#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/01/2012 08:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το κινεζικό καθεστώς θα ανατραπεί μέσα στο 2012



Το 2001, είχα προβλέψει μέσα από το βιβλίο μου The Coming Collapse of China, ότι το κομμουνιστικό κόμμα θα καταρρεύσει μέσα σε μια δεκαετία, κυρίως εξαιτίας των αλλαγών που θα προέκυπταν μέσα από την προσχώρηση της χώρας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Πέρασαν δέκα χρόνια, αλλά η πρόβλεψή μου συνεχίζει να ισχύει.

Πως και επιβίωσε μέχρι τώρα η Κίνα; Κυρίως επειδή το καθεστώς της φρόντισε να αποφύγει πολλές υποχρεώσεις που είχε αναλάβει εντάσσοντας τη χώρα στον ΠΟΕ. Μάλιστα η διεθνής κοινότητα παραμένει ανεκτική στις κινεζικές παρασπονδίες. Το αποτέλεσμα είναι ότι το Πεκίνο πέτυχε να προστατεύσει την εσωτερική του αγορά από τον ξένο ανταγωνισμό, ενισχύοντας παράλληλα τις εξαγωγές του.

Η Κίνα αναπτύσσεται, και είναι αρκετοί οι αναλυτές που θεωρούν πως η ανάπτυξη αυτή μπορεί να συνεχιστεί κι άλλο. Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας Justin Yifu Lin, πιστεύει πως η χώρα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται για άλλα 20 χρόνια, με ρυθμό 8%, ενώ και το ΔΝΤ προβλέπει ότι η Κίνα θα ξεπεράσει οικονομικά τις ΗΠΑ έως το 2016.

Μην πιστεύετε σε τίποτα από όλα αυτά. Η Κίνα πάει καλά εξαιτίας τριών λόγων:

Πρώτα απ όλα, οι μεταρρυθμίσεις των 1970`ς.

Δεύτερον, το ότι οι αλλαγές αυτές συνέπεσαν με το τέλος του ψυχρού πολέμου, που έριξε τα πολιτικά εμπόδια στο διεθνές εμπόριο.

Τρίτον, όλα αυτά βοηθήθηκαν από την δημογραφική ανάπτυξη της χώρας, που ενίσχυσε το εργατικό δυναμικό της.

Αυτές όμως οι ευνοϊκές συνθήκες έχουν πάψει να υπάρχουν, ή θα πάψουν πολύ σύντομα.

Το ΚΚΚ έχει στρέψει τη πλάτη του στις προοδευτικές μεταρρυθμίσεις. Ο νυν ηγέτης Hu Jintao, ασκεί πολιτικές αναστροφής των μεταρρυθμίσεων. Από το 2008 βλέπουμε μια επιστροφή στην κρατικοποίηση της οικονομίας, και στην ελάττωση των ευκαιριών για τις ξένες επιχειρήσεις. Η Κίνα βάζει εμπόδια, π.χ. στην Google, ενισχύοντας τις κρατικές της επιχειρήσεις εις βάρος των άλλων. Εν ολίγοις, έχει εγκαταλειφθεί το μοντέλο που έκανε την Κίνα πετυχημένη.

Η παγκόσμια οικονομική άνθηση τερματίστηκε άδοξα το 2008, με τη κατάρρευση των παγκόσμιων αγορών. Τα κράτη του πλανήτη άρχισαν να μην ανέχονται τις μερκαντιλιστικές πολιτικές των Κινέζων. Όλοι θέλουν να εξάγουν περισσότερα, και σε μια εποχή προστατευτισμού, και ελεγχόμενου εμπορίου, η Κίνα δεν θα μπορέσει να επαναλάβει την πρόοδο που είχε μέχρι τώρα. Εξαρτάται οικονομικά από την διεθνή κοινότητα σε μεγάλο βαθμό, και για αυτό το λόγο η μείωση της παγκόσμιας ζήτησης θα την βλάψει σοβαρά. Η Κίνα μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο θύμα της κρίσης της ευρωζώνης!

Δημογραφικά, θα δούμε μια ακόμη αναστροφή. Ήδη βλέπουμε αύξηση των ημερομισθίων, μια τάση δηλαδή που σε λίγο θα καταστήσει την κινεζική εργοστασιακή παραγωγή  μη ανταγωνιστική. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, τελειώνει το περίσσευμα ανθρώπων που θα μετακινούνται στις πόλεις, θα εργάζονται στα εργοστάσια, και θα τονώνουν την οικονομία της. Το δημογραφικό θα της δημιουργήσει εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη.

Παράλληλα, υπάρχει η φούσκα των ακινήτων, και ο πληθωρισμός, που οφείλονται στο μεγαλύτερο πρόγραμμα οικονομικών κινήτρων της ιστορίας, στη περίοδο 2008-09. Εδώ και μερικούς μήνες, οικονομικοί δείκτες όπως η κατανάλωση ρεύματος, οι βιομηχανικές παραγγελίες, οι πωλήσεις αυτοκινήτων, οι τιμές ακινήτων,  κλπ. δείχνουν μια πορεία προς μια οικονομική σύνθλιψη. Τα χρήματα άρχισαν να φεύγουν από την χώρα, και τα συναλλαγματικά αποθεματικά του Πεκίνου σημειώνουν πτώση εδώ και τρεις μήνες.

Το αποτέλεσμα θα είναι να δούμε  μια κατάρρευση, ή μια ιαπωνικού τύπου αργή παρακμή. Ούτως η  άλλως, τα οικονομικά της προβλήματα συμπίπτουν με μια περίοδο κοινωνικής αναστάτωσης. Υπήρξαν 280.000 διαδηλώσεις μέσα στο τελευταίο έτος, και οι βίαιες αντιδράσεις συνεχώς κλιμακώνονται. Το κόμμα δεν μπορεί να επιλύσει τις κοινωνικές διαφορές, και ως εκ τούτου προχωρά σε καταστολή, που η Κίνα είχε να δει εδώ και δυο δεκαετίες. Η αστυνομική και στρατιωτική παρουσία έχει ενταθεί, και υπάρχει στενός έλεγχος των επικοινωνιών, αλλά και των ΜΜΕ.

Αυτή η σκληρή αντιμετώπιση έχει καταφέρει να κρατήσει ασφαλές το καθεστώς μέχρι σήμερα, αλλά τέτοιου είδους σταθερότητα είναι αναγκαστικά βραχυπρόθεσμη, ειδικά σε μια κοινωνία όπως η κινεζική που συνεχώς εκσυγχρονίζεται, και που οι περισσότεροι πολίτες δεν συμφωνούν με ένα μονοκομματικό καθεστώς. Ξεκάθαρα, το ΚΚΚ έχει χάσει την ιδεολογική μάχη.

Οι κοινωνικές αλλαγές στη Κίνα επιταχύνονται καθημερινά. Το πρόβλημα για τους κυβερνώντες είναι ότι αν και ο λαός δεν έχει επαναστατικές διαθέσεις, οι κοινωνικές εντάσεις μπορεί να καταλήξουν σε επανάσταση εξαιτίας των ιδιαίτερα ευαίσθητων χρονικών συγκυριών. Η Κίνα είναι πλέον πολύ δυναμική για να μπορέσει να κρατηθεί το κομμουνιστικό καθεστώς στην εξουσία. Σε κάποιο σημείο, σύντομα, κάποια κοινωνική ένταση θα βγει εκτός ελέγχου, και θα διαδοθεί παντού. Και επειδή όλοι σχεδόν οι κάτοικοι μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες, όλοι θα αντιδράσουν παρόμοια. Το είδαμε να συμβαίνει το 1989.

Τα γεγονότα της αραβικής άνοιξης αποδεικνύουν πως οι πολιτικές εξελίξεις έχουν τη δυνατότητα να ανατρέψουν ακόμη και τα πιο ασφαλή απολυταρχικά καθεστώτα. Και η Κίνα δεν έχει καμιά ανοσία σε τέτοιου είδους εξελίξεις. Το ΚΚΚ, που μέχρι τώρα ήταν ευνοημένο από τις παγκόσμιες τάσεις, μπορεί να γίνει θύμα τους.

Θα καταρρεύσει άραγε η Κίνα; Η πολιτική επιστήμη υποστηρίζει ότι χρειάζεται μια σειρά από παράγοντες για να υπάρξει ανατροπή κάποιου καθεστώτος. Στην Κίνα λείπουν δυο από αυτούς: Μια διασπασμένη κυβέρνηση, και μια ισχυρή αντιπολίτευση.

Σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών, το ΚΚΚ δεν μοιάζει να μπορεί να αντέξει. Ήδη υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των ελίτ του κόμματος, και τις αργές αντιδράσεις της ηγεσίας του στα γεγονότα. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στο Πεκίνο μοιάζει διαβρωμένη. Άρα, ίσως η κυβέρνηση να είναι ήδη διασπασμένη.

Όσο για την αντιπολίτευση, η ΕΣΣΔ κατέρρευσε χωρίς να υπάρχει αντιπολίτευση. Σε αυτή τη περίοδο ανακατατάξεων, το κινεζικό καθεστώς μπορεί κάλλιστα να διαλυθεί, όπως έγινε με τα αντίστοιχα στην Αίγυπτο και στην Τυνησία. Ο λαός μπορεί να οργανωθεί αστραπιαία, όπως είδαμε να γίνεται πολλές φορές.

Δεν χρειάζεται κάποιος οργανωμένος μηχανισμός για να ανατρέψει ένα καθεστώς, ειδικά σε αυτή την εποχή της επανάστασης χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ηγεσιών της, που βιώνουμε.

Μέχρι πρόσφατα όλα ήταν μια χαρά για τους μανδαρίνους του Πεκίνου. Τώρα όμως όχι.

Ναι, η πρόβλεψη που έκανα το 2001 έπεσε έξω. Μπορεί το κινεζικό καθεστώς να μην ανατράπηκε μέχρι σήμερα, αλλά σίγουρα θα ανατραπεί μέσα στο 2012. Στοιχηματίζω σε αυτό!

 

Του Gordon G. Chang

Foreign Policy

http://www.foreignpolicy.com/articles/2011/12/29/the_coming_collapse_of_china_2012_edition?page=0,0

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Παναγος avatar
    Παναγος 01/01/2012 08:23:23

    Η Κινα θα ζησει χιλια χρονια .
    10 φορες παραπανω απο οτι εζησε με το μαο..

    Ειναι η "κραση της " τετοια..
    Τα στοιχηματα που βαζεις ειναι της πλακας..
    Δεν ξερω αν εχεις παει εκει στην Κινα ποτε,εγω που εχω παει το ξερω.
    Εχει το "τσαγανο".. Εδω στην Ελλαδα πχ δεν θελει κανεις να ζει σε ενα δωματιο 30 τμ και να κοιμαται σε στρωμα,χωρις κρεββατι..
    Εκει το μπορουν ..Και δεν τους νοιαζει κιολας.. Για να μην πω οτι το ευχαριστιουνται κιολας..

    • madprof avatar
      madprof @ Παναγος 01/01/2012 23:09:17

      "Τα γεγονότα της αραβικής άνοιξης αποδεικνύουν πως οι πολιτικές εξελίξεις έχουν τη δυνατότητα να ανατρέψουν ακόμη και τα πιο ασφαλή απολυταρχικά καθεστώτα."
      Πια α.α. και κουρουφέξαλα μωρέ. Τους διαλύσανε τις χώρες και τις οικονομίες τους, οι συμμαχίες των προθύμων αλητήριων! Ειδικά τους Λίβυους τους διαλύσαν την χώρα και λεηλατήσαν τα επενδυμένα κεφάλαια στις χώρες τους και τους κατάντησαν χειρότερα από τους Αιγύπτιους!
      "Ευσεβείς" πόθοι, για "διαίρει και βασίλευε" αμερικανοτραφή, ενδεχομένως αδρά πουλημένου, φερέφωνου των Αμερικάνων!
      Οι κινέζοι όμως είναι λαός εμποτισμένος και γαλουχημένος με κουλτούρα υπομονής και επιμονής. Βουδισμός, Κονφούκιος, Ταοϊσμός και Σουν Τσου!

  2. Αγροφύλακας avatar
    Αγροφύλακας 01/01/2012 10:22:19

    Πριν είκοσι περίπου χρόνια επισκέφτηκα την Κίνα για τρεις εβδομάδες και έκτοτε πίστευα και εγώ τα ιδία όπως και ο αρθρογράφος. Ότι δηλ.η Κίνα θα αυτοκαταστραφεί λογω κοινωνικών αντιθέσεων και αναταραχών καθώς μερικοί πλουτίζουν προκλητικά και οι πολλοί συνεχίζουν να ζουν υπό άθλιες συνθήκες. Αυτά μέχρι τον περασμένο Απρίλιο όταν επισκοπήθηκα την Κίνα ξανά. Έπαθα την πλάκα μου παρόλο ότι Κινέζοι συνάδελφοι μου (και έχω πολλούς) με είχαν πολλάκις προϊδεάσει ότι η Κίνα έχει αλλάξει πολύ. Ο αρθρογράφος ζει εκτός πραγματικότητας και από αυτά που γράφει προκύπτει ότι μάλλον δεν έχει πατήσει το πόδι του στην Κίνα για πολλά χρόνια, πιθανόν να είναι και κανένας Κινέζος πολιτικός εξόριστος. Οι κοινωνικές ανισότητες είναι πράγματι ένα διογκούμενο πρόβλημα αλλά έχουν γνώσιν οι φύλακες, η ανάπτυξη είναι αλματώδης, ο Κινεζικός εθνικισμός μεσουρανεί, και το σύστημα δουλεύει ρολόι.
    Δεν θέλω να γράψω βιβλίο αναλύοντας την όλη υπόθεση αλλά οι προβλέψεις του είναι εντελώς εξωπραγματικές. Ίσως αυτά που περιγράφει να γίνουν σε βάθος χρόνου αλλά είναι αστείο να λέει ότι θα γίνουν μέσα στο 2012 (that is wishfull thinking, as we say in.... America).

  3. βαγόνι avatar
    βαγόνι 01/01/2012 11:59:11

    Αυτός,ο νεοπαγής και υπερόπτης σχολιαστής ενός καθεστωτικού εντύπου,
    αγνοεί μία βασική παράμετρο: η Κίνα έχει μία ιστορία κοινωνικής και
    πολιτισμικής επιβίωσης χιλιετηρίδων, έχοντας δοκιμάσει το σύνολο σχεδόν
    των πολιτειακών μορφών οργάνωσης πλήν του...αγγλοσαξωνικού
    παρλαμενταρισμού....Μπορεί να φτωχύνουνστο δρόμο,θα επιβιώσουν όμως
    με την εγγενή σοφία της Κομφουκιανής παράδοσης,χωρίς να σηκώνουν μάλιστα
    το φρύδι, όπως το πρόσφατο ιστορικά πολυεθνικό αγγλοσαξωνικό
    κατασκεύασμα,εκείθεν του Ατλαντικού......Τί εξοργιστική αρθρογραφία!

  4. ΙΩΝΑΣ2 avatar
    ΙΩΝΑΣ2 01/01/2012 12:02:32

    Αμα διαβαζουμε τετοια σχολια που δεν αντεχουν οχι σε κριτικη αλλα
    στο κουραγιο ...να τα διαβαζεις ας αντιληφθουμε σε τι πανικο βρισκεται
    η Ιθυνουσα Ταξη των ΗΠΑ.
    Αυτοι νομιζουν οτι εχουν να κανουν με το ΙΡΑΚ και την Λιβυη...
    Εδω δεν μπορεσαν να τα βγαλουν περα με μια πορδη κρατος την Βορ. Κορεα
    και θα τα βαλουν με την Κινα;
    Αυτοι ακομα νομιζουν οτι βρισκονται στο 1945 και οτι εχουν μονο αυτοι ατομικα οπλα.
    Αμ' τωρα δεν μπορειται Γιανκηδες να παιξεται το παιχνιδι της Χιροσσιμα
    αζημιως για σας.
    Γιατι αν δεν ριχνατε τοτε τις βομβες στην Χιροσσιμα και το Ναγκασακι
    ακομα θα πολεμαγατε με τους Ιαπωνες.
    Και αυτο το παθημα εγινε μαθημα τοσο στους Κινεζους οσο και στους Βορ. Κορεατες και αυτοι σαν καλοι μαθητες το εφαρμοσαν.
    Καλα ξεμπερδεματα...και οσονουπω το ΙΡΑΝ!!!

  5. Nikos Papadopoulos avatar
    Nikos Papadopoulos 01/01/2012 14:20:56

    "Ναι, η πρόβλεψη που έκανα το 2001 έπεσε έξω. Μπορεί το κινεζικό καθεστώς να μην ανατράπηκε μέχρι σήμερα, αλλά σίγουρα θα ανατραπεί μέσα στο 2012. Στοιχηματίζω σε αυτό!"

    Που μπορούμε να ποντάρουμε; είναι σα να κλέβουμε εκκλησία...ανάλυση για κλάμματα και ευσεβείς πόθοι...

  6. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 01/01/2012 16:56:12

    H απάντηση στο άρθρο είναι απλή: έ και?
    Αν καταρεύσει η σημερινή κυβέρνησή της , όπως προβλέπει για δεύτερη φορά ο αρθρογράφος, η Κίνα θα βγεί ακόμα πιο δυνατή και ενισχυμένη για προφανείς λόγους...

  7. Aggelos avatar
    Aggelos 01/01/2012 17:15:13

    βασικα η αμερικανη φοβαται την Κινα και ετσι ευχεται να καταρρευσει

    αλλα ειναι τετοιος παγκοσμιος πυλωνας σε τοσους τομεις

    που απλα δεν μπορει να καταρρευσει

    και - μη γελασετε-

    ουτε και μεις μπορουμε ουσιαστικα

    ελλαδα κινα ειναι η δυο μεγαλυτερες παγκοσμιες κολωνες.

  8. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 01/01/2012 19:23:00

    Aggelos
    Δεν γελώ καθόλου φίλε μου. Οποια εγκυκλοπαίδεια κι αν ανοίξεις στο λήμμα Ζωντανες αρχαίες γλωσσες, θα βρέις αυτές τισ Δύο: Kινεζική-Ελληνική.
    Αν τώρα βάλουμε και τον επιστημονικό ορισμό του Εθνους : "Eθνος είναι μια ανθρώπινη κοινότητα με κοινή μητρική γλώσσα", ο ισχυρισμός σου επιβεβαιώνεται πλήρως...ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

  9. Προύσαλης avatar
    Προύσαλης 01/01/2012 19:37:10

    > Η αστυνομική και στρατιωτική παρουσία έχει ενταθεί, και υπάρχει στενός έλεγχος των επικοινωνιών, αλλά και των ΜΜΕ.

    Ενώ στις Η.Π.Α. κάτι τέτοιο δεν ισχύει;

    Πάσχει από αμβλυωπία ο αρθρογράφος. Η παρακολούθηση τηλεφωνικών συνδιαλεξέων _εσωτερικού_ αμερικανών πολιτών στο δίκτυο της AT&T (του αμερικανικού ΟΤΕ) χωρίς δικαστικό ένταλμα, οι μυστικές φυλακές σε Πολωνία, Ρουμανία, Λιθουανία και Ταϊλάνδη, η πρόβλεψη κράτησης (ακόμη και αμερικανών πολιτών) σε φυλακές χωρίς πρόσβαση σε νομική αρωγή ή χωρίς απαγγελία κατηγοριών, η συνεχιζόμενη χρήση στρατιωτικών δικαστηρίων (βλ. Γκουαντανάμο), η δυνατότητα (άνευ λόγου) κατάσχεσης για απροσδιόριστο διάστημα αντικειμένων που φέρουν (και αμερικανοί πολίτες) στα σύνορα της χώρας μάλλον του διαφεύγουν.

    Αν είναι πολιτικός αντιφρονών (και όχι απλά πληρωμένη πένα προπαγάνδας) καλό θα ήταν να επισκεφθεί τον (κοινωνικοπολιτικό) οφθαλμίατρό του το συντομότερο...

    Παρεμπιπτόντως η αστυνομική καταστολή έχει αυξηθεί και στην Ευρώπη, μετά την δεξιά στροφή στα αμερικανικά πολιτικά πράγματα από τους νεοσυντηρητικούς (και "θρησκόληπτους" χριστιανούς ρεπουμπλικάνους) επί Μπους του νεώτερου και των ομοίων του.

    Φυσικά η Κίνα έχει μέγεθος που αναλογικά μεγεθύνει το πρόβλημα (αντιδράσεις και άρα καταστολή), έλλειψη οργανωμένης εσωτερικής αντιπολίτευσης για να τα καταγγείλει κι έτσι μοιραία οι αντιφρονούντες στηρίζονται στην (όχι και τόσο αμερόληπτη ή ανυστερόβουλη) αντίδραση των δυτικών σ' αυτό.

  10. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 01/01/2012 20:16:36

    Αυτά που λέει ο κινέζος αρθρογράφος είναι "ευσεβείς πόθοι" ενός πληρωμένου αντικαθεστωτικού...
    Έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια στην Κίνα, από βορρά μέχρι νότο, (marine superintendent), και παρ΄ ότι τσακονώμουνα κάθε μέρα ανελλειπώς μαζί τους,
    αλλά κάνοντας και παρέα με τους ίδιους που τσακονώμουνα αλλά και με πολλούς εκτός κυκλώματος ναυπηγικής βιομηχανίας όπως εμπόρους, διευθυντές σε διάφορες μονάδες παραγωγής, ακόμη και στρατιωτικούς συμπεριλαμβανομένου ενός... πιλότου που συγκατοικούσαμε, και με μεγάλη προσοχή μην πολιτικολογήσω ευθέως αλλά σχολιάζοντας την επικαιρότητα, κινεζική και διεθνή, δεν μπορώ παρά να διαφωνήσω κάθετα με τον σχολιαστή.
    Το σύστημα θα το χαρακτήριζα "κόκκινο φασισμό" και αυτό ακούγεται άσχημο αλλά δεν είναι και τόσο. Σιγά σιγά δημιουργείται μια μεσαία τάξη, ήδη είναι περίπου το 15 εως 20 % του λαού, που απολαμβάνει ευημερίας εφάμιλλης με τα διεθνή standards. Το κακό είναι ότι όσο αυξάνονται οι άνθρωποι που διαχειρίζονται το χρήμα, τόσο αυξάνονται και τα φαινόμενα διαφθοράς. Αυτός είναι και ο λόγος του σχετικού φρεναρίσματος. Και η διαφθορά υπάρχει κυρίως στα φαινόμενα διαπλοκής που παρουσιάζονται όλο και συχνότερα μέσα στους κόλπους του κόμματος.
    Μιά λεπτομέρεια, όταν αποκαλύπτονται τέτοιες περιπτώσεις, χωρίς τσιριμόνιες και ατέρμονες επιτροπές και ανακρίσεις, πέφτει κανονικό "κόψιμο" αφού πρώτα ζητήσει συγνώμη από τον λαό και του δημεύσουν και την περιουσία μέχρι τρίτου βαθμού συγγένειας. Και κόψανε και ανώτατο δικαστή το 2008, επειδή είχε τρία εξώγαμα με τρείς διαφορετικές φιλενάδες, χωρίς να το δηλώσει! Περίπτωση κατάχρησης εξουσίας.
    Συνδικαλιστικό κίνημα δεν πρόκειται να υπάρξει, (άγννωστη λέξη), πριν από το 2035, σύμφωνα με έγκυρους Ιάπωνες, Γάλλους και Γερμανούς αναλυτές...
    Για πρώτη φορά στην ιστορία του ΚΚΚ το 2009 το υπουργείο οικονομικών ανετέθη σε εξωκομματικό τεχνοκράτη (αμερικανοσπουδαγμένο).
    Και τα πενταετή η δεκαετή προγράμματα υλοποιούνται σε μεγάλο βαθμό εδώ και χρόνια, λόγω του αυστηρού ελέγχου στην εξέλιξη του προγράμματος.
    Θα μπορούσα να αναφέρω δεκάδες "κακά" του συστήματος, τα οποία πρίν 20 χρόνια θα τα κατακεραύνωνα. Βλέποντας όμως το χάλι πού μας έχει φθάσει ο "δημοκρατικός φασισμός" όχι μόνον της Ελλάδος αλλά και του "ελεύθερου" κόσμου, που έχει μετεξελιχθεί σε "φασισμό των αγορών", μελαγχολώ και προβληματίζομαι μήπως αυτός ο "κόκκινος φασισμός" δεν είναι και τόσο κακός.
    Και ίσως ο μόνος τρόπος να οδηγήσεις 1.5 δίς λαού προς την ανάπτυξη.
    (μην μου πεί κανείς πως είμαι... κρυπτοκομμουνιστής, θα τον πώ ηλίθιο).

  11. Πελασγός ο Μιλήσιος avatar
    Πελασγός ο Μιλήσιος 01/01/2012 20:55:45

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Factorx.

    Εν πρώτοις, θέλω να συγχαρώ τις προσπάθειες των ανωνύμων Ελλήνων που έβαλαν στο βάθρο της ενημέρωσης, απονέμοντας το χάλκινο μετάλιο, στο Antinews, πρωτοχρονιάτικα.
    Επειδή για την κατάκτηση της τρίτης θέσεως χρειάσθηκε η απολάκτιση της κυρίαρχης ενημέρωσης από τα κρατούντα ΜΜΕ, και επειδή η τρίτη θέση αντικατοπτρίζει μια νεοφανή ενημέρωση χωρίς πολλά φίλτρα,
    ας μου επιτραπεί να επισημάνω το ολέθριο λάθος σας, που εν πολλοίς μοιάζει μ'αυτό που διαπράττει ένας νεαρός πρωταθλητής σε μια μεγάλη του επιτυχία, αναπαυόμενος στη συνέχεια στις δάφνες του παρελθόντος.

    Τι τις χρειάζεστε τις αναδημοσιεύσεις, και μάλιστα από τη χώρα που οδήγησε την πατρίδα μας στη χλεύη της Ιστορίας!
    Ένας εμιγκρέ Κινέζος, ή μιας πρώτης γενηάς Αμερικανοκινέζος, ονόματι Gordon G. Chang να εύχεται η γονιδιακή πατρίδα του να πέσει γονυπετής στην Εδέμ που εγκαταβιώνει σήμερα. Και δεν γράφει σε κανένα περιοδικό του Αιντάχο, της Οκλαχόμα, ή του Μιζούρι, γράφει σ' ένα από τα δεκάδες Think Tanks που δορυφορούνται περί των μεγάλων εντύπων της Αμερικής.
    Ο εν λόγω "προφήτης" γράφει στο Slate Group, "επιχειρηματική" απόληξη της Washington Post.
    Το ερώτημα που τίθεται , είναι γιατί το Antinews έχει πληθύνει τις αναδημοσιεύσεις από τη χώρα που μας έριξε στο λάκκο των λεόντων, με τακτικότερες των Los angeles Times;
    Τι έχει να κερδίσει από τις χιλιάδες αναγνωστών της;
    Το πολύ πολυ να ξεχασθεί, όπως ο μεθυσμένος ολυμπιονίκης που κοιμάται στις δάφνες του. Κι όταν ξεμεθύσει από τα αιθέρια έλαια της πικροδάφνης , θα απορεί, γιατί το συρρέον πλήθος τριγύρω, τον περιπαίζει.

    Είναι ακριβώς η ίδια μεθοδολογία, όμως σε αντίθετη κατεύθυνση, όπως η πιρουέτα του ΣΚΑΙ, που ο κόσμος θα αναρωτιέται σε λίγο, γιατί υποστηρίζει τόσο πολύ το Σαμαρά και δεν θα αντιλαμβάνεται.
    "Είναι η ηλιθιότητα των ΗΠΑ ηλίθιοι" για να διασκευάσω το φλέγμα των Αγγλοσαξώνων για τις συμπεριφορές των!

    Γιατί γκρεμίζοντας τον Καραμανλή, έργο των "μπουμπουκιών" που τροφοτούσαν με "πληροφορίες" τα διάφορα Foreign Affairs, Foreign Policy, Rand Corporation και ων ουκ εστιν αριθμός Μηχανών ιδεοσυστημάτων, νόμιζαν ότι με την άνοδο ένός Forest GAP στο Ελληνικό τους... υποκατάστημα, φεύ οι τλήμονες, θα ανοικοδομούσαν τον...Φάρο της Αλεξάνδρειας.
    Και οι κινήσεις των αναπαράγουν τα αντανακλαστικά των σχιζοφρενών.

    Factorx,
    Ξέρεις τι μου θυμίζεις με την αναδημοσίευσή σου;
    Πήγαν κάποιοι προβοκάτορες στο Διογένη τον Κύνα, και του λένε:
    "Διογένη, έμαθες ότι οι Αθηναίοι αποκαλούν Διόνυσο τον Αλέξανδρο, γιατί στα Σούσα τον προσκυνούν ως θεό"; Και κείνος αποκρίθηκε: Εν τάξει! Και μένα να μου λέτε Σάραπι!" (Διογένης Λαέρτιος, στ', 63)

    Πελασγός ο Μιλήσιος

    • Ignoramus avatar
      Ignoramus @ Πελασγός ο Μιλήσιος 02/01/2012 09:42:29

      πελασγε εχεις δικαιο πρεπει εδω να διμοσιευονται μονον αποσπασματα απο τα πατερικα κιμενα και τιποτα αλλο

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Πελασγός ο Μιλήσιος 02/01/2012 15:55:03

      Αν έκανες τον κόπο να ψάξεις, ή αν ήσουν πιο παλιός αναγνώστης, θα ήξερες ότι το αντινιούζ αναδημοσιεύει (μεταφράζει) άρθρα από όλο το φάσμα των ξένων ΜΜΕ, και επί παντός επιστητού.
      Όλες οι απόψεις ακούγονται, και κρίνονται. Όλες! Έτσι μεγαλώνουμε ως άνθρωποι.
      Θα σου έλεγα για το περίφημο ρητό του Μάο περί 100 λουλουδιών κλπ αλλά μάλλον θα μου απαντούσες με κανένα μακροσκελές απόσπασμα κανενός Οσίου, οπότε το αφήνω.
      Αν κάποιο άρθρο δεν σου αρέσει, μην το διαβάζεις. Αλλά μην το απαγορεύεις κιόλας, με βάση τα δικά σου πιστεύω, και τις δικές σου ιδεολογικοπολιτικές
      αγκυλώσεις.
      Ο σκοταδισμός, και η μία μόνον αλήθεια ανήκουν στο παρελθόν.
      Εκτός κι αν έχει δίκιο ο φίλος Ιγκνοράμους.

      • Πελασγός ο Μιλήσιος avatar
        Πελασγός ο Μιλήσιος @ Strange Attractor 02/01/2012 18:15:47

        ".............! "

        Πελασγός ο Μιλήσιος

  12. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 01/01/2012 22:04:26

    Aγαπητέ Χαρίλαε,
    Εχεις απόλυτο δίκιο και είναι φυσικό αφού ξέρεις τα πράγματα απο μέσα.
    Εγώ το μόνο που θα συμπλήρωνα στον χαρακτηρισμό σου για το Κινέζικο σύστημα είναι: "κόκκινος καπιταλίζων φασισμός". Η ανηθικότητα και η διαφθορά είναι μέσα στη φύση των καπιταλιστικών και των γραφειοκρατικών συστημάτων. Τόσο οι καπιταλιστές όσο και οι γραφειοκράτες χρησιμοποιούν τη θέση τους για να αρπάζουν τον πλούτο που παράγουν οι έντιμοι άνθρωποι. Μάλιστα για να το πάω παραπέρα , όπως γλαφυρά το περιγράφει ο Μπορίς Παστερνάκ στον Δρ. Ζιβάγκο, οι ίδιοι άνθρωποι που στο ένα καθεστώς είναι καπιταλιστές στο άλλο μετατρέπονται σε γραφειοκράτες και τούμπαλιν όπως καληώρα η κα Μέρκελ.

  13. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 01/01/2012 22:20:34

    Mιλήσιε Πελασγέ,
    Οσο σε γνωρίζω περισσότερο, είμαι νέος (δυστυχώς μόνο) στο Αntinews , παρά την βασική μας φιλοσοφική διαφορά, σε συμπαθώ ιδιαίτερα. Αν διάβασες παραπάνω την ίδια αντίδραση με τον Διογένη είχα και εγώ σ' αυτό το δημοσίευμα χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες...Της κακοφαίνεται της Αμερικής που θα τρώει τη σκόνη της Κίνας απο δώ και μπρός και για πολλά χρόνια. Ας πρόσεχε...

    • Πελασγός ο Μιλήσιος avatar
      Πελασγός ο Μιλήσιος @ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 02/01/2012 00:26:48

      Αγαπητέ ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ,

      Δεν μπορεί να μας ερμηνεύσει κανένας άλλος λαός, εκτός από τους Έλληνες.
      Είναι αυτό, που την Πλατωνική σκέψη αποπειράθηκε να την ερμηνεύσει ο Hegel και απέτυχε, όπως και οι μετέπειτα Εγελιανοί.
      Ό,τι παρόμοιο επισημαίνουν και οι Πατέρες της Εκκλησίας, ότι τον Άγιο μπορεί να τον ερμηνεύσει άλλος Άγιος, όχι άλλος, γιατί θα τον παρερμηνεύσει.
      Γιαυτό οι Αμερικανοί ηττήθηκαν στη Διπλωματική Παιγνιοπολιτική, διότι οι φορείς της Παγκόσμιας μετάβασης, όπως οι Μπρεζίνσκυ, Κίσσιγκερ, Ολμπράιτ, Ράις, εκτός ότι ήταν εχθροπρεπείς διπλωμάτες εν γένει, ήταν και οι πιο ακατάλληλοι να ερμηνεύσουν την περιοχή μας.
      Οι δε ιδεολογικοί τους καθοδηγητές-καθηγητές, επεξηγούσαν σ'αυτούς τη σκέψη κυρίως των Ελλήνων με Εβραιοπρεπή ερμηνεία, δηλαδή τους ιδεαλιστές Έλληνες μέσω των ορθολογιστών Εβραίων.
      Και όχι μόνο δεν αρκέσθηκαν σε λάθος πρόσωπα-ερμηνείες, αλλά εκτέλεσαν το σενάριό τους με τον πιο λάθος άνθρωπο. Έναν πολιτικό που δεν μπόρεσε να σκεφτεί ποτέ ιδεαλιστικά σαν Έλληνας, γιατί δεν ήταν Έλληνας.
      Βασίσθηκαν στην κατασκευασμένη θεωρία "The clash of civilisation" του Χάντιγκτον, για να εφορμήσουν στη Μέση Ανατολή με την οικογένεια Μπους με τη γνωστή συνέχεια.
      Βασίσθηκαν στον Φουκουγιάμα της Rand Corporation για να πείσουν τους παγκόσμιους υποτελείς ότι η Ιστορία τελείωσε, χωρίς να ρωτήσουν τους Έλληνες.
      Γιατί αν τους ρωτούσαν θα τους απαντούσαν όπως ο Θουκυδίδης, θα τους ξαναρωτούσαν γιατί οι Αθηναίοι έκαναν λάθος μετά τη ναυμαχία των Αργινουσών (406 π.Χ)
      Η Αμερική έχασε πλέον το τραίνο της Ηγέτιδας παγκόσμιας δύναμης, γιατί την Αθηναική Συμμαχία μετά τις Πλαταιές και τη Μυκάλη (479 π.Χ) την έκαναν πρότυπό τους , παρά απευκταίο υπόδειγμα.
      Η Αμερική πρέπει να ξανασχεδιάσει τη σκέψη της για να μπορέσει ν'ακολουθήσει την Κίνα και τη Ρωσία, για να μπορεί να τις ακολουθεί πλέον, κι όχι να ξαναηγηθεί.
      Είναι στην εποχή μετά τις Αργινούσες!
      Είναι πλέον αργά...

      Πελασγός ο Μιλήσιος

      • Ignoramus avatar
        Ignoramus @ Πελασγός ο Μιλήσιος 02/01/2012 11:38:26

        Μετανοειτε, και πιαστε ολοι μαζυ τα σκουπόξιλα γεροντες για να καθαριση ο τοπος απο τους εχθρους του γενους

        • Πελασγός ο Μιλήσιος avatar
          Πελασγός ο Μιλήσιος @ Ignoramus 02/01/2012 14:40:44

          Amico Ignoramus,

          Ελπίζω, η (δίστιχη) απόφανσή σου, ως εκ των ακριτομυθιών σου συμπεραίνω, να οφείλεται σε συνήθειες των μετοίκων ή παροίκων στο εν Κολωνακίω κρατίδιο, παρά στην απουσία γνώσεως της Ιστορίας των προγόνων μας, της επαναλαμβανόμενης από άλλους σήμερα και μη παραδειγματιζόμενοι, μηδέ εξαιρουμένης έστω και της καταγωγής σου εκ μετοικεσίας, μη φέρουσα αταβιστικές προγονικές συμπυκνωμένες μνήμες.
          Ελπίζω, ότι το γειτνιάζον προάστιο του κλεινού άστεως, έχει τη φροντίδα των κατοχικών Εξάρχων σου, ώστε να μην βαρύνεται το περιρρέον περιβάλλον από πτητικά ιόντα μολύβδου, συστηματικές τοξίνες (Systemic Toxins), που μεταλλάσσουν τον εγκέφαλο.

          Πάντως, όπως και να έχουν τα πράγματα, έχεις την αμέριστη κατανόηση και συμπάθειά μου για την υπομονή που επιδεικνύεις!

          Συμπαριστάμενος, διατελώ μετά τιμής

          Πελασγός ο Μιλήσιος

  14. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 01/01/2012 23:06:07

    Σίγουρα είναι δείγμα επιπολαιότητας για έναν αρθρογράφο να στοιχιματίζει στην κατάρρευση μιας χώρας σε τόσο στενό χρονικό ορίζοντα.

    Από την άλλη όμως, και με κάθε σεβασμό, σε όσους από εσάς έχετε προσωπική εμπειρία όσον αφορά την Κίνα, θα ήθελα να επισημάνω ότι το βασικό επιχείρημα του αρθρογράφου είναι σωστό:
    Δεν μπορεί η Κινα να συνεχίσει να αναπτύσσεται με 7 - 10% όταν η ανάπτυξή της βασίστηκε στις εξαγωγές προς Ευρώπη και Αμερική, κάτι που δεν μπορεί να συνεχιστεί πλέον απρόσκοπτα.
    Η κρίση άργησε να φτάσει στον αναπτυσσόμενο κόσμο αλλά πλέον έφθασε. Με επιφύλαξη αναπαράγω την είδηση κατά 50% των κινεζικών εξαγωγών από τον προηγούμενο χρόνο. Ακόμη κι αν ο αριθμός αυτός δεν είναι απόλυτα ακριβής, είναι δεδομένο ότι υπάρχει πρόβλημα.
    Μπορεί η ανάλυση του αρθρογράφου να περιέχει το στοιχείο του φθόνου και της υπερβολής όσον αφορά την διαμορφούμενη οικονομική κατάσταση στην Κίνα αλλά περιέχει και ψήγματα αλήθειας.

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Γιώργος Αχαιός 02/01/2012 07:55:28

      Τα περί περιορισμού της αναπτύξεως που αναφέρεις είναι φυσιολογικά, αν και μπορώ να σου πώ ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης της περιόδου 2005-2010 ήταν πολύ ψηλότερος από αυτόν που δήλωναν επισήμως οι κινεζικές αρχές, όχι για να μην τους ματιάσουν αλλά για να κρατάνε την ισοτιμία του γουάν τεχνηέντως χαμηλή. Όσο για τα ακίνητα που λέει ο κινέζος ότι είναι φούσκα, υπάρχει ενα 10ετές πρόγραμμα να φέρουν στην παραγωγική ζώνη των παραλίων περίπου 400 εκατομύρια κόσμο μέχρι το 2020. Δεν ξέρω αν ισχύει και σήμερα, αλλά δύο είναι οι παράγοντες αυτού του σχεδίου. Πρώτον η υπολογιζόμενη ανάγκη για εργατικά χέρια και δεύτερον ότι η επιβίωση στο εσωτερικό είναι πολύ δυσκολότερη από τα παράλια. Είναι δεδομένο ότι τα 2/3 της συνολικής έκτασης, λόγω ερήμου κυρίως αλλά επίσης ορεινών και με λίγο η χωρίς νερό, είναι μή κατοικίσιμα, και καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να σταματήσουν την επέκτασή της, η οποιά το 2006 ήταν δύο χιλιόμετρα τον χρόνο.
      Ένας άλλος παράγοντας ανάπτυξης, που ξέχασα να γράψω στο προηγούμενο σχόλιό μου είναι ότι οι Κινέζοι ως λαός με μακραίωνη ιστορία είναι πολύ σωβινιστές... Πολλές φορές όταν τους κοροϊδευα ότι τα βαπόρια που χτίζουν είναι για scrap μου απαντούσαν σήμερα ίσως αλλά αύριο όχι. Και το μοτίβο που παίζει είναι γιατί αυτοί και όχι και εμείς. Στο τελευταίο βρίσκω ένα πολύ κακό πράγμα... προσπαθούν να μιμηθούν τον αμερικάνικο τρόπο ζωής και αυτό... με διαολίζει!

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ Χαρίλαος 02/01/2012 15:50:33

        Ενδιαφέρουσες όλες οι πληροφορίες που παραθέτεις Χαρίλαε...Φαίνεται να ξέρεις καλά τα πράγματα.

        Εγώ πάντως δεν ασπάστηκα την άποψη του αρχικού αρθρογράφου για πιθανή φούσκα στα ακίνητα....

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Γιώργος Αχαιός 03/01/2012 10:35:48

      Επειδή προσπαθείς καλόπιστα να προσεγγίσεις την πραγματικότητα για την Κίνα (πράγμα δυσκολότατο στην Ελλάδα της κατευθυνόμενης "ενημέρωσης"...) , άκου δυο πραγματάκια από κάποιον που ασχολείται πολλά χρόνια με το θέμα:
      1. Δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια ότι μειώθηκαν οι εξαγωγές το 2011, πόσω μάλλον στο... 50%! Αντίθετα, αυξάνονται σταθερά, με ρυθμό υψηλότερο των εισαγωγών. Πράγμα λογικό, αφού τα φτηνά (και καλά, πλέον...) κινέζικα προϊόντα αποτελούν εδώ και δυο δεκαετίες τροχοπέδη του πληθωρισμού σε ολόκληρη τη Δύση!
      2. Μην παραμυθιάζεσαι για τον βαθμό εξάρτησης της Κίνας από τις εξαγωγές. Θα εκπλαγούν όσοι ποντάρουν σ' αυτό...
      3. Μια ανάλυση, του στιλ αλυτού του... γενίτσαρου κινεζικής καταγωγής, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να περιέχει "ψήγματα αλήθειας"! Είναι προσχεδιασμένη προπαγάνδα, και μάλιστα εξαιρετικά απλοϊκή, σε βαθμό που δύσκολα πια βρίσκεται κάτι παρόμοιο, ακόμη και σε αμερικανικά μέσα!

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Γιώργος Αχαιός 03/01/2012 10:54:33

      Λοιπόν, επειδή πρώτη φορά συμμετέχω σε τόσο ενδιαφέροντα διάλογο, θα σας χαρίσω άλλο ένα παράδειγμα κατευθυνόμενου αντικινεζικού άρθρου, και μάλιστα από "΄Ελληνα επαγγελματία δημοσιογράφο" (στο "έγκυρο Πρώτο Θέμα"...), το οποίο σχολίασα δεόντως, μόλις πριν λίγες μερούλες!
      ΄Οποιος έχει κέφι και χρόνο, ας το διαβάσει, για να δει το μέγεθος της σκόπιμης διαστρέβλωσης:

      http://www.amarysia.gr/kosmos/40265--lr---.html

      Και μην ξεχνάτε: η Κίνα αποτελεί μια από τις βασικές μας ελπίδες για να ξεφύγουμε απ' την αιχμαλωσία. Τον Καρμανλή δεν τον άφησαν, αλλά θα βρεθούν άλλοι στο μέλλον που θα το κάνουν πράξη...

  15. Θύμιος avatar
    Θύμιος 02/01/2012 19:54:59

    Ναι, η πρόβλεψη που έκανα το 2001 έπεσε έξω. Μπορεί το κινεζικό καθεστώς να μην ανατράπηκε μέχρι σήμερα, αλλά σίγουρα θα ανατραπεί μέσα στο 2012. Στοιχηματίζω σε αυτό!
    το εύχομαι

    • ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
      ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ @ Θύμιος 02/01/2012 22:01:05

      Αν δεν ανατραπει το 2012 θα ανατραπεί το 2023 κ.ο.κ ώσπου κάποτε θα ανατραπεί. Στοιχηματίζω σε αυτό!

  16. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 02/01/2012 21:56:06

    Πελασγέ,
    με τιμά η μακροσκελής απάντησή σου.
    Με βοηθάς να βάλω σε τάξη τις σκέψεις μου που ταυτίζονται απόλυτα και πολύ όμορφα με τις δικές σου. Σ'ευχαριστώ ακι επίτρεψέ μου να σε θεωρώ φίλο μου.

    • Πελασγός ο Μιλήσιος avatar
      Πελασγός ο Μιλήσιος @ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 02/01/2012 23:00:14

      Κώστα,

      Ξέρω πολύ καλά , πόσο ομορφα αισθάνεσαι!
      Και το αίτιο ειναι, γιατί είσαι ανιδιοτελής.
      Είναι τιμή και για μένα, να είμαι ΦΙΛΟΣ σου.

      Κώστα ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

      Πελασγός ο Μιλήσιος

      • Σίχαμα avatar
        Σίχαμα @ Πελασγός ο Μιλήσιος 02/01/2012 23:31:38

        Αντε και καλά στέφανα.

  17. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 02/01/2012 23:21:19

    Aγαπητέ Αχαιέ ,
    Στά όσα είπε ο Χαρίλαος θα ήθελα να προσθέσω ότι όσο η Αμερική θα τυπώνει δολλάρια και από πίσω η Ευρώπη θα τυπώνει Ευρώ γιατί άλλη λύση δεν έχει (άρχισε ήδη με 500 δις), οι εξαγωγές της της Κίνας όχι μόνο θα αυξάνονται, αλλά θα είναι θεού δώρο για τους πεινασμένους Δυτικούς. Διαπίστωσες ότι όλες οι είσοδοι-έξοδοι και οι κεντρικές θέσεις των εμπορικών δρόμων ΟΛΩΝ των Ελληνικών πόλεων έχουν καταληφθεί απο νεαρά ζευγάρια Κινέζων που θα παραδώσουν και θα επεκτείνουν σύντομα τις επιχειρήσεις τους στα νεογέννητα παιδιά τους?

  18. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 02/01/2012 23:52:30

    Θα ήθελα να επισημάνω ένα σημείο, που αποτρέπει εξελίξεις σαν αυτές του άρθρου:
    Η Κίνα ανέπτυξε κατά ζώνες την οικονομία της. Ακόμα και σήμερα, η ενδοχώρα χαρακτηρίζεται από πόδια στην λάσπη και δρεπάνι στο χέρι, όταν το εργοστάσιο της MIDEA (30000 εργαζόμενοι) έχει νοσοκομείο για τις οικογένειες των εργαζομένων του μεγαλύτερο από τα περισσότερα δικά μας Νομαρχιακά και με "αμερικάνικη" οργάνωση. Δεν έκανε (δεν χρειαζόταν) το λάθος να κατανείμει "δίκαια" την ανάπτυξη (για να εξασφαλίσει ψήφους, όπως εδώ), αφήνοντας λειψές ΟΛΕΣ τις προσπάθειες (όπως εδώ), επειδή τα λεφτά δεν έφταναν. Άρχισε από τα παράλια (που θα θέλαμε να τα φτάσουμε σε πενήντα χρόνια) και προχωρεί προς την ενδοχώρα. Αν χρειαστεί, μπορεί να επιβάλλει λιτότητα και να περιμένει. Η Δύση δεν μπορεί.

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ ΠΗΛΕΑΣ 03/01/2012 10:25:30

      Μετά από 12 χρόνια συστηματικής ενασχόλησης με την Κίνα και αρκετών επισκέψεων εκεί, βρίσκω πολύ παρήγορο ότι υπάρχουν αρκετοί ΄Ελληνες που ανακαλύπτουν αντικειμενικές αλήθειες για το παρόν και το μέλλον αυτής της μεγίστης χώρας, αγνοώντας την επίσημη δυτική προπαγάνδα και διαστρέβλωση. Συγχαρητήρια!

  19. Χρήστος avatar
    Χρήστος 03/01/2012 10:16:53

    To όνομα "Θύμιος" σού ταιριάζει πολύ και συμβαδίζει απόλυτα με τις "απόψεις" σου: ίδιος ο συμπαθής "Θύμιος = Χατζηχρήστος"!!!

  20. Χρήστος avatar
    Χρήστος 03/01/2012 10:21:45

    Πέρα απ' αυτό, μην παραμυθιάζεστε με το μέγεθος της εξάρτησης που έχει πλέον η Κίνα από τις εξαγωγές της. Αποτέλεσαν αναμφισβήτητα το "μοτέρ" της εκτίναξής της, αλλά τώρα έχει σειρά η μετάβαση στην εσωτερική αγορά της, όπου η κατανάλωση αυξάνεται με πολύ ταχύτερο ρυθμό απ' το ΑΕΠ: 14%!
    Μια εσωτερική αγορά 1,3 τρισ. εργατικών, έξυπνων, καλών εμπόρων και κυρίως κληρονόμων μιας μακράς παράδοσης, που θα κλείσουν μια και καλή τα στόματα των αφελών (για να μην πω άλλα επίθετα...)!

  21. Ignoramus avatar
    Ignoramus 03/01/2012 10:26:28

    αν οι κινεζοι ειχανε αντιστιχο αριθμο καλογεων με εμας θα ειχανε πεντακοσια εκατομιρια καλογερους. εκει να δειτε σκουποξυλα

  22. Χαλκιδέος avatar
    Χαλκιδέος 03/01/2012 11:06:46

    Αν κρίνω από το επώνυμο του αρθρογράφου μάλλον είναι κινεζικής καταγωγής. Αν κρίνω δε από μικρό του όνομα προφανώς είναι αμερικανοθρεμένος κινέζος.

    Ποιό κράτος στον κόσμο έχει την μύχια ελπίδα να καταρρεύσει η Κίνα; Ναι το βρήκατε! Οι ΗΠΑ! Ναι, οι κινέζοι είναι δισεκατομμύρια και αν ξεσηκωθούν ΟΛΟΙ μαζί και τους φτύσουν θα πνιγούν κανονικά. Ωστόσο γιατί δεν το έχουν κάνει μέχρι σήμερα;

    Αμερικάνικο όνειρο (American Dream) είναι αυτό που περιγράφει ο κος Chang. Δεν ξέρω αν θα επαληθευτεί αλλά η συγκυρία βγάζει μάτι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.