Παραμένει εξαφανισμένη η μοιραία πτήση των μαλαισιανών αερογραμμών
10/03/2014 17:50
Του Μάρκο Πόλο
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παραμένει εξαφανισμένη η μοιραία πτήση των μαλαισιανών αερογραμμών

Ο εντοπισμός πλαστών διαβατηρίων «δίνει τροφή» σε τρομοκρατικά σενάρια

Πλοία (στρατιωτικά, πολιτικά και σωστικά) καθώς και αεροσκάφη από δέκα χώρες συμμετέχουν στις έρευνες για τον εντοπισμό του παραμικρού στοιχείου που ρίχνει φως στο τι απέγινε το Boeing 777-200ER των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που εκτελούσε την πτήση MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, και αγνοείται από τα ξημερώματα του Σαββάτου, μία ώρα μετά την απογείωσή του. Στην πτήση επέβαιναν 227 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα. Η πλειοψηφία των επιβαινόντων είναι Κινέζοι και καταγράφονται άλλες 14 εθνικότητες.

Μέχρι στιγμής, τα συντρίμμια και οι πετρελαιοκηλίδες που έχουν εντοπιστεί στις θαλάσσιες περιοχές της Μαλαισίας και του Βιετνάμ, και πιο συγκεκριμένα στα στενά Μάλακα και στην νότια Κινεζική θάλασσα, όπου διεξάγονται οι έρευνες έχει αποδειχτεί ότι δεν σχετίζονται με το εξαφανισμένο αεροσκάφος. Η παρατεινόμενη αγωνία και η έλλειψη της οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας έχει αρχίσει να προκαλεί την έντονη δυσφορία του Πεκίνου, η οποία εκφράστηκε από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, Κιν Γκάνγκ, που κάλεσε τις μαλαισιανές αρχές να εντατικοποιήσουν όλες τις σχετικές έρευνες και να διευκολύνουν τη ροή πληροφοριών προς το Πεκίνο.

Οι διάφορες εκδοχές για το τι έχει συμβεί στο αεροσκάφος περιπλέκονται περαιτέρω από την διασταυρωμένη πλέον, από την Ιντερπόλ, πληροφορία ότι σίγουρα δύο από τους επιβαίνοντες έφεραν πλαστά διαβατήρια και «υπάρχουν υποψίες και για άλλα πλαστά διαβατήρια» μεταξύ των επιβαινόντων. Τα δύο πλαστά διαβατήρια ανήκουν σε έναν Ιταλό και έναν Αυστριακό και είχαν κλαπεί πριν από περίπου δύο χρόνια στην Ταϋλάνδη, μόνο που και οι δύο δεν είχαν δηλώσει την απώλειά τους.

Το δεδομένο των κλεμμένων διαβατηρίων ενίσχυσε το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης, που είναι ένα από όσα εξετάζουν οι ειδικοί. Οι μαλαισιανές αρχές δήλωναν ότι έχουν, ήδη, εντοπίσει στις κάμερες ασφαλείας τους δύο συγκεκριμένους επιβάτες και ότι δεν φέρουν ασιατικά χαρακτηριστικά. Κλίμα «τρομοκρατικής επίθεσης» καλλιεργεί και δημοσίευμα της εφημερίδας «Financial Times» που υποστηρίζει ότι εντόπισε την ταξιδιωτική πράκτορα, που έκλεισε τα εισιτήρια για τους δύο επιβάτες που όπως αποδείχτηκε είχαν πλαστό διαβατήριο, στο θέρετρο Πατάγια της Ταϋλάνδης. Η ταξιδιωτική πράκτορας υποστήριξε ότι της ζητήθηκε να κλείσει τα φτηνότερα εισιτήρια με τελικό προορισμό το Πεκίνο. Φέρεται επίσης να ανέφερε ότι τα εισιτήρια κλείστηκαν μετά από σχετικό αίτημα ενός Ιρανού επιχειρηματία, τακτικού πελάτη του γραφείου που ακούει στο όνομα «κύριος Αλί», ο οποίος και πλήρωσε μετρητά. Μάλιστα, αρχικά είχαν κλειστεί εισιτήρια που έληξαν στις 6 Μαρτίου και η κράτηση ανανεώθηκε.

Το συγκεκριμένο στοιχείο που δημοσίευσαν οι Financial Times δεν επιβεβαιώνεται από άλλη πηγή. Παρόλα αυτά, το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης «κερδίζει» πόντους κυρίως σε βρετανικά και αμερικανικά ΜΜΕ. Μιλώντας στο δίκτυο Bloomberg, ο πρώην επικεφαλής της αμερικανικής Διοίκησης Ασφάλειας Μεταφορών Κιπ Χάουλεϊ εκτίμησε ότι η υπόθεση εξαφάνισης του μαλαισιανού αεροσκάφους «μοιάζει αρκετά με άλλες σχεδιασμένες επιθέσεις». Ανέφερε ως παράδειγμα την περίπτωση πτήσης του 2006, στην οποία αεροπειρατές προσπάθησαν να καταστρέψουν αεροσκάφος, πάνω από τον Ατλαντικό, χρησιμοποιώντας υγρά εκρηκτικά.

Ορισμένοι άλλοι επιχειρούν συνδέσεις με την Κίνα, καθώς οι περισσότεροι επιβάτες είναι Κινέζοι, σημειώνοντας ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μεγάλη αναστάτωση με το ζήτημα των Ουιγούρων στην επαρχία Ξινγιάνγκ. Ο συνταγματάρχης Ρίτσαρντ Κέμπ, πρώην επικεφαλής αντιτρομοκρατίας στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Πληροφοριών, δήλωνε στη βρετανική Mirror ότι θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας στρέφοντας την προσοχή του κυρίως προς την αιματηρή αντιπαράθεση με τους Ουιγούρους και στην αλ Κάιντα. Πριν μόλις λίγες μέρες οι κινεζικές αρχές απέδωσαν την ευθύνη επίθεσης που στοίχισε τη ζωή σε 29 ανθρώπους στην επαρχία Γιουνάν, σε αυτονομιστές Ουιγούρους.

Μιλώντας στην εφημερίδα New York Times , ο Στην Βάικερς, επικεφαλής εταιρείας συμβούλων ασφαλείας με έδρα το Χονγκ Κονγκ, που εξειδικεύεται σε ζητήματα ασφαλείας στην Ασία, αρκέστηκε να εκτιμήσει ότι η ύπαρξη περισσότερων του ενός επιβατών με πλαστό διαβατήριο σε μία πτήση, είναι από μόνη της σπάνιο φαινόμενο και θα πρέπει να διερευνηθεί σε βάθος. Πάντως, αμερικανικές στρατιωτικές πηγές δήλωναν ότι έγινε έλεγχος των δεδομένων που έχουν καταγράψει οι αμερικανικοί δορυφόροι από την περιοχή και δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να παραπέμπει σε οποιουδήποτε είδους έκρηξη, χωρίς αυτό να μπορεί, από μόνο του, να αποκλείσει το ο,τιδήποτε.

Ευρωπαϊκές διπλωματικές πηγές στην Κουάλα Λουμπούρ, πάντως, προσπαθούσαν να βάλουν «φρένο» στις διάφορες τρομοκρατικές εικασίες υπενθυμίζοντας ότι η Μαλαισία είναι κόμβος για την μετακίνηση παράνομων μεταναστών προς διάφορες περιοχές όπως το Πεκίνο ή ακόμη και η Δυτική Αφρική με απώτερο προορισμό τη Δυτική Ευρώπη. Το γεγονός της ύπαρξης επιβατών με πλαστό διαβατήριο, επεσήμαιναν οι ίδιες πηγές, σημαίνει σίγουρα ότι υπάρχει παρανομία, η οποία, όμως, μπορεί κάλλιστα να είναι και μόνο κλοπή και τίποτε άλλο. Οι αρχές της χώρας, άλλωστε, έχουν παραδεχτεί ότι έχουν αλλεπάλληλα κρούσματα απόπειρας επιβίβασης σε αεροσκάφος με πλαστό διαβατήριο και ότι πιθανώς να μην καταφέρνουν να τα εντοπίσουν όλα. Το 2012, το Στέητ Ντιπάρμεντ, στην ετήσια έκθεσή του, είχε χαρακτηρίσει την Μαλαισία «ευάλωτη» σε περιστατικά τρομοκρατικής δραστηριότητας, συμπληρώνοντας όμως ότι εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει σημειωθεί καμία τρομοκρατική επίθεση. Χθες, οι μαλαισιανές αρχές προανήγγειλαν επανεξέταση όλης της διαδικασίας ελέγχων ασφαλείας για τις αεροπορικές πτήσεις.

Εκτός από την εκδοχή της τρομοκρατικής επίθεσης, οι ειδικοί εξετάζουν επίσης το σενάριο της έκρηξης στον αέρα, η οποία μπορεί να προκλήθηκε από κάποια ξαφνική αποσυμπίεση στην καμπίνα και δεν αφήνει κανένα περιθώριο αντίδρασης στους πιλότους, το σενάριο της σοβαρής μηχανικής βλάβης που κατέστη δυνατό ν’ αντιμετωπιστεί από το πλήρωμα και το σενάριο του συνδυασμού της μηχανικής βλάβης με ανθρώπινο λάθος, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη πτώση του αεροσκάφους. Το Boeing 777 θεωρείται από τους πλέον ασφαλείς τύπους εμπορικών αεροσκαφών. Το μοναδικό συμβάν που έχει καταγραφεί από το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους είναι πέρυσι τον Ιούλιο όταν ένα Boeing 777 των αερογραμμών Asiana χτύπησε έναν κυματοθραύστη κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Σαν Φραντσίσκο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις άνθρωποι.

Πηγές: bbc, reuters, the star, financial times, bloomberg, the mirror, new york times, france-info

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.