#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/08/2011 22:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι συμμορίες του Λονδίνου



Οι παγκόσμιοι σχολιαστές έσπευσαν να συνδέσουν τις ταραχές του Λονδίνου με το κίνημα διαμαρτυρίας που πρόσφατα σάρωσε τον αραβικό κόσμο.

Βέβαια, ομοιότητες υπάρχουν σε κάθε εξέγερση, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει νόημα η όποια σύγκριση. Δεν μας βοηθά στο να καταλάβουμε τι έγινε στη κάθε μια από αυτές. Και αυτό γίνεται αντιληπτό αν εξετάσουμε τα ρίσκα που πήραν οι νέοι. Χιλιάδες Άραβες διαδηλωτές δολοφονήθηκαν από τις αρχές ασφαλείας και τον στρατό. Στη Βρετανία όμως, η αστυνομία ποτέ δεν χρησιμοποίησε αληθινά πυρά, λαστιχένιες σφαίρες, ούτε καν κανόνια εκτόξευσης ύδατος.

Στη Βρετανία δεν τέθηκε κανένα πολιτικό αίτημα, αν και η αστυνομική παρενόχληση των μαύρων έπαιξε κάποιο ρόλο. Η σύγκρουση όμως με την αστυνομία υπήρξε δευτερευούσης σημασίας, σε σχέση με το πλιάτσικο των καταστημάτων. Στο νότιο προάστιο του Λονδίνου Croydon, κάποιοι έβαλαν φωτιά σε αποθήκη επίπλων, για να απασχολήσουν τις αρχές, έτσι ώστε οι υπόλοιποι να μπορούν ανενόχλητοι να μπουκάρουν σε καταστήματα για κλέψουν αθλητικά παπούτσια και ηλεκτρονικές συσκευές.

Οι πλιατσικολόγοι δικαιολογούν τις πράξεις τους με διάφορα επιχειρήματα όπως «φταίει η αστυνομία που δεν μας σταμάτησε», «θέλουμε να δείξουμε στους πλούσιους ότι μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε», και «πήραμε πίσω τους φόρους που πληρώσαμε».

Ο Λονδρέζος ράπερ Plan B έδωσε μια πολύ πιο απλή εξήγηση λέγοντας: «Νομίζω πως κάνουν ότι κάνουν επειδή έτσι  μπορούν να πάρουν κάποια πράγματα δωρεάν, αφού δεν τα έχουν, και για αυτό και είναι θυμωμένοι».

Αν υπάρχει κάποιο ανάλογο περιστατικό στην αραβική ιστορία, αυτό δεν είναι η «αραβική άνοιξη», αλλά η λεηλασία της Βαγδάτης το 2003 μετά την αμερικανική εισβολή. Ξαφνικά, η πόλη γέμισε από πλιατσικολόγους, οι οποίοι διαπίστωσαν πως δεν υπήρχε κανείς να τους σταματήσει.

Οι ταραχές του Λονδίνου ξεκίνησαν μετά από μια ειρηνική πορεία εναντίον της αστυνομίας που δολοφόνησε έναν μαύρο, τον Mark Duggan. Σύμφωνα με την αστυνομία, υπήρξε ανταλλαγή πυροβολισμών, όμως η τοπική κοινότητα που γνωρίζει τη χειραγώγηση της αλήθειας από πλευράς αστυνομίας, δεν πίστεψε στην επίσημη ανακοίνωση, η οποία τελικά αποδείχθηκε ψέμα.

Μετά τη πορεία, ξέσπασε γενικευμένο πλιάτσικο, με τους νεαρούς να διαπιστώνουν πως η αστυνομικές δυνάμεις δεν επαρκούσαν για να τους σταματήσουν. Με τον πρωθυπουργό και τον δήμαρχο να λείπουν σε διακοπές, και την μητροπολιτική αστυνομία ακέφαλη μετά από κύμα παραιτήσεων εξαιτίας του σκανδάλου υποκλοπών, δεν υπήρχε κάποια αρχή να επιβάλλει τη τάξη. Οι νεαροί έπαψαν να φοβούνται την αστυνομία.

Βέβαια, είχαν κι από πριν πολλά παράπονα. Οι δουλειές είναι ελάχιστες, και τις παίρνουν Πολωνοί και άλλοι μετανάστες που δουλεύουν πιο πολύ και αμείβονται λιγότερο. Η διακοπή της πιστωτικής άνθησης και οι κρατικές περικοπές δαπανών, σημαίνουν πως η ζωή των νέων θα χειροτερέψει. Αλλά το πιο εντυπωσιακό αυτών των ημερών ήταν το ότι μικρές ομάδες πλιατσικολόγων, συνδεδεμένων μεταξύ τους με smart phones, μπορούν να ξεγελάσουν την αστυνομία και να συνταράξουν την κοινωνία.



Το πώς η Αγγλία κατάντησε εδώ που κατάντησε είναι μια μεγάλη ιστορία. Στις πιο φτωχές περιοχές του Λονδίνου, οι θεσμοί, όπως είναι η εκκλησία, η οικογένεια, το σχολείο, και η τοπική αυτοδιοίκηση μαράζωσαν, αφήνοντας τη θέση τους στο καταναλωτικό όνειρο. Αυτό ισχύει τόσο για τους γηγενείς, όσο και για τους μετανάστες. Και χωρίς την αίσθηση της κοινότητας, οι νεαροί στρέφονται προς τη κουλτούρα των συμμοριών που αποτελεί το υποκατάστατο της οικογένειας, προκειμένου να βρουν μια δομή για τη ζωή τους, και για να κερδίσουν τον «σεβασμό».

Η Βρετανία είναι σήμερα πρώτη στην Ευρώπη σε ανισότητα εισοδήματος, και ο αριθμός των παιδιών που παρατάνε το σχολείο αυξάνεται αλματωδώς. Το 17% των νέων μεταξύ 20-24 χρόνων, δεν έχει κανέναν ρόλο, ούτε καμία προοπτική στην επίσημη οικονομία. Αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για βία. Εξηγεί όμως το πώς οι εξεγέρσεις, που το 1981 είχαν πολιτικά κίνητρα για τη μαύρη μειονότητα, κατέληξαν σήμερα σε μετατροπή του καταναλωτικού ονείρου σε εφιάλτη. Αφού δεν υπάρχει πια η δυνατότητα απόκτησης πίστωσης, η κλοπή είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσει κάποιος αυτό που οι διαφημιστές τον πείθουν ότι χρειάζεται.

Πρόκειται επίσης για μια αποτυχία του κράτους, εδώ και 30 χρόνια, να δημιουργήσει σταθερό περιβάλλον εργασίας για τους μη προνομιούχους. Όμως αποτελεί λάθος να κατηγορούμε το κράτος για τα πάντα.

Οι μόνοι ήρωες των διαδηλώσεων ήταν οι εθνοτικές μειονότητες που υπερασπίστηκαν τις γειτονιές τους, την ώρα που η μεσαία τάξη έμενε κολλημένη στον καναπέ, παρακολουθώντας τα γεγονότα από τη τηλεόραση. Οι Τούρκοι καταστηματάρχες υπερασπίστηκαν τα μαγαζιά τους στο Enfield, οι Sikhs φρουρούσαν το τέμενός τους στο Southall, και ο Tarik Jahan που ο γιος του σκοτώθηκε από κάποιον ασυνείδητο οδηγό εν μέσω των ταραχών, έδειξε μια αξιοπρέπεια και αυτοσυγκράτηση μέσα στο πόνο του, που κυριολεκτικά συγκλόνισε το έθνος.

Όλοι αυτοί ντρόπιασαν τη βρετανική ελίτ, που έχει γίνει παθητική και βασίζεται αποκλειστικά στην αστυνομία. Και ήδη άρχισαν να τίθενται ερωτήματα, γιατί σε μια υποτιθέμενα δημοκρατική χώρα, αυτοί που δίνουν συνεντεύξεις στη τηλεόραση είναι οι αστυνομικοί και όχι οι πολιτικοί;

Το ζήτημα στη Βρετανία δεν είναι η εκδίωξη της κυβέρνησης. Αυτό που χρειάζεται είναι μια πολύ πιο δύσκολη  επανάσταση. Όλοι πλέον συμφωνούν, πως οι δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης, που μεγεθύνουν το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, θα πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν. Αυτό θα πρέπει να γίνει σε κάθε κοινότητα ξεχωριστά. Εδώ και τρεις δεκαετίες, το κράτος απέτυχε σε αυτό το ρόλο. Εξάλλου πέρασε ανεπιστρεπτί ο καιρός που όλα τα αναλάμβανε το κράτος. Τώρα θα πρέπει η κάθε τοπική κοινότητα να σταθεί στα πόδια της και να βοηθήσει τον εαυτό της.

 

S.A.-The National

http://www.thenational.ae/thenationalconversation/comment/gangland-culture-takes-over-where-uk-society-leaves-off?pageCount=0

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σταύρος avatar
    Σταύρος 12/08/2011 22:47:15

    Θα έλεγε κάτι για τα χειλάκια τους, έτσι όπως τα σφίγγουν αλλά, θα με κόψει ο Φάκτορας!!!!!!!!

  2. Σταύρος avatar
    Σταύρος 12/08/2011 22:47:30

    ...έλεγα...

  3. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 12/08/2011 23:19:45

    ΝΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: "...οι θεσμοί, όπως είναι η εκκλησία, η οικογένεια, το σχολείο, και η τοπική αυτοδιοίκηση μαράζωσαν, αφήνοντας τη θέση τους στο καταναλωτικό όνειρο....η κλοπή είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσει κάποιος αυτό που οι διαφημιστές τον πείθουν ότι χρειάζεται....οι δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης, που μεγεθύνουν το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών..." Βάζω εδώ ένα βίντεο που έβαλε ο Κόκκινος άνεμος σε κάποια άλλη ανάρτηση. Παρακαλώ να το δείτε: http://redwildwind.blogspot.com/2011/08/o_12.html

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ Χρήστος Δημάρης 13/08/2011 00:26:26

      Κ.Δημάρη
      δεν έχω λόγια..αυτά συμβαίνουν στον κόσμο των ανθρώπων..

      • Χρήστος Δημάρης avatar
        Χρήστος Δημάρης @ ΕΥΑ 13/08/2011 01:10:23

        ΖΟΥΓΚΛΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ: Εύα αυτά είναι συνηθισμένα στην ζούγκλα των "ανθρώπων". Όσοι θέλουμε να μας αποκαλούν ανθρώπους πρέπει να μεταμορφώσουμε την ζούγκλα σε κόσμο.

  4. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 12/08/2011 23:56:38

    Συμμορίες..όταν δεν έχεις ηθική, όταν ως νέος είσαι απίστευτα χειραγωγίσιμος από τους ''ειδικούς'', όταν η διαφήμιση σου μπουκώνει το μυαλό (συνεπικουρούμενη από τρίφυλλα), όταν τα είδωλα των νέων έμμεσα τους ωθούν σε πιάτσικο, όταν το κράτος δουλεύει για τους λίγους ..όταν, όταν, όταν..είναι ''φυσικό'' το χυδαίο να δικαιολογείται

    • Περίεργος avatar
      Περίεργος @ ΕΥΑ 13/08/2011 01:33:01

      Στην πραγματικότητα οι ΠΑΝΤΕΣ είμαστε χειραγωγίσιμοι. Κάθε φορά λοιπόν που λέμε ή γράφουμε κάτι καλό είναι να το έχουμε στα υπόψη μας.
      Για παράδειγμα πώς όρίζεται η ηθική ?, τίνος ηθική ?, ποιάς ομάδας ηθική ?. Ανάμεσα στους χρήστες ναρκωτικών η ηθική είναι πολύ διαφορετική από ότι ανάμεσα στους χρηματιστές ή τους ταξιτζίδες. Σε μία συμμορία η ηθική είναι διαφορετική από ότι αλλού.... συνεπώς ..... ακολούθησαν πλήρως την ηθική (την δική τους) ..... άλλο τώρα αν δεν ταιριάζει με την δική σου!

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ Περίεργος 13/08/2011 01:49:37

        Ταιριάζει με τη δική σου;
        Δεν ταιριάζει με τη δική μου ηθική η κλοπή, ο φόνος, το πλιάτσικο..τα ναρκωτικά είναι μια άλλη ιστορία

        • ΕΥΑ avatar
          ΕΥΑ @ ΕΥΑ 13/08/2011 02:01:32

          Δεν μπορούμε να δώσουμε ένα συγκεκριμένο ορισμό για την ηθική..θα μπορούσα να σου περιγράψω με λέξεις ένα μέρος της..αγάπη στον εαυτό μας και στους συνανθρώπους μας, σεβασμό στην περιουσία του άλλου και στους νόμους γενικότερα (όχι ότι πάντα αυτοί εκφράζουν δικαιοσύνη)

  5. Σταύρος avatar
    Σταύρος 13/08/2011 02:04:16


    Δύο συμμορίτες λιγότεροι!


    Mother hands in looting suspect, 15

    ------------------------------

    http://youtu.be/RJQn4L_pc0o


    Teenager remanded over shop blaze

  6. Περίεργος avatar
    Περίεργος 13/08/2011 02:24:15

    Πολύ καλά περιγράφεις την δική σου ηθική, που έιναι συμβατή με την δική μου ηθική, κάτω απο "νορμάλ" συνθήκες.
    Η δική τους, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, ηθική ΔΕΝ περιελέμβανε τον σεβασμό της περιουσίας του άλλου!!
    οπότε ..... ηθικότατα συμπεριφέρθηκαν!!

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Περίεργος 13/08/2011 02:54:28

      Η σχετικοποίηση των πάντων, που και εσύ πρεσβεύεις, είναι η βαθύτερη αιτία της ηθικής κρίσης της Ευρώπης. Η ηθική και πνευματική κρίση γεννά πρώτιστα τις συμμορίες (και όχι μόνο, αλλά και την οικονομική κρίση). Η σχετικοποίηση των πάντων έφερε την απληστία, πλούσιων και φτωχών, και τη διάλυση του κοινωνικού ιστού.

      • Περίεργος avatar
        Περίεργος @ ΒΙΣ 13/08/2011 03:27:36

        Το γεγονός ότι η ηθική έχει σχέση με τον χρόνο τον τόπο το έθνος και τον κοινωνικό περιβάλλον είναι η κυρίαρχη άποψη στην κοινωνική ψυχολογία.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ ΒΙΣ 13/08/2011 03:34:30

        Φυσικά, δεν αντιλέγω, απλά πιστεύω στην ύπαρξη της αλήθειας, κατά το σωκρατικό και το χριστιανικό.
        Οι διάφοροι (αριστερόστροφοι) επιστήμονες της κοινωνικής ψυχολογίας έχουν και αυτοί το μέρος της ευθύνης τους για την ηθική και πνευματική αποδόμηση που έχει υποστεί η Ευρώπη. Ευτυχώς για αυτούς, έχουν καταφύγει σε ασφαλή καλά προάστεια, μακριά από τα υποκείμενα των ερευνών τους...
        Φαντάζομαι ότι για τον Σομαλό, που η ληστεία είναι ηθικά ανεκτή και ειδικά όταν πρόκειται για απίστους, θα δείξεις επιείκεια αν σε ληστέψει στον δρόμο ή μέσα στο σπίτι σου. Η αν επιτεθεί στη γυναίκα ή στα παιδιά σου, που επίσης γι' αυτόν είναι άπιστοι.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ ΒΙΣ 13/08/2011 03:43:04

        Φαντάζομαι επίσης ότι θεωρείς την υποχρέωση τήρησης των νόμων προαιρετική και, εν πάση περιπτώσει, ο κάθε παραβάτης θα πρέπει να κρίνεται βάσει της προσωπικής του ηθικής. Μάλιστα, αν προέρχεται από κοινωνικό περιβάλλον με άλλες ηθικές αρχές, ίσως και θα πρέπει να απαλλάσσεται.
        Είναι ωραίος αυτός ο σχετικισμός που προβάλλουν ορισμένοι αριστερούληδες. Για τους πιο ισχυρούς και τους πιο αδίστακτους, εννοώ, που έτσι απαλάσσονται από το απεχθές βάρος κανονιστικών διατάξεων.
        Χαίρομαι πολύ που η Αριστερά βρίσκει διαρκώς καινούρια οράματα για να διασκεδάσει την πλήξη της και να ικανοποιήσει τα συμπλέγματά της. Για χρόνια είχατε κολλήσει σε σοβιετικούς και άλλους παραδείσους, ανακαλύπτετε διαρκώς καινούριους.

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ ΒΙΣ 13/08/2011 10:23:25

        Η κοινωνική ψυχολογία, η ανθρωπιστική ψυχολογία κλπ, εξετάζουν ένα μέρος των θεμάτων αυτών..σε ιδιαίτερες συνθήκες (κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές κλπ) οι άμυνες του μυαλού και της ψυχής του καθενός μας μας διαφοροποιούν από αυτό που ο κ. Δημάρης ονομάζει ως ζούγκλα και ο ΒΙΣ ''ηθική και πνευματική αποδόμηση''..άλλος αντλεί τις άμυνές του από το Χριστιανισμό, άλλος από τον ανθρωπισμό, άλλος από τον Ινδουισμό κλπ..Το να δικαιολογούμε όμως εγκληματικές πράξεις εντάσσοντάς τες σε πλαίσια μιας άλλης ηθικής είναι επικίνδυνο, γιατί τείνουμε να τις νομιμοποιούμε κιόλας στη συνείδησή μας.

    • Περίεργος avatar
      Περίεργος @ Περίεργος 13/08/2011 13:23:00

      1) Ο κάθε άνθρωπος έχει τον δικό του κώδικα προσωπικής ηθικής ο οποίος διαμορφώνεται ανάλογα με τον κοινωνικό του περίγυρο την θρησκεία του και μια σειρά από άλλα πράγματα.
      2) Το κάθε κυρίαρχο κράτος έχει τους δικούς του νόμους που είναι υποχρεωτικό να τηρούνται μέσα στα όρια της κυριαρχίας του (… εδώ τίθεται ένα θέμα για την Ελλάδα σε σχέση με το πόσο εξακολουθεί να είναι κυρίαρχο κράτος….). Φυσικά δεν είναι δυνατόν το κυρίαρχο κράτος (Αγγλία στην περίπτωσή μας) να ανεχθεί ληστείες, φόνους και φθορά δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας και κάνει ότι μπορεί προκειμένου να αποτρέψει τα γεγονότα αλλά και να οδηγήσει τους ένοχους στην δικαιοσύνη.
      3) Την επόμενη μέρα πρέπει να γίνει η συζήτηση του γιατί. Γιατί οι νέοι αυτοί έχουν διαφορετικό κώδικα ηθικής από τους υπόλοιπους? Γιατί αν και γεννήθηκαν και ζούν στο Λονδίνο είναι τόσο διαφορετικοί. Ας μην μπερδευόμαστε, άλλο πράγμα η εξήγηση ενός φαινόμενου άλλο η τήρηση της έννομης τάξης. Αν δεν εξηγηθεί το φαινόμενο διεξοδικά, ώστε να ληφθούν μέτρα που θα το εξαλείφουν, την επόμενη μέρα απλώς θα επαναληφθεί ……

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ Περίεργος 13/08/2011 14:34:34

        Οικογένεια; παιδεία; κουλτούρα; κληρονομικότητα; περιβάλλον; Η κάθε θεωρία προσωπικότητας θα μπορούσε να δώσει μέρος της εξήγησης..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.