#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/03/2011 07:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Πράσινα" προβλήματα για τη κυβέρνηση της Merkel




Πριν μερικά χρόνια, η Γερμανίδα Angela Merkel κέρδισε το προσωνύμιο «κλιματική καγκελάριος», όταν έθεσε τη παγκόσμια υπερθέρμανση στη κορυφή των προτεραιοτήτων της. Σήμερα όμως, η κυβέρνησή της δέχεται σφοδρή κριτική εξαιτίας της τελευταίας «πράσινης» πρωτοβουλίας της.

Πρόκειται για τη νέα βενζίνη που αποτελεί μίγμα με βιοκαύσιμο και ονομάζεται Ε10. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, το 70% του πληθυσμού την απορρίπτει, ενώ  διάφορες ομάδες οικολόγων έχουν εναντιωθεί. Το ερώτημα τώρα που τίθεται είναι μήπως το οικολογικά περήφανο γερμανικό κράτος το παράκανε;

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε η Ε10 (που περιέχει 10% βιοαιθανόλη) στις αρχές του Φλεβάρη, η κυβέρνηση είχε να λέει πως θα περιοριστούν οι εκπομπές αερίων, και θα μειωθεί  η εξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο. Η Ε10 περιέχει διπλάσια ποσότητα αιθανόλης από τη προηγούμενη βενζίνη, και θεωρείται ότι παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 από ότι η κανονική βενζίνη. Οι οδηγοί όμως την αποφεύγουν φοβούμενοι ότι δημιουργεί προβλήματα στους κινητήρες. Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται ότι το καύσιμο αυτό προκαλεί περίεργους θορύβους, και ότι ανεβάζει τη κατανάλωση. Αν και η Ε10 έχει ήδη διανεμηθεί σε περισσότερα από 15.000 πρατήρια σε ολόκληρη τη χώρα, οι οδηγοί συνεχίζουν να προτιμούν τη συμβατική βενζίνη, η οποία και κοστίζει ακριβότερα.

«Πρόκειται για φιάσκο» λέει ο Gerd Billen, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καταναλωτικών Οργανώσεων. «Οι καταναλωτές θέλουν την εγγύηση των αυτοκινητοβιομηχάνων ότι αυτοί θα αναλάβουν το λογαριασμό σε περίπτωση που η Ε10 καταστρέψει τις μηχανές των αυτοκινήτων τους».

Παρά όμως τις έντονες αντιδράσεις, η κυβέρνηση δεν υποχωρεί, επιμένοντας πως το νέο καύσιμο συντελεί σε μια πιο «πράσινη» Γερμανία. Όπως λέει ο υπουργός Περιβάλλοντος Norbert Röttgen «Πρέπει να απεξαρτηθούμε από το πετρέλαιο, και να πάψουμε να χρηματοδοτούμε ασταθή καθεστώτα όπως αυτό της Λιβύης».

Πολλοί περιβαλλοντολόγοι πιστεύουν πως τα βιοκαύσιμα μπορεί να προκαλούν περισσότερη ζημιά στο περιβάλλον, αφού κόβονται τα «βροχοδάση» προκειμένου να υπάρχει χώρος για τη καλλιέργεια καλαμποκιού που χρειάζεται για να παραχθεί το βιοκαύσιμο.

Από την άλλη, οι ειδικοί αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν πιστεύουν πως το νέο καύσιμο θα μειώσει την εξάρτηση από το πετρέλαιο. «Αιθανόλη σε ποσοστό 10% δεν παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο. Μόνο αν τα ποσοστά ήταν της τάξης του 30-40% θα υπήρχε κάποια διαφορά», λένε. Παράλληλα, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας πως η εκτεταμένη χρήση βιοκαυσίμων θα αυξήσει τελικά το κόστος των τροφίμων και στην Ευρώπη.

Το κόμμα των Πρασίνων κατηγορεί τη κυβέρνηση ότι χάνει χρόνο και χρήμα άδικα. Αντί για τα βιοκαύσιμα, θα έπρεπε, λένε, να εστιάσει τη προσοχή της στη προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και να εφαρμόσει χαμηλότερα όρια ταχύτητας ώστε να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι πολέμιοι της Ε10 τη θεωρούν ως έναν εύκολο τρόπο που βρήκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να αποφύγουν άλλα πιο ακριβά μέτρα, που αφορούν αλλαγές στη τεχνολογία των κινητήρων, ενώ κατηγορούν τη κυβέρνηση ως θύμα των ισχυρών συμφεροντολογικών πιέσεων από πλευράς της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από την άλλη όμως, η Ε10 υπάρχει στην αγορά των ΗΠΑ εδώ και πολλά χρόνια, ενώ χρησιμοποιείται και στη Βραζιλία και στη Σουηδία χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στη Γαλλία κυκλοφόρησε το 2009, και δεν έχει αναφερθεί κάτι το αρνητικό.

Πάντως η κυβέρνηση της Α. Merkel δεν δείχνει να υποχωρεί, παρά το γεγονός ότι οι έντονες αντιδράσεις έχουν αλλοιώσει και τσαλακώσει τη «πράσινη»  και φιλική προς το περιβάλλον εικόνα της.

 

S.A.-TIME

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kiki avatar
    kiki 15/03/2011 08:32:10

    Μπιζνες της μανταμ , μπιζνες.
    τι νομιζετε μονο εμεις εχουμε πρασινα αλογα, και πια ειναι γνωστο τις πασοι οτι οι Γερμανοι ειναι οι λαδιαρηδες σε ολη την ΕΕ.
    αλλωστε απο παλια στις μετρησεις της ΕΟΚ ακομα οι περισσοτερο κομπιναδοροι ηταν οι Γερμανοι και κατω κατω εμεις, ακομα και οι Ιταλοι μακραν.

  2. kiki avatar
    kiki 15/03/2011 09:45:41

    τοις πασι,

  3. Nikitas avatar
    Nikitas 15/03/2011 09:58:36

    "Από την άλλη όμως, η Ε10 υπάρχει στην αγορά των ΗΠΑ εδώ και πολλά χρόνια, ενώ χρησιμοποιείται και στη Βραζιλία και στη Σουηδία χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στη Γαλλία κυκλοφόρησε το 2009, και δεν έχει αναφερθεί κάτι το αρνητικό."
    Δεν έχει σημασία τι έχει γίνει στις άλλες χώρες. Στην *ομοσπονδιακή* Γερμανία πάντα συζητάνε σε εξαντλητικό βαθμό ακόμα και το πιο ασήμαντο γεγονός. Επί 8 ολόκληρους μήνες συζητούσαν παντού εάν το επίδομα κοινωνικής έπρεπε να αυξηθεί κατά 5€ ή περισσότερο. Τελικά το αύξησαν κατά... 7€!

    Ίσως είναι λίγο αστείο για τα δικά μας δεδομένα όπου οι αποφάσεις κατάργησης των δώρων και μείωσης μισθών λαμβάνονται εν μία νυκτί, χωρίς καμιά συζήτηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.