30/12/2010 20:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

H Fiat αναθεωρεί τις εργασιακές σχέσεις - σύγκρουση στα ιταλικά συνδικάτα

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat αποφάσισε να προχωρήσει σε αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων, ζητώντας την ακύρωση της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, με υπογραφή νέων, μεμονωμένων συμφωνιών. Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία του Τορίνο επαναπροσδιόρισε τις εργασιακές σχέσεις με τους εργαζόμενους στην παραγωγική μονάδα του Πομιλιάνο Ντ' Άρκο, έξω από τη Νάπολη και η νέα σύμβαση προκάλεσε την έντονη σύγκρουση μεταξύ των ιταλικών συνδικάτων.

Την τελική συμφωνία υπέγραψαν όλες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις (Fim, Uilm, Ugl, Fismic), όχι όμως η Fiom, που ανήκει στο κεντροαριστερό συνδικάτο Cgil, το μεγαλύτερο της χώρας. Τα κυριότερα σημεία της συμφωνίας προβλέπουν την επαναπρόσληψη των εργαζομένων από καινούρια εταιρία, τη Newco, που ελέγχεται από τη Fiat, αύξηση αποδοχών που κατά μέσο όρο προσδιορίζεται στα 30 ευρώ, οκτάωρο ωράριο εργασίας (έξι ημέρες την εβδομάδα), συμπεριλαμβανομένων και των νυχτερινών ωρών. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο εκτός "καθαρά εργασιακού ωραρίου" (στις υπερωρίες), οι εργαζόμενοι θα μπορούν να σταματούν για φαγητό, στο τέλος του οκταώρου. Σε ό,τι αφορά τις υπερωρίες, οι εργοδοσία θα έχει δικαίωμα να ζητά μέχρι και 120 ώρες, ενώ για 80 ώρες επιπλέον υπερωριών, θα πρέπει να γίνονται διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Σε περίπτωση αύξησης των απουσιών λόγω αναρρωτικής, θα συνέρχεται μικτή επιτροπή που θα ερευνά το θέμα και θα προτείνει σχετικά μέτρα, ενώ οι αυξήσεις των μισθών θα συνδέονται με την παραγωγικότητα. Η Fiat δεσμεύθηκε να επαναπροσλάβει, συνολικά, 4.600 εργάτες και υπαλλήλους και να επενδύσει, στο Πομιλιάνο, 700 εκατ. ευρώ.

Ο γενικός γραμματέας του Fiom, Μαουρίτσιο Λαντίνι, αρνήθηκε να υπογράψει τη νέα σύμβαση και η συνδικαλιστική του οργάνωση, με τη στήριξη της Cgil, προχώρησε σε προκήρυξη απεργίας για τις 28 Ιανουαρίου. "Θέλουμε να δώσουμε απάντηση σε αυτή που θεωρούμε επίθεση άνευ προηγουμένου κατά των κανόνων της δημοκρατίας. Η Fiat θέλει εργάτες-είλωτες, χωρίς δικαιώματα και υπό εκβιασμό", τόνισε ο Λαντίνι.

Από τη μεριά τους, οι υπεύθυνοι των υπόλοιπων συνδικάτων στηρίζουν τη συμφωνία. "Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται το συμβόλαιο των εργατών των αυτοκινητοβιομηχανιών και δημιουργείται μια βάση για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας", δήλωσε ο Ρομπέρτο Ντι Μάουλο, του συνδικάτου Fismic. O Ιταλός υπουργός Εργασίας, Μαουρίτσιο Σακόνι, υπογράμμισε ότι "κέρδισε η πραγματιστική προσέγγιση και όχι τα ιδεολογικά σχέδια. Βλέπουμε θετικά την ανανέωση στο σύστημα βιομηχανικών σχέσεων".

Σημειώνεται ότι, βάσει της συμφωνίας του Πομιλιάνο, όσα συνδικάτα αρνούνται να την υπογράψουν δεν θα μπορούν να διαθέτουν αντιπροσώπευση, στη συνέχεια, στις όποιες διαπραγματεύσεις. Κάτι που σημαίνει ότι αν η Fiom δεν επικυρώσει τη νέα σύμβαση, έστω και σε δεύτερη φάση, θα βρεθεί εκτός της βιομηχανικής αυτής μονάδας.

Η ιταλική Κεντροαριστερά, τέλος, είναι διχασμένη ως προς την όλη υπόθεση. Από το "Δημοκρατικό Κόμμα", ο Πιέρο Φασίνο, ο οποίος εννοεί να θέσει υποψηφιότητα ως επόμενος δήμαρχος του Τορίνο (η πόλη της ιστορικής έδρας της Fiat) βλέπει θετικά τη συμφωνία: "Αυτή της Fiom είναι μια στάση που οδεύει προς σίγουρη ήττα. Όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τα πραγματικά προβλήματα, δεν πρέπει να το σκάμε, αλλά να βρίσκουμε λύσεις, με μεγάλη προσπάθεια και κόπο", δηλώνει ο Φασίνο. Ομάδα όμως προοδευτικών πολιτικών, συνδικαλιστών και δημοσιογράφων -ανάμεσά τους οι Φάουστο Μπερτινότι, Ροσάνα Ροσάντα και Σέρτζιο Κοφεράτι- δημιούργησε επιτροπή συμπαράστασης προς τη Fiom.

O Νίκι Βέντολα, τέλος, αριστερός κυβερνήτης της περιοχής του Μπάρι, που στοχεύει στο χρίσμα του υποψήφιου κεντροαριστερού πρωθυπουργού, εκτιμά ότι "με τη συμφωνία αυτή, οι εργαζόμενοι χάνουν μέρος από τα βασικά τους δικαιώματα. Περιορίζεται το δικαίωμα στην απεργία, χάνεται η προστασία της συλλογικής σύμβασης εργασίας, όπως και η κοινωνική διάσταση της επαγγελματικής προσφοράς του καθενός".

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 30/12/2010 21:10:37

    Έτσι έρχεται η ώρα τους και η ώρα της ευρωζώνης να σκάσουν οι Ιταλοί και να πάμε σε μια πάμε σε μια 2 ζωνική Ευρώπη.

    Κατα το λεφτά υπάρχουν βαδίζουν και ολοταχώς αυτοί, από την άλλη ο μπίχτης και τα πηδήματα του, αυτό είναι λένε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

  2. φωτεινη avatar
    φωτεινη 30/12/2010 23:37:37

    και που να βλεπατε το αφιερωμα απο τις ην.πολιτειες που δραστηροποιειται η φιατ του marchioni.οι εργατες παιρνουν 7,5 ευρω την ωρα χωρις ασφαλιση και ηταν και ευχαριστημενοι που ειχανε δουλεια.πολλοι απ αυτους φοβοντουσαν να μιλησουν στην καμερα.το δειξανε επ ευκαιριας των συζητησεων για την καινουργια συμφωνια.ο μανατζερ της φιατ τους διαμεινησε οτι δεν τον συμφερε η ιταλια για να παραγει,και σχεδον τους εκανε χαρη.ποιος,η φιατ που οι ιταλοι την εχουν αγορασει 10 φορες ,οπως ειπε ενας υπουργος νομιζω της λεγκας.ετσι ειναι δυστυχως τα πραγματα στο παγκοσμιοπιημενο περιβαλλον ,που τοσο θαυμαζει ο πρωθυπουργος μας.μονο που εκει τον βλεπω σε θεση λουστρου για τα παπουτσια του παγκοσμιου κυβερνητη.κι ισως ειναι και πολυ υπευθυνη η θεση για τα προσοντα του ,δεδομενης την παντελους ελλειψης επαγγελματικης εμπειριας.

  3. trans avatar
    trans 31/12/2010 09:42:50

    Να δούμε και τι θα γίνει στήν Ελλάδα με Βιομήχανους και Συνδικάτα
    http://www.repubblica.it/economia/2010/12/30/news/senatori_pd_un_ddl_per_regolare_rappresentanza_luned_il_debutto_di_fiat_industrial_a_piazza_affari-10716091/index.html?ref=search

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.