#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/02/2012 08:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποιοι είναι οι τεμπέληδες τελικά;



Η κρίση της ευρωζώνης έχει προκαλέσει διαιρέσεις εντός της ευρωπαϊκής οικογένειας, και συγκεκριμένα η Ελλάδα έχει βρεθεί στο στόχαστρο της κριτικής.

Ζούσε η Ελλάδα πέραν των δυνατοτήτων της;

Είναι οι Έλληνες τεμπέληδες;

Εδώ είναι που έρχονται τα στατιστικά στοιχεία, και λένε μια εντελώς διαφορετική ιστορία.

Η Ελλάδα κινδυνεύει με χρεοκοπία, αλλά σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, αυτό δεν οφείλεται στην τεμπελιά των κατοίκων της.

Αν δούμε τον μέσο ετήσιο όρο ωρών εργασίας, οι Έλληνες δείχνουν ιδιαίτερα εργατικοί.

Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ αποκαλύπτουν ότι ο μέσος Έλληνας εργαζόμενος δουλεύει 2.017 ώρες το χρόνο, πολύ περισσότερο δηλαδή από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.

Στο σύνολο των 34 χωρών μελών του ΟΟΣΑ, οι Έλληνες είναι οι τρίτοι σκληρότερα εργαζόμενοι, με πρώτους τους Νοτιοκορεάτες.

Από την άλλη, ο μέσος Γερμανός εργαζόμενος, που αποτελεί υπόδειγμα εργατικότητας, δουλεύει μόλις 1.408 ώρες τον χρόνο!

Η Γερμανία είναι 33η από τα συνολικά 34 κράτη στη λίστα του ΟΟΣΑ, ή 24η από τα 25 ευρωπαϊκά κράτη της λίστας.

Η μόνη άλλη χώρα όπου οι κάτοικοί της εργάζονται λιγότερο, είναι η Ολλανδία, με μέσο όρο τις 1.377 ώρες τον χρόνο!

Συνεπώς, ο μέσος Έλληνας εργάζεται 40% περισσότερο από τον μέσο Γερμανό.

Υπάρχουν όμως και κάποια πιο κρυφά νοήματα πίσω από αυτά τα στατιστικά στοιχεία. Υπάρχουν δυο βασικοί λόγοι για την μεγάλη αυτή διαφορά εργασιακών ωρών μεταξύ των δυο χωρών.

Σύμφωνα με τον στατιστικολόγο της εργασιακής αγοράς του ΟΟΣΑ Pascal Marianna, «η ελληνική αγορά εργασίας συμπεριλαμβάνει πολύ μεγάλο αριθμό αυτοαπασχολούμενων, όπως είναι οι γεωργοί και οι καταστηματάρχες, κάτι που σημαίνει ότι αυτοί εργάζονται περισσότερες ώρες. Οι αυτοαπασχολούμενοι γενικά τείνουν να εργάζονται περισσότερο από αυτούς που έχουν συγκεκριμένο ωράριο βάσει της εργασιακής τους κατάστασης».

Ένας άλλος λόγος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και η διαφορά στον αριθμό των εργαζομένων με καθεστώς μερικής απασχόλησης, μεταξύ των δυο χωρών.

«Στη Γερμανία, η μερική απασχόληση είναι πολύ διαδεδομένη, περίπου μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας…», λέει. Και επειδή τα ετήσια στατιστικά στοιχεία αφορούν όλους τους απασχολούμενους, το μεγάλο ποσοστό αυτών που δουλεύουν με μερική απασχόληση στη Γερμανία, κατεβάζει τον γενικό μέσο όρο. Στην Ελλάδα, η μερική απασχόληση είναι σαφώς μικρότερη.

Έτσι, επειδή οι δυο αγορές εργασίας είναι διαφορετικές στη δομή τους, η όποια σύγκριση μεταξύ τους είναι και δύσκολη.

Αν ληφθούν υπόψη όλες αυτές οι παράμετροι, αφαιρώντας από τους υπολογισμούς τους μερικώς απασχολούμενους, αλλά και τους αυτοαπασχολούμενους, και μετρηθούν μόνο οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, τότε και πάλι αυτό που προκύπτει είναι ότι οι Έλληνες εργάζονται περίπου 10% περισσότερο από τους Γερμανούς.

Αυτό οφείλεται στο ότι οι Γερμανοί εργαζόμενοι έχουν μεγαλύτερες κανονικές άδειες, αναρρωτικές άδειες, άδειες μητρότητας, κλπ, κατά μέσο όρο τέσσερις εβδομάδες περισσότερες από τους Έλληνες.

Τα στοιχεία αυτά αφορούν στους έχοντες εργασία. Όμως, μόλις το 60% του πληθυσμού της Ελλάδας που είναι σε ηλικία για να εργαστεί, εργάζεται. Το αντίστοιχο γερμανικό ποσοστό είναι 72%.

Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι αν εξετάζαμε τον μέσο όρο των ωρών εργασίας όλων όσων είναι σε κατάλληλη ηλικία, διαιρώντας τον συνολικό αριθμό ωρών δια του πληθυσμού, τότε η Γερμανία θα περνούσε μπροστά.

Και όμως, όχι. Η Ελλάδα πάλι νικάει την Γερμανία.

Τότε, αν ισχύουν όλα αυτά, γιατί χρειάζεται διάσωση η Ελλάδα, και όχι η Γερμανία;

Πρόκειται για ένα σύνθετο ερώτημα, το οποίο μπορεί να απαντηθεί εν μέρει, με κάποιους διαφορετικούς υπολογισμούς.

Παίρνουμε το ΑΕΠ μιας  χώρας, και το διαιρούμε με τον αριθμό όλων των εργαζομένων σ αυτήν. Τότε, φαίνεται ότι ο μέσος Γερμανός είναι πιο παραγωγικός από τον μέσο Έλληνα.

Με αυτά τα δεδομένα, η Γερμανία είναι η 8η πιο παραγωγική χώρα (ανά εργαζόμενο) σε όλα τα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ, και 7η στην Ευρώπη. Η δε Ελλάδα τερματίζει 24η. Σύμφωνα με τον Marianna, αυτό οφείλεται στον αποτελεσματικό παραγωγικό τομέα της Γερμανίας.

Ακόμη και αν το ποσοστό των απασχολουμένων στον γεωργικό τομέα της Γερμανίας είναι μικρό, ο τομέας αυτός είναι και πάλι πολύ πιο αποδοτικός, κυρίως εξαιτίας της ευρύτερης διάδοσης της τεχνολογίας.

Εν κατακλείδι όμως, ο Marianna προειδοποιεί ότι όλα αυτά τα στατιστικά στοιχεία θα πρέπει να εξετάζονται με επιφύλαξη, λαμβάνοντας υπόψη ότι συλλέγονται από τις στατιστικές αρχές του κάθε κράτους, με την κάθε μια από αυτές να χρησιμοποιεί δική της μέθοδο συλλογής, και επεξεργασίας των πληροφοριών.

 

BBC

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17155304

Απόδοση: S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. lotofagos avatar
    lotofagos 27/02/2012 10:13:28

    Δηλαδη αν ενας Γερμανος (ας πουμε) σε ενα υπουργειο θελει 5 λεπτα να εγκρινει ενα χαρτι, και ο Ελληνες το πηγαινοφερνει απο οροφο σε οροφο 10 μερες, ποιος ειναι πιο εργατικός?

    Τα νουμερα αυτα δειχνουν τα χαλια μας: οτι σπαταλαμε ολες μας τις ωρες με το απαξιωτικό και ξεχαρβαλομενο συστημα. Ξοδευουμε απειρους πορους για να κανουμε το απλο.

  2. TopGunZ avatar
    TopGunZ 27/02/2012 10:53:13

    Οι τελευταίες αράδες είναι οι σημαντικές και ουσιαστικά συμφωνώ με τον λωτοφάγο. Δουλεύουμε περισσότερο για να παράξουμε λιγότερο. Παρωχημένη τεχνολογία και πρακτικές, τεράστια γραφειοκρατία, χιλιάδες θέσεις εργασίας στο δημόσιο άνευ λόγου και αντικειμένου, το παραγόμενο ΑΕΠ ανά ώρα εργασίας είναι σίγουρα πολύ χαμηλό.

  3. τσωφλι πασατεμπου avatar
    τσωφλι πασατεμπου 27/02/2012 11:05:46

    Καραμελα !

    Ολοι ξερουμε τι γινεται γυρω μας, φτανουν τα συγχωροχαρτια, οι φτηνες δικαιολογιες - ειναι μοναδικη ευκαιρια να ξυπνησει απ το ληθαργο αυτος ο λαος που τον ζαλισανε τα παραμυθια.

  4. prop avatar
    prop 27/02/2012 12:17:55

    Πολύ θα ήθελα να διαβάσω στο αντινιους (εάν είναι εύκολο) ένα άρθρο περί "δημιουργικού σοκ" που είχε πει κάποιος πέρυσι...

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 27/02/2012 12:28:37

    Την ανάγκη επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας με ένα δημιουργικό σοκ επισήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς κατά την παρουσίαση του επικαιροποιημένου προγράμματος της ΝΔ για την οικονομία (Ζάππειο ΙΙ).«Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις πια εκεί που μας έφτασε το ΠΑΣΟΚ, ο λαός ζητάει ένα συμβόλαιο αυτοπεποίθησης και αξιοπρέπειας» σημείωσε.
    «Μπορούμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να φύγουμε από την κρίση, χωρίς να επιστρέψουμε στην εξαρτημένη ευημερία» ανέφερε.
    «Απαιτείται επανεκκίνηση της Ελλάδας. Επανεκκίνηση σημαίνει ότι η Ελλάδα χρειάζεται δημιουργικό σοκ. Χρειάζεται πρόταση ρεαλιστική, κοστολογημένη. Το Λουξεμβούργο αποκάλυψε τους μύχιους φόβους μας ότι από ισότιμοι εταίροι περιοριζόμαστε σε δανειολήπτες» τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ.
    Αναφερόμενος στα στοιχεία του προϋπολογισμού για το τετράμηνο του τρέχοντος έτους τόνισε ότι έναντι στόχου 8,5% αύξηση εσόδων η κυβέρνηση είχε μείωση εσόδων 9,2%, ενώ το έλλειμμα αυξήθηκε κατά 14% παρά τις πρωτοφανείς θυσίες του ελληνικού λαού.
    Παρουσιάζοντας τις προτάσεις της ΝΔ ο κ. Σαμαράς ανέπτυξε επτά άξονες:
    - Μείωση φορολογικών συντελεστών με ενιαίο συντελεστή 15%
    - Τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων από το παρελθόν
    - Γενικότερη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος και κατάργηση του ΚΒΣ
    - Νομιμοποίηση αυθαιρέτων κτισμάτων υπό αυστηρές προϋποθέσεις
    - Εξόφληση οφειλών του δημοσίου προς ιδιώτες
    - Παράταση των μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητα των τραπεζών με δέσμευση τους να διοχετεύσουν στην πραγματική οικονομία το 20-30% των εγγυήσεων που λαμβάνουν
    - Μέτρα για την τόνωση της οικονομίας
    Επίσης πρότεινε «Πόθεν Έσχες» για όσους διατέλεσαν υπουργοί και υφυπουργοί από το 1974.
    «Χρειαζόμαστε εκμετάλλευση του ορυκτού μας πλούτου, να κινητοποιήσουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά και τον απόδημο ελληνισμό» πρόσθεσε.

    • prop avatar
      prop @ Strange Attractor 27/02/2012 12:53:44

      ευχαριστώ SA. Στις δύο τελευταίες γραμμές είναι το ζουμί για το μεσο και μακροπρόθεσμο διάστημα και ιδιαίτερα στην συνεργια αυτών των τριών συνιστώσεων. Μακάρι να υπάρχουν συγκεκριμένες δράσεις στο πρόγραμμα της ΝΔ επ' αυτού.

  6. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 27/02/2012 13:10:02

    Δυστυχώς, δεν συμπεριλαμβάνει τους μεγίστης σημασίας όρους για την αναγέννησης της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, όπως:
    1. απλοποίηση της νομοθεσίας (κατάργηση της πολυνομίας, δημιουργία Κράτους Δικαίου, αυστηρή εφαρμογή του νόμου)
    2. εκσυγχρονισμός της δικαστικής εξουσίας (δραστική μείωση χρόνου εκδίκασης, καθολική εφαρμογή αποφάσεων)
    3. πλήρης μηχανογράφηση της Εφορίας και κατάργηση των διαπροσωπικών σχέσεων
    4. πλήρης μηχανογράφηση των δραστηριοτήτων του Δημοσίου (Κ.Δ. και Τ.Α) και κατάργηση των διαπροσωπικών σχέσεων
    5. απλοποίηση της νομοθεσίας περί εταιριών και επενδύσεων (η ορθή εφαρμογή της μηχανογράφησης δημιουργεί δυνατές προϋποθέσεις ελέγχου)
    6. θεσμοποίηση των σχέσεων των επαγγελματικών και επιχειρηματικών φορέων και των εταιρίων με τα ΤΕΙ και ΑΕΙ για έρευνα.
    7. κατάργηση των παρασιτικών και διεφθαρμένων οργανισμών και υπηρεσιών προβολής στις διεθνείς αγορές (ΟΠΕ, εμπορικοί ακόλουθοι, Γραφεία ΕΟΤ κτλ) και δημιουργία νέων μέσων μορφών προβολής (ας μάθουμε από τους Γερμανούς...πώς)

    Καθώς και άλλα συναφή μέτρα.
    Χωρίς θεσμικές αλλαγές θα αναμασάμε το ίδιο χόρτο...
    Θα περιμένουμε ως άβουλοι τη θέληση του εκάστοτε ηγέτη...οι σύγχρονες κοινωνίες δεν λειτουργούν με ηγέτες, αλλά με θεσμούς, μηχανισμούς και κανόνες.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Μανιάτης 27/02/2012 13:40:21

      Σωστές οι προτάσεις σας, αλλά νομίζω πως ήδη οι περισσότερες καλύπτονται από τις προθέσεις του Σαμαρά όπως έχουνε διατυπωθεί κατά καιρούς. Ειδικά στο θέμα της φορολογικής μεταρρύθμισης και εξάλειψης της γραφειοκρατίας (1,3,4,5), ακόμα και στο θέμα του εξορθολογισμού της διεθνούς παρουσίας και προβολής μας (7). Νομίζω πως όταν τελικά δημοσιευτεί το πλήρες πρόγραμμα της ΝΔ δε θα σας απογοητεύσει.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ TopGunZ 27/02/2012 13:47:48

        Σε ευχαριστώ για την παρατήρηση. Εύχομαι έτσι να είναι.
        Εκτιμώ, πάντως, ότι αυτά θα κρίνουν το μέλλον της χώρας μας.

  7. Queen Victoria avatar
    Queen Victoria 27/02/2012 15:59:21

    Εντελως γελοιο αρθρο. Μας αρεσει να βρισκουμε δικαιολογιες και να κατηγορουμε τη γραφειοκρατια οπως και την τουρκοκρατια των 400 χρονων. Ολοι ξερουμε ποσο "δουλευουν" οι Ελληνες, με μερικες εξαιρεσεις αυτων που ειτε δεν εχουν "δοντι" ειτε ειναι πραγματικα φιλοτιμοι ειτε απλα ειναι αντικειμενα εκμεταλλευσης. Μια βολτα στην καφετερια της περιοχης σας θα σας πεισει. Κι οταν επισκεφθειτε μια ευρωπαικη χωρα, καντε αλλη μια βολτα στην τοπικη καφετερια κατα τη διαρκεια του ωραριου εργασιας και συγκρινετε τι βλεπετε. Το ιδιο συμπερασμα θα βγει αν συγκρινετε κεντρικες λεωφορους με τα αυτοκινητα που κυκλοφορουν σ' αυτες. Αν συγκρινετε βιβλιοθηκες (πανεπιστημιακες η δημοσιες), τα αποτελεσματα θα ειναι ακριβως τα αντιθετα.

    Συμφωνω ομως με την τελευταια παραγραφο, αφου τα στατιστικα στοιχεια δινονται απο καθε χωρα, πως μπορουμε να κανουμε συγκρισεις γνωριζοντας το αμαρτωλο παρελθον της Ελληνικης Στατιστικης Υπηρεσιας;

    • Ιωάννης33 avatar
      Ιωάννης33 @ Queen Victoria 27/02/2012 17:02:23

      Συγνώμη,αλλα γελοία είναι η ισοπέδωση ενός ολόκληρου λαού.
      Παρά τα λάθη και τα συμπλέγματα μας,μπορεί απλά να είναι διαφορετικές οι συνήθειες των λαών.Επειδή έχει κόσμο το καφέ και κίνηση στους δρόμους δεν σημαίνει ότι είμαστε άεργοι.
      Σε άλλες χώρες μπορεί να είναι γεμάτα τα spa,οι πισίνες,τα κάνναβη shop και φυσικά τα burgerάδικα!

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Ιωάννης33 27/02/2012 17:21:05

        Η "βασίλισσα" προφανώς δεν έχει επισκεφτεί βόρεια χώρα να δει 9 η ώρα το πρωί τίγκα τα μισοσκότεινα μπαρ, ή και τα στριπτιζάδικα, με τους παραγωγικούς πολίτες να πίνουν τα ουίσκια και τις μπύρες με το καφάσι!

        • Queen Victoria avatar
          Queen Victoria @ Strange Attractor 27/02/2012 17:47:59

          Το "προφανως" πως το συμπεραινεις; Ειμαι κατοικος βορειας χωρας απο το 1994. Αν συχναζεις σε μισοσκοτεινα μπαρ και στριπτιζαδικα (φαινεται εχεις προσωπικη αντιληψη), mea culpa. Η συντριπτικη πλειοψηφια ομως των "βορειων" κατοικων, 9 το πρωι εργαζεται η παει στη δουλεια του.

          Οσον αφορα τις πολυημερες διακοπες που παιρνουν οι "βορειοι", ας αναλογιστουμε οτι εκτος απο την διαρκεια, η εργασια χαρακτηριζεται και απο αλλες παραμετρους, οπως η ποιοτητα, η υπευθυνοτητα, η ταχυτητα. Efficiency που λεν οι "βορειοι".

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Queen Victoria 27/02/2012 17:54:14

            Ο γενιτσαρισμός αποτελεί δυστυχώς μια διαχρονική πραγματικότητα.
            Να το κοιτάξεις.

    • Αίθρα avatar
      Αίθρα @ Queen Victoria 28/02/2012 01:04:29

      Ευχαριστούμε που μας διαφωτίσατε, διότι, ως γνωστόν, ελάχιστοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει στο εξωτερικό και περιμένουμε σχόλια όπως το δικό σας και άρθρα όπως αυτό του bbc για να σχηματίσουμε γνώμη για... το πόσο εργαζόμαστε (!) Ως γνήσια Ελληνίδα πάω λοιπόν να χουζουρέψω (αφού χορέψω συρτάκι, φάω σουβλάκι και πιω ούζο. Opa)! Ή μάλλον όχι, καλύτερα να σηκωθώ αύριο και να πάω στη βιβλιοθήκη της σχολής μου, η οποία βέβαια έχει το εξής μειονέκτημα: για κάποιον περιέργο λόγο, είναι δύσκολο να βρεις θέση αν δεν πας νωρίς... (Μη με ρωτήσετε ποιοι είναι όλοι αυτοί που κάθονται εκεί).

    • greek doctor avatar
      greek doctor @ Queen Victoria 28/02/2012 21:39:46

      Αγαπητή Queen Victoria ,έχεις δίκιο στα περισσότερα,αλλά έχω μία ένσταση:Οι Έλληνες που δουλεύουν δεν είναι ελάχιστοι. Είμαστε πολλοί.
      Δεν πλειοψηφούμε βέβαια,αλλά υπάρχουμε και δεν θα θέλαμε να κατηγορηθούμε (αδίκως) για οκνηρία και ωχαδερφισμό, ιδιότητες που,ναι,χαρακτηρίζουν μεγάλο μέρος των παλαιότερων αλλά και των νέων.
      Σε κάθε δημόσια υπηρεσία, υπάρχουν (λίγοι) πραγματικά εργαζόμενοι,οι οποίοι αναγκάζονται να επωμισθούν και το βάρος όσων συναδέλφων τους (πολλών είναι η αλήθεια) δεν καταδέχονται να εργαστούν.
      Δεν είμαστε όλοι οι Έλληνες το ίδιο.
      Υπάρχει καλή και κακή πάστα.
      Με κάποιο τρόπο πρέπει η πρώτη κατηγορία να διευρυνθεί και η δεύτερη να περιθωριοποιηθεί.

  8. Queen Victoria avatar
    Queen Victoria 27/02/2012 19:16:18

    Θελεις να εχεις παντα τον τελευταιο λογο, ε; Εντελως ελληνικο βιτσιο!

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Queen Victoria 27/02/2012 23:43:51

      Εσύ δηλαδή είσαι "Σουηδέζα" τώρα;
      Και κατέληξες να κατακρίνεις τα βίτσια μας, επειδή την έκανες το `94;

  9. Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
    Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 27/02/2012 21:30:19

    Αγαπητή κατοικούσα τής βορείας χώρας ,προσέξτε μήν από τήν σκληρή εργασία σπάσετε κανένα νύχι.Εχω δουλέψει στήν χώρα τής μέρκελ,καί ξέρω το σκηνικό.Προτίμησα όμωςνα γυρίσω στήν Ψωροκώσταινα καί να αγωνιστώ γιά τήν επιβίωση. Να παλαίψω καί νά προσπαθήσω να κάνω λίγο καλύτερο τόν τόπο μου,καί δέν δέχομαι από κανένα νά ισοπεδώνει αυτούς πού αγωνίζωνται μαζί μου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.