#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/08/2013 13:57
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πώληση της Washington Post: «Τίποτα όσον αφορά τα έντυπα Μέσα δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση πλέον»

[caption id="attachment_224002" align="alignnone" width="600" caption="O Jeff Bezos της Amazon"][/caption]

Γιατί όλοι σοκαρίστηκαν από τα νέα ότι ο Τζεφ Μπέζος, ιδρυτής της Amazon.com, αγόρασε την Washington Post αντί 250 εκατ. δολαρίων; Τίποτα όσον αφορά τα έντυπα Μέσα δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση πλέον, υποστηρίζει ο Daniel Gross.

Την Παρασκευή, η New York Times Co. πούλησε την εφημερίδα Boston Globe στον hedge-fund manager και ιδιοκτήτη της Boston Red Sox, Τζον Χένρι, για 70 εκατ. δολάρια. Κάποιοι σημειώνουν ότι, δεδομένου πως η τιμή δεν περιλαμβάνει σημαντικές συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις της Globe, η τιμή ήταν πραγματικά πολύ μικρότερη. Αλλά όσοι κάνουν λόγο για την μειωμένη τιμή -οι Times αγόρασαν την Globe αντί περίπου 1 δις δολαρίων το 1993- αγνοούν το γεγονός ότι η Globe απέφερε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε κέρδη στη μητρική εταιρεία κατά τη διάρκεια των καλών εποχών της δεκαετίας του 1990. Το τρίτο στοιχείο σε αυτή την ιστορία δεν είναι μόνο η πώληση του Newsweek που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το οποίο τεχνικά δεν είναι πλέον ένα προϊόν εκτύπωσης, αλλά και η επικείμενη απόσχιση της Time Warner  από την  Time Inc, στους μετόχους της εταιρείας.
Τι σημαίνει αυτό; Λοιπόν, αποδεικνύεται ότι οι άνθρωποι που κατέχουν έντυπα εμπορικά σήματα, ειδικά αν έχουν εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, δεν μπορεί πραγματικά να δικαιολογήσουν την ιδιοκτησία τους πια. Πέρασαν οι εποχές που οι εφημερίδες και τα περιοδικά απέφεραν αξιόπιστα κέρδη και απολάμβαναν αξιοπρεπή περιθώρια κέρδους. Δεν ήταν μόνο κερδοφόρες επιχειρήσεις. Θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση ομίλων μέσων ενημέρωσης στους οποίους το κοινό θα μπορούσε να αγοράσει μετοχές –που θα συνυπήρχαν, χωρίς ντροπή, με ένα χαρτοφυλάκιο άλλων επιχειρήσεων. Οι ιδιοκτήτες των The New York Times πήραν τα κέρδη τους από την εφημερίδα και αγόρασαν περιουσιακά στοιχεία, όπως το About.com (που τώρα ανήκει στην μητρική του Daily Beast IAC), χαρτοβιομηχανίες, ένα κλασικό ραδιοφωνικό σταθμό και ένα μέρος της Boston Red Sox. Η Washington Post Co όλα αυτά τα χρόνια απέκτησε τηλεοπτικούς σταθμούς, καλωδιακά συστήματα, καθώς και επιχειρήσεις εκπαίδευσης. Μετά την συγχώνευση της Time Inc με την Warner Communications στη δεκαετία του 1980, οι μονάδες των περιοδικών και των εκδόσεων βιβλίων ήταν στην ίδια εταιρική στέγη με το HBO, καλωδιακά συστήματα και στούντιο παραγωγής ταινιών.

Οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, ακόμη και εκείνες όπου οι ιδρυτικές οικογένειες ελέγχουν τις μετοχές (όπως συμβαίνει τόσο στην The New York Times Co. όσο και στην Washington Post Co) πρέπει να προσπαθήσουν  να βελτιώσουν τα κέρδη τους χρόνο με το χρόνο. Δεν μπορεί πάντα να πετυχαίνουν, αλλά θα πρέπει να φανεί ότι προσπαθούν. Η σημασία του να υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις κάτω από μία στέγη είναι ότι κάθε μονάδα δεν αποδίδει τα μέγιστα σε κάθε τρίμηνο. Αλλά όταν οι CEOs αναφέρουν στους μετόχους και όταν αυτοί οι μέτοχοι (οι οποίοι μπορεί να περιλαμβάνουν γενιές των μελών μιας οικογένειας) ζητούν μερίσματα, υπάρχει ένα όριο στην ανοχή για τις απώλειες σε οποιαδήποτε από τις επιχειρήσεις τους.
Κατά την τελευταία δεκαετία, είναι προφανές ότι η ιδιοκτησία περιοδικών και εφημερίδων έχει γίνει όλο και λιγότερο κερδοφόρος. Με την εξαίρεση των The New York Times και τη Wall Street Journal, οι περισσότερες εφημερίδες και τα περιοδικά δυσκολεύονται πολύ να πείσουν τους αναγνώστες να πληρώνουν για τις online εκδόσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι μια συνεχής διάβρωση των επιχειρήσεων -πωλούν λιγότερες συνδρομές, πωλούνται λιγότερες έντυπες διαφημίσεις και το κόστος αυξάνεται ετησίως.
Πέρα από τις περικοπές δαπανών, τις απολύσεις και τις εξαγορές των εργαζομένων, οι εταιρείες αυτές έχουν ακολουθήσει διαφορετικές στρατηγικές για την προστασία του ονόματος που κληρονόμησαν. Για να εξασφαλισθεί ένα μέλλον για τους New York Times, η New York Times Co.  κινήθηκε επιθετικά για να θέσει ένα τείχος προστασίας και να τονώσει τα ποσοστά κυκλοφορίας της εφημερίδας, ενώ πωλούν περιφερειακές επιχειρήσεις για να αυξήσουν τα μετρητά. Η Washington Post Co επένδυσε στον πιο κερδοφόρο χώρο της εκπαίδευσης, ενώ ξεπούλησε τα πιο ζημιογόνα περιοδικά της, ανάμεσά τους το Budget Travel και το Newsweek. Η Time Warner έχει μειώσει επιθετικά το κόστος –μειώνοντας το προσωπικό του Time, τη συχνότητα του  Fortune και γενικά τιθασεύοντας τα έξοδα.
Αλλά υπάρχουν και όρια. Εάν διοικείς μια εισηγμένη εταιρεία, και δεν θεωρείς ότι υπάρχει μια εύλογη πιθανότητα αναστροφής των τάσεων σε μία από τις επιχειρήσεις, θα πρέπει να εξετάσεις εναλλακτικές λύσεις, ακόμα και εάν η ιδιοκτησία είναι συναισθηματική και η εν λόγω επιχείρηση είναι το καμάρι σου. Έτσι, η The New York Times Co. πούλησε την Globe και η Washington Post Co άρχισε να ψωνίζει την Washington Post. Η κατάσταση με την Time Warner και την Time Inc είναι λίγο διαφορετική. Το τμήμα είναι γενικά κερδοφόρο τα τελευταία χρόνια, αν και σημείωσε ζημιές 9 εκατ. δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013. Αλλά για τους μη συναισθηματικούς ιδιοκτήτες της εταιρείας, η διαίρεση δεν έκανε αρκετά για να αξίζει να παραμείνει. Και οι τάσεις είναι δυσοίωνες. Έτσι, το Μάρτιο, η εταιρεία ανακοίνωσε μία spin off  εταιρεία υπέρ των παλαιών μετόχων.

http://www.thedailybeast.com/articles/2013/08/05/so-long-washington-post.html

 

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.