Νότια Κορέα:  συνεχίζονται οι έρευνες στο σημείο του ναυαγίου
17/04/2014 13:54
Του Μάρκο Πόλο
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νότια Κορέα: συνεχίζονται οι έρευνες στο σημείο του ναυαγίου

Με 287 αγνοούμενους, στην πλειοψηφία τους μαθητές, η οργή και ο θρήνος δεν έχουν τελειωμό – Οι οικογένειες των αγνοουμένων κατηγορούν τον πλοίαρχο και το πλήρωμα ότι έδωσαν λάθος οδηγίες στους επιβάτες με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να εγκλωβιστούν στο εσωτερικό του πλοίου

Συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα οι αγωνιώδεις προσπάθειες των σωστικών συνεργείων να εντοπίσουν ζωντανούς ή νεκρούς τους αγνοούμενους επιβάτες του πλοίου Sewol που βούλιαξε την Τετάρτη το πρωί, περίπου 20 χιλιόμετρα από το παραθεριστικό νησί Τζετζού στο νότο της νότιας Κορέας. Περισσότερο από 24 ώρες μετά, τουλάχιστον 287 επιβάτες στο μοιραίο πλοίο, στην πλειοψηφία τους μαθητές λυκείου, αγνοούνται. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη καθώς ο καιρός σήμερα είναι κακός, η ορατότητα πολύ χαμηλή και τα νερά έχουν μετατραπεί σε λάσπη στο σημείο του ναυαγίου. Παρόλα αυτά, οι σωστικές προσπάθειες συνεχίζονται με τη συμμετοχή 500 δυτών, 169 πλοίων και 29 αεροσκαφών.

Οι ελπίδες, όμως, εξανεμίζονται ώρα με την ώρα για τους καταρρακωμένους συγγενείς των επιβατών, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στην περιοχή περιμένοντας κάτι νεότερο, πέραν από τον αρχικό απολογισμό των εννιά νεκρών. Οι συγγενείς υποστηρίζουν ότι κάτι περίεργο συνέβη με τον καπετάνιο του πλοίου αλλά και ότι το πλήρωμα δεν έδωσε τις σωστές οδηγίες στους επιβαίνοντες με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να εγκλωβιστούν μέσα στο πλοίο. Συγκεκριμένα, εντείνεται η φιλολογία ότι το πλοίο είχε εξέλθει κάπως της συνηθισμένης του πορείας όταν συνέβη το δυστύχημα.

Μέχρι στιγμής, δεν είναι σαφές τι έγινε. Οι επιζώντες αναφέρουν ένα μεγάλο θόρυβο και ότι μετά από αυτό άρχισε να τρέμει το πλοίο και να παίρνει κλίση με πολύ γρήγορο ρυθμό με αποτέλεσμα τελικά να βυθιστεί μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες. Μέχρι στιγμής, δεν είναι σαφή τα αίτια του δυστυχήματος, αν και εκτιμάται ότι «χτύπησε σε κάποιο υποθαλάσσιο εμπόδιο». Ο πλοίαρχος, ο οποίος διασώθηκε, ανακρίνεται χωρίς , μέχρι στιγμής τουλάχιστον, να έχει προκύψει κάτι σημαντικό.

Συγγενείς των μαθητών, επικαλούμενοι και μηνύματα που έλαβαν στα κινητά τους τηλέφωνα από τα μέχρι στιγμής αγνοούμενα παιδιά τους τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα, υποστηρίζουν ότι αναφέρεται ότι αφού πέρασαν περίπου 40 λεπτά που κανείς δεν ενημέρωσε τους επιβάτες τι πρέπει να κάνουν, στη συνέχεια τους κάλεσαν να μην μετακινούνται, προκειμένου να μην ενταθεί το πρόβλημα της κλίσης που είχε αρχίσει να παίρνει το πλοίο, με αποτέλεσμα πολλοί να παραμείνουν στο εσωτερικό του πλοίου. Γονιός επικαλείται τα μηνύματα που του έστειλε η αγνοούμενη κόρη του υποστηρίζοντας ότι στο τελευταίο του περιγράφει ότι έχει αποκλειστεί σε έναν από τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου όπου επικρατεί πανδαιμόνιο και δεν μπορεί κανείς να κουνηθεί λόγω του πλήθους, και ότι πλέον δεν λειτουργεί και το ηλεκτρικό ρεύμα του πλοίου.

Αρκετοί από τους επιζώντες υποστήριξαν ότι ουσιαστικά παράκουσαν τις οδηγίες του πληρώματος και όταν φόρεσαν τα σωσίβια προσπάθησαν να βγουν έξω από το πλοίο και να πηδήξουν στη θάλασσα από όπου τους περισυνέλλεξαν παραπλέοντα πλοία. Πληροφορίες που διαρρέονται από πηγές κοντά στα σωστικά συνεργεία τόνιζαν ότι πρακτικά είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί ζωντανός κάποιους από τους αγνοούμενους επιβάτες και ότι πλέον η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να παραδοθούν στις οικογένειες οι σοροί των δικών τους ανθρώπων. Όπως εξελίσσονται οι έρευνες φαίνεται ότι το ναυάγιο της Τετάρτης είναι η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία που ζει η Νότια Κορέα από τη δεκαετία του ’70.

Πηγές: bbc, reuters, the guardian, ria novosti, cbc

ΣΧΟΛΙΑ

  1. η Dimi avatar
    η Dimi 17/04/2014 14:35:28

    CNN Έκτακτα Νέα: συγκλονιστικές καινούργιες εικόνες που φέρεται να βιντεοσκοπήθηκαν από κινητό τηλέφωνο μέσα στο ferry την ώρα που αυτό βυθιζόταν (είχε προορισμό αναψυχής «τη Χαβάη» της Νότιας Κορέας). Το CNN δεν μπορεί να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα του συγκεκριμένου βίντεο του οποίου η σήμανση ημερομηνίας πάντως, δείχνει «16η Απριλίου». http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/04/16/lv-south-korea-inside-sinking-ferry.cnn.html

  2. FALCON avatar
    FALCON 17/04/2014 22:20:27

    Το Κορεάτικο πρακτορείο ειδήσεων Glopal post μετέδωσε ότι δεν δόθηκαν οδηγίες στους επιβάτες γιατί ο καπετάνιος την έκανε πρώτος από το πλοίο . Το πλοίο σύμφωνα με το σύστημα AIS ταξίδευε με 18 μίλια και ξαφνικά η ταχύτητα έπεσε στα 6 μίλια ενώ το πλοίο έκανε στροφή 90 μοιρών , ακινητοποιήθηκε και άρχισε να βάζει νερά με όλα τα συνακόλουθα. Τελευταία πολλοί καπεταναίοι την κάνουν πρώτοι από πλοίο που βυθίζεται.

  3. η Dimi avatar
    η Dimi 18/04/2014 09:08:54

    Και καθώς η οργή φουντώνει, η εισαγγελική αρχή λέει ότι ο καπετάνιος δεν ήταν στο πηδάλιο*, όταν το Νοτιοκορεάτικο επιβατικό φέρυ βυθίστηκε http://edition.cnn.com/2014/04/17/world/asia/south-korea-ship-sinking/index.html Όλοι πλέον μιλούν για τον «Τιτανικό της Νότιας Κορέας». Νήσος Jeju: η γνωστή ως «η Χαβάη» της Ν. Κορέας, είναι ένας δημοφιλής, ηφαιστειακός προορισμός διακοπών, με περισσότερα από 10 εκατομμύρια επισκέπτες το 2013.
    Νήσος Jeju: ένα από τα Νέα 7 Θαύματα της Φύσης. http://edition.cnn.com/2014/04/16/travel/jeju-island-introduction/index.html?iid=article_sidebar *ας ελπίσουμε ότι δεν πρόκειται για εγκληματική αμέλεια του καπετάνιου όμοια με εκείνη που προκάλεσε τη τραγωδία Costa Concordia (13/1/2012) στο λιμάνι Isola del Giglio, της Τοσκάνης και κόστισε τη ζωή 32 ατόμων http://bit.ly/1leCgkF (credit: wikimedia.org).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.