#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/04/2011 13:02
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι Ισλανδοί αποφάσισαν να μην πληρώσουν το χρέος τους



Μετά από δημοψήφισμα οι Ισλανδοί αποφάσισαν με πλειοψηφία 58% να μην επιστρέψουν στην Μεγάλη Βρετανία και την Ολλανδία οικονομική στήριξη της τάξεως των 4 δισ. ευρώ που είχε πληρωθεί το 2008 από τις χώρες για να αποζημιωθούν οι επενδυτές της υπό κατάρρευση τράπεζας Landsbanki.

Η Πρωθυπουργός της χώρας Johanna Sigurðardóttir δήλωσε στην κρατική τηλεόραση ότι ο «Ο λαός της Ισλανδίας δεν θα μπορρούσε να κάνει χειρότερη επιλογή». Είναι η δεύτερη φορά που το δημοψήφισμα απορρίπτει συμφωνία αποπληρωμής και η υπόθεση θα πάει σε διεθνές δικαστήριο.

Το 2008 όταν το τραπεζικό σύστημα της Ισλανδίας κατέρρευσε μετά από μια περίοδο δυναμικής επέκτασης στην Ευρώπη, τόσο οι Ισλανδοί αλλά και περί τις 400.000 Βρετανοί και Ολλανδοί έχασαν σημαντικά κεφάλαια των καταθέσεών τους στην τράπεζα Ιcesave, θυγατρικής της ισλανδικής Landsbanki.

Οι κυβερνήσεις της Βρετανίας και της Ολλανδίας αποζημίωσαν για τις απώλειες τους πολίτες τους, απαιτώντας τα χρήματα από την ισλανδική κυβέρνηση. Πέρυσι, η σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση της Ισλανδίας, κατόπιν συνεννόησης με τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, συμφώνησε σε ένα σχέδιο αποπληρωμής του χρέους ύψους 3,8 δισ. ευρώ, σχεδόν το 40% του ισλανδικού ΑΕΠ, το οποίο θα επιβάρυνε τον κάθε φορολογούμενο με 100 ευρώ το μήνα για τα επόμενα 14 χρόνια.

Η συμφωνία είχε εγκρίθεί οριακά από τη Βουλή, αλλά ο πρόεδρος Γκρίμσον αρνήθηκε να την επικυρώσει και παρέπεμψε το θέμα στους ψηφοφόρους, οι οποίοι απάντησαν για πρώτη φορά ότι δεν πληρώνουν σε ποσοστό 93%.

http://www.skai.gr/

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 10/04/2011 13:07:06

    Γουστάρω φάση...Και στα δικά μας.

    • thanasis avatar
      thanasis @ ΝΙΚΟΛΑΣ 10/04/2011 14:01:24

      εμεις μαθαμε να εφησυχαζομαστε στον καναπε
      και δεν αντιδρουμε,συντομα ομως η πλατεια
      ταχιρ θα ελθη και στην ελλαδα και τοτε
      ο φτωχος νοτος θα αντιδρασει

  2. Σταύρος avatar
    Σταύρος 10/04/2011 13:17:26

    Αυτή είναι μονοπύθμενη αλλά και απύθμενη προπαγάνδα κύριοι!

    "...περί τις 400.000 Βρετανοί και Ολλανδοί έχασαν σημαντικά κεφάλαια των καταθέσεών τους... και ...οι κυβερνήσεις της Βρετανίας και της Ολλανδίας αποζημίωσαν για τις απώλειες τους πολίτες τους..."

    Οι πολίτες δεν έχασαν τις καταθέσεις των, παρά οι Τράπεζες!
    Και σίγουρα έπρεπε να αποζημιωθούν. Όπως ακριβώς οι πολίτες δεν μετέχουν των κερδών, των "ευαγών" αυτών Ιδρυμάτων, έτσι δεν θα μετέχουν και στις ζημίες.
    Ειδικά τις τζογαδόρικες!!!
    Όσο για τους ΙΣΛΑΝΔΟΥΣ, ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!!

    Ο sky, καλά το πάει! (ρίμα)

    • thanasis avatar
      thanasis @ Σταύρος 10/04/2011 14:05:22

      εδω ο γεωργακης μαζυ με τον εθελοδουλο παπακωσταντινου
      κανουν οτι τους λενε οι τοκογλυφοι διοτι ειναι πολιτικοι νανοι
      και ανυπαρκτοι, πολυ κατωτεροι των περιστασεων οποτε
      το μονο που τους ενδιαφερει ειναι η πολιτικη τους επιβιωση

    • anonymous avatar
      anonymous @ Σταύρος 10/04/2011 14:12:10

      Εδώ κάνεις λάθος. Απλοί πολίτες της Αγγλίας και της Ολλανδίας έχασαν τα χρήματά τους και όχι τράπεζες.

      Η εν λόγω τράπεζα ήταν ιντερνετική κι έδινε πολύ καλά επιτόκια. Πήγαν λοιπόν εκεί πάρα πολλοί πολίτες των κρατών αυτών. Η τράπεζα χρεοκόπησε κι έχασαν τα χρήματά τους.

      Τώρα ζητάνε από την Ισλανδία να τους καλύψει. Αυτό όμως δε γίνεται. Πολύ απλά δε γίνεται να ευθύνεται ένα κράτος για τα χρέη των επιχειρήσεων που εδρεύουν στο έδαφός του.

      • Σταύρος avatar
        Σταύρος @ anonymous 10/04/2011 15:18:48

        anonymous θα μου επιτρέψεις να πάρω την βοήθεια του ΠιΠι αν διαβάζει.

        Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μια ιντερνετική Τράπεζα δεν διαφέρει από ένα ιντερνετικό Καζίνο ή Λέσχη χαρτοπαιξίας.
        Δεν ξέρω το καθεστώς που διέπει την λειτουργία των αλλά, αν είναι σαν την "τράπεζα στην γωνία" καλά έκανε το Κράτος και εγγυήθηκε.
        ΤΖΟΓΟΣ!!! conoses?
        Στην αντίθετη περίπτωση, τζόγος ήταν και οι Ισλανδοί τίναξαν την banca (Τράπεζα!!!!!) στον αέρα.

        • anonymous avatar
          anonymous @ Σταύρος 10/04/2011 16:44:05

          Εγώ χρησιμοποιώ 2 ιντερνετικές τράπεζες. Η μια είναι θυγατρική 3 κανονικών τραπεζών, η άλλη έχει 13 υποκαταστήματα και για να πιάνει όλο τον κόσμο πελάτες ανοίγει λογαριασμούς μέσω ταχυδρομείου με ταυτοπροσωπία. Δηλ. δε μπορείς να τους ξεγελάσεις με ψεύτικο όνομα. Όταν ανοίξει ο λογαριασμός κάνεις τις συναλλαγές σου μέσω internet banking και ATM.

          Η βασική αρχή λειτουργίας τους είναι απλή. Δεν έχουμε έξοδα υποκαταστημάτων και υπαλλήλων και προσφέρουμε καλύτερους όρους στους πελάτες μας.

          Η συγκεκριμένη ισλανδική τράπεζα είχε φυσική παρουσία στην Ισλανδία, ήταν μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες, αλλά άνοιγε λογαριασμούς μέσω ταχυδρομείου κι εξυπηρετούσε τις βασικές συναλλαγές μέσω ιντερνετ banking.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Σταύρος 10/04/2011 17:12:28

          Τζόγος ήταν, αλλά δεν την τίναξαν οι Ισλανδοί, οι Αμερικάνοι ήταν οι δράστες, με "τηλεχειρισμό". Η τράπεζα με τη θέλησή της είχε γίνει "παράρτημα του Λας Βέγκας". Τι έκαναν οι εποπτικές αρχές; "Κρατούσαν τσίλιες".
          Δες παρακάτω άν θέλεις:
          h**p://www.antinews.gr/2011/04/10/95842/#comment-681310

  3. xriteo avatar
    xriteo 10/04/2011 13:22:21

    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ?τι ειναι αυτο¨?τρωγεται?

  4. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 10/04/2011 13:35:42

    Είναι συνειδητοί και σοβαροί πολίτες, αφού κρίνουν σωστά το κοινό συμφέρον και αποφασίζουν χωρίς να δίνουν σημασία σε άλλους παράγοντες. Μακάρι να το κάνουμε κάποτε και εμείς.

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 10/04/2011 13:35:48

    Σωπατε βρε παιδια... εγινε τετοιο ΘΑΥΜΑ??
    και τωρα τι θα γινουν οι Ισλανδοι? Θα βουτηξουν τα κεφαλια στα αναβραζιντα υδατα???

    ΠΠ

  6. Misha avatar
    Misha 10/04/2011 13:50:49

    Ένας ολόκληρος λαός λέει «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ
    »
    Και τώρα που οι Ισλανδοί είπαν «Δις ιζ πάρτα» στους κλέφτες τραπεζίτες , να υποθέσω πως θα τους χτυπήσει τσουνάμι, θα ξυπνήσουν τα τέρατα του Τόλκιεν που κρύβονται κάτω από τους πίδακες γκάιζερ και θα τρώνε κάθε νύχτα κι από ένα χωριό, και πως σε μια -δυο εβδομαδες δεν θα υπάρχει Ισλανδία;

    Όσο για την χυδαία προαπάγάνδα των Αρομπαμπουΐνων του Σκάει, τι να πει κανείς... λειτουργούν πια ξεκάθαρα ως μαντρόσκυλοι των τραπεζων.
    Αντε με το καλό να τους δούμε και με το κατάλληλο περιλαίμιο...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Misha 10/04/2011 17:52:38

      Μίσα, πρόσεξες ότι οι ιδιωτικές Ισλανδικές τράπεζες τζογάρισαν ως "τοκογλύφοι 2ης τάξης - με δανεικά" το χρήμα των Άγγλων "τοκογλύφων"; Και την "έκατσαν τη βάρκα" επειδή δεν άντεξαν μερικά μεγάλα "μαγαζιά" της Wall Street και κάμποσοι εργολάβοι στη Φλόριντα;
      Είναι σαν ανάποδο "φαινόμενο της πεταλούδας": Χαοτική διαδικασία, όπου πνίγηκε ο "γίγαντας" στα ανοιχτά του Μαχάτταν και το τεράστιο τσουνάμι πέρασε τον Ατλαντικό. Άν και εξασθενημένο, τον χτύπησε το "νάνο" στην Ισλανδία.
      Φυσικά και ο "νάνος" πνίγηκε, ακριβώς επειδή ήταν νάνος και τον σκέπασε το τσουνάμι, έστω και τόσο εξασθενημένο.

  7. Κάποιος avatar
    Κάποιος 10/04/2011 13:52:54

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να "εκδημοκρατιστούν" αυτοί οι βάρβαροι Βίκινγκ.
    Ακου εκεί δεν πληρώνουν.

  8. Ηλίας avatar
    Ηλίας 10/04/2011 13:55:13

    Εκεί δεν υπάρχει..."συνέχεια" του κράτους;;;
    Τι άξεστοι..

  9. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 10/04/2011 14:02:04

    Κάποιες Τράπεζες είχαν επενδύσει και ...έχασαν.
    Αλλά τη χασούρα θα έπρεπε να την πληρώσει ο κάθε Ισλανδός φορολογούμενος με 100 € τον μήνα για 168 μήνες.
    Αποφάσισαν αφενός μεν να δώσουν με δημοψήφισμα € στις Τράπεζες ...3, αφετέρου αν δεν έχαναν και κέρδιζαν οι Τράπεζες θα μοίραζαν τα κέρδη στους πολίτες;
    Μου θυμίζει την εγγύηση του Δημοσίου είτε στην έκδοση ομολογιακού δανείου της Πειραιώς είτε στα δάνεια του Μεγάρου... μπορούν να εγγυηθούν και για μένα;

    ΥΓ

    ...φαντάσου λέει αντί να εγγυόμαστε ... 100 δις για τις Τράπεζες να τις αγοράζαμε, να καίγαμε τα ομόλογα που έχουν στα συρτάρια τους και να τις πουλούσαμε αμέσως μετά για 1 € την καθεμία... πόσο θα ήταν το χρέος... αφού θα είχαμε γλιτώσει 200 δις σε εγγυήσεις και σε ομόλογα...
    Στο εξωτερικό πχ ακόμα και στη Βρετανία κρατικοποίησαν τις Τράπεζες ...εδώ εγγυόμαστε και ομολογιακά δάνεια για άντληση χρημάτων και στην ΕΚΤ για να λειτουργούν και να εξαγοράζουν...εμείς απλά καλύπτουμε τις ...δόσεις αν στραβώσει το θέμα...
    Αλλά υπάρχουν χώρες που κάνουν δημοψήφισμα και χώρες που τα κόμματα και τα ΜΜΕ δανείζονται από τις Τράπεζες με εγγύηση την ....κάλυψη των ζημιών και την ...χρηματοδότηση.

    • Misha avatar
      Misha @ Ο Ιθαγενής 10/04/2011 16:18:35

      28 δις από τη ΝΔ , τον Δεκέμβριο του 2008 και έκτοτε άλλα 116 δις από τον ΓΑΠ στις τράπεζες.

      Να πού πάνε τα λεφτά (110δις ) του μνημονίου, ΝΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, ιδού ποιος εξυπηρετείται από την παραμονή του.

      Εχεις δικιο Ιθαγενή! Γιατί το τρισάθλιο πρασινομπλέ άκρατο κράτος εγγυάται (δλδ στην πραγματικότητα πληρώνει τα φέσια ) τα δάνεια τών ιδιωτικών τραπεζών; Γιατί δεν τις εθνικοποιεί να ξεμπερδεύουμε μια κι έξω;

      Ούτε συνέχεια κράτους υπάρχει , ούτε έχουν καμμία τιμή οι κομματάρχες που δεσμεύονται πως το «κράτος θα τιμήσει την υπογραφή του».

      Μόνο συνέχεια στην εξαπάτση των ελλήνων υπάρχει ...Και η μόνη μπέσα που έχει το ολιγαρχικό καθεστώς που μας κυβερνά, είναι στις δεσμεύσεις του να εξυπηρετεί τις τράπεζες και τους μεγαλοεπιχειρηματίες, κατ εντολή της φασιστικής ΕΕ.

  10. anonymous avatar
    anonymous 10/04/2011 14:07:09

    Δεν κατάλαβα! Δηλ. όταν κατέρρευσε η lehman έπρεπε να καλύψει η Αμερική τα ανοίγματα της lehman; Με τη λογική της Αγγλίας και της Ολλανδίας ναι.
    Ζούμε σε καπιταλιστικό σύστημα και αν κάποιος κάνει μια λάθος επιλογή πρέπει να φέρει τις συνέπειες. Μπορούμε να συζητήσουμε μηχανισμούς προστασίας, να βάλουμε κανόνες να αντιμετωπίσουμε το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργείται να κάνουμε τα πάντα αλλά όλα αυτά επικουρικά και παρηγορητικά. Δηλ. σημαίνει ότι δε θα πάρουν όλα τα χρήματα.

  11. thanasis avatar
    thanasis 10/04/2011 14:07:26

    καιρος να δωσουμε και εμεις αντιμνημονιακο μηνυμα
    στους τοκογλυφους και να αντιδρασουμε πυκνωνοντας
    καθε αντιμνημονιακη φωνη

  12. Orestios avatar
    Orestios 10/04/2011 14:21:16

    Βρε τους κοπρίτες τους Ισλανδούς! Μα να επιλέξουν την βαρβαρότητα?

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Orestios 10/04/2011 14:49:28

      .... και το βουλιαζουμε !

      ΠΠ

      • Orestios avatar
        Orestios @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 10/04/2011 16:27:16

        Αυτό πού το βάζεις?
        Μα να θέλουν να βουλιάξουν?
        Μήπως να τους στέλναμε το GAP να τους βάλει μυαλό?
        Επειδή του περισσεύει.

  13. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/04/2011 15:47:05

    This is Sparta!

    • Orestios avatar
      Orestios @ archaeopteryx 10/04/2011 16:28:38

      Οι Ισλανδοί αναδεικνύονται άξιοι συνεχιστές των Ελλήνων, σε αντίθεση με τον πληθυσμό του χώρου που αποκαλείται Ελλάδα και με κάθε τρόπο προσπαθεί να ξεχάσει την ιστορία του.

  14. EtsiMareSei avatar
    EtsiMareSei 10/04/2011 16:15:00

    Τα βρήκαν "μπαστούνια" απ'οτι φαίνεται οι άγγλοι και ολλανδοί, βλέπουν τώρα οτι δεν είναι όλοι τσιφλίκι τους να τους υπακούουν αδιαμαρτύρητα,ούτε όλα είναι απόρροια των αποφάσεων της ΕΕ στην οποία δεν ανήκουν κιόλας οι ισλανδοί.
    Κάνουν τους καλούς οι κυβερνήσεις τους αποζημιώνοντας τους πολίτες τους (που μπορεί να μη φταίνε και αυτοί σε τίποτα που χασανε τις καταθέσεις τους μεν) αλλά τα ζητάνε απο κάποιους άλλους πολίτες μιας άλλης χώρας που απ'οτι φαίνεται τους θεωρούν "ολίγον" βάρβαρους και εύκολα διαχειρίσιμα θύματα που θα πληρώσουν αδιαμαρτύρητα τον λογαριασμό!
    Και αν δεν αντέξουν τις περικοπές,τα μέτρα που θα χρειαστεί να παρθούν, την ύφεση που θα επακολουθήσει στην ισλανδία θα τους ράψουνε και αυτούς ενα μνημόνιο.
    Σε όλα αυτά που βλέπουν οτι τους ετοιμάζουν, οι ισλανδοί είπαν ένα όχι..
    Εδώ στην χώρα μας πότε είπαμε όχι για τελευταία φορά,θυμάται κανείς?

    • Misha avatar
      Misha @ EtsiMareSei 10/04/2011 16:20:19

      Τάσσος στο Σχέδιο Ανάν
      ΚΑΚ στην ένταξη των Σκοπίων

      • EtsiMareSei avatar
        EtsiMareSei @ Misha 10/04/2011 19:53:15

        +1000
        Βέβαια πέσανε τα παπαγαλάκια μετά να υποβαθμίσουν την κρίση του λαού στο σχέδιο ανάν και της σωστής τακτικής στο θέμα των σκοπίων.
        Μας σπρώξανε μια ώρα αρχύτερα στον γκρεμό ελέω παγκόσμιας κρίσης, φέρανε και μνημόνια να τα υπογράψουμε άρων άρων.
        Να συνετιστούν οι εδώ ιθαγενείς-βάρβαροι της ελλάδας (έτσι μας θεωρούν οι πολιτισμένοι γραφειοκράτες εκτός) ώστε να φαντάζει μακρυνή ανάμνηση η επιλογή του όχι στη ζωή μας..

  15. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 10/04/2011 16:29:15

    Οι Ισλανδοί έχουν 99 % δίκιο να μη θέλουν να πληρώσουν. Αλλά πρόκειται για εντελώς διαφορετική περίπτωση από το Ελληνικό χρέος, δεν είναι καν χρέος.
    Οι Άγγλοι, Ολλανδοί κτλ "επενδυτές" (μάλλον "παίκτες", τζογαδόροι) δεν είχαν καμμιά συναλλαγή με το Ισλανδικό Δημόσιο. Έβαλαν τα λεφτά τους σε ιδιωτικές τράπεζες, επειδή πρόσφεραν εξωφρενικά επιτόκια, σχεδόν μοναδικά στον κόσμο (10 %). Οι τράπεζες αυτές, δεν τα επανεπένδυσαν στην Ισλανδία (που να τα επενδύσουν άλλωστε, στην αλιεία βακαλάου ή στα θερμά λουτρά, σε μια χώρα 300.000 κατοίκων ;), αλλά τα τζογάρισαν σε υποθήκες Αμερικανικών ακινήτων για να "βγούν" οι τρελοί τόκοι. Όταν κατέρευσε η Αμερικανική αγορά ακινήτων το 2008, μαζί με τη Lehmann Bros κατέρρευσαν φυσικά και αυτές οι τράπεζες της Ισλανδίας και τα λεφτά των Άγγλων γίνανε ένα ωραίο Τίποτα, όπως τα άλλα.
    Αντίθετα, οι δανειστές του Ελληνικού Δημοσίου (εγχώριοι και ξένοι, τράπεζες, ασφ. ταμεία ή ιδιώτες), δάνεισαν το Δημόσιο, όχι τράπεζες, αγοράζοντας ομόλογά του. Και τι έκαναν το ρευστό διαχρονικά οι κάθε πολιτικού χρώματος διαχειριστές μας; Το διοχέτευσαν σε επιχειρηματίες της πυρκαιάς, σε άλλους "επιχειρηματίες" που "επανεπένδυσαν" στο Τρινιτάντ εντ Τομπάγκο ή σε πολυτελή σπίτια στο Λονδίνο, σε εθνική συμμετοχή για Κοινοτικά χωματουργικά και δρόμους της συμφοράς, στο "εθνικό project 2004" της κας Γιάννας, σε άλλες εθνικές συμμετοχές για Κοινοτικά Cayenne που τα βάφτιζαν "αγροτικά μηχανήματα", στην "ανάπτυξη" της Πάρνηθας της Πεντέλης και της Μυκόνου με 400άρες μεζονέτες, σε μισθούς των εκλεκτών στις ΔΕΚΟ (για να ακούμε μισθό κλητήρα και να αναφωνούμε περήφανα "ουάου"), σε γερμένα υποβρύχια και στις μίζες τους, και σε πάμπολλα άλλα "αναπτυξιακά" project.
    Στην Ισλανδία τα λεφτά δεν πέρασαν από Δημόσια χέρια και έγιναν όντως μπουχός: Από ιδιώτες στο Τίποτα. Εδώ ναί, υπάρχουν, με ακόμα πιό υλική μορφή από το χρεώγραφο του ομολόγου: Είναι τώρα καλά ασφαλισμένα σε assets της Καραιβικής, είναι πετρωμένα στο μπετόν της Εκάλης και της Μυκόνου ή στα τουβλάκια του Ηambstead, είναι δυνατές μηχανές Porsche, είναι Εθνικές οδοί της συμφοράς, είναι, είναι...
    Ένα δίκιο έχουν μόνον οι Βρετανοί τζογαδόροι της Ισλανδίας : Ιδιωτικές ήταν τράπεζες, αλλά τις επόπτευαν Δημόσιες Ισλανδικές εποπτικές αρχές που έκαναν τα στραβά μάτια στην τρέλα. Αλλά πάλι, μόνον οι Ισλανδοί επόπτες έκαναν τα στραβά μάτια; Εδώ ολόκληρος Alan Greenspann της FED...
    Πολύ φτηνό δίκιο, ασήμαντο, αμελητέο. Επιτέλους άς πληρώσουν ιδιωτικά οι Ισλανδοί επόπτες. Είπαμε, από ιδιώτες σε ιδιώτες έγινε εκεί η "δουλειά".
    'Όσοι πάλι εδώ, μιλούν εύκολα για άρνηση πληρωμής του Ελληνικού χρέους, για "κούρεμα", "κωλόκουρα" κτλ, άς μη ξεχνούν ότι ένα 35 - 40 % του Ελληνικού δημόσιου χρέους το έχουν Ελληνικές τράπεζες και Ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία. Ξέρω ήδη τι θα μας πουν μετά τη "ζημιά": "Ρίχτε τα τώρα, σε Ευρώ ή δραχμές, γιατί πρέπει να κάνουμε recapitalization των Ταμείων σας, άν θέλετε να πάρετε τη σύνταξή σας σε 10 χρόνια". Αλλοιώς, όπως λένε και στσήν ωραίαν Τσύπρον, θα πάρετε "τον μακρόν τον πούλον".
    Άς το πώ σεμνότερα: Πίσω έχει η αχλάδα - και το αγγούρι - τσην ουράν.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Ο Θείος 10/04/2011 16:41:15

      ...και ξαναρωτώ σαν χαζός Ιθαγενής: γιατί να μην κρατικοποιήσω τις 4 μεγαλύτερες Τράπεζες που έχουν στο συρτάρι κοντά στα 100 δις € ομόλογά μου και να τα κάψω;
      Θα γράψω ...ζημιές;
      Είπα πουθενά για κούρεμα άρνηση χρέους ή τίποτα άλλο;
      Γιατί να εγγυώμαι τις δουλειές της Πειραιώς ή του Μεγάρου ...αν εμφανίσουν ζημιές;
      Τις αγοράζω καίω τα ομόλογα του Αι Γιάννη και τις πουλώ για 1 €...κέρδος στα 200 δις χαρτιά θα έχω...
      Γιατί η Εθνική η Πίστεως η EFG η Πειραιώς και τα λοιπά μαγαζάκια είμαι υπεύθυνος για τις ζημιές τους;

      ...επειδή δανείζουν τα κόμματα τα ΜΜΕ και τους ...ατυχήσαντες πολιτευτές;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Ιθαγενής 10/04/2011 16:53:31

        "γιατί να μην κρατικοποιήσω τις 4 μεγαλύτερες Τράπεζες" ;
        Δεν λέω όχι. Το έκανε άλλωστε και ο Γκόπρντον Μπράουν με 2 τράπεζες. Και μετά, έκανε αυτό που είπα για τα Ταμεία: Recapitalization. Τρομπάρησε δημόσιο χρήμα.
        Το ίδιο έκαναν ο Μπούς και μετά ο Ο' Μπάμιας, για ασφαλιστικές και υποθηκάδικα (AIG, Fannie, Fred κτλ). Αντίθετα τις Τράπεζες τις άφησαν να πεθάνουν ή τις πούλησαν (π.χ. την Morgan Stanley στους σαμουράι της Mitshubishi).
        Δεν λέω όχι στην κρατικοποίηση! Δημόσιο, άν έχεις ρευστό, κάντο όπως ο Μπέκαμ (συγγνώμη, ο Μπράουν).
        Έχεις όμως; Χα χα !

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Ιθαγενής 10/04/2011 17:37:04

        Και οι Ιρλανδοί: Κρατικοποίησαν 2 Τράπεζες και τώρα είναι αναγκασμένοι να τις κρατικοποιήσουν και τις υπόλοιπες. ΟΛΕΣ δηλαδή. Μετά από μερικά χρόνια, φυσικά αφού τις εξυγιάνουν, θα τις πουλήσουν σε ιδιώτες και θα βγάλει ΤΟΤΕ το Δημόσιο αξιόλογο κέρδος.
        Μέχρι τότε όμως; Για να αποκτήσουν πάλι επαρκή ίδια κεφάλαια ώστε να είναι αξιόπιστες (κατά Basel ΙΙΙ - πάμε για IV πιά και Tier 2) οι Τράπεζές τους και να λειτουργούν, πρέπει να τις ανακεφαλαιοποιήσουν.
        Και τι κάνουν; Άν και η Ιρλανδία δεν έχει Δημοσιοιοικονομικό έλλειμμα, λόγω της αναγκαστικής κρατικοποίησης δεν μπορεί να δανειστεί από τις αγορές. Tα spread της ¨πέταξαν" όπως τα Ελληνικά. Τι μένει; Προσέφυγε στο Μηχανισμό Διάσωσης της ΕΕ (όπου συμμετέχει και το ΔΝΤ). Αλλά αυτός δανείζει μόνον "από Δημόσιο σε Δημόσιο", όχι σε Τράπεζες. Δανείζονται λοιπόν ως Ιρλανδικό Δημόσιο και δίνουν το χρήμα για να ανακεφαλαιοποιήσουν τις κρατικοποιημένες τράπεζες.

        • Ο Ιθαγενής avatar
          Ο Ιθαγενής @ Ο Θείος 10/04/2011 20:28:37

          Σου διαφεύγει όμως μια παράμετρος, σου έρχονται στο χέρι με την κρατικοποίηση γύρω στα 100 δις € σε ομόλογα που έχουν οι Τράπεζες. Όχι οι εγγυήσεις αλλά τα ομόλογα. Αποσύρεται με μια κίνηση 100 δις χρέος που δεν το πληρώνεις και δεν το ανανεώνεις.Σε καμία άλλη χώρα οι Τράπεζες δεν έχουν συσσωρεύσει 1/3 του χρέους της.
          Δεν μιλάω για Κέινς ή σχολή του Σικάγο ή Ανταμ Σμίθ, ούτε να μείνουν οι Τράπεζες στο Κράτος ...απλά αποσύρεται με ελάχιστο κόστος το 1/3 του χρέους σου ως χώρα...
          Συγχρόνως έχεις πάνω από 11 δις σε διαθέσιμα που ως κράτος τα περιφερείς με καταθέσεις σε κάθε ίδρυμα που έχει ανάγκη και πάνω από 110 δις που έχεις εγγυηθεί για να πάρουν χρήματα. Τα οικονομικά (ως διαχείριση) είναι απλή πρόσθεση και αφαίρεση, οι οικονομολόγοι και οι θεωρίες τους τα μπλέκουν
          Λύσεις υπάρχουν αλλά όχι αν έχεις πολιτικούς υπαλλήλους των Τραπεζών.
          Για τα ασφαλιστικά Ταμεία μια απλή μηχανοργάνωση πελάτη (ασφαλισμένου) προμηθευτή ιατρού σε ένα Ταμείο και έληξε το πρόβλημά τους, με ένα ασφαλιστικό Ταμείο στη χώρα και σύνταξη με βάση τις εισφορές και τον εργασιακό βίο. Εμείς μηχανογραφούμε τον τζόγο όμως ως χώρα έχουμε ευγενή ταμεία και δίνουμε 3 συντάξεις στους δικούς μας...
          Λύσεις υπάρχουν αλλά καλούνται βολεμένοι να τις εφαρμόσουν που θίγονται οι ίδιοι από τις ρυθμίσεις...

          ΥΓ

          Η Βρετανία και οι ΗΠΑ ...κόβουν χρήμα αν και ο Ομπάμα το έφτασε στο τσακ.
          Οι τράπεζες που ανέφερες δεν είχαν χρέος σου (κρατικό) στα συρτάρια αλλά "επενδυτικές" αστοχίες και οι πολιτικοί σε αγρανάπαυση τις έσωσαν καθώς ήταν το επαγγελματικό τους μέλλον.
          Η Ισλανδία δε είναι η ζωντανή απόδειξη ότι η εποχή των κανονιοφόρων έχει τελειώσει ... για όσους λένε ότι θα μας πάρουν νησιά ως ενέχυρο...μόνο αν τα δώσουμε.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Ιθαγενής 10/04/2011 20:49:11

            Ωραία, ας υποθέσουμε καταρχήν ότι γίνεται το κράτος κύριος μέτοχος (50 % - πώς, με αγορά μετοχών), και παίρνει τα ομόλογα του πίσω. Αλλά πρέπει μετά να βάλει ρευστό στη θέση τους, πάλι φτάνουμε λοιπόν σε επανακεφαλαιοποίηση.
            Αλλοιώς ανοίγει μια τρύπα τερατώδης στα κεφάλαια της τράπεζας, όπως ακριβώς άν έχει τερατώδη επενδυτική αστοχία.
            Τα ομόλογα είναι στοιχεία ενεργητικού, αντίστοιχα με μια υποθήκη ακινήτου: Για να τα αποσύρει το κράτος, πρέπει να τα εξοφλήσει πληρώνοντας την τράπεζα με ρευστό ή να τα αντικαταστήσει με άλλο χρεώγραφο, δηλ. με άλλα ομόλογα (στη δεύτερη περίπτωση είναι μορφή αναδιάρθρωσης του παλιού χρέους, με επιμήκυνση - αλλά εδώ υπάρχουν και άλλοι δανειστές και προκύπτει θέμα ισοτιμίας).
            Άν δεν κάνει ούτε το ένα ούτε το άλλο, ρίχνει φέσι στην δανείστρια τράπεζα, όπως ένας που πήρε στεγαστικό δάνειο και δεν το εξυπηρετεί.

          • Ο Ιθαγενής avatar
            Ο Ιθαγενής @ Ο Θείος 11/04/2011 19:56:44

            Ομόλογα στο συρτάρι είναι. Δεν είναι ρευστό.
            Αν πχ απλά τα κάψεις η ενοποιημένη Τράπεζα θα γράψει ζημιές. ΚΑΙ; Την πουλάς για 1 €.
            Βάλε κάτω τα νούμερα να δεις.
            Οικονομικότερα από τις εγγυήσεις μας έρχονται και δια γράφεις το 1/3 του χρέους.
            Απλά δεν γίνεται γιατί είναι υπάλληλοι των Τραπεζών.

  16. manos avatar
    manos 10/04/2011 19:06:25

    Να στείλουμε τον γιωργάκη να τους επαναφέρει στην τάξη.

  17. A.M. avatar
    A.M. 10/04/2011 20:43:59

    Αυτά συμβαίνουν σε χώρες όπου οι πολίτες έχουν σε πρώτη προτεραιότητα το συνολικό κοινωνικό καλό καί συμφέρον και σε δεύτερη το άμεσο προσωπικό συμφέρον.
    Και ως αποτέλεσμα αυτής της στάσης εξυπηρετείται και το προσωπικό συμφέρον έστω και όχι άμεσα.

    Αυτό όμως προϋποθέτει μια παιδεία, μια πολιτική κουλτούρα και μια ευρεία αντίληψη σχετικά με το τί είναι το γενικότερα κοινωνικό καλό και συμφέρον και μια κατανόηση του ΓΙΑΤΊ επιβάλλεται το συνολικό κοινωνικό καλό και συμφέρον να βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα και πάνω απ το άμεσο προσωπικό συμφέρον.

    Αυτή η παιδεία, αυτή η κουλτούρα και αυτή η κατανόηση λείπουν απ τους Έλληνες.
    Δυστυχώς.

    Και το βλέπει αυτό κάποιος κάθε μέρα γύρω του, στο λεωφορείο, στο πανεπιστήμιο, στο σχολείο, στο νοσοκομείο, στον δρόμο, στις δημόσιες υπηρεσίες... παντού.
    Ως άνθρωποι είμαστε ή μάλλον καταταντήσαμε τις τελευταίες δεκαετίες να είμαστε παρτάκηδες.
    Μας κατάντησαν - και το δεχτήκαμε - μονάδες που η κάθε μιά ψάχνει πως να βολέψει αποκλειστικά και μόνον την πάρτη της και οι υπόλοιποι .. δεν πά να..

    Και κατά συνέπεια εύκολα χειριζόμενοι!
    Γιατί 10 εκατομμύρια μονάδες που η κάθε μια ενδιαφέρεται μόνον να βολέψει την πάρτη της και αδιαφορεί για τις άλλες τις κάνεις εύκολα ότι θέλεις.

    ΈΝΑΝ λαό δέκα εκατομμυρίων που ενδιαφέρεται για το καλό του μαζικά, ενωμένος και δυναμικός δεν μπορεί κανένας να τον καταβάλλει με τίποτε.

    Γιατί για παράδειγμα αν όχι 10 αλλά 7 εκατομμύρια κόσμος ζήταγε δημοψήφισμα για το μνημόνιο ποιά κυβέρνηση θα μπορούσε να το αρνηθεί και κυρίως πώς θα μπορούσε να το αρνηθεί;
    Όταν όμως φωνάζουν για δημοψήφισμα «μια μικρή μερίδα εθνικιστών και περιθωριακών» ε τότε όλοι τους γράφουν κανονικά.

    Είθε κάποτε να φτάσουμε να γίνουμε και εμείς μια κοινωνία σαν την Ισλανδική.
    Θα αργήσουμε βέβαια εκτός και αν στριμώξουν τόσο άγρια οι καταστάσεις που να μας αναγκάσουν να αντιδράσουμε ως λαός και όχι ως παρτάκηδες.

    Εύγε στους Ισλανδούς!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.