#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/05/2012 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Περίεργο" δημοσίευμα των Financial Times για Τσίπρα και δραχμή



Με βάση την σημερινή της κατάσταση, ποια θα ήταν η πιο οικονομικά λογική επιλογή για την Ελλάδα; Υπάρχουν τέσσερις, η κάθε μια από τις οποίες σφύζει από αβεβαιότητα.

Η πρώτη είναι η συμβατική: Ακόμη περισσότερη λιτότητα και μεταρρυθμίσεις, όπως θέλουν η ΕΕ και το ΔΝΤ. Το ρίσκο με αυτή τη λύση είναι ότι η Ελλάδα θα μπει σε μια μόνιμη ύφεση, και σε μια παγίδα χρέους, με το εθνικό προϊόν της να μειώνεται γρηγορότερα από την ανάπτυξη. Ένα άλλο μείον αυτής της επιλογής είναι ότι μπορεί να πετύχει στα χαρτιά, αλλά όχι και πολιτικά.

Ήδη βλέπουμε το αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ, που είναι κατά της λιτότητας να προηγείται στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Αν αυτό επιβεβαιωθεί και στις εκλογές, θα σημαίνει άλλες 50 κοινοβουλευτικές έδρες, δηλαδή το 1/6 των συνολικών εδρών του κοινοβουλίου. Άρα θα πρόκειται για τον θρίαμβο των ακραίων κομμάτων.

Επειδή λοιπόν η παραπάνω λύση δεν είναι βιώσιμη ούτε οικονομικά, αλλά ούτε και πολιτικά, δεν μοιάζει με λογική επιλογή.

Μια δεύτερη επιλογή θα ήταν αυτή όπου η Ελλάδα εφαρμόζει το ίδιο σχέδιο, μέχρι να πετύχει πρωτογενή ισολογισμό (προ τόκων) και μετά να πάει σε χρεοκοπία, ή τουλάχιστον να επαναδιαπραγματευτεί το μνημόνιο διάσωσης. Αυτή είναι μια πιο ρεαλιστική επιλογή, που ήδη πρωτοσυζητήθηκε πριν από μερικές ημέρες. Υπάρχει όμως κίνδυνος, αφού η απαραίτητη λιτότητα θα είναι τόσο επώδυνη και μακράς διαρκείας, που θα προκαλούσε σοβαρές πολιτικές συνέπειες.

Η τρίτη επιλογή είναι αυτή που περιέγραψε ο Α. Τσίπρας του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος θέλει άμεση ακύρωση του μνημονίου, αντιστροφή μερικών από τις μεταρρυθμίσεις, και ίσως στάση πληρωμών στο υπόλοιπο χρέος της χώρας. Δεν φοβάται, πως κάτι τέτοιο θα οδηγήσει την χώρα του εκτός ευρωζώνης. Πιστεύει πως η ΕΕ μπλοφάρει. Δεν γνωρίζουμε αν έχει δίκιο ή όχι.

Τι θα συνέβαινε αν η Ελλάδα ακύρωνε μονομερώς το πρόγραμμα λιτότητας; Κατ αρχήν, η ΕΕ θα σταματούσε την δανειοδότησή της προς την Αθήνα. Στη συνέχεια η Ελλάδα θα κήρυττε στάση πληρωμών στο ξένο χρέος. Με δεδομένο όμως το πρωτογενές της έλλειμμα, θα χρειάζονταν ακόμη περισσότερη λιτότητα. Και αν ήθελε να παραμείνει στο ευρώ, μπορούν οι υπόλοιποι να την αποπέμψουν;

Οι συνθήκες της ΕΕ δεν προβλέπουν την αποχώρηση κράτους μέλους από την νομισματική ένωση, ούτε και την εκδίωξή του. Το νόμισμα της ΕΕ είναι το ευρώ. Τεχνικά, η ΕΚΤ θα μπορούσε να αποφασίσει να μην αποδέχεται τα ελληνικά ομόλογα ως εγγύηση. Θα μπορούσε να αρνηθεί την ρευστότητα προς την Ελλάδα. Τότε, η Αθήνα θα αναγκάζονταν να βγει από το ευρώ «εθελοντικά». Αυτό όμως θα συνιστούσε μια εχθρική πράξη.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Wolfgang Schäuble θεωρεί πως η ευρωζώνη θα επιβιώσει, παρά την αποχώρηση της Ελλάδας. Αυτή η πίστη του μας θυμίζει μια ανάλογη περσινή, όταν μας έλεγε πως η ευρωζώνη μπορεί να αντέξει την εθελοντική συμμετοχή των ομολογιούχων. Πρόκειται μάλλον για μια ακόμη λάθος κρίση του. Το σίγουρο είναι, ότι οι επενδυτές θα ποντάρουν στη διάλυση της ευρωζώνης, αν η Ελλάδα αποχωρήσει απ αυτήν.

Υπάρχει επίσης ο μεγάλος κίνδυνος της μεταδοτικότητας. Η Fitch Ratings ανακοίνωσε προχθές, ότι η έξοδος της Ελλάδας θα επηρέαζε αρνητικά την αξιολόγηση της ευρωζώνης.

Ο Τσίπρας μάλλον έχει δίκιο όταν λέει πως δεν συμφέρει στην ΕΕ να διώξει την Ελλάδα από το ευρώ. Το θέμα όμως είναι ότι αυτό μπορεί όντως να συμβεί, λόγω λανθασμένης κρίσης των πολιτικών ηγετών της ΕΕ.

Μια τέταρτη επιλογή αφορά στην άμεση εθελοντική αποχώρηση της Ελλάδας. Η χώρα διαθέτει μικρό εξαγωγικό τομέα, και τα πρώτα πλεονεκτήματα στην ανταγωνιστικότητα που θα κερδίσει, σύντομα θα εξαφανιστούν εξαιτίας των εσωτερικών πολιτικών.

Από τις τέσσερις πιθανές επιλογές, η χειρότερη είναι η πρώτη. Αν συνεχίσει το μνημόνιο, η Ελλάδα θα βρεθεί σε μια ακόμη δεκαετία οικονομικής καθίζησης, μια αναπόφευκτη έξοδο από το ευρώ, και μια πιθανή κατάρρευση της δημοκρατίας της.

Η καλύτερη επιλογή θα ήταν μια στρατηγική επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος ως το 2013, και μετά μια στάση πληρωμών στο ξένο δημόσιο και ιδιωτικό χρέος. Αυτό δεν θα άρεζε στους ξένους, αλλά τουλάχιστον θα κρατούσε την χώρα στο ευρώ.

Η προσέγγιση του Τσίπρα ενέχει κινδύνους. Είναι φανερό όμως το γιατί τον ψηφίζουν οι Έλληνες. Οι τοποθετήσεις του είναι σαφώς πιο λογικές από το κατεστημένο που θέλει το μνημόνιο, το οποίο όμως δεν υπόσχεται καμία οικονομική ανάκαμψη. Βλέπουμε δηλαδή ξανά, μια Γερμανία της δεκαετίας του 1930.

Η επιλογή λοιπόν είναι χρεοκοπία σήμερα, ή χρεοκοπία αργότερα. Προτιμότερη είναι η χρεοκοπία αργότερα, επειδή θα μεσολαβήσει μια πιο ομαλή δημοσιονομική προσαρμογή, με λογικές μεταρρυθμίσεις, που θα αυξήσουν την πιθανότητα παραμονής της χώρας στο ευρώ.

Δυστυχώς όμως, το πολιτικό κλίμα στην χώρα, την οδηγεί αλλού…

www.ft.com

S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 16/05/2012 10:46:31

    Δηλαδή,βλέπουμε τό κλίμα καί στά ξένα εἰδησεογραφικά πρακτορεία,νά ἒχει ἀρχίσει νά καλοβλέπει τήν προοπτική Τσίπρα ὣς τήν μόνη λύση γιά Πρωθυπουργό,ἢ κάνω λάθος;

  2. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/05/2012 11:04:35

    Είναι περίπου η άποψη που υποστηρίζει ο κ. Βαρουφάκης.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 16/05/2012 13:04:01

      Ο συντάκτης του άρθρου είναι ο Μυνχάου

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 16/05/2012 13:19:35

        Έτσι εξηγείται, δεν το είχα προσέξει !
        Είναι σταθερός από την άνοιξη του 2010 ότι το πρόγραμμα είναι "σάπιο".
        Λέει επίσης ότι δεν τους συμφέρει και δεν υπάρχει πρόθεση να μας διώξουν. Ωστόσο, να επισημάνουμε ότι ο Μύνχάου δεν αποκλειει καθόλου το "ατύχημα" από λάθος χειρισμούς.
        "Ο Τσίπρας μάλλον έχει δίκιο όταν λέει πως δεν συμφέρει στην ΕΕ να διώξει την Ελλάδα από το ευρώ. Το θέμα όμως είναι ότι αυτό μπορεί όντως να συμβεί, λόγω λανθασμένης κρίσης των πολιτικών ηγετών της ΕΕ".
        Ψάχνω το πρακτικο από μιαν αγόρευση του Γιούργκεν Τρίττιν (Πρ. κοιν. ομάδας Grünen) στη Bundestag, κατά την έγκριση του 2ου δανείου. Είχε το σκεπτικό του Μύνχάου. Η απάντηση της Μέρκελ ήταν περίπου "κανείς υπεύθυνος πολιτικός δεν θα ήθελε να του σκάσει στα χέρια η Ευρωζώνη, θα καταστρέψει την υστεροφημία του. Αλλά είναι πρωτόγνωρη κατάσταση, είμαστε αναγκασμένοι να βαδίζουμε βήμα βήμα". Σαν να παραδεχόταν ότι αυτοσχεδιάζουν.

        • madprof avatar
          madprof @ Ο Θείος 17/05/2012 01:50:55

          Συμπλήρωση: Το οποίο ζεστό χρήμα έχουν δανείσει Γερμανικές και Τουρκικές τράπεζες, καταλήγει ο δημοσιογράφος!

          • madprof avatar
            madprof @ madprof 17/05/2012 02:34:39

            Στην ακριβή μετάφραση είπε:
            "Γερμανικές και Τουρικές τράπεζες είναι οι χαμένες γιατί αγόρασαν την πλειοψηφία των Ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων"!
            Τι παίζεται τελικά; Θα μάθουμε τι παιχνίδια παίζονται πάνω από το κουφάρι μας;

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ madprof 17/05/2012 11:03:07

            Τι είναι αυτό; Που αναφέρεται, από ποιόν; Εγώ ξέρω ότι Ελληνική τράπεζα (ΕΤΕ) αγόρασε Τουρκική. Γερμανικές;

  3. Αιζενχάουερ avatar
    Αιζενχάουερ 16/05/2012 11:50:23

    Αλήθεια γεωπολιτικά και γεωοικονομικά ποιον συμφέρει μια έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη σήμερα;

    Ο Ομπάμα έχει εκλογές τον Νοέμβριο, οι ισραηλινοί έχουν το μοναδικό παράθυρο να βομβαρδίσουν το Ιραν, η Ρωσία και η Κίνα είναι έτοιμες να αρπάξουν οποιαδήποτε γεωπολιτική ευκαιρία τους παρουσιαστούν.

    Μετά το 2010, καλύτερη ευκαιρία από τώρα για "διαπραγμάτευση" πότε θα ξαναπαρουσιαστεί;

    • Q-Nihilism avatar
      Q-Nihilism @ Αιζενχάουερ 16/05/2012 12:14:22

      Αίζενχάουερ, το πρόβλημα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, όπως έχει επανειλημμένα λεχθεί εδώ, είναι η ελληνοκεντρικότητα και η απομόνωση από τις διεθνείς εξελίξεις.

      Όσο για τις ευκαιρίες, μία παροιμία λέει: "Η τύχη είναι μία γυναίκα που έχει μαλλιά από τη μέση προς τα μπρος και είναι φαλακρή από τη μέση και πίσω. Γι αυτό μπορείς να την αρπάξεις μόνο όταν έρχεται. Μόλις φύγει την έχασες.

      • Ναπολεων avatar
        Ναπολεων @ Q-Nihilism 16/05/2012 19:02:28

        Ενα σοβαρο σχολιο εκανε ο ανθρωπος και αμεσως να κανουμε πλακα... Εισαι η βαλτος η εντελως ασχετος

  4. Σπορέας avatar
    Σπορέας 16/05/2012 12:02:27

    Κάπου εδώ καλό είναι να ξαναδούμε τις δηλώσεις της κ. Παπαρήγα το βράδυ των εκλογών.

    "Τα εκλογικά αποτελέσματα δείχνουν οπωσδήποτε ανατροπή του γνωστού μας πολιτικού σκηνικού, διακοπή του συστήματος της εναλλαγής των δύο κομμάτων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
    Οδεύουμε σε μία μεταβατική φάση όπου θα επιχειρηθεί η δημιουργία ενός νέου πολιτικού σκηνικού με νέα σχήματα, με νέα πρόσωπα κεντροδεξιάς κατεύθυνσης ή με επίκεντρο μια νέα σοσιαλδημοκρατία με πυρήνα το ΣΥΡΙΖΑ για να προληφθεί ο ανερχόμενος λαϊκός ριζοσπαστισμός που θα οδηγήσει τα πράγματα προς μία πραγματική ανατροπή προς όφελος του λαού.
    Θα επιχειρηθεί να σχηματιστεί μία κυβέρνηση είτε από αυτές τις εκλογές είτε από τις επόμενες είτε οικουμενική είτε εθνικής ενότητας είτε συνεργασίας, με στόχο ακριβώς να προλάβουν για να μην δημιουργηθεί ένα πλειοψηφικό ρεύμα αλλαγής."

    Η κ. Παπαρήγα από το βράδυ των εκλογών μιλάει για μια νέα σοσιαλδημοκρατία, για ένα νέο ΠΑΣΟΚ.
    Πιθανά το ίδιο αρεστό στην "μεγάλη φίλη χώρα" με το παλιό.
    Με αυτό το ενδεχόμενο έχουμε να παλέψουμε, και όχι, όπως λανθασμένα πιστεύουμε, με (νέο)κομμουνιστικό κόμμα.
    Όσο γρηγορότερα καταλάβουμε τη φύση του αντιπάλου μας, τόσο καλύτερα μπορούμε να τον παλέψουμε.

  5. aris avatar
    aris 16/05/2012 12:19:29

    Nα και ενα λογικό ξένο δημοσίευμα που δεν έχει στόχο να μας τρομοκρατήσει.
    Τo συμπέρασμά του είναι καταπέλτης κατά των "Μνημονιακών":
    "Από τις τέσσερις πιθανές επιλογές, η χειρότερη είναι η πρώτη. Αν συνεχίσει το μνημόνιο, η Ελλάδα θα βρεθεί σε μια ακόμη δεκαετία οικονομικής καθίζησης, μια αναπόφευκτη έξοδο από το ευρώ, και μια πιθανή κατάρρευση της δημοκρατίας της."
    Επίσης:
    "Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Wolfgang Schäuble θεωρεί πως η ευρωζώνη θα επιβιώσει, παρά την αποχώρηση της Ελλάδας. Αυτή η πίστη του μας θυμίζει μια ανάλογη περσινή, όταν μας έλεγε πως η ευρωζώνη μπορεί να αντέξει την εθελοντική συμμετοχή των ομολογιούχων. Πρόκειται μάλλον για μια ακόμη λάθος κρίση του. Το σίγουρο είναι, ότι οι επενδυτές θα ποντάρουν στη διάλυση της ευρωζώνης, αν η Ελλάδα αποχωρήσει απ αυτήν.
    Υπάρχει επίσης ο μεγάλος κίνδυνος της μεταδοτικότητας. Η Fitch Ratings ανακοίνωσε προχθές, ότι η έξοδος της Ελλάδας θα επηρέαζε αρνητικά την αξιολόγηση της ευρωζώνης. Ο Τσίπρας μάλλον έχει δίκιο όταν λέει πως δεν συμφέρει στην ΕΕ να διώξει την Ελλάδα από το ευρώ. "
    Tα διαβάζει αυτά ο Σαμαράς?

  6. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 16/05/2012 12:56:22

    Να δούμε λίγο βαθύτερα τα πράγματα;
    Η πρόκριση Τσίπρα από το διεθνή παράγοντα αυτή τη στιγμή, όπως αφήνουν να φανεί μια σειρά δημοσιευμάτων στον αμερικανικό αλλά και στον ευρωπαϊκό τύπο, εξυπηρετεί ποικιλοτρόπως διαφορετικά κέντρα εξουσίας. Κοινός τους στόχος ο έλεγχος της χώρας ως χώρου πλέον.
    Ως προς το σενάριο δραχμή. Είναι βέβαιο παρά τις τσιπραίϊκες περί Ευρώπης κι ευρώ διακηρύξεις ότι στηνπράξη ο ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί στα δύο τελευταία σενάρια δραχμής που περιέγραψε ο κ. Αλαβάνος στο τελευταίο του άρθρο. Οι δε δηλώσεις Στρατούλη και Γλέζου δεν έγιναν αφελώς αλλά στοχευμένα αφενός για να μετρήσουν τις αντιδράσεις αλλά και για προετοιμασία του κόσμου.
    Στα εξωτερικά θέματα (Μακεδονικό, Τουρκία) ο ΣΥΡΙΖΑ βολεύει με τις θέσεις του το διεθνή παράγοντα και ιδιαίτερα τους σχεδιασμούς των Αμερικανών στην περιοχή. Στο θέμα των λαθρομεταναστών η πολιτική του εξυπηρετεί αμφότερους και του ευρωπαίους και τους αμερικανούς.
    Η έξοδος από το ευρώ δεν προβλέπεται από κάποια νομική διαδικασία της ΕΕ. Η μονομερής όμως παραίτηση μιας χώρας από το κοινό νόμισμα συνιστά κι απαρχή της διαδικασίας εξόδου της συνολικά από την ΕΕ. Πως θα συμβεί και ποια μορφή θα λάβει τελικά; Αυτό παραμένει ζητούμενο διότι θα είναι μια πρωτοφανής για την ΕΕ περίπτωση. Σίγουρα θα έχει διάρκεια και κόστος και για τους εταίρους. Στο τέλος η Ελλάδα θα βρεθεί εκτός ΕΕ. Οι Ευρωπαίοι το γνωρίζουν και γι΄αυτό οι δηλώσεις τους είναι της τακτικής βήμα προς βήμα η καλύτερα ανάλογα με την εξέλιξη και αντίστοιχη προσαρμογή της προσέγγισης. Αυτό δείχνουν κι οι αμφίσημες δηλώσεις των ΜερκοΟλάντ χθες αλλά με απόλυτη σαφήνεια το ξεκάθαρο δίλημμα που έθεσε ο Σόϊμπλε με περισσή ευθύτητα.
    Ο Τσίπρας είναι ο βολικός να ικανοποιήσει αυτό το σενάριο διότι όπως συνοπτικά εξήγησα προηγουμένως οι θέσεις του το επιτρέπουν.
    Ο Σαμαράς δεν θεωρείται δεδομένος και μάλιστα παραμένει πάντα απρόβλεπτος πολύ δε περισσότερο τώρα καθώς μιλά ανοχτά και πάλι για επαναδιαπραγμάτευση και τροποποίηση των όρων του Μνημονίου. Αυτό σημαίνει και την παραδοχή της αποτυχίας της πολιτικής των εμπνευστών του. Κι ενώ όλο και περισσότεροι το φωνάζουν οι ίδιοι δεν το παραδέχονται. Με αποτέλεσμα να καταλήγουν πλέον στην περίπτωση της Ελλάδας στο "πονάει κεφάλι, κόψιμο κεφάλι". Επειδή δε θέλουν να αναλάβουν όμως την ευθύνη οι ίδιοι θα επιτρέψουν να το πράξει ο κ. Τσίπρας με τους Τατσόπουλους. Κι όποιος διαφωνεί να πάει "να γ...εί" κατά το λογιώτατο καθοδηγητή του μπάχαλου και της τζάμπα μαγκιάς.

  7. S.P. avatar
    S.P. 16/05/2012 13:00:34

    Το άρθρο όπως συνηθίζουν οι FT είναι καλοζυγισμένο, αναφέρει όλες τις εκδοχές και είναι καθ' όλα εξαιρετικό. Αφήνει υπαινιγμούς και για την πορεία της Δημοκρατίας, για χρεοκοπία τώρα ή αργότερα για την αντιαγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας σε επεριβάλλον ευρώ ή σε περιβάλλον δραχμής. Μήπως έτσι δεν είναι τα πράγματα; Και φυσικά δεν προκρίνει τον Τσίπρα, αφού μάλιστα η λύση που προτείνει ο εν λόγω πολιτικός την χαρακτηρίζει μη λογική.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ S.P. 16/05/2012 13:24:28

      O συντάκτης του άρθρου Βόλφγανγκ Μύνχάου γράφει για οικονομικά των οποίων είναι γνώστης, αλλά έχει και σαφή πολιτική άποψη. Είναι σφόδρα αντίπαλος της πολιτικής Μέρκελ για την Ευρώπη αλλά και εντός Γερμανίας. Επιδιώκει την πολιτική ανατροπή της.
      Αλλά δεν ανήκει στον ίδιο (ευρύτερα Ευρωπαικό) πολιτικό χώρο με τον κ. Τσίπρα.

      • S.P. avatar
        S.P. @ Ο Θείος 16/05/2012 13:50:24

        Αγαπητέ θείε,
        Εγώ αναφέρομαι στον εργοδότη του συντάκτη. Έπειτα πολλοί είναι οι αντίπαλοι της Μέρκελ και εντός και εκτός Γερμανίας. Πολύ δε περισσότερο στην Μ. Βρεττανία. Και μπορεί οι απόψεις τους αύριο να επικρατήσουν εν μέρει.
        Και τι μ' αυτό;Τι θα αλλάξει ως προς εμάς και τους τρόπους αντιμετώπισης του χρέους μας; Οι τρόποι είναι λίγο πολύ οι ίδιοι.
        Τώρα αν ο λαός έχει σκοπίμως τρικυμία εν κρανίω (μερικοί την λένε βαλκανική κουτοπονηριά) και θέλει την δόση, άλλα όχι το μνημόνιο (σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις) ας ψάξει για δημαγωγούς που θα τον κοροιδέψουν, και επειδή τέτοιο υπάρχουν πολλοί , δεν θα δυσκολευθεί να βρεί.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ S.P. 16/05/2012 14:00:57

          Του λόγου μου τον διαβάζω κυρίως στον Spiegel. Εκεί έχει την αντίθετη άποψη με τον εργοδότη του. Και είναι πιό άμεσα πολιτικός.
          Επί της ουσίας:
          Διαφωνώ εντελώς ότι δεν θα αλλάξει τίποτε ως προς εμάς και τους τρόπους αντιμετώπισης του χρέους μας, όταν θα έχουμε κυβέρνηση SPD/Grünen στη Γερμανία.
          Εντελώς, το τονίζω αυτό. Έχουμε τελείως αντίθετες γνώμες. Θα δούμε ποιός θα δικαιωθεί από την πραγματικότητα
          Η διαχείριση της κρίσης στην Ευρωζώνη είναι άμεσα πολιτικό - για να μη πώ και κομματικό πιά - θέμα. Δες π.χ. πώς "σκοτώνονται" μεταξύ τους στην Αυστρία οι κυβερνητικοί εταίροι.

  8. Bob Velis avatar
    Bob Velis 16/05/2012 13:32:14

    Με εκπλήσσει να γράφονται στο άρθρο συκοφαντικά και απερίσκεπτα σχόλια όπως ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι δήθεν "ακραίο" κόμμα και ότι ή λύση του ΣΥΡΙΖΑ "δεν είναι βιώσιμη ούτε οικονομικά, αλλά ούτε και πολιτικά, δεν μοιάζει με λογική επιλογή".
    Ο συγγραφέας του άρθρου ίσως να έχει προσωπικά οφέλη και προπαγανδιστικό ρόλο από κόμμα του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ όπως η ΝΔ, για να παραβλέπει ότι η ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ είναι με το μέρος του ΣΥΡΙΖΑ που προσπαθεί να ανακόψει την ΑΛΩΣΗ της ΕΛΛΑΔΟΣ.
    Η ΑΚΡΑΙΑ ΑΝΤΕΘΝΙΚΗ & ΔΟΣΙΛΟΓΙΚΗ ΣΤΑΣΗ είναι προφανώς από τη μεριά της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
    Μήπως θεωρεί επίσης ότι το μεγάλο ατού της ΝΔ είναι να θέλει να περάσει σε ξένο έλεγχο μετά τις τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ), η Ενέργεια (ΔΕΗ), οι Μεταφορές και άλλοι στρατηγικής σημασίας τομείς ;
    Μήπως θεωρεί επίσης "ακραία" και την πρόταση του κ. Καμμένου να ξαναπάρει το Δημόσιο τον ΕΛΕΓΧΟ της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Bob Velis 16/05/2012 15:39:27

      Το ατού του ΣΥΡΙΖΑ είναι η επανακρατικοποίηση της Ολυμπιακής!
      Θα φέρει άραγε και την Μιμή στα πράγματα πάλι;

      • kprotop avatar
        kprotop @ Strange Attractor 16/05/2012 16:32:52

        Ξέχασες και τον αστρολόγο....

      • aris avatar
        aris @ Strange Attractor 16/05/2012 18:01:54

        Aγαπητέ Strange,
        Εχεις δίκιο. Ο λαός τώρα έχει ανάγκη απο φτηνά αεροπορικά ταξίδια, καλοκαίρι έρχεται και με την κρίση μας έλειψαν τα νησιά Πουκετ... Η ΝΔ πρέπει να δώσει τη μάχη κατά του ΣΥΡΙΖΑ για να μην ξαναπέσει στα χέρια του κράτους η Ολυμπιακή . Μπορεί να μην έχουμε ψωμί, το παντεσπάνι μας όμως στην Α' θέση της Ολυμπιακής δεν μπορούμε να το στερηθούμε, ούτε βεβαίως την Μιμή...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Bob Velis 16/05/2012 16:49:25

      Ο Βόλφγκανγκ Μύνχάου έχει πολιτικές απόψεις και πρόσκειται σε άλλο πολιτικό χώρο. Όχι στον Γερμανικό ομόλογο του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε στον Γερμανικό ομόλογο της ΝΔ, ούτε στον Γερμανικό ομόλογο του ΠΑΣΟΚ.
      Και γράφει για ενδεχόμενο "θρίαμβο των ακραίων κομμάτων", γενικά δεν χαρακτηρίζει ακραίο ειδικά τον ΣΥΡΙΖΑ.
      Εν πάσει περιπτώσει, οι χαρακτηρισμοί του για το ποιός είναι "ακραίος" και για το τί είναι "βιώσιμο και λογικό", είναι πολιτικοί χαρακτηρισμοί, πολιτικές απόψεις.
      Όταν κάποιος έχει πολιτικές απόψεις και σύ μιλά για "προσωπικά οφέλη" ή για "προπαγανδιστικό ρόλο" (χωρίς να καταλαβαίνεις για ποιόν), αυτό σημαίνει ότι αδυνατείς να συζητήσεις πολιτικά.
      Δικαίως κλίνεις προς τον κ. Καμμένο, όπως υποθέτω, και έται εξηγείται η διχαστική και εμφυλιοπολεμική φρασεολογία σου.

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/05/2012 17:47:52

    Ο ίδιος Wolfgang Münchau σήμερα στον Spiegel :
    "'Ελληνες έξω! Και μετά;"
    "Σ' αυτό το λαïκίστικο σύνθημα αιχμαλωτίζεται σιγά σιγά η πολιτική.
    Δεν είναι η επίσημη θέση της Ομοσπονδιακής μας κυβέρνησης, αλλά ανεπίσημη θέση πολλών Ευρωπαίων πολιτικών και κορυφαίων υπηρεσιακών παραγόντων. Άς φύγουν, η Ευρωζώνη θα επιζήσει, ψιθυρίζουν πίσω από τις κουρτίνες.
    Άς υποθέσουμε λοιπόν ότι υπάρχει τρόπος να φύγουν "εθελοντικά",μια και αλλοιώς δεν γίνεται νόμιμα.
    Σ' αυτή την περίπτωση θεωρώ πιθανό το εξής σενάριο: Μέσα σε ώρες, ημέρες ή λίγες εβδομάδες θα υπάρξει μαζική φυγή κεφαλαίων από Πορτογαλία, Ισπανία και Ιταλία. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη Bank-Run.... Όταν ο πανικός καταλάβει τα μεσαία στρώματα θα στεγνώσουν οι τράπεζες σε όλη τη Νότια Ευρώπη....."
    Ο Wolfgang Münchau πιστεύει ότι η σημερινή Γερμανική κυβέρνηση προσπαθεί να κερδίσει χρόνο, να φθάσει μέχρι τις τακτικές Ομοσπονδιακές εκλογές του 2013, χωρις νά έχει βρεθεί στο σταυροδόμι όπου θ' αποφασίσει άν θα δεχθεί Ευρωπαική δημοσιονομική ένωση με ευρωομόλογο ή να αφήσει την Ευρωζώνη να καταρρεύσει. "Και τότε θα πρέπει ν' αποφασίσουμε τι Ευρώπη θέλουμε: Χωρις την Ελλάδα; Χωρίς Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία; Χωρίς Ισπανία και Ιταλία; Και τι θα γίνει η Γαλλία; Γερμανική κολοβή Ευρώπη;
    Συνεχίζει: "Δεν ξέρω τι θέλει το lobby που λέει "'Ελληνες έξω!". Το έχουν ψάξει και σκεφθεί, και είναι πρόθυμοι να υποστούν τις συνέπειες; Ή από πίσω κρύβεται επιθυμία για κατάρρευση της Ευρωζώνης όλης; Ή πρόκειται για την Λουθηρανική αυταρέσκεια, ότι πρέπει να τιμωρηθεί το αμάρτημα των Ελλήνων; Ή μηπως είναι μόνον κοντόφθαλμος κομματικός πραγματισμός - ο όχλος ξεσπάει στην Ελλάδα και η πολιτική σέρνεται πίσω του;
    Πιστεύω ότι το βραχυκύκλωμα στα επιχειρήματά τους υπάρχει επειδή δεν καταλαβαίνουν και παρεξηγούν ποιά δυναμική θ' απελευθερώσει η έξοδος της Ελλάδας. Διότι, αυτό που καταλαβαίνουμε ήδη τώρα από τις αγορές, μετά από μια έξοδο της Ελλάδας θα είναι αδύνατο να κρατηθούν στην Ευρωζώνη Ισπανία και Ιταλία. Άν πετάξουμε έξω την Ελλάδα, θα είμαστε στο σταυροδρόμι. Θα πρέπει ν' αποφασίσουμε τι θέλουμε.
    Δεν έχω την παραμικρή ιδέα για το τι θέλει στην πραγματικότητα η σημερινή κυβέρνηση του Βερολίνου. Ίσως θά 'πρεπε να το ψάξει και να το ξετρυπώσει κάποιος συνάδελφος δημοσιογράφος και να μας το πεί".
    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/service/muenchau-warnt-vor-ausschluss-von-griechenland-aus-euro-zone-a-833487.html
    Σαφέστατος.

  10. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/05/2012 17:56:24

    Ανάλογα με τον Μύνχάου, γράφει σήμερα και ο Κλάιβ Κρούκ στο Bloomberg :
    «Θα πείτε: ‘Ας αφήσουμε την Ελλάδα να καταρρεύσει και να δούμε τι θα συμβεί’». Αυτό, γράφει, θα ήταν μία «εξυγιαντική εμπειρία» για τους Έλληνες που θα δίδασκε και τους άλλους να μην ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο, αλλά θα είχε μεγάλες επιπτώσεις σε όλη την Ευρώπη.
    Η μεγαλύτερη απειλή για την Ευρώπη δεν είναι η Ελλάδα αλλά η κακοδιαχείριση εκ μέρους της Ευρώπης της ελληνικής κρίσης, συνεχίζει.
    Η ενδεχόμενη ελληνική έξοδος θα έφερνε και άλλα κράτη της περιφέρειας μπροστά στην απόφαση να φύγουν προκαλώντας μεγάλες πιέσεις στο οικονομικό ευρωοικοδόμημα και εντέλει στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση.
    Μία σειρά αδιανόητα, όπως ήταν κάποτε η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ, θα γίνονταν πλέον –έστω και μακρινές– πιθανότητες· λύσεις στις οποίες η Γερμανία έλεγε σθεναρά «όχι», όπως τα ευρωομόλογα, θα έπρεπε να υιοθετηθούν σαν έσχατη λύση με αμφίβολα αποτελέσματα.
    Τελικά, όχι μόνο «η καταστροφή της Ελλάδας δεν θα πετύχαινε τίποτα» αλλά θα έδειχνε ότι η Ευρώπη καταρρέει όταν βρεθεί υπό πίεση «και αυτό δεν θα ξεχαστεί, αν υποθέσουμε ότι όλα θα πάνε καλά».
    «Άνγκελα Μέρκελ, δες τα έργα σου και απελπίσου», καταλήγει το άρθρο.
    (από το in.gr)

  11. giannis avatar
    giannis 16/05/2012 18:23:18

    ....η ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ είναι με το μέρος του ΣΥΡΙΖΑ .....!!!!!!

    Παράκρουση αντιμνημονιακών.... Έχουμε να διαβάσουμε πολλά τέτοια...

  12. anonymous avatar
    anonymous 16/05/2012 20:22:39

    Αν ο Τσίπρας μπορεί να εκπροσωπήσει τα συμφέροντα του αγγλοσαξονικού παράγοντα για διάλυση του Ευρώ, τότε είναι καλοδεχούμενος, εννοώ από τους Αγγλοσάξονες. Οι Αγγλοσάξονες θα επιτύχουν το στόχο τους χωρίς να κουνήσουν το μικρό τους δακτυλάκι.
    Το μέγιστο αποτέλεσμα με τη μικρότερη δυνατή ενέργεια.

    • aris avatar
      aris @ anonymous 16/05/2012 21:38:25

      Δηλαδή φίλε anonymous,
      Αν όντως ο Τσίπρας εκπροσωπει τα συμφέροντα του αγγλοσαξονικού παράγοντα για διάλυση του Ευρώ, οι Ευρωπαίοι σε περίπτωση που, οπως λένε οι δημοσκοπήσεις, κερδίσει τις εκλογές του Ιουνίου, θα τον πετάξουν (και εμάς μαζί) έξω απ ' την ΕΕ και θα πάθουν αυτό που έπαθε ο αγάς όταν έμαθε οτι η γυναίκα του τόν κεράτωνε, προς τέρψιν των Αγγλοσαξόνων, ή μήπως θα προτιμήσουν για να το παίξουν και "ηθικοί εταίροι", να διαγράψουν πχ. 100 δις ως "επαχθές" χρέος που φόρτωσαν στον συμπαθή Ελληνικό λαό οι διάφοροι Τσχατζόπουλοι με τους τραπεζίτες, και να λύσουν έτσι το πρόβλημα της Ελλάδος, μπας και μπορέσουν στη συνέχεια να σώσουν και την Ισπανία και εν τέλει την Ευρωζώνη?

  13. Bob Velis avatar
    Bob Velis 17/05/2012 10:17:39

    Για μερικούς οι ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ που υπακούουν τυφλά στα προστάγματα των ΞΕΝΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ προπαγανδίζοντας τα "πλεονεκτήματα" του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ έχουν πλέον ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ από την ΑΡΙΣΤΕΡΑ που προσπαθεί να ανακόψει την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΑΙΛΑΠΑ. Αυτό συμβαδίζει με την λογική που στήριξε στην Ελλάδα τους ΔΟΣΙΛΟΓΟΥΣ της ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ...
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΘΝΙΚΗ" ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ! ΝΑ ΣΑΣ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΛΛΑΔΑ" ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΤΕ ...

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ Bob Velis 17/05/2012 20:43:41

      Σταμάτα να φωνάζεις και να βρίζεις. Και σκέψου λίγο πρώτα.

  14. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 17/05/2012 14:36:09

    Αν είναι αλήθεια το προεκλογικο πρόγραμμα του κ Τσίπρα περί συνόρων,λαθρομεταναστών,σκοπιανό κ.λ.π.,και με την απειλητική οικονομική πολιτικη,δεν μιλάμε για Εθνος,κύριε,μιλάμε για απροκάλυπτη νέα τάξη πραγμάτων.Το πασοκ προετοίμασε το δρόμο με το εκβιαστικό για τη Ν.Δ. μνημόνιο,ώστε με την εξαθλίωση του κόσμου να δημιουργηθεί ένα πλήθος ψηφοφόρων που άγεται και φέρεται από τον αρχέγονο φόβο της επιβίωσης,έτοιμο για όλα, όταν δοθεί το σύνθημα.Του πασοκ ο ρόλος τέλειωσε,γι'αυτό κι εγκαταλείφθηκε.Μόνη ελπίδα επιβίωσης του Εθνους,είναι ο φορέας που μας συσπειρώνει,εμάς τους συνειδητούς πατριώτες[ελπίζω να μην ανατριχιάζετε με τον όρο]αυτόν που σήμερα δεν είναι άλλος από την Ν.Δ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.