#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/08/2011 09:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Φέρτε μας πίσω την Θάτσερ και τον Ρέιγκαν…"



Γράφει ο Alberto Alesina στην Corriere della Sera:

«Μετά τη μεγάλη ύφεση του 2008-09, δυο πράγματα περιμέναμε από τους ηγέτες της Δύσης:

Πρώτον, να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης,  και να μας δείξουν ότι και θέλουν, και μπορούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με την αίσθηση του επείγοντος, και όχι με αναβολές.

Δεύτερον, να δείξουν ότι μπορούν να βάλουν στην άκρη τα κομματικά μικροσυμφέροντα και τις συγκρούσεις, για χάρη του γενικότερου καλού.

Και στα δυο, η πολιτική τάξη της Δύσης απέτυχε, και θα μείνει στην ιστορία ως η χειρότερη μετά το τέλος του Β`ΠΠ».

Στη συνέχεια, ο φιλελεύθερος οικονομολόγος κατηγορεί την ευρωπαϊκή και αμερικανική ηγεσία για «έλλειψη οράματος». Όπως λέει, η ελληνική κρίση θα έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί δραστικά από πέρσι. «…είτε με μείωση του χρέους της είτε με ολική διάσωση. Αντί για αυτό, οι Ευρωπαίοι ηγέτες καταναλώθηκαν σε άσκοπες συζητήσεις, εκτός και αν ο σκοπός τους ήταν να προκαλέσουν χάος στις αγορές. Το πραγματικό δημοσιονομικό πρόβλημα οφείλεται στη γήρανση του πληθυσμού. Το συζητάνε όμως αυτό οι πολιτικοί; Όχι. Το θεωρούν επικίνδυνο ως ζήτημα, αφού οι ηλικιωμένοι αποτελούν κρίσιμο κομμάτι του εκλογικού σώματος και μεγάλη πηγή ψήφων.

Από την άλλη, οι μελλοντικές γενιές δεν ψηφίζουν. Και άρα, αυτές οι μέτριες ηγεσίες δεν ενδιαφέρονται για αυτές».

Στην Ευρώπη, λέει, οι αρχηγοί των κρατών που κινδυνεύουν, δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να κατηγορούν τους Γερμανούς για τις δικές τους αδυναμίες.

Αυτό κάνουν και οι Γάλλοι, αλλά η κατάσταση του δημοσίου χρέους τους είναι τέτοια, που σύντομα οι αγορές θα αρχίσουν να ασχολούνται μαζί του.

Η Angela Merkel δεν δείχνει να κατανοεί τις χρηματαγορές, και οι κατά καιρούς αλλοπρόσαλλες δηλώσεις της, δεν βοηθούν καθόλου.

Εν ολίγοις, αυτό που λείπει κατά τον Alesina είναι η στιβαρή ηγεσία.

«Φέρτε μας πίσω την Thatcher, τον Reagan, τον Clinton, τον Blair και τον Kohl πριν είναι αργά…», λέει.

http://www.corriere.it/editoriali/11_agosto_08/in-cerca-di-leader-alberto-alesina_a462c188-c183-11e0-9d6c-129de315fa51.shtml

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/08/2011 09:21:41

    Θα το εμπεδώσουμε ότι ο "σοσιαλισμός" και οι παροχές υπήρξαν -- συμπτωματικά ή από σχέδιο -- εργαλεία εξευτελισμού του ελεύθερου κόσμου. Η σύγχρονη, μεταψυχροπολεμική εκδοχή του Cloward-Piven.

    Το άρθρο, ωστόσο, βάζει στην λίστα τον Κλίντον... Να τον πάρουν οι Ιταλοί και να τον χαίρονται. Ο Κλίντον έκανε περισσότερα για να διαλύσει το έργο του Ρήγκαν και σαν καλό κανίς των Γερμανών έπεσε στην λούμπα να κάνει τους πολέμους που έχασαν αυτοί στον Β' ΠΠ. Ο Κλίντον γιγάντωσε το πρόβλημα των subprimes (που είχε ξεκινήσει -- ήπια -- ο Κάρτερ). Ο Κλίντον κατήργησε το Glass Steagall "εξευρωπαϊζοντας" το Αμερικανικό τραπεζικό σύστημα. Ο Ομπάμας είναι η συνέχεια του Κλίντον. Και αυτός σαν την Μέρκελ δεν εμπιστεύεται την ελεύθερη αγορά. Ο "Ευρωπαίος" -- να μην πω χρώμα -- Πρόεδρος.

    Tea Party και ξερό ψωμί εάν είναι να μην γυθρίσει ΟΛΟΣ ο Δυτικός κόσμος σε μεσαιωνικές φεουδαρχίες (με σοσιαλιστικό προσωπείο).

    • Orestios avatar
      Orestios @ archaeopteryx 20/08/2011 09:29:31

      +10000000000000 Αρχαίε

    • Εγώ avatar
      Εγώ @ archaeopteryx 20/08/2011 11:51:21

      +10000000000000 κι απο μένα!

    • Akis avatar
      Akis @ archaeopteryx 20/08/2011 15:40:53

      Προσεχε τι ευχεσαι, μπορει να συμβει...

  2. ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 20/08/2011 09:38:08

    "Tea Party" μήπως και "Moral Majority"; Μα αγαπητέ φίλε από αυτά τα "think tanks" ξεπήδησε η globalisation και η "global fiscal goverment". Λάθος συνταγή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα (άλλη κουλτούρα, άλλες καταβολές, διαφορετικά ιστορικά βιώματα, παντελώς διαφορετική κοινωνική διαστρωμάτωση κλπ,κλπ). Ο "Τhatcherism" οδήγησε σε μια κοινωνία 2/3 την έκρηξη της οποίας ζήσαμε πρόσφατα.Τα "Reaganomics" προσέφεραν μια πρόσκαιρη prosperity στηριζόμενη σε "κοπή" δολλαρίου άνευ αντικρίσματος (η Nixon act νά' ναι καλά...) με αποτέλεσμα το σημερινό γιγαντοτεράστιο δημόσιο ομοσπονδιακό έλειμμα. Σαφώς υπάρχει σε παγκόσμια κλίμακα έλειμμα ηγεσίας.Γιατί; Μα διότι τα παραπάνω think tanks μετέφεραν το Leadership από την "βάση" στα hedge funds.Ετσι σήμερα ¨"ηγέτες" θεωρούνται οι κ.κ. Σόρος,Γκρούγκμαν,Στίγκλιτς,Ρουμπινί κλπ.και φτάνουμε στο σημείο το "πρακτορείο" των συμφερόντων που ονομάζεται "Ο.Η.Ε." να μιλά για "απαράδεκτη κατάσταση επισιτισμού στην Αφρική"....υποκριτές...Οπως πολύ σωστά είχε πεί ο Ronald Reagan "Goverment is not the solution, goverment is the problem".Eις τα καθ' ημάς τώρα: η Ε.Ε. πρέπει να βάλει αγγελία για έναν νέο DeGaulles ή έναν νέο Andenauer και με πρόεδρο Επιτροπής έναν Κων/νο Καραμανλή.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 20/08/2011 09:58:01

      To 1990 "γιορτάσαμε" την απελευθέρωση της Ανατολικής Ευρώπης. Και φρόντισαν οι Γερμανοί και έφτιαξαν μία γραφειοκρατεία δήθεν "δημοκρατική" εκλεγμένη από τον εαυτό της και ελεγχόμενη από τους Γερμανούς (και λιγουλάκι τους Γάλλους) στις Βρυξέλλες, στελεχομένη από τους ίδιους σοσιλιστές κομισάριους που δήθεν ξεφορτωθήκαμε το 1990.

      Το Moral Majority δεν έχει σχέση, από τα λίγα που ξέρω, με το Tea Party... Λιγότεροι φόροι, λιγότερο Κράτος. Τι άλλες αποσκευές θα κουβαλάει δεν το ξέρω. Όχι επιστροφή στις φεουδαρχίες και βασιλείες του 19ου αιώνα είναι το ζητούμενο. Το παιχνίδι όμως, στην Ευρώπη έχει χαθεί: Θέλουμε φεουδαρχία. Θέλουμε Κράτος Πατερούλη. Θέλουμε Πράσινους φόρους για να πληρώνουμε συντάξεις (που οφελεί τις Γερμανικές εξαγωγές). Οι Νεοφεουδάρχες με πρόσχημα τον Πατερούλη απλά εδραιώνονται, και οι πανέξυπνοι Γερμανοί πετυχαίνουν χωρίς πάντσερ αυτό που δεν κατάφεραν με παντσερ. Απομένει να δούμε που είναι ο πάτος της ανελευθερίας, πόσο θα κρατήσει ο σύγχρονος Κεντρικός Σχεδιασμός, και τι μορφή θα πάρει η λύτρωση, εάν υπάρξει.

      Οι ΝτεΓκωλ, Αντενάουερ κλπ έχουν δώσει την θέση τους σε παμπόνηρους ψεύτες νάνους (και προφανώς και η Γερμανία έχει πρόβλημα... Δεν βλέπω τον Κολ να ξαναπαίρνει τα ηνία, και οι διάδοχοί του... FUBAR).

      Κρουγκμαν, Στιγκλιτς θεωρώ απολογητές του νεοσοσιαλισμού, λάτρεις του other people's money... Ο Σόρος τι είναι; Ανατολικοευρωπαίος που είδε φως και μπήκε...

  3. Λαρισαίος avatar
    Λαρισαίος 20/08/2011 10:11:21

    Η Θάτσερ και ο Ρήγκαν δημιούργησαν την κατάσταση που ζούμε σήμερα, όπου οι πλούσιοι δεν πληρώνουν φόρους και οι εργαζόμενοι εξαθλιώνονται. Ο Warren Buffet πληρώνει λιγότερους φόρους από τη γραμματέα του, κατά δική του δήλωση. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ΑντιΘάτσερ και ΑντιΡήγκαν, ένα νέο Κέινς κατά προτίμηση (ο οποίος ήταν Τόρι Αρχαιοπτέρυγα...)

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Λαρισαίος 20/08/2011 10:22:31

      ΜΑ είμαστε γεματοι αντι-Ρήγκαν και αντι-Θάτσερ... αυτά τα "αντι" απολαμβάνουμε και χαιρόμαστε. Νεοσοσιαλισμός, οther people's money, και όταν αυτό τελειώσει, είμαστε στον 11ο ή τον 13ο αιώνα και φιλάμε τον πισινό του κόμη στην κορυφή του λόφου που μας αφήνει να καλλιεργούμε τα χωράφια του και να του δίνουμε το 10% και την σύζυγο κατά το δοκούν.

      • manos avatar
        manos @ archaeopteryx 20/08/2011 10:30:06

        Αν πάμε σε φεουδαρχική κοινωνία θα είμαστε καλά. Αλλά φοβάμαι ότι ούτε αυτό θα μας αφήσουν. Φεουδαρχική κοινωνία σημαίνει επιστροφή σε μικρές κοινότητες, πόλεις-κράτη, και τοπικούς ηγεμονίσκους που προστατεύουν και τρομοκρατούν τους υποτελείς τους.
        Αυτό που όμως διαφαίνεται τελικά είναι η παγκόσμια διακυβέρνηση, που απαιτούσε-επαιτούσε κάποιος γνωστός μας ποδηλάτης.
        Ουσιαστικά αρχίζει και επαληθεύεται ο μακαρίτης ο Οργουελ.

    • alakran avatar
      alakran @ Λαρισαίος 20/08/2011 10:30:40

      O Keynes ήταν σε όλη του τη ζωή μέλος του κόμματος των φιλελευθέρων.Kαμμία σχέση με τους Tories.

    • Εγώ avatar
      Εγώ @ Λαρισαίος 20/08/2011 12:19:59

      Κάνεις λάθος Λαρισαίε ο νεοσοσιαλιστικος Κευνσιανισμος επικράτησε μετα τον Β’ παγκοσμιο πολεμο και μας οδήγησε σήμερα εδώ όπου τα χρέη των κρατών διαιωνίζονται επ' άπειρον και οι χώρες εξαρτούνται από τις μεγάλες τράπεζες μεσω των τοκων. Συν επίσης ότι μόλις κινδυνέψει μια εγχώρια τράπεζα με χρεοκοπία τότε θα πρέπει να κρατικοποιείται ή να επιδοτείται από το κράτος, ενώ άμα κινδυνέψει μια μικρή χώρα με χρεοκοπία τότε θα πρέπει να επιδοτείται από τις μεγάλες χώρες. Αυτά είναι τα «καλά» του νεοσοσιαλιστικού Κευνσιανισμου και γι’ αυτό απέτυχε!

      Η πολιτική που εφαρμόζεται είναι νεοσοσιαλιστική και όχι «νεοφιλελευθερη» που λένε κάποιοι θολοκουλτουριάρηδες.

  4. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 20/08/2011 10:19:40

    Στη συνέχεια, ο φιλελεύθερος οικονομολόγος κατηγορεί την ευρωπαϊκή και αμερικανική ηγεσία για «έλλειψη οράματος».

    Απεναντίας, εδώ και 150 χρόνια ο κόσμος πληρώνει με διάφορους τρόπους τα οράματα που έχει η κάθε πολιτική δύναμη και προσπαθεί να τα επιβάλλει στις εθνικές κοινωνίες. Δε χρειαζόμαστε άλλα οράματα. Αντιπροσωπευτικά πολιτεύματα χρειαζόμαστε και μορφωμένους πολίτες.

  5. sawas avatar
    sawas 20/08/2011 10:36:07

    Αρχαιε

    Δεν γίνεται να κατηγορείς τον Κλιντον για περιορισμό του κράτους (κατάργηση του Glass Steagall) και να το παρουσιάζεις σαν σοσιαλιστική πρακτική. Περιορισμό του κράτους και των ελέγχων του ήθελε ο Ρηγκαν………….ε! το έκανε ο Κλίντον. Λάθος? Ναι! Έτσι όμως όπως το παρουσιάζεις αυτοαναιρείσαι.

    Περισσότερο περιορισμό του έλεγχου από το κράτος θέλουν και το κίνημα «τσάι και συμπάθεια». Λάθος? Ναι! Είναι αυτό το κίνημα που έχει (αλλά δεν το ξέρει) περίπου 45 εκατομμύρια υποστηρικτές!!! H**p://www.fns.usda.gov/pd/29SNAPcurrPP.htm

    Και κάτι τελευταίο, αφού καταχρεώθηκε ο κόσμος για χάρη της οικονομικής ανάπτυξης κατάφεραν να χρεώσουν και τα νέα παιδιά, h**p://www.huffingtonpost.com/2011/04/12/student-loan-debt-may-top_n_848093.html. Μια πρακτική που θέλει να την εφαρμόσει και η Άννα στο καινούργιο νομοσχέδιο που θέλει να περάσει για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Βάζω στοίχημα πως αν ήταν στην δυνατότητα τους θα ήμασταν καταχρεωμένοι από τα γεννοφάσκια μας.

    Τέτοια πολιτική ευχαριστώ δεν θα πάρω!!!!!!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ sawas 20/08/2011 12:54:07

      το Glass Steagall φτιαχτηκε για να μην ξαναγίνει το κραχ του 29 που κατά μία εκδοχή ήταν από το αυξημένο συστημικό ρίσκο των εμπορικών τραπεζών που ήταν και επενδυτικές (είχαν μετοχές των εταιριών που δάνειζαν). Το Glass Steagal χαλάστηκε για να ικανοποιηθεί η Citibank και ίσως ο Sanford Weil και εάν υπεραπλοποιώ δεν αλλάζει την ουσία, η διακοπή του δεν ήταν για "λιγότερο κράτος" αλλά για monoply capital χωρίς checks and balances. Οι Ρεπουμπλικάνοι δεν το ήθελαν, και προσπάθησαν να εξευμενίσουν τα θηρία με το Rule 415, αλλά ήρθαν οι φιλο"ευρωπαίοι" Δημοκρατικοί, και τα υπόλοιπα θα τα λένε τα βιβλία σε 150 χρόνια. Το αντινιουζ έχει έχει γράψει κατά κόρον περί τα τέλη του 2008, όταν ψάχναμε τα αίται του κραχ. Κατά την γνώμη μου 1) η κατάργηση του Glass Steagall, 2) η κατάργηση του lower of cost or market, 3) τα προνομιακά stock options, 4) η πολυπλοκότητα των αγορών σε σχέση με την μείωση της ανεξαρτησίας των rating agencies και το εύκολο χρήμα των χετζ φάντς που κάπως ήταν κάτω από τα ραντάρ της SEC.

      Δεν ασχολούμαι με το Χάφινγκτον ποστ...

  6. Orestios avatar
    Orestios 20/08/2011 10:47:51

    Πολλούς καίει το tea party.
    Εξαιτίας του έφυγαν οι Βρετανοί αποικιοκράτες και αποτέλεσε εμπνευση για την Ελληνική Επανάσταση.
    Μπορεί κάποιος από τους ένθερμους οπαδούς του Σοσιαλισμού να μας πουν αν ο Σοσιαλισμός είναι εναντίον της παγκοσμιοποίησης?

  7. Orestios avatar
    Orestios 20/08/2011 11:07:16

    Έτσι είναι αρχαία.
    Ο Σοσιαλισμός ήταν η προσπάθεια της παγκοσμιοποίησης του 19ου αιώνα να εμφανίσει "ανθρώπινο πρόσωπο"

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ Orestios 20/08/2011 19:47:48

      Πολύ εύστοχο σχόλιο. Ο πονηρούλης ο Μαρξ τους ξεγέλασε όλους. Εντελώς μη συμπτωματικά και οι καθηγητές που υποστηρίζουν τις ελεύθερες αγορές ιστορικό υλισμό διδάσκουν. Κάτι θα ξέρουν.

      • Orestios avatar
        Orestios @ Δημήτρης 20/08/2011 20:56:43

        Δεν μου κάνει καμία εντύπωση.

  8. Orestios avatar
    Orestios 20/08/2011 11:09:28

    Σαβας, το TEA PARTY τα έκανε όλα αυτά τα κακα στα πανεπιστήμια που δεν σου αρέσουν?

    • sawas avatar
      sawas @ Orestios 20/08/2011 12:39:26

      Ασφαλώς και όχι, αλλά είναι λάθος διατυπωμένη η ερώτηση σου.

      Ανεξάρτητα από το ποιος το έκανε, εσένα σου αρέσει η ιδέα να τελειώνεις το πανεπιστήμιο και να χρειάζεσαι ~24 χρόνια να ξεχρεώσεις?

      • Orestios avatar
        Orestios @ sawas 20/08/2011 15:50:10

        Τότε πως κατάφερες να συνδέσεις το tea party με τις σοσιαλιστικές πρακτικές?

        • sawas avatar
          sawas @ Orestios 20/08/2011 21:28:55

          Όντως μπέρδεμα η κατάσταση.

          Αλλά η απάντηση είναι απλή. ΔΕΝ υπάρχουν, εκεί πάνω, διαχωριστικά παρά μόνο στην ονομασία. "Βάφτισε" τους όπως θέλεις το αποτέλεσμα μετράει. Ανάλογα τα lobbies (χρηματοδότης) παίρνονται και οι αποφάσεις. Το δικό σου lobby δεν ρωτήσανε ποτέ και ούτε πρόκειται (εξαίρεση: κάθε 4 χρόνια).

          Εσύ (και εγώ), χρωματίζεσαι, διαφοροποιείσαι, φανατίζεσαι και στο τέλος εισπράττεις τα αποτελέσματα μιας πολιτικής η οποία είναι κατά κανόνα η ίδια (με αναιμικές τις διαφορές).

          Οπότε είτε "τσάι και συμπάθεια", είτε Ομπαμια, ο πόλεμος στον οποίο θα παίρνεις εσύ προσωπικά μέρος θα συνεχίζεται......με εσένα θύμα του.

          • Orestios avatar
            Orestios @ sawas 21/08/2011 00:06:46

            Πάλι σαλάτα τα έκανες.

  9. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 20/08/2011 11:20:31

    Μόνο οι υποκριτές θα μπορούσαν να το πουν...(ή όσοι εθελοτυφλούν)

  10. manos avatar
    manos 20/08/2011 11:26:53

    "ENGSOC" Από το 1984 και είναι η σύμπτυξη των λέξεων ENGLISH SOCIALISM.
    Σίγουρα τους συμφέρει η παγκοσμιοποίηση γιατί με κεντροποίηση υπηρεσιών και εξουσιών μπορούν να ελέγχουν ΟΛΟ τον πληθυσμό. Το μοντέλο το έχουν σπουδάσει και το έχουν κάνει επιστήμη. Γι'αυτό ο αναρχικός Οργουελ μισούσε σοσιαλιστές και κουμμουνιστές πιό πολύ απ'ότι τους καπιταλιστές.
    Γιατί άραγε ο little George προχωράει σε συγχωνεύσεις εφοριών, τελωνείων, κέντρων υγείας, κλπ?

    • Orestios avatar
      Orestios @ manos 20/08/2011 12:24:26

      Fabians

  11. Giorgos_T avatar
    Giorgos_T 20/08/2011 12:18:01

    Φέρτε μας πίσω τη Θάτσερ....

    η οποία εφάρμοσε στο αγγλικό κοινωνικό κράτος τις τακτικές που -με χιλιάδες νεκρούς- πρωτοδοκίμασε ο φίλος της Πινοτσέτ. Στη Θάτσερ κόστισε μόνο τους νεκρούς των Φώκλαντ, οι οποίοι μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αλλά τους χρησιμοποίησε για να κερδίσει τις εκλογές, που αλλοιώς θα έχανε λόγω των πολιτικών της.

    Φέρτε μου να καπνίσω για να γιατρευτώ από τον καρκίνο....

    • Κακός avatar
      Κακός @ Giorgos_T 20/08/2011 12:30:22

      Απο τον εγληματία πολέμου και κορπορατιστή Tony Blair, χιλιες φορες προτιμώ τη Θάτσερ.

      • Giorgos_T avatar
        Giorgos_T @ Κακός 20/08/2011 12:55:46

        Η οποία χάιδευε το κεφαλάκι του "άρρωστου" Πινοσέτ...

        Το δίλημμα δεν είναι Χίτλερ ή Στάλιν: Είναι δημοκρατία ή δουλεία.

        • manos avatar
          manos @ Giorgos_T 20/08/2011 13:04:36

          Δυστυχώς Γιώργο αυτό που ζει όλος ο πλανήτης σήμερα δεν είναι δημοκρατία. Μας πηγαίνουν ολοταχώς σε τρομοκρατικό σοσιαλ-φασισμό.

          • Giorgos_T avatar
            Giorgos_T @ manos 20/08/2011 21:26:36

            Βγάλε το σοσιαλ- : και οι άλλοι συνένοχοι είναι.

          • Orestios avatar
            Orestios @ manos 21/08/2011 00:05:34

            Μάνο ο φασισμός ανήκει στο σοσιαλιστικό φάσμα.

    • ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ avatar
      ΣΑΓΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ @ Giorgos_T 20/08/2011 17:56:01

      Φώκλαντς; Τσου....Ilas Malvinas λέγονται και ανήκουν στην Αργεντινή.

  12. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 20/08/2011 12:30:48

    ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ: Ο λαός θέλει να έχει την δουλειά του, να έχει την νοσοκομειακή του περίθαλψη και να έχει ένα καλό σύστημα παιδείας. Όλα αυτά τα θέλει μέσα σε ένα πολιτικό σύστημα στο οποίο θα υπάρχουν ελευθερία και νόμοι. Τα πρώτα τρια, δουλειά υγεία και παιδεία τα είχαν πετύχει τα κομμουνιστικά καθεστώτα που υπήρχαν στο παρελθόν. Επιβλήθηκαν όμως όλα αυτά τα καθεστώτα με την βία και ήταν όλα τους αντιδημοκρατικά και αυτός είναι ένας από τους λόγους που κατέρρευσαν. Με αυτά που γίνονται σήμερα ο Μαρξ θα επαληθευθεί. Ο καπιταλισμός θα αυτοκαταστραφεί και τύποι σαν τον Στάλιν θα μοιάζουν σαν μεσσίες. Οι πλούσιοι μπορεί να νοσταλγούν τον Ρίγκαν και την Θάτσερ, ο λαός όμως γιατί να τους νοσταλγεί; Επειδή οι πλούσιοι θα πληρώνουν λιγότερους φόρους και κατά συνέπεια θα φτιάχνουν θέσεις εργασίας για τον λαουτζίκο; Με συγχωρείτε παιδιά αλλά όλοι μας έχουμε δικαίωμα να ζήσουμε μιαν αξιοπρεπή ζωή.

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ Χρήστος Δημάρης 20/08/2011 14:03:33

      Συμφωνώ σε όλα...
      Να προσθέσω την προσδοκία του εύκολου πλουτισμού που καλλιεργήθηκε έντεχνα...εννοώ ότι πλέον εκτός της απλής διαβίσωσης, της υγείας και της παιδείας, "απαραίτητο" για τον καθένα είναι να πλουτίσει γρήγορα και εύκολα...
      Ο πλόυτος όμως, ειδικά ο υπερβολικός, προϋποθέτει φτώχεια...πάμε ολοταχώς σε κοινωνία των απόλυτων κοινωνικών άκρων, χωρίς ενδιάμεση μεσαία τάξη...

  13. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/08/2011 13:31:46

    O συγγραφεας ειναι Ιταλος.Στη Δυση (αλλα οχι στην Ελλαδα που οπως φαινεται δεν ανηκει στη Δυση) οι δυο αυτοι -Ρηγκαν και Θατσερ - θεωρουνται ηρωες.
    Αυτος ειναι ο λογος που τους φερνει σαν παραδειγμα.

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ ψυχραιμια 20/08/2011 18:25:18

      Έζησα την εποχή του Ρέιγκαν στην Αμερική. Οι Αμερικάνοι τον λάτρευαν, γιατί δημιούργησε δουλειές, μείωσε την ανεργία και την τιμή της βενζίνης που είχε πάει στα ύψη επί εποχής Κάρτερ.

      Εδώ στην Ελλάδα έχουμε μια στρεβλωμένη άποψη για τους προέδρους των ΗΠΑ, που έχει διαμορφωθεί από την κυρίαρχη αριστερή προπαγάνδα. Ο πιο αγαπητός πχ πρόεδρος για τους αμερικάνους είναι ο Νίξον σε σύγκριση με τον Κένεντι, γιατί ο πρώτος σταμάτησε τον πόλεμο στο Βιετνάμ που άρχισε ο δεύτερος.

  14. cornelsen avatar
    cornelsen 20/08/2011 13:33:49

    Ναι θα μάς σώσουν οι υπάλληλοι των νεοφιλελεύθερων πολιτικών (Κολ, Ρήγκαν, Θάτσερ και οι επίγονοι). Δείτε που εκτίναξαν τα δημόσια χρέη:
    https://picasaweb.google.com/cornelsen008/DEBT#5609828947967804034
    Προσέξτε τι συμβαίνει με αρχή το 1980. Καλπασμός σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο!

    Και που να δείτε τι συμβαίνει με τα ιδιωτικά χρέη:
    https://picasaweb.google.com/cornelsen008/DEBT#5607218076737336674
    Η νεοφιλελεύθερη ρύθμιση τού καπιταλισμού προσπάθησε να ξεπεράσει την καπιταλιστική κρίση (τής κεϋνσιανής ρύθμισης) τού 1975 με μια παγκόσμια -και ανεξέλεγκτη πιά- φούσκα χρέους.

    • Εγώ avatar
      Εγώ @ cornelsen 20/08/2011 14:30:44

      Η κεϋνσιανή λογικη των δαπανών, των φόρων, του δανεισμού και της εκτύπωσης χρηματος τα διμιουργησαν ολα αυτα που λες και οχι ο περιορισμος των δαπανων και η μείωση φόρων. Αλλα τώρα το πραγμα εχει ξεφύγει τελειως και δεν μας σωζει ουτε ο Ρήγκαν ουτε η θάτσερ.

      • sawas avatar
        sawas @ Εγώ 20/08/2011 15:28:38

        Η το Congressional Budget Office and U.S. Bureau of the Public Debt κανει λαθος η εσυ!!!!!
        h**p://en.wikipedia.org/wiki/File:Taxes_debt.png

      • cornelsen avatar
        cornelsen @ Εγώ 21/08/2011 20:38:05

        Δεν ήξερα ότι η Θάτσερ, ο Ρήγκαν και η ΕΕ (μετά το 1990) ήταν... κευνσιανοί. Για ξανακοίταξε στο διάγραμμα πως εκτινάσσονται τα χρέη από τις αρχές τής δεκαετίας τού '80.

  15. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ avatar
    ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ 20/08/2011 14:57:44

    ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ.ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.ΜΕ ΚΑΛΥΨΕΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΧΡΗΣΤΟ ΔΗΜΑΡΗ

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ 20/08/2011 19:01:16

      Πουλάμε Ακρόπολη, αγοράζουμε αξιοπρεπή ζωή. Για αυτό το μήνα. Τον επόμενο;

      Περισσότερος κόσμος ζει αξιοπρεπώς στην Ελλάδα σήμερα από ότι το 1960. Και χρωστάμε 350 δις. Πόσο καιρό θα πάρει για να είμαστε χειρότερα από το 1960;

      Καλη η αναδιανομή της πίττας χάριν αξιοπρέπειας, αλλά πρέπει να υπάρχει πίττα. Δανεική πίττα. ή πίττα από τα ασημικά της θείας, ή από τον πισινό της αδερφής, να λέιπει.

      • Χρήστος Δημάρης avatar
        Χρήστος Δημάρης @ archaeopteryx 21/08/2011 01:42:20

        Η ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΜΕΛΙΝΑ: archaeopteryx δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις με αυτό το σχόλιο σου. Η ζωή που αγοράζεται ποτέ δεν είναι αξιοπρεπής και το παράδειγμα που δίνεις με την Ακρόπολη είναι τελείως ατυχές αφού η Ακρόπολη είναι μέρος της ίδιας μας της αξιοπρέπειας. Δες εδώ την αξέχαστη Μελίνα http://www.youtube.com/watch?v=B6Ca21dCmhI&feature=player_embedded Επίσης λες ότι δεν υπάρχει πίττα. Γιατί δεν υπάρχει πίττα; Επειδή κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο; Μήπως η αλήθεια είναι πως τραβάμε αυτά που τραβάμε επειδή στην Ελλάδα η πίττα είναι μπόλικη;

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Χρήστος Δημάρης 21/08/2011 07:50:39

          όλοι θέλουμε και συμφωνούμε στην "αξιοπρέπεια", συνήθως διαφωνούμε στο ποιός την πληρώνει. Η αναδιανομή της πίττας, ή η δημιουργία της πίττας; Και ποιός δημιουργεί την πίττα; Το κράτος πατερούλης, ή ο κακός επιχειρηματίας;

          • Χρήστος Δημάρης avatar
            Χρήστος Δημάρης @ archaeopteryx 21/08/2011 12:28:03

            ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ: Να σκεφτόμαστε πάντα ποιό είναι το συμφέρον του λαού μας και να μην έχουμε ιδεολογικές αγκυλώσεις

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ Χρήστος Δημάρης 21/08/2011 12:46:44

            Ποιός αποφασίζει το συμφέρον του λαού; Εσυ; Εγώ; Ο Λάτσης; το Μέγκα; Η Βουλή; o ΓΑΠ; ή WWF;

            Μπράβο! Aπάντησες σωστά... Η Βουλή. Να πιάσουμε ποιός, πώς και με τι διαδικασίες εκλέγεται η Βουλή; Και όταν το πιάσουμε θα ξαναπάμε στο "ποιός αποφασίζει το συμφέρον του λαού".

            Ο φαύλος κύκλος; Εγώ είμαι ο λαός. Εσύ είσαι ο λαός. Εσυ ξέρεις τι σε συμφέρει και εγώ ξέρω τι με συμφέρει. Το πιο αγράμματο βούρλο ξέρει τι το συμφέρει. Αν είχαμε και αδιάβλητο τρόπο να το περάσουμε στην ...Εκτελεστική Εξουσία, θα είχαμε Δημοκρατία.

            Δεν θυμάμαι ποτέ να εκχώρησα αρμοδιότηες στον Βαν Ρόμπα, ή την Μέρκελ να αποφασίζουν τι ΜΕ συμφέρει. Ούτε στην WWF. Και αν πάρω τον βουλευτή της περιφέρειάς μου να του πώ τι με συμφέρει, μάλλον δεν θα τον βρώ, ή θα βάλει τα γέλια. Εκτός εάν είμαι επώνυμος και πλούσιος (ή καναλάρχης) Το' πιασες;

            Την στιγμή, товарищ, που εσύ ή εγώ αποφασίζουμε για το συμφέρον του λαού, ή το επικαλούμαστε, την βάψαμε... Το "συμφέρον του λαού" εύκολα προκύπτει ex post... Το δύσκολο είναι το ex ante. Που νομοτελειακά σε οδηγεί στην Δημοκρατία ή την διαδικασία της (ή τον Κεντρικό Σχεδιασμό, χαχαχάαα)

          • Χρήστος Δημάρης avatar
            Χρήστος Δημάρης @ archaeopteryx 21/08/2011 13:43:59

            ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ: Το τι θέλει ο λαός εύκολα μπορούμε να το μάθουμε. Μπορούμε τουλάχιστον στα κρίσιμα θέματα να κάνουμε δημοψηφίσματα. Έτσι αν για παράδειγμα ο Παπανδρέου ο Β΄ είχε κάνει δημοψήφισμα το 81 για το θέμα της Ενωμένης Ευρώπης τότε είναι πολύ πιθανόν να είχαμε γλιτώσει το σημερινό μεγάλο μπλέξιμο. Αλλά και σήμερα μπορούμε να ρωτήσουμε τον Ελληνικό λαό και για το αν θέλει να φύγουμε από την ΕΕ, για το αν θέλει να πτωχεύσουμε, για το τι θέλει να κάνουμε για τις Γερμανικές αποζημιώσεις και για πολλά άλλα πράγματα. Αλλά όπως βλέπεις τα δύο μεγάλα κόμματα δεν θέλουν να ρωτήσουν τον λαό μας γι αυτά τα θέματα αφού ξέρουν αυτά πιό είναι το καλό μας ενώ ο λαός μας δεν ξέρει πιό είναι το καλό του. Και γι αυτό προτιμούν να εναλλάσονται στην εξουσία χρησιμοποιώντας το καλπονοθευτικό σύστημα που φτιάχνουν τον καιρό που είναι στην κυβέρνηση. Όπως καταλαβαίνεις σου είπα και τον κυριώτερο θεσμικό τρόπο με τον οποίο μπορεί η βουλή να ακούει καλλίτερα την θέληση του λαού μας. Για την απλή αναλογική μιλώ φυσικά.

  16. lianos avatar
    lianos 20/08/2011 16:45:37

    καλά, για τον .............. επίτιμο, ούτε μια λέξη δεν βρήκε ο συγγραφέας!!!!!!!!!!!!!!!
    Να ΄μας τον φέρουν και αυτόν πίσω!!!!!!!!!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ lianos 20/08/2011 19:02:48

      Μία από τις ζημιές που έκανε ο επίτιμος είναι ότι ταύτισε εαυτόν με ...φιλελεύθερους. Όσο φυτοφάγος ήταν ο Δράκουλας, άλλο τόσο φιλελεύθερος ήταν και ο επίτιμος. Ο Ανδριανόπουλος και ο Μάνος ήταν για μόστρα.

  17. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/08/2011 17:39:41

    Στην Ιταλια.Ο αρθρογραφος ειναι Ιταλος και η Corriere απο τις πιο μεγαλες εφυημεριδες.
    Φυσικα στην Ελλαδα τετοιο αρθρο δεν θα το δεις ουτε στο Βημα ή την Καθημερινη.Αλλα απο την αλλη στην Ιταλια υπαρχει Μπερλουσκονι και οχι ΠΑΣΟΚ, το δε ΙΚΚ λεγεται πια Δημοκρατικο Κομμα.

    • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
      τηλέμαχος αναγνώστου @ ψυχραιμια 20/08/2011 18:47:28

      Ρε ψυχραιμία εκτός από κολλημένος με τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό και άλλα κακά είσαι και άσχετος. Μπορεί να είναι ιταλός (δεν θέλει εξυπνάδα για να το καταλάβεις με τόσα φωνήεντα) αλλά intellectually και professionally ο άνθρωπος είναι "αμερικανός" με την έννοια του (γνωστότατου) καθηγητή του Χαρβαρντ εδώ και χρόνια, τελευταία μάλιστα έχει αναφερθεί και ως διανοητικός αντίπαλος του Κέυνς που παρέχει επιχειρήματα στους συντηρητικούς. Στο δε Βήμα και Καθημερινή εκτός του ότι πρέπει να έχουν μπει άρθρα ή γνώμες του θα δεις πολύ πιο νεοφιλελεύθερες ή αντι κεϋνσιανές απόψεις. Θα μας βγάλεις το βήμα και την καθημερινή άντρα της τρομοκρατίας στο τέλος.

  18. Ιωάννης Μπριλάκις avatar
    Ιωάννης Μπριλάκις 20/08/2011 21:32:49

    Σταματήστε να είστε όλοι ξερόλες και με αδιάβαστες απόψεις επιτέλους. Αυτό που λείπει στην Ελλάδα είναι σοβαρή παιδεία. Ποιός π.χ. από εσάς που κατηγορεί τη Θάτσερ και το Ρήγκαν έχουν διαβάσει το Constitution of Liberty του F.A.Hayek, η οικονομική βίβλος και των δύο? Αμα δεν έχεις μελετήσει πραγματικά τα πιστεύω του άλλου, κάτσε να ξεστραβωθείς.
    Αλλά βέβαια, στο Ελλαδιστάν υπάρχουν ακόμα αυτοί που πιστεύουν οτι ο Καραμανλής junior είναι φιλελεύθερος.... πέστα αρχαιοπτέρυξ...

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ Ιωάννης Μπριλάκις 20/08/2011 22:22:18

      Aφού, κατά το site σου, έχεις πάρει διπλωμα πολιτικού μηχανικού στην Πάτρα, που κατά εσένα δεν παρέχει σοβαρή παιδεία, πως σε δέχθηκαν στα αμερικάνικα πανεπιστήμια?...και πως κατάφερες να διαπρέψεις με τις σαθρές βάσεις της ελληνικής παιδείας που κουβαλάς?...
      Εκτός των ευρωλιγούρηδων έχουμε τώρα και αμερικανολιγούρηδες?

      Το υφάκι αυτό του ξερόλα που μαλώνει τους αγράμματους Έλληνες στα αμερικανάκια...αυτούς, στην κοινωνία που ζεις, να μαλώνεις, και άσε εμάς εδώ στην Ελλάδα στη μιζέρια μας...Εμείς ακόμα την κατάληξη "-ης" στα ονόματα τη γράφουμε με "η"...

      • Ιωάννης Μπριλάκις avatar
        Ιωάννης Μπριλάκις @ Φακ Κωστας 21/08/2011 21:52:16

        Λες δηλαδή οτι το πτυχίο μου από την Πάτρα σαν πολιτικός μηχανικός με κάνει ικανό να ξέρω για το Ρήγκαν και τη Θάτσερ, και να μπορώ να λέω σαν αυθεντία οτι μαλακία μου κατέβει; Γιατί αυτό κάνεις εσύ.
        Κύριε αγράμματε, το Μπριλάκις με "ις" γράφεται από πριν το 1880. Πήγαινε τώρα εσύ να κάνεις μαθήματα ορθογραφίας στον προ-προ-πάππου μου. Ανώνυμε καραγκίοζη.

        • Φακ Κωστας avatar
          Φακ Κωστας @ Ιωάννης Μπριλάκις 22/08/2011 00:57:35

          Πάντως, αμερικανολιγούρη,

          αν και αγράμματος, γνωρίζω ότι το αντικείμενο ενός ρήματος είναι σε αιτιατική, γνωρίζω το φαινόμενο της έκθλιψης, την κλητική προσφώνιση κ.α. πράγματα τα οποία, από ό,τι αποδεικνύεται, αγνοείς παντελώς...και δεν είμαι καν φιλόλογος...

          Ωστόσο, το σχόλιο δεν αφορούσε την ορθογραφία σου και το συντακτικό (αν και γάτος δεν το "έπιασες")...
          Προφανώς, αναφερόταν στο "καβάλημα του καλαμιού"...
          Γράψ' το και με "οι" άμα θες...και συγγνώμη που δε διάβασα τη λίστα των μεγάλων Ελλήνων των περασμένων αιώνων (στην οποία αναφέρεται το όνομά σου με "ις") ως το τέλος...

          Άντε, πήγαινε για ένα Big Mac τώρα, και άσε μας στο χάλι μας...εξάλλου εσύ είσαι σε πλεονεκτική θέση (για την ώρα), οπότε μη εξάπτεσαι..

    • cornelsen avatar
      cornelsen @ Ιωάννης Μπριλάκις 21/08/2011 20:47:31

      Φίλε μου όσοι συνέχισαν την πολιτική των Ρήγκαν-Θάτσερ ήταν ή όχι (νεο)φιλελεύθεροι;
      Η κοινή αυτή οικονομική πολιτική εφαρμόστηκε ή όχι από όλο τον (ανεπτυγμένο τουλάχιστο) κόσμο;
      Μάς έφερε αυτή η πολιτική εδώ που βρισκόμαστε ή όχι;

      ΥΓ.: Φυσικά ο Ρήγκαν και η Θάτσερ δεν δημιούργησαν αλλά εφάρμοσαν ως "μπροστινοί" την πολιτική που επέλεξαν η οικονονική και πολιτική ελίτ τού παγκόσμιου καπιταλισμού.

  19. καινός avatar
    καινός 21/08/2011 05:09:58

    Παραλίγο να σκίσει το καλσόν η μελίνα μας...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.