Απάντηση του Antinews στο ΤΑΙΠΕΔ για το Ελληνικό
24/03/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση του Antinews στο ΤΑΙΠΕΔ για το Ελληνικό

Το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε χθες ανακοίνωση σχετική με δημοσίευμα μας για το Ελληνικό, ωστόσο δεν απαντά σε κανένα από τα ερωτήματα και τα «σκοτεινά» σημεία που έχουν τεθεί.

Σάλο προκάλεσε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Antinews και της εφημερίδας Real News για το Ελληνικό και για την αποτίμηση των Ορκωτών Εκτιμητών οι οποίοι έδωσαν ένα επίσημο χαρτί στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έγραφε 1,23 δις ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το δημοσίευμα, ωστόσο, δεν απαντά σε κανένα από τα ερωτήματα και τα «σκοτεινά» σημεία που έχουν τεθεί στο διάλογο. Αντιθέτως, αποφεύγει με εύσχημο τρόπο να πει αν υπάρχει όντως τέτοια αποτίμηση και το μόνο που κάνει λόγο είναι για «δήθεν αποτίμηση».

Δηλαδή τι εννοεί το Ταμείο; Ότι δεν υπάρχει τέτοια αποτίμηση; Το επίσημο χαρτί που έχουμε στα χέρια μας τι είναι κύριοι του ΤΑΙΠΕΔ; Δεν έκανε την αποτίμηση το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών το οποίο είναι ο επίσημος εκτιμητής του ελληνικού δημοσίου όταν αυτό θέλει να πουλήσει ένα ακίνητο;

- Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι στις 4 Μαρτίου του 2013 στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ στην οδό Κολοκοτρώνη και συγκεκριμένα στο γραφείο του εντεταλμένου συμβούλου κ. Α. Ταπραντζή έλαβε χώρα σύσκεψη στην οποία παραβρέθηκαν οι κ. Ταπραντζής, Σπύρος Πολλάλης, πρόεδρος της «Ελληνικό Α.Ε.» εκείνη την εποχή, η κ. Αθανασοπούλου και η κ. Ιωάννου από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Αναστασόπουλος, ο κ. Σταυρόπουλος και ο κ. Πέρπερας από την πλευρά της Ελληνικό Α.Ε. ο ορκωτός εκτιμητής κ. Ζέκκος που ήταν στη Νέα Υόρκη και πήρε τηλέφωνο, ο Ανδρέας Διαμαντόπουλος ορκωτός εκτιμητής από το Σώμα Ορκωτών Λογιστών, ο Γ. Αλεξόπουλος άλλος ορκωτός εκτιμητής που είχε προσλάβει η «Ελληνικό Α.Ε.» και ανήκει στο ΣΟΕ;

- Συζητήθηκε ή όχι το θέμα της αποτίμησης της εύλογης αξίας της έκτασης και η εκτίμηση που παραδόθηκε ήταν 1.239 δις ευρώ;

- Κι επίσης ένα κρίσιμο ερώτημα το οποίο δεν έχει απαντηθεί: Υπήρξε ή όχι αντιπαράθεση, παρουσία 10 ατόμων σχετικά με την αξία της έκτασης στο Ελληνικό και κάποιος από τους παρευρισκόμενους (τον οποίο γνωρίζουμε) είπε ότι αν βγει το ποσό του 1.239 δις ευρώ που ήταν η αποτίμηση των εκτιμητών «δεν θα μπορέσω να πουλήσω το ακίνητο» όπως είπε;

- Άραγε, τέλος, γιατί παραιτήθηκε ο πρόεδρος της «Ελληνικό Α.Ε.» καθηγητής του Χάρβαρντ, Σπύρος Πολλάλης αμέσως μετά από αυτό το «επεισόδιο»;

Θέτουμε όλα αυτά τα ερωτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ και απαιτούμε να μας απαντήσουν ώστε να μάθει και ο ελληνικός λαός την αλήθεια. Επιμένουμε ότι πρέπει η έκταση του Ελληνικού να αξιοποιηθεί. Αλλά δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να ξεπουληθεί. Τη μία (με το Mall) ο όμιλος Λάτση κέρδισε την παρτίδα πόκερ. Τη δεύτερη (με το αυθαίρετο Golden που επίσης πουλήθηκε κοψοχρονιά) την ξανακέρδισε την παρτίδα. Με την τρίτη τι θα γίνει;

Διαβάστε την (μη) απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ στα δημοσιεύματα:

«Σχετικά με σημερινό δημοσίευμα περί δήθεν αποτίμησης της Ελληνικό Α.Ε. και «περίεργων διασυνδέσεων» τεχνικού συμβούλου, διευκρινίζεται ότι η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ακολουθεί αυστηρά την προβλεπόμενη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία αφενός βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, αφετέρου περιλαμβάνει σειρά ανεξάρτητων ελεγκτικών μηχανισμών σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα και αρχές διαφάνειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, το ΤΑΙΠΕΔ διαφυλάσσει το κύρος και την αξιοπιστία του διαγωνισμού, έχοντας ως μοναδικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ελλην π. avatar
    ελλην π. 24/03/2014 09:13:42

    Και που είναι οι χιλιάδες ξένοι επενδυτές? Μόνο ΕΝΑΣ για το καλύτερο φιλέτο? Αρα κανένας για τα υπόλοιπα? ή θα τα πάρει όλα ο Λάτσης τελικά? Γι αυτόν μπήκαμε στα μνημόνια?

  2. JIM BEAM avatar
    JIM BEAM 24/03/2014 10:17:09

    Δεν μπορεί το ΕΛΛΗΝΙΚΟ να πουληθεί σε κατώτερη τιμή απο τον Αστέρα, που είναι επίσης στην παραλιακή ζώνη, αλλά η έκταση του το 10 % του παλιού αεροδρομίου. Ο κύριος Ταμπρατζης ο Εμίρης και η παρέα τους κάνουν δημόσιες σχέσεις και ποιος ξέρει τι άλλο σε βάρος του Ελληνικού λαού στην χειρότερη στιγμή για την Ελλάδα ....και θα το πληρώσουν ακριβά !

  3. Geros avatar
    Geros 24/03/2014 10:54:07

    Για να βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους. 1. Το ΣΟΕ δεν υφίσταται πια αν δεν κάνω λάθος. Δηλαδή υπάρχει μεν ως οργανισμός αλλά ΔΕΝ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ. 2. Άλλο η αξία μιας έκτασης γης και άλλο η αξιολόγηση μιας αποκρατικοποίησης. Για να το πούμε απλά: Θα προτιμούσατε μια πώληση του Ελληνικού με τίμημα διακόσια εκατομμύρια περισσότερα αλλά συνολική επένδυση 1 δις λιγότερα και συνολικό αριθμό απασχολούμενων στο ήμισυ? Την αξιοποίηση κυνηγάμε και την μελλοντική παραγωγή πλούτου , δεν θα αγοράσει κανείς το Ελληνικό για να το πάρει σπίτι του για όνομα του Θεού! 3. Αν όσο ισχυρίζεστε είναι σωστά και έχουν νόημα ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ , τότε γιατί δεν υπήρξαν άλλες προσφορές? Γιατί οι ανεξάρτητοι εκτιμητές δεν μίλησαν? Γιατί το ΣΟΕ δεν έβγαλε μια ανακοίνωση? Ένας σίγουρος τρόπος για να καταλάβουμε ότι είμαστε θύματα συνωμοσιολογίας είναι να μετρήσουμε τους ανθρώπους που πρέπει να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό για να λειτουργήσει η συνωμοσία. Αν ο αριθμός είναι μεγάλος τότε πιστεύουμε αρλούμπες. 4. Τις ιστορίες για ξεπουλήματα τις βαρέθηκαν και οι Συριζαίοι , εσείς πότε θα τις βαρεθείτε?

    • ελλην π.- avatar
      ελλην π.- @ Geros 24/03/2014 11:49:16

      Aγαπητέ Γέρο καλά τα λες, αλλα εσένα ειδικά δεν σου φαίνεται γελοίο να βγαίνει επι τέλους το καλύτερο παραθαλάσιο φιλέτο του Ελληνικού Δημοσίου, όπου περήφανα ο Σαμαράς ανακοίνωνε οτι υπάρχει τεράστιο διεθνές επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ειδικά μετά απο τα στοχευμένα ταξίδια του με μακρυές συνοδείες που χρυσοπληρώσαμε εμείς τα υποζύγια, και τελικά οι "πολλοί μεγάλοι ξένοι επενδυτές" να αποδεικνύονται ένας και Ελληνας ήτοι ο Λάτσης πάλι?...

      • Geros avatar
        Geros @ ελλην π.- 24/03/2014 15:17:23

        Αγαπητέ οι εποχές της οικονομίας των διακρατικών συμφωνιών έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τα χρονια που πήγαινε ο πρόεδρος ενός κράτους στο .... Ταμτούμ και τους πουλούσε τρακτέρ και του πουλούσαν ... φίδια τελειωσαν μαζί με το πείραμα των Αδεσμεύτων. Δυστυχώς κανείς στην Ελλάδα δεν το έχει καταλάβει αυτό, ο Σαμαράς το πιστεύει λιγότερο από τον Τσίπρα και για αυτό τον στηρίζουμε. Ναι έχεις δίκιο , όλα αυτά τα ταξίδια είναι άχρηστα. Στις αποκρατικοποιήσεις ισχύει ο κανόνας που ισχύει στους εμπορους ναρκωτικών , ο πελάτης σε βρίσκει , δεν τον βρίσκεις. Το θέμα είναι τι κανεις για να σε ψάξει να σε βρει. Ένα ταξίδι με συνοδεία ... μαντολινάτας στην Κίνα είναι εύκολο , οι διαρθρωτικές αλλαγές που θα σε κάνουν ελκυστικό είναι δύσκολες , για αυτό και οι πολιτικοί προτιμούν το ταξίδι.

    • Γιάννης Κιαπέκος avatar
      Γιάννης Κιαπέκος @ Geros 26/03/2014 14:26:21

      Άλλη μια φορά εκτός θέματος. Από όλα όσα αναφέρει το άρθρο , στον εκτιμητή του Σ.Ο.Ε. «κόλλησες» ; Αυτά που αναφέρεις περί επενδύσεων και θέσεων εργασίας είναι υποθέσεις οι οποίες δεν υπάρχει τρόπος να εξασφαλιστούν. Εκείνο που μετράει μόνο είναι το «ζεστό» χρήμα που θα εισρεύσει στα ταμεία τα λοιπά είναι σαχλαμάρες. Και μια παρατήρηση αν δεν υπέγραφες την ανάρτηση θα νόμιζα ότι έγραφε ο Α. Γεωργιάδης ο οποίος σε σχετική ερώτηση απάντησε λες και διάβαζε το σχόλιό σου. Λες να ...... ;;;; μπα !!!!! σε έχω για σοβαρό άνθρωπο παρόλο που διαφωνώ στο 110 % των απόψεών σου.

  4. Διογένης avatar
    Διογένης 24/03/2014 11:52:56

    Τα πράγματα δεν είναι "άσπρο-μαύρο". Καταρχάς, η καλύτερη εκτιμητική μέθοδος είναι η ίδια η αγορά. Λες "το πουλάω" και βλέπεις πόσα πιάνει. Αν δεν πιάσει τα 1,23 δις ή τα 50 δις ή τα 50 εκατομμύρια, δεν πα να έχεις και διακόσιες εκθέσεις των εγκυρότερων εκτιμητών; Δεν πιάνει μία καμία από αυτές. Οι εκτιμήσεις δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια του πωλητή ή του αγοραστή, κατά περίπτωση (ανάλογα ποιον εξυπηρετεί το αποτέλεσμά τους). Δεύτερον: Στη σημερινή συγκυρία υπάρχει η πίεση της τρόικας να πωληθεί η έκταση. Οι ελληνικές αξίες γενικώς αποτιμώνται πολύ χαμηλά. Γίνεται σύγκριση με τον Αστέρα, αλλά και ο Αστέρας είναι πολύ χαμηλά αποτιμημένος σε σχέση με παλαιότερα. Αν η έκταση πωλούνταν πέντε-έξι χρόνια νωρίτερα ή τρία-τέσσερα χρόνια αργότερα, η αγοραστική αποτίμηση θα ήταν τελείως διαφορετική, θα υπήρχαν πολύ περισσότεροι υποψήφιοι και σημαντικός ανταγωνισμός (πάνω και κάτω από το τραπέζι) για το ποιος θα πάρει την έκταση-φιλέτο. Σήμερα λοιπόν ό,τι και να προκύψει ως τίμημα χαμηλό θα είναι. Τρίτον και κυριότερο: Δεν μιλούμε απλώς για αγορά μιας έκτασης, μιλούμε για μια τεράστια επένδυση με τεράστιο - αντίστοιχα - ρίσκο. Χρειάζονται πάρα πολλές εργασίες για να μπορέσει η έκταση να γίνει αξιοποιήσιμη. Και από εκεί και πέρα το να γίνει αξιοποιήσιμη συνδέεται όχι μόνον με καθαρά οικονομικά ρίσκα, αλλά και με πολιτικό ρίσκο (π.χ.: τι θα γίνει αν έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία), με νομικό ρίσκο (τι θα γίνει αν βγει το Συμβούλιο της Επικρατείας και πει ότι είναι αντισυνταγματική η χι ή η ψι πρόβλεψη στη νομοθεσία για την έκταση), ακόμη και με κοινωνικό ρίσκο (τι θα γίνει αν υπάρξουν υπέρμετρες αντιδράσεις από οικολόγους ή "οικολόγους" που δέχονται πάρκο και μόνον πάρκο για την έκταση;). Άρα, το να δώσει κανείς τα ωραία του λεφτά δεν είναι τόσο απλό όσο το να πει "παίρνω ένα παραθαλάσσιο οικόπεδο, χτίζω και πουλάω τις κατοικίες", αλλά είναι ένα αρκετά πιο σύνθετο ζητημα. Δεν επιχειρώ να δικαιολογήσω το χαμηλό τίμημα, αλλά ας αναλογιστούμε τι ρίσκα παίρνει και η άλλη πλευρά, αυτή του αγοραστή. Δεν είναι αυτή η ιστορία μια ιστορία του τύπου "πατάμε το κουμπί και έρχονται λεφτά". Κατά τη γνώμη μου, το ιδανικό θα ήταν, όλα όσα προτείνει σήμερα ο υποψήφιος ανάδοχος να μπορούσε να τα υλοποιήσει το κράτος ως κύριος της έκτασης μέσα από τις κατάλληλες συμμαχίες (όπως π.χ. αυτές που έκανε με Άραβες και Κινέζους ο ίδιος ο υποψήφιος ανάδοχος). Δεν υπάρχει κανένας λόγος, αυτά που λέει σήμερα ότι θα κάνει ο ανάδοχος, να μην τα κάνει μόνο του το κράτος. Όλη αυτή η ιστορία με την πώληση της έκτασης γίνεται, επειδή υπάρχει (ακόμη) το Μνημόνιο και υπάρχει πίεση για αποκρατικοποιήσεις. Αν δεν υπήρχε το Μνημόνιο, κάποια στιγμή θα έβγαινε κάποια λύση σαν αυτή που προτείνει σήμερα ο ανάδοχος και με τη μία ή την άλλη μορφή θα περνούσε και θα υλοποιούνταν, χωρίς να χρειάζεται να πωληθεί κοψοχρονιά τίποτα. Στην ουσία η κυβέρνηση είναι λοιπόν εγκλωβισμένη μεταξύ της αναγκαστικής αποδοχής ενός σχετικά χαμηλού τιμήματος και της αναβολής της αξιοποίησης (πώλησης ή με κρατική ιδιοκτησία) της έκτασης σε ευθετότερο χρόνο. Καλώς ή κακώς δεν υπάρχουν πολλές άλλες εναλλατικές αυτή τη στιγμή.

    • Γιάννης Μ. avatar
      Γιάννης Μ. @ Διογένης 24/03/2014 14:11:51

      Εύστοχες οι παρατηρήσεις σου και κυρίως η τρίτη υπάρχει όμως και ένα μεγάλο αλλά ... καθώς ο προβληματισμός γιατί δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον, παρά τις μειωμένες τιμές (κι όχι μόνο για το Ελληνικό) συνήθως είναι ελλειπής. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, στα όσα σωστά ανέφερες θα πρέπει να προσθέσουμε, ότι ο όποιος επενδυτής πριν τολμήσει να βάλει κάπου τα χρήματά του αξιολογεί το "περιβάλλον" στο οποίο θα επενδύσει. Στο "περιβάλλον" αυτό συμπεριλαμβάνονται πολλές παράμετροι. Πχ Σταθερό φορολογικό καθεστώς - ανέκδοτο στην περίπτωσή μας. "Καθαροί" κανόνες στο επιχειρηματικό παιχνίδι της χώρας - όσο θα έχουμε το "κράτος νταβατζήδων" κάτι τέτοιο αποκλείεται. Φοβάμαι ότι αν δεν αλλάξουν αυτά, όπως και κάποια άλλα, οι μόνοι επενδυτές που θα δούμε θα είναι τύπου Σάφα και άλλων αναλόγων της εποχής που προηγήθηκε κι αφού τα βασικά "ποιοτικά χαρακτηριστικά" δεν έχουν μεταβληθεί προς το καλύτερο (για τους επενδυτές αλλά και για τους πολίτες στην χώρα)

  5. Θόδωρος 17.06.2014 avatar
    Θόδωρος 17.06.2014 26/03/2014 17:01:40

    Ρε παιδιά, υπάρχει πουθενά το project της Lamda? Καθώς και οι όροι που θέτει το ΤΑΙΠΕΔ, ποιος θα επιβλέπει, ποιες οι ρήτρες μη εκπλήρωσης? Θυμάστε ακόμα ότι με το Ελληνικό ασχολούμασταν 2 χρόνια επί Jeffrey. Τώρα που "ανακάμπτει" κιόλας η Ελλάδα και σε 2-3 χρόνια θα έχουμε βγει απ' το τούνελ (κατά τα κυβερνητικώς λεγόμενα), κανέναν δεν τον ενδιαφέρει να επενδύσει στο Ελληνικό να αρχίσει να εισπράττει σε 3 χρόνια, δλδ? Μόνο τον κυρ-Σπύρο? Πολύ περίεργο.. Δλδ. Κινέζοι στον Πειραιά, “τεράστιο” ενδιαφέρον για υδρογον/κες, υποψήφιοι επενδυτές για λιμάνια, αεροδρόμια, άρθρο «παρέλαση επενδυτών βλέπει η ΕΕ», κ.ά. Αυτούς δεν τους πείραξε η Ελληνiκή γραφειοκρατία και το ασταθές πολιτικό περιβάλλον? "Αγοράζω φτηνά και πουλάω ακριβά" ο απαράβατος αγοραίος νόμος. Αλλά για το Ελληνικό κανείς? Ξανά πολύ περίεργο.. Κάποιο λάκκο έχει η φάβα. Κάτι άλλο γίνεται εδώ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.