Κατατέθηκε το νομοσχέδιο: Ποιες αλλαγές έρχονται σε ΦΠΑ, φόρο αλληλεγγύης - Στο 29% οι επιχειρήσεις
14/07/2015 17:40
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο: Ποιες αλλαγές έρχονται σε ΦΠΑ, φόρο αλληλεγγύης - Στο 29% οι επιχειρήσεις

s:126281:"

Βέρτιγκο έχουν πάθει στην κυβέρνηση, γι' αυτό και αποφάσισαν να... ξαναγράψουν το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις αλλαγές στη φορολογία και άλλες παρεμβάσεις στον ΦΠΑ, το συνταξιοδοτικό κ.λπ. και το οποίο κατατέθηκε το απόγευμα της Τρίτης ως κατεπείγον στη Βουλη.

Το νομοσχέδιο εμπεριέχει δύο άρθρα. Το πρώτο άρθρο περιλαμβάνει το κείμενο της Συμφωνίας της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες και το δεύτερο άρθρο σειρά προαπαιτούμενων φορολογικών και ασφαλιστικών μέτρων. Σύμφωνα με το άρθρο 109 του κανονισμού της Βουλής, «νομοσχέδια που κατατίθενται από την κυβέρνηση ως κατεπείγοντα κατά το άρθρο 76 παρ. 4 του Συντάγματος, παραπέμπονται αμέσως στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής» και «ο πρόεδρος της Βουλής ορίζει ανάλογη προθεσμία για την υποβολή της έκθεσης (σ.σ. της Επιτροπής), σύμφωνα με το άρθρο 89 παρ. 4».

Αν η Επιτροπή αποδεχθεί το χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος, προβαίνει στην επεξεργασία και την εξέταση του νομοσχεδίου ενώ αμέσως μετά την υποβολή της έκθεσης της Επιτροπής, εγγράφεται κατά προτεραιότητα στην ημερήσια διάταξη. Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, ολοκληρώνεται σε μία συνεδρίαση που διαρκεί κατ΄ ανώτατο όριο δέκα ώρες.

Δείτε ΕΔΩ όλο το νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με το τελικό κείμενο, που παρουσίασε τη Καθημερινή δεν υπάρχει πρόβλεψη για πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, ενδεχομένως επειδή πρέπει να προηγηθεί έγκριση από την ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους δανειστές. Επίσης, οι επιχειρήσεις (με διπλογραφικά βιβλία) θα φορολογηθούν με συντελεστή 29% από 26% που είναι σήμερα ενώ δεν προβλέπεται αύξηση του συντελεστή φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ταυτόχρονα, για τις επιχειρήσεις αυξάνεται η προκαταβολή φόρου στο 100% από 80% που είναι σήμερα, ενώ για τις ομόρρυθμες - ετερρόρυθμες και αστικές εταιρίες προκαταβολή φόρου διαμορφώνεται για το 2015 και μόνο στο 75% από 55% που είναι σήμερα.

Ο ΦΠΑ στις εφημερίδες πάει στο 6%

Οσον αφορά στους συντελεστές ΦΠΑ όπως φαίνεται, στα ξενοδοχεία θα διαμορφωθεί στο 13% και μάλιστα από 1η Ιουλίου ενώ για τα νησιά καταργείται το ειδικό καθεστώς από 1η Οκτωβρίου στα αναπτυγμένα και 1η Ιουνίου 2016 στα λιγότερα ανεπτυγμένα.

Αλλαγές στον ΦΠΑ

1. Περιορίζονται οι κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13 %), ενώ για αυτά που υπάρχει ειδική πρόβλεψη (πλέον μόνο φάρμακα και εμβόλια για τον άνθρωπο, βιβλία συγκεκριμένων δασμολογικών κλάσεων, και εισιτήρια θεατρικών παραστάσεων) ο συντελεστής ορίζεται στο 6 % από 6,5%. Ενδεικτικά στα αγαθά και υπηρεσίες που μετατάσσονται από τον μειωμένο (13%) στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%) περιλαμβάνονται τα άνθη, ο καφές, το τσάι, διάφορα έλαια και λίπη, η εισαγωγή αντικειμένων τέχνης, η εκμετάλλευση καφενείων, εστιατορίων κ.λπ., ενώ η διαμονή σε ξενοδοχεία κάμπινγκ κ.λπ. μετατάσσεται από το συντελεστή 6,5 % στο συντελεστή 13 %. Επίσης παύει η απαλλαγή από τον ΦΠΑ για τις υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχονται από τα φροντιστήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

2. Καταργούνται σταδιακά οι ισχύοντες σήμερα για τα νησιά μειωμένοι (κατά 30%) συντελεστές ΦΠΑ. Ειδικότερα, καταργούνται από 1.10.2015 στα ανεπτυγμένα τουριστικά νησιά με το υψηλότερο κατά κεφαλή εισόδημα και από 1.6.2016 στα λιγότερο ανεπτυγμένα νησιά. Εξαιρούνται της καταργήσεως και παραμένουν σε ισχύ οι ισχύοντες σήμερα συντελεστές ΦΠΑ για τα πλέον απομακρυσμένα νησιά. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών ορίζονται ειδικότερα τα υπαγόμενα στις παραπάνω ρυθμίσεις νησιά.

3. Αυξάνεται ο συντελεστής του φόρου ασφαλίστρων στο 25% (από 20%) για τον κλάδο πυρός και στο 15% (από 10%) για τον κλάδο αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένης της αστικής ευθύνης).

Φορολογία επιχειρήσεων

Αυξάνεται ο συντελεστής του φόρου εισοδήματος για τα κέρδη των επιχειρήσεων από το 26% στο 29%. Επίσης αυξάνεται ο συντελεστής της προκαταβολής Φ.Ε. των νομικών προσώπων από το 80% στο 100%. Για τις ομόρρυθμες - ετερρόρυθμες και αστικές εταιρίες το ποσοστό της προκαταβολής ορίζεται σε 75% (από 55% που ισχύει).

Φόρος πολυτελείας

Επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης και στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των 5 μέτρων. Ο φόρος υπολογίζεται επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή 13%. Δεν λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Από το φόρο εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπου τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση. Επίσης αυξάνεται ο επιβαλλόμενος φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα από 2.500 κυβικά εκατοστά και άνω, για αεροσκάφη, ελικόπτερα, ανεμόπτερα και δεξαμενές κολύμβησης στο 13% (από 10%) επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης. Τα ανωτέρω ισχύουν από το φορολογικό έτος 2015 και μετά.

Εισφορά αλληλεγγύης

Αυξάνονται τα ποσοστά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ. Ειδικότερα:

- για εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ ο συντελεστής επανέρχεται στο 2% (δηλ. όπως ίσχυε έως και το 2014, από 1,4% που ισχύει σήμερα),

- για εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται στο 4% (από 2,1% που ίσχυε από 2015) ,

- για εισοδήματα από 100.001 έως 500.000 ευρώ ο συντελεστής αυξάνεται στο 6% (από 2,8% που ίσχυε από 2015) ,

- για εισοδήματα από 500.001 και άνω ο συντελεστής αυξάνεται στο 8% (από 2,8% που ίσχυε από 2015) και τέλος

Εισφορά αλληλεγγύης πολιτικών

Για το συνολικό καθαρό εισόδημα του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Προέδρου και των Αντιπροέδρων της Βουλής, των Βουλευτών, του Προέδρου και των Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, των Υπουργών, των Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών, των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Περιφερειαρχών, των Ευρωβουλευτών, των Δημάρχων και των προσώπων των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παρ. 3 του άρθρου 56 του Συντάγματος, εφόσον οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές τους είναι τουλάχιστον ίσες με τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, ο συντελεστής της έκτακτης εισφοράς παραμένει στο 5% (δηλ. όπως ίσχυε έως και το 2014).

Ειδικότερα:

Eσοδα 3,175 δισ ευρώ προσδοκά η κυβέρνηση από τα φορολογικά μέτρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, ενώ πάνω από 1 δισ. ευρώ είναι οι εξοικονομήσεις από την αλλαγές στο συνταξιοδοτικό:

- 2.390 εκατ. ευρώ από τις τροποποιήσεις στον ΦΠΑ (795 εκατ. το 2015)

-75,6 εκατ. ευρώ από την αύξηση του φόρου ασφαλίστρων για τους κλάδους πυρός και αυτοκινήτων

- 410 εκατ. ευρώ από την αύξηση του φόρου των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων

- 48,5 εκατ. ευρώ από την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης και στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των 5 μέτρων, καθώς και την αύξηση του συντελεστή του εν λόγω φόρου για τα αυτοκίνητα από 2.500 κυβικά εκατοστά και άνω, για τα αεροσκάφη, ελικόπτερα, ανεμόπτερα και τις δεξαμενές κολύμβησης

- 251 εκατ. ευρώ από την αύξηση των συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ (η οποία περιορίζεται για το 2015 στο ποσό των 221 εκατ. ευρώ)

- 600 εκατ. ευρώ από την αύξηση εσόδων κατά το πρώτο έτος εφαρμογής της αυξημένης προκαταβολής των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων

Επίσης προβλεπεται αύξηση των εσόδων ύψους 854 εκατ. ευρώ από την αύξηση των εισφορών υγείας στις κύριες και επικουρικές συντάξεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

«Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (Ε.Μ.Σ)»

Το παρόν σχέδιο νόμου κατατίθεται σύμφωνα με τους όρους οι οποίοι τέθηκαν στο Συμβούλιο Κορυφής της Ευρωζώνης κατά την συνεδρίασή του της 12.07.2015, το πλήρες περιεχόμενο της οποίας κυρώνεται με το άρθρο 1 του κεφαλαίου Α.

Στο σ/ν περιέχονται επίσης ρυθμίσεις για τη λήψη φορολογικών μέτρων και για τη ρύθμιση θεμάτων της νομοθεσίας της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Ειδικότερα ρυθμίζονται οι συντελεστές σχετικά με την αναδιάρθρωση του Φ.Π.Α. και η λήψη μέτρων για την αύξηση της εισπραξιμότητας, ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου του Ν. 4270/2014 και η ενίσχυση της αυτονομίας της ΕΛΣΤΑΤ.

Στο άρθρο 1 κυρώνεται η απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης (Euro Summit) της 12.07.2015.

Στο άρθρο 2, ρυθμίζονται θέματα συντελεστών ΦΠΑ, σε αγαθά και υπηρεσίες με τροποποίηση του Παραρτήματος III, τροποποίηση του συντελεστή του φόρου εισοδήματος και του ποσοστού προκαταβολής, ενίσχυση των ποινικών διατάξεων για τα εγκλήματα της φοροδιαφυγής, διεύρυνση του φόρου πολυτελείας και κατάργηση της αναστολής των φόρων τηλεοπτικής διαφήμισης, αύξηση του φόρου αλληλεγγύης και επιβολή έκτακτης εισφοράς σε εισοδήματα άνω των 500.000 ευρώ.

Επίσης ρυθμίζονται θέματα για την ΕΛΣΤΑΤ, για τη λειτουργία, τη συγκρότηση Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος, εκλογή του Προέδρου και του Δ.Σ. της ΕΛΣΤΑΤ και άλλα συναφή θέματα που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας της Αρχής.

Τέλος ρυθμίζονται θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης και ειδικότερα προβλέπεται η ένταξη όλων των Ταμείων και των τομέων επικουρικής Ασφάλισης στο ΕΤΕΑ και οι εφαρμογή του άρθρου 38 του Ν. 4052/2012. Προβλέπεται η διατήρηση της κρατικής επιχορήγησης στα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι το 2021 στα επίπεδα 2015 σε ονομαστικούς όρους. Αυξάνονται οι εισφορές υγειονομικής περίθαλψης στις κύριες συντάξεις από 4% στο 6% και επιβάλλεται κράτηση 6% στις επικουρικές. Καταργούνται οι χρηματοδοτούμενες από το κράτος εξαιρέσεις και εναρμονίζεται

με το ύψος των εισροών του ΙΚΑ. Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον αρμόδιο Υπουργό για την κοινωνική ασφάλιση, να ρυθμίζει θέματα αναγκαία για την εφαρμογή των ασφαλιστικών διατάξεων, με υπουργικές αποφάσεις.

Η ισχύς των διατάξεων άρχεται από την δημοσίευσή του στην εφημερίδα της Κυβέρνηση, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.

Η σώρευση διατάξεων διαφορετικού αντικειμένου σε ενιαίο άρθρο προκύπτει ως ανάγκη από το περιεχόμενο της απόφασης του Eurosummit , το οποίο αντιμετωπίζει τις ρυθμίσεις ως ενιαίο κείμενο.

Λόγω ειδικών εξαιρετικών Συνθηκών και συνθηκών δημοσίου Συμφέροντος, οι οποίες προκύπτουν από την κυρούμενη στο άρθρο 1, απόφαση, δεν τηρείται εν μέρει η ειδικώς προβλεπόμενη διαδικασία.

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (Ε.Μ.Σ)»

Άρθρο 1

Κυρώνεται η από 12.7.2015 υπ' αριθ. SN 4070/15 ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρωζώνης (EUROSUMMIT), στην οποία καταγράφονται οι όροι και το πλαίσιο της συμφωνίας που έλαβε χώρα μεταξύ του Πρωθυπουργού και της Ευρωζώνης σχετικά με το αίτημα της Ελλάδας για τη σύναψη ενός νέου προγράμματος μεταξύ της χώρας και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (Ε.Μ.Σ.)

Eurosummit

Βρυξέλλες, 12 Ιουλίου 2015

SN 4070/15

Θέμα: Ανακοίνωση του Eurosummit

Βρυξέλλες, 12 Ιουλίου 2015

Το Eurosummit τονίζει την κρισιμότητα της ανάγκης να επανοικοδομηθεί η εμπιστοσύνη με τις Ελληνικές Αρχές ως προϋπόθεση για πιθανή μελλοντική

συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα με τον Ε.Μ.Σ. Σ' αυτό το πλαίσιο έχει βασική σημασία η ανάληψη ιδίας ευθύνης από τις ελληνικές αρχές, τις δε δεσμεύσεις πολιτικής πρέπει να ακολουθήσει η επιτυχής υλοποίησή τους.

Ένα μέλος της Ευρωζώνης, το οποίο αιτείται οικονομική βοήθεια από τον Ε.Μ.Σ., αναμένεται να υποβάλει, όποτε είναι δυνατόν, ένα ανάλογο αίτημα στο Δ.Ν.Τ. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου να συμφωνηθεί ένα νέο πρόγραμμα. Κατά συνέπεια η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της υποστήριξης του Δ.Ν.Τ. (υποστήριξη και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο του 2016.

Δεδομένης της ανάγκης να επανοικοδομηθεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, το Eurosummit καλωσορίζει τις δεσμεύσεις των Ελληνικών Αρχών να νομοθετήσουν χωρίς καθυστέρηση ένα πρώτο σύνολο μέτρων. Αυτά τα μέτρα, ληφθέντα σε προηγούμενη πλήρη συμφωνία με τους Θεσμούς, θα περιλαμβάνουν:

έως 15 Ιουλίου

  • τον εξορθολογισμό του συστήματος Φ.Π.Α. και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης με σκοπό την αύξηση των εσόδων.
  • εμπροσθοβαρή μέτρα για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος ως μέρος ενός προγράμματος συνολικής αναμόρφωσης του συνταξιοδοτικού συστήματος.
  • τη διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛ.ΣΤΑΤ.
  • την πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, το Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στο πλαίσιο της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης, καθιστώντας ιδίως το Δημοσιονομικό Συμβούλιο λειτουργικό πριν την οριστικοποίηση του Μνημονίου Κατανόησης και εισάγοντας ημιαυτόματες περικοπές δαπανών σε περίπτωση αποκλίσεων από τους φιλόδοξους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος αφού θα έχει προηγουμένως αναζητηθεί η γνώμη του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και με την επιφύλαξη της προηγούμενης έγκρισης από τους θεσμούς.

έως 22 Ιουλίου

  • την υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η οποία αποτελεί μείζονα αναμόρφωση των διαδικασιών και ρυθμίσεων για το σύστημα πολιτικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειώσει τα κόστη.
  • τη μεταφορά της Οδηγίας BRRD με υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αμέσως αλλά μόνο κατόπιν της θέσπισης των πρώτων τεσσάρων προαναφερθέντων μέτρων, καθώς και της υιοθέτησης όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται σ' αυτό το έγγραφο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αφού επιβεβαιωθούν αυτές από τους Θεσμούς και το Eurogroup, μπορεί να ληφθεί μια απόφαση με την οποία θα εντέλλονται οι Θεσμοί να διαπραγματευτούν ένα Μνημόνιο Κατανόησης (MoU). Αυτή η απόφαση θα μπορεί να ληφθεί υπό τον όρο ότι οι διαδικασίες σε εθνικό επίπεδο έχουν ολοκληρωθεί και πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης για τον Ε.Μ.Σ. επί τη βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.

Προκειμένου να δημιουργηθεί η βάση για μια επιτυχή σύναψη του Μνημονίου Κατανόησης, η ελληνική πρόταση μεταρρυθμιστικών μέτρων πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά για να λάβει υπόψη την έντονα επιδεινωθείσα οικονομική και δημοσιονομική θέση της χώρας κατά τον τελευταίο χρόνο. Η ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να δεσμευθεί επίσημα ότι θα ενισχύσει τις προτάσεις της σε ένα σύνολο τομέων που έχουν προσδιορισθεί από τους Θεσμούς, με ένα ικανοποιητικό ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομοθέτηση και εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων σημείων αναφοράς, οροσήμων και ποσοτικών σημείων αναφοράς, προκειμένου να υπάρχει σαφήνεια στην κατεύθυνση των πολιτικών που θα ασκηθούν σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο. Η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει, ιδίως, σε συμφωνία με τους Θεσμούς:

  • να πραγματοποιήσει φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό σύστημα και να καθορίσει πολιτικές προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση του 2012 και να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή αμοιβαία συμφωνηθέντων εναλλακτικών μέτρων μέχρι τον Οκτώβριο του 2015.
  • να υιοθετήσει περισσότερο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων με ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για εφαρμογή όλων των συστάσεων της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, των περιόδων εκπτώσεων, της ιδιοκτησίας των φαρμακείων, του γάλακτος και των αρτοποιείων, εκτός από τα μη υποχρεωτικά συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα, τα οποία θα συμπεριληφθούν σε επόμενο βήμα, όπως και το άνοιγμα των κρίσιμων από μακροοικονομικής άποψης κλειστών επαγγελμάτων (π.χ. θαλάσσιες μεταφορές). Σε ακολουθία με την εργαλειοθήκη ΙΙ του ΟΟΣΑ, οι κατασκευές θα πρέπει να περιληφθούν στις προαπαιτούμενες δράσεις.
  • όσον αφορά στην αγορά ενέργειας, να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του διαχειριστή του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν εναλλακτικά μέτρα τα οποία θα έχουν ισοδύναμα αποτελέσματα στον ανταγωνισμό, όπως συμφωνήθηκε με τους Θεσμούς.
  • όσον αφορά στην αγορά εργασίας, να πραγματοποιήσει αυστηρή αναθεώρηση και εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων, της βιομηχανικής δράσης και, σε εναρμόνιση με τη σχετική οδηγία της Ε.Ε. και τη βέλτιστη πρακτική, των ομαδικών απολύσεων, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τους Θεσμούς. Στο πλαίσιο αυτής της αναθεώρησης, οι πολιτικές της αγοράς εργασίας θα πρέπει να εναρμονισθούν με διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές και θα πρέπει να αποφευχθεί επιστροφή σε πολιτικές του παρελθόντος που δεν είναι συμβατές με τους στόχους της προώθησης μιας ανάπτυξης βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς.
  • να υιοθετήσει τα απαραίτητα μέτρα για να ενισχύσει τον χρηματοοικονομικό τομέα, συμπεριλαμβανομένης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρων για την ενίσχυση της διαχείρισης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και των τραπεζών, ιδίως εξαλείφοντας κάθε πιθανότητα για πολιτική παρέμβαση ειδικά στις διαδικασίες διορισμού.

Επιπροσθέτως, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να αναλάβουν τις παρακάτω δράσεις:

  • να αναπτύξουν ένα σημαντικά ενισχυμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με βελτιωμένη διαχείριση. Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σε ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα ρευστοποιεί τα περιουσιακά στοιχεία μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα αποτελέσει πηγή για την προγραμματισμένη αποπληρωμή του νέου δανείου από τον Ε.Μ.Σ. και θα παράγει κατά τη διάρκεια ισχύος του νέου δανείου ένα σκοπούμενο σύνολο 50 δις ευρώ, εκ των οποίων 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και 50% από κάθε ευρώ που απομένει (π.χ. 50% των 25 δις ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους ως προς το ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.

Αυτό το ταμείο θα συσταθεί στην Ελλάδα και θα διοικείται από τις ελληνικές αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Θεσμών. Σε συμφωνία με τους Θεσμούς και με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, θα πρέπει να υιοθετηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει διαφανείς διαδικασίες και επαρκή τιμολόγηση της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ για τη διαχείριση των Κρατικών Επιχειρήσεων.

  • σε ευθυγράμμιση με τις προτεραιότητες της Ελληνικής Κυβέρνησης, να εκσυγχρονίσουν και να ενδυναμώσουν σημαντικά την ελληνική Διοίκηση, και να θέσουν σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ενίσχυση των δυνατοτήτων και την απο-πολιτικοποίηση της Ελληνικής Διοίκησης. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να παρασχεθεί μέχρι τις 20 Ιουλίου κατόπιν συνεννόησης με τους Θεσμούς. Η Ελληνική Κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περισσότερο τις δαπάνες της Ελληνικής Διοίκησης, σύμφωνα με το πρόγραμμα που συμφωνήθηκε με τους Θεσμούς.
  • να εξομαλύνουν πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους Θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων εργασιών στο έδαφος της Αθήνας, για να βελτιωθεί η εφαρμογή και η παρακολούθηση του προγράμματος. Η Κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς για όλα τα σχέδια νόμου στους σχετικούς τομείς, με επαρκές χρονικό περιθώριο πριν την υποβολή τους για δημόσια διαβούλευση ή το Κοινοβούλιο. Το Eurosummit επισημαίνει ξανά ότι η εφαρμογή είναι το κλειδί και σ' αυτό το πλαίσιο καλωσορίζει την πρόθεση των ελληνικών αρχών να ζητήσουν μέχρι τις 20 Ιουλίου στήριξη από τους Θεσμούς και τα Κράτη Μέλη για τεχνική βοήθεια και ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσει αυτήν τη στήριξη από την Ευρώπη.
  • Με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, η Ελληνική Κυβέρνηση θα επανεξετάσει, με σκοπό την τροποποίηση, τη νομοθεσία που εισήχθη σε αντίθεση με τη συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου, υπαναχωρώντας σε δεσμεύσεις προηγούμενων προγραμμάτων, ή θα προσδιορίσει σαφή ισοδύναμα αντισταθμιστικά μέτρα για τα κεκτημένα δικαιώματα που δημιουργήθηκαν στο μεσοδιάστημα.

Οι ανωτέρω καταγεγραμμένες υποχρεώσεις αποτελούν τις ελάχιστες προϋποθέσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις Ελληνικές Αρχές. Ωστόσο, το Eurosummit κατέστησε σαφές, ότι η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει οποιαδήποτε τελική συμφωνία σε ένα νέο πρόγραμμα του Ε.Μ.Σ., το οποίο θα πρέπει να βασίζεται σε μία απόφαση επί του συνόλου του «πακέτου» (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και της πιθανής χρηματοδοτικής «γέφυρας»).

Το Eurosummit λαμβάνει υπόψη, ότι οι πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος κυμαίνονται μεταξύ 82 και 86 δις ευρώ, όπως έχουν εκτιμηθεί από τους Θεσμούς. Καλεί τους Θεσμούς να διερευνήσουν δυνατότητες μείωσης του χρηματοδοτικού πακέτου, διαμέσου εναλλακτικών χρηματοδοτικών οδών ή υψηλότερων εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις. Η αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές, γεγονός που αποτελεί το στόχο οποιουδήποτε προγράμματος χρηματοοικονομικής ενίσχυσης, μειώνει την ανάγκη άντλησης του συνόλου του χρηματοδοτικού κονδυλίου. Το Eurosummit λαμβάνει υπόψη τις επείγουσες ανάγκες χρηματοδότησης της Ελλάδας, που υπογραμμίζουν την ανάγκη για πολύ γρήγορη πρόοδο στην επίτευξη μιας συμφωνίας με ένα νέο Μνημόνιο Κατανόησης. Αυτές εκτιμάται να ανέλθουν σε 7 δις ευρώ μέχρι τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δις μέχρι τα μέσα Αυγούστου.

Το Eurosummit αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της διασφάλισης ότι το ελληνικό κράτος θα μπορεί να αποπληρώσει τις καθυστερούμενες οφειλές του προς το Δ.Ν.Τ. και την Τράπεζα της Ελλάδας και να τηρήσει τις υποχρεώσεις του τις ερχόμενες εβδομάδες για να δημιουργήσει τις συνθήκες που θα επιτρέπουν μια ομαλή κατάληξη των διαπραγματεύσεων. Οι κίνδυνοι της μη γρήγορης ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων εξακολουθούν να βαρύνουν πλήρως την Ελλάδα. Το Eurosummit καλεί το Eurogroup να συζητήσει αυτά τα θέματα ως κατεπείγοντα.

Δεδομένων των κρίσιμων προκλήσεων του ελληνικού χρηματοοικονομικού τομέα, το συνολικό κονδύλιο ενός πιθανού νέου προγράμματος από τον Ε.Μ.Σ. θα πρέπει να συμπεριλάβει τη διαμόρφωση ενός αποθεματικού 10 έως 25 δις ευρώ για τον τραπεζικό τομέα, προκειμένου να καλυφθούν πιθανές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης και δαπάνες εξυγίανσης, εκ των οποίων 10 δις θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε ξεχωριστό λογαριασμό στον Ε.Μ.Σ.

Το Eurosummit γνωρίζει ότι μια ταχεία απόφαση για νέο πρόγραμμα αποτελεί προϋπόθεση για το εκ νέου άνοιγμα των τραπεζών, έτσι ώστε να αποφευχθεί μια αύξηση στο συνολικό χρηματοδοτικό κονδύλιο. Η Ε.Κ.Τ./Ε.Μ.Ε. θα διενεργήσει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Το συνολικό αποθεματικό θα εξυπηρετήσει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων που θα ακολουθήσουν την πλήρη αξιολόγηση αφού εφαρμοσθεί το θεσμικό πλαίσιο.

Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, που είχε ως επακόλουθο την πρόσφατη επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και χρηματοδοτικού περιβάλλοντος. Το Eurosummit υπενθυμίζει ότι τα Κράτη Μέλη της Ευρωζώνης υιοθέτησαν κατά τα τελευταία χρόνια μια εντυπωσιακή δέσμη μέτρων υποστήριξης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, η οποία εξομάλυνε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους και μείωσε σημαντικά τα κόστη.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, στο πλαίσιο ενός πιθανού μελλοντικού προγράμματος του Ε.Μ.Σ. και σε ευθυγράμμιση με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup το Νοέμβριο του 2012, το Eurogroup είναι έτοιμο να εκτιμήσει, αν χρειάζεται, πιθανά πρόσθετα μέτρα (ενδεχόμενες μεγαλύτερες περιόδους χάριτος και πληρωμής) στοχεύοντας να διασφαλίσει ότι οι μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες θα παραμείνουν σε βιώσιμο επίπεδο. Αυτά τα μέτρα θα εξαρτώνται από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ένα πιθανό νέο πρόγραμμα και θα εκτιμηθούν μετά την πρώτη θετική ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Το Eurosummit επισημαίνει ότι ονομαστικό κούρεμα του χρέους δε μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Οι Ελληνικές Αρχές επαναβεβαιώνουν την ανεπιφύλακτη δέσμευσή τους να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές πλήρως και εγκαίρως.

Εφόσον όλες οι προϋποθέσεις που περιλαμβάνονται στο παρόν έγγραφο πληρούνται, το Eurogroup και το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Μ.Σ. δύνανται, σύμφωνα με το άρθρο 13.2 της Συνθήκης του Ε.Μ.Σ., να εξουσιοδοτήσουν τους Θεσμούς να διαπραγματευθούν ένα νέο πρόγραμμα του Ε.Μ.Σ., εφόσον οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης του Ε.Μ.Σ. πληρούνται επί τη βάσει της αξιολόγησης του άρθρου 13.1. Για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα (κατά τα επόμενα 3-5 χρόνια), η Επιτροπή θα εργαστεί στενά με τις Ελληνικές Αρχές για να ενεργοποιήσει ποσό έως 35 δις ευρώ (μέσα από διάφορα προγράμματα της ΕΕ) προκειμένου να χρηματοδοτήσει επενδύσεις και οικονομική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων και ποσών για τις μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις. Ως ένα εξαιρετικό μέτρο, και δεδομένης της ιδιάζουσας κατάστασης της Ελλάδας, η Επιτροπή θα προτείνει την αύξηση της προ-χρηματοδότησης κατά 1 δις ευρώ, προκειμένου να δοθεί μία άμεση ώθηση στις επενδύσεις, υπό τη διαχείριση των οργάνων της Ε.Ε. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο για την Ευρώπη θα παρέχει, επίσης, χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την Ελλάδα.

«ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ»

Άρθρο 2

Φορολογικά Μέτρα

1. α) Η παράγραφος 1 του άρθρου 21 ν.2859/2000 (ΦΕΚ Α΄248) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Ο συντελεστής του φόρου προστιθέμενης αξίας ορίζεται σε είκοσι τρία τοις εκατό (23%) στη φορολογητέα αξία.

Κατ’ εξαίρεση, για τα αγαθά και τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα III του παρόντος, ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε δεκατρία τοις εκατό (13%).

Για τα αγαθά και τις υπηρεσίες για τα οποία υπάρχει ειδική πρόβλεψη στο Παράρτημα ΙΙΙ του παρόντος, ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε έξι τοις εκατό (6%.)

Ο συντελεστής ΦΠΑ που ορίζεται για τα αγαθά και τις υπηρεσίες του Παραρτήματος ΙΙΙ δεν εφαρμόζεται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της παρ. 13 του άρθρου 14.»

β) Η περίπτωση ιβ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 22 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«ιβ) η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης γενικά και οι στενά συνδεόμενες με αυτή παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών, που παρέχονται από δημόσια εκπαιδευτήρια ή από άλλα πρόσωπα αναγνωρισμένα από την, κατά περίπτωση, αρμόδια αρχή, εκτός από τα φροντιστήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών».

γ) Το Παράρτημα III αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙI

ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ (παράγραφος 1 του άρθρου 21)

Α. ΑΓΑΘΑ

Οι δασμολογικές κλάσεις του Παραρτήματος αυτού τέθηκαν όπως αυτές αναφέρονται στη Συνδυασμένη Ονοματολογία του έτους 2015 (Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1101/2014 της Επιτροπής της 31ης Οκτωβρίου 2014, ΕΕ L 312/2014).

1. Άλογα, γαϊδούρια και μουλάρια κάθε είδους, βοοειδή, χοιροειδή, προβατοειδή και αιγοειδή, ζωντανά. Εξαιρούνται τα άλογα ιπποδρομιών(Δ.Κ. EX 0101, 0102, 0103 και 0104).

2. Πετεινοί, κότες, πάπιες, χήνες, γάλοι, γαλοπούλες και φραγκόκοτες, ζωντανά, κατοικίδια (Δ.Κ. 0105).

3. Κουνέλια κατοικίδια, περιστέρια, ορτύκια, φασιανοί, πέρδικες, λαγοί και λοιπά ζώα και πτηνά, ζωντανά, που προορίζονται κυρίως για την ανθρώπινη διατροφή. Ζώα που εκτρέφονται για τη γουνοποιΐα. Μέλισσες. Ακάρεα (έντομα που χρησιμοποιούνται στις καλλιέργειες αντί εντομοκτόνων) (Δ.Κ. ΕΧ 0106).

4. Κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα, αλλά όχι αλλιώς παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα, από βοοειδή, χοιροειδή, προβατοειδή ή αιγοειδή, πετεινούς, κότες, γαλοπούλες και κουνέλια. Εξαιρούνται τα παραπροϊόντα σφαγίων καθώς και τα προϊόντα των Δ.Κ. 0209 και 0210 (Δ.Κ 0201, 0202, 0203, 0204, ΕΧ 0207, ΕΧ 0208).

5. Ψάρια, φιλέτα και άλλη σάρκα ψαριών, καλαμάρια, χταπόδια και σουπιές, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα αλλά όχι αλλιώς παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα. Εξαιρούνται τα συκώτια, αυγά και σπέρματα (Δ.Κ 0302, ΕΧ 0303, ΕΧ 0304, ΕΧ 0307).

6. Γάλα, έστω και σε σκόνη ή συμπυκνωμένο ή με προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών. Γιαούρτι χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών, μη αρωματισμένο, χωρίς προσθήκη φρούτων ή κακάου. Τυριά με εξαίρεση τα τυριά τριμμένα ή σε σκόνη, τα λιωμένα τυριά, τα τυριά με στίγματα της διάκρισης 0406 40 και τα τυριά με περιεκτικότητα κ.β. σε λιπαρές ουσίες που υπερβαίνει το 72%. Αυγά νωπά από όρνιθες του είδους Gallus Domesticus, για επώαση ή βρώσιμα. Μέλι φυσικό. (Δ.Κ ΕΧ 0401, ΕΧ 0402, ΕΧ 0403, ΕΧ 0406, ΕΧ 0407, 0409).

7. Άλλα φυτά ζωντανά (στα οποία περιλαμβάνονται και οι ρίζες τους), μοσχεύματα και μπόλια. (Δ.Κ. 0602)

8. Λαχανικά, φυτά, ρίζες και κόνδυλοι, βρώσιμα. Εξαιρούνται τα προϊόντα της Δ.Κ. 0714 (Δ.Κ. 0701, 0702, 0703, 0704, 0705, 0706, 0707, 0708, 0709, 0710, 0711, 0712, 0713).

9. Καρποί και φρούτα βρώσιμα (Δ.Κ. 0801, 0802, 0803, 0804, 0805, 0806, 0807, 0808, 0809, 0810, 0811, 0812, 0813).

10. Δημητριακά (Δ.Κ. 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007 και 1008).

11. Προϊόντα αλευροποΐας. Άμυλα κάθε είδους (Δ.Κ. 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106 και ΕΧ 1108).

12. Σπέρματα και καρποί ελαιώδεις που προορίζονται για σπορά. Κοπριά. Σπέρματα, σπόροι και διάφοροι καρποί, που προορίζονται για σπορά (Δ.Κ. ΕΧ 1201, ΕΧ 1202, 1203, ΕΧ 1204, ΕΧ 1205, ΕΧ 1206, ΕΧ 1207 και 1209).

13. Αρτεμισία, βασιλικός, χαμομήλι, μαντζουράνα η κοινή, μολόχα, δενδρομολόχα, μέντα (δυόσμος) όλων των ποικιλιών, ρίγανη, δενδρολίβανο, φασκόμηλο, τσάϊ του βουνού, δίκταμο, φλαμούρι, ευκάλυπτος, λεβάντα, αγριάδα η ιαματική και λουϊζα, νωπά ή ξερά, έστω και κομμένα, σπασμένα ή σε σκόνη (Δ.Κ. ΕΧ 1211).

14. Άχυρα και φλοιοί ακατέργαστων δημητριακών, έστω και τεμαχισμένα, αλεσμένα, συμπιεσμένα ή συσσωματωμένα με μορφή σβόλων. Γογγύλια Σουηδίας (γογγυλοκράμβες), τεύτλα κτηνοτροφικά, ρίζες κτηνοτροφικές, χορτονομές (FOIN, LUZERNE), τριφύλλια, κτηνοτροφικά λάχανα, χορτονομές λούπινου, βίκου και παρόμοια κτηνοτροφικά προϊόντα, έστω και συσσωματωμένα με μορφή σβόλων(Δ.Κ. 1213 και 1214).

15. Μαστίχα (λευκή ή μη), ακατέργαστη ή κατεργασμένη (Δ.Κ. ΕΧ 1301).

16. Ελαιόλαδο και τα κλάσματά του, έστω και εξευγενισμένα, αλλά όχι χημικώς μετασχηματισμένα. Άλλα λάδια και τα κλάσματά τους, που παίρνονται αποκλειστικά από ελιές, έστω και εξευγενισμένα, αλλά όχι χημικώς μετασχηματισμένα και μείγματα από αυτά τα λάδια ή τα κλάσματα με λάδια ή κλάσματα της κλάσης 1509 (Δ.Κ. 1509 και 1510).

17. Ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο ή από τεύτλα και ζαχαρόζη χημικώς καθαρή σε στερεή κατάσταση (Δ.Κ. 1701).

18. Παρασκευάσματα για τη διατροφή των παιδιών συσκευασμένα για τη λιανική πώληση. Ζυμαρικά, όχι ψημένα ή παραγεμισμένα ή αλλιώς παρασκευασμένα. Ψωμί, χωρίς προσθήκη άλλων ουσιών και όχι φρυγανισμένο ή περαιτέρω επεξεργασμένο. Κάψουλες κενές του τύπου που χρησιμοποιούνται για φάρμακα (Δ.Κ. ΕΧ 1901, ΕΧ 1902, ΕΧ 1905).

19. Νερά, στα οποία περιλαμβάνονται και τα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ούτε αρωματισμένα, μη αεριούχα (Δ.Κ. ΕΧ 2201).

20. Ξύδια και υποκατάστατα αυτών βρώσιμα που λαμβάνονται από οξικό οξύ (Δ.Κ. 2209).

21. Υπολείμματα και απορρίμματα των βιομηχανιών ειδών διατροφής. Τροφές παρασκευασμένες για ζώα. Εξαιρούνται τα παρασκευάσματα των τύπων που χρησιμοποιούνται για τη διατροφή των κατοικίδιων ζώων (Δ.Κ. 2301, 2302, 2303, 2304, 2305, 2306, 2307, 2308 και ΕΧ 2309).

22. Αλάτι (στο οποίο περιλαμβάνεται και το επιτραπέζιο και μετουσιωμένο αλάτι), έστω και σε υδατικό διάλυμα ή με προσθήκη αντισυσσωματικών ουσιών ή ουσιών που εξασφαλίζουν την καλή ρευστότητα. Θαλάσσιο νερό (Δ.Κ. ΕΧ 2501).

23. Φαρμακευτικά προϊόντα (Δ.Κ. 3001, 3002, 3003, 3004, 3005 και 3006).

24. Φάρμακα για την ιατρική του ανθρώπου των δασμολογικών κλάσεων 3003 και 3004. Εμβόλια για την ιατρική του ανθρώπου της δασμολογικής κλάσης 3002. (Δ.Κ. ΕΧ 3002, ΕΧ 3003, ΕΧ 3004). Ο συντελεστής του φόρου για τα αγαθά της παρούσας περίπτωσης ορίζεται σε έξι τοις εκατό (6%).

25. Λιπάσματα (Δ.Κ. 3101, 3102, 3103, 3104 και 3105).

26. Εντομοκτόνα, ποντικοφάρμακα, μυκητοκτόνα, ζιζανιοκτόνα, ανασχετικά της βλάστησης και ρυθμιστικά της ανάπτυξης των φυτών, απολυμαντικά και παρόμοια προϊόντα που παρουσιάζονται σε μορφές ή συσκευασίες για τη λιανική πώληση ή ως παρασκευάσματα, που παραδίδονται χονδρικά. Εξαιρούνται τα εντομοαπωθητικά, τα απολυμαντικά για οικιακές χρήσεις, τα εντομοκτόνα και κατσαριδοκτόνα που παρουσιάζονται σε φιάλες με προωθητικό αέριο ή σε σκόνη για οικιακές χρήσεις (Δ.Κ. ΕΧ 3808).

27. Προφυλακτικά από καουτσούκ (Δ.Κ. ΕΧ 4014).

28. Καυσόξυλα σε κυλίνδρους, κούτσουρα, μικρά κλαδιά, δεμάτια ή με παρόμοιες μορφές (Δ.Κ. ΕΧ 4401).

29. Πετσέτες (σερβιέτες) και ταμπόν υγείας και παρόμοια με αυτά είδη υγιεινής προστασίας της γυναίκας, από χαρτί ή από βάτες (Δ.Κ. ΕΧ 9619).

30. Εφημερίδες και περιοδικές εκδόσεις τυπωμένες. Ο συντελεστής του φόρου για βιβλία και βιβλία για παιδιά (Δ.Κ. ΕΧ4901, ΕΧ 4903)ορίζεται σε έξι τοις εκατό (6%).

31. Ειδικές ανυψωτικές συσκευές (σκάλες, ανελκυστήρες, μηχανήματα ανεβοκατεβάσματος αναπήρων και παρόμοια), που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση αναπήρων (Δ.Κ. ΕΧ 8428).

32. Γραφομηχανές με χαρακτήρες ΒRAILLE και ειδικές ηλεκτρονικές γραφομηχανές (ηλεκτρονικές συσκευές επικοινωνίας τσέπης), για ανάπηρα πρόσωπα (Δ.Κ. ΕΧ 8469).

33. Αυτοκίνητα οχήματα καινουργή, που προορίζονται για τη μεταφορά δέκα προσώπων ή περισσοτέρων συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού ειδικά κατασκευασμένα ή διασκευασμένα για τη μεταφορά αναπήρων και ατόμων με ειδικές ανάγκες, των οποίων οι ειδικές θέσεις καλύπτουν τουλάχιστον το 60% του συνόλου των θέσεων, εφόσον αγοράζονται, εισάγονται ή αποκτώνται από άλλο κράτος-μέλος της Κοινότητας από Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., που ασχολούνται με την εκπαίδευση, προστασία και περίθαλψη των ατόμων αυτών. (Δ.Κ. ΕΧ 8702).

34. Αμαξάκια τύπου πολυθρόνας και άλλα οχήματα για αναπήρους, έστω και με κινητήρα ή άλλο μηχανισμό προώθησης, ανταλλακτικά αναπηρικού αμαξιδίου και ερεισίνωτο (Δ.Κ. 8713 και ΕΧ 8714).

35. Αντισυλληπτικές συσκευές που ονομάζονται «ενδομήτρια αντισυλληπτικά», αυτολιπαινόμενοι καθετήρες, καθετήρες κεντρικοί για αιμοκάθαρση, καθετήρες σίτισης, καθετήρες περιτοναϊκής, καθετήρες κύστεως υπερηβικές, σύριγγες σίτισης, πιεσόμετρα ομιλούντα, βελόνες (για τις πένες ινσουλίνης), βελόνες τεχνητού νεφρού (Δ.Κ. ΕΧ 9018).

36. Είδη και συσκευές ορθοπεδικής, στα οποία περιλαμβάνονται και οι ιατροχειρουργικές ζώνες και επίδεσμοι και οι πατερίτσες. Νάρθηκες, υποστηρίγματα και άλλα είδη και συσκευές για κατάγματα. Είδη και συσκευές προθέσεως. Συσκευές για τη διευκόλυνση της ακοής στους κουφούς και άλλες συσκευές που κρατιούνται με το χέρι, φέρονται από τα πρόσωπα ή εισάγονται στον ανθρώπινο οργανισμό, με σκοπό την αναπλήρωση μιας έλλειψης ή τη θεραπεία μιας αναπηρίας. Συσκευές έκχυσης ινσουλίνης. Εξαιρούνται τα μέρη και εξαρτήματα των παραπάνω αγαθών (Δ.Κ. ΕΧ 9021).

37. Η παράδοση νερού.

38. Ηλεκτρική ενέργεια (Δ.Κ. 2716), το φυσικό αέριο (Δ.Κ. 2711), καθώς και θέρμανση μέσω δικτύου (τηλεθέρμανση).

39. Ανυψωτικό τουαλέτας (Δ.Κ. ΕΧ 3922), μπανιέρες για ανάπηρους(Δ.Κ. ΕΧ 3922, 6910, 7324), στηθόδεσμος μαστεκτομής - μαγιώ μαστεκτομής (Δ.Κ. ΕΧ 6212, 6112, 6211), προγράμματα για ηλεκτρονικούς υπολογιστές (jaws, supernova, hall, φωναισθησίας, fine reader) (Δ.Κ. ΕΧ 8523), εκτυπωτές Braille (Δ.Κ. ΕΧ 8443), ρολόγια χειρός (Braille) (Δ.Κ. ΕΧ 9102), πινακίδες γραφής (Braille), μέτρα (Braille) (Δ.Κ. ΕΧ 9017), μπαστούνια (λευκά και ηλεκτρονικά) (Δ.Κ. ΕΧ 6602),

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δήμητρα Μ. avatar
    Δήμητρα Μ. 20/07/2015 09:27:06

    Από τα παράδοξα του ΦΠΑ. Με 13% το χοιρινό σουβλάκι, με.. 23% αν είναι αλατισμένο! http://tinyurl.com/okz4lbv MSN Οικονομία | Copyright: Associated Press | 2 ώρες πριν

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.