Τι συνέβη στην πτήση της Germanwings;
24/03/2015 19:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι συνέβη στην πτήση της Germanwings;

Οι πιθανές αιτίες για τη μοιραία συντριβή του Airbus της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις, με την απώλεια 150 ζωών, κυμαίνονται από μια πράξη τρομοκρατίας ως μια βλάβη στους υπολογιστές του αεροσκάφους. Οι εμπειρογνώμονες θα καταρτίσουν μια λίστα με τις πιθανές αιτίες, αφού ερευνήσουν τα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία περιλαμβάνουν τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι το πλήρωμα μετέδωσε ένα σήμα κινδύνου, καθώς το αεροπλάνο έπεφτε από τα 38.000 πόδια και κατέληξε στο έδαφος μέσα σε λίγα λεπτά, έχουν αμφισβητηθεί από τη γαλλική αρχή πολιτικής αεροπορίας, την DGAC. Το πλήρωμα δεν είχε στείλει κλήση κινδύνου, αλλά οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν αναφορές μιας «αγωνιώδους φάσης», που σημαίνει ότι το αεροπλάνο είχε πρόβλημα.

Το αεροπλάνο των 24 χρόνων ήταν της γαλλικής Airbus. Ο συναγερμός ξεκίνησε στις 9.47 π.μ., τοπική ώρα. Αναχώρησε από τη Βαρκελώνη γύρω στις εννέα τοπική ώρα. Το αεροσκάφος πετούσε σε κανονικό ύψος, περίπου στα 38.000 πόδια, αλλά μέσα σε λίγα λεπτά έκανε μια απίστευτα γρήγορη κατάβαση στα 6.200 πόδια περίπου. Ο ρυθμός καθόδου ήταν τόσο γρήγορος που οι επιβάτες δεν μπορεί να γνωρίζανε τι συνέβαινε. Αυτό δείχνει ένα σημαντικό πρόβλημα με το αεροσκάφος και ότι και οι δύο πιλότοι προσπαθούσαν να ελέγξουν την κατακόρυφη πτώση του Airbus.

Τα συντρίμμια από το αεροσκάφος εντοπίστηκαν γρήγορα σε υψόμετρο περίπου 2.000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η τοποθεσία είναι σε μια απομακρυσμένη ορεινή έκταση και η συλλογή των συντριμμιών θα είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση. Προτεραιότητα θα είναι να συλλέξουν τις ανθρώπινες σορούς, οι οποίες θα είναι πιθανόν σκορπισμένες σε μεγάλη έκταση, και τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους, τα οποία περιλαμβάνουν τις συνομιλίες από το πιλοτήριο, με ζωτικές πληροφορίες σχετικά με τα αίτια της συντριβής.

Η Germanwings είναι μια θυγατρική της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa και τόσο η εταιρεία όσο και το Airbus Α320 έχουν άριστες επιδόσεις ασφαλείας. Το Α320 της Airbus είναι μια σταθερή δύναμη της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας, με σχεδόν 6.400 αεροσκάφη να έχουν κατασκευαστεί. Οι δύο πιλότοι του αεροπλάνου της Germanwings θεωρείται ότι ακολούθησαν το τυπικό των πτήσεων.

Ενώ το Α320 έχει ένα εξαιρετικό ρεκόρ ασφάλειας, ένα AirAsia A320 συνετρίβη στη θάλασσα στα ανοικτά του Βόρνεο, σε μια πτήση από την Ινδονησία στη Σιγκαπούρη στις 28 του περασμένου Δεκεμβρίου, σκοτώνοντας 162 άτομα. Η αιτία αυτής της καταστροφής δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Γάλλοι ειδικοί είναι πιθανόν να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην έρευνα, με σημαντική συμβολή από τους κατασκευαστές αεροσκαφών και της αεροπορικής εταιρείας.

Ιδού κάποιες πιθανότητες για το τι έχει συμβεί:

-Μια καταστροφική αποτυχία των συστημάτων του Airbus, το οποίο είναι ένα αεροσκάφος που λειτουργεί με σύστημα fly by wire, χρησιμοποιώντας υπολογιστές. Το αεροπλάνο έχει πολλαπλά εφεδρικά συστήματα για τη στήριξη του κύριου συστήματος αν πέσει.

- Μια τρομοκρατική ενέργεια: οι κατάλογοι των επιβατών θα ελεγχθούν εξονυχιστικά για οποιαδήποτε ένδειξη ύποπτων επιβατών. Από τις πειρατείες της 11ης Σεπτεμβρίου, τα αεροσκάφη έχουν εξοπλιστεί με πόρτες ασφαλείας στα πιλοτήρια για την αποφυγή πρόσβασης από μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Η δυνατότητα μεταφοράς επιβατών με μια βόμβα εσωτερικά είναι επίσης κάτι που μπορεί να συνέβη- αν και οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι δεν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.

-Μια βλάβη του κινητήρα: Το αεροπλάνο έχει δύο κινητήρες, και μπορεί να πετάξει με ασφάλεια σε ένα αεροδρόμιο σε περίπτωση βλάβης του ενός. Μια επίθεση πτηνών σε αυτό το υψόμετρο είναι εξαιρετικά απίθανη και αν το αεροπλάνο είχε χτυπήσει ένα σμήνος πουλιών κατά την απογείωση, οι πιλότοι θα το είχαν αναφέρει πριν από την πτώση.

- Δομική ανεπάρκεια: ένα ζωτικό μέρος της ατράκτου του αεροσκάφους θα μπορούσε να έχει πρόβλημα ή να έχει βγει από το αεροπλάνο. Είναι εξαιρετικά απίθανο σε ένα καλά διατηρημένο αεροσκάφος.

Η συντριβή του αεροπλάνου από αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους δεν είναι η πρώτη φέτος: στις 4 Φεβρουαρίου ένα επιβατικό ATR-72 της Transasia συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση στην Ταϊβάν. Η συντριβή καταγράφηκε σε κάμερα από ένα διερχόμενο αυτοκίνητο καθώς έπεφτε σε ένα κοντινό ποτάμι, σκοτώνοντας 42 ανθρώπους. Η ταχεία κάθοδος του αεροπλάνου της Germanwings, μέχρι και 5.000 πόδια ανά λεπτό σε κάποιο σημείο, θα άφησε ελάχιστο χρόνο στους πιλότους για να ασχοληθούν με μια επικείμενη καταστροφή.

Η τραγωδία έρχεται μετά από μια μαύρη χρονιά για τον κλάδο των αερομεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των απωλειών των δύο Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών: μία στις 8 Μαρτίου, όταν η πτήση MH 370 εξαφανίστηκε πηγαίνοντας από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο. Δεν έχει βρεθεί ακόμα κανένα ίχνος του αεροσκάφους, παρά τη μαζική αναζήτηση. Το δεύτερο χάθηκε στις 17 Ιουλίου, όταν το 777 καταρρίφθηκε πάνω από την ανατολική Ουκρανία, σκοτώνοντας 283 επιβάτες και 15 μέλη του πληρώματος. Μια εβδομάδα αργότερα, ένα MD-83 τζετ της Air Algerie συνετρίβη στο Μάλι, σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες. Παρά τις συντριβές, δεκάδες εκατομμύρια πτήσεις προσγειώνονται και απογειώνονται με ασφάλεια καθημερινά σε όλο τον κόσμο.

www.independent.ie

ΣΧΟΛΙΑ

  1. airman avatar
    airman 25/03/2015 12:09:27

    Η κάθοδος του αεροσκάφους ήταν ομαλή, που σημαίνει ότι πιθανόν να είχε περιληφθεί στο σχεδιασμό/προγραμματισμό του δρομολογίου από Βαρκελώνη προς Ντύσελντορφ που "φορτώθηκε" στον αυτόματο πιλότο. Η πτήση αναχώρησε με περίπου 30 λεπτά καθυστέρηση. Σε ποιο σημείο θα βρισκόταν εάν είχε απογειωθεί κανονικά; Βρίσκονταν και οι δύο χειριστές στο θάλαμο διακυβέρνησης κατά το χρόνο που το αεροσκάφος είχε μπει στην κάθοδο; Η εκκίνηση έγινε κανονικά βάσει του αρχικού σχεδιασμού ή καθυστέρησε και αυτή λόγω της αναμονής;

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ airman 25/03/2015 13:32:31

      O αυτόματος πιλότος προγραμματίζεται πρίν την απογείωση;

    • DA avatar
      DA @ airman 25/03/2015 21:52:24

      Αν συνέβη αυτό που υπονοείτε, θα έπρεπε το αεροπλάνο να απογειωθεί πριν την καθυστέρηση. Ο αυτόματος πιλότος δεν είναι ξυπνητήρι...

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ airman 26/03/2015 08:45:51

      Εκ των υστέρων, αποδεικνύεται ότι έκανες τις σωστές ερωτήσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία νέα, επιβεβαιώνεται από το μαύρο κουτί ότι ο ένας από τους δυο κυβερνήτες βγήκε σε κάποια φάση από το πιλοτήριο και στο γυρισμό δεν μπορούσε να ξαναμπεί. Μάλιστα ακούγονται και οι χτύποι στην πόρτα, αρχικά με το μαλακό, μετά δυνατότεροι και στο τέλος απεγνωσμένοι!
      Σχόλια αναγνωστών, σε ιστοσελίδες ξένων ειδησεογραφικών οργανισμών, αναφέρουν (χωρίς να μπορώ να γνωρίζω άν είναι ακριβή) ότι ο απέξω χειριστής κανονικά έχει την δυνατότητα να ανοίξει την πόρτα με χρήση ενός κωδικού, ακόμα κι άν πχ ο από μέσα έχει λιποθυμήσει και δεν μπορεί να του ανοίξει εκείνος. Επομένως, μόνο άν ο από μέσα άλλαξε τον (γνωστό από πριν, σε χειριστές και σε πλήρωμα) κωδικό όταν ο άλλος ήταν ήδη έξω, θα μπορούσε ο απέξω να φάει πόρτα στο γυρισμό!
      Άλλα σχόλια υπαινίσσονται ότι το γεγονός ότι δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία των δύο χειριστών υποκρύπτει (και καλά!) πρόθεση κουκουλώματος της καταγωγής ή της θρησκείας του ενός από αυτούς (εκείνου που κλείδωσε τον συνάδελφό του απέξω). Λες και δεν θα μαθευτούν ούτως ή άλλως οι ταυτότητες των χειριστών...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.