04/01/2011 18:43
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΝΔ: Αναγκαία η κυβερνητική παρέμβαση για τα έργα παραχώρησης αυτοκινητόδρομων

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με την αναγκαία παρέμβαση για τα έργα παραχώρησης αυτοκινητόδρομων, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η υλοποίηση των έργων με συμβάσεις παραχώρησης, κινδυνεύει σήμερα να ακυρωθεί,  εξαιτίας αδικαιολόγητων κυβερνητικών παραλείψεων και καθυστερήσεων.

Παραλείψεις και καθυστερήσεις (στη διαδικασία απαλλοτριώσεων, στη χορήγηση των αναγκαίων αδειών, στην οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού, στη μη έγκαιρη καταβολή του ΦΠΑ) που οδηγούν τις δανείστριες τράπεζες -κυρίως τις ευρωπαϊκές- στη διακοπή της ροής χρηματοδότησης αυτών των έργων, με κίνδυνο ακόμη και την καταγγελία των δανειακών συμβάσεων.

Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει στην ακύρωση των έργων παραχώρησης με καταστροφικές  συνέπειες, τόσο στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο, όσο και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ενώ θα επιφέρει μείωση της  ανάπτυξης και προφανή αύξηση της ανεργίας.

Η Κυβέρνηση γνωρίζει το πρόβλημα.

Γνωρίζει και τις λύσεις.

Πρέπει, επιτέλους, να δράσει και όχι μόνο να παρακολουθεί το πρόβλημα.

Να προχωρήσει, επιτέλους, στις απαραίτητες ρυθμίσεις για τις οποίες είναι αποκλειστικά υπεύθυνη, ώστε να αποφευχθούν οι ολέθριες επιπτώσεις από την καταγγελία των δανειακών συμβάσεων από τις δανείστριες τράπεζες».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. irida avatar
    irida 04/01/2011 19:01:43

    Κοίτα ποιοί μιλάνε!!! Η Ν.Δ που μας στενάζει με τις συμβάσεις που έκανε ο Σουφλιάς!! Μιλώ για τα διόδια..Μην ανησυχούν..άμα βρει και το ΠΑΣΟΚ τον τρόπο να αποκομίσει τα δικά του "οφέλη" θα υπογράψουν κι όλα θα πάνε καλά.Για τους ελάχιστους πάντα..Εμείς οι πολλοί θα τραβάμε το κουπί..
    Άσχετο..(ίσως)..Θα μάθατε ή θα διαβάσατε για τις νέες δηλώσεις Πάγκαλου!! Η ξεφτίλα σε όλο της το μεγαλείο..Κάθε μέρα και πιο κάτω..

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ irida 04/01/2011 20:39:47

      Δεν θέλω να κάνω τον απολογητή του Σουφλιά, αλλά αγαπητή μου Ίρις, οι συμβάσεις παραχώρησης οδικών έργων στηρίζονται κατά την ημερομηνία υπογραφής τους, σε ορισμένες παραδοχές. Αναφέρω επιγραμματικά κάποια.
      - Τον κυκλοφοριακό φόρτο (δηλαδή είναι άλλο πράγμα να φτιάχνεις Autobahn στη Γερμανία που θα τον χρησιμοποιούν 10 εκατομμύρια οδηγοί εβδομαδιαίως και άλλο να κάνεις την Ιόνια Οδό στην Ηπειρο για να καλύψεις τις ανάγκες μετακίνησης ενός εκατομμυρίου κατοίκων ή επισκεπτών της περιοχής ετησίως).
      - Την μέση ανάπτυξη στη χώρα όπου υλοποιείται το έργο και τους οικονομικούς της δείκτες (ΦΠΑ, μέσο εισόδημα, τιμές υλικών και εργασίας, ασφαλιστικές καλύψεις προσωπικού, κλπ).
      - Το κόστος κατασκευής και η τεχνική δυσκολία κάθε έργου (φερ' ειπείν είναι άλλο πράγμα να φτιάχνεις αυτοκινητόδρομο στην κεντρική Γαλλία, όπου το μεγαλύτερο βουνό είναι λόφος και άλλο να διανοίγεις τούνελ μέσα από γρανίτη στην Πίνδο!)

      Οι παράμετροι που σχετίζονται με το έργο και τις προδιαγραφές του ήταν λίγο -πολύ γνωστές το 2005 - 2007 που δημοπρατήθηκαν και ανατέθηκαν τα έργα.

      Αυτό που δεν ήταν γνωστό, ήταν το πόσο δραματικά θα επιδεινώνονταν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, οι οικονομικοί δείκτες που αφορούν την χώρα στην οποία κατασκευάζεται το έργο.

      Για αυτή την κατρακύλα ευθύνεται η ΝΔ στο μέτρο που δίστασε ή αδιαφόρησε για το αύριο.

      Δραματικές όμως ευθύνες φέρει και ο διανοητής της Μινεσσότα, που κατάφερε σε 12 μήνες να ξεβρακωθούμε έναντι πάντων και από κρίση ελλείματος να μιλάμε σήμερα για κρίση δανεισμού και αύριο για κρίση χρέους. Τα τελευταία είναι όλα έργο ΓΑΠ...

      • anonymous avatar
        anonymous @ ierofantis 05/01/2011 01:18:17

        μήπως μπορείς να μου πεις που πάνε τα τέλη κυκλοφορίας, οι δασμοί των αυτοκινήτων και οι φόροι της βενζίνης; Γιατί λοιπόν να πληρώνουμε διόδια αυτού του ύψους; Να πληρώσουμε αλλά όχι ρε αδερφέ 30 Ευρώ Αθήνα-Θεσσαλονίκη! Στην Πελοπόννησο τα ανέβασαν 40% σε ένα χρόνο.

        Και κάτι ακόμη. Για τους δρόμους πληρώνουμε διόδια, για την υγεία και τη σύνταξη πληρώνουμε ασφ. ταμεία, για κάτι νταλαβέρια που έχουμε με το δημόσιο (άδεια οδήγησης, δικαστήρια, γάμους, βαφτίσια κλπ) πληρώνουμε παράβολα.

        Τα λεφτά από τους φόρους που πάνε; Αφού υγεία, δρόμοι, δικαστήρια κλπ. χρηματοδοτούνται από ποσά εκτός φόρων; Σχολεία και αστυνομία δεν κοστίζουν τόσο πολύ.

        • Enzo avatar
          Enzo @ anonymous 05/01/2011 09:22:06

          τι που πανε τα λεφτα? κατσε ρε φιλε, εχουμε και λεμε, Γαλλια, μετα Τουρκια, μετα Ισπανια,την Πορτογαλία, την Ιταλία και άλλες χώρες της Ευρώπης και της Σκανδιναβίας. εμ πως θα πληρωσουμε το lear jet του Γαπ με τοσα ταξιδια.
          εξαλλου για το καλος μας τρεχει.
          στις αποκριες τον φλεβαρη θα τον ξαναδουμε τον Γαπ στην Ελλαδα. ξεχαστε τον.

      • irida avatar
        irida @ ierofantis 05/01/2011 09:50:33

        Έχεις ταξιδέψει με βροχή στην εγνατία οδό; Είδες προφανώς, αν ναι, πως μαζεύονται τα νερά όλα στη μέση του δρόμου κι είναι τρομερά επικίνδυνο καθώς δεν υπάρχει καμιά ορατότητα ακόμα κι αν είσαι σε μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
        Δεν με νοιάζουν οι παραδοχές και τα απαιτούμενα για να γίνουν οι δρόμοι. Καθόλου. Και δεν δικαιολογώ πια κανένα τους όποιος κι αν είναι αυτός. ΑΥτό που με σπάει και με ενοχλεί πάρα πολύ είναι που όλοι τους στο πλαίσιο εξυπηρέτησης και μικροσκοπιμοτήτων και του ευατού τους δεν προάσπισαν τα συμφέροντα τα δικά μου και των υπολοίπων. Αυτό το υφιστάμεθα όλοι καθημερινά και συνεχώς. Με κάθε κυβέρνηση. Διαχρονικό το δούλεμα. Και τα αποτελέσματα επίσης. Κάποια στιγμή μετακινήθηκα Αθήνα-Θεσσαλονίκη κι αντίστροφα μέσα σε μια μέρα. Είχα χαζέψει κι είχα χάσει το λογαριασμό.Πλήρωνα πλήρωνα συνεχώς....Μέχρι που έφτασα σπίτι μου!!! Αυτό και το 1,70 στη βενζίνη της εθνικής οδού δεν συγχωρείτε εύκολα. Μέσα σε όλα ο βενζινάς ήταν ένας πακιστανός και τον ρώτησα πως ήρθε στην πατρίδα.. Κι έμαθα διάφορα και τσαντίστηκα ακόμα περισσότερο..
        Δεν αντέχεται η ζωή στην Ελλάδα πια. Σε μια χώρα που οι λίγοι δικαιούνται κι οι πάρα πολλοί πληρώνουν..όχι, φίλε μου, δεν προτίθεμαι να ανεχτώ και να δικαιολογήσω κανένα πια.

  2. δρόμος avatar
    δρόμος 04/01/2011 22:41:18

    Το οικονομικό είναι το ένα σκέλος της υπόθεσης, όπου πράγματι, η επιδείνωση των δεικτών δυσχεραίνει την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων των αναδόχων εταιρειών προς τις δανείστριες τράπεζες. Υπάρχει όμως και το τεχνικό μέρος, όπου, παρά την ορθή επισήμανση του Ιεροφάντη για τον βαθμό δυσκολίας του εγχειρήματος (που ήταν επίσης γνωστός το 2005), σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει η ικανότητα του κρατικού τομέα για την διεκπεραίωση των συμβάσεων, αλλά και η μονοπωλιακού τύπου αντιμετώπιση των ευθυνών τους από τους αναδόχους, που, εκμεταλλευόμενοι κενά ή και το αδόκιμο της νέας νομολογίας, ωθούν προς την κατεύθυνση της ελαχιστοποίησης των ελέγχων και των ρυθμιστικών παρεμβάσεων. Αυτό δεν είναι προς όφελος των έργων, τα οποία ασφαλώς δεν πρέπει να ακυρωθούν, όμως οι διαμαρτυρόμενοι εργολήπτες οφείλουν να εκπληρώνουν πρώτα και τις δικές τους ευθύνες.

  3. Γ.Τ. avatar
    Γ.Τ. 04/01/2011 22:54:02

    Εφοσον ειναι συμβασεις παραχωρησης οδικων εργων πιστευω οτι θα ηταν πιο τιμιο απεναντι στον ελληνικο λαο πρωτα να ολοκληρωνεται το εργο και μετα να εισπραττει η κοινοπραξια τα διοδια. Συνεπως μεχρι να αρθουν αυτου του ειδους οι αδικιες εναντι ολων εμας που δεν ειμαστε διαπλεκομενοι εργολαβοι δεν θα πληρωνουμε διοδια!! Ας ρισκαρουν πρωτα τα κεφαλαια τους για να κατασκευασουν τους δρομους και μετα ας εισπραξουν

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Γ.Τ. 04/01/2011 23:20:03

      "Παραχώρηση" των έργων δεν σημαίνει ότι αυτά χαρίζονται στους εργολάβους, αντίθετα υπονοεί την εκχώρηση της υποχρέωσης της πολιτείας να τα κατασκευάσει σε ιδιώτες, που τα χρηματοδοτούν και τα παραδίδουν ολοκληρωμένα, με ρίσκο του τραπεζικού τους δανεισμού, τον οποίον αποπληρώνουν σταδιακά, και μέσω των διοδίων. Αν αυτό το ρίσκο σε καλύτερες εποχές μπορούσαν να το αναλάβουν (άλλωστε έτσι έχουν προχωρήσει μέχρι τώρα), η σημερινή κατάσταση με την διακοπή της δανειακής ροής το αποκλείει. Γιαυτό κινδυνεύουν να σταματήσουν.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ δρόμος 05/01/2011 00:11:30

        Σωστά.

  4. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 05/01/2011 08:25:05

    Για το σχόλιο του"δρόμος":
    Απόλυτα σωστά τα λεγόμενά σας.
    Τα συγκεκριμένα έργα χρηματοδοτούνται με τη δομή χρηματοδότησης project finance. Οποιαδήποτε άλλα σχόλια χωρίς τη γνώση της συγκεκριμένης δομής χρηματοδότησης είναι περιτά. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία, οι τεχνικές εταιρείες και η Κυβέρνηση οφείλουν να αναλύσουν τις σύνθετες παραμέτρους αυτών των έργων και να βρούν αμοιβαία ικανοποιητική λύση για την ολοκλήρωσή των και για όφελος των Ελλήνων πολιτών. Για το λόγο αυτό, η παραινέσεις της Νέας Δημοκρατίας προς την Κυβέρνηση είναι σωστές.

  5. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 05/01/2011 08:34:37

    Για το "δρόμος":
    Είστε απόλυτα σωστός.
    Τα συγκεκριμένα έργα χρηματοδοτούντα με τη δομή project finance. Οποιαδήποτε σχόλια χωρίς τη γνώση της συγκεκριμένης δομής χρηματοδότησης είναι περιτά. Στη σημερινή οικονομική συγκυρία, η Κυβέρνηση και οι τεχνικές εταιρείες πρέπει μαζί να εξετάσουν τις σύνθετες παραμέτρους αυτών των έργων παραχώρησης και να συμβάλουν στην ολοκλήρωσή των προς όφελος τοων Ελλήνων πολιτών. Για το λόγο αυτό, η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας είναι σωστή.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Νίκος Θ. 05/01/2011 13:33:40

      @ Νίκος Θ.

      Συμφωνώ με την παρέμβαση της ΝΔ υπέρ της ολοκλήρωσης των έργων. Η παρέμβασή μου έχει στόχο να διευκρινίσει (προς την ΝΔ ακριβώς) ότι οι παραλήψεις και καθυστερήσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην υποβάθμιση, από πλευράς των αναδόχων, των αναγκαίων διαδικασιών, με αποτέλεσμα τη χρονική υστέρηση της διεκπεραίωσης και τον κίνδυνο.

      Πρώτιστος στόχος είναι η χρηματική ροή, αλλά παράλληλα πρέπει να επιτευχθεί και ο σεβασμός των προδιαγραφών και λοιπών απαιτήσεων, χωρίς τα οποία δεν επιτυγχάνεται η ΚΑΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ των έργων. Η οποία είναι προϋπόθεση, αν δεν απατώμαι, της εκταμίευσης.

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 05/01/2011 09:43:33

    Ποιες ειναι οι Δανειστριες Τραπεζες που αγχωθηκαν? Ποιοι οι εργολαβοι?
    Γιατι θα καταγγελθουν οι δανειακες συμβασεις? Εχουν δωσει χρημα? αν ναι, βασει ποιου εκτελεστεου εργου? Εχουν μονο τις συμβασεις στο χερι και φοβουνται μην χασουν τα term sheets με τους καλους ορους??

    ΠΠ

  7. Λιλα avatar
    Λιλα 05/01/2011 11:40:36

    Απλά πράματα αρχιστε να μην χρησιμοποιείται τις εθνικές οδούς με τα διόδια και ξαναγυρίστε στους άλλους δρόμους τους παλιούς, ετσι θα πιεστούνε να κατεβάσουνε τις τιμές

    • Misha avatar
      Misha @ Λιλα 05/01/2011 13:38:26

      Σηκώστε τις μπαρες και περαστε ελεύθερα.Οι συμβασεις τους ειναι παράνομες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.