Τα αναπάντητα ερωτήματα για την Πτήση MH370
19/03/2014 13:07
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα αναπάντητα ερωτήματα για την Πτήση MH370

Η πτήση MH370 της Malaysian Airlines έχει μπερδέψει ακόμα και τους ειδικούς. Ποια είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα ή έχουν εξηγηθεί εν μέρει;

Η πτήση MH370 της Malaysian Airlines έχει μπερδέψει ακόμα και τους ειδικούς. Ποια είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα ή έχουν εξηγηθεί εν μέρει;

Γιατί κανένας από τους επιβάτες ή το πλήρωμα δεν τηλεφώνησε από το κινητό, αν κατάλαβε ότι το αεροπλάνο ήταν εκτός πορείας;

Οι ειδικοί λένε ότι κλήσεις μπορούν να γίνουν ακόμα και σε μεγάλο υψόμετρο. «Είναι θεωρητικά δυνατό», δήλωσε ο Dan Warren, ανώτερος διευθυντής τεχνολογίας στον GSM Association. «Εξαρτάται από το εύρος του φάσματος. Επίσης, εξαρτάται από την ισχύ του τηλεφώνου. Θα μπορούσε να εξαρτηθεί επίσης από την ενδοχώρα και το δίκτυο πάνω από το οποίο πετούσαν και από τη συμφωνία περιαγωγής των διαφόρων φορέων εκμετάλλευσης δικτύων. Δεν υπάρχει πραγματικά μια ξεκάθαρη απάντηση».

Αν ένα αεροπλάνο επρόκειτο να πετάξει πάνω από τη θάλασσα, πρόσθεσε, η επαφή με τα κινητά θα σταματούσε σύντομα. «Δεν θα χρειαζόταν ώρα να χάσει κάθε είδος σήματος του τηλεφώνου. Εξαρτάται από το ύψος και την κατεύθυνση που πετούσαν». Μερικά αεροπλάνα έχουν συστήματα που επιτρέπουν στους επιβάτες να πραγματοποιούν κλήσεις χρησιμοποιώντας μια δορυφορική σύνδεση, αλλά δεν πιστεύεται ότι έχουν τοποθετηθεί στο Boeing 777.

Τι ρόλο θα μπορούσαν να παίξουν οι ενισχυμένες πόρτες στο πιλοτήριο ;

Από τις 9/ 11, τα αεροσκάφη έχουν εξοπλιστεί με ενισχυμένες πόρτες του θαλάμου διακυβέρνησης, με σκοπό να αποτρέψουν τους εισβολείς από το να αναλάβουν τον έλεγχο. Αν όποιος πήρε τον έλεγχο του αεροπλάνου οχυρώθηκε εκεί, ελάχιστα θα μπορούσαν να κάνουν οι άλλοι στο αεροπλάνο, δήλωσε ο καθηγητής David Allerton του Πανεπιστημίου του Sheffield. «Είναι σχεδιασμένες για να είναι απόρθητες, και ούτε έξι τρομοκράτες δεν μπορούν να τις παραβιάσουν. Είναι ενισχυμένες με ατσάλι, με έναν σταθερό μηχανισμό κλειδώματος. Η υπόθεση είναι ότι θα υπάρχουν πάντα δύο ή τρία άτομα στο θάλαμο διακυβέρνησης που δεν θα τρελαθούν ταυτόχρονα…».

Οι πόρτες ανοίγουν συχνά, για παράδειγμα για να δώσουν φαγητό στους πιλότους. Την τελευταία εβδομάδα παρουσιάστηκαν φωτογραφίες του συγκυβερνήτη της πτήσης MH370 να διασκεδάζει με έφηβες τουρίστριες σε ένα πιλοτήριο αεροσκάφους κατά τη διάρκεια προηγούμενης πτήσης.

Γιατί οι αξιωματούχοι της Μαλαισίας πιστεύουν ότι το σύστημα αναφοράς δεδομένων ACARS του αεροσκάφους απενεργοποιήθηκε εσκεμμένα;

Είναι δύσκολο να πούμε. Σε αντίθεση με τους αναμεταδότες το ACARS είναι προαιρετικό, σύμφωνα με την Inmarsat, την εταιρεία δορυφόρων στης οποίας το δίκτυο φιλοξενείται. «Επειδή το ACARS δεν είναι υποχρεωτικό για όλα τα αεροπλάνα, δεν εγκαθίσταται παντού με τον ίδιο τρόπο» δήλωσε ο David Coiley, αντιπρόεδρος της Inmsarat. «Αν ήταν απενεργοποιημένο θα μπορούσε να στείλει διαφορετικά μηνύματα στο έδαφος, ανάλογα με τις ρυθμίσεις».

Τα διακεκομμένα σήματα των δορυφόρων, από τα οποία οι ερευνητές καθόρισαν ότι το αεροπλάνο πετούσε για μερικές ώρες, είναι μέρος του πυρήνα του συστήματος της Inmarsat. Τέτοια σήματα, που είναι γνωστά ως «μηνύματα κτύπου καρδιάς», είναι μια κατάσταση αναμονής για να ελέγξουν αν το αεροπλάνο εξακολουθεί να είναι συνδεδεμένο στο δορυφορικό δίκτυο.

Θα μπορούσε το αεροπλάνο να έχει υποστεί αποσυμπίεση;

Υπάρχουν παραδείγματα αεροπλάνων που πετούν για ώρες μέχρι να ξεμείνουν από καύσιμα, αφού η αποσυμπίεση του θαλάμου έχει αφήσει αναίσθητο το πλήρωμα. Το 2005, 121 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν ένα κυπριακό αεροσκάφος συνετρίβη σε ένα βουνό, αφού το πλήρωμα φαίνεται ότι αγνόησε ή παρερμήνευσε προειδοποιήσεις για την πίεση του θαλάμου.

Μια σταδιακή απώλεια πίεσης στο πιλοτήριο μπορεί να είναι δύσκολο να παρατηρηθεί, δήλωσε ο Allerton: «Οι στρατιωτικοί πιλότοι εκπαιδεύονται για να ανιχνεύουν την υποξία , αλλά γενικά δεν συμβαίνει το ίδιο με τους πιλότους της πολιτικής αεροπορίας. Είναι ένα πολύ ύπουλο πράγμα, που μπορεί να μην συνειδητοποιείς εκείνη τη στιγμή ότι σου συμβαίνει και όταν το έχεις συνειδητοποιήσει είναι πολύ αργά, αφού έχει ξεγελαστεί».
Το γεγονός ότι το αεροπλάνο φαίνεται να άλλαξε σκόπιμα πορεία, με τον αναμεταδότη και άλλες επικοινωνίες απενεργοποιημένα, κάνουν μια τέτοια εκδοχή να φαίνεται απίθανη.

Πώς μπορεί ένα αεροπλάνο να εξαφανιστεί;

Ο Allerton ισχυρίζεται πως το κύριο ζήτημα φαίνεται ότι ήταν η έλλειψη αντίδρασης στο έδαφος. «Αν αυτό είχε συμβεί στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική, μέσα σε λίγα λεπτά δεκάδες άνθρωποι θα είχαν καταλάβει ότι κάτι πολύ περίεργο συμβαίνει και θα έκαναν κάτι, όπως για παράδειγμα άμεση προσγείωση. Εάν χάσεις την επικοινωνία με ένα αεροσκάφος και σίγουρα αν χάσεις τα σήματα του αναμεταδότη, υποθέτεις ότι κάτι πολύ κακό έχει συμβεί. Δε νομίζω ότι οι αρχές της Μαλαισίας ήταν σε υψηλό βαθμό ετοιμότητας για το τι συνέβαινε στον εναέριο χώρο τους. Όταν ρωτάς ‘πώς θα μπορούσε να συμβεί αυτό;’, εάν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν έχουν τον έλεγχο, τότε θα μπορούσαν να περάσουν επτά ώρες προτού κάποιος συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι εκεί».

www.theguardian.com

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.