#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/09/2011 07:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι πολιτικές προεκτάσεις της γενικευμένης άγνοιας του αμερικανικού λαού

Μια τελευταία δημοσκόπηση (ΡΙΡΑ) του πανεπιστημίου του Maryland, αποδεικνύει για μια ακόμη φορά τη τεράστια άγνοια πολλών Αμερικανών σε σχέση με τον πόλεμο στο Ιράκ.

Το 38% πιστεύει ότι οι ΗΠΑ βρήκαν αποδείξεις ότι το Ιράκ είχε σχέση με την Αλ Κάιντα (με το 15% να θεωρούν ότι το Ιράκ ευθύνεται για την 9/11), το 47% πιστεύουν ότι το Ιράκ διέθετε όπλα μαζικής καταστροφής, ενώ τέλος, το 16% πιστεύει ότι οι Αμερικάνοι όντως  βρήκαν τέτοια όπλα στο Ιράκ!

Η ιδεολογία και η άγνοια αποτελούν δυο σημαντικούς παράγοντες, χάρη στους οποίους για τον μέσο Αμερικανό, τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα.

Η άγνοια όμως των Αμερικανών είναι πιο γενική, και δεν περιορίζεται στα του Ιράκ. Το 2008, μια έρευνα του Intercollegiate Studies Institute, αποκάλυψε ότι μόλις το 1/3 περίπου των Αμερικανών μπορούν να ονομάσουν τις τρεις εξουσίες του κράτους, ενώ το 40% πιστεύει ότι ο πρόεδρος έχει την εξουσία να κηρύξει πόλεμο. Μόνο το 27% γνωρίζει ότι η Διακήρυξη των Δικαιωμάτων απαγορεύει την εγκαθίδρυση επίσημου θρησκεύματος στην Αμερική.

Το κέντρο ερευνών Pew, που επί χρόνια παρακολουθεί άοκνα αυτές τις τάσεις, ανακάλυψε το 2007 πως:

Το 31% των Αμερικανών δεν γνώριζε ποιος είναι ο αντιπρόεδρος της χώρας.

Το 45% δεν ήξερε πόσοι περίπου στρατιώτες των ΗΠΑ σκοτώθηκαν στο Ιράκ.

Μόνο το 36% ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν τον Ρώσο πρόεδρο Vladimir Putin.

Μόνο το 37% ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν τον υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates.

Αυτή η γενικευμένη άγνοια είναι ανησυχητική, και αποδεικνύει ότι η προπαγάνδα δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στη γενική σύγχυση των πολιτών σχετικά με τα γεγονότα της 9/11 και του Ιράκ. Οι Αμερικανοί αγνοούν σχεδόν τα πάντα για τη χώρα τους, και πιο πολύ για τον υπόλοιπο κόσμο. Και αυτό δεν οφείλεται σε κάποια προπαγάνδα που τους χειραγωγεί, αλλά στην απάθεια, την αδιαφορία, και το γενικότερο σύστημα αποσπασματικής πληροφόρησης και ενημέρωσης που κυριαρχεί.

Ένας κρίσιμος παράγοντας είναι και η ιδεολογία. Οι Ρεπουμπλικάνοι είναι πιο διατεθειμένοι να πιστέψουν τα χειρότερα σε σχέση με το Ιράκ, απ ότι οι Δημοκρατικοί. Απ αυτούς που πιστεύουν ότι ο Σαντάμ είχε όπλα μαζικής καταστροφής, οι περισσότεροι είναι Ρεπουμπλικάνοι.

Έτσι, αποδεικνύεται πως η πειθώ του εκάστοτε προέδρου, εξαρτάται από το ποιος ακούει. Ο Μπους είχε μεγαλύτερη επιτυχία στο να πείσει τους συντηρητικούς και τους ανεξάρτητους, από ότι τους προοδευτικούς. Όλες αυτές οι ομάδες άκουγαν τα ίδια πράγματα, αλλά σχημάτιζαν διαφορετική άποψη για τη πραγματικότητα.

Συνεπώς, με βάση τα παραπάνω, η προπαγάνδα αποδεικνύεται λιγότερο επικίνδυνη από ότι νομίζουμε. Ο περισσότερος κόσμος δεν ακούει. Και ακόμη όταν ακούει, η προδιάθεσή του, και η κοσμοθέαση που έχει, καθορίζει το τι ακριβώς θα ακούσει και θα πιστέψει, και άρα μικραίνει το ποσοστό που ξεγελιέται από την εκάστοτε προπαγάνδα.

 

Του Trevor Thrall

The National Interest

http://nationalinterest.org/blog/the-skeptics/ignorance-ideology-the-power-propaganda-5894?page=show

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 22/09/2011 08:53:55

    Επιβεβαιώνει την ατάκα ''αμερικανάκι'';
    Η λέξη ''Έθνος'' μάλλον εκλαμβάνεται στην Αμερική πολύ διαφορετικά απ' ότι σε άλλες χώρες.

  2. βαγγελης θεοδωρουλακης avatar
    βαγγελης θεοδωρουλακης 22/09/2011 11:10:12

    Γενικα στις ΗΠΑ υπαρχει η αισθηση του αποκλεισμου απο τον υπολοιπο κοσμο που σε συνδυασμο με την αισθηση ανωτεροτητας που διακατεχονται, τους κανουν να μην πολυενδιαφερονται για εξω απο το σπιτι τους. Επισης δεν ασχολουνται με την πολιτικη γιατι εχουν μια εντελως διαστρεβλωμενη αποψη για αυτην επειδη μεχρι τωρα απολαμβαναν τους παραπανω παραγοντες και θεωρουσαν οτι δεν την "χρειαζονται". Κατι φυσικα που θυμιζει την Ελλαδα την δεκαετια του 90 και την εποχη των Ολυμπιακων αγωνων...Δεν υπαρχουν "Αμερικανακια", υπαρχουν συνθηκες που εκκολαπτονται "Αμερικανακια"!!!

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ βαγγελης θεοδωρουλακης 22/09/2011 11:15:29

      Ε, ναι, δεν εννοούσα ότι η αδιαφορία είναι στο dna τους...

    • Chris Theocharis avatar
      Chris Theocharis @ βαγγελης θεοδωρουλακης 22/09/2011 11:20:05

      Δε συνάντησα ποτέ αυτό που ονομάζεις "αίσθηση ανωτερότητας", αντίθετα, εξαιρουμένων αυτών που έχουν ανώτατη εκπαίδευση (και δεν εννοώ τα community colleges) όλοι οι υπόλοιποι έχουν ακόμα φοβίες τύπου ΕΣΣΔ. Να μην αναφερθώ στα εξαιρετικά ποσοστά αμερικανών στα καλά πανεπιστήμια συγκριτικά με τους "ξένους" που οι περισσότεροι δεν πληρώνουν μια λόγω υποτροφιών.

      • Chris Theocharis avatar
        Chris Theocharis @ Chris Theocharis 22/09/2011 11:20:43

        παραδρομή... "εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά"

  3. Chris Theocharis avatar
    Chris Theocharis 22/09/2011 11:15:00

    Εδώ ο πρόεδρός τους "αγνοεί" το θέμα της Κύπρου, από τους απόφοιτους λυκείου περιμένουμε να γνωρίζουν που πέφτει η Ευρώπη π.χ.;

    • oups avatar
      oups @ Chris Theocharis 22/09/2011 14:58:14

      μπραβο παιδιά.

  4. βαγγελης θεοδωρουλακης avatar
    βαγγελης θεοδωρουλακης 22/09/2011 16:07:04

    με την αισθηση ανωτερωτητας εννοουσα το κολλημα που εχουν με την λογικη του "NUMBER ONE", που πηγαζει απο την προτεσταντικη ηθικη τους αλλα φυσικα και απο την στρατιωτικη τους παντοδυναμια. Η Αμερικανικη κοινωνια επισης λογω της εμμονης που εχει με την βια ειναι νομοτελειακα καταδικασμενη να ερμηνευει τον κοσμο κατω απο αυτο το μιλιταριστικο πλαισιο

  5. Φαίδων avatar
    Φαίδων 23/09/2011 00:37:11

    Αυθεντικό. Σε τυχαία αναφορά περί Ελλάδας σε συζήτηση παρέας στις ΗΠΑ, πετάγεται ένας νεαρός αμερικάνος (20-25 ετών) και λέει:

    "Κάπου στη Μέση Ανατολή δεν είναι;"

    Πάλι καλά. Αν δεν είχαμε την τύχη κάτι Αριστοτέληδες και Πλάτωνες να είχαν περάσει από ετούτα τα μέρη, τους οποίους ξέρει άπασα η γη, η απορία του θα ήταν:

    "Κάπου στη Αφρική δεν είναι;" (Όπως -λανθασμένα- λέμε κι εμείς όταν ακούμε για χώρες οπως π.χ. το Νεπάλ...)

    Τα σχόλια δικά σας.

  6. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 23/09/2011 07:37:16

    Δεν λέω πολλά τα ελαττώματα και τα προβλήματα της Αμερικής, αλλά δεν μπορεί κάτι καλό θα έχουν και αυτοί. Έτσι για την επαλήθευση του κανόνα, έχει κάποιος να πει και κάτι καλό για 'δαύτους', ιδιαιτέρα ο Παράξενος?

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Agrofylakas 23/09/2011 07:48:30

      Μπερδεύτηκες.
      Εγώ δεν το έγραψα το άρθρο.
      Το απέδωσα-μετέφρασα.
      Αλλά σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα συμπεράσματά του.
      Γνώριζα Αμερικανούς που αγνοούσαν το όνομα του προέδρου τους, και άλλους που θεωρούσαν τον Καναδά πολιτεία των ΗΠΑ!
      Κι αυτοί όλοι ψηφίζουν πλανητάρχη ο οποίος κρίνει (μεταξύ άλλων) τη μοίρα της Ελλάδας.

      • Agrofylakas avatar
        Agrofylakas @ Strange Attractor 23/09/2011 21:01:18

        Αγαπητέ Παράξενε Ελκυστή,

        Ούτε μπερδεύτηκα ούτε σε παρεξήγησα. Μια παρατήρηση έκανα. Ανάρτησες ένα ακόμη άρθρο το οποίο περιγράφει τα δεινά της Αμερικής και όλοι οι σχολιαστές είπαν ‘συμφωνώ και επαυξάνω’. Πράγματι, το άρθρο δεν λέει ψέματα και ούτε διαφωνώ με πολλά από αυτά που υποστηρίζει. Πες μου όμως σε παρακαλώ αν μου διαφεύγει ένα άρθρο το οποίο ανάρτησες (μεταφρασμένο) το οποίο ήταν θετικό για την Αμερική. Όπως είπα, και όπως λέει μετά και ο Νίκος Αργεαδης, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Δεν πρόκειται εγώ να αναλύσω τα θετικά της Αμερικής διότι ούτε με καίει το θέμα ούτε είναι στις προτεραιότητες μου. Δεν μπορώ όμως να μείνω αδιάφορος όταν βλέπω κάτι εντελώς μονόπλευρο. Και πάντοτε ελπίζοντας ότι η κριτική μου θα προσληφθεί σαν χρήσιμη φιλική συμβουλή κάνω το καθήκον μου.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ Agrofylakas 23/09/2011 21:44:16

          Φίλτατε Αγροφύλακα, καλώς ή κακώς η Αμερική είναι η Νο1 υπερδύναμη σε αυτή την ιστορική συγκυρία που ζούμε και αναγκαστικά τη κρίνουμε.
          Έχει πάρα πολλά καλά, τα οποία όλοι τα γνωρίζουμε, αλλά έχει και πολλά κακά, τα οποία αρκετοί Έλληνες, λόγω Χόλιγουντ, ξενομανίας, κόμπλεξ, άγνοιας, τα αγνοούν. Οπότε καλό είναι να τους τα επισημαίνουμε, ειδικά όταν είναι γραμμένα από ξένους (και πολλές φορές από Αμερικανούς).
          Σε προσωπικό επίπεδο υπήρξαν πολλά χρόνια στη παιδική μου ηλικία, που ήμουν κανονικός "Αμερικάνος".
          Οπότε ξέρω πολύ καλά, και τα καλά τους και τα κακά τους.
          Υπάρχουν Αμερικάνοι που ξέρουν πιο πολλά για την ιστορία της Ελλάδας από πολλούς Έλληνες, όπως και υπάρχουν Αμερικάνοι που δεν ξέρουν να βρουν τη χώρα τους σε έναν παγκόσμιο χάρτη.
          Είναι η χώρα των αντιφάσεων. Υπερσυντηρητική και σούπερ προοδευτική ταυτόχρονα.
          Θρησκοληπτική και άθεη συγχρόνως.
          Και πάει λέγοντας.
          Αν δεν τους ξέρει κανείς, τους θαυμάζει άνευ όρων, κι αυτό δεν είναι καλό.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 23/09/2011 11:11:33

    Το μεγάλο πελονέκτημα των Αμερικανών είναι ότι αφήνουν όλους τους άλλους να πιστεύουν ότι είναι "Αμερικανάκια", "χαζοί" κλπ.
    Και επειδή "όλοι" οι Έλληνες ξέρουμε ποιος είναι ο αντιπρόεδρος μας -οι αντιπρόεδροι ήθελα να πώ- είμαστε πιο έξυπνοι;
    Επειδή ξέρουμε που είναι το Καταμντού, είμαστε πιο έξυπνοι;
    Η ίδια λογική επικρατεί με τα παντα σχεδόν. Μαθαίνουμε αποσπασματικά για τα πάντα, αλλά όχι τα πάντα,, καθ' οτι δεν είναι δυνατός να τα ξέρουμε όλα, αν και ξερόλες, και νομίζουμε ότι γνωρίζουμε τα πάντα. Το κύριο χαρακτηριστικό μας ως Ελληνων έιναι η ανικανότητα να χρησιμοποιήσουμε το εσωτερικό δυναμικό μας και στηριζομαστε στα έξω, ΠΑΝΤΟΥ. Από την εκπαίδευση όπου σκοτωνουμε τα Ελληνικά διότι τα Αγγλικά είναι "ανώτερα" μέχρι στις επιστήμες όπου και εκεί εισαγουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ, τις ιδέες, τα προϊόντα κ.α.
    Τέλος, επειδή οι Έλληνες ξέρουμε τα πάντα, κρινουμε και τα πάντα, εξ' ιδίων, βεβαίως-βεβαίως...

    Η ζωή στην Αμερική αίναι κατατμημένη. Σε άλλο "κοσμο" ζουν στις κεντρικές πολιτείες και σε άλλο στις ακτές, όπου συγκεντρώνεται η ελίτ. Ο καθημερινός αγώνας για επιβίωση "απαγορεύει" στους περισσότερους να ασχολούνται με τον έξω κόσμο αλλά και με την ίδια τους τη χώρα. Όσοι δεν έχετε ζήσει στην Αμερική δεν μπορείτε να κατανο΄'ησετε

  8. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 24/09/2011 01:52:39

    ...and vice versa!
    OK, lets move on....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.