#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/08/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Με…λοταρία η αγορά αυτοκινήτου στο Πεκίνο



Τι θα συνέβαινε αν στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη, την Κίνα, κάθε κάτοικός της πραγματοποιούσε το όνειρό του να αποκτήσει το δικό του αυτοκίνητο;

Για τους σταυροφόρους της πράσινης επανάστασης σίγουρα θα ήταν ένα από τα εφιαλτικότερα σενάρια για το μέλλον της Γης. Κάθε φορά που θα μάρσαρε ένα αυτοκίνητο θα… έβηχε ολόκληρος ο πλανήτης, καθώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα χτυπούσαν κόκκινο…

Στο Πεκίνο των 20 εκατομμυρίων ψυχών, όπου μέχρι πριν από δύο δεκαετίες η πλειοψηφία των κατοίκων του κυκλοφορούσε με ποδήλατο, υπάρχουν πλέον περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρημένη ατμόσφαιρα και το κυκλοφοριακό χάος.

Η κυβέρνηση ήδη από το 2011 εφαρμόζει ένα πιλοτικό σχήμα στην κινεζική πρωτεύουσα, προκειμένου να περιορίσει τον αριθμό των νέων αυτοκινήτων που βγαίνουν στους δρόμους. Κάθε μήνα κληρώνει 20.000 πινακίδες και τα ονόματα των χαμένων περνούν αυτόματα στην κλήρωση του επόμενου μήνα. Οι κληρωθέντες, από την άλλη, αποκτώντας πινακίδες μπορούν πλέον να προβούν στην αγορά του πρώτου τους αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την «Daily Telegraph», την περασμένη Κυριακή ο αριθμός των ατόμων στη λίστα αναμονής ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο άτομα. Κάποιοι απελπίζονται και αναζητούν πλάγιες οδούς, ενώ κάποιοι άλλοι, μέχρι να έρθει η σειρά τους, έχουν «ροκανίσει» τα χρήματα τα οποία είχαν μαζέψει για το πρώτο τους αυτοκίνητο. Οι λιγότερο τυχεροί μπορεί να χρειασθεί να περιμένουν ακόμη και δύο χρόνια, καθώς η πιθανότητα να κληρωθεί κάποιος είναι μία στις 53.

Εναλλακτικά, κάποιοι αγοράζουν πινακίδες της γειτονικής Χεμπέι, που τους επιτρέπουν να κυκλοφορούν στο Πεκίνο 20:00- 07:00 και ελεύθερα το Σαββατοκύριακο, ή νοικιάζουν πινακίδες από καταστήματα ενοικίασης αυτοκινήτων καταβάλλοντας 3.000 γουάν το μήνα. Για τους Κινέζους κροίσους τα πράγματα είναι ευκολότερα, καθώς μπορούν να αγοράσουν μια πινακίδα στη μαύρη αγορά, καταβάλλοντας 150.000 γουάν (κάπου 19.000 ευρώ).

Σταδιακά και οι άλλες κινεζικές μητροπόλεις εξαναγκάζονται να επιβάλουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των νέων αυτοκινήτων, τόσο λόγω των προβλημάτων στην κυκλοφορία όσο και εξαιτίας της μόλυνσης της ατμόσφαιρας.

Στην Σαγκάη το κόστος για να αποκτήσει κάποιος πινακίδες ανέρχεται σχεδόν 10.000 ευρώ, ενώ στη Γκουανγκζού μόλις τέθηκε σε εφαρμογή το σύστημα της λοταρίας των πινακίδων, που η πολιτεία θεωρεί ιδιαίτερα επιτυχημένο.

(Από το ΕΤ)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Chris Theocharis avatar
    Chris Theocharis 29/08/2012 07:48:20

    Η πρακτική αυτή δεν είναι καινούρια, μετράει τουλάχιστον 6 χρόνια -όσο ζω στην Κίνα-.
    Για πόλεις σαν τη Σαγκάη (21εκ.), το Πεκίνο (18εκ.) ή και την Τσονγκ-Τσινγκ (σύντομα 100εκ.! η ευρύτερη περιοχή) είναι λογικό να μπαίνουν περιορισμοί προκειμένου, από τη μία να μην επιβαρυνθεί κι άλλο το περιβάλλον, και από την άλλη να φρενάρει η καταναλωτική μανία των μεσοαστών κινέζων με εισοδήματα που ξεπερνάνε πλέον κατά πολύ τα αντίστοιχα της ελληνικής μέσης τάξης του 2009.
    Μια παράμετρος που δεν αναφέρεται είναι και αυτή της φορολογίας. Γενικά η φορολογία επιβάλλεται στην αγορά (δεν υπάρχουν π.χ. τέλη κυκλοφορίας όπως τα γνωρίζουμε).
    Η αγορά πινακίδων από γειτονικές επαρχίες είναι μία λύση που ουσιαστικά ωφελεί μόνο εκείνους που ζούνε εκεί και χρειάζεται να ταξιδεύουν οδικώς, ωστόσο εκτός από το ωράριο κυκλοφορίας που επιβάλλεται δεν μπορεί κάποιος με τέτοιες πινακίδες να χρησιμοποιεί τις υπερυψωμένες οδούς ταχείας κυκλοφορίας ή άλλες διευκολύνσεις με αποτέλεσμα η οδήγηση να είναι σκέτη "κόλαση".
    Τα ποσά ποικίλουν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση και αν κάποιος θέλει να πάρει φτηνά (όπως πήρα εγώ με μόνο 500 ευρώ) μπορεί, αρκεί να μην είναι προληπτικός! Αριθμοί όπως το 4 (ο ήχος του ακούγεται σαν την λέξη "θάνατος" αν και διαφορετικός χαρακτήρας), το 5 (αρνητική έννοια), το 7 (φάντασμα) ακόμα και το 6 για τους καντονέζους, ρίχνουν την τιμή ενώ αριθμοί όπως το 8 και το 9 που έχουν να κάνουν με πλούτο και τύχη την ανεβάζουν κατακόρυφα.
    Η πινακίδα μου (κάτι σαν ΧΧ 44444) ήταν σε αχρηστία από την εφαρμογή του σύστήματος και εννοείται πως δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά.
    Αν κάποιος θέλει να πάρει πινακίδα του τύπου ΧΥΖ 88888 θα πληρώσει από ένα έως και πέντε εκατομύρια RMB χωρίς υπερβολή! Γι' αυτό και τέτοιες πινακίδες βρίσκει κανείς σε Ferrari κλπ.
    Για να ολοκληρώσω, τα περι μαύρης αγοράς δεν ισχύουν, από τη στιγμή που το σύστημα είναι στην ουσία μια δημοπρασία με "τυχερό" εκείνον που θα "χτυπήσει" τα καλύτερα νούμερα.

  2. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 29/08/2012 12:45:21

    Η απορία μου είναι που θα τα παρκάρουν...
    Ότι θα υπάρχει μονίμως μποτιλιάρισμα, είναι πέραν πάσης αμφιβολίας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.