#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/11/2012 13:06
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

O Μόρσι έγινε…Φαραώ



Την απόφαση να διευρύνει τις εξουσίες του έλαβε ο αιγύπτιος πρόεδρος, Μοχάμεντ Μόρσι, μία μέρα μόλις μετά την θεωρούμενη ως επιτυχημένη διαμεσολάβησή του στη συμφωνία Γάζας - Ισραήλ. Σύμφωνα με τις νέες αρμοδιότητές του, που περιγράφονται ως προσωρινές, μέχρι να συνταχθεί το νέο σύνταγμα, ο πρόεδρος «έχει το δικαίωμα να λάβει οποιαδήποτε μέτρα κρίνει σκόπιμο, προκειμένου να διατηρηθεί η επανάσταση, η εθνική ενότητα και η διαφύλαξη της εθνικής ασφάλειας».
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «δεν μπορεί να ασκηθεί έφεση ή να ακυρωθεί από οποιοδήποτε άτομο ή πολιτικό ή κυβερνητικό φορέα καμία από τις συνταγματικές διατάξεις και τους νόμους που όρισε ο Μόρσι από τότε που ανέλαβε την εξουσία, μέχρι να επικυρωθεί ένα νέο σύνταγμα και να εκλεγεί ένα νέο κοινοβούλιο. Όλες οι αγωγές κατά των προαναφερθέντων θεωρούνται άκυρες».

Εξάλλου ο Μόρσι αποφάσισε να απαλλάξει από τα καθήκοντά του τον γενικό εισαγγελέα Άμπντελ Μάγκιντ Μαχμούντ, τον οποίο είχε προσπαθήσει να πάψει χωρίς επιτυχία και τον Οκτώβριο σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τους διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για την αθώωση κάποιων ανώτερων αξιωματούχων για τα αιματηρά γεγονότα που σημειώθηκαν πέρυσι στη διάρκεια της εξέγερσης εναντίον του πρώην προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ. Ο Ταλάτ Αμπντάλα ορίστηκε νέος εισαγγελέας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Παράλληλα, θα δικαστούν εκ νέου οι αιγύπτιοι αξιωματούχοι που κατηγορούνται ότι ενορχήστρωσαν τα βίαια επεισόδια πέρυσι, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, ενώ αφήνεται ανοιχτό και το ενδεχόμενο να δικαστεί ξανά ακόμα και ο Μουμπάρακ.

Οι διατάξεις προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις από αναλυτές και διανοούμενους που θεωρούν ότι ο Μόρσι έχει συγκεντρώσει υπερβολικές εξουσίες πάνω του. Κάποιοι μάλιστα σχολιάζουν ότι αυτοανακηρύχθηκε «ο νέος φαραώ της Αιγύπτου».

http://www.guardian.co.uk/world/2012/nov/22/mohamed-morsi-mubarak-retrial-egypt

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Paynek avatar
    Paynek 23/11/2012 14:50:57

    Ποιά επανάσταση να θέλει να εκφράσει ακριβώς, απο ποιούς να απειλείται τόσο ώστε να αναλάβει να την διατηρήσει,και προς ποιά κατεύθυνση.. Μέχρι να ολοκληρωθούν δηλαδή οι διαδικασίες να θεσπιστεί κάποτε το καινούριο σύνταγμα ώστε να ακυρώσει, αν φτάσει ως εκεί βέβαια, τις υπερβολικές εξουσίες που δόθηκαν είναι μεγάλο το χρονικό διάστημα.
    Σίγουρα όμως έτσι κερδίζεται ο απαραίτητος χρόνος..Για ποιόν όμως είναι το ερώτημα.

    Υ.Γ: Μια μικρή ανάταση που προέρχεται μέσα απο αλλαγές δυναστείας, μεσοπρόθεσμα γίνεται φανερό οτι δεν εμπεριέχει κιόλας κάποια συμφέρουσα λύση για τον λαό. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια κενού περιεχομένου "λύση", αόριστη και ομιχλώδης ανταπάντηση των προσδοκιών του για δημοκρατία.

  2. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 23/11/2012 16:52:10

    Δεν το βλέπει το επόμενο καλοκαίρι - τουλάχιστον σαν πρόεδρος. Τώρα ποιός αγιατολάχ θα έρθει στη θέση του ,ο Θεός να βάλει το χέρι του. Πάντως ,επειδή στη πολιτική πρέπει να είσαι κυνικός ,ότι ταράκουλο να συμβεί ,τόσο το καλύτερο για εμάς ,γιατί αυξάνεται η σημασία της Ελλάδος. Αν θα μπορέσουμε να το εκμεταλευτούμε αυτό ,είναι άλλο θέμα.

  3. firiki2010 avatar
    firiki2010 23/11/2012 23:31:37

    Αχ αυτή η "Αραβική Ανοιξη"! Τόση Δημοκρατία ! Δεν την αντέχω....
    Οπως λέει κι ο Στέλιος με κάποιον αγιατολάχ θα βρεθούνε μάλλον στο τέλος , αλλά δεν χαίρομαι καθόλου.

  4. Χρήστος Βλόσιος avatar
    Χρήστος Βλόσιος 24/11/2012 00:18:59

    Τόσο η Αίγυπτος όσο και άλλες ανατολικές χώρες ίσαμε πριν 150 χρόνια το πολύ ζούσαν ακόμα στην κοινωνική μαύρη τρύπα του ασιατικού τρόπου παραγωγής και του ανατολικού δεσποτισμού. Γι΄ αυτό διατηρούν πολύ ζωντανή την τάση προς μιαν αυταρχική διακυβέρνηση. Ειδικά στην Αίγυπτο από το 1850 μ. Χ. άρχισε να αναπτύσσεται η ιδιωτική ιδιοκτησία της αγροτικής γης, η κυριότητα της οποίας ανήκε ως τότε στον κάθε φορά ανατολίτη δεσπότη της Αιγύπτου. Δηλ. από το 1850 μ.Χ. η Αίγυπτος μπήκε σε μιαν οικονομική διαδικασία που στην Ελλάδα κατοχυρώθηκε νομοθετικά το 594 π. Χ. με τη νομοθεσία του Σόλωνα και σε μιαν οικονομική διαδικασία που αποτελεί και μια από τις οικονομικές βάσεις ορισμένων μορφών δημοκρατίας! Ακόμα και σήμερα στην Αίγυπτο ισχύει ο αρχαίος αθηναϊκός θεσμός της επικλήρου κόρης, θεσμός που επιβάλλει το γάμο μιας μοναχοκόρης με συγγενή του πατέρα της, ώστε να μην περάσει όλη η ακίνητη περιουσία του πατέρα της σε άλλο σόι!
    Η πολυχιλιετής κοινωνικοοικονομική καθυστέρηση ,λοιπόν, και οι πολυχιλιετείς αλλά και οι ιστορικά πρόσφατες πολιτειακές παραδόσεις του ανατολικού δεσποτισμού στην αιγυπτιακή κοινωνία και σε άλλες ανατολίτικες κοινωνίες αντιστρατεύονται την εγκαθίδρυση έστω και μιας σύγχρονης αστικής δημοκρατίας σε αυτές τις κοινωνίες! Άρα, δεν είναι καθόλου απροσδόκητο φαινόμενο και ιστορικό παράδοξο η τάση του τωρινού αιγύπτιου προέδρου προς το φαραωνισμό ,προς την παραδοσιακή μορφή του ανατολικού δεσποτισμού στην Αίγυπτο. Επίσης, η τάση του τωρινού αιγύπτιου προέδρου προς το φαραωνισμό ύστερα από μια μεγάλη λαϊκή εξέγερση δεν είναι αντίθετη με την ιστορική πολιτειακή παράδοση της Αιγύπτου, αφού και στο ανατολίτικο παρελθόν της Αιγύπτου γινόταν εξεγέρσεις που αποσκοπούσαν στην αντικατάσταση ενός αντιλαϊκότατου ανατολίτη δεσπότη από έναν άλλον λιγότερο αντιλαϊκό και κάπως φιλολαϊκό!
    Χρήστος Βλόσιος

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.