Ουκρανία: πώς να ερμηνεύσει κανείς το παιχνίδι του Βλαντιμίρ Πούτιν;
06/03/2014 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ουκρανία: πώς να ερμηνεύσει κανείς το παιχνίδι του Βλαντιμίρ Πούτιν;

Ικανούς και θετικούς για τα συμφέροντα της Ρωσίας κρίνει τους χειρισμούς του Βλαντιμίρ Πούτιν στις εξελίξεις στη Ρωσία, καθώς δημιούργησε δεδομένα και στρατιωτικά χωρίς να ρίξει ούτε μία σφαίρα και αφήνει με ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης την ΕΕ και τις ΗΠΑ, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών και Στρατηγικών Σχέσεων της Γαλλίας (IRIS), Πασκάλ Μπονιφάς. Ο Μπονιφάς εκτιμά ότι ο Πούτιν προχώρησε σε ένα βίαιο ισχυρό πλήγμα ενισχύοντας τη στρατιωτική του παρουσία στην Κριμαία χωρίς, όμως, ν’ ανοίξει πυρ. Παίρνει την πρωτοβουλία αυτή χωρίς να μπει σε πόλεμο. Δια της στρατηγικής αυτής, ο Πούτιν επαναθέτει το παιχνίδι υπέρ του, τροποποιώντας με στρατιωτικά μέσα τη σχέση πολιτικής και διπλωματικής ισχύος, υπενθυμίζοντας σαφώς ότι η Ρωσία δεν θέλει να εξαιρείται και θέλει να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματά της στην Ουκρανία.

Υποστηρίζει ότι μετά την ήττα που συνιστούσε η ανατροπή του προστατευόμενου του στο Κίεβο, ο Πούτιν, θέτοντας την απειλή ενός διχασμού και δημιουργώντας δεδομένα στην Κριμαία, ανατρέπει πλήρως στην κατάσταση υπέρ του. Αφήνει έτσι πολύ λίγες πιθανότητες αντεπίθεσης στις άλλες χώρες. Είναι μια νέα επίδειξη δύναμης του Ρώσου προέδρου, απέναντι στους Δυτικούς και στους Ουκρανούς. Επαναβεβαιώνει την ύπαρξη ενός μετασοβιετικού χώρου, αυτός που είχε πει ότι η διάλυση της ΕΣΣΔ ήταν η χειρότερη γεωπολιτική καταστροφή του 20ου αιώνα.

Κατά τον Μπονιφάς, ο Πούτιν έχει κατά νου δύο προηγούμενα: αυτό της Αμπχαζίας και αυτό της νότιας Οσσετίας, δύο ρωσόφωνων περιοχών που αποσχίστηκαν και για τις οποίες ο Γεωργιανός πρόεδρος Σαακσβίλι προσπάθησε ν’ αντιδράσει δια της βίας έχοντας την ελπίδα ότι οι ΗΠΑ θα τον βοηθούσαν. Αλλά οι ΗΠΑ δεν τον βοήθησαν στρατιωτικά, παρά το ότι τότε στην εξουσία ήταν ο Τζωρτζ Μπους ο νεότερος. Είναι ακόμη πιο απίθανο σήμερα να δούμε τον Ομπάμα να δίνει χείρα βοηθείας στρατιωτικά στην Ουκρανία.

Επιπλέον, εκτός από τα προηγούμενα στη Γεωργία, ο διευθυντής του γαλλικού ινστιτούτου πιστεύει ότι η Ρωσία δεν έχει ακόμη σήμερα χωνέψει τον πόλεμο στο Κόσοβο και την ανεξαρτησία του από τη Σερβία. Η οργάνωση δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησίας της Κριμαίας θα επιτρέψει στη Ρωσία να έρθει σε αντίθεση με τις αρχές της εδαφικής ακεραιότητας και το δικαίωμα των λαών στην αυτοδιάθεση, και να πάρει την εκδίκησή της από τους Δυτικούς σχετικά με το Κόσοβο.

Ως προς το κατά πόσο πρόκειται για τη σοβαρότερη κρίση που καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν ΗΠΑ και ΕΕ μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και για το αν υπάρχει επιστροφή στον ψυχρό πόλεμο, ο Μπονιφάς εμφανίζεται επιφυλακτικός. Θεωρεί ότι πιθανώς είναι μια πολύ σοβαρή κρίση ανάμεσα στη Ρωσία και τους Δυτικούς, αλλά δεν είναι η πιο μεγάλη κρίση που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι ΗΠΑ και η ΕΕ μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι από τον πόλεμο του Κόλπου το 1990 και μέχρι αυτόν κατά του Ιράκ το 2003, από τους πολέμους στα Βαλκάνια τη δεκαετία του ’90 μέχρι την ιρανική κρίση, υπήρξαν πολυάριθμες άλλες παγκόσμιες κρίσεις. Εκτιμά ότι σίγουρα πρόκειται για ένα σημείο καμπής ανάμεσα στη Ρωσία και στους Δυτικούς. Κυρίως δε γιατί είναι η πιο ισχυρή επίδειξη δύναμης της Ρωσίας απέναντι τους, με εξαίρεση τον Αύγουστο του 2008 κατά τη διάρκεια του οποίου έλαβε χώρα ένοπλη σύρραξη, ένας μίνι πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και στη Γεωργία.

Τέλος, όσο για το τι μέσα έχουν ΕΕ και ΗΠΑ για να επιβάλλουν κυρώσεις ή να πιέσουν τη Ρωσία, ο Μπονιφάς είναι πολύ συγκρατημένος καθώς πιστεύει ότι έχουν πολύ λίγες επιλογές. «Η στρατιωτική επιλογή αποκλείεται εξαρχής καθώς θα ήταν μια καταστροφή και κανείς δεν εύχεται να ξεκινήσει ένας πόλεμος από τον οποίο θα χάσουν όλοι. Οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν υπερβολικά το στρατιωτικό εργαλείο τη δεκαετία του 2000 και ο Ομπάμα έχει καταστήσει σαφή την πρόθεσή του να μην ξεκινά στρατιωτικές περιπέτειες. Είδαμε ότι είναι ήδη δύσκολο να σταματήσει κανείς έναν πόλεμο ενάντια σε έναν αδύναμο αντίπαλο όπως το Ιράκ. Είναι λοιπόν πολύ πιο δύσκολο να τον σταματήσεις απέναντι σε έναν ισχυρό αντίπαλο, όπως η Ρωσίας, που επιπλέον είναι η δεύτερη πυρηνική δύναμη στον κόσμο. »

Απομένουν, φυσικά, οι οικονομικές κυρώσεις αλλά είναι δίκοπο μαχαίρι, υποστηρίζει, καθώς δεν μπορεί να σταματήσει η εισαγωγή αερίου από τη Ρωσία που είναι απαραίτητη για την ΕΕ. Υπάρχει η προοπτική της ακύρωσης της συνόδου της G8 ή ακόμη και ο αποκλεισμός της Ρωσίας από την ομάδα της G8, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι αυτό θα έχει τόσο μεγάλο κόστος. Η δυσκολία είναι να δοθεί ταυτόχρονα ένα μήνυμα αποφασιστικότητας απέναντι στην Μόσχα και να συνεχιστεί και ο διάλογος μαζί της, καθώς η λύση στην ουκρανική κρίση δεν μπορεί να έρθει χωρίς αυτούς. Το να αποκλειστεί η Ρωσία από τους G8 θα μπορούσε σίγουρα να έχει ένα πολύ ισχυρό συμβολικό βάρος αλλά το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει η ανάγκη συνομιλίας με τη Ρωσία όχι μόνο για την Ουκρανία αλλά εξίσου και για τη Συρία και για το Ιράν και για άλλες μεγάλες κρίσεις.

Ο Μπονιφάς καταλήγει λέγοντας ότι «μέσα σε όλη του την κτηνωδία, ο Πούτιν έπαιξε με μεγάλη ικανότητα γιατί γνωρίζει ότι δεν έχει πολλά πράγματα να χάσει. Ανάμεσα στα κέρδη που μπορεί να πετύχει και στις απώλειες που μπορεί να έχει, τα κέρδη του είναι σαφώς πολύ περισσότερα από τις απώλειες».

Μετάφραση – προσαρμογή Μάρκο Πόλο

http://www.affaires-strategiques

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργης avatar
    Γιώργης 06/03/2014 09:42:56

    Πολύ ρεαλιστικό άρθρο-παραδοχή της ήττας των Δυτικών κατά κράτος. Παρά την απύθμενη κτηνωδία τους στους τελευταίους πολέμους ακόμα και μέσα στην καρδιά της Ευρώπης, την Σερβία, τελικά έχασαν απο την ανώτερη ευφυία του Πούτιν, σε όλες τις στρατηγικές συγκρούσεις μαζί του, καθιστώντας τον όλο και πιο αγαπητό στους φίλους και όλο και πιο σεβαστόν στους αντιπάλους του.

    • Vee avatar
      Vee @ Γιώργης 06/03/2014 15:12:53

      Ελπίζω να μη λέτε το ίδιο όταν αποκοπεί κανένα κομμάτι της Θράκης! Με τη "βοήθεια¨ του Ερντογάν, βεβαίως, βεβαίως! Καραγκιόζηδες Ελληναράδες...

      • Ιπτάμενο Χαλί avatar
        Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 06/03/2014 15:29:21

        Εσύ δηλαδή βλέπεις τη Θράκη να έχει κοινά σημεία με την υπόθεση της Ουκρανίας; Τι προτείνεις; Να γλείφουμε τις μπότες των Αμερικανογερμανών απατεώνων και να μη χαιρόμαστε που τους τρίβει κάποιος τη μούρη στο χώμα; Άντε να κλαψουρίσεις κάπου αλλού για τη χαμένη τους ...μαγκιά.

        • Vee avatar
          Vee @ Ιπτάμενο Χαλί 06/03/2014 18:09:01

          Μίλησα εγώ για Αγγλοαμερικανούς;;; Σας αρέσει να τα βλέπετε όλα ασπρα-μαύρα, έτσι δεν είναι; Κάνει τον κόσμο που ζείτε πιο εύπεπτο.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 06/03/2014 20:41:51

            Δε χρειάζεται να μιλήσεις για τους Αγγλοαμερικανούς. Το τυφλό μένος σου κατά του Πούτιν και οι κινδυνολογίες περί Θράκης, μαρτυρούν οτι είσαι θαυμαστής των εν λόγω χασάπηδων. Οι παρατηρήσεις σου δε για τη ζωή και για τον κόσμο των ....άλλων τους οποίους δεν γνωρίζεις, μαρτυρούν το κομπλεξάκι και την αδυναμία σου να εκφραστείς ψύχραιμα. Μην αμύνεσαι επιτιθέμενος. Αποδυναμώνεις εντελώς όσα (κουτά) υποστηρίζεις.

        • ΒΙΣ avatar
          ΒΙΣ @ Ιπτάμενο Χαλί 06/03/2014 23:13:52

          Δεν τον ενδιαφέρει η Θράκη, δεν το κατάλαβες. Ορθοδοξο-φοβικός είναι. Αν την έπαιρναν οι Τούρκοι με έγκριση των Αμερικανών, θα είχε μία δικαιολογία για αυτό...

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Vee 06/03/2014 16:42:22

        Σίγουρα, οι Έλληνες δεν θέλουμε τέτοια προηγούμενα. Το προηγούμενο όμως που κάνει τη διαφορά δεν είναι η Κριμαία - είναι το Κοσσυφοπέδιο. Καραγκιόζηδες συνηθέστατοι χάσκακες...

        • Vee avatar
          Vee @ ΚΜ 06/03/2014 18:34:20

          Οι Έλληνες δε θέλετε τέτοια προηγούμενα; Είτε είσαι 20αρης ή ανιστόρητος. Η λέξη Κύπρος σου θυμίζει τίποτα; Ο Ετσεβίτ χρησομοποίησε το ίδιο σκεπτικό με το είδωλό σου τον Πούτιν ότι κινδυνεύουν οι Τουρκοκύπριοι τότε. Αλλά τι θέλω και ασχολούμαι με ανθρώπους χαμηλού IQ. Άστο πες ότι δεν είπα τίποτα...

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Vee 06/03/2014 18:52:51

            Τον Ετσεβίτ (κάκιστα) τον είχαν διορίσει κάποιοι εγγυήτρια δύναμη, με τη συμφωνία της Γενεύης, και βρήκε αυτόν τον φερετζέ - αλλά αυτά δεν φαίνεται να σε πειράζουν, ανιστόρητε με το υψηλό IQ (λέμε τώρα). Τους γερμανοαμερικάνους ποιός τους διόρισε «εγγυήτρια δύναμη» στο Κοσσυφοπέδιο, όπου υποτίθεται ότι «κινδύνευαν οι Αλβανοκοσσοβάροι»; Το Κοσσυφοπέδιο είναι αυτό που άλλαξε τα πάντα και γι'αυτό ευθύνoνται αποκλειστικά τα είδωλά σου. Και στην τελική, άν η Τουρκία επιχειρήσει κάτι «ανάλογο» στη Θράκη (εισαγωγικά, γιατί η Κριμαία είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση), χρειάζονται κανα προηγούμενο της Κριμαίας τα είδωλά σου για να την στηρίξουν;

      • Σωκράτης avatar
        Σωκράτης @ Vee 06/03/2014 17:39:05

        Το μεγαλύτερο πατατράκ για τους πουτινόδουλους "Ελληναράδες", θα συμβεί όταν με τις ευλογίες του "νεοπατερούλη" πούτιν η Μακεδονία μας θα δωθεί στους σλάβους των σκοπ'ιων...Πανσλαβισμός και κυριαρχία πάνω στους ορθόδοξους λαούς. Προσεχώς και στην χώρα μας...

        • Vee avatar
          Vee @ Σωκράτης 06/03/2014 18:37:35

          Φίλε Σωκράτη, το να προσπαθείς να εξηγήσεις με τη λογική πράγματα στους Ελληναράδες είναι σαν να προσπαθείς να μάθεις σε έναν πίθικο να κατανοεί τον Όμηρο. Εγώ δεν προσπαθώ άλλο.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Vee 06/03/2014 18:55:35

            Το «Ελληναράδες» είναι φοβερό επιχείρημα. Δηλαδή, με το που μας αποκαλείς «Ελληναράδες», τα ψευτοεπιχειρήματά σου ξαφνικά αποκτούν ισχύ! Αυτά έμαθες στην Οξφόρδη καημένε;

          • Vee avatar
            Vee @ ΚΜ 06/03/2014 19:02:20

            Το "Ελληναράδες" σε πείραξε; Το παίρνω πίσω. Βάλε όποια άλλη λέξη νομίζεις ότι σου ταιριάζει.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Vee 06/03/2014 19:07:43

            «Μη ανθρωπολογικά ανασφαλείς».

          • Vee avatar
            Vee @ ΚΜ 06/03/2014 19:18:31

            Καλά. Συνέχισε να ζεις τη μίζερη ζωούλα σου περιμένοντας τον Άγιο Πούτιν να σε βοηθήσει, «Μη ανθρωπολογικά ανασφαλή».

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Vee 06/03/2014 19:23:13

            Δεν επικαλέστηκα πουθενά την βοήθεια του «Αγίου Πούτιν» (sic), ανθρωπολογικά ανασφαλή.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 06/03/2014 21:08:29

            Μίζερος είσαι και φαίνεσαι επηρμένε κουτάνθρωπε με το ....υψηλό IQ. Στον καθρέφτη σου κοιτιέσαι κι από μόνος σου αγαπιέσαι. Πλάκα έχεις πάντως. Όλοι όσοι δεν συμφωνούν μαζί σου έχουν ''δωράκι'' κι από έναν υποτιμητικό χαρακτηρισμό. Το βλέπεις που βρίσκεται το πρόβλημά σου. Έτσι δεν είναι; Κατά βάθος το ξέρεις....

          • Vee avatar
            Vee @ Ιπτάμενο Χαλί 06/03/2014 22:13:59

            "Κουτάνθρωπος" αριστούχος του ΕΜΠ, με M.Sc. από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και Διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης; Ενδιαφέρουσα προσέγγιση...

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 06/03/2014 22:31:07

            Ο κουτάνθρωπος, είναι ένα άξεστο προβληματικό ον που υποτιμά συστηματικά τους συνανθρώπους του, διακατέχεται από νοσηρό ναρκισσισμό και αισθάνεται την ανάγκη να αυτοθαυμαστεί δημοσίως, μήπως και ξεπεράσει την τεράστια ανασφάλειά του. Συνήθως, άδικα προσπαθεί και τα όποια ...τυπικά προσόντα του, ποτέ δεν τον σώζουν από τη μικρότητά του. Αυτή, είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση, γιατί εξετάζει το πρόβλημα από τη σκοπιά του αρμόδιου ειδικού επιστήμονα. Δε συμφωνείτε;

          • Vee avatar
            Vee @ Ιπτάμενο Χαλί 06/03/2014 22:35:40

            Αν είστε ειδικός επιστήμονας ψυχολόγος μπορούμε να έχουμε μια πιο ενδιαφέρουσα συζήτηση off-line, καθώς το ερευνητικό μου πεδίο τα τελευταία χρόνια είναι το Clinical Neuroscience.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 07/03/2014 18:19:56

            ...Και να είμαι,η περίπτωσή σας είναι τόσο ...περίπλοκη, που πιστεύω οτι με ξεπερνά. Απαιτεί την επέμβαση πολύ πιο έμπειρου ..ειδικού και δε θα ήθελα να σας προξενήσω μεγαλύτερο κακό. Πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός όταν ο πάσχων βρίσκεται σε οριακή κατάσταση. Αναζητήστε βοήθεια πάντως. Μη διστάζετε.

          • Vee avatar
            Vee @ Ιπτάμενο Χαλί 07/03/2014 20:56:28

            Είσαι αστείος. Αν είσαι εσύ ψυχολόγος, εγώ είμαι Κινέζος. Σοβαρά τώρα, περίμενες ότι σε ρωτούσα στ'αλήθεια; Πάντως αν θέλεις να περάσεις από την Οξφόρδη να σου κάνουμε το brain scan, για να δούμε αν έχει τίποτα μέσα, εγώ δε θα σου αρνηθώ! Φιλικά.

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 07/03/2014 22:23:45

            Αγαπητέ Τσιν βι Τσανγκ, είτε έχεις επίγνωση είτε όχι, η κατάστασή σου βρίσκεται πλέον στο απροχώρητο. Εγώ ό,τι είχα να πω στο είπα.Να πας να κοιταχτείς από ειδικό επιστήμονα. Μη διστάζεις. Α, κι εκεί στην Οξφόρδη που γυαλίζεις τζάμια ή παπούτσια, χαιρέτα μας τον πλάτανο. Αν δεν βρεις πλάτανο, χαιρέτα μας τον Τάμεση.

          • Vee avatar
            Vee @ Ιπτάμενο Χαλί 07/03/2014 22:32:43

            Χα, χα, έχεις γούστο ρε μπαγάσα. Σε συμπάθησα. Καλό βράδυ!

          • Ιπτάμενο Χαλί avatar
            Ιπτάμενο Χαλί @ Vee 07/03/2014 22:46:50

            Κι εσύ έχεις γούστο βρε φαντασμένε. Άντε, καλή τύχη εύχομαι.

          • ΒΙΣ avatar
            ΒΙΣ @ Vee 06/03/2014 23:15:49

            Αν σου πω και εγώ τα πτυχία μου, θα εκτασιαστείς; Τα έχεις κορνιζώσει κιόλας, με χρυσή κορνιζούλα, δίπλα από το

          • Vee avatar
            Vee @ ΒΙΣ 06/03/2014 23:21:49

            Ναι, για λέγε, μπορεί και να εκστασιαστώ. Θα δούμε. Για να αρχίσουμε όμως από τα βασικά. Το Λύκειο το τελείωσες;

          • ΒΙΣ avatar
            ΒΙΣ @ Vee 06/03/2014 23:17:48

            ...δίπλα από το Lower, ήθελα να πω... Εχεις πολύ γέλιο πάντως. Πες πως δεν συμφωνώ με τον Πούτιν γιατί δεν γουστάρω τους Ρώσους και μην επικαλείσαι πατριωτισμούς και τέτοια. Αφού δεν τό' χεις....

          • Vee avatar
            Vee @ ΒΙΣ 06/03/2014 23:26:48

            Δηλαδή για σένα "Πατριώτης", ρε πατριώτη :-) , είναι μόνο ο Ρωσόφιλος;

          • Hugo Chávez avatar
            Hugo Chávez @ Vee 07/03/2014 23:28:11

            Δεν γνωρίζω αν είσαι «κουτάνθροπος» ή όχι πάντως οι Ακαδημαϊκές σου επιδόσεις μια και μόνη αναγκαία συνθήκη αρκεί να πληρούν ... «σπασίκλας» , geek μιας και αρέσκεσαι στην Αγγλική ορολογία.Πάντως διαβάζοντας τα σχόλιά σου στο συγκεκριμένο άρθρο μάλλον δεν έχεις «μυρωδιά» από γεωπολιτικά θέματα οπότε ... άστο καλλίτερα.

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ Σωκράτης 06/03/2014 18:58:33

          Μπα, μη φοβάσαι. Οι Σλάβοι των Σκοπίων είναι προτεκτοράτο αλλωνών, των «καλών». Άν είναι να δοθεί σε αυτούς η Μακεδονία μας, θα δοθεί με εκείνων τις ευλογίες, όχι με των Ρώσων.

          • Σωκράτης avatar
            Σωκράτης @ ΚΜ 06/03/2014 20:56:02

            Κατ' αρχήν, εμείς -ως φαίνεται- δεν θα είμαστε για πολύ ακόμα με αυτούς που αποκαλείς "καλούς". Ήδη, ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινής γνώμης έχει στραφεί, εδώ και καιρό - με την βοήθεια των ακροδεξιών (Καρατζαφέρις, Καμμένος, ΧΑ) αλλά και των αριστερών (ΚΚΕ-Συριζα) - στον πατερούλη πούτιν.Ελπίζω να κάνω λάθος, αλλά τα Βαλκάνια είναι στην ατζέντα των ρώσων για ανακατοσούρα.Οι σλάβοι των σκοπίων είναι στα σχέδια του πουτινάκου για μιά μεγάλη σλαβική Μακεδονία. Αν διαβάσεις για τον πανσλαβισμό, θα διαπιστώσεις ότι θεωρούν τους Ελληνες, ένα αναγκαίο "κακό" που συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια τους για επέκταση. Ο Καραμανλής o πρεσβύτερος, αν και διαφωνώ σε πολλά μαζί του, ήταν ένας πραγματικός Πατριώτης και οραματιστής για την χώρα μας. Δεν μας έστρεψε καθόλου τυχαία προς την δύση. Κάτι έβλεπε και ίσως φοβόταν. Και δεν μιλάω μόνο για τον κομμουνισμό...

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Σωκράτης 06/03/2014 21:29:58

            Μακάρι να είχαμε τα περιθώρια να έχουμε πιο ισορροπημένες και πολύπλευρες διεθνείς σχέσεις αλλά δυστυχώς είμαστε αλυσοδεμένοι στους «καλούς». Οπότε κοιμήσου ήσυχος... Όσο για τον δε «πρεσβύτερο», δεν συμμερίζομαι την κρίση σου.

      • Γιώργος avatar
        Γιώργος @ Vee 06/03/2014 18:23:44

        Πιες σόδα για την χώνεψη...

  2. Ιπτάμενο Χαλί avatar
    Ιπτάμενο Χαλί 06/03/2014 13:36:56

    Γειά σου Βλαδίμηρε γκραν μετρ! Τη σκόνη σου τρώνε οι εγκληματίες νεοφασίστες, οι δολοφόνοι των λαών και υπερασπιστές της ...Διεθνούς νομιμότητας.

  3. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 06/03/2014 14:33:36

    "Πως να ερμηνεύσει..." κλπ Το έιπε και ο Θουκυδίδης. Το έκανε διότι: 1) Μπορούσε, και 2) γιατί ήταν συμφέρον. Στοιχειώδες...

  4. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 06/03/2014 17:21:22

    Το περιοδικό Der Spiegel σήμερα, αξιολογεί τη γνώμη του Βλ. Πούτιν ότι "ο Γιανουκόβιτς είναι ακόμη ο νόμιμος πρόεδρος της Ουκρανίας". Το συμπέρασμα του Spiegel, απο την άποψη του διεθνούς δικαίου: "Άν κρίνει κανείς την αλλαγή προέδρου στην Ουκρανία από καθαρά νομική άποψη, ο Πούτιν έχει δίκιο. Ένα άλλο ερώτημα είναι, σε ποιό βαθμό αυτή η οπτική είναι πολιτικά αποφασιστική σε εποχές εξεγέρσεων, αναστατώσεων. Υπάρχει και ένα άλλο, άν ο Πούτιν είναι αξιόπιστος συνήγορος του κράτους δικαίου". Βαθμολογία του Πούτιν: "Καλώς".

    • Γιώργης avatar
      Γιώργης @ Uncle Stgm 06/03/2014 21:46:15

      Οταν ο ηττημένος αντίπαλός σου σε βαθμολογεί με "καλώς" σημαίνει οτι προχωράς έχοντας το δίκιο με το μέρος σου και πρέπει να συνεχίσεις...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.