#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/03/2012 11:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μικρούς ουρανοξύστες φέρνει ο νέος Οικοδομικός Κανονισμός



Περισσότερα τετραγωνικά μέτρα θα έχουν τη δυνατότητα να κτίσουν οι ιδιοκτήτες με το νέο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό, που προβλέπει πριμοδότηση καθ’ ύψος των κτιρίων που έχουν μικρότερη κάλυψη επί του οικοπέδου. Ουσιαστικά, ο νέος ΓΟΚ θέτει τα θεμέλια για την ανέγερση υψηλών κτιρίων ή «μίνι ουρανοξυστών», όπως αποκαλούνται.

Ο νέος Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός προσφέρει μεγαλύτερο συντελεστή δόμησης ως κίνητρο για τη μείωση της κτιριακής κάλυψης επί του εδάφους, την εξάλειψη του φαινομένου της κατάτμησης, την απόσυρση του ενεργοβόρου ή ακατάλληλου κτιρίου και την αύξηση των κοινόχρηστων χώρων στις αστικές πυκνοδομημένες περιοχές.

Το κίνητρο που προσφέρεται σε έναν ιδιοκτήτη για να δομήσει προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η δυνατότητα να λάβει μεγαλύτερο συντελεστή δόμησης με κλιμακωτή διαβάθμιση και ανάλογα με τα οφέλη που αποδίδει στην πόλη.

Το νομοσχέδιο για το νέο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό, το οποίο δίνεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 6 Μαρτίου, παρουσίασε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Σηφουνάκης.

Ο νέος Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός υποστηρίζει τη χρήση νέων υλικών, νέων τεχνολογιών και νέων δομικών συστημάτων και εισάγει νέους ορισμούς και δυνατότητες, όπως είναι τα υπόσκαφα κτίρια, τα φυτεμένα δώματα, τα διπλά κελύφη και η απόσυρση κτιρίων.

Προβλέπει ότι δεν προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης οι ανοιχτοί όγκοι που ορίζονται από το εξωτερικό ανάγλυφο του κτιρίου ή που διαπερνούν διαμπερώς το εσωτερικό του κτιρίου, διότι συμβάλλουν στον παθητικό δροσισμό, στη σκίαση και το φυσικό αερισμό, δίνοντας με τον τρόπο αυτό κίνητρο για το βιοκλιματικό σχεδιασμό.

Εκπρόσωποι από το χώρο της οικοδομής βλέπουν κατ’ αρχάς με θετικό μάτι το νέο Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό, εκτιμώντας ότι θα δώσει ώθηση στην τελματωμένη, όπως τη χαρακτηρίζουν, οικοδομική δραστηριότητα.

Επισημαίνεται ότι ο νέος ΓΟΚ είναι αποτέλεσμα συνεργασίας αρχιτεκτόνων και πολεοδόμων, της μικτής επιτροπής ΥΠΕΚΑ-ΤΕΕ και του Πανελληνίου Συλλόγου Αρχιτεκτόνων.

Περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Ο νέος Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, προσπαθεί να φέρει τη λογική του σχεδιασμού με βάση το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιρίου, να εισάγει δηλαδή την αντίστροφη λογική από τους έως τώρα οικοδομικούς κανονισμούς: να ξεκινήσει το σχεδιασμό με κέντρο βάρους τον ελεύθερο χώρο που αφήνει το κτίριο, την επίπτωση του όγκου του δομημένου χώρου σε σχέση με το χώρο του φυσικού περιβάλλοντος ή του κοινόχρηστου αστικού περιβάλλοντος.

Αυτή η προσπάθεια αποτυπώνεται είτε σε κίνητρα για τη δημιουργία μεγαλύτερων ενιαίων δομημένων όγκων που αφήνουν ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο είτε σε κίνητρα για την επεξεργασία της μονάδας κτιρίου που αφήνει όσο το δυνατόν λιγότερο επιβαρυντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Κίνητρα

Αναλυτικότερα, ο νέος Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός προβλέπει:

1. Απόδοση μεγαλύτερης επιφάνειας ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου στις κορεσμένες αστικές περιοχές με τη μείωση της κάλυψης από 70% σε 60% για όλα τα κτίρια.

2. Κίνητρα για τη διατήρηση ή τη δημιουργία μεγαλύτερων ιδιοκτησιών -ως προς την κατά κανόνα αρτιότητα της περιοχής (συνενώσεις)- και τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου. Ετσι, προβλέπει την αναλογική αύξηση του συντελεστή δόμησης, υπό την προϋπόθεση:

- της απόσυρσης παλαιών ενεργοβόρων κτιρίων,

- της μείωσης της κάλυψης,

- της απόδοσης επιφάνειας οικοπέδου σε κοινή χρήση.

3. Δυνατότητα παρεκκλίσεων ύψους, θέσης κτιρίου, κάλυψης και χρήσεων γης, με ταυτόχρονη διατήρηση του ισχύοντος μέγιστου συντελεστή δόμησης.

4. Δεν προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης αίθρια, διπλά κελύφη, μονώσεις, στοιχεία εξυπηρέτησης παθητικού δροσισμού, σκίασης, φυσικού αερισμού, φυσικά υλικά δόμησης, εσοχές στο σώμα του κτιρίου, έρκερ κ.λπ. Δεν προσμετρώνται, επίσης, τα κοινόχρηστα κλιμακοστάσια, ώστε να επιτυγχάνεται ο καταλληλότερος σχεδιασμός τους. Επιτρέπονται οι εγκαταστάσεις που υποστηρίζουν τα συστήματα εξοικονόμησης ή παραγωγής ενέργειας, ανακύκλωσης και επεξεργασία νερού κ.λπ.

5. Εισάγεται νέος ορισμός ημιυπαίθριου χώρου που προσμετράται στη δόμηση. Ετσι, επιτρέπεται υπό όρους η δημιουργία παταριών, προσβάσιμων χώρων κάτω από τη στέγη και υπογείων που εξυπηρετούν με τη χρήση τους χώρους της ανωδομής.

6. Η τροποποίηση του αναγλύφου του φυσικού εδάφους με διαμορφώσεις επιτρέπεται μόνο για την εξυπηρέτηση φυσικής απορροής ομβρίων. Τα κτίρια εντάσσονται αρμονικά στο ανάγλυφο του φυσικού εδάφους του οικοπέδου και η οροφή του υπογείου μπορεί να βρίσκεται σε στάθμη μεγαλύτερη του +1.20 από τη στάθμη του φυσικού εδάφους.

7. Θεσμοθετούνται:

- τα υπόσκαφα κτίρια, με κύρια χρήση κάτω από το υφιστάμενο φυσικό έδαφος, με κίνητρο τη μειωμένη προσμέτρηση δόμησης και κάλυψης της επιφάνειάς τους στα συνολικά επιτρεπόμενα μεγέθη,

- τα κτίρια ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης, που παρουσιάζουν εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση, με κίνητρο για τη δημιουργία τους την αύξηση του συντελεστή δόμησης,

- τα φυτεμένα δώματα και επιφάνειες σε κτίρια, με κίνητρο την απλούστευση της διαδικασίας έγκρισης της κατασκευής τους ή και με κίνητρο επιπλέον δόμησης σε σχέση με τα επιτρεπόμενα μέγιστα μεγέθη.

8. Απαγόρευση κατάτμησης των κτιριακών όγκων κατοικιών σε κάθε γήπεδο εκτός σχεδίου. Διατηρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για την εκτός σχεδίου δόμηση.

Μιχάλης Μυγιάκης στον "Ελεύθερο Τύπο"

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 01/03/2012 11:36:46

    Τς, τς, τς... ποιος τη χάρη μας! Μανχάτταν θα μας κάνει το μνημόνιο!

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Αυριανιστής 01/03/2012 13:27:00

      ... ή Σεούλ...

  2. φριξος avatar
    φριξος 01/03/2012 11:48:56

    Το σχέδιο παίρνει σάρκα και οστά...η υποβάθμιση του κέντρου τόσο καιρό είχε και έχει σαν στόχο, την δραστική μείωση των τιμών και την κατακόρυφη αύξηση της διαθεσιμότητας, ώστε να καρπωθούν από αυτή τα real estates και οι κατασκευαστικές...οι ουρανοξύστες σε λίγα χρόνια θα έχουν κατακλείσει το κέντρο.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ φριξος 01/03/2012 12:53:41

      Και γιατί παρακαλώ είναι κακοί οι ουρανοξύστες; Ή μήπως μέχρι σήμερα που δεν έχουμε ουρανοξύστες, η ποιότητα ζωής και το περιβάλλον στην Αθήνα είναι εξαιρετικά;

      • Χρηστος avatar
        Χρηστος @ Δημήτρης 01/03/2012 12:56:13

        Δεν ζω Αθήνα αλλά φαντάζομαι πως το πράγμα πάει κάπως έτσι: Ψηλότερα κτίρια-> Περισσότερες κατοικίες -> Περισσότεροι άνθρωποι που μένουν στο κέντρο -> Περισσότεροι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα αυτοκίνητα τους....

        Ω ναι! Αστυφιλία για πάντα!

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Χρηστος 01/03/2012 13:06:35

          Το Ρυθμιστικό Σχέδιο του Σουφλιά, αυτό το στόχο υπηρετούσε. Την αστυφιλία για πάντα. Προοέβλεπε ένα πολεοδομικό συγκρότημα Αθηνών με 8 εκατομμύρια κατοίκους!

      • φριξος avatar
        φριξος @ Δημήτρης 01/03/2012 13:30:02

        Δημήτρη, δεν είπα ότι είναι κακοί οι ουρανοξύστες...ο τρόπος για να φτάσουμε στους ουρανοξύστες προβληματίζει. Τίποτα δεν έχει συμβεί τυχαία...η ποιότητα ζωής υποβαθμίστηκε εσκεμμένα για να φτάσουμε ως εδώ.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ φριξος 01/03/2012 12:54:50

      Να θυμίσουμε εδώ και την ύπουλη "πρόταση" του Μάνου, προ διετίας που τέθηκε για πρώτη φορά επί τάπητος η τύχη της έκτασης του Ελληνικού. Ο κύριος αυτός, λοιπόν, είχε πει να ξεπουληθεί η έκταση, να μη γίνει πάρκο, και αντ' αυτού να γίνουν "15 μικρά πάρκα (σ.σ. ενός-δύο... τετραγώνων εννοούσε) διάσπαρτα στην Αθήνα". Νομίζω ότι τώρα οι εξελίξεις δικαιώνουν τους καχύοποτους που... "υπέθεταν" διάφορα για τις επιδιώξεις αυτού του ακρονεοφιλελεύθερου κυρίου. Να γεμίσουμε ουρανοξύστες, αλλά με... ολίγη από ελεύθερο χώρο πέριξ του καθενός, και να πώς "εμφανίζονται" ως δια μαγείας τα "μικρά πάρκα" ενώ έχουμε παράλληλα ξεπουλήσει και το Ελληνικό.

      • anonymous avatar
        anonymous @ Αυριανιστής 01/03/2012 13:08:04

        Ο Μάνος ήταν από τους καλύτερους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και η πρότασή του ήταν λογική. Άλλο αν ήταν ανεφάρμοστη διότι τα πάντα είναι χτισμένα.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ anonymous 02/03/2012 02:37:52

          Μπα, καθόλου ανεφάρμοστη. Επειδή μιλούσε για 15 "πάρκα" της τάξης των δύο (το πολύ) οικοδομικών τετραγώνων -πρακτικά μιλάμε για 15 πλατείες δηλαδή-, πόσα νομίζεις ότι θα απαιτούσαν οι απαλλοτριώσεις για να τα γκρεμίσουν; Προφανώς απειροελάχιστο κλάσμα μπροστά στο νεοφιλελεύθερο πάρτυ που θα στηνόταν με το ξεπούλημα του Ελληνικού.

  3. Morelo avatar
    Morelo 01/03/2012 12:39:08

    Και ποιό το πρόβλημα; Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα,απο παλαιότερα χρόνια επρεπε να είχε γίνει αυτό.Είναι καλύτερες δηλαδή αυτές οι πολυκατοικίες του 60-70 με τους ασοβάτιστους γκρίζους γεμάτους υγρασία τοίχους που σου προκαλούν κατάθλιψη;;; Ελεο!! Γκρέμισα σε όλες και ανέργεση νέων,σύγχρονων ψηλών κτηρίων ώστε να μειωθεί και η πυκνότητα των κτηρίων,γιατί εφόσον χτίζεις κατακόρυφα έχεις περισσότερο χώρο στο έδαφος.... Δηλαδή οι ξένοι είναι βλάκες που χτίζουν ψηλά κτήρια στις πόλεις τους;;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Morelo 01/03/2012 13:09:13

      Έχεις πάει σε πρώην ανατολική χώρα, να δεις τα σταλινοπρεπούς αρχιτεκτονικής μπλοκ εργατικών πολυκατοικιών-"μίνι ουρανοξυστών"; Δεν έχουν μεγάλη πυκνότητα, και καθένα από αυτά άφηνε ελεύθερο χώρο πανταχόθεν. Δε νομίζω όμως ότι θα ήθελες να ζούσες και μέσα σε κάτι τέτοιο...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 01/03/2012 13:12:14

        Και, για να μη νομίζουμε ότι αυτά ήταν "προτερήματα" μόνο του "υπαρκτού", έχεις δει μπλοκ εργατικών πολυκατοικιών σε πόλεις της (καπιταλιστικότατης) Βρετανίας; Ούτε εκεί θα ήθελες να ζεις, πίστεψέ με. Η διαβίωση στις ελληνικές πολυκατοικίες "του 60-70 με τους ασοβάτιστους τοίχους" θα σου φαινόταν σα να ζεις σε... έπαυλη.

        • Βατάτζης avatar
          Βατάτζης @ Αυριανιστής 02/03/2012 05:46:26

          Συμφωνώ απόλυτα. Δεν το καταλαβαίνει κανείς όμως...

      • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
        Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Αυριανιστής 01/03/2012 13:22:42

        Εγώ προτιμώ τις πολυκατοικίες αυτές που μου προσφέρουν
        χώρο για να παίζουν τα παιδιά μου,που μου προσφέρουν χώρο για να παρκάρω το αυτοκίνητό μου,που μου δίνουν την πόλη στο πιάτο,κοιτάζοντάς τη από ψηλά κι ας είναι και από τον 12ο όροφο.
        Εάν είναι οι πολυκατοικίες αυτές στη Βουδαπέστη ή στο Βερολίνο,δε με νοιάζει.
        Ένα είναι σίγουρο..
        Στην Αθήνα δεν πρόκειται να τις βρω.

        • Πεπόνης avatar
          Πεπόνης @ Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 01/03/2012 13:46:01

          Μα τι λέτε αγαπητέ; Πως θα βλέπετε την πόλη στο "πιάτο", όταν όλες οι πολυκατοικιές είναι δώδεκα ορόφων; Τι νομίζετε, ότι μόνο η δικιά σας θα μεγαλώσει; Και θα έχει και πάρκινγκ, βεβαίως-βεβαίως, για 12 (όροφοι) χ 10 (διαμερίσματα ανά όροφο) χ 2 (αυτοκίνητα ανά διαμέρισμα) = 240 αυτοκίνητα ανα κτίριο; Και, φυσικά, δεν ξεχνάμε τον χώρο για τα παιδιά: Υπόγεια γήπεδα ποδοσφαίρου, κλειστού στίβου, τένις, γκολφ, παγοδρόμια, αίθουσες πινγκ-πονγκ, μπιλιάρδα, καφετέριες στις ταράτσες και βιβλιοθήκες κρεμασμένες με σχοινιά από τις καμινάδες, οι κρεμαστές βιβλιοθήκες της Αθήνας!

          Συγνώμη, αλλά δεν τα σκεφτήκατε μέχρι το τέλος τα πράγματα!

          • TopGunZ avatar
            TopGunZ @ Πεπόνης 01/03/2012 18:54:56

            10 διαμερίσματα σημαίνει και κάπου 1000 τμ. ανά όροφο, ίσως και παραπάνω. Με τα καινούρια αυτόματα πάρκινγκ αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται μόλις 2-3 "όροφοι" σε ύψος κάτω από το κτίριο για να έχουνε 1 με 2 αμάξια ανά διαμέρισμα. Για τα δε γήπεδα, δε νομίζω πως σε ένα κτίριο 1000 τμ δεν μπορούν να κοτσάρουν δίπλα και κανα δυο παρκάκια με δυο γηπεδάκια. Αυτά φυσικά ανάλογα με την πελατεία. Γιατί αν ο κλασικός κωστοπούλειας μαγκιάς Ελληνάρας τα σκάσει για το ρετιρέ της 12ώροφης άνευ πάρκινγκ και πάρκου, σιγά μην τα φτιάξει η κατασκευαστική.

          • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
            Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ Πεπόνης 02/03/2012 14:48:19

            Αγαπητέ Πεπόνη.
            Εγώ δεν χρειάζεται να τα πολυσκεφτώ αυτά που γράφω,διότι τα ζω.
            Και χώρους με πράσινο έχω και πάρκινγκ
            για το αυτοκίνητο (όχι υπόγειο),και πάρκα με παιδικές χαρές,και γυμναστήρια,γήπεδα,ποδηλατόδρομους (επίσης όχι στο υπόγειο).
            Βλέπουμε την κατάσταση στις μεγάλες ελληνικές πόλεις,που δεν έχουν ουρανοξύστες..ο ένας γνωρίζει τον άλλο,
            διάχυτη φιλικότητα παντού..μια γειτονιά..
            Την πόλη στο πιάτο την έχουν πολλοί Βερολινέζοι (ας μιλήσω για την πόλη μου τουλάχιστον),πάρα πολλοί.

  4. kostis avatar
    kostis 01/03/2012 12:48:57

    Εκεινο που διαφευγει την προσοχη του συντακτη του κειμενου ειναι η αυξηση του κοστους κατασκευης.. Δεν ξερω ποιος θα κτισει με ολες τις νεες επιβαρυνσεις σε μια πεθαμενη οικοδομη.. Οι ουρανοξυστες εμενα και την συντριπτικη πλειοψηφια του κοσμακη δεν την αφορα..

  5. anonymous avatar
    anonymous 01/03/2012 13:06:32

    Προσωπικά θεωρώ το σχέδιο σωστό. Δίνει ύψος στα κτήρια με αντάλλαγμα ελεύθερους χώρους γύρω από αυτά.
    Έτσι όπως είναι η κατάσταση στην Αθήνα πρέπει το κάθε οικοδομικό τετράγωνο να γίνει ένα οικόπεδο, να χτίζεται το μισό και γύρω από το κτίριο να υπάρχει ελεύθερος χώρος για να ανασαίνει ο κόσμος. Το ύψος δε βλάπτει αν αντί για 5 πάμε σε 10 ορόφους.

    • ιωάννης33 avatar
      ιωάννης33 @ anonymous 01/03/2012 13:28:25

      Δεν έχεις άδικο.Ας είναι ψηλότερα και να υπάρχει και κανένα δεντράκι.Κανένας νόμος που να λέει όχι τί αλλά πώς θα χτίσουμε θα προκύψει;

  6. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 01/03/2012 13:38:26

    Πάει, τρελλάθηκαν εντελώς! Δεν φτάνει που έχει μαζευτεί ο μισός ελληνικός πληθυσμός σε μια πόλη, δεν φτάνει που ήδη τώρα δεν μπορούμε να πάρουμε ανάσα, δεν φτάνει που η αποκέντρωση υπηρεσιών έχει καταντήσει ανέκδοτο.

    Όχι, δεν τους φτάνει.

    Θέλουν να φέρουν ακόμη περισσότερους στην Αθήνα. Θέλουν να ζούμε σε ακόμη πιο άσχημα κουτιά, όπως σε πολλές άλλες μεγαλουπόλεις. Είναι σαν να ζητούσαν από την Γερμανία να ψηφίσει νόμους, που θα ανέβαζαν σε 50 εκατομμύρια τους κατοίκους του Βερολίνου, από τα συνολικά 80 της χώρας.

    Μας μισούν, δεν εξηγείται αλλιώς!

  7. nestrom avatar
    nestrom 01/03/2012 13:48:28

    O νέος ΓΟΚ είναι σαν τον παλιό.
    Κλασική περίπτωση νόμου προς εξυπηρέτηση ημετέρων.
    Δύο είναι οι επιδιώξεις:
    -H ανέγερση νέων ψηλότερων κτιρίων. Μειώνεται η κάλυψη και αυξάνεται η δόμηση έμμεσα (άμεσα απαγορεέυται συνταγματικά) μέσω πχ της μη προσμέτρησης των κοινόχρηστων κλιμάκων. Κίνητρα για τους έχοντες να απαλλοτριώσουν τα χρεοκοπημένα κέντρα των πόλεων και να κατασκευάσουν νέες οικοδομές φυσικά με περισσότερα τετραγωνικά.
    -Η προώθηση ΑΠΕ και λοιπών μοντέρνων γερμανικών μπιχλιμπιδιών. Δεν προσμετρώνται διπλά κελύψη, χονδρά μονωτικά, αεραγωγοί κλπ. Η προστασία του περιβάλλοντος ανάγεται σε σπουδαιότερο στόχο από την προστασία της ζωής. Τα φέροντα αντισεισμικά στοιχεία φυσικά προσμετρώνται. Γιατί αντίστοιχα δεν πριμοδοτείται το πολύ μπετόν που θα συνέβαλε και στην ασφάλεια?

    Ο ΓΟΚ πρέπει να καταργηθεί. Μοναδική απαγόρευση ο μέγιστος όγκος ενός κτιρίου. Όλα τα άλλα είναι απλώς προστιμογόνες και ευνοιοκρατικές υπέρ ολίγων διατάξεις.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ nestrom 01/03/2012 13:57:48

      Το μεγαλύτερο "κίνητρο για τους έχοντες" ξεκίνησε ήδη να δίδεται μεθοδικά, με την εγκατάλειψη του κέντρου στο έλεος των ορδών των λάθρο που εισρέουν ανεξέλεγκτοι από την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση και εξής. Συνοικίες ολόκληρες έχουν υποβαθμιστεί και, θυμηθείτε το, αυτές είναι που θα σαρωθούν κοψοχρονιά για κατεδάφιση. Τα Πατήσια και η Κυψέλη θα γίνουν το νέο λάφυρο των "αναπλαστών".

  8. φριξος avatar
    φριξος 01/03/2012 14:07:27

    Αυτό λέω και εγώ αλλά πολλοί δεν θέλουν να το καταλάβουν...

    • nestrom avatar
      nestrom @ φριξος 01/03/2012 14:16:41

      Συμφωνω και με τους δύο

  9. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 01/03/2012 14:15:32

    Η "ποιότητα" ζωής, που κάποιοι ονειρεύονται... http://encyberimg.encyber.com/updata/travelkorea/200802/04/120209138300449.jpg

    20-όροφα κτίρια, να μην ξεχωρίζεις που μένεις επειδή είναι όλα ίδια μεταξύ τους, ελάχιστος χώρος, μόνο τα απαραίτητα επιτρέπονται, να ζουν 800 άνθρωποι κάτω από την ίδια στέγη, αυστηροί σχεδόν στρατιωτικοί κανονισμοί, παιδικές χαρές να ονομάζονται μια σπασμένη κούνια και μια βρώμικη τσουλίθρα πάνω σε ξεραμένο γκαζόν που δεν έχει δει ποτέ το φως του ήλιου, όπως και οι φτωχοί κάτοικοι των κάτω ορόφων. Ο παράδεισος του απόλυτου οδοστρωτήρα ανθρώπινων ψυχών.

    Αλλά που ξέρεις... Μπορεί στο τέλος να γίνουμε Κίνα και να απολαμβάνουμε τις ίδιες ομορφιές με τους κινέζους... http://images.businessweek.com/ss/08/05/0523_expensive_housing/image/hong-kong.jpg

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Πεπόνης 02/03/2012 02:40:42

      Έτσι μπράβο, δείξ' τους τα μήπως και καταλάβουν. Αν και επαναλαμβάνω ότι πιο παιδευτική λειτουργία θα έχει μια επίσκεψη σε παρόμοιο "μίνι ουρανοξύστη" εργατικών κατοικιών στη Βρετανία, την πατρίδα της ιδεολογικής τους μεντόρισσας.

  10. Νικόλας avatar
    Νικόλας 01/03/2012 16:20:00

    Εγώ πάλι νόμιζα πως υπήρχε νόμος για το κέντρο της πόλης να μην χτίζονται πολύ ψηλά κτίρια ώστε να φαίνεται η Ακρόπολη...ήταν αστικός μύθος αυτό που νόμιζα;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Νικόλας 01/03/2012 19:00:07

      Δε θα γίνουμε και Ντουμπάι αγαπητέ. Και τη μία πάνω στην άλλη να βάλεις τις οικοδομές ενός τυπικού οικοδομικού τετραγώνου της Αθήνας, πιο εύκολα θα την δεις την Ακρόπολη από κάτω λόγω πιο συμμαζεμένου "ορίζοντα".

  11. Νίκος Καραβαζάκης avatar
    Νίκος Καραβαζάκης 01/03/2012 18:26:04

    Αφέλεια ή ιδιοτέλεια;
    Ζημιά σε κάθε περίπτωση...

  12. Queen Victoria avatar
    Queen Victoria 01/03/2012 20:20:26

    Γιατι να μην εχουμε ψηλα κτιρια; Στο Μονακο ολα τα κτιρια ειναι πανυψηλα. Εμεις σε τι υστερουμε δηλαδη;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Queen Victoria 02/03/2012 02:24:30

      Έχεις πάει στο Μονακό και το λες αυτό; Μήπως αναφέρεσαι μόνο στο Μόντε Κάρλο; Γιατί, το υπόλοιπο Μονακό, δεν έχει τέτοια κτίρια.

      Και είσαι σίγουρη ότι το θέαμα του Μόντε Κάρλο σού αρέσει; Όταν (ξανα)πάς, ρίξε μια ματιά προς την πλαγιά από την πλατεία του καζίνο, και τότε να τα ξαναπούμε.

  13. franc avatar
    franc 01/03/2012 20:49:04

    Aπο τα σχόλια σ' αυτή την ανάρτηση βγαίνει εύκολα το πόρισμα για το πόσο βαθειά μας έχει εμποτίσει η αριστερίστικη "σοβιετικού τύπου γραφειοκρατία".
    Η πιο σωστή παρατήρηση είναι αυτή του Ιωάννης33 , ο οποίος είπε: "Ας είναι ψηλότερα και να υπάρχει και κανένα δεντράκι.Κανένας νόμος που να λέει όχι τί αλλά πώς θα χτίσουμε θα προκύψει;" Και μάλιστα στην ερημωμένη επαρχία θα πρόσθετα εγώ. Γιατί μή μου πείτε οτι θα θιγεί το περιβάλλον της Ελλάδας αν στον κάμπο της θεσσαλίας κτισθεί ένας ουρανοξύστης 300 ορόφων?
    Η μήπως θα κρυβόταν η θέα στον Παρθενώνα αν στο Ελληνικό καταργούσαμε στο δομήσιμο τμήμα τον ΣΔ και χτίζονταν 12 πύργοι σαν το Μπουρτζ αλ χαλιφα του Ντουμπάι ξεχρεώνοντας τη χώρα σε μιά μέρα και δημιουργώντας το μανχάτταν της Ευρώπης?

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ franc 01/03/2012 21:13:19

      πως συνδυάζεται σε μία πρόταση το εκλεκτικιστικό αρ ντεκό του Μανχάτταν με τα βάρβαρα εκτρώματα τύπου μπουρτζ αλ χαλίφα;

      για να μην το πάμε σε Ικτίνο και Καλλικράτη... και πέσει φωτιά να μας κάψει...

      και 12 κιόλας...

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 01/03/2012 21:56:43

    Αυτό που συνάγεται είναι πόσο έχει "ποτίσει" τα μυαλά η νεοφιλελεύθερη προπαγάνδα της καταστροφής του κράτους και της υπεράσπισης των συλλογικών αξιών που οφείλει να επιτελεί. Μεταξύ αυτών ο χαρακτήρας και η μορφή του δημοσίου χώρου.

    Προσεχώς, ψωραλέες αλέες με πλαστικό γκαζόν, δήθεν "ελεύθερος χώρος", γύρω από μπετοκουτιά που θα στεγάζουν 100δες μη συνεννοήσιμους αποξενωμένους.

    Αν η αισθητική σου δεν προσβάλλεται επειδή δεν θα φαίνεται η Ακρόπολη από τα τέρατα, αν σ' αρέσει η ζωή σε βουκουρεστοειδές αστικό τοπίο που καταστρέφει τα τελευταία υπολείμματα κλασσικής αντίληψης για το χώρο παράγοντας βαθμιαία εικόνα "απόδρασης από τη ΝΥ", είσαι εθελοντικά στο καράβι για τον μεσαίωνα - πάντα χάριν της "προόδου".
    Μην νομίζεις ότι ο Μεσαίωνας ήταν κάτι άλλο απο την βαθμιαία και παρακμιακή πορεία προς την βαρβαρότητα.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Προφήτης 02/03/2012 02:32:50

      Προφήτη, μια και ανέφερες το "βουκουρεστοειδές τοπίο", γνωρίζεις πώς ονομάστηκε η καταστροφή των πανέμορφων κτιρίων του Μεσοπολέμου στο Βουκουρέστι και η αντικατάστασή τους με σταλινοπρεπή μπλοκ "μικρών ουρανοξυστών"; Ονομάστηκε Τσαουσίμα, ευφυές λογοπαίγνιο με τη Χιροσίμα.

      Εμείς εδώ, πώς λες να το ονομάσουμε; Σηφουνασίμα; Μπα, πολυσύλλαβο ακούγεται. Εκτός αν το πούμε περιφραστικά με το όνομά του, χωρίς μονολεκτικά λογοπαίγνια: νεοφιλελευθερισμός σταλινικής έμπνευσης.

  15. Προφήτης avatar
    Προφήτης 01/03/2012 21:59:26

    Για δε την έκσταση μπροστά στην ντουμπαϊκή γυφτιά σου απάντησε η αλλενάκι.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Προφήτης 02/03/2012 02:34:45

      Η ντουμπαϊκή γυφτιά, Προφήτη, περιλαμβάνει και αμμοσαφάρι με εξάλιτρα Hummer. Εσύ δεν θα εκστασιαζόσουν στην ιδέα;

  16. franc avatar
    franc 02/03/2012 10:05:58

    Mου αρέσει που εσείς έχετε την πολυτέλεια να επιλέγετε Αρχιτεκτονικά στύλ κατα προτίμηση Αρ ντεκό και προπαγάνδα υπεράσπισης του κράτους και των συλλογικών αξιών που οφείλει να επιτελεί. "Μεταξύ αυτών ο χαρακτήρας και η μορφή του δημοσίου χώρου". Αν σας διαβάσει κανείς θα νομίσει οτι είστε πολίτες της Δανίας του Νότου και δεν αντιμετωπίζετε καμμία κρίση...
    Οσον αφορά την "Ντουμπαική γυφτιά" έχετε την εντύπωση οτι τη γλυτώσαμε?
    Υ.Γ.1. Το Μπουρτς Αλ Χαλίφα το ανέφερα ως παράδειγμα μέγιστου ύψους.
    2. Τον αριθμό 12 απ' τον αριθμό των θεών του Ολύμπου. Θα μπορούσα να πω 7 ή 20, ανάλογα με τη ζήτηση.

  17. Κώστας ο Μακεδόνας avatar
    Κώστας ο Μακεδόνας 02/03/2012 22:12:45

    ...Μεγαλώσαμε τόσο πολύ πληθυσμιακά που δεν έχουμε χώρο για το κονάκι μας;'Α τί ωραία; Όλα τα είχαμε, η παστοποίηση μας έλειπε .Μια καινούργια υποθήκευση για τα μεθεπόμενα εκατό χρόνια ...με διαμερίσματα ποντικότρυπες . Και γιατί δεν επεκτείνετε η Αθήνα προς Χαλκίδα και Λιβαδειά;Δεν είναι καινοτόμο; Μετά μας φταίνε οι ξένοι.Γιατί να σπάσουμε το κεφάλι μας για λύσεις ;Ας κάνουμε την Αθήνα σύγχρονη Βαβέλ βλέποντας μόνο τον ήλιο και τα αστέρια .Θα στραβολαιμιάσουμε ψάχνοντας για χώρο ελεύθερο .Αυτό κι αν δεν είναι Εθνικός στραγγαλισμός .Ε, ας μη κουράσουμε άλλο τις αρμόδιες υπηρεσίες να σκεφτούν το πως πρέπει να γίνει . Έχουμε τον αυτόματο πιλότο και πάει μόνος του .Βρε μπας και θέλουν μελλοντικά .....να μας κλουβιάσουν, αφού οι κλιματικές αλλαγές διαφοροποιούνται γρήγορα και στο τέλος μας εγκλωβίσουν; Δόξα το Θεό η Ελλαδίτσα μας είναι ευλογημένος από το θεό τόπος .Ας αναδείξουμε τις αξίες της .

  18. Κώστας ο Μακεδόνας avatar
    Κώστας ο Μακεδόνας 02/03/2012 22:18:31

    .. Υ.Γ Συγνώμη επέκταση Αθηνών για Θήβα ,Χαλκίδα .....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.