Επιμένει το φάντασμα της δραχμής
05/09/2014 08:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιμένει το φάντασμα της δραχμής

Γιατί σήμερα οι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι που αλλάζουν έδρα εγκαταλείποντας την Ελλάδα πάνε πάλι στη ζώνη του Ευρώ; Φεύγουν γιατί τους έλειψε η δραχμή;

Η Γη είναι επίπεδη και είναι λάθος να πιστεύουμε ότι έχει σφαιρικό σχήμα ισχυρίζονται και σήμερα 60 επιστήμονες -μέλη μιας παγκόσμιας Οργάνωσης στις ΗΠΑ. Η δραχμή ως μοχλός σωτηρίας της οικονομίας θα είχε απομακρύνει την κρίση και την αποβιομηχάνιση της χώρας ισχυρίζονται μετά φανατισμού αυτόκλητοι «γνώστες» της πολιτικής παθογένειας της ελληνικής οικονομίας. Πόσο διαφέρουν οι πρώτοι από τους δεύτερους;

Και ιδίως πόσοι, αλήθεια, πιστεύουν ότι το πρόβλημα της οικονομίας μας είναι νομισματικό και έχει στη ρίζα του και την έξοδό μας από τη δραχμή;

Προσωπικά τους εκτιμώ γύρω στους 600 επειδή τόσοι μετρήθηκαν (όπως έμαθα) όταν θέλησαν να φτιάξουν μάχιμο... πολιτικό κόμμα.

Βέβαια πίσω από αυτούς μπορεί να είναι και κάποιες χιλιάδες καιροσκόποι και κερδοσκόποι της συμφοράς που μαζί με γνωστούς απατεώνες-«επενδυτές» και «επιχειρηματίες» ακόμη και μέσων ενημέρωσης λειτουργούν ως μεσάζοντες κεφαλαίων προσφερομένων να επενδυθούν στην δυστυχία των λαών από την οικονομική κατάρρευση της χώρας τους.

Και ακόμη πιο πίσω κάποιοι από τους ευρωσκεπτικιστές, ορισμένοι δανειστές της παρέας των Γερμανών και οι ονομαζόμενοι τεχνοκράτες των Βρυξελλών και του Λουξεμβούργου που είχαν λυσσάξει (το 2012-2013) να διώξουν την Ελλάδα από το ευρώ, «αξιοποιώντας» (τότε) και δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ότι το νόμισμα δεν είναι φετίχ.

Το πολύπλευρο πρόβλημα της πολιτικά μεθοδευμένης αποβιομηχάνισης της χώρας που σηματοδοτήθηκε ακόμη και με την κατάργηση (το 1982) του υπουργείου Βιομηχανίας, τότε που η βιομηχανία, εντός της ΕΟΚ, το είχε περισσότερο ανάγκη από κάθε άλλη περίοδο.

Πως όμως να αντισταθώ στην εκπληκτική αποτύπωση που κάνει για την ελληνική πολιτική πραγματικότητα ο σχολιαστής toronero μόνο σε δύο γραμμές. «Το ευρώ είναι σαν ένα αυτοκίνητο που αντικατέστησε ένα κάρο, τη δραχμή, αλλά οι κυβερνήσεις μας δεν γνώριζαν να οδηγούν... έτσι απλά».

Επιστρέφοντας (εξ ανάγκης πλέον), στην καρδιά του προβλήματος της αποβιομηχάνισης ξεκινώ με την επισήμανση του gregthess σε χθεσινό σχόλιο γιατί δίνει εικόνα όχι μόνο του σήμερα αλλά όλης της μεταπολίτευσης «...έφερα Δανούς επενδυτές να επενδύσουν σε υφιστάμενο εργοστάσιο στη Β. Ελλάδα και μόλις είδαν φορολογία, εισφορές, φόρους τρίτων κλπ έφυγαν και τελικά επένδυσαν στην Τουρκία.».

Φρεσκάροντας την μνήμη όσων έχουν μείνει στη σκόπιμη προπαγάνδα αποπροσανατολισμού από τις ευθύνες των πολιτικών της μεταπολίτευσης τους ερωτώ. Γιατί όταν μπήκαμε στην ΕΟΚ με βιομηχανία όντως σε (σχεδόν) γυάλινα πόδια που δεν μπορούσε να αντέξει τον ανταγωνισμό μετά την άρση των δασμών και με πολλούς ομίλους σε κακή σχέση ιδίων προς ξένα κεφάλαια οι πρώτες κυβερνήσεις Καραμανλή-Παπανδρέου δεν έκαναν απολύτως τίποτε για να στηρίξουν όχι τους συγκεκριμένους βιομηχάνους αλλά τις βιομηχανίες με το 1.000.000 και πλέον εργαζόμενους;

Γιατί δεν έκαναν τίποτε για να μείνει η βιομηχανία στον τόπο εκτός από τις κρατικοποιήσεις και την καταλήστευσή τους από τους αφισοκολλητές και τις συντεχνίες;

Γιατί ο Καραμανλής που έριξε στην θάλασσα να κολυμπήσουν (όπως καμάρωνε) τους ιδιώτες επιχειρηματίες δεν έριξε και το κράτος να κολυμπήσει;

Γιατί το 1981-1991 τα ΜΟΠ μοιράσθηκαν δεξιά - αριστερά ως λεφτά του Παπαντρέα και δεν έγιναν επενδύσεις;

Γιατί τράβαγαν τα μαλλιά τους τρεις Διοικήσεις της Εθνικής όταν κατάλαβαν πόσο θα πλήρωναν τις 43 προβληματικές που κρατικοποιήθηκαν, ενώ για όλες υπήρχαν συγκεκριμένες προτάσεις εξαγοράς από πλήθος ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών; Μήπως επειδή τα φέσια του 1 τρισ. δραχμών των αφισοκολλητών πληρώθηκαν από τις Τράπεζες και τους φορολογούμενους μεταξύ 1995-2000 σε δραχμές και όχι σε ευρώ;

Γιατί δεν λένε ότι τον όμιλο Ανδρεάδη με 28 μεγάλα συγκροτήματα και 40.000 εργαζόμενους και προσωπικά τον Ανδρεάδη δεν τον διέλυσαν μόνο ως ύποπτο Τραπεζίτη αλλά και λόγω προσωπικής πολιτικής βεντέτας που είχαν δύο κορυφαίοι πολιτικοί μαζί του; Γιατί αν και ύποπτος αποζημιώθηκαν οι κληρονόμοι του από τα λεφτά των φορολογουμένων με απόφαση Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων;

Γιατί εξαγοράσαμε την Ολυμπιακή από τον Ωνάση και δεν την δώσαμε σε δύο ομίλους που τότε την ζητούσαν (μαζί και ο Ανδρεάδης) με περισσότερα λεφτά από τα 60.000.000 δολάρια που έδωσε το κράτος; Για να την παραδώσουμε μήπως στις συντεχνίες της Ολυμπιακής, στους «κουμπάρους» και στους επιτήδειους και να φεσώσουν τον λαό με 2,5 δισ. ευρώ που τα πληρώσαμε ήδη; Γιατί δεν έσωσε η δραχμή την Ολυμπιακή;

Γιατί δεν λύσαμε τα προβλήματα του Νιάρχου με απλή συμμετοχή και του κράτους ή δεν πουλήσαμε τότε τον Σκαραμαγκά σε τρεις ενδιαφερόμενους εφοπλιστικούς ομίλους και τον καταντήσαμε μοντέλο κουφαριού; Γιατί μπήκαμε στο ευρώ και δεν πρόλαβε να τον σώσει η δραχμή;

Γιατί έγινε σχεδόν βίαιη κρατικοποίηση των ομίλων Δράκου - ΙΖΟΛΑ Τσάτσου - ΑΓΕΤ, Κεφάλα - SOFTEX, Σκαλιστηρη - FIMISCO, με αποτέλεσμα να τραβιέται το κράτος στα δικαστήρια μέχρι σήμερα; Πως δεν έσωσε η δραχμή και αυτές τις κρατικοποιήσεις;

Γιατί η ΛΑΡΚΟ του Μποδοσάκη στα χέρια του κράτους δεν κατάφερε να πάρει το δρόμο που της αρμόζει; Η απουσία δραχμής και εδώ;

Γιατί σήμερα οι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι που αλλάζουν έδρα εγκαταλείποντας την Ελλάδα πάνε πάλι στη ζώνη του Ευρώ; Φεύγουν γιατί τους έλειψε η δραχμή;

Γιώργος Κράλογλου

www.capital.gr

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ιδιώτης avatar
    Ιδιώτης 05/09/2014 11:45:36

    Επιμένει γιατί ξέρει... και ο επιμένων νικά.

  2. blue nile avatar
    blue nile 05/09/2014 12:20:28

    Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Το ότι έγιναν πολλά λάθη στην περίοδο της δραχμής δεν σημαίνει ότι η δραχμή ήταν χειρότερη για την ελληνική οικονομία από το ευρώ. Σκεφτείτε μόνο ότι επί δραχμής η Ελλάδα ήταν η πρώτη σε εξαγωγές στην Ευρώπη σε ζάχαρη ενώ τώρα πρώτη είναι η Γερμανία. Σαφέστατα και ένα κοινό νόμισμα έχει πολλά πλεονεκτήματα όπως ευκολία επενδύσεων και σταθερές τιμές. Όμως το ευρώ ήταν ένα κακά σχεδιασμένο νόμισμα. Εξασφάλιζε στις πλεονασματικές χώρες γιγάντωση των πλεονασμάτων τους χωρίς αντισταθμιστικά να προβλέπει κάποιον αυτοματοποιημένο μηχανισμό αναδιανομής πλεονασμάτων από τους πλεονασματικούς προς τους ελλειμματικούς υπό μορφή παραγωγικών επενδύσεων. Κάτι που ισχύει στην ένωση του δολαρίου, στις ΗΠΑ δηλαδή. Επιπρόσθετα είναι χίλιες φορές για μια χώρα να αντιμετωπίζει Κρίσεις όπως αυτή του 2008 με δικό της νόμισμα λόγω της λυτρωτικής υποτίμησης. Από αυτή την σκοπιά ήταν εγκληματική η επιλογή του Σημίτη και λοιπών εκσυγχρονιστών να βάλουν την ελληνική εύθραστη οικονομία στην ευρωζώνη για να χάσει έτσι τα όποια ψήγματα ανταγωνιστικότητας της ενώ το ευρώ δεν προέβλεπε τίποτα για την αντιμετώπιση Κρίσεων. Αυτό που επιμελώς κρύβουν όλοι οι άνευ όρων θιασώτες του ευρώ (από το οποίο δυστυχώς δεν μπορούμε να βγούμε χωρίς μια μεγάλη καταστροφή) είναι ότι αν είμασταν ακόμα στην δραχμή δεν θα είχαμε το μνημόνιο και την συνεπαγόμενη ανθρωπιστική Κρίση. Μια μεγάλη υποτίμηση θα κούρευε το χρέος (τα δάνεια που είχαμε ήταν στην δραχμή, μια υποτίμηση της αυτομάτως τα κούρευε) θα τόνωνε το εμπορικό ισοζύγιο και θα μπορούσαν να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι για ανάπτυξη. Όπως ακριβώς δεν έχει μνημόνιο η Βρετανία με τα τεράστια χρέη και την μη παραγωγική οικονομία και έχει μνημόνιο η Ιρλανδία που κάποτε κάποιοι εδώ την είχαν ως χώρα πρότυπο...

    • Naruto avatar
      Naruto @ blue nile 05/09/2014 12:41:02

      Συμφωνώ . Η απόλυτη αλήθεια .

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ Naruto 05/09/2014 14:39:33

        Και η απολυτα κατανοητη αληθεια! Μια απορια: με προσωπικη του πρωτοβουλια μας εβαλε ο Σημιτης στην Ευρωζωνη;

        • Naruto avatar
          Naruto @ Ρηνα 05/09/2014 16:39:08

          Πολύ καλή ερώτηση ,πεδίο για δημοσιογραφική έρευνα .

        • zame avatar
          zame @ Ρηνα 05/09/2014 19:03:37

          πολυ καλη ερωτηση.

    • common sense avatar
      common sense @ blue nile 05/09/2014 14:07:51

      Το άρθρο δεν είναι 'άλλα λόγια να αγαπιόμαστε' αλλά 'άρες μάρες κουκουνάρες' (ακόμα χειρότερα δηλαδή). Ανερμάτιστος και παντελώς αβάσιμος ευρω-φετιχισμός πασπαλισμένος με λαϊκίστικες αποσπασματικές αναφορές διαφόρων γεγωνότων της τελευταίας 30ετίας ώστε να στηριχτεί υποτυπωδώς η εξαγωγή αυθαίρετων συμπερασμάτων. Κατά τα άλλα, σε όσα αναφέρετε, συμφωνούμε απολύτως.

    • Geros avatar
      Geros @ blue nile 05/09/2014 20:47:36

      1. Πότε φίλε μου ήμασταν πρώτοι σε εξαγωγές ζάχαρης στην Ευρώπη? 2. Η Ελλάδα έχει πάρει σύμφωνα με μελέτη της Eurobank γύρω στα 200 δις από την E.E. , όχι τώρα τα δανεικά για την αντιμετώπιση της κρίσης , ΠΡΙΝ ως βοήθεια. Αυτό δεν είναι αντισταθμιστικό? 3. Τα δάνεια που είχαμε ήταν πάντα σε ευρώ , η υποτίμηση δεν θα τα κούρευε , αντιθέτως θα τα εκτόξευε στην στρατόσφαιρα! Τα δάνεια που ήταν σε δραχμές ήταν τα εσωτερικά , δηλαδή του Έλληνα καταθέτη. Αυτοί θα ήθελες να χάσουν τα λεφτά τους? Δεν λέω ότι η E.E. τα έκανε όλα τέλεια και δεν φταίει για πολλά από αυτά που μας οδήγησαν στην κρίση , όμως βρε παιδιά συγγνώμη αλλά εσείς του μπλόκ της δραχμής έχετε δημιουργήσει μια αφήγηση που δεν έχει πολύ επαφή με την πραγματικότητα. Μια Ελλάδα ισχυρή και εξαγωγική πριν , μια E.E. που δεν έδινε τίποτα σε αντιστάθμισμα και ένα χρέος που αν είχαμε δραχμή θα το είχαμε κάνει .... στραγάλια. Δεν είναι έτσι τα πράγματα φίλε μου. Τέλος με ενόχλησε ο χαρακτηρισμός "λυτρωτική" για την υποτίμηση , η υποτίμηση την τελευταία φορα που τσέκαρα είναι τρόπος για την ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ. Είναι ένα όπλο για την κρίση, αλλα όπως και τα όπλα που χρησιμοποιήσαμε δεν είναι αναίμακτη και δεν είναι χωρίς κόστος. Με την υποτίμηση θα φτώχαινε ο κόσμος όπως φτώχυνε και τώρα , γιατί η φτώχεια μέσω υποτίμησης είναι λύτρωση και η φτώχεια μέσω φορολογίας είναι ανθρωπιστική κρίση? Ακόμα ο μύθος περί της τόνωσης που θα έφερνε η υποτίμηση πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει! Πως θα ερχόταν η τόνωση? Με ποια εξαγωγικά προϊόντα? Θα υποτιμούσαμε το νόμισμα και την άλλη μέρα τι θα εξαγάγαμε? Τον κοπανιστό αέρα που παράγουμε? Το μονο που θα κατάφερνε η υποτίμηση θα ήταν την άλλη μέρα να δεχτούμε 10% περισσοτερους τουρίστες και να εισπράξουμε το μισό συνάλλαγμα! Φοβερή λύση!

  3. chp avatar
    chp 05/09/2014 15:26:40

    Με κάλυψε σχεδόν ο/η blu nile . Απλώς μια απορία που έχουμε κάποιοι που υποστηρίζουμε το εθνικό νόμισμα . Αφου είμαστε 600 δηλαδή όσοι οι Βουδιστές ή οι οπαδοί του Κρίσνα τότε πως είμαστε το φάντασμα της Ελλάδος ? Οι οπαδοί του Κρίσνα που είναι περισσότεροι είναι και αυτοί φάντασμα ?Ποσα φαντάσματα δηλαδή υπάρχουν? Να μην το κρύβουμε το ευρώ έχει αδιεξοδα.Οπως και η ΕΕ .Για αυτό ο αναρχοκομουνιστής δκτης της κεντρικής τράπεζας της Ελβετίας είχε δηλώσει ότι η Ελβετία δεν θα ντυθεί με τον ζουρλομανδύα του Ευρώ. Ας λύσουν τα προβλήματα της Ελλάδος με τα ευρώ ,οι ευρωλάγνοι εραστές του ,Μπορείτε? Μην κοιτάτε το ταβάνι παρακαλώ!

  4. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 05/09/2014 16:18:49

    Έγραψα τόσα από το 2010 μέχρι σήμερα για το θέμα, εδώ, στο antinews, ώστε σήμερα, μόνο περιληπτικά να αξίζει να σχολιάσω: Κατ' αρχήν αφού "επιμένει", δεν πρόκειται για φάντασμα: αυτά σβήνουν μόλις τα "ψάξει" κανείς. Επί πλέον, για να αμφισβητείτε κατά τόσο ιδεοληπτικό τρόπο ένα διαχρονικά καταξιωμένο εργαλείο οικονομικής πολιτικής, όπως το νόμισμα, δεν θα είστε, προφανώς, γνώστης της οικονομικής επιστήμης -και, νόμισμα δεν είναι το κέρμα που κρατάμε, αλλά το συναλλακτικό εργαλείο του οποίου καθορίζουμε ισοτιμία, διαθεσιμότητα, επιτόκια κλπ - αν η Ελλάδα, κατ' εσάς, έχει σήμερα νόμισμα, άλλο τόσο έχει και η Γαλλική Πολυνησία, που χρησιμοποιεί το Γαλλικό φράγκο -μήπως θυμάστε τον Παπα-Ντόκ και τις πτωχεύσεις του; Δηλαδή: ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΜΙΣΜΑ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΕΙ. ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ;;;;;;; Χρησιμοποιεί το νόμισμα του κατόχου της, όπως στην Τουρκοκρατία το γρόσι! Κανένα μειονέκτημα δεν θα είχε η δραχμή, αν δεν την "ρύθμιζε" ο Ελληνικός πολιτικός θίασος, ο ένοχος του παρελθόντος, του παρόντος και, όπως πάμε, και του μέλλοντος. Αυτός είναι ο ένοχος, που κρύπτεται πίσω από την εμμονή για το Ευρώ, που ούτε αυτό θα μας δημιουργούσε πρόβλημα -το αντίθετο-, αν είχαμε "Γερμανική" αυτοπειθαρχία, ως λαός και ως πολιτικό σύστημα. Τέλος πάντων, τώρα, που μετά τον Μπαλαντίρ και τον Βάλς, ξεσπάθωσε και ο Ντράγκι -διαβάστε αλλού για αυτό- και ζητούν έκδοση χρήματος και υποτίμηση του Ευρώ, μόνο οι πέτρες πλέον δεν αντιλαμβάνονται το Ευρώ σαν πρόβλημα -δυστυχώς για εμάς όχι το μοναδικό.

    • Γρηγόρης. avatar
      Γρηγόρης. @ ΠΗΛΕΑΣ 05/09/2014 17:59:02

      Αγαπητέ συνάδελφε, μια παρατήρηση μόνο. Για τους Γερμανούς και τους δορυφόρους τους (Αυστιακούς, Λουξεμβούργιους, Φινλανδούς και Ολλανδούς) το Ευρώ κάθε άλλο παρά πρόβλημα είναι...

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Γρηγόρης. 05/09/2014 20:30:25

        Μα, νομίζω, το αναφέρω στην προτελευταία παράγραφο του σχολίου μου.

  5. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 05/09/2014 17:59:33

    Αυτό που λέει ο αρθρογράφος είναι ότι για τα χάλια μας φταίνε οι πολιτικές κι όχι το νόμισμα. Αυτονόητο, και το στηρίζει με την αναφορά σε φαύλες πρακτικές του παρελθόντος που από τη μία εν πολλοίς ήταν δυνατές εξ αιτίας του εθνικού νομίσματος που έκοβες και πληθώριζες όσο ήθελες, και από την άλλη τα προβλήματα που προέκυψαν δεν λύθηκαν από την ύπαρξη της δραχμής. Συμπέρασμα: αν είμαστε φαύλοι δε μας σώζει το νόμισμα, αν είμαστε σοβαροί το ευρωνόμισμα μας έδινε μια ευκαιρία να ξεφύγουμε από τη μιζέρια του παρελθόντος. Δε σταθήκαμε σοβαροί, σπαταλήσαμε όλες τις ευκαιρίες και τώρα κλαίμε σαν τις μωρές παρθένες και ζητάμε σωτηρία από το νόμισμα, λες κι αυτό θα μας βάλει μυαλό, λες κι αυτό θα μας αυξήσει την παραγωγικότητα, θα μας μειώσει τη γραφειοκρατία, θα κάνει το δημόσιο αποτελεσματικό, θα κάνει τη δικαιοσύνη δίκαια και γρήγορη, θα φέρει συναίνεση στο πολιτικό φάσμα για τα βασικά της οικονομικής πολιτικής, θα μας δώσει παιδεία και θα μας κάνει μυαλωμένους και όχι οικονομολόγους του διαδικτύου.

  6. chp avatar
    chp 05/09/2014 18:04:00

    Ενοώ τα εξής : O Γιώργος Κράλογλου τραγικά φάσκει και αντιφάσκει . Μιλά αρχικά για ένα θέμα ταμπού ,την εισδοχή μας στην ΕΟΚ το 80'. Μπήκαμε με άθλια συμφωνία. Δεν το λέω εγώ το έχει πεί ο Ψυχάρης (πατήρ) . Μπήκαμε για ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ λόγους και οι εταίροι μας ζητούσαν μέχρι να και να έχουμε διπλό σύστημα τηλεοράσεως (διεθνής πρωτοτυπία) ,ανοίξαμε όλη την οικονομία μας στα ξένα προιόντα . Κατά τον αρθρογράφο για όλα φταίμε εμείς ,όχι η επονείδιστη συμφωνία.Από την μια μιλά για γυάλινα πόδια και από την άλλη ότι για όλα φταίει μόνο το πολιτικό σύστημα . Πλήρης αντίφαση ! Φυσικά φταίει και η κλεπτοκρατία σε πολύ μεγάλο βαθμό . Η κλεπτοκρατία όμως ήταν ορφανή με την δραχμούλα , ισχυρή βέβαια αλλά ορφανή . Βρήκε στοργικούς γονείς . Οπως ο βασικός μέτοχος και ο Χριστοφοράκος . Φυσικά και η επιστροφή στο εθνικό νόμισμα δεν είναι πανάκεια . Μην ξεχνούμε όμως την ανάπτυξη της Ελλάδος μετά την πλήρη καταστροφή από δεκαετή πόλεμο για 25 -30 χρόνια παρά τα πιό οξυμένα πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα. Τα οικονομικά είναι απλά αν κάνεις καλούς λογαριασμούς και ταμείο .Αυτό το έχουμε ξεχάσει κάποια χρόνια,από το 1980 .Δεν έχει σχέση με την μορφή του πολιτεύματος ή την "ιδεολογία" . Με το τεφτέρι έχει ! Το απλό και ασήμαντο τεφτέρι! Το έχουμε ή είμεθα με το "προτσές της Επανάστασης " και το "εοκ /εε είσαι η πατρίδα μας" ?

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ chp 05/09/2014 19:20:32

      Το προβλημα ειναι οτι εστω και αν οι πολιτικοι αναγνωριζουν τα πλεονεκτηματα του ιδιου νομισματος, ο αθλος της επαναφορας του, γιατι περι αυτου προκειται, θα επιφερει τετοιους κλυδωνισμους που κανεις πολιτικος δεν θελει να αναλαβει το ρισκο. Επι πλεον η οικονομια δεν εχει καμμια σχεση με αυτην που ειχαμε οταν εγκαταλειψαμε τη δραχμη....Οποτε ολοι σκεφτονται: προχωραμε ετσι και αν συμβει κατι γενικοτερο, μεγαλο, απροβλεπτο, μπορει να επωφεληθουμε. Οταν η εναλλακτικη φανταζει χειροτερη; Εδω κολλαει το "μπρος γκρεμος και πισω ρεμα¨...

  7. zame avatar
    zame 05/09/2014 19:54:45

    κακή οδήγηση η κακοσχεδιασμένοι δρόμοι ..? (που συνεβαλαν -μαζί με τους στοργικούς γονείς-&-την επονείδιστη συμφωνία στο άνοιγμα της οικονομίας στα ξένα προϊόντα- στην προβληματική οδήγηση..με ολες τις παράμετρες συνέπειες..κλπ Μετά ΠΩΣ να μην επιμένουν ολα τα φάντασματα μαζι.. με την αμήχανη σιωπή..

  8. Naruto avatar
    Naruto 05/09/2014 20:16:13

    Η έξοδος απο την ευρωζώνη αυτή την στιγμή ειναι ανέφικτη λόγω των κλυδωνισμών που θα προκαλούσε όχι μόνο στην ελληνική οικονομία αλλά και ευρύτερα . Η μόνη ασφαλής έξοδος θα μπορούσε να επιτευχθεί είτε με κατάρρευση του ευρώ και διάλυση της ευρωζώνης είτε με μια ομαδική αποχώρηση αρκετών χωρών . Και πάλι χωρις να αποφύγουμε εντελώς τους κλυδωνισμούς αλλά με μικρότερο κόστος . Σε κάθε περίπτωση θα θυσιαστεί μια γενιά μέχρι να ορθοποδήσουμε ξανά .

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Naruto 05/09/2014 20:41:52

      Αν καταρρεύσει το Ευρώ, η έξοδος δεν θα είναι "ασφαλής", αλλά "αναγκαστική". Ασφάλεια, με τους παρόντες πολιτικούς, δεν υπάρχει... Σε κάθε περίπτωση, θα θυσιαστεί μια, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, γενιά...

      • panas avatar
        panas @ ΠΗΛΕΑΣ 06/09/2014 23:36:38

        Ο νηφάλιος τρόπος με τον οποίο κάποιοι σχολιαστές αποδέχονται την αναγκαιότητα να χαθεί μια οι περισσότερες γενιές ΕΛΛΗΝΩΝ είναι άκρως αποκρουστικός. Μιλούν για τους ίδιους ή τα παιδιά τους; Αν ναι, ας είναι. Άλλοι παλεύουν και άλλοι αποδέχονται το πεπρωμένο τους. Αν είναι οι ίδιοι και οι γόνοι τους, όμως, βολεμένοι, μιλάμε για μια μεγάλη κακοήθεια και χαιρεκακία!!!

  9. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 05/09/2014 21:45:51

    Τελικά, το αρθρο κραδαίνει εν τίτλω την Δραχμή και περιγράφει την κακοδιοίκηση της χώρας, χρεώνοντας στην δραχμή το ότι δεν την διόρθωσε! "Από την πόλη έρχομαι..." δηλαδή. Να θυμίσω στον αρθρογράφο ότι η δραχμή, σαν εργαλείο διορθώσεως των ατασθαλιών των μεταχουντικών κυβερνήσεων (η χούντα ήταν οικονομικά άψογη), μας έβγαλε 25 χρόνια στην πλάτη της ενώ το Ευρώ μας "κλώτσησε" μετά 10ετια (βάζω και 2-3 χρόνια "σκληρής" ισοτιμίας προσαρμογής) γιατί, απλά, δεν είχαμε το βασικό εργαλείο διορθώσεως της ανταγωνιστικότητος (νόμισμα). Τέλος πάντων. Για να καταλάβουν και οι νεότεροι τι συνέβαινε ΚΑΙ επί δραχμής ΚΑΙ επί Ευρώ στην παραγωγή μας, όσες βιομηχανίες (κυρίως) ξέφευγαν από την Σκύλλα των συνδικαλιστών, που πέτυχαν το κλείσιμο του Στασινόπουλου, της GOODYEAR, της PIRELLI, του Θεοχαράκη και άλλων μεγάλων, έπεφταν στην Χάρυβδη των κυβερνητικά ελεγχόμενων τραπεζών, που για να σου δώσουν αναπτυξιακό δάνειο για να αντιμετωπίσεις τον ελεύθερο, πλέον, ανταγωνισμό των ξένων, σου έδιναν και μια λίστα "προαπαιτούμενων" μιζών, αλλά και διορισμών κομματικών "ανηψιών", που, βέβαια, ξέροντας ότι η παραμονή τους στον σβέρκο σου δεν ήταν θέμα δικής τους αποδόσεως, έκαναν ότι μπορούσαν για να μην αποδώσουν οι ίδιοι και να κομματικοποιήσουν και τους λοιπούς εργαζομένους σου: Η επιχείρησή σου στραγγαλιζόταν και γινόταν φωλιά εχιδνών ή ΔΕΝ χρηματοδοτείτο (ούτε έπαιρνε κρατικές αναθέσεις, εννοείται). Πόσοι μπορούσαν να αντέξουν έτσι; (περιπτώσεις Πειραϊκής-Πατραϊκής, ΙΖΟΛΑ, ΠΙΤΣΟΣ -που πουλήθηκε στην BOSCH-SIEMENS και έγινε υπόδειγμα Γερμανικής εργασιακής πειθαρχίας, χωρίς συνδικαλιστές και χωρίς πρόσβαση των πολιτικών μας- ΕΤΜΑ, κλπ). Για να γυρίσουμε. όμως, στο θέμα, η ορθή λύση θα ήταν η ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ επιστροφή στην δραχμή στο τέλος του 2009, προσωρινή απαγόρευση εξαγωγής συναλλάγματος (όπως δέχτηκε η ΕΕ (!) να γίνει στην Κύπρο), υποτίμηση κατά 25-30% για άμεση τόνωση της ανταγωνιστικότητος ΧΩΡΙΣ μείωση των ονομαστικών απολαβών και αυστηρή νομισματική πολιτική στην συνέχεια με ταυτόχρονη έντονη δημοσιονομική προσαρμογή για να αποφευχθεί ο ανεξέλεγκτος πληθωρισμός. Και επιστροφή στο Ευρώ, αν,όταν,όποτε, αλλά με το σπαθί μας, όχι με ψέμματα (που βόλευαν τους... Γερμανούς, τελικά). Έτσι προστάζουν τα βιβλία, για να αποφύγεις την πολύ οδυνηρότερη και πολύ αναποτελεσματικότερη "εσωτερική υποτίμηση", που γευόμαστε τώρα (οι πολλοί, όχι όλοι, όπως σε μια "κλασσική"). ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ! Όσα αναφέρονται σε ελεύθερα κράτη και όχι σε αποικίες, βέβαια... Που έχουν νόμισμα και ΔΕΝ παραλαμβάνουν Σχέδια Νόμων σε ξένη γλώσσα. Αλλά αυτά απαιτούσαν ανύπαρκτα πολιτικά πρόσωπα και, ίσως, ανύπαρκτο λαϊκό φρόνημα. Οπότε... να'μαστε! Και καλά είμαστε και με το Ευρώ...
    Υ.Γ. Αλλά, το SUCCESS STORY εγώ το ψάχνω ακόμη....

    • Naruto avatar
      Naruto @ ΠΗΛΕΑΣ 05/09/2014 23:17:14

      << Ψάξε ψάξε κάτι θα βρείς >> όπως έλεγε και το τραγουδάκι στο στρατό αν το θυμάσαι . Αν βρεθεί πάντως Πέστο και σ´εμένα γιατί σταμάτησα να ψάχνω .

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ ΠΗΛΕΑΣ 06/09/2014 00:00:56

      η επιστροφή σε εθνικό νόμισμα (ειδικά σε συνθήκες 2010) θα εκανε την εμπειρία του μνημονίου και της εσωτερικής υποτίμησης που βιώνουμε να μοιαζει με παιδική χαρά .. ευτυχώς δεν μπορώ να σου το αποδείξω, και ευτυχώς που καποιοι εντός (και εκτός) το διαπιστωσαν την τελευταία στιγμή.. η ιστορία φυσικά δεν επιφυλασσει δάφνες για αποφυγή κρισεων και για καταστροφές πυ δεν έγιναν.. τώρα το να λέμε ότι ΑΝ είχαμε εθνικό νόμισμα ΘΑ βγαίναμε ευκολότερα απο την κρίση, και να κανουμε αναλύσεις για τα πλεονεκτηματα της αυτόνομης νομισματικης πολιτικης φαινεται αστείο.. προφανώς πολιτική δεν γίνεται με τα ΑΝ - αν πρέπει για να πάω απο το Α στο Β να καταστραφώ ποιό ακριβώς το νόημα .. αν κατεβεις 50% και ανέβεις 90% πάλι χαμένος είσαι .. και με το 'ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ' πιστεψέ με το αρχικό σοκ θα ήταν πολύ μεγαλυτερο (ειναι και κατι 170δις καταθεσεων για τις οποια δε λεει κανεις σε τι θα μετατρέπονταν.. εν μια νυκτί..)

    • Grigoris. avatar
      Grigoris. @ ΠΗΛΕΑΣ 06/09/2014 08:08:33

      Αγαπητέ Πηλέα , αυτά είναι καλά, αλλά είναι υποθέσεις του τύπου "αν είχαμε, θά ..." Γιατί όπως είπε και ο Ρομάνο Πρόντι θα μπορούσε να γίνει αυτό που η λογική και η Ευρωπαική Νομοθεσία επιβάλλει. Ητοι, αφού δεν υπάρχει Ελληνικό, Ιταλικό κλπ Ευρώ, είναι Παράνομο και Αντιευρωπαικό να υπάρχει Ελληνικό , Ιταλικό κλπ. χρέος. Αφου όλοι ξέρουν οτι το "χρέος" αυτό δημιουργήθηκε για το κοινο όφελος ολων των μελών της Ευρωζώνης. Γι αυτό ουδέποτε έκανε κάτι η Ευρωζώνη για να το περιορίσει αν και το γνώριζε πολύ καλά απο ιδρύσεώς της, αλλά το αντίθετο, όπως τα είπε και ο Κον Μπεντιτ, μέχρι που έσκασε η Leehman Brothers και οι Ευρωπαικές τράπεζες γέμισαν με Αμερικανικά τοξικά παράγωγα. Και αυτό είναι που παρήγαγε πλεονάσματα που ώφειλαν να επαναδιανεμηθούν αναλογικά στους εταίρους και όχι να τα καρπώνεται παράνομα ο ισχυρότερος. Μετά το 1989 και την επανένωση των Γερμανιών ουσιαστικά έχουν παραβιαστεί οι βασικές αρχές της ισοτιμίας και της Αλληλεγγύης μεταξύ των εταίρων γι αυτό το κοινό νόμισμα αντί να γίνει πραγματικά κοινό σαν το δολλάριο, έγινε καμουφλαρισμένο μάρκο με ολίγην απο Γαλλικό φράγκο. Με τη σημερινή νοοτροπία των Γερμανών, ακόμα κι αν δεν υπήρχε κοινό νόμισμα, η κατάντια της Ευρωζώνης μάλλον θα ήταν χειρότερη απο τη σημερινή και εμείς περισσότερο Ψωροκώσταινα απο το 1981...

  10. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 06/09/2014 02:44:19

    Ναι, αν δεν είχαμε υιοθετήσει το ευρώ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ θα είμασταν σήμερα πολύ καλύτερα. Γυρίστε πίσω στη δεκαετία του 1990. Τη στιγμή που όλος ο Ευρωπαικός Νότος, απο Πορτογαλία μέχρι Ιταλία και στη συνέχεια Κύπρο, μπαίνει σε τροχιά ευρώ, φαντασθείτε μια χώρα-εξαίρεση που ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ θα επέμενε στο παλιο της νόμισμα, τη δραχμή: Πιθανότατα καμμια επένδυση στη χώρα αυτή τη "Δανία του Νότου", η αποβιομγχάνιση θα συνεχιζόταν χωρίς να διογκωθεί ο τριτογενής, το "γρήγορο" χρημα θα την απέφευγε, θα είχαμε 2 δεκαετίες flat οικονομίας με διαρκή ανεργια το "άνετο" 10-15 %. Μόνο με τουρισμο και κρατικό τομέα. Άρα και καμμιά φούσκα, οικονομική, τραπεζική, καταναλωτική ή άλλη. Οι μισθοί θα έμεναν περίπου στα επίπεδα του 1990, οι τιμές των ακινήτων επίσης. Όχι φούσκα σημαίνει και όχι σκασμένη φούσκα, όχι χρεωκοπία, όχι μνημόνιο. Αλλά περίπου σταθερά στα επίπεδα μισθών και κατανάλωσης του 1990, ότι η Σερβία η FYROM και η Βουλγαρία σήμερα. Δεν θα είχε γίνει καμμιά ταλάντωση - εκεί που ήμασταν εκεί θα είμαστε και τώρα. Ψυχολογικά είναι πιό άνετο. Με νούμερα, θα ήταν αρκετά πιο κάτω απο το σημείο που είμαστε σήμερα. Τι μετρά, η ψυχολογική άνεση ή τα νούμερα; Με οικονομικά κριτήρια διαλέγει κανεις και παίρνει. Κάθε (κατα φαντασίαν πλέον) επιλογή έχει τα οικονομικά υπέρ και τα κατά. Το δίλημμα όμως, ξεπεράστηκε ως γνωστόν με κριτήρια ΠΟΛΙΤΙΚΑ. Όχι οικονομικά. Άρα η όλη συζήτηση είναι περί όνου σκιάς. Σε τέτοια θέματα, πάντα - χθες, σήμερα, αύριο - η πολιτική αποφασίζει, η οικονομία πειθαρχεί. Έτσι ήταν, έτσι θα είναι.

    • βαγόνι avatar
      βαγόνι @ Uncle Stgm 06/09/2014 11:06:21

      Αυτό που μπορεί κανείς να ισχυριστεί,με σχετική σιγουριά, είναι ότι η έξοδος σήμερα είναι απαγορευτική...οι λόγοι έχουν πολλαπλώς εκτεθεί και απο έγκυρους αναλυτές...για την περίοδο της εισόδου στην ευρωζώνη,τα πράγματα δεν είναι τόσο ευθύγραμμα...ακόμη και το 2002, 6 χρόνια μετά τη "στροφή" Σημίτη,υπήρχαν δυνατότητες παραμονής στη δραχμή...ή,το ελάχιστο,άλλης προετοιμασίας για την ένταξη στο σκληρό νόμισμα,που στριμώχνει πολύ τις περιφερειακές χώρες...οι αναλογίες με τη Σερβία και τη Βουλγαρία δεν προσφέρονται,ώς αποτρεπτικό παράδειγμα...και μόνο το γεγονός,ότι η Ανατολική Γερμανία στοίχισε και στοιχίζει ακόμη στους Γερμανούς, δείχνει το ασύμβατο του παραδείγματος...άλλοι χώροι, άλλες δομές,άλλο ιστορικό...! Το θέμα,βέβαια,είναι τώρα τί γίνεται...μεσοπρόθεσμα, όλες οι πιθανότητες παραμένουν ανοιχτές...εντός και εκτός ευρώ, μας αρέσει ή όχι...τα υπόλοιπα είναι σενάρια,με έντονη χροιά"προσωπικών" προτιμήσεων!

  11. zame avatar
    zame 06/09/2014 12:42:28

    Αν (η πολιτική αποφασίζει, & η οικονομία πειθαρχεί) (Όχι φούσκα σημαίνει και όχι σκασμένη φούσκα!) ..προς χρηση αποφυγής δόλιας συνυπαιτιότητας ? ..η ανεπαρκούς δραστηριότητας ? γιατι κακά παιδιά δεν υπαρχουν.. αλλά κακοί γονείς.. αν ομως εκπαιδευονται ετσι .. τοτε γιατι δεν υπονομευουν την Πολιτικη.

  12. kastis avatar
    kastis 06/09/2014 23:58:26

    Κακή η επιλογή να αναπαράγετε άρθρο τού Κράλογλου. Ο άνθρωπος μονίμως κάνει προπαγάνδα χωρίς στοιχεία ή και με παραποιημένα στοιχεία. Είμαι υπέρ τής επιστροφής σε εθνικό νόμισμα (αλλά με πολλά άλλα προαπαιτούμενα) αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που θεωρώ το άρθρο κάτω τού μετρίου.

  13. Αρχέλαος avatar
    Αρχέλαος 07/09/2014 00:06:25

    Μιάς και αναφέρθηκε η Goodyear. Ο λόγος της διακοπής λειτουργίας της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν οι τάχα κακοί συνδικαλιστές. Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην Ευρώπη Sylvain Valensi είχε αναγνωρίσει πως οι εργασιακές σχέσεις ήταν πολύ καλές,ιδίως τα τελευταία 5-6 χρόνια της εταιρείας και δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό παράγοντα παραγωγής. Ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή Ακόμα,αναγνωριζόταν η κερδοφορία της επιχείρησης.

  14. δραχμή επειγοντως avatar
    δραχμή επειγοντως 07/09/2014 07:15:26

    Το ευρώ ηταν η ταφόπλακα της Ελλάδας. Μακάρι να βγαιναμε εστω και τωρα κι ας χανόταν μια γενιά. Αρκεί να ειχαμε την ευκαιρία να φύγουν οικειοθελώς οι τριτοκοσμικοι μετανάστες, που με νόμισμα την δραχμή δεν θα κάθονταν στην χωρα ουτε δεμένοι! Η δραχμουλα θα έσωζε τις μελλοντικές γενιές κι οι σημερινές ας πλήρωναν τα επιχειρα των πράξεων και των επιλογών τους.

    • Geros avatar
      Geros @ δραχμή επειγοντως 07/09/2014 10:15:48

      Συμπεραίνω από δυο πράγματα ότι είσαι πολύ μικρός στην ηλικία. 1. Είσαι τόσο μικρός που δεν θυμάσαι ότι στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα εκατοντάδες χιλιάδες παράνομοι μετανάστες ήρθαν στην Ελλάδα και από όσο θυμάμαι ΕΙΧΑΜΕ ΔΡΑΧΜΗ !!! 2. Είσαι τόσο μικρός που δεν έχεις παιδιά. Γιατί αν είχες παιδιά αγαπητέ , την φράση "και ας χαθεί μια γενιά" δεν θα την έλεγες ποτε γιατί η γενιά αυτή ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ !!! Τραβα λοιπόν να ονειρεύεσαι το χάσιμο των δικών σου παιδιών αν θες και άσε τα δικά μας ήσυχα! Άντε!

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ Geros 07/09/2014 16:14:01

        !!

    • Χαβιάρης avatar
      Χαβιάρης @ δραχμή επειγοντως 07/09/2014 17:26:08

      !!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.