίχριστος. Αύτη γεννά την αδικίαν, αύτη τρέφει την κακουργίαν αύτη φθείρει σώματα και ψυχάς». Ο Επίτροπος σά να ενοχλήθηκε. «Δεν αδιαφορώ για τη γνώμη σου. Βρίσκω, μάλιστα, αρκετό δίκιο στό λόγο σου. Όμως, επιμένω να πιστεύω στην ανάλυση, τον σχεδιασμό και τήν πολιτική πράξη». «Και να συνεχίσεις, αδελφέ μου. Να μήν ξεχνάς, όμως, πώς τους νόμους και τα μέτρα τα κάνουν οι χορτάτοι. Και αυτοί, συνήθως, γίνονται και πολιτικοί. Κάποτε, στά μέρη τούτα που πατάς, την πολιτική την διαμόρφωνε η Πόλη και οι αληθινές της ανάγκες. Ο φτωχός με τον πλούσιο είχαν ίδιας αξίας γνώμη και οι ηγέτες φοβόντουσαν καί εντρεπόντουσαν ακόμη και τον τελευταίο πολίτη. Κι εγώ άν αποφάσισα, ενόσω ζω και αναπνέω και σωφρονώ, να μήν παύσω ποτέ να υμνώ μετά λατρείας τον Χριστόν μου, είναι γιατί σ’ Αυτόν βρήκα τον τρόπο να αγαπώ – το κατά δύναμιν – καί να μπαίνω στη θέση του άλλου. Οι χορτάτοι, όμως, έκαναν την πολιτική επάγγελμα και μανδύα των παθών τους. Η αργία του σώματός τους, εγέννησε την πενίαν της ψυχής τους. Η πενία της ψυχής, έτεκεν την απληστία της γαστέρας. Η απληστία της γαστέρας, παρήγαγε την αχαλίνωτον όρεξιν. Η όρεξις, εγέννησε την αυθαιρεσίαν. Η αυθαιρεσία, εγέννησε την ληστείαν. Η ληστεία, εγέννησε την πολιτικήν. Ιδού, η αυθεντική καταγωγή του τέρατος τούτου». Έμεινε αποσβολωμένος ο Επίτροπος: «Έτσι λες πώς έχω καταντήσει;» τον ρώτησε. «Και μόνο πού ρωτάς, έχεις ελπίδα. Μα βιάσου και πράξε. Σε λίγο η ιστορία θ’ αρχίσει να βαδίζει προς τα πίσω». Άλλο χρόνο δεν είχε. Χαιρέτησε μελαγχολικός και πήρε τη στράτα για την Πλατεία Συντάγματος”. † Ο Δημητριάδος Ιγνάτιος: «ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ» Διμηνιαία Έκδοση της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2014)

  12. η Dimi avatar
    η Dimi 06/01/2015 23:28:15

    ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ «Σὰν σήμερα ἔσβησε τὸ ἁγιοκέρι τῶν Γραμμάτων μας». Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου Ἡ 3η Ἰανουαρίου, εἶναι ἡ ἡμέρα κοίμησης τοῦ Ἀλεξάνδρου Παπαδιαμάντη. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν ποὺ πρώτη, τὸ 2001, ἐπὶ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, διοργάνωσε ἐκδηλώσεις στὴ μνήμη του, γιὰ τὰ 150 χρόνια ἀπὸ τὴν γέννησή του. Ἐπίσης ὁ μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος συνέβαλε στὸ νὰ ἀναστηλωθεῖ ὁ Ναΐσκος τοῦ Ἁγίου Ἐλισαίου, στὸ Μοναστηράκι, ὅπου οἱ δύο ἐξάδελφοι Ἀλέξανδροι (Παπαδιαμάντης καὶ Μωραϊτίδης) ἔψελναν συχνά, μὲ ἱερουργὸ τὸν Ἅγιο παπα-Νικόλα Πλανᾶ. Σὰν σήμερα λοιπὸν ἔσβησε τὸ ἁγιοκέρι τῶν Γραμμάτων μας, ὁ μεγάλος συγγραφέας Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης στὸ νησί του, τὴ Σκιάθο, σὲ ἡλικία 60 ἐτῶν. Τὸν Δεκέμβριο τοῦ 1910 προσεβλήθη ἀπὸ γρίππη, ἰνφλουέντσα τὴν ἔλεγαν τότε, καὶ δὲν ὑπῆρχαν τὰ ἀντιβιοτικὰ γιὰ νὰ τὸν θεραπεύσουν. Ἔτσι ταχέως τὸ ἐξασθενημένο ἀπὸ τὶς κακουχίες κορμί του δὲν ἄντεξε, ἀλλὰ ἡ διάνοιά του ἔμεινε μέχρι τέλους σὲ ἐγρήγορση καὶ ἡ ψυχή του καθαρή. Ὁ ἱερέας Γεώργιος Ρήγας γιὰ τὰ χριστιανικὰ τέλη τοῦ κὺρ Ἀλέξανδρου ἔγραψε ὅτι ὁ ἴδιος ζήτησε νὰ τὸν ἐπισκεφθεῖ ὁ ἱερέας τῆς Σκιάθου παπα-Ἀνδρέας Μπούρας καὶ οἱ ἀδελφές του ζήτησαν νὰ πάει μαζὶ καὶ ὁ γιατρὸς τοῦ νησιοῦ. Μόλις εἶδε τὸν ἰατρὸ τὸν ἐρώτησε: “Τί θέλεις ἐσὺ ἐδῶ;” – Ἦρθα νὰ σὲ ἰδῶ”, τοῦ ἀπάντησε ὁ ἰατρός. “Νὰ ἡσυχάσεις”, τοῦ εἶπε, “θὰ κάμω πρῶτα τὰ ἐκκλησιαστικὰ καὶ ὕστερα νάρθεις ἐσύ”. Τὸν ἱερέα τὸν θέλησε διὰ νὰ τὸν κοινωνήσει καὶ τοῦ ἐξήγησε: “Ξεύρεις! Μήπως ἀργότερα δὲν καταπίνω…”. Κατὰ τὸν ἐξάδελφό του, Ἀλέξανδρο Μωραϊτίδη, τοῦ Ἁγίου Βασιλείου κοινώνησε γιὰ τελευταία φορὰ καὶ τὴν παραμονὴ τοῦ θανάτου του μαθεύτηκε στὸ νησὶ ὅτι τοῦ εἶχε ἀπονεμηθεῖ τὸ παράσημο τοῦ Σταυροῦ τοῦ Σωτῆρος. Τὸ ἀπόγευμα τῆς 2ας Ἰανουαρίου τοῦ 1911 εἶπε στὶς ἀδελφές του νὰ ἀνάψουν ἕνα κερὶ καὶ νὰ τοῦ φέρουν ἕνα ἐκκλησιαστικὸ βιβλίο. Τὸ κερὶ τὸ ἔφεραν καὶ τὸ ἄναψαν, ἀλλὰ νὰ διαβάσει δὲν μποροῦσε καὶ τοὺς εἶπε: «Ἀφῆστε τὸ βιβλίο. Ἀπόψε θὰ εἰπῶ ὅσα ἐνθυμοῦμαι ἀπέξω». Τὴν ὕστατη ὥρα τῆς στὴ γῆ ζωῆς του ἀπομάκρυνε τὶς ἀδελφές του καὶ τοὺς ἄλλους οἰκείους του καὶ στραφεὶς ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ἐξέπνευσε ὑποψάλλων τὸ Δοξαστικὸ τῆς Ἐνάτης Ὥρας τῶν Θεοφανείων: «Τὴν χεῖρα σου τὴν ἁψαμένην τὴν ἀκήρατον κορυφὴν τοῦ δεσπότου, μεθ᾽ ἧς καὶ δακτύλῳ ἡμῖν Αὐτὸν καθυπέδειξας, ἔπαρον ὑπὲρ ἡμῶν πρὸς αὐτόν, Βαπτιστά, ὡς παρρησίαν ἔχων πολλήν· καὶ γὰρ μείζων τῶν προφητῶν ἁπάντων ὑπ᾽ αὐτοῦ μεμαρτύρησαι. Τοὺς ὀφθαλμούς σου πάλιν δέ, τοὺς τὸ Πανάγιον Πνεῦμα κατιδόντας ὡς ἐν εἴδει περιστερᾶς κατελθόν, ἀναπέτασον πρὸς αὐτὸν Βαπτιστά, ἵλεων ἡμῖν ἀπεργασάμενος. Καὶ δεῦρο στῆθι μεθ᾽ ἡμῶν ἐπισφραγίζων τὸν ὕμνον καὶ προεξάρχων τῆς πανηγύρεως». Ἦταν ἡ 2α πρωινὴ ὥρα τῆς 3ης Ἰανουαρίου 1911. Σημειωτέον ὅτι κατὰ τὸ Τυπικὸ τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπὸ τῆς 2ας Ἰανουαρίου ἀρχίζουν τὰ προεόρτια τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῶν Φώτων, τὰ ὁποῖα περιλαμβάνουν τὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς καὶ τὸ ἐν λόγῳ Δοξαστικό, τὸ ὁποῖο ὁ Ἀναγνώστης ἔρχεται στὸ μέσο τοῦ Ναοῦ καὶ τὸ ἀπαγγέλλει ὁλόκληρο κατὰ τὸ ὕφος τοῦ Εὐαγγελίου. Στὴ συνέχεια τὸ ψάλλουν ἐναλλὰξ κατὰ στίχο οἱ δύο Χοροί. Ἕνα χρόνο μετὰ τὸ θάνατο τοῦ Παπαδιαμάντη, τὸ 1912, ἡ “Λογοτεχνικὴ Βιβλιοθήκη Φέξη” ἐξέδωσε τὰ “Πασχαλινὰ Διηγήματά” του, “μετὰ βιογραφίας καὶ κριτικοῦ σχολιασμοῦ τοῦ συγγραφέως Ι. Ζερβοῦ”. Ὁ ἐν λόγῳ κριτικὸς ἔγραψε μεταξὺ ἄλλων: “Χριστιανὸς ἐκ πεποιθήσεως, πιστεύων εἰς τὰ δόγματα τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ συγκινούμενος ἀπὸ τὰς τελετὰς καὶ τοὺς τύπους αὐτῆς, ἐγνώρισε πλέον παντὸς ἄλλου νὰ μεταγγίση τὴν πίστιν καὶ τὴν συγκίνησίν του μέσα εἰς τὰ ἔργα τῆς τέχνης του, ποὺ τὰ ζωντανεύει ὅλα καὶ τὰ φωτίζει καὶ τὰ φαιδρύνει τῆς θρησκευτικῆς γαλήνης ἡ χαρά. Πολλά του διηγήματα πλέκονται εἰς παραμονὰς καὶ εἰς ἡμέρας ἑορτῶν καὶ τὰ πλεῖστα περιέχουν περιγραφὰς ἐκκλησιῶν, μοναστηρίων, ναΐσκων ἐρημωμένων. Συχνὰ πρόσωπα τῆς διηγήσεώς του εἶναι ἱερεῖς, ψάλται, καλόγηροι, γυναῖκες εὐλαβεῖς, συνήθη δὲ παρεντιθέμενα ἐπεισόδια εἶναι θρύλοι, παραδόσεις καὶ συναξάρια θρησκευτικά. Ὅλα αὐτὰ θαυμασίως συναρμολογημένα, δροσερά, ἥμερα, ὡς ἡ ἑλληνικὴ φύσις, γαλήνια, ὡς ἡ θρησκεία τῶν πατέρων μας. Κανεὶς ποτὲ ἀπὸ τοὺς παλαιοὺς χρόνους ἕως τώρα δὲν ἔφθασε νὰ περιγράψη καὶ νὰ ψάλλη τὴν Ἑλληνικὴν Ὀρθοδοξίαν ὄχι ὡς ἰδέαν ἢ ὡς δόγμα, ἀλλ᾽ ὡς κοινωνικὸν παράγοντα καὶ συντελεστὴν τοῦ λαοῦ μας καὶ τοῦ ἔθνους μας ὅσον αὐτός. Καὶ ἀπὸ τῆς ἀπόψεως αὐτῆς ὁ Παπαδιαμάντης εἶναι ὁ μεγάλος ραψωδὸς τῆς Ὀρθοδοξίας”. Καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο τοῦ κριτικοῦ του σημειώματος ὁ Ι. Ζερβὸς σημειώνει ὅτι ὁ Παπαδιαμάντης ἦταν φίλος τῶν πτωχῶν, τῶν ἁπλοϊκῶν, τῶν ἀδυνάτων, εἰρωνευτὴς τοῦ πλούτου καὶ τοῦ ἀξιώματος καὶ γνώστης τῆς ζωῆς τοῦ ἁπλοῦ λαοῦ, ποὺ ἔμενε εἴτε στὴ Σκιάθο, εἴτε στὸ Κλεινὸν Ἄστυ. Ὁ Ι. Ζερβὸς ἐπιχειρεῖ νὰ σκιαγραφήσει τὴν προσωπικότητα τοῦ Παπαδιαμάντη μὲ ρεαλισμὸ καὶ χωρὶς φτιασίδια. Γράφει λ.χ. πῶς τὸ 1880, ὅταν ὑπηρέτησε ὡς στρατιώτης, ἦταν ἐκτὸς κλίματος, γι᾽ αὐτὸ καὶ πολλὲς φορὲς τιμωρήθηκε πειθαρχικά. Φαίνεται ὅμως ὅτι οἱ ἀνώτεροί του ἀντελήφθησαν ὅτι εἶχαν νὰ κάνουν μὲ μίαν ἰδιάζουσα φυσιογνωμία καὶ τὸν τοποθέτησαν στὸ Ὑπουργεῖο τῶν Ναυτικῶν, ὅπου τὸν χρησιμοποίησαν στὴ μετάφραση τῶν διεθνῶν ναυτικῶν ὅρων. Ἔτσι ἀπηλλάγη τῶν δεσμῶν τῆς ἄλογης πειθαρχίας καὶ μέχρι τῆς ὁλοκληρώσεως τῆς θητείας του πέρασε ἤρεμα. Πρὸς τοὺς ἀνθρώπους ποὺ δὲν γνώριζε καλὰ ὁ Παπαδιαμάντης ἦταν ἐπιφυλακτικὸς καὶ στενοχωριόταν ἀπὸ τὶς φιλοφρονήσεις καὶ τοὺς ἐπαίνους τους. Ὅταν στὸν κύκλο του προσερχόταν κανένας ποὺ δὲν τὸν γνώριζε γινόταν δύσθυμος καὶ σιωποῦσε. Μία συνηθισμένη στάση του ἦταν νὰ σταυρώνει τὰ χέρια λίγο κάτω ἀπὸ τὸ στῆθος του καὶ νὰ χαμηλώνει τὸ κεφάλι, μὲ κλίση πρὸς τὰ ἀριστερά. Ἄλλοτε, ὅταν ἦταν μόνος καὶ ἔψελνε σιγά, βαρὺς καὶ ἀπρόσιτος τότε, συνήθιζε νὰ ἀκουμπᾶ τὸ κεφάλι του στὸ ἀριστερό του χέρι. Κι ἐνῶ ἀπέφευγε τὶς συναναστροφὲς τοῦ καλοῦ κόσμου, ὅταν ἐρχόταν ὑποχρεωτικὰ σὲ ἐπαφὴ μαζί του ἦταν εὐγενὴς καὶ γλυκομίλητος, “χαριτωμένος ὁμιλητὴς καὶ ἀνεκδοτολόγος”, ὅπως εἶχε χαρακτηριστεῖ. Χαριτωμένη εἶναι καὶ ἡ περιγραφὴ τοῦ Ζερβοῦ, πὼς ὅταν μία μορφωμένη καὶ λογία κυρία ἀπὸ τὸ ἐξωτερικό, θαυμάστρια τοῦ Παπαδιαμάντη, «ἔτυχε» (Σημ. Ἢ ἐπιδίωξε;…) νὰ τὸν γνωρίσει καὶ τοῦ ἐξέφρασε τὴν ἐπιθυμία νὰ τὸν παντρευτεῖ, ἐκεῖνος ἂν καὶ ἔρημος τότε καὶ χωρὶς χρήματα καὶ ταλαιπωρημένος χαμογέλασε καὶ ἀρνήθηκε εὐγενῶς. Τὴ ζωή του γενικὰ τὴ πέρασε ὡς κοσμοκαλόγερος. Τοῦ ἄρεσαν οἱ μακρὲς ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ νὰ ψέλνει ὁ ἴδιος. Μόνο ὅταν ἐργάσθηκε στὶς ἐφημερίδες τῶν Ἀθηνῶν, ὡς μεταφραστής, διηγηματογράφος καὶ χρονογράφος κέρδιζε ἀρκετὰ χρήματα, ἕως καὶ 300-400 δραχμὲς τὸν μήνα. Ὅμως καὶ τότε ζοῦσε πενιχρά, γιατί τὰ περισσότερα χρήματα τὰ ἔστελνε στὴν οἰκογένειά του, στὴ Σκιάθο καὶ κυρίως, γιατί ἦταν ἐλεήμων καὶ ἀδεξιότατος στὴν οἰκονομικὴ διαχείριση. Ὁ ἴδιος ἔγραψε ὅτι ὅταν εἶχε 15 δραχμὲς γιὰ νὰ περάσει μίαν ἑβδομάδα δαπανοῦσε τὶς 12 τὴν πρώτη ἡμέρα καὶ μὲ τὶς ἄλλες 3 ἔπρεπε νὰ περάσει τὶς ὑπόλοιπες. Λέγεται ὅτι κάποτε ὁ διευθυντής του στὴν ἐφημερίδα «Ἀκρόπολις» Βλ. Γαβριηλίδης ἀναγνωρίζοντας τὴν προσφορά του, τοῦ εἶπε ὅτι θὰ τοῦ κάνει αὔξηση στὸ μισθό του καὶ ὁ κὺρ Ἀλέξανδρος ἀρνήθηκε, λέγοντας ὅτι τὰ ὅσα παίρνει τοῦ εἶναι ἀρκετά. Καὶ ὅταν ἦταν νὰ τὸν τιμήσουν σὲ κοινωνικὴ ἐκδήλωση, ἐκεῖνος προτίμησε τὴν παρέα τοῦ μανάβη τῆς Πλάκας καὶ τῆς συζύγου του. Ὄχι ἀπὸ σνομπισμό, ἀλλὰ ἀπὸ ἀδιαφορία γιὰ τὰ πρόσκαιρα. Ἦταν γενικὰ γεμάτος καλοσύνη καὶ ἀγάπη, ἀλλὰ ἀδέξιος στὶς κοινωνικές του σχέσεις καὶ δὲν φρόντιζε ποτὲ τὴν περιβολή του. Χρειαζόταν πολλὲς φορὲς οἱ φίλοι του καὶ κυρίως ὁ συνώνυμος ἀγαπημένος του ἐξάδελφος Μωραϊτίδης, ποὺ ἦταν ἐξαιρετικὰ τακτικὸς καὶ τὸν “κηδεμόνευε” ἐπὶ πολλὰ χρόνια, νὰ τὸν πάρουν σὲ κατάστημα ἑτοίμων ἐνδυμάτων γιὰ νὰ φορέσει κάτι καινούργιο. Ὁ Παπαδιαμάντης δὲν ἐπιδίωξε οὔτε φήμη, οὔτε ἀξιώματα, οὔτε θέσεις. Ἔζησε στὸ περιθώριο τῆς κοινωνικῆς, πολιτικῆς καὶ λογοτεχνικῆς (ἀμφι)λεγόμενης ἐλίτ. Ὅμως ἐνῶ τὰ πλεῖστα ἀπὸ τὰ μέλη αὐτῆς τῆς ἐλὶτ ἔχουν ξεχαστεῖ, ὁ κὺρ Ἀλέξανδρος, ἂν καὶ πέθανε πρὶν ἀπὸ 104 χρόνια, μένει πάντα στὶς ψυχὲς τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, ὡς γνήσιος ἐκφραστὴς τῆς ψυχῆς του, τῶν ὁραμάτων του, τῆς Παράδοσής του καὶ ἡ μνήμη του θὰ ὑπάρχει ὅσο θὰ ὑπάρχει Ἑλληνισμός. Βέβαια πολλοὶ κάνουν τὸ πᾶν νὰ ξεχαστεῖ. Ἀπὸ καιρὸ ἔχουμε φτάσει στὸ σημεῖο νὰ χρειάζονται … μετάφραση τὰ κείμενά του καὶ οἱ νέοι ἄνθρωποι νὰ εἶναι ἀποξενωμένοι ἀπὸ τὸν πλοῦτο τοῦ ταλέντου του καὶ ἀπὸ τὴν πνευματική του ἐμπειρία. Ἀλλὰ θὰ ὑπάρχουν πάντα οἱ ἑστίες ἀντίστασης ποὺ δὲν θὰ ἐπιτρέπουν ἡ Παράδοση τοῦ Γένους νὰ σβηστεῖ, ὅσο κι ἂν αὐτὸ δὲν ἀρέσει στοὺς ὅποιους ἐξουσιαστὲς αὐτοῦ τοῦ τόπου.- πηγή: Χριστιανική Βιβλιογραφία / Ηλεκτρονικό Παράρτημα τοῦ ομωνύμου τριμηνιαίου περιοδικοῦ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.