Πιλότοι που αυτοκτόνησαν και «θυσίασαν» τους επιβάτες τους
27/03/2015 18:34
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πιλότοι που αυτοκτόνησαν και «θυσίασαν» τους επιβάτες τους

Η «αυτοκτονία των πιλότων» πιστεύεται ότι εξηγεί πέντε δυστυχήματα κατά τα τελευταία 20 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης και της Πτήσης 9525 της Germanwings.

Το όνομα Γιούνες Χαγιάτι δεν έχει μείνει στην ιστορία της αεροπορίας. Ωστόσο, αυτός ο 32χρονος από το Μαρόκο ήταν ο πρώτος πιλότος που συνέτριψε εσκεμμένα ένα αεροσκάφος γεμάτο με επιβάτες. Στις 21 Αυγούστου του 1994, μαζί με 43 ακόμα ανθρώπους που επέβαιναν στην Πτήση 630 της Royal Air Maroc στα όρη του Άτλαντα. Από τότε, τέσσερις πιλότοι έχουν σπάσει το απόλυτο ταμπού και επέλεξαν να θυσιάσουν τα αεροπλάνα τους και να σκοτώσουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και όλους όσοι υποτίθεται ότι ήταν υπό την προστασία τους.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο Αντρέας Λούμπιτς, συγκυβερνήτης της Πτήσης 9525 της Germanwings, πιθανόν να προστεθεί σε αυτή τη σύντομη και τραγική λίστα. Τα πρώτα 60 χρόνια από όταν άρχισαν οι εμπορικές υπηρεσίες στις αεροπορικές εταιρείες στη δεκαετία του 1930, δεν υπάρχει καμία καταγραφή για κάποιον πιλότο που επέλεξε αυτή την αταβιστική μέθοδο της αυτοκτονίας. Κάποιοι αποφάσισαν να πετάξουν μόνοι τους προς την αυτοκτονία. Ένας Ρώσος πιλότος έκλεψε ένα Αντόνοφ και πέταξε σε ένα οικοδομικό τετράγωνο όπου κατοικούσε η γυναίκα του με την οποία είχαν χωρίσει στο Νοβοσιμπίρσκ, σκοτώνοντας 12 άτομα στο έδαφος το 1976.

Αλλά ο Χαγιάτι ήταν ο πρώτος που εξασφάλισε ότι ένα αεροπλάνο γεμάτο με επιβάτες θα τον συνοδέψει στο τελικό ταξίδι του, ρίχνοντας ένα αεροπλάνο ATR-42 στα όρη του Άτλαντα λίγο μετά την απογείωσή του από την Καζαμπλάνκα. Από αυτό το περιστατικό, η «αυτοκτονία των πιλότων» έχει δώσει εξήγηση σε μια σειρά από τραγωδίες. Μερικοί θεωρούν ότι βρίσκεται πίσω από την εξαφάνιση της Πτήσης MH370 των Malaysia Airlines πέρυσι, αλλά τίποτα δεν έχει αποδειχθεί.

Είναι πιθανό, ωστόσο, ότι ο Τσου Γουέι Μινγκ, ένας πιλότος από τη Σιγκαπούρη, να βύθισε ένα Boeing 737 στον ποταμό Μούσι στην Ινδονησία, σκοτώνοντας 97 επιβάτες και έξι από τους συναδέλφους του -μέλη του πληρώματος- το 1997. Δύο χρόνια αργότερα, ο Γκαμεέλ αλ-Μπατούτι, ένας Αιγύπτιος συγκυβερνήτης, έριξε ένα Boeing 767 στον Ατλαντικό Ωκεανό μόλις μισή ώρα μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη, παίρνοντας 216 ζωές. Και το 2013, ο Ερμίνιο ντος Σάντος Φερνάντες, ένας πιλότος από τη Μοζαμβίκη, αυτοκτόνησε μαζί με άλλους 32 ανθρώπους στο έδαφος της Ναμίμπια.

Ο Λούμπιτς, ο πρώτος ευρωπαίος πιλότος που συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο, φαίνεται να έχει χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο με τους άλλους. Επέλεξε μια στιγμή που ο κυβερνήτης ήταν απών στην τουαλέτα για να κλειδωθεί στο πιλοτήριο, αποσύνδεσε τον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια κατεύθυνε το Airbus A320 στις Άλπεις.

Ο καταναγκασμός της αυτοκτονίας και της δολοφονίας κάποιων τυχαίων αθώων ανθρώπων μπορεί να εξηγηθεί μόνο από «μανία ή ψύχωση», δήλωσε ο Φίλιπ Χόντσον, μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας. Ένας πιλότος που αυτοκτονεί μπορεί να είναι τόσο εξαγριωμένος - και τόσο αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση για τον εργοδότη του με τον πιο δραματικό τρόπο- που γίνεται «προσωρινά ψυχοπαθής με την έννοια ότι δεν μπορείτε να συμπάσχει με τους επιβάτες», είπε ο Χόντσον. «Ο άνθρωπος μπορεί να περάσει στα στάδια της ψύχωσης από ένα φαινομενικά φυσιολογικό τρόπο ζωής».

Τώρα που αυτοί οι πέντε πιλότοι έχουν επιλέξει αυτή τη μέθοδο αυτοκτονίας μέσα σε 20 χρόνια - μετά από δεκαετίες χωρίς ένα περιστατικό αυτού του είδους- ο κίνδυνος είναι ότι μπορεί να έχει σπάσει ένα ταμπού. «Μία από τις ανησυχίες είναι οι αντιγραφείς», πρόσθεσε ο Χόντσον. «Τα ανθρώπινα όντα σκέφτονται να κάνουν πράγματα επειδή και άλλοι άνθρωποι τα έχουν κάνει».

telegraph.co.uk

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.