Λι Κετσιάνγκ: θα κάνουμε τον Πειραιά από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου
20/06/2014 13:52
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Λι Κετσιάνγκ: θα κάνουμε τον Πειραιά από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου

"Ο Πειραιάς μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου και σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου θα ωφεληθούν και η Ελλάδα και η Κίνα και η Ευρώπη"

«Η οικονομία θα κλείσει με θετικό ρυθμό ανάπτυξης μετά από έξι χρόνια ύφεσης. Από την επόμενη χρονιά μπαίνουμε σε ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης» ανέφερε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, μιλώντας σε ελληνοκινεζικό φόρουμ στην Αθήνα, για τη θαλάσσια συνεργασία.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα, χάρη στις θυσίες του ελληνικού λαού και τη στήριξη των εταίρων της, βγαίνει από την κρίση ενώ έχει «κλειδώσει» οριστικά η παραμονή της στο ευρώ.

«Τα ελλείμματα του χθες έχουν γίνει πρωτογενή πλεονάσματα» σημείωσε ο κ. Σαμαράς, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι «η χώρα μας μπορεί να αναδειχθεί σε μεγάλο ενεργειακό κόμβο με μεγάλη περιφερειακή σπουδαιότητα» κάτι που, όπως πρόσθεσε, ενδιαφέρει την Κίνα και γεωπολιτικά και επενδυτικά.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στις σχέσεις των δύο χωρών από τα αρχαία χρόνια μέσω της θάλασσας και μιλώντας για τη σημερινή εποχή είπε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει η κύρια πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη και λόγω της ισχυρής ναυτιλίας αλλά και της καίριας θέσης της.

Λι Κετσιάνγκ: θα κάνουμε τον Πειραιά από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου 29627 photo

Επίσης, ο κ. Σαμαράς μίλησε για τις σημαντικές επενδυτικές συμφωνίες που, ήδη, έχουν γίνει, με εταιρείες όπως η ZTE και η HP και έκανε λόγο για ιδιαίτερα επιτυχημένη επένδυση της Cosco. Σημείωσε, δε, ότι εκτός από τα λιμάνια υπάρχουν και τα αεροδρόμια, όπως στην Αθήνα και το Καστέλι Ηρακλείου, τα οποία αποτελούν αντικείμενο επενδυτικού και κατασκευαστικού ενδιαφέροντος για την Κίνα.

«Και οι δύο λαοί μας έχουν ανάγκη από σταθερότητα και ασφάλεια. Η Ελλάδα πριν δύο χρόνια ήταν το πιο ασταθές σημείο της περιοχής μας. Σήμερα η εικόνα έχει πλήρως αντιστραφεί και αναδεικνύεται, ήδη, σε σταθερό σημείο σε μία ανήσυχη περιοχή» συνέχισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος μίλησε με πολύ θερμά λόγια προς τον Κινέζο ομόλογό του, Λι Κετσιάνγκ.

«Η χώρα σας το απέδειξε όταν μας στάθηκε την ώρα της δικής μας δυσκολίας και αυτό δεν το ξεχνάω ποτέ. Αυτή η φιλία ήταν πάντα το συναίσθημα του ελληνικού λαού για τον κινεζικό λαό. Και είμαι σίγουρος ότι και ο κινεζικός λαός έχει το ίδιο αίσθημα φιλίας για τον ελληνικό λαό. Πάνω σε αυτήν τη φιλία θα χτίσουμε συνεργασία δημιουργική και ωφέλιμη για όλους μας» τόνισε ο κ. Σαμαράς, ο οποίος από την πρώτη στιγμή της άφιξης του Κινέζου πρωθυπουργού στην Ελλάδα βρίσκεται συνεχώς μαζί του.

Μάλιστα, νωρίς το πρωί, οι δύο πρωθυπουργοί επισκέφθηκαν τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Λι Κετσιάνγκ: θα κάνουμε τον Πειραιά από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου 29628 photo

«Αισθάνομαι θαυμάσια που βρίσκομαι εδώ. Είναι η πρώτη φορά που βλέπω την Ακρόπολη από τόσο κοντά. Η Ελλάδα είναι όμορφη χώρα με πολύ καλούς ανθρώπους. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία» δήλωσε ο Κινέζος πρωθυπουργός.

Από την πλευρά του, ο κ. Σαμαράς, ερωτηθείς εάν οι πολίτες θα δουν στην καθημερινότητά τους οφέλη από τη συνεργασία με την Κίνα, απάντησε: «ασφαλέστατα».

«Το είδατε από χθες αλλά και σήμερα» συνέχισε ο Έλληνας πρωθυπουργός, σημειώνοντας, παράλληλα, ότι ο Κινέζος ομόλογός του είναι πολύ ενθουσιασμένος με την Ακρόπολη. Αύριο οι δύο ηγέτες θα επισκεφθούν τους αρχαιολογικούς χώρους στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Κατά την ομιλία του στο ελληνοκινεζικό φόρουμ για τη θαλάσσια συνεργασία, ο κ. Κετσιάνγκ τόνισε πως όταν η Ελλάδα αντιμετώπισε την κρίση με το χρέος της, η Κίνα δεν δίστασε να τη βοηθήσει, επισημαίνοντας ότι η ασιατική χώρα είναι σταθερός επενδυτής.

Λι Κετσιάνγκ: θα κάνουμε τον Πειραιά από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου 29629 photo

«Η φιλία αποδεικνύεται στα δύσκολα και η δική μας φιλία έχει δοκιμαστεί από τον χρόνο και τις δυσκολίες» συνέχισε ο Κινέζος πρωθυπουργός, ο οποίος εκτίμησε ότι στην Ελλάδα «οι σκιές της κρίσης διαλύονται σταδιακά και ήδη είναι ορατά τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις».

Μάλιστα, διαβεβαίωσε ότι η Κίνα θα κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει την Ελλάδα γιατί, όπως είπε, είναι σαν να βοηθά τον εαυτό της.

Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά, αφού σημείωσε ότι η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας, υπογράμμισε ότι ο Πειραιάς μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου και σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου θα ωφεληθούν και η Ελλάδα και η Κίνα και η Ευρώπη.

Στο ελληνοκινεζικό συνέδριο για τη θαλάσσια συνεργασία μίλησε και ο υπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Δένδιας, ο οποίος επισήμανε ότι η Ελλάδα αλλάζει με γρήγορο ρυθμό και αυτό αντικατοπτρίζεται σε σημαντικούς στόχους που έχουν επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια.

[photo_4]

«Βρίσκεται σε σαφή πορεία ανάκαμψης. Οι σημαντικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν στην οικονομία στέλνουν θετικά μηνύματα στους επενδυτές. Το ελληνικό success story είναι το μόνο story» είπε ο κ. Δένδιας, σημειώνοντας ότι η Κίνα αποτελεί βασική πηγή επενδυτικών κεφαλαίων για την Ελλάδα.

Ο Κινέζος υπουργός Εμπορίου, Γκάο Χουτσένγκ (Gao Hucheng), εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι επιχειρηματίες θα αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία για την προώθηση της συνεργασίας των δύο χωρών, σε κάθε τομέα.

Από το ίδιο βήμα, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ανέφερε ότι η θάλασσα έπαιζε πάντα κυρίαρχο ρόλο στις σχέσεις των δύο χωρών και τόνισε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη και η διεύρυνση της ναυτιλιακής συνεργασίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Pegasus avatar
    Pegasus 20/06/2014 14:28:21

    Ο Πειραιάς δεν σηκώνει ούτε σπιθαμή επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμανιού είτε αυτό είναι για τα επιβατηγά είτε για τα φορτητά πλοία. Η COSCO να μην κάνει όνειρα θερινής νυκτός γιατί θα βρει τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής μπροστά της, αλλά και η κυβέρνηση βεβαίως, αν προσπαθήσουν να περάσουν νύχτα " περίεργες " αποφάσεις. Η περιοχή του Πειραιά, του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας, του Ικονίου και του Περάματος είναι ήδη επιβαρυμένες και χωρίς να έχει δημιουργηθεί κανένα έργο υποδομής υπέρ των κατοίκων. Ηδη οι κάτοικοι του Ικονίου είναι στα κάγκελα από την ηχητική και ατμοσφαιρική ρύπανση που υφίστανται λόγω της COSCO. Η πολιτεία έδωσε προς εκμετάλλευση τον εμπορευματικό σταθμό του Ικονίου, παράλληλα δεν έπρεπε να φτοντίσει τους από χρόνια διαμένοντες κατοίκους της? ΄Η εν πάσει περιπτώσει δεν έπρεπε η σύμβαση με την COSCO να περιέχει διατάξεις που να την υποχρεώνουν να προβεί σε μέτρα προστασίας της διαβίωσης των κατοίκων? Τι έγινε βρε παιδιά πιά, μπιτ για μπιτ μπανανία γίναμε? Αν στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μπαγκλαντές, γιατί με αυτά που κάνει αποδεικνύεται ότι δεν έχει καμία στρατηγική και κανένα σύγχρονο πρόγραμμα, καλό είναι να ξεκαθαρίσει την θέση της και να πάρουμε των ρεματιών μας, δεν θα κάτσουμε να το παιδεύουμε άλλο. Παίξαμε, χάσαμε, ως εδώ όμως. Αν θέλουν λιμάνι και επέκταση των δραστηριοτήτων τους τα κινεζάκια υπάρχει και η περιοχή από Σκαραμαγκά μέχρι Ελευσίνα, ένα τσιγάρο δρόμος από τον Πειραιά και ας επενδύσουν πραγματικά, να φτιάξουν τις υποδομές που χρειάζονται και όχι με λεφτά των ελλήνων φορολογουμένων να αγοράζουν κοψοχρονιά έτοιμες εγκαταστάσεις.

    • Tassos avatar
      Tassos @ Pegasus 20/06/2014 19:51:19

      ΔΥ ή βλαξ?

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ Pegasus 20/06/2014 21:21:45

      Απλά δεν υπάρχεις λέμε!

  2. παπαδοπουλος ηλίας avatar
    παπαδοπουλος ηλίας 20/06/2014 20:33:23

    Καλά όλα αυτά αλλά.... στα"πετρέλαιά μας" δεν θα "επενδύσουν" οι Κινέζοι? Δεν πιστεύω να τους το κρύψατε και να παρεξηγηθούν όταν το μάθουν!

  3. franc avatar
    franc 20/06/2014 22:09:41

    .Αφού λοιπόν η τρόικα δεν έχει αντίρρηση για τους Κινέζους και αυτοί τάχουν βρεί για τα καλά με τους Ρώσους για το αέριο, μήπως να τους δίναμε και τη ΔΕΠΑ ? Και σιγά σιγά και το σιδηρόδρομο και τον ΟΛΘ και να τους βάζαμε και στα πετρέλαια και την ΑΟΖ, αντε να φτιάχναν οι Κινέζοι και κανέναν αγωγό αερίου τύπου north stream που απαγορεύεται στους συνεταίρους τους Ρώσους? Αλλωστε σύντομα οι Κινέζοι θα μπουν στην Ευρασιατική Ενωση και θα είναι υποχρεωμένοι να δίνουν και στους Ρώσους εταίρους τους ό,τι παίρνουν απο την ΕΕ, η οποία δεν θα μπορεί να τους επιβάλλει να μην μεταπωλούν Ευρωπαικά αγαθά στους Ρώσους επειδή πιθανόν δυσαρεστούνται οι Αμερικάνοι...

  4. K.P. avatar
    K.P. 20/06/2014 23:06:09

    Απλώς, προς υπόμνηση, για να μην ξεχνάμε . Ποιος είναι εκείνος ο πολιτικός που έβαλε τα θεμέλια αυτής της ζωτικής σημασίας για τη χώρα μας συνεργασία. Η απάντηση προφανής. Κ. Καραμανλής.

    • airman avatar
      airman @ K.P. 21/06/2014 07:18:46

      Και ποιος πολεμούσε το εγχείρημα, ήθελε να πετάξει τους Κινεζους στη θάλασσα και "έκλεγε" από τα δακρυγόνα που είχαν πέσει κάτι τετράγωνα παραπέρα; Ο μοναδικός, ο ανεπανάληπτος, ο "λεφτά υπάρχουν", ο Harry Potter της πολιτικής, ο τότε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και μετέπειτα Πρωθυπουργός, ο Πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, ο "παραλίας" της Βουλής, αυτός που το 2007 κέρδισε στις εσωκομματικές εκλογέςτου ΠΑΣΟΚ το Βενιζέλο! Ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε!

    • Fotini avatar
      Fotini @ K.P. 22/06/2014 21:47:38

      Μνήμη ὑπάρχει ἀλλά ἡ μικροψυχία ὑπερέχει κ. Κ.Ρ.!

  5. Η άλυτη εξίσωση avatar
    Η άλυτη εξίσωση 21/06/2014 08:04:41

    Μπράβο. Πολύ μπράβο. Τώρα θα φάμε με χρυσά chopsticks ! Eτοιμαστείτε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.