Κλιμακώνεται το μέγα σκάνδαλο της Volkswagen
22/09/2015 18:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κλιμακώνεται το μέγα σκάνδαλο της Volkswagen

Πάνω από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα αφορά το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.

Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen λαμβάνει δραματικές διαστάσεις, μετά την αποκάλυψη ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δεσμεύει 6,5 δις ευρώ, για το πιθανό κόστος της αποδοχής ότι σε 11 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο έχει τοποθετηθεί ένα «σύστημα αναστολής» που σχεδιάστηκε για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών ρύπων. Σχεδόν 25 δις ευρώ χάθηκαν από την αξία των μετοχών της Volkswagen σε δύο ημέρες - το ένα τρίτο της χρηματιστηριακής της αξίας – από όταν ξέσπασε το σκάνδαλο την περασμένη Παρασκευή - με τι μετοχές να πέφτουν επιπλέον 20% αμέσως μετά την ανακοίνωση που σκιαγραφεί τις δυνητικές οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης.

Η δήλωση παρουσιάστηκε την Τρίτη, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen ΗΠΑ, δήλωσε τη Δευτέρα το βράδυ πως η εταιρεία τα είχε κάνει «εντελώς μαντάρα» όσον αφορά το σκάνδαλο των εκπομπών που συγκλόνισε την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Michael Horn παραδέχθηκε σε μια εκδήλωση στο Μπρούκλιν, στη Νέα Υόρκη, ότι η VW υπήρξε ανέντιμη με τις ρυθμιστικές αρχές και το κοινό. Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) διέταξε την ανάκληση των 482.000 αυτοκινήτων VW και Audi που έχουν παραχθεί από το 2009, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία εγκατέστησε παράνομο λογισμικό για να εξαπατήσει τους ελέγχους των εκπομπών, επιτρέποντας στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της να παράγουν έως και 40 φορές περισσότερη ρύπανση από την επιτρεπόμενη.

Στην VW θα μπορούσε να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 18 δις δολ., ποινικές διώξεις στα τα στελέχη της, καθώς και νομικές ενέργειες από τους πελάτες και τους μετόχους εν μέσω ισχυρισμών στις ΗΠΑ ότι χρησιμοποίησε μια συσκευή για την παραποίηση δεδομένων εκπομπών. Η συσκευή αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο είναι υπό δοκιμή και κόβει αμέσως τις εκπομπές σε επίπεδο πολύ χαμηλότερο από το φυσιολογικό, αλλά το οποίο δεν είναι βιώσιμο υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Σε δήλωσή της η Volkswagen δήλωσε: «Οι περαιτέρω εσωτερικές έρευνες που διεξάγονται μέχρι σήμερα έχουν αποδείξει ότι το σχετικό λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα έχει επίσης εγκατασταθεί και σε άλλα οχήματα της Volkswagen Group με κινητήρες ντίζελ.

Στην πλειονότητα των κινητήρων αυτών το λογισμικό δεν έχει καμία επίδραση. Οι διαφορές αφορούν τα οχήματα με μηχανές τύπου EA 189, περίπου 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο. Μια αξιοσημείωτη απόκλιση μεταξύ των αποτελεσμάτων των δοκιμών και της πραγματικής χρήσης στο οδικό δίκτυο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για αυτόν τον τύπο του κινητήρα. Η Volkswagen εργάζεται εντατικά για την εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων μέσω τεχνικών μέτρων. Η εταιρεία βρίσκεται σε επαφή με τις αρμόδιες αρχές και τη γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας».

Η αυτοκινητοβιομηχανία επέμεινε στη δήλωση ότι τα νέα οχήματα ντίζελ που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πετρελαιοκινητήρες EU 6 «πληρούν τις νομικές απαιτήσεις και τα περιβαλλοντικά πρότυπα». Και προσθέτει: «Το εν λόγω λογισμικό δεν επηρεάζει τον χειρισμό, την κατανάλωση ή τις εκπομπές. Αυτό δίνει σαφήνεια προς τους πελάτες και τους εμπόρους». Η γερμανική εταιρεία είπε ότι δεσμεύει προσωρινά 6,5 δις ευρώ για να «καλύψουμε τα αναγκαία μέτρα για την υπηρεσία και άλλες προσπάθειες ώστε να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας». Και πρόσθεσε: «Η Volkswagen δεν ανέχεται κανενός είδους παραβίαση των νόμων. Είναι και παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα του διοικητικού συμβουλίου να κερδίσει ξανά τη χαμένη εμπιστοσύνη και να αποφευχθούν ζημιές στους πελάτες μας. Η ομάδα θα ενημερώνει το κοινό σχετικά με την περαιτέρω πορεία των ερευνών συνεχώς και με διαφάνεια».

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας ζήτησε μια πανευρωπαϊκή έρευνα για τα αυτοκίνητα ντίζελ ώστε να καθησυχάσουν το κοινό. Η Νότια Κορέα δήλωσε την Τρίτη ότι θα εξέταζε τις εκπομπές των μοντέλων VW Jetta και Gold όπως και του Audi A3 που κατασκευάστηκαν το 2014 και το 2015. Εάν διαπιστωθούν προβλήματα, το υπουργείο περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι η έρευνάς του θα μπορούσε να επεκταθεί σε όλες τις γερμανικές εισαγωγές ντίζελ, που εκτινάχθηκαν στα ύψη τα τελευταία χρόνια σε μια αγορά που κυριαρχούνταν επί χρόνια από τοπικούς παραγωγούς, όπως η Hyundai.

Το αμερικανικό Κογκρέσο επιβεβαίωσε επίσης ότι διερευνά το σκάνδαλο. Ο πρόεδρος της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής, Fred Upton, και ο πρόεδρος της υποεπιτροπής Εποπτείας και Έρευνας, Tim Murphy, ανακοίνωσαν ότι θα πραγματοποιήσουν ακρόαση. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να προβεί σε ποινική έρευνα σχετικά με την Volkswagen.

Ο Horn, μιλώντας σε εκδήλωση για το λανσάρισμα μιας νέας έκδοσης του Passat sedan δήλωσε: «Η εταιρεία μας ήταν ανέντιμη απέναντι στην EPA και την επιτροπή εκπομπών της Καλιφόρνια και με όλους εσάς, και για την ακρίβεια: τα έχουμε κάνει εντελώς μαντάρα. Πρέπει να επισκευάσουμε τα αυτοκίνητα και να αποτρέψουμε να συμβεί ξανά κάτι παρόμοιο και πρέπει να το κάνουμε σωστά. Αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι εντελώς ασυμβίβαστη με την ποιότητα μας. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι πρέπει να γίνει και να αρχίσουμε να ξανακερδίζουμε την εμπιστοσύνη σας. Εμείς θα πληρώσουμε αυτό που πρέπει να πληρώσουμε».

Η ομάδα Μεταφορών & Περιβάλλοντος (T&E) στο Ηνωμένο Βασίλειο προειδοποίησε ότι εκατομμύρια αυτοκίνητα θα μπορούσαν να ανακληθούν. Ο εμπειρογνωμόνων της T&E στα ντίζελ, Jos Dings, δήλωσε: «Η τελευταία έκθεσή μας έδειξε ότι σχεδόν το 90% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν πληρούν τα όρια εκπομπών κατά την οδήγηση στο δρόμο. Μιλάμε για εκατομμύρια οχήματα».

theguardian.com

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διογένης avatar
    Διογένης 22/09/2015 18:37:04

    Τεμπέληδες και διεφθαρμένοι Γερμανοί!

  2. Γιάννης Κιαπέκος avatar
    Γιάννης Κιαπέκος 23/09/2015 09:50:20

    Λες να είναι αυτό η αρχή του τέλους της Γερμανικής επικυριαρχίας στην Ευρώπη ; Πολύ θα το χαρώ ! Και για να καταλάβει ο κόσμος πόσο ζώα είναι οι Γερμανοί ... έκαναν αυτή την μαϊμουδιά στη Αμερική που 1) τους την έχει στημένη (από την περίπτωση της Siemens) 2) το έκαναν σε μια χώρα που έχει την τεχνολογία να αποκαλύψει τέτοιου είδους απάτες 3) σε μια προνομιακή αγορά για τα Γερμανικά προϊόντα και ειδικά για τα αυτοκίνητα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.