#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/03/2011 08:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι τρέχει με τη Τουρκία;




Στις αρχές του μήνα, ο Τούρκος πρωθυπουργός Recep Tayyip Erdogan ξεκαθάρισε τη θέση της χώρας στο ζήτημα της Νατοϊκής επέμβασης στη Λιβύη. Κάτι τέτοιο θα ήταν απαράδεκτο είπε. Δυο εβδομάδες αργότερα, επανέλαβε αυτή του τη θέση. Η Νατοϊκή επέμβαση δεν θα πρέπει καν να συζητιέται, τόνισε, «θα υπάρξουν άσχημες συνέπειες».

Αυτή την εβδομάδα όμως, η τουρκική θέση στο ζήτημα της Λιβύης έκανε στροφή 180ο. Τώρα οι Τούρκοι επιμένουν να αναλάβει το ΝΑΤΟ, και μόνο το ΝΑΤΟ! Βέβαια, για να συμβεί αυτό, χρειάζεται και η σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας, που αποτελεί μέλος του από το 1952.

Ήδη, πέντε τουρκικά πολεμικά πλοία και ένα υποβρύχιο έχουν σταλεί προκειμένου να συνεισφέρουν στο εμπάργκο όπλων κατά της Λιβύης. Μάλιστα, η τουρκική βουλή ενέκρινε την αποστολή κι άλλων δυνάμεων, ακόμη και στρατιωτών, αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Τι τρέχει λοιπόν με τη Τουρκία;

Ο υπουργός Εξωτερικών Ahmet Davutoglu εξήγησε αυτή τη πλήρη μεταστροφή, λέγοντας πως έπαιξε ρόλο η απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας, και η στήριξη του Αραβικού Συνδέσμου. «Δεν θέλαμε μονομερή επέμβαση του ΝΑΤΟ», διευκρίνισε, «αλλά τώρα μας καλύπτουν οι αποφάσεις…».

Αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός λόγος για την αλλαγή στάσης. Υπό την ηγεσία του Erdogan, η Τουρκία ακολουθεί μια πολύ φιλόδοξη εξωτερική πολιτική, σε μια προσπάθεια να μετατραπεί σε περιφερειακή δύναμη. Αυτή η πολιτική βασίζεται σε δυο στρατηγικές. Πρώτον, στην εξομάλυνση των σχέσεών της με τις γειτονικές χώρες. Πριν από 20 μόλις χρόνια, η Τουρκία τα πήγαινε άσχημα με κάθε χώρα που συνόρευε μαζί της. Σήμερα διατηρεί φιλικές σχέσεις με όλες, πλην της Αρμενίας.

Δεύτερον, η Τουρκία άφησε την επιχειρηματικότητα να κατευθύνει  την εξωτερική πολιτική της. Οι τουρκικές επιχειρήσεις είναι από τις πλέον ανταγωνιστικές στην ευρύτερη περιοχή, και έχουν συντελέσει στη παρουσία της Τουρκίας στο Ιράν, στο Ιράκ, στη Συρία, στην πρώην ΕΣΣΔ, και στα Βαλκάνια. Όπου πάει ο πρωθυπουργός ή ο πρόεδρος, συνοδεύεται από μεγάλα κλιμάκια επιχειρηματιών. Ήδη έχει καταργηθεί η βίζα για επισκέπτες από  τη Λιβύη, τη Συρία, την Ιορδανία, και τον Λίβανο. Συζητιούνται ακόμη και ζώνες ελεύθερου εμπορίου.

Όλα αυτά σημαίνουν άριστες σχέσεις με ηγέτες όπως οι Muammar Gaddafi, Bashar al-Assad, Hosni Mubarak και Mahmoud Ahmadinejad. Υπάρχουν μεγάλες τουρκικές επενδύσεις σε αυτές τις χώρες, ενώ δεκάδες χιλιάδες Τούρκοι εργάζονται σε αυτές.

Για αυτό, όταν άρχισε ο ξεσηκωμός των αραβικών λαών, ο Erdogan βρέθηκε μπροστά σε δίλημμα. Η πολιτική του επιτυχία βασίζεται εν μέρει στα λαϊκίστικα ένστικτά του. Αποτελεί ήρωα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στον αραβικό κόσμο, επειδή αντιπαρατέθηκε με το Ισραήλ. Για αυτό και ήθελε να κάνει το σωστό, και να υποστηρίξει τις εξεγέρσεις. Κάτι τέτοιο όμως, θα έβαζε σε κίνδυνο τις κερδοφόρες εμπορικές σχέσεις που διατηρεί η χώρα του με αυτά τα καθεστώτα.

Όσα έγιναν στη Τυνησία έγιναν τόσο γρήγορα που κανένας δεν πρόλαβε να αντιδράσει. Έτσι η Τουρκία περιορίστηκε στο να χαιρετίσει το νέο καθεστώς. Η Αίγυπτος όμως ήταν πιο δύσκολη περίπτωση. Αν ο Erdogan έπαιρνε θέση εναντίον του Mubarak, κι αυτός επιβίωνε, οι συνέπειες θα ήταν αρνητικές. Ακολούθησε όμως το λαϊκίστικο ένστικτό του και του βγήκε σε καλό. Πήρε θέση εναντίον του Mubarak, πολύ πιο πριν κι από τον Ομπάμα.

Η περίπτωση της Λιβύης ήταν ακόμη πιο δύσκολη. Υπήρχαν 30.000 Τούρκοι που εργάζονταν στη χώρα. Και ο Καντάφι δεν είναι καθόλου προβλέψιμος. Έτσι η Τουρκία τήρησε μια ουδέτερη στάση, οργανώνοντας παράλληλα την απομάκρυνση των υπηκόων της. Μάλιστα, ο Erdogan επικοινώνησε αρκετές φορές με τον Λίβυο ηγέτη, προσπαθώντας να διαπραγματευτεί ένα ειρηνικό τέλος στις συγκρούσεις. Παράλληλα, οι ηγέτες των αντικαθεστωτικών ταξίδεψαν στην Άγκυρα για συνεννοήσεις. Σύμφωνα με τους Τούρκους, είχε σημειωθεί πρόοδος, η οποία όμως ανεστάλη όταν άρχισαν οι Γάλλοι τους βομβαρδισμούς. Το αν όντως υπήρχε κάποια πρόοδος δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Τα γεγονότα στο Μπαχρέιν, στην Υεμένη, και πιο ειδικά στη Συρία, δυσκολεύουν κατά πολύ τον Τούρκο πρωθυπουργό. Διατηρεί στενές σχέσεις και με τα τρία αυτά καθεστώτα.

Μεγάλο ρόλο στη τουρκική εξωτερική πολιτική παίζουν και οι επερχόμενες γενικές εκλογές, στις οποίες ο Erdogan ποντάρει στις ψήφους των συντηρητικών Μουσουλμάνων. Οι Μουσουλμάνοι της Τουρκίας, όπως και όλοι οι Μουσουλμάνοι της Μ. Ανατολής, έχουν μια αμφιταλαντευόμενη άποψη για τη Λιβύη. Θέλουν να βοηθηθεί η λιβυκή αντιπολίτευση, αλλά αντιπαθούν τη Δυτική παρέμβαση, καθώς και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια συντελεί στο θάνατο Μουσουλμάνων αμάχων.

Μόλις όμως πέρασε το ψήφισμα του ΟΗΕ, η Τουρκία θέλησε να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Περηφανεύεται ότι είναι υπεύθυνο μέλος του ΟΗΕ, και στηρίζει τις επιχειρήσεις ασφάλειας του Οργανισμού. Η χώρα ήδη διατηρεί 1.600 στρατιώτες στο Αφγανιστάν, και έχει διατελέσει διοικητής των εκεί δυνάμεων.

Παράλληλα, η Τουρκία εκνευρίζεται βλέποντας τη Γαλλία να αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο. Οι σχέσεις μεταξύ των δυο χωρών είναι ασταθείς, κυρίως εξαιτίας των γαλλικών εμποδίων στην αίτηση συμμετοχής της Τουρκίας στην ΕΕ. Μάλιστα οι Τούρκοι εξεμάνησαν όταν πρόσφατα, ο Sarkozy πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη, μένοντας μόλις 6 ώρες στη χώρα τους. Το ίδιο εξεμάνησαν όταν δεν προσκλήθηκαν στη σύσκεψη που οργάνωσε ο Sarkozy, για το θέμα της Λιβύης, λίγο μετά την απόφαση του Σ.Α.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών αποκήρυξε τη γαλλική αεροπορική επίθεση εναντίον των δυνάμεων του Καντάφι στο έδαφος, λέγοντας πως δεν καλύπτεται από την απόφαση του ΟΗΕ. Έτσι, όταν η Γαλλία αντιτέθηκε στην ανάληψη της ευθύνης από το ΝΑΤΟ, η Τουρκία, ενστικτωδώς, πήρε την ακριβώς αντίθετη θέση.

S.A.-BBC

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. υδρόκερος avatar
    υδρόκερος 26/03/2011 09:53:06

    Η Τουρκία έχει φιλικές σχέσεις μέ όλες τις χώρες εκτός Αρμενίας.
    Φαινομενικά μπορεί έτσι να δείχνει , αλλά κατα βάθος έχει κακές σχέσεις με Κύπρο , Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισραήλ.
    Οι συχνές αλλαγες στάσης επίσης δεν την οφελούν. Υποστιρίζει τους εξεγερμένους αντικαθεστωτικούς τώρα.
    Τί θα κάνει με τους αντικαθεστωτικούς στην Συρία? Θα τους υποστιρίξει και αυτούς ? Όταν έχει κάνει συμμαχία με το καθεστώς της Συρίας?
    Και τί θα κάνει αν οι εξεγέσεις φτάσουν στο τουρκικό κουρδιστάν?

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ υδρόκερος 26/03/2011 10:21:31

      Εξεγερση στο τουρκικο κουρδισταν υπηρξε και ενοπλη που απετυχε.
      Ειναι δυσκολο να ξαναρχισει οταν η Τουρκια γινεται το κεντρο ολης της περιοχης.Η ειδηση εδω ειναι οτι υπαρχουν 30.000 Τουρκοι εργαζομενοι στη Λιβυη σε εταιριες ενω πριν λιγα χρονια δεν υπηρχε κανεις.
      Η Τουρκια οπως γραφει το αρθρο σκοπευει να κυριαρχησει οχι μονο στρατιωτικα αλλα και οικονομικα και ελισσεται για το σκοπο αυτο.
      Με αναπτυξη 9% το χρονο ενω γυρω της υπαρχουν μονο αποτυχημενες και χρεωκοπημενες χωρες δεν ειναι δυσκολ.

      • anonymous avatar
        anonymous @ ψυχραιμια 26/03/2011 11:00:30

        Εξεγερση στο τουρκικο κουρδισταν υπηρξε και ενοπλη που απετυχε.

        Και όχι μόνο αυτό. Στο πλαίσιο γενοκτονικής πολιτικής ο Τουρκικός στρατός έκαψε 6.000 χωριά και διέσπειρε τους κατοίκους τους σε διάφορες πόλεις και περιοχές της Τουρκίας.
        Ο στόχος είναι να μετατραπούν από συμπαγείς πληθυσμούς σε μη συμπαγείς και να αφομοιωθούν πλήρως από το Τούρκικο στοιχείο.

  2. giannis avatar
    giannis 26/03/2011 11:52:56

    Πότε στην ιστορία, από καταβολής Τουρκικού κράτους η εξωτερική πολιτική
    αυτής της χώρας ήταν σε λάθος κατεύθυνση; με τα λίγα που γνωρίζω, ποτέ. Αυτές τις μέρες (λόγω 25 Μαρτίου) σε κάποιο σχόλιο... διάβασα ότι: από την
    Οθωμανική αυτοκρατορία ξεφύγαμε αλλά πάλι σ' αυτή θα ξανά πάμε...,μήπως
    με τους πολιτικούς και την πολιτική μας έχει κάποια βάση αυτό το σχόλιο;

  3. irida avatar
    irida 26/03/2011 11:56:32

    Η δική μου λογική λέει το εξής: η Τουρκία επιθυμεί να πρωταγωνιστήσει και καλά κάνει. Το ζήτημα είναι αν θα την αφήσουν αυτοί που πάντα πρωταγωνιστούν δηλαδή η Γερμανία(που τη βιώνει στο πετσί της), η Γαλλία, η Ρωσία. Οι ΗΠΑ θα διαπιστώσουν πως δεν τους βολεύει μια μεγάλη Τουρκία. Τι θα κάνουν γι αυτό; Αυτοί ξέρουν. Πάντως η Τουρκία έχει βλέψεις που είναι αμφίβολο αν θα της βγουν. Οψόμεθα!

  4. an.vorinos avatar
    an.vorinos 26/03/2011 11:56:58

    Μας αρεσει δεν μας αρεσει η Τουρκια ειναι περιφερειακη Δυναμη εχει μεγαλη γεωπολιτικη και γεωστρατηγικη αξια ,και το γνωριζει. Αυτο δεν εγινε σε μια μερα αλλα σε 80 χρονια . Και εξηγουμαι το 1927 η Τουρκια ειχε 13.οοο.000 πλυθυσμο και η Ελλας 6.700.000. Το 2011 Τουρκια 100.000.000 -20 τοις εκατο κουρδοι . Ελλας 11.000.000 -1.500.000 μεταναστες αλλοθρησκοι .Τουρκια 1.600.000 γεννησεις κατ ετος Ελλας 95.οοο -25.000 τεκνα αλλοδαπων. Τουρκια median age 28 ετη Ελλας 43 ετη.Τουρκια ΕΣΣΟ 800.οοο Ελλας 30.000 .Η ισχυς ενος κρατους εκφραζεται απο τον πλυθυσμο του. Προτιμησεις εκλογικου σωματος 50 τοις εκατο ισλαμοπατριωτες 30 τοις εκατο κεμαλοπατριωτες 10 εκατο τοις εθνικιστες πατριωτες υπολοιπο σολιαληστες πατριωτες. Ελλας πασοκοσυρριζαιοι και λοιποι συμπασχοντες 70 τοις εκατο λοιποι 30 τοις εκατο . Γι αυτο η Τουρκια προοδευει και εμεις πηγαινουμε πισω.

    • popolaros avatar
      popolaros @ an.vorinos 26/03/2011 16:38:28

      Τρομακτικές αλήθειες.

    • Μαύρος Ιάκωβος avatar
      Μαύρος Ιάκωβος @ an.vorinos 26/03/2011 16:42:31

      Συμφωνώ με οτι λες Βορινέ,εξάλλου τέτοιες θέσεις είχε και ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ που δυστυχώς έφυγε νωρίς.Ο Νταβούτογλου μπροστά στον Κονδύλη θα έμοιαζε με γατάκι.Που να τα ξέρει αυτά ο οθωμανολάτρης Φον Δρούτσας

    • A.M. avatar
      A.M. @ an.vorinos 26/03/2011 18:49:46

      @an.vorinos

      Τα είπες ΌΛΑ!

      Μια χώρα που ΔΈΝ αυξάνεται πληθυσμιακά σε σχέση με μια αντίπαλη / εχθρική χώρα θα βρεθεί γρήγορα ή αργά σε μειονεκτική θέση.

      Το πρόβλημα της υπογεννητικότητας είναι ΤΕΡΆΣΤΙΟ για την Ελλάδα αλλά και για άλλες δυτικές χώρες.
      Και σε λίγες δεκαετίες η Ευρώπη θα εξισλαμισθεί ΧΩΡΊΣ πόλεμο εντελώς δημοκρατικά και νόμιμα.
      Για τους λόγους που παραπάνω περιγράφεις.

      Και η αντίδραση σε αυτό ποια μπορεί να είναι;
      Οι Έλληνες να αρχίσουν να ξακακάνουν παιδιά και να σταματήσουν τις εκτρώσεις!
      Επειδή βέβαια δεν μπορείς να απαγορεύσεις στην γείτονα να αυξάνεται πληθυσμιακά και να ισχυροποιείται σε σχέση με σένα.

  5. Nick avatar
    Nick 26/03/2011 12:21:43

    Όταν οι ΗΠΑ πάψουν να υποστηρίζουν ποικιλοτρόπως τη Τουρκία, τότε θα δείτε πόσο "περιφερειακή δύναμη" είναι.

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 26/03/2011 13:04:31

    τρεχει το γεγονος οτι εχει πανω απο 77 εκ πληθυσμο, ανω πχ το 27 ειχε 13 εκ.
    και αυξανεται με 1.6% το χρονο!!!
    κοινους διπλωματες εχει.. και οχι πολυ πονηρους.. νομιζουμε, απλα δεν υπαρχει αντιλογος και ΜΙΛΑΕΙ Ο ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ!! Δυνατος πληθυσμιακα.

    ΠΠ

    • Φακ Κωστας avatar
      Φακ Κωστας @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 26/03/2011 13:18:18

      Δες όμως και σχέση Ισραήλ-Τουρκίας...
      6 εκ με 77 εκ...
      Μετά την επιδρομή των Εβραίων κομάντος στο τουρκικό κράτος τι έκανε η "πανίσχυση" Τουρκία?
      Απαίτεισαι συγγνώμη και ούτε αυό δεν της έδωσαν οι Ισραηλινοί.

      Για παρόμοιους λόγους με τους παραπάνω πρέπει να έχουμε σκληρή και επιθετική στάση απέναντι στη Τουρκία. Από ανθρώπους που έχουν ζήσει στην Τουρκία, μαθαίνω ότι η κουλτούρα τους είναι εμποτισμένη από τον φόβο απέναντι στους Έλληνες..

      • popolaros avatar
        popolaros @ Φακ Κωστας 26/03/2011 16:40:08

        έτσι είναι...μέχρι και προφητείες είχαν για την Πόλη.

  7. charulisN avatar
    charulisN 26/03/2011 13:34:52

    Υπάρχουν κάποια κράτη που δεν τα εμπιστεύομαι,
    ακόμα και αν περάσουν 1000 χρόνια

    H Τουρκία προσπαθεί να γίνει περιφερειακή δύναμη, αυτό δεν σημαίνει ότι έγινε. Η σύμπλευση Ελλάδας-Ισραήλ, πέρα από μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς του δεύτερου, για είσοδό του στην Ε.Ε., δημιουργεί ένα αντίβαρο στη περιοχή σε σχέση με τις μουσουλμανικές χώρες και φυσικά με τη Τουρκία.
    Η συνεργασία Ελλάδας-Ισραήλ γίνεται με τις ευχές των ΗΠΑ και μακροπρόθεσμα είναι το αντίπαλος δέος, απέναντι στον ανορθολογισμό της εξωτερικής πολιτικής της Άγκυρας. Πολλά είναι τα παραδείγματα σε σχέση με την διπλωματία της γείτονας χώρας που δημιούργησαν προβλήματα στις ΗΠΑ. Μετά τη Λιβύη και μάλλον τη Συρία, η επόμενη χώρα που θα έχει τη τύχη των ντόμινο εξεγέρσεων θα είναι η Τουρκία. Η ίδια το ξέρει, οι Αμερικανοί το ξέρουν και προσπαθεί με διάφορα "κόλπα" της εξαγωγής αυτού του προβλήματος στη Ελλάδα να το συγκρατήσει όσο μπορεί. Ευτυχώς για την ελληνική διπλωματία, χωρίς να παίρνει τα εύσημα, "δεν τσιμπάει" σε αυτή τη προσπάθεια, όσο και αν ακούγεται "χαζό".
    Ένα πράγμα που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι το αυτονόητο στην εξωτερική πολιτική δεν είναι πάντα και σωστό. Σε αυτό το παιχνίδι των εντυπώσεων δεν πρέπει να παρασυρόμαστε για το τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι. Δεν πρέπει να γίνουμε μέρος του προβλήματος, γιατί σε αυτό το σκηνικό υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που καραδοκούν και τη συγκεκριμένη στιγμή θα παρέμβουν για να πάρουν κομμάτι από τη πίτα. Η συμπεριφορά τους εκδηλώνεται τώρα με τα οικονομικά προβλήματα που έχουμε.
    Οι ασχολούμενοι με την ιστορία θα γνωρίζουν ότι σε όλες τις συγκρούσεις που είχε η Ελλάδα με την Τουρκία, αυτοί που κέρδιζαν στο τέλος ήταν οι «σύμμαχοι» και «φίλοι» μας ευρωπαίοι. Αυτοί ήταν που καλλιέργησαν τον αντιαμερικανισμό και παρέα με τη γραφική «αριστερά» τίναξαν τη πάγκα στον αέρα.
    Υπάρχουν κάποια κράτη που δεν τα εμπιστεύομαι, ακόμα και αν περάσουν 1000 χρόνια. Γερμανία-Ιταλία-Βουλγαρία και μετά Τουρκία! , όσο και αν ακούγεται τρελό.
    Καλή επιστροφή.

    • remali avatar
      remali @ charulisN 26/03/2011 19:24:57

      τα κρατη που δεν εμπιστευομαι ειναι ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΡΩΣΙΑ

  8. an.vorinos avatar
    an.vorinos 26/03/2011 13:41:49

    @Π Π . Διπλωματια σημαινει εκδηλωση και εκφραση της εσωτερικης ισχυος ενος κρατους , οικονομικης και στρατιωτικης οπως στρωσαμε ετσι θα κοιμηθουμε. Ηδη λειτουργουμε ως δορυφορος της Τουρκιας.ΛΥΣΗ αντιγραφη των οσων εκανε η Τουρκια τα τελευταια 80 ετη.Η ιστορια ενος κρατους και το μελλον του δεν περαιουται δεν εκπληρωνεται δεν διαμορφωνεται σε μια γενεα αλλα απαιτηται μακρυς ιστορικος χρονος .Υπομονη υγεια πολυτεκνια ευτεκνια. Ουδεν ετερον.

    • A.M. avatar
      A.M. @ an.vorinos 26/03/2011 18:52:50

      @an. vorinos έγραψε:
      «.Υπομονη υγεια πολυτεκνια ευτεκνια. Ουδεν ετερον.»

      Και συμφωνώ 100%.

  9. charulisN avatar
    charulisN 26/03/2011 13:50:02

    Υπάρχουν κάποια κράτη που δεν τα εμπιστεύομαι,
    ακόμα και αν περάσουν 1000 χρόνια (2)

    …Ευτυχώς για την ελληνική διπλωματία, χωρίς να παίρνει τα εύσημα, "δεν τσιμπάει" σε αυτή τη προσπάθεια, όσο και αν ακούγεται "χαζό"…
    -Διευκρινίζω ότι η ελληνική διπλωματία από καθαρά τύχη, λόγω των φοβικών συνδρόμων της και βέβαια χωρίς 30ετές «πλάνο» εθνικής στρατηγικής, δεν «τσιμπάει».
    -Δεν υπάρχει μομφή για κανένα διπλωματικό υπάλληλο και στέλεχος του υπουργείου Εξωτερικών. Τα πολιτικά στελέχη δημιουργούν συνήθως τα προβλήματα.
    -Το τεχνικό μέρος της εθνικής επιβίωσης, που λέγεται ισχυρές ένοπλες δυνάμεις δεν μπαίνει σε καμιά ζυγαριά.
    - Στην Ελλάδα τα φοβικά σύνδρομα, τα έχει η ηγεσία σε αντίθεση με το λαό. Στη Τουρκία τα φοβικά σύνδρομα, τα έχει ο λαός σε σχέση με τη ηγεσία. (Οθωμανική παράδοση)

  10. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 26/03/2011 14:58:55

    O,τι τρεχει με το αρνακι που θα ξεκρεμαστει απ το τσιγκελι
    για να κοπει για φουρνο,για σχαρα,για λαδοριγανη κ.λ.π.
    Οι διαχρονικοι σφαχτες της ιστοριας θα πληρωσουν για τα
    εγκληματα τους.

  11. rotten tomatoes avatar
    rotten tomatoes 26/03/2011 15:34:55

    Η οθωμανική διπλωματία είχε ικανότητα να πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Η ελληνική διπλωματία κάνει τις μεταξωτές κορδέλες φύκια. Εδώ άλλοι κλαίνε ακόμη για τον Καντάφι και μετά φωνάζουν φονιάδες των λαών Αμερικάνοι, Εγγλέζοι, Γάλλοι, και θέλουν έναν Ερντογάν πασά για να απολαύσουν τα (οθωμανικά?) περασμένα μεγαλεία, ε ρε αθάνατη Ελλάς τρέλα που κουβαλάς....

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ rotten tomatoes 26/03/2011 16:30:45

      Δεν ειναι θεμα διπλωματιας αλλα κυριως αποφασης για συγκρουση.
      Η Τουρκια αρχικα δεν ηθελε να συμμετασχει στην επεμβαση κατα του Κανταφι.
      Οταν τελικα αλλαξε γνωμη στελνει αρκετα πλοια ,ζητει αρμοδιοτητες και οι εφημεριδες της ζητουν να πανε και στρατιωτες.
      Προβληματισμοι τυπου "τα παδια μας", ο "ιμπεριαλισμος", οι "λαοι" και αλλες ελληνικες γελοιοτητες δεν υπαρχουν.
      Ειτε μετεχει ειτε δεν μετεχει το κανει για να κερδισει.Χωρες που φοβουνται τον ισκιο τους δεν παιζουν στην ιδια κατηγορια.

  12. Posidonas avatar
    Posidonas 26/03/2011 17:59:30

    Οχι δεν θα οφεληθουμε, αλλα μας κοστιζει κι απο πανω. Ποιος πληρωνει τα εξοδα της φρεγατας ή ο,τι αλλο εχουμε στειλει; Δεν νομιζω οτι υπαρχει αφελης να πιστευει τις μπουρδες του πεταλωτη; Αυτος ο τυπακος την εχει βρει ωραια μεσα στο ταμειο του πασοκ.

  13. A.M. avatar
    A.M. 26/03/2011 18:57:06

    Πακέτο πάνε αυτά.
    Χωρίς ισχυρή στρατιωτική μηχανή πάντα έτοιμη και ζεστή για σύγκρουση δεν μπορείς να κάνεις διπλωματία.
    Όταν διαπραγματεύεσαι βάσει της ισχύος σου διαπραγματεύεσαι.
    Και εξυπακούεται πως ισχυρή στρατιωική μηχανή προϋποθέτει και ισχυρή οικονομία, τουλάχιστον τόσο ισχυρή ώστε να μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση την στρατιωτική μηχανή.

  14. xriteo avatar
    xriteo 26/03/2011 20:25:12

    Οταν το Ισραηλ των 6.000.000 βρυχαται η Τουρκια κατουριεται.Ηπληθυσμιακη ισχυ ισχυει εν μερη.Ενα στρατιωτικα εξοπλισμενο κρατος δεν εχει να φοβηθει τιποτα.Ειδικα οταν εχει γειτονες τζαμπα μαγκες.

    • Aris lalidis avatar
      Aris lalidis @ xriteo 26/03/2011 20:33:23

      To λυομενο Ισραηλ κι αν δεν ξερει τι θα πει βρυχηθμος.
      Τελευταια φορα κατουρηθηκε στο Λιβανο οταν βρυχηθηκε
      ο Νασραλα.
      Ευχης εργον θα ηταν βεβαια να κατουρηθουν ολοι μαζι να
      ησυχασουμε..

    • Μαύρος Ιάκωβος avatar
      Μαύρος Ιάκωβος @ xriteo 26/03/2011 20:33:34

      Το Ισραήλ έχει απο πίσω την Αμερική να τρέχει σαν σκυλάκι,άσε το Ισραήλ είναι μια κατηγορία μόνο του

      • Aris lalidis avatar
        Aris lalidis @ Μαύρος Ιάκωβος 26/03/2011 22:29:48

        Eιπαμε.
        Δεν υπαρχει αλλο κρατος ΛΥΟΜΕΝΟ...

  15. Εν Πλώ avatar
    Εν Πλώ 27/03/2011 07:39:02

    Απο την Αλβανία θα τη βρουμε στο τέλος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.