#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/05/2012 21:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκτός τόπου και χρόνου η Κομισιόν πιέζει για νέα μέτρα!



Έκθεση – σοκ για την ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της, παρουσίασε σήμερα η Κομισιόν επιβεβαιώνοντας ότι τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα και στέλνοντας αυστηρές προειδοποιήσεις για τις δεσμεύσεις που πρέπει να λάβει η Ελλάδα, κυρίως σε ότι αφορά το πακέτο των 11,6 δισ. ευρώ.

Όμως, η έκθεση αυτή φαίνεται να έχει συνταχθεί χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι δραματικές αλλαγές στην κοινωνία της Ελλάδας. Οι Έλληνες δεν μπορούν να αντέξουν νέα σκληρά μέτρα, δεν μπορούν να πληρώσουν φόρους ενώ το κράτος χρωστά δεκάδες δισ. αλλά δεν μπορεί να καταβάλει χρήματα ούτε για φάρμακα.

Στη χώρα υπάρχει μια επίσημη εσωτερική στάση πληρωμών και η όλη η κατάσταση μοιάζει με καζάνι έτοιμο να εκραγεί. Άλλωστε, για το λόγο αυτό έχουν αυξηθεί τα ποσοστά των λεγόμενων αντιμνημονιακών κομμάτων και ειδικά του ΣΥΡΙΖΑ.

Κι όμως, οι γραφειοκράτες της Κομισιόν, παρ’ ότι έχουν επαναστατήσει στην ιδέα να βγει πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ που θα καταγγείλει το Μνημόνιο και παρ’ ότι βλέπουν ότι ο ελληνικός λαός δεν αντέχει και ψηφίζει όποιον του υπόσχεται απαλλαγή από το δράμα, εντούτοις, οι πιέσεις των Βρυξελλών συνεχίζονται.

Κι όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, σε μια στιγμή που τα πάντα έχουν καταρρεύσει το να ζητάς εδώ και τώρα μέτρα 11,6 δισ. και ποιος ξέρει πόσα άλλα, ουσιαστικά αλείφεις με βούτυρο το ψωμί των αντιευρωπαϊστών.

Εμφανώς λοιπόν η Κομισιόν είναι εκτός τόπου και χρόνου όταν ολόκληρη η Ευρώπη μιλά ξεκάθαρα πλέον για επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Κομισιόν εκτιμά ότι το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού θα ανέλθει στο 5,5% του ΑΕΠ το 2013 -2014 και επομένως η Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσει σε νέες περικοπές δαπανών τους επόμενους μήνες.

Η ελληνική οικονομία θα εμφανίσει ύφεση της τάξης του 4,7% ή ακόμα μεγαλύτερη το 2012 και η ανάκαμψη ίσως έρθει το 2014. Η Κομισιόν τονίζει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει ανεπαρκή πρόοδο στη μεταρρύθμιση των διαδικασιών για τις προμήθειας του δημοσίου και της φορολογικής πολιτικής της, η οποία θα έπρεπε να έχει εγκριθεί από το κοινοβούλιο τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται πως οι κίνδυνοι εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος θα παραμείνουν πολύ υψηλοί, ενώ η επιτυχία του μνημονίου εξαρτάται κυρίως από την Ελλάδα. Τονίζει πως πρέπει να υπάρξει  πλήρης και έγκαιρη εφαρμογή της δημοσιονομικής πολιτικής και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που θα στηρίξουν την ανάπτυξη.

«Η διεθνής οικονομική βοήθεια μπορεί να συνεχιστεί μόνο με την προϋπόθεση η εφαρμογή των πολιτικών να βελτιωθεί», τονίζει η Κομισιόν ενώ προσθέτει «Η αποφασιστικότητα των ελληνικών αρχών στην εφαρμογή των συμφωνηθέντων πολιτικών θα δοκιμαστεί τους επόμενους μήνες όταν θα πρέπει να προσδιοριστούν τα μέτρα για τη μείωση του τεράστιου ελλείμματος της περιόδου 2013- 2014. Στο ίδιο πνεύμα, η δημιουργία σταθερής ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας απαιτεί μεγαλύτερες προσπάθειες και στοχευμένα μέτρα».

«Η επόμενη αξιολόγηση του μνημονίου θα κριθεί από το πολιτικό αποτέλεσμα των επαναληπτικών εκλογών της 17ης Ιουνίου και ένα πρώτο σχέδιο της τρόικας είναι να κατέβει στην Αθήνα τέλη Ιουνίου με αρχές Ιουλίου αν και η ημερομηνία μπορεί να αναθεωρηθεί τις επόμενες εβδομάδες», σημειώνει η Κομισιόν.

Εν τω μεταξύ, έκκληση στην Ελλάδα να τηρήσει τις δεσμεύσεις, έκανε ο Ολι Ρεν αν και σημείωσε ότι σέβεται την προεκλογική περίοδο.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δαφνούλα avatar
    Δαφνούλα 30/05/2012 22:16:07

    Η Ελληνική κοινωνία βράζει το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν αντέχει αλλά μέτρα.Όποια κυβέρνηση και να βγει, αν συνεχίσει την προηγούμενη πολιτική των οριζόντιων περικοπών,των χαρατσιών,της εξαθλίωσης ,της μιζέριας και το χειρότερο από όλα της παράδοσης της εθνικής μας κυριαρχίας, δεν θα αντέξει για πολύ.Θα φύγει νύχτα και άνιφτη όπως λένε στο χωριό μου....Δεν μπορώ να καταλάβω την σκοπιμότητα αυτής της ανακοίνωσης από την κομισιόν που δίνει βούτυρο στο ψωμί του ΣΥΡΙΖΑ. Αναρωτιέμαι όμως μήπως τελικά επίτηδες βγάζουν αυτές τις ανακοινώσεις για να ωθήσουν τον λαό με έντεχνο τρόπο να ψηφίσει συριζα για να έχουν πάτημα να μας βγάλουν τελικά από το ευρω ισχυριζόμενοι ότι ο λαός ψήφισε εναντίον του ευρώ και της ευρωπαικής ένωσης???

  2. victoria (true) avatar
    victoria (true) 30/05/2012 22:34:28

    Θέλουν Τσίπρα, δεν εξηγείται αλλιώς.

    Μήπως έχει βάση το να θέλουν να μας βγάλουν έξω αλλά να φταίνε οι Έλληνες;

  3. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 30/05/2012 23:12:11

    Έτσι. Προφανώς και "σπρώχνουν" Τσίπρα με χίλια. Τη μία ο ναζί σακάτης, την άλλη ο διακοσμητικός Πορτογάλος (τη υποδείξει Παπαδήμιου), την τρίτη η αφορολόγητη φραγκόκοτα, θέλει πολύ για να προβλέψει κανείς ποιο θα είναι το αποτέλεσμα;

    Και παρ' όλα αυτά, ουκ ολίγοι ευρωλιγούρηδες εξακολουθούν να θέλουν να τα (παρα)δώσουμε όλα για να μείνουμε σε αυτό το τυραννικό μόρφωμα. Όπου, συν τοις άλλοις, δεν μας θέλουν κιόλας.

  4. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 30/05/2012 23:14:42

    Εκτός τόπου και χρόνου η Κομισιόν; Πιθανόν. Ακόμα πιθανότερο είναι να ξέρει ακριβώς τί πράττει. Υπάρχουν συμφέροντα εκτός και εντός ΕΕ που επιθυμούν για διάφορους λόγους να μας σουτάρουν από την Ευρωζώνη ( απο καθαρή κερδοσκοπία και αντιευρωπαϊσμό των Αγγλοσαξόνων ως τυπική ηλιθιότητα-ξεροκεφαλιά των Γερμανών) και ο συνεχής καταιγισμός δηλώσεων με τέτοιο περιεχόμενο, οι οποίες είναι βέβαιο οτι θα ενισχύσουν τα αντιμνημονιακά κόμματα, εκεί ακριβώς αποσκοπεί. Ιδίως τη Γερμανική αλαζονεία και ξεροκεφαλιά θα την πληρώσουμε πολύ τόσο εμείς όσο και οι λοιποί Ευρωπαίοι. Έχουν αποφασίσει να μας " τελειώσουν" Αν κάτι μπει στο μυαλό του Γερμανού, δεν βγαίνει με τίποτα. Είναι στενόμυαλοι σε αυτοκαταστροφικό βαθμό. Επί 6 χρόνια πολέμησαν μόνοι τους απέναντι στις 3 μεγαλύτερες πλανητικές δυνάμεις της εποχής και δεν υποχώρησαν, παρα μόνο όταν ισοπεδώθηκε η πρωτεύουσα τους, διαλύθηκε η χώρα τους κι αυτοκτόνησε ο ηγέτης τους. Κι όμως οι απίθανοι τύποι του Τσύριζα και των ΑΝΕΛ θέλουν να παίξουν chicken game μ΄έναν τέτοιο λαό...Δεν φοβήθηκαν Στάλιν, Τσώρτσιλ και Ρούζβελτ μαζί θα τρομάξουν απέναντι στον Τσίπρα, τον Στρατούλη και το Βούτση...Αν οι Έλληνες γνώριζαν Ιστορία, η κατάσταση στη χώρα θα ήταν εντελώς διαφορετική...

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ μεταρρυθμιστής 30/05/2012 23:58:35

      Αυτό ακριβώς σκέφτομαι και εγώ. Αν ήθελαν (αυτοί που έβαλαν τον Μπαρόζο να κάνει τις δηλώσεις) να ενισχύσουν τον Σαμαρά, απλώς θα το βούλωναν για λίγες εβδομάδες. Εδώ κάτι παίζεται οπωσδήποτε...

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ μεταρρυθμιστής 31/05/2012 00:44:13

      Όπως τα λες είναι μεταρρυθμιστή. Οι γερμανοί χαρακτηρίζονται απο απόλυτη έλλειψη ευληξίας. Από την άλλη όμως εμείς παίζουμε το chicken game, έχοντας όλο και λιγότερα να χάσουμε.

  5. vaggelis avatar
    vaggelis 30/05/2012 23:22:21

    Γιατι εσεις περιμενετε η συγκυβερνηση Ν.Δ ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ να επαναδιαπραγματευτουν το μνημονιο?? THIS LAST YEAR απο τον ιουνιο και μετα μονο νεα μετρα (ασε που εχουμε μεινει πισω με τις εκλογες)

  6. Inno avatar
    Inno 30/05/2012 23:53:55

    Ο Τσίπρας ξεπλένει την μεταπολίτευση και δίνει και ένα τέλειο άλλοθι στην ΕΕ.
    Δεν συναντάς εύκολα τέτοιες ευκαιρίες. Στην πραγματικότητα, τις δημιουργείς.
    Έτσι εξηγείται και το πρεοκλογικό "λεφτά υπάρχουν" των Τσιπρανδρέου, αλλά και το ότι "ξαφνικά", όλα σχεδόν τα ΜΜΕ ακόμα και μπλογκς παίζουν Τσίπρα. Όπως ακριβώς έπαιζαν γαπ. Αυτό σημαίνει ότι από πίσω κρύβεται μαρούλι.
    Η "πλάκα" είναι ότι και τον γαπ και τον Άλεξ θα τους έχει εκλέξει ο "σοφός" λαός.
    Το άλλοθι που έψαχνε η ΕΕ αλλά και η μεταπολίτευση.
    Από τα ξημερώματα της 18ης, από την Ασία, ξεκινάει η καταιγίδα. Και δεν θα μαζεύεται με τίποτα.
    Αν δεν γίνει νωρίτερα κάποιο άλλο "ατύχημα".

  7. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 30/05/2012 23:54:22

    Οι φήμες που λένε ότι και ο Μπαρόζο δουλεύει για τον Τσίπρα κρίνονται ως ανυπόστατες....
    Σήμερα έμαθα ότι γνωστό μου παιδί που στις προηγούμενες εκλογές είχε ψηφίσει Καμμένο και είναι φουλ κατά των λάθρο, τώρα θα ψηφίσει Τσίπρα... Μου το είπε ο ίδιος: "Ας βγει, να τον δοκιμάσουμε και αυτόν, είδαμε τους άλλους".

    • Inno avatar
      Inno @ ΒΙΣ 31/05/2012 00:50:30

      το 2009 είχαμε λάθρους με πράσινες σημαίες να πανηγυρίζουν, το 2012 θα έχουμε λάθρους με κόκκινες σημαίες να πανηγυρίζουν.
      Αν μη τι άλλο, αυτό δείχνει ότι ο σοφός Έλληνας άλλαξε μυαλά :D

  8. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 31/05/2012 00:37:17

    Συγνώμη αλλά μήπως βαυκαλιζόμαστε με ουτοπίες; Δηλαδή φταίει η Κομισιόν που εμείς δεν μπορέσαμε να εφαρμόσουμε όυτε ένα μέτρο δημοσιονομικής προσαρμογής. Φταίει αυτός που λέει ότι πρέπει να παρθούν μέτρα και όχι αυτός που δεν τα παίρνει (αφού όντως πρέπει να παρθούν);
    Τι έχουμε πάθει όλοι μας; Μας φταίνε συνέχεια οι άλλοι και δεν κοιτάμε τι γίνεται στην Ελλάδα (που δεν γίνεται απολύτως τίποτα). Καθόμαστε και περιμένουμε τον από μηχανής θεό να μας ξαναδώσει χρήματα, καμιά θέση στο δημόσιο, κανένα λαδωματάκι κ.ο.κ.
    Δηλαδή που κάνει λάθος η έκθεση; Δεν είναι προφανές ότι θα έχουμε διεύρυνση της ύφεσης; Δεν είναι προφανές ότι θα αυξηθεί η ανεργία; Δεν είναι προφανές ότι η πλειοψηφία των κομμάτων δεν παρουσιάζει ούτε ένα σοβαρό μέτρο εξόδου από την κρίση; Τι να περιμένουν δηλαδή οι ευρωπαίοι;
    Και σε τελική ανάλυση τι άλλο να προτείνουν εκτός από τα ίδια μέτρα (που στην πραγματικότητα δε ζητάνε μέτρα, ζητάνε συγκεκριμένες πολιτικές) που ζητάνε εδώ και τρία χρόνια και εμείς δεν τα παίρνουμε. Να θυμίσω ότι σήμερα ειπώθηκε από τον Βενιζέλο ότι δε θα γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο, την ώρα που ο Τσίπρας μιλάει για αυξήσεις;
    Γιατί να μας πάρουν στα σοβαρά; Γιατί να μας λυπηθούνε, αφού εμείς δε λυπόμαστε τον εαυτό μας;
    Συμφωνώ, όχι άλλα οριζόντια μέτρα, αλλά κάποια μέτρα να πάρουμε.
    Και όπως έιπε και κάποιος άλλος "βρε παιδιά ας συντονιστούμε να πάρουμε κανά μέτρο της προκοπής".

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ Κώστας Χ. 31/05/2012 01:42:58

      φίλε μου "η διεύρυνση της ύφεσης" και το ότι "θα αυξηθεί η ανεργία" και όλα όσα λες εσύ και η Κομισιον

      ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

      του ίδιου που επιμένουν να εφαρμόσουμε !!!

      ακόμα δεν το έχεις καταλάβει αυτό ???

      υ.γ. το πασοκ και η νδ που ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΑΝ με την ηλίθια - καταστρεπτική πολιτική αυτή δεν έχουν παρά να πουν δημόσια ότι ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ και να δεις τι ωραία που θα κυβερνήσουν με ΑΠΟΛΥΤΕΣ πλειοψηφίες και καμμία Κομισιον δε θα έχει μετά την άνεση να εκβιάζει τη χώρα ... α και ο Συριζα θα ξαναπάει στο 3% αφού όλοι εμείς θα γυρίσουμε στις αστικές λύσεις ...

      • Κώστας Χ. avatar
        Κώστας Χ. @ EVANGELOS 31/05/2012 21:39:32

        Νομίζω ότι παραβλέπεις το γεγονός ότι οι φούσκες (χρηματιστηρίου, ακινήτων κλπ), δεν οφείλονται στο μνημόνιο, αλλά στις δικές μας ενέργειες. Ομοίως και για το υψηλό κόστος ζωής (τιμές super market κλπ αγαθών).
        Ουσιαστικά τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το πλήρως αναποτελεσματικό κράτος μας, μας οδήγησαν εδώ. Θα συμφωνήσω φυσικά ότι αν ο ΓΑΠ δεν βροντοφώναζε σε όλους , "ελάτε εδώ οι καλοί μακάκες", το πρόβλημα θα παρουσιαζόταν με χρονική υστέρηση και πιθανότητα κάποιος άλλος θα "έσκαγε" πριν από εμάς, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι, μέτρα έπρεπε να έχουν ληφθεί εδώ και χρόνια.
        Να θυμίσω την επανίδρυση του κράτους που ευαγγελιζόταν η ΝΔ και φυσικά όλοι θεωρούσαμε ότι απαιτούνταν και η οποία ποτέ δεν ολοκληρώθηκε;
        Αυτό που λέω παραπάνω, είναι ότι αρκετά με το αυτομαστίγωμα και την αναζήτηση υπαιτίων, είναι καιρός να κάνουμε κάτι και εμείς, αφού η Κομισιόν (και η κάθε Κομισιόν) προσπαθεί να προστατεύσει το σύνολό της και όχι το υποσύνολο Ελλάδα (και λογικό είναι αυτό).
        Συνεπώς προσωπικά διαφωνώ σφόδρα με το ότι για την ανεργία και την ύφεση ευθύνεται η Κομισιόν και μόνο, αφού μέχρι στιγμής δεν έχουμε εφαρμόσει ούτε ένα από τα μέτρα που απαιτούνται (πέραν των οριζοντίων μειώσεων μισθών και συντάξεων), όπως περιορισμό του δημόσιου τομέα και αύξηση της αποτελεσματικότητάς του, εξορθολογισμό των δαπανών, μείωση γραφειοκρατίας και τόσα άλλα, που, ας μην ξεχνάμε, εμείς τα ζητάμε εδώ και χρόνια και οι πολιτικοί μας κωφεύουν (ή βολεύονται).

  9. Nik avatar
    Nik 31/05/2012 01:02:56

    "μέτρα για τη μείωση του τεράστιου ελλείμματος της περιόδου 2013- 2014. "

    Μείωση του ελλείματος λένε, δεν λένε φορολογία. Να θυμηθούμε τι είπε ο Ραγκούσης για την προθυμία του "πολιτικού προσωπικού" να βάλει φόρους, να πνίξει την οικονομία, να φουντώσει την ανεργία, για να μην πλήξει τα συνδικαλιζόμενα συμφέροντα. Εν ολίγοις δεν κάναμε ΤΙΠΟΤΕ για την πραγματική μεταρρύθμιση και την μείωση του κόστους. Είναι εύκολο να στέλνεις στο διάολο ιδιωτικούς υπαλλήλους που δεν έχουν συνδικαλισμό. Αλλά αυτοί, οι άμοιροι ιδιωτικοί υπάλληλοι αποτελούν την "πραγματική οικονομία" που παράγει.

    Τώρα ψάχνουμε για τον "μάγο" που θα καταφέρει να ισορροπήσει τα βιβλία χωρίς μέτρα. Περιμένουμε να δούμε αυτό το νέο θαύμα, το οποίο μάλιστα θα συνοδεύεται από κατώτατους μισθούς των 1300 Ευρώ.

  10. blue nile avatar
    blue nile 31/05/2012 01:20:54

    Ένα είναι σίγουρο.
    Τα πρόσθετα μέτρα θα επιδεινώσουν κι 'αλλο την κατάσταση.
    Δεν είναι όμως καθόλου σίγουρο το ότι οι Ευρωπαίοι δεν ξέρουν τι κάνουν.
    Χωρίς καμιά δεσμευτική βεβαιότητα πιστεύω ότι το αδιέξοδο επιδιώκεται και από αυτούς.
    Δεν μπορώ να δεχτώ ότι είναι τόσο άσχετοι στα οικονομικά που να θεωρούν ότι εκεί που πάνε τα πράγματα δεν είμαστε ελάχιστα μακρυά από το να τιναχτούν όλα στον αέρα.
    Δεν μπορώ να δεχτώ ότι δεν βλέπουν ότι βουλιάζουμε γρήγορα και ούτε σωσίβιες λέμβους δεν θα προλάβουμε να χρησιμοποιήσουμε.
    Κάτι άλλο παίζει...
    Σε μια από τις προεκλογικές διαδικτυακές εκπομπές στο enikos.gr όταν πολλοί προσκεκλημένοι περιέγραφαν με δραματικούς τόνους την κατάσταση και τα μελλούμενα, ο Χρύσανθος ο Λαζαρίδης είπε πως αν πρέπει να πιστέψουμε αυτά που λένε οι υπόλοιποι συζητητές πρέπει να φύγουμε από τη χώρα. Ύστερα με απλό τρόπο διατύπωσε κάποιες θέσεις περί αξιοποίησης των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων.
    Αν τον συναντούσα σήμερα θα τον ρωτούσα αν ακόμα πιστεύει στη δήλωση του ή αν θα πρέπει όντως να μεταναστεύσουμε...

  11. akisenv avatar
    akisenv 31/05/2012 03:18:11

    Ποιων η ρητορική με βάση το άρθρο σας είναι πιο αντιευρωπαϊκή του ΣΥΡΙΖΑ η της Commision;
    Οι γραφειοκράτες lobby-στες των τραπεζών το λένε ξεκάθαρα "δεν υπάρχει αναδιαπραγμάτευση του μνημονίου, θα το εφαρμόσετε πλήρως και απαρέγκλιτα, έχετε δεσμευτεί, έχετε υπογράψει!!". Τι δεν καταλαβαίνετε ακριβώς; Είδατε πως αντιμετωπίζουν τους Ισπανούς. Σχεδόν τους σπρώχνουν σε ένα ανάλογο μνημόνιο, ενώ την ίδια στιγμή η Ιταλία λόγο των μέτρων δεν έχει τους πόρους να φροντίσει τους πληγέντες από τους σεισμούς των τελευταίων ήμερων.
    Αυτού του είδους την "ευρωπαϊκή προοπτική" θέλετε ο λαός μας να συνεχίσει να στηρίζει;
    Ποια αλήθεια από τις "μεταρρυθμίσεις" στον εργασιακό τομέα, την κοινωνική ασφάλιση, την παιδεία, την υγεία, τις επενδύσεις τύπου "fast track" που παραμερίζει την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει έστω και την ελάχιστη θετική απόκριση στην οικονομία η την κοινωνία; Γιατί άραγε δεν επιστρέφουν κεφάλαια προκειμένου να επενδυθούν σε αυτό το νέο και πιο φιλικό - μεταρρυθμισμένο επενδυτικό περιβάλλον;
    Τι σημαίνει "να μείνουμε στο ευρώ πάση θυσία!"; Τι είδους θυσίες είναι αυτές και ποιος θα τις κάνει;
    Είναι επένδυση η πώληση δημόσιας περιουσίας; Και εγώ που νόμιζα πως επένδυση είναι ,όχι η αγορά σε τιμή ευκαιρίας μιας δημόσιας επιχείρησης με ανελαστική ζήτηση (άρα σίγουρα κέρδη) όπως το δίκτυο ύδρευσης, αλλά η σύσταση και λειτουργία μιας παραγωγικής μονάδας η επιχειρηματικής δραστηριότητας με ίδια κεφάλαια με την ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου που στοχεύει να επικρατήσει, να επιβιώσει σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες δημιουργώντας υπεράξιες και πετυχαίνοντας κερδοφόρα οικονομικά αποτελέσματα και δυνατότητες ανάπτυξης της ίδιας της επιχείρησης. Τι έχω καταλάβει λάθος;
    Η περίφημη "ανταγωνιστικότητα" εξαρτάται μονό από την μείωση του εργασιακού κόστους; δηλαδή ο μόνος παραγωγικός συντελεστής που επηρεάζει το κόστος είναι το κόστος της εργασίας;;; Που ακριβώς το γράφει αυτό στην οικονομική θεωρία; και γιατί χώρες με ελάχιστο εργασιακό κόστος δεν αναπτύσσονται και δεν ελκύουν κεφάλαια όπως οι χώρες με "ακριβό" εργασιακό κόστος;; Η λογική αυτή δεν εξηγεί για παράδειγμα γιατί οι αφρικάνικες χώρες, εξαιρετικά πλούσιες σε πρώτες ύλες, ενεργειακούς πόρους και φθηνότατο εργατικό δυναμικό, δεν αναπτύσσονται. Εσείς μπορείτε να το εξηγήσετε;
    Αλήθεια το ευρώ δεν μας στοίχησε τίποτα σε "ανταγωνιστικότητα"; Δεν χάσαμε αρκετές θέσεις ανταγωνιστικότητας κάνοντας τόσο την παράγωγη όσο και την διάθεση στην διεθνή αγορά των προϊόντων μας "ακριβή" αφού το νόμισμα που πληρωνόμασταν και πληρωνόμαστε είναι από τα ακριβότερα του κόσμου;
    Πως ονομάζεται η απότομη αύξηση των τιμών σε προϊόντα αγαθά και υπηρεσίες από τον Ιανουάριο έως και το καλοκαίρι του 2002 χρονιά υιοθέτησης του ευρώ;
    Η μεταβολή της τιμής του εμφιαλωμένου νερού 500ml από 50 δραχμές σε 50 cents δηλαδή με βάση την ισοτιμία ευρώ δραχμής σε 170 δραχμές δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 340% είναι ή δεν είναι πληθωρισμός;;; Γιατί τότε η ΕΤΕ δεν δημοσιοποίησε ανάλογη με την χθεσινή έκθεση που να προειδοποιεί τον λαό μας;;;;;
    Γιατί η ΤτΕ το υπουργείο οικονομικών, η Ευρωπαϊκή επιτροπή, η Ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα ή η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία δεν μας ενημέρωσαν και δεν μας προειδοποίησαν σχετικά; Γιατί δεν μας προειδοποίησαν και δεν μας έκαναν συστάσεις οι Ευρωπαίοι εταίροι μας και ιδίως οι Γερμανοί;

    • αγθ avatar
      αγθ @ akisenv 31/05/2012 08:05:56

      Γράφεις: "...δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 340% είναι ή δεν είναι πληθωρισμός;;;"
      Όχι μόνο πληθωρισμός, αλλά ουσιαστική Πτώχευση, γιατί τα εισοδήματα δεν αυξήθηκαν επίσης κατά ανάλογο ποσοστό, ενώ και η παραγωγική δομή της χώρας δεν επέτρεπε την αντιστάθμιση αυτής της αύξησης με διάθεση γηγενών-πιο οικονομικών προϊόντων, των οποίων η παραγωγή στην ουσία απαγορεύθηκε, με τις διάφορες "οδηγίες" και "επιδοτήσεις" της ε.ε.(!!!), και τη βολική τους υποκατάσταση από εισαγόμενα, κάθε λογής, προϊόντα!
      Από την άλλη, τεράστια ποσά διατέθηκαν για "μεγάλα έργα" και "μεγάλες εξοπλιστικές προμήθειες", δηλαδή πήγαν απευθείας στον ...πύθο των Δαναίδων, και ποτέ στην Παραγωγική οικονομία, ενώ συνέβαλαν και αυτά (κυρίως αυτά) στον πληθωρισμό και την ουσιαστική και κυριολεκτική Πτώχευσή μας.
      Μιλάμε δηλαδή για Έγκλημα εκ προμελέτης, που σχεδιάστηκε και εκτελέσθηκε από την ΕΕ και τους εδώ υπαλλήλους (και όπως, πολύ σωστά αναφέρεις, καμία ΕΤΕ, κανένα ΥΠΟΙΚ, καμία Κομισιόν, κλπ. δεν μπήκαν στον κόπο να "ενημερώσουν": πώς θα μπορούσαν, άλλωστε... )
      Και φυσικά, αυτά δεν έχουν γίνει μόνο "εδώ": τα δικά μας, μπροστά στα βροντερά "σκασίματα" που θα ακουστούν ανά την Ευρώπη σύντομα, θα είναι απλά και ταπεινά "παφ"...
      Για να πάψουν κάποιοι να αυτομαστιγώνονται επιτέλους, αλλά και για να δούμε το "τέρας" στην πραγματική διάστασή του, μήπως και έτσι μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε...

      • Dal avatar
        Dal @ αγθ 31/05/2012 10:47:03

        Οι Γερμανοί μετονόμασαν το Εuro σε Teuro που σημαίνει το ακριβό. Ποιοι οι Γερμανοί? τα λέει όλα

      • akisenv avatar
        akisenv @ αγθ 31/05/2012 11:21:03

        Αυτό που επισημαίνεις στο σχόλιο σου είναι απολύτως σωστό! Τέρμα το ευρω-αυτομαστίγωμα! Να πουμε τα πράγματα με το όνομα τους και να θέσουμε το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση που δεν είναι άλλη απο την σκοπούμενη αποδόμηση της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνιας τα τελευταία 10 χρόνια με αποκόρύφωμα τα τελευταία 3. Οι ευθύνες βρίσκονται τόσο μέσα στην χώρα όσο και μέσα στην Ευρώπη. Είναι άδικο και αναληθές να κατηγορούμε μόνο τους Έλληνες πολίτες, που στην πλειοψηφία τους δίνουν εδώ και 10 χρόνια την μάχη, να κρατηθούν στην επιφάνεια του κοινωνικού και οικονομικού γίγνεσθαι ,με τεράστιο κόπο και αναλαμβάνοντας απίστευτα ρίσκα επενδύοντας σε βασικές υποδομές όπως η κατοικία ή η ανάπτυξη της μικρής τους επιχείρησης ή τις σπουδές των παιδιών τους κλπ. Σωστά επισημαίνεις πως αυτοί που ωφελήθηκαν ειναι ελάχιστοι και με πολύ συγκεκριμένο κρατικοδίαιτο τρόπο απο τον ιδιωτικό τομέα, τόσο στο εσωτερικό όσο και το εξωτερικό. Δεν φταίει το "μεγαλο" δημόσιο αλλά το αναποτελεσματικό δημόσιο! Δεν φταίει η καλως εννοούμενη επιχειρηματικότητα αλλά η κακή και η τυχοδιωκτική επιχειρηματικότητα! Καιρος λοιπόν να εξετάσουμε ποιοί έκαναν το δημόσιο αναποτελεσματικό, ποιοί ενίσχυσαν και χρηματοδότησαν την τυχοδιωκτική επιχειρηματικότητα, τι έλεγαν σε όλη αυτή την διάρκεια των τελευταίων 10 ετών και τί λένε τώρα...
        Ποιούς καταστρέφει το μνημόνιο και ποιούς διαζώζει;;
        Μήπως τελικά το μνημόνιο απλά εξασφαλίζει την συνέχεια των πολιτικών των τελευταίων 10 ετών σε ένα επόμενο στάδιο;; Μήπως το μνημόνιο εξασφαλίζει τα ωφέλη σε εκείνους που και στο πρόσφατο παρελθόν ωφελήθηκαν απο την "φουσκα" μιας πληθωριστικής, εν πολλοίς δανειζόμενης και αντιπαραγωγικής οικονομίας;

  12. αγθ avatar
    αγθ 31/05/2012 07:41:36

    Αν οι φίλοι μας κόπτονται αποκλειστικά για τη μείωση του ελλείματος, γιατί δεν βγήκαν να επικρίνουν τους ημετέρους υπαλλήλους τους ότι κακώς κοβουν μισθούς/συντάξεις, ρίχνουν χαράτσια ακόμη και σε ανέργους(!), κλπ.?
    Γιατί δεν βγήκε η τρόικα να διαμαρτυρηθεί έντονα ότι κακώς γίνονται μόνο περικοπές στα εισοδήματα, ενώ παραμένουν άθικτες οι "στρεβλώσεις", όπως και οι υψηλότατες τιμές στα πάντα?
    Και γιατί δεν βγήκαν όλοι μαζί, αυτοί οι σοφοί "κήνσορες", μετά από 2.5 (!!!) χρόνια ολοκληρωτικά "αποτυχημένης εφαρμογής" (όπως τη χαρακτηρίζουν) του μνημονίου να πούν ότι "φτάνει πια με τις οριζόντιες περικοπές"...
    Αντίθετα, μόνιμη καραμέλα είναι η "μείωση του εργασιακού κόστους", παντού, σε δημόσιο και -πολύ περισσότερο- ιδιωτικό τομέα.
    Είναι δε τόσο έμμονο αυτό το παραλήρημα που, ακόμη και όταν δεν θα ...υπάρχουν πλέον επιχειρήσεις και εργαζόμενοι, αυτοί θα επιμένουν στη "μείωση του εργασιακού κόστους"!
    Απλά, αποκλειστικός στόχος ήταν και είναι η ολοκληρωτική εξαθλίωση της χώρας και της κοινωνίας της σε ανύποπτο χρόνο.
    Και παράλληλα, το ξεπούλημα, στα τυφλά, όλων των περιουσιακών της στοιχείων, δημόσιων και ΚΥΡΙΩΣ ιδιωτικών, όχι στους "δραχμολάγνους που έχουν τα λεφτά έξω" αλλά στους ευρω-κατέχοντες, ημεδαπούς και αλλοδαπούς, που επίσης "έχουν τα λεφτά τους έξω" (αλλά και ...μέσα!).
    Γιατί? Μα για να καλυφθούν οι απίστευτες φούσκες του αχαλίνωτου καζινο-πιστωτικού οικονομικού μορφώματος που έφαγε όλα τα λεφτά και τώρα κοιτάει να φάει και ό,τι απέμεινε: επιχειρήσεις, σπίτια, χωράφια, ...ανθρώπους!
    Επιμένοντας στην κοινωνικοποίηση των ζημιών που προκάλεσε, αφήνοντας απείραχτα τα κέρδη του και μένοντας παράλληλα στο απυρόβλητο, ώστε, ανακεφαλαιούμενο, να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του, μέσω της ...ανάπτυξης!!!
    Τόσο απλά.

    • cielo avatar
      cielo @ αγθ 31/05/2012 11:14:38

      "Μα για να καλυφθούν οι απίστευτες φούσκες του αχαλίνωτου καζινο-πιστωτικού οικονομικού μορφώματος που έφαγε όλα τα λεφτά και τώρα κοιτάει να φάει και ό,τι απέμεινε: επιχειρήσεις, σπίτια, χωράφια, …ανθρώπους!"

      Συμφωνω, θα ηθελα ομως να συμπληρωσω οτι μεσα απο το ξεπουλημα θα μπορεσουν επισης να "ξεπλυθουν" παρα μα παρα πολλα ΜΑΥΡΑ χρηματα.
      Τα γνωστα μαυρα που εχουν στοιβαξει οι φοροδιαφευγοντες, οι ναρκεμποροι, οι προαγωγοι, οι ανθρωποι της νυχτας, τα λαμογια του δημοσιου και ιδιωτικου τομεα και φυσικα οι πολιτικοι.
      Καθαρες τοποθετησεις των βρωμερων χρηματων τους και βεβαια καθαρο -πλεον- κουτελο στην κοινωνια.
      Αηδια και αγανακτηση, τι να πει κανεις...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.