#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/07/2012 21:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μήνυμα στις Βρυξέλλες η πώληση των Airbus



Ένα μήνυμα, μικρό, αλλά με μεγάλο συμβολισμό, θέλησε να περάσει ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας με τη σημερινή υπογραφή πώλησης τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, έναντι τιμήματος 40,4 εκατ. δολαρίων .

Δεν είναι το ουσιώδες το τίμημα που παίρνει το ελληνικό δημόσιο, όσο το γεγονός ότι ξεμπλοκάρει μια υπόθεση που βάλτωνε στα πολιτικά γρανάζια και εκτός από το ότι στερούσε τα κρατικά ταμεία από έσοδα, επιπλέον τα επιβάρυνε με έξοδα συντήρησης και ασφάλειας.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, αφού η υπόθεση δεν είχε προχωρήσει από τον περασμένο Ιανουάριο, με ευθύνη του τότε υπουργού Οικονομικών Βαγγέλη Βενιζέλου. Ενώ στη συνέχεια η προεκλογική περίοδος το είχε αφήσει στο περίμενε.

Τώρα, ο Γιάννης Στουρνάρας έκανε το αυτονόητο, όπως και στο υπουργείο Ανάπτυξης όπου για ένα μήνα ήταν υπηρεσιακός υπουργός και είχε ξεμπλοκάρει προγράμματα ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών αν και δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση μεγάλου μεγέθους , δείχνει έμπρακτα προς τους εταίρους μας ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει τις αποκρατικοποιήσεις και αυτό θα τονίσει στο Γιούρογκρουπ ο κ. Στουρνάρας.

Να υπενθυμίσουμε πως στον διαγωνισμό για την απόκτηση των τεσσάρων αεροσκαφών, η εταιρία Apollo Aviation Group ανακηρύχθηκε πλειοδότρια. Οι άλλες τρεις εταιρίες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας, ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, από τον Σεπτέμβριο 2009 έως σήμερα, την καθημερινή διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών (στάθμευση, ασφάλιση, ελάχιστη συντήρηση, κ.λπ.) ασκεί η υπό εκκαθάριση εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το Δημόσιο. Ενώ, σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνον το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν σήμερα τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα, θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι η πώληση των τεσσάρων αυτών αεροσκαφών, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, αφού είχε αποφασιστεί έπειτα από δημόσιο διαγωνισμό, ο οποίος έληξε με επιτυχία τον περασμένο Αύγουστο, αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί .

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Karagiannis avatar
    Karagiannis 08/07/2012 21:41:03

    Μπραβο στον Στουρναρα για το τεράστιο βήμα που έκανε .πραγματικα ειμαι συγκινημένος .χαααα ρέ γιατι μας δουλεύετε ;

  2. H pena tis orghs avatar
    H pena tis orghs 08/07/2012 21:44:42

    Μήνυμα στις Βρυξέλλες λέει... Σοβαρευτείτε...

  3. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 08/07/2012 21:50:06

    Θα μπορούσαν να τα μεταβιβάσουν στην πολεμική αεροπορία για μετατροπη σε εναέρια τνακερ ανεφοδιασμού. Τι λένε οι ειδήμονες επ' αυτού. Θα ήταν εφικτό;

    • Costas the Barbarian avatar
      Costas the Barbarian @ Νίκος Αργεάδης 09/07/2012 00:56:16

      Δύσκολο. Αυτή τη στιγμή η Airbus Military προσφέρει δυο τύπους ιπτάμενων τάνκερ: το Α310 και Α330 MRTT. To πρώτο πλέον εκ μετατροπής υφιστάμενων Α310, ενδεχομένως με την τεχνογνωσία μεταβιβάσιμη στο Α340. Το Α330 έχει πολλά κοινά απάρτια με το Α340, αλλά και σε αυτήν την περίπτωση το κόστος μόνο της μελέτης εφικτότητας (feasibility study) για την μετατροπή των Α340 σε Α340 MRTT μάλλον δεν θα ήταν ευκαταφρόνητο. Χώρια το κόστος επαναφοράς σε πτήσιμη κατάσταση.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Costas the Barbarian 09/07/2012 09:10:24

        Κώστα, ευχαριστώ.

        • Costan the Barbarian avatar
          Costan the Barbarian @ Νίκος Αργεάδης 09/07/2012 10:32:05

          Δεν κάνει τίποτα, Νίκο.

  4. No Way avatar
    No Way 08/07/2012 23:32:19

    «Εγκληματική» χαρακτηρίζουν οικονομικοί αναλυτές την πρόθεση του Ελληνικού Δημοσίου να ανανεώσει τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου στη γερμανική εταιρία που το διαχειρίζεται αντί τιμήματος μόλις 250.000.000-350.000.000 ευρώ. Το ποσό αυτό χαρακτηρίζεται ευτελές, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 το αεροδρόμιο είχε λειτουργικά κέρδη 158.000.000 ευρώ και το 2009 άλλα 264.000.000 ευρώ.

    «Οποιος υπογράψει την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης για ένα τόσο μικρό ποσό ουσιαστικά κάνει δώρο στους Γερμανούς. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν στα μερίσματα που θα εισπράξει το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνια από το αεροδρόμιο» συμπληρώνουν οι ίδιοι οικονομικοί αναλυτές.

    Ως και το 2010, το αεροδρόμιο των Σπάτων είχε διανείμει μέρισμα 755.000.000 ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο και 250.000.000 ευρώ στους ιδιώτες μετόχους του. Η εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου, η οποία μπορεί να διαχειρίζεται και να εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο ως τον Ιούνιο του 2026, ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο σε ποσοστό 55%, στη γερμανική Hochtief σε ποσοστό 40% και στην οικογένεια Κοπελούζου σε ποσοστό 5%. Τα Σπάτα αποτελούν τη «χρυσή επένδυση» των Γερμανών στο τομέα των αεροδρομίων. Ενδεικτικό είναι ότι σε όλες τις παρουσιάσεις της θυγατρικής Hochtief Airport ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προβάλλεται πρώτος.

    Μάλιστα, η υπεραξία του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την πιθανή ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη χρησιμοποιήθηκε από τη γερμανική πλευρά στις διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους της HNA και τους Γάλλους της Vinci για την πώληση όλου του χαρτοφυλακίου της Hochtief Airport.

    Η μητρική Hochtief προσδοκούσε έσοδα 1,6 δισ. ευρώ από την πώληση των αεροδρομίων της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων, όπου διαθέτει σημαντικά μετοχικά ποσοστά. Οι Γερμανοί αναζητούσαν άμεσα ρευστό, αλλά ακύρωσαν την πώληση, εξαιτίας της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.

    Ωστόσο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συνεχίζει να αποτελεί το «δόλωμα» για τους υποψήφιους αγοραστές. Αυτό, διότι τα έσοδα και κέρδη που λαμβάνει από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων.

    Μάλιστα, από τα Σπάτα και την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι Γερμανοί με τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, τους άνοιξε η όρεξη να επεκταθούν σε άλλες χώρες.

    Ετσι, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει από τον ΔΑΑ αποφάσισαν να «χτυπήσουν» και άλλα αεροδρόμια. Αυτό το έκαναν μόνοι τους και όχι ως εταιρία διαχείρισης του «Ελ. Βενιζέλος». Οπως επισήμαναν χθες στελέχη του αεροδρομίου, οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης έχουν μείνει στάσιμες, εξαιτίας της ιδιάζουσας οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.


    http://netakias.wordpress.com/2012/02/10/black_money/

  5. Αριστεροδέξιος avatar
    Αριστεροδέξιος 08/07/2012 23:44:18

    Κόστος Μονάδας A340-300: €164.1 million (2011)
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340)

    • Costas the Barbarian avatar
      Costas the Barbarian @ Αριστεροδέξιος 09/07/2012 01:03:09

      Αυτό μάλλον είναι το λεγόμενο flyaway κόστος καινούριου Α340-300Ε ή A340-300 Enhanced το έτος που έληξε η παραγωγή (2011).

  6. Ιωαννης Τ avatar
    Ιωαννης Τ 09/07/2012 01:44:22

    πολυ κριμα. ειμαι airbus fan. αυτα τα αεροπλανα ηταν ηταν το καμαρι της ΟΑ. και τωρα η ΟΑ που ειναι και τι κανει? πεταει εσωτερικο με dash 8-400 και εξωτερικο με καποια airbus a320. την ξεπουλησαν και την κατεστεψαν την εταιρια, λυπη μοναχα λυπη αισθανομαι για αυτο το κρατος!!!

  7. No Way avatar
    No Way 09/07/2012 02:26:08

    Τρέχουσες αποτιμήσεις εταιριών του ευρύτερου δημοσίου τομέα εισηγμένες στο χρηματιστήριο

    ΟΠΑΠ 1,64 δις

    ΕΥΑΘ 143 εκατ

    ΟΛΠ 265 εκατ

    ΟΛΘ 132 εκατ

    ΕΥΔΑΠ 350 εκατ

    ΕΒΖ (ΑΤΕ) 35 εκατ

    ΑΣΤΗΡ (ΕΤΕ) 208 εκατ

    ΟΤΕ 1,1 δις

    ΕΛΠΕ 1,6 δις

    ΔΕΗ 575 εκατ

    http://www.bankingnews.gr/bank-insider/item/50810-ιδιωτικοποιήσεις-πρώτα-να-πωληθούν-οι-μη-εισηγμένες-και-εν-συνεχεία-οι-εταιρίες-που-συμμετέχει-το-δημόσιο-και-βρίσκονται-στο-χα-θα-κατασκευαστεί-άνοδος-στην-αγορά-για-να-αυξηθούν-οι-αποτιμήσεις-προσοχή-στα-χρηματιστηριακά-παιχνίδια

    Παρε κοσμε ,ολες μαζι να πουληθουν , φτανουν δεν φτανουν να καλυψουν τρυπες ενος 3 μηνου ,μετα το ξεπουλημα να δουμε μετα τι δικαιολογια θα βρουν για συνεχιζουν να κατηγορουν το (κακο κρατος)

    • Καλά Κρασιά avatar
      Καλά Κρασιά @ No Way 09/07/2012 05:40:55

      Δεν υπάρχει κακό κράτος από μόνο του , υπάρχουν κακοί πολίτες οι οποίοι ψηφίζουν, όπως επίσης στελεχώνουν και τους θεσμούς που αποτελούν τους πυλώνες του κράτους .

      Ποιος θεσμός λειτουργεί όπως θα όφειλε να λειτουργεί ;

      Καλά να πάθουμε ,ότι και να μας συμβεί μας αξίζει !

  8. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 09/07/2012 09:30:33

    Ενα δειγμα των αποκρατικοποιησεων που θα γινουν ειναι η πωληση των αεροσκαφων που πριν δυο χρονια ζηταγαμε 160 εκατομοιρια μας εδειναν 90 και τελικα επειδη χρειαζονταν τεχνοκρατης να κλεισει τα deal τα δωσαμε για 40,τουλαχιστον οπως γραφτηκε.

    • No Way avatar
      No Way @ Φιλιππος 09/07/2012 13:10:21

      Οπου την μεριδα του λεοντος παει στους ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ και μετα καποιοι, βαφτιζουν το ξεπουλημα ΑΝΑΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
      Tragic

    • ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
      ΦΑΝΤΑΣΜΑ @ Φιλιππος 09/07/2012 17:31:16

      Εκτιμητής Lazard την έφεραν οι Ε.Βενιζέλου και Χ.Παμπούκη!!
      ΠΟΙΟς κρύβεται από πίσω ?
      ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ τον κύριο ΕΚΑΝΕ ΝΟΜΟ Ο Βενιζέλος , ΤΑ γνωστά 100 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑΚΙΑ........... της proton!
      ΚΡΙΜΑ για την νεα δημοκρατια που σύρθηκε απο το διεφθαρμένο ΠΑΣΟΚ

  9. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 09/07/2012 17:27:21

    ΩΡΑΙΟ μήνυμα στείλαμε .....

  10. tpe avatar
    tpe 10/07/2012 09:22:59

    Μάλιστα:
    "Μπήκαμε" μέσα 50μύρια, τουλάχιστον.
    Αλλά όλο και κάτι θα γλιτώσουμε από το ΟPEX τους. Πόσα μας στοίχιζε το μήνα η "συντήρησή" τους; Και γιατί δεν ήθελε να τα πάρει ούτε η νέα Ολυμπιακή, ούτε η Aegean?

    Επίσης, να υποθέσω πως οι 5-10 υπάλληλοι (δεν θα ήταν παραπάνω, ε;) που τα φύλαγαν κι ήταν η αιτία που δεν είχε κλείσει οριστικά η παλιά Ολυμπιακή, θα πάνε αλλού έτσι;

  11. ΗΡΩΝ avatar
    ΗΡΩΝ 11/07/2012 10:00:27

    Κάτι έχω ακούσει για Sciens, Proton Bank κ.λ.π. σχετικά με την πώληση αυτή. Ξέρει κανείς τίποτε;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.