#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/06/2011 07:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μερκελισμός = λαϊκισμός!



Η Angela Merkel, αυτή η πρώην ιέρεια της πυρηνικής ενέργειας, ανακάλυψε έναν νέο ρόλο. Μεταμορφώθηκε ξαφνικά από φίλη του πυρηνικού λόμπυ, σε μια ηγέτιδα με μια εμμονή: Να εξασφαλίσει την έξοδο της Γερμανίας από την ατομική ενέργεια, και να την αντικαταστήσει με ηλιακά πάνελ σε κάθε ταράτσα, και ανεμογεννήτριες σε κάθε ανάχωμα.

Την Merkel μπορεί κανείς να τη κατηγορήσει για πολλά πράγματα, όπως για παράδειγμα ότι αλλάζει τις θέσεις της ανάλογα με το που φυσά ο πολιτικός άνεμος. Οι περισσότεροι Γερμανοί όμως, θέλουν μια απομάκρυνση από την πυρηνική ενέργεια, οπότε ξαφνικά, το ίδιο θέλει και η καγκελάριος! Τελεία και παύλα.

Ίσως όμως η αλήθεια να είναι πολύ πιο απλή. Ίσως η Merkel να αναγνώρισε τελικά, ότι η Γερμανία δεν μπορεί να συνεχίσει πυρηνικά. Για αυτό και έκανε πλήρη μεταστροφή. Μια μεταστροφή που ταιριάζει απόλυτα με τη θέληση του λαού της. Τι ωραία σύμπτωση!

Ως ένα βαθμό, αυτή της η απόφαση ταιριάζει με το στυλ της ηγεσίας της, το οποίο ας το πούμε: «Μερκελισμό». Η πολιτική του Μερκελισμού βασίζεται σε δυο αρχές: Η πρώτη είναι ότι αν κάτι το θέλει ο λαός, τότε είναι σωστό. Η δεύτερη αρχή είναι ότι αν κάτι είναι χρήσιμο για τον λαό, τότε είναι χρήσιμο και για την καγκελάριο.

Στον Μερκελισμό, οι πολιτικές αποφασίζονται μακρόπνοα. Δηλαδή με τις επόμενες εκλογές στο μυαλό! Μετά την καταστροφή της Fukushima, η καγκελάριος είχε δυο επιλογές: Είτε να αποφάσιζε τη σταδιακή κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας, και να είχε να αντιμετωπίσει τους υπέρμαχους της μέσα στο ίδιο της το κόμμα, ή να επιμείνει στην απόφαση της του 2010, και να επεκτείνει τη λειτουργία των πυρηνικών μονάδων, κόντρα στη θέληση της πλειοψηφίας του γερμανικού λαού.

Στο φινάλε, η Merkel επέλεξε το μη χείρον βέλτιστον. Ακόμη κι αν εκνεύρισε το κόμμα της, στο μυαλό της έκανε το σωστό. Ήταν η μόνη επιλογή που είχε, αν ήθελε να παραμείνει στην εξουσία. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή θα οδηγούσε σε διαφωνίες διαρκείας, και στο τέλος αυτή θα έχανε. Τώρα όμως έχει μια ευκαιρία να κερδίσει τη συμπάθεια των ψηφοφόρων, που θα πιστέψουν ότι τελικά δεν τα πάει και άσχημα.

Μετά τη περίπτωση της Ιαπωνίας, ξεκαθαρίστηκε ότι η πυρηνική τεχνολογία είναι ανεξέλεγκτη. Σαν ιδέα είναι καλή, και υποτίθεται ότι θα βελτίωνε τη ζωή μας. Το όνειρο όμως ξέφτισε. Τα πυρηνικά εργοστάσια σκότωσαν ανθρώπους στην ΕΣΣΔ και στην Ιαπωνία. Εδώ στη Γερμανία, μας λένε ότι τα δικά μας εργοστάσια είναι ασφαλή. Κανένας όμως δεν μπορεί να το εγγυηθεί. Για αυτό, η μόνη σωστή λύση είναι να διακοπεί η λειτουργία τους.

Η Γερμανία μπορεί να γίνει το μοντέλο της καθαρής, και πολιτικά ορθής ενέργειας. Αφού οι μηχανικοί της μπόρεσαν και κατασκεύασαν πυρηνικά εργοστάσια αιχμής, μπορούν κάλλιστα να κατασκευάσουν και να εξάγουν ακόμη καλύτερες ανεμογεννήτριες, ηλιακά πάρκα, κλπ. θα είναι κάτι σαν μια δεύτερη βιομηχανική επανάσταση.

Ο Μερκελισμός όμως, αποφεύγει τα ψιλά γράμματα. Προτιμά τις μεγάλες λύσεις. Έτσι και με την πυρηνική διακοπή. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, τα οποία όμως κανείς δεν αναφέρει. Κατ αρχάς, θα ακριβύνει το ρεύμα. Οι ολιγοπωλιακές επιχειρήσεις ενέργειας της χώρας θα θελήσουν να βρουν τα απαραίτητα χρήματα για να επενδύσουν στη νέα τεχνολογία, από τους καταναλωτές και από το κράτος. Κανένας στη κυβέρνηση δεν συζητά για το πόσο θα κοστίσει όλη αυτή η ιστορία.

Θα πρέπει επίσης να αναλογιστούμε τι σημαίνουν όλα αυτά για το φυσικό τοπίο. Αν κτισθούν πάρκα με ανεμογεννήτριες, και εργοστάσια, η χώρα θα ασχημύνει.  Και παρά τα όσα λένε οι Πράσινοι, ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας: Κανένας δεν θέλει να δει ανεμογεννήτριες και κολώνες ρεύματος μπροστά στο σπίτι του.

Η κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας σημαίνει έμφαση στο φυσικό αέριο, στο πετρέλαιο, και στο κάρβουνο. Αυτό χαροποιεί τους Ρώσους, που χάρη στον Gerhard Schröder και τον αγωγό  Nord Stream, θα αυξήσουν τις δουλειές τους με τους Γερμανούς.

Τα εργοστάσια ενέργειας που θα λειτουργούν με φυσικό αέριο, θα είναι τα βασικά μέσα παραγωγής ενέργειας για τα επόμενα εκατό χρόνια. Όλα αυτά θα γίνουν δυνατά χάρη στον αγωγό  Nord Stream, στο Δ.Σ του οποίου συμμετέχει σήμερα και ο πρώην καγκελάριος Schröder, που τόσο τον προώθησε όσο ήταν στην εξουσία. Παράλληλα, θα συνεχίσουν να λειτουργούν και τα εργοστάσια που χρησιμοποιούν ως καύσιμη ύλη το κάρβουνο, προκαλώντας μεγάλες εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα. Αλλά ποιος νοιάζεται για τα ψιλά γράμματα;

Μακροπρόθεσμα, η αντιατομική στάση έχει πιο πολλά πλεονεκτήματα, παρά μειονεκτήματα για την Merkel. Της επιτρέπει να κλέψει ψηφοφόρους από τους Πράσινους και από τους Σοσιαλδημοκράτες. Ποιος το περίμενε;

Στη καγκελάριο δεν έχει σημασία με ποιον θα συγκυβερνήσουν οι Χριστιανοδημοκράτες στο μέλλον. Μπορεί με τους Πράσινους, μπορεί με οποιονδήποτε. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι αποκλειστικά το να παραμείνει καγκελάριος πάση θυσία.

S.A.-Der Spiegel

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/06/2011 08:44:03

    Φαίνεται ότι οι πολιτικοί τους είναι σαν τους δικούς μας. Χαμαιλέοντες. Την Μέρκελ την έχουν κράξει στο θέμα ο Κολ, ο Σμιτ, φυσικά η ΕΟΝ και η RWE και ένα σκασμό τεχνικοί και επιστήμονες. Δηλαδή, ΟΚ να μην θέλουν πυρηνικά, αλλά αυτό σημαίνει φουλ κάρβουνο (και οι Γερμανοί καταναλώνουν πο-σό-τη-τες, πάνω από το 1/3 ΟΛΗΣ της Ευρώπης) ή φουλ ρώσικο αέριο. Δεν θα τους φτάνει. Υποκατάσταση συμβατικών μονάδων από ΑΠΕ, είναι, απλά, τεχνικά και οικονομικά, ανέφικτη.

    Αυτό που έπαθαν οι Γερμανοί είναι ότι πιάστηκαν στην Πράσινη Οικο-παγίδα που έστησαν για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, προκειμένου να προσεταιριστούν πολιτικά όλα τα φρούτα στυλ Μπιρμπίλη και να δώσουν έναν οικολογικό μανδύα σε μαζικές, επεναλαμβανόμενες και ...αέναες εξαγωγές ανεμογεννητριών, πάνελ, συστημάτων ελέγχου, καλωδίων και γενικά "τεχνολογικών" προϊόντων τους (και πυρηνικών Siemens-Areva).

    ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ πολιτικά και προπαγανδιστικά κατασκευάσματα είναι η υπερβολή του φαινομένου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής. Δικές τους είναι οι ΜΚΟ που τα παπαγαλίζουν. Δικιά τους η μέθοδος της υποβοήθησης στην εξουσία όλων των πράσινων παπαγάλων από Gore-Ομπάμα μέχρι ΓΑΠ και Gillard (στην Αυστραλία). Γερμανοί κάνουν λόμπυινγκ για φόρο άνθρακα στους Αυστραλούς. Γερμανοί μέσω οικωλογικών μηχανισμών. Δικό τους το Νόμπελ που το μοιράζουν σε ξυπόλητους (φτάνει να είναι Πράσινοι). Δικό τους το Ρίο. Δικιά τους η WWF.

    Όπως πρώτο είπε το Spiegel (δικός του είναι ο όρος οικο-παγίδα) η Φουκουσίμα τους τα χάλασε. Πίσω απί την Πράσινη Απάτη είναι τα πυρηνικά. Εγώ δεν είμαι κατα των πυρηνικών. Αλλά οι περισσότεροι είναι, και τους πρασίνισαν για να τα αποδεχτούν. Τώρα, καθήστε στο Πράσινο Αγγούρι και τον φόρο υποτέλειας άνθρακα που φτιάξατε για τους εκβιάζετε τους υπόλοιπους. Η φυσική και η αριθμητική είναι η ίδια και στην Γερμανία και στην Ελλάδα.

    Πράσινη Απάτη made in βαθύ-κράτος-Germany, αλλά το έξυπνο πουλί από την Φουκουσίμα πιάνεται. Το μόνο που μπορώ να σας αναφέρω είναι ότι έχουν ξεσκεπαστει και σε Αμερική και σε Καναδά. Στην Αγγλία οχι ακόμα. Την Αγγλία την έχουν αγοράσει, και έχουν και την βασιλική οικογένεια (και ΟΛΕΣ τις βασιλικές οικογένειες) μαζί τους. Λαδώνοντας α λα γερμανικά.

  2. Δώρα Γκανούλη avatar
    Δώρα Γκανούλη 02/06/2011 09:19:14

    Όταν η ήττα βρίσκεται προ των πυλών, μερικοί πολιτικοί αγωνίζονται για την υστεροφημία τους μέσω γενναίων αποφάσεων και άλλοι προτιμούν τον εξευτελισμό μέσω άκρατου λαϊκισμού.
    Η Angela Merkel προτίμησε τη δεύτερη επιλογή.....

  3. ThW avatar
    ThW 02/06/2011 10:04:52

    Τι κανει ενας ηγετης για την ψηφο!!!! Οι Ελληνες πολιτικοί είχαν το δημόσιο, η Μερκελ τη καταργηση των πυρηνικών. Τα αποτελεσματα τα δικα μας τα βλέπουμε. Ο γερμανικος λαος δεν θα αργησει να καταλαβει την ανοησια του, (στο λογ/μο). -Τουλαχιστον δεν θα μεινουν ανεργοι (επιστημονες/εργατες) αφου οι Κινα τους ζηταει για τα 27 υπο κατασκ., 50 στο προγραμ,110 προτειν.στο μελλον.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ThW 02/06/2011 10:07:29

      μα δεν είναι εντελώς παλαβό;;;

      • ThW avatar
        ThW @ archaeopteryx 02/06/2011 10:20:48

        Πάντως δεν πρόλαβαν καλα- καλα οι Γερμανοι να κανουν την ανακοίνωση, τα δικά μας "φρουτα" ξεκινησαν τις εκδηλωσεις/τρομοανακοινωσεις. Global warming, αλλα εγω (Β.Ελλαδα) το παπλωμα το ανεχομαι ακομα, 2/6/2011!!!!!

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 02/06/2011 10:27:52

    «Παίζουμε με την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και η έκβαση είναι αβέβαιη. Φαίνεται πως στη Γερμανία θέλουμε ένα μέλλον χωρίς ομίλους διεθνούς εμβέλειας στον τομέα της ενέργειας. Αλλες χώρες αποδεικνύουν ότι μπορούμε να προσεγγίσουμε αυτό το θέμα περισσότερο ήρεμα και με πιο ρεαλιστικό τρόπο».

    ΓΙΟΥΡΓΚΕΝ ΓΚΡΟΣΜΑΝ,

    Ο επικεφαλής της RWE επικρίνει την εγκατάλειψη της πυρηνικής ενέργειας

    (από την σημερινή Ναυτεμπορική)

    Λέω και δεν βαριέμαι να λέω: 100.000 αιολικά, και 100.000 φωτοβολταϊκά, ΔΕΝ μπορούν να υποκαταστήσουν ούτε μία συμβατική μονάδα λιγνίτη, κάρβουνου ή πυρηνική. Εκτός εάν πάμε πίσω στα 1900. Ωραία ήταν, δεν λέω... Στα χωριά με τα λυχνάρια.

  5. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 02/06/2011 12:34:42

    Η Μέρκελ είναι ο Καραμανλής Β' της Γερμανίας: Κυττά μόνον δημοσκοπήσεις.
    Η στροφή για τα πυρηνικά έγινε απότομα, όταν διαπίστωσε ότι μαθηματικά - εκλογικά - δημοσκοπικά δεν έχει εναλλακτική λύση, παρά μόνον κυβέρνηση συνασπισμού με τους Πράσινους.
    Έπαιξε ρόλο και η αυτοεξαφάνιση του πιθανού υποψήφιου δελφίνου της Γκούτενμπεργκ, με την υπόθεση λογοκλοπής. Στήριγμά της εσωκομματικό είναι τώρα η φράξια του CDU που προωθεί ως διάδοχο τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ρέττγκεν (στην οποία ανήκει και ο Σόιμπλε). Οι "μέντορές" τους είναι οι παλαίμαχοι εξέχοντες Χριστιανοδημοκράτες πολιτικοί από τη Βάδη-Βυρτεμβέργη Χάινερ Γκάισλερ και Έρβιν Τόιφελ (Teufel = διάβολος!), που εδώ και πολλά χρόνια ευαγγελιζόταν τη στροφή του κόμματος μακριά από το πυρηνικό λόμπυ.
    Βραχυ-μεσοπρόθεσμα η "αλλαγή κυβερνητικού συνασπισμού" δεν έχει ελπίδες. Το CDU είναι πολύ φθαρμένο για να ποντάρουν οι Πράσινοι σε συμμαχία. Αλλά μακροπρόθεσμα, μετά από μια περίοδο Ομοσπονδιακής διακυβέρνησης SPD-Πράσινων, ο δρόμος είναι ανοιχτός για "ένδοξη επιστροφή". Άλλωστε οι Πράσινοι γενικά δεν αποκλείουν καθόλου τις "εναλλασσόμενες κυβερνητικές πλειοψηφίες" (το έχουν ήδη κάνει στο Αμβούργο). Τια αποκλείουν μόνον για τις επόμενες εκλογές.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ο Θείος 02/06/2011 12:52:09

      αν ήθελα να κάνω καψόνι στους Γερμανούς, θα ανέθετα την Κυβέρνηση σε Πράσινους. Αν θες να καταστρεψεις μια χώρα, της καταστρέφεις την ενεργειακή της αναεξαρτησία. Το εισαγόμενο κάρβουνο ή ουράνιο δεν αποτελεί απώλεια ανεξαρτησία. Το αέριο από την Μόσχα... θα δείξει ο καιρός. ΜΗ ενέργεια (δηλαδή ΑΠΕ) είναι αυτοκτονία! Και για την Γερμανία.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ archaeopteryx 02/06/2011 13:11:10

        Πολλοί που μιλάνε για ΑΠΕ κλπ ξεχνάνε δυο βασικά θέματα:
        Πρώτον όλα είναι πετρέλαιο. Ακόμη και ένα ηλεκτροκίνητο αμάξι, είναι γεμάτο από πετρέλαιο στα υλικά κατασκευής του, αλλά και στην ίδια τη διαδικασία κατασκευής του. Κάθε λάστιχο μάλιστα εμπεριέχει αρκετό πετρέλαιο.
        Δεύτερον, ο ηλεκτρισμός δεν είναι πηγή ενέργειας, αλλά ενέργεια που προκύπτει από κάψιμο κάποιου άλλου καυσίμου (κάρβουνο , αέριο κλπ)
        Όταν ξεκαθαρίσουμε όλα αυτά στο μυαλό μας, θα πάμε μπροστά.
        Αυτή τη στιγμή όλα μα όλα είναι πετρέλαιο. Ο πολιτισμός μας βασίζεται σ αυτό.
        Εξ ου και οι επιθετικοί πόλεμοι των ΗΠΑ (και άλλων)

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Strange Attractor 02/06/2011 13:29:34

          Μια (πιθανώς) ρεαλιστική στρατηγική είναι περιορισμός της χρήσης πετρελαίου ως ενεργειακού αγαθού και διαφύλαξή του ως πρώτης ύλης για την πετροχημική βιομηχανία (πλαστικά κτλ).
          Για τη ενεργειακή χρήση του υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Για την πετροχημική, πρός το παρόν δεν υπάρχει καμμία απολύτως ρεαλιστική εναλλακτική λύση.
          Για να φύγουμε λίγο από το ζήτημα των εκπομπών Co2: Ακριβώς από τη σκοπιά της πετροχημικής χρήσης, η καύση των παραγώγων πετρελαίου για ενεργειακούς λόγους, αποτελεί σπατάλη υλικού και άκρως ανορθολογική χρήση.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Strange Attractor 02/06/2011 14:08:58

          άσε αυτό... όπως διασκεδάζω να λέω, 100.000 ΑΠΕ δεν μπορούν ούτε μια μπίλια αποό ρουλεμάν να φτιάξουν. ΟΥΤΕ ένα περίπτερο να ηλεκτροδοτήσουν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ archaeopteryx 02/06/2011 13:20:14

        Οι Γουρουνάδες έχουν πολύ κάρβουνο, καθόλου πετρέλαιο, καθόλου ουράνιο, καθόλου αέριο. Έχουν αιολικό δυναμικό (εύκολα αξιοποιήσιμο μόνον στο Βορρά), αλλά λίγο ηλιακό δυναμικό.
        Ενεργειακή ανεξαρτησία είχαν μόνο στην εποχή του Μπίσμαρκ, όταν όλος ο κόσμος δούλευε με κάρβουνο. Ο Χίτλερ έκανε απέλπιδες έως παρανοικές προσπάθειες για εξεύρεση πηγών (ερευνητικοί ακροβατισμοί με απόσταξη λιθάνθρακα, γκαζοζέν[!], εκστρατεία προς Καύκασο για πετρέλαιο, στη Νορβηγία για ουράνιο.
        Πέρα από τον τρελό ούτως ή άλλως Χίτλερ, η αναζήτηση ενεργειακής ανεξαρτησίας στην εποχή μας οδηγεί σε καταστροφή - και οικονομική (βλ. Αμερικανοί - Ιράκ, Ιαπωνία κτλ).
        Η εξάρτηση, οικονομική ή γεωπολιτική, είναι το άλλο αντίστροφο πρόβλημα: Γερμανία από το φυσικό αέριο, ΗΠΑ από το "Μεσανατολικό βάλτο" λόγω πετρελαίου, Γαλλία καταδικασμένη σε μόνιμη στρατιωτικο-πολιτική εμπλοκή στον Αφρικανικό χώρο για διασφάλιση κοιτασμάτων ουρανίου, κλπ.
        Το "Πράσινο τέστ" διακυβέρνησης θα είναι η Βάδη-Βυρτεμβέργη: Χώρα πιό μεγάλη από την Ελλάδα, πλούσια, με έντονη τοπικιστική νοοτροπία πολιτών, γή της Μερτσέντες και χώρα υψηλής τεχνολογίας, με πολλά αλλά παλιά πυρηνικά εργοστάσια, ακριβώς απέναντι από τη "πυρηνοκίνητη" Γαλλία και με ισχυρούς δεσμούς με τους Γάλλους. Η νέα κυβέρνηση Κρέτσμαν "κολυμπά σαν ψάρι μέσα στο νερό" στις συντηρητικές νοοτροπίες των ντόπιων. Αλλά ούτε κάν διανοείται να δυσαρεστήσει την ντόπια αυτοκρατορία των μεγάλων κυβικών της Daimler, ούτε τους "φίλους Γάλλους" απέναντι - με τους οποίος άλλωστε συμφωνούν απολύτως για ότι διαφωνούν με την Μέρκελ, γαι τα "Ευρωπαικά". Ούτε φυσικά να γεμίσουν τις κορυφογραμμές του Σβάρτσβαλντ με ανεμογεννήτριες. Τετραγωνισμός του κύκλου; Μάλλον. Όμως οι Σβάμποι έχουν κάτι παράξενο: Είναι απολύτως ρεαλιστές αλλά και εντελώς ξεροκέφαλοι.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Ο Θείος 02/06/2011 13:47:06

          κανείς σοβαρός δεν μιλάει για ενεργειακή ανεξαρτησία. Ούτε "τελειώνει" το πετρέλαιο. Απλά θέλει και η Κίνα.

          Αυτά που έκαναν με τα γκαζοζέν ήταν γιατί δεν είχαν υγρά καύσιμα. Το ποετρέλαιο, παγκόσμια πάει για μετακίνηση. Η ενεργεική περιεκτηκότητα ενός γαλονιού βενζίνης και η ευκολία μετατροπής σε κίνηση, δεν αναπαράγεται, ούτε από μπαταρίες λιθιόυ ούτε από τίποτα.

          Ήδη οι Πράσινοι που λές στην B-W έχουν την ψυχγωγία ηλεκτροδότησης. Και αν δεν κάνω λάθος, έχουν και πυηρηνικά. Να τους δω να κλέινουν πυρηνικά και θα σταματήσω να γράφω.

          Εδώ δεν μιλάμε για ιδεοληψίες, μιλάμε για 1+1=2. Όλο το σβαρτσβαλντ και όλο τον ωκεανό να γεμίσουν με αιολικά, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να τροφοδοτήσουν ούτε ένα ηλεκτρικό τρένο. μΙλάμε για αυτοκτονία.

          Το επιχείρημά σου με τα πτροχημικά, αφορά βασικά το αέριο. Για αυτό φωνάζω που η ΡΑΕ νομίζει θα ηλεκτροδοτούμαστε από αέριο. Συγκυριακά είναι φτηνό, αλλά είναι πολυτιμη πρώτη ύλη και προς θεού όχι για ισχύ βάσης. Περίμενε και θα δεις... Θα αγαπήσει η Ρωσία την Γερμανία και το Νορτνστρημ θα δουλέυει φουλ!

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 02/06/2011 14:26:46

          Το πετρέλαιο, παγκόσμια πάει κυρίως για μετακίνηση. Έχεις απόλυτο δίκιο. Συμφωνώ και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες, μειονεκτούν απολύτως.
          Οι B-W έχουν την δυνατότητα να κλείσουν πυρηνικά (είναι και παλιά), επειδή είναι απολύτως διασυνδεδεμένοι με την απέναντι πυρηνοκίνητη Γαλλία που έχει πλεονασματικά φορτία. Αλλά το πρόβλημα είναι γενικότερο στο χώρο και στο χρόνο - εκτός άν γίνει πτωτική η πορεία στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.
          Το αιολικό δυναμικό στη Νότια Γερμανία είναι μικρό: Άν θέλουν βιώσιμες λύσεις - αυτοί και άλλοι - θα εξαρτώνται απολύτως από τη ζώνη ευρέως πεδίου Βόρειας θάλασσας - Μάγχης - Irish Channel (αλλά αυτό θέλει τεράστια επένδυση σε δίκτυα μεταφοράς, θέλει πολλές δεκαετίες για να το αναπτύξουν).
          Το αέριο είναι όντως πρώτη ύλη και έχει πολλά από τα προβλήματα του πετρελαίου. Γερμανοί και Ρώσοι έχουν επενδύσει μαζί πολύ στο αέριο, αλλά και το αέριο το θέλει και η Κίνα, και πλειοδοτεί.
          Η βαθύτερη σκέψη μου είναι ότι ανεξάρτητα από τι πηγή ενέργειας εξετάζουμε, η ενεργειακή τροφοδοσία του Ευρωπαικού χώρου θα κρέμεται από τις αναδυόμενες οικονομίες και θα αυξάνει τη μεταφορά πόρων από την Δύση προς την Ανατολή.
          Χωρίς μακροπρόθεσμη και σταθερή εξοικονόμηση στην πρωτογενή ενέργεια το πρόβλημα είναι άλυτο.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ Ο Θείος 02/06/2011 14:37:54

            Πόσο εξοικονόμηση βρε Θείε, ξέρω ακούγεται όμορφο και πουλάει. Αλλά, 10%, 20% παραπάνω, δεν λέγεται εξοικονόμιση, λέγεται 19ος αιώνας... Ψάχνω την ιστορία του Nordeuropäische Gasleitung... Όλο κουτσομπολιά και ίντριγκα είναι...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ archaeopteryx 02/06/2011 15:26:39

            h**p://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=10
            Είναι για τις ΗΠΑ, αλλά και η Ευρωπαική διακύμανση της κατανάλωσης δεν διαφέρει πολύ.
            Άν το δείς από "τεχνική" σκοπιά, το διάγραμμα δείχνει εξέλιξη "καταστροφικού τύπου" στη φάση που βρισκόμαστε.
            Είχαμε άνοδο "ασυμπτωτική με απότομη κλίση" ενός αιώνα και τώρα αναπηδήσεις πάνω-κάτω. Το μοντέλο έχει εξαντληθεί. Η συνέχεια φαίνεται αδύνατη.
            Το ευνοικό σενάριο είναι αποκλιμάκωση, αργά αλλά σταθερά και μακροχρόνια. Το - 10% έως - 20% είναι καλό για τα επόμενα 20 χρόνια, αλλά μακροπρόθεσμα χρειάζεται πιό ριζική αποκλιμάκωση. Το μή ευνοικό σενάριο είναι το τρελό απότομο πάνω-κάτω, χωρίς κατεύθυνση και σταθερότητα. Θα συνοδευτεί από τις σχετικές πολιτικές αναστατώσεις.
            Το άλλο μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι τα σενάρια αυτά είναι για ΗΠΑ - Ευρώπη. Ο λοιπός κόσμος έχει πορεία εντελώς αποκλίνουσα - το ακριβές όμως είναι ότι αποκλίνουμε εμείς, η Δύση.

          • victoria (true) avatar
            victoria (true) @ archaeopteryx 02/06/2011 16:15:55

            Όχι υπάρχουν περιθώρια. Οι Άγγλοι από τα 90's είχαν διαφημίσεις ότι αν βάλουν όλοι λιγότερο νερό στο βραστήρα, όσο πρέπει για το 'τσάι' κι όχι παραπάνω, θα έφτανε να ηλεκτροδοτηθεί το Μάντσεστερ για μια βδομάδα.
            Βέβαια κι η εξοικονόμηση έχει κόστος, αλλά τελικά μάλλον με την καλύτερη απόσβεση.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ victoria (true) 02/06/2011 16:53:56

            "οχι υπάρχουν περιθώρια". Έχεις και αριθμούς; Ή είναι θρησκευτικό το θέμα; ακούω και γράφω.

          • victoria (true) avatar
            victoria (true) @ victoria (true) 02/06/2011 19:04:39

            Τι τραβάω η γυναίκα.
            Καταρχήν σε όλα χρειάζεται μία πίστη, χωρίς αυτή δεν πας πουθενά (άπιστε Θωμά).
            Ορίστε διάβασε. ΚΑΠΕ (αυτό έχουμε στο Ελλαδιστάν) h++p://www.cres.gr/energy-saving/technologies_exikonomisis_ener.htm
            Να σου δώσω και Ευρώπη σε πηγή, ή θα πάθεις αναφυλλαξία;

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ victoria (true) 02/06/2011 20:13:25

            να διαβάσω κάτι από το ΚΑΠΕ; Χαχαχαχαχάααα

          • victoria (true) avatar
            victoria (true) @ archaeopteryx 02/06/2011 19:24:50

            Τι τραβάω η γυναίκα (μου έφαγε και το σχόλιο και ξαναγράφω).
            Καταρχήν χρειάζεται μια πίστη σε όλα (άπιστε Θωμά), αλλιώς δύσκολα πας κάπου.
            Σου στέλνω αυτό, είναι από το ΚΑΠΕ (το οποίο κανονικά είναι ΚΑΠΕΞΕ) h++tp://www.cres.gr/energy-saving/technologies_exikonomisis_ener.htm
            Να σου στείλω και πηγή Ευρώπης ή θα πάθεις αναφυλλαξία;

            Τέλος, για εξοικονόμηση μιλάμε, είσαι με τα σωστά σου, δλδ αν κλείσεις κανένα διακόπτη, ή βάλεις inverter aircon αντί για τη μπακατέλ, δεν σώζεις ρεύμα; Χρειάζεσαι και νούμερα;
            (συν ότι σου έδωσα κ καλά παραδείγματα, υπάρχει εξοικονόμηση που δεν κοστίζει, υπάρχει κι άλλη που κοστίζει)

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ victoria (true) 02/06/2011 20:15:44

            Δεν χρειάζομαι πολιτικό κόμμα να πληρώνει κοινωνιολόγους και μάστερ περιβαλλοντικής επιστήμης και το ΚΑΠΕ να μου λέει πως να κάνω πιπί... Το έμαθα στο νηπαιγωγείο. Η θεία μου η Ζαχ'αρω στο χωριό πάντα κάνει οικονομία, και δεν έχει τελειώσει δημοτικό.

        • ThW avatar
          ThW @ Ο Θείος 02/06/2011 16:46:54

          Θειε, για τον Kretschmann διαβασε και αυτο, http://notrickszone.com/2011/05/08/german-state-government-takes-over-management-of-mercedes-and-porsche-will-also-industrialise-black-forest-landscape/
          Θα διασκεδασεις.!!!!!!
          Με καποιους schwabe που εχω επαφη δεν τους αρεσει καθολου η ...πρασιναδα...και ειδικα ο Kretschmann.

  6. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/06/2011 13:41:09

    Αν δεν κάνω λάθος, το 2007 πιάσαμε peak oil.
    Η Σ. Αραβία, με το 25% του παγκόσμιου πετρελαίου το έπιασε από το 2005.
    Οπότε αρχίζει (άρχισε) η πτώση του σύγχρονου πολιτισμού μας.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Strange Attractor 02/06/2011 13:49:53

      ΔΕΝ ξέρω ένα πιάσαμe peak oil. Αυτό έχει να κάνει με proven και άλλες 2-3 κατηγορίες κοιτασμάτων. Ακούμε για peak oil συνέχεια από τις 6 μέρες και μετά καθε 3 και 10. Προσωπικά, δεν το πιστέυω.

  7. victoria (true) avatar
    victoria (true) 02/06/2011 19:48:57

    @αρχαίε, δεν περνάνε και τα σχόλια, δεν ξέρω αν κάνω κάτι λάθος
    Έλεγα λοιπόν, πως δες αυτό h--p://www.cres.gr/energy-saving/technologies_exikonomisis_ener.htm
    Είναι από το ΚΑΠΕ, αυτό έχουμε (κανονικά είναι ΚΑΠΕΞΕ). Μπορώ να σου στείλω και Ευρωπαϊκές πηγές αλλά θα μου πάθεις τίποτα.
    Τέλος, γιατί άλλο είναι το θέμα της ανάρτησης κ θα μας κράξουν καμιά ώρα, είναι δυνατόν κι αυτό να σε χαλάει, δλδ αν κλείσεις κανένα διακόπτη, ή βάλεις inverter aircon, αντί για μπακατέλ, δεν σώζεις ρεύμα, χρειάζεσαι και νούμερα; Για να μην πω για smart meters, smart grids, etc etc.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ victoria (true) 02/06/2011 20:16:47

      ο καθένας κάνει ότι μπορεί. Τα ψάρια θέλουν τον Πατερούλη να τους λέει. Οι Πατρερούληδες ψάχνουν για ψάρια για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους... κλπ.

      • victoria (true) avatar
        victoria (true) @ archaeopteryx 02/06/2011 20:29:26

        Κάπου εδώ, σ'έχασα
        never mind

        Πάρε αυτά για τα ευρωπαϊκά...
        h--p://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52011SC0277:EN:HTML:NOT

        h--p://ec.europa.eu/energy/efficiency/action_plan/action_plan_en.htm

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.