#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/03/2012 10:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κινέζικα αυτοκίνητα… Made in Bulgaria!



Πρόσφατα, υπήρξε ένα περίεργο θέαμα έξω από το Εθνικό Παλάτι Πολιτισμού της Σόφιας. Ένα ολοκαίνουργιο ασημί SUV, μέσα σε γυάλινο κουβούκλιο, με μια πινακίδα που έγραφε: Made in Lovech-Bulgaria.

Το αυτοκίνητο, μάρκας Great Wall Hover, είναι ένα από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν στο νέο βουλγαρικό εργοστάσιο της κινεζικής Great Wall motors, σε συνεργασία με την τοπική  Litex.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη διείσδυση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Αν πετύχει, η εταιρία, αλλά και η Κίνα, θα αποκτήσουν μια πολύτιμη πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι Κινέζοι βιομήχανοι προσπαθούν εδώ και καιρό να μπουν στην αγορά της Ευρώπης. Και όσο η κρίση χρέους προκαλεί ύφεση στην ευρωζώνη, τόσο οι Κινέζοι βλέπουν μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης, για τα σχετικά φτηνά αυτοκίνητά τους.

Κάποιες κινεζικές εταιρίες, που προσπάθησαν στο παρελθόν, δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τα αυστηρά κριτήρια ασφάλειας της ΕΕ.

Η Great Wall Motors είναι η πρώτη που τα κατάφερε.

Συναρμολογώντας τα αυτοκίνητά της στις πιο φτωχές χώρες της ΕΕ, η εταιρία μπορεί να διασφαλίσει φτηνό εργατικό κόστος, αποφεύγοντας παράλληλα την φορολογία εισαγωγής της ΕΕ.

Το νέο εργοστάσιο βρίσκεται στην βιομηχανική περιοχή έξω από το χωριό Bahovitsa, με πληθυσμό 1.100 κατοίκους, όπου κυριαρχούν οι πεζοί γέροντες, τα παιδικά ποδήλατα, και μερικά απαρχαιωμένα Lada.

«Πολλοί αμφέβαλλαν, αν θα μπορούσε να στηθεί ένα τέτοιο εργοστάσιο, σε μια τέτοια περιοχή…», λέει ο Iliya Terziev διευθύνων σύμβουλος της βουλγαρικής Litex Motors.

Το εργοστάσιο θα κατασκευάσει μόνο 2.000 οχήματα φέτος, αλλά όπως ελπίζει ο Terziev, σύντομα ο αριθμός τους θα φτάσει τις 50.000 ετησίως.

Η Great Wall Motors, σε συνεργασία με την  Litex θα κατασκευάζει τρία διαφορετικά μοντέλα στη Βουλγαρία, αρχής γενομένης από το Voleex C-10, ένα πεντάθυρο χάτσμπακ, που θα πωλείται γύρω στα €9.000.

Του χρόνου, θα αρχίσει και η κατασκευή άλλων δυο μοντέλων, ενός ημιφορτηγού με το όνομα Steed, και του Hover SUV, που θα κοστίζει περίπου $20.000, δηλαδή φτηνότερα κατά $6.500 από άλλα δημοφιλή SUVs όπως είναι το  Suburu Forester.

Η εταιρία απασχολεί ήδη 120 εργαζόμενους, και όσο αυξάνεται η παραγωγή, προβλέπεται να προσλάβει άλλες δυο χιλιάδες.

Το επιχειρηματικό εγχείρημα της Great Wall είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, ειδικά σε μια περίοδο βαθιάς ύφεσης. Για να πετύχει, θα πρέπει να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές για τα αυτοκίνητά της. Έτσι, το μικρό Voleex C-10 θα κοστίζει μερικές χιλιάδες λιγότερο από το παρόμοιο σε στυλ Toyota Yaris.

Παράλληλα,  η εταιρία έχει ξεπεράσει ένα ακόμη σημαντικό εμπόδιο. Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου κοστίζει δισεκατομμύρια, για αυτό πολλά κινεζικά αυτοκίνητα αποτελούν αντιγραφές ανταγωνιστών.

Παλιότερα, το ίδιο έκανε και η Great Wall, με αποτέλεσμα να κατηγορηθεί από την Fiat, ότι το μοντέλο Peri ήταν μια αντιγραφή του δικού της Panda. Μάλιστα, τα ιταλικά δικαστήρια απαγόρευσαν την εισαγωγή  του Peri στην Ιταλία.

Σήμερα, η εταιρία εξάγει μόνο μοντέλα πρωτότυπης σχεδίασης, την οποία κάνει με επιτυχία σε πολλά κράτη, συμπεριλαμβανομένης και της Ιταλίας.

Εν τω μεταξύ, στο χωριό Bahovitsa, ο δήμαρχος λέει ότι οι κάτοικοι είναι ενθουσιασμένοι. Και θα είναι ακόμη πιο πολύ, όταν δημιουργηθούν και άλλες θέσεις εργασίας.

Ο ίδιος οδηγεί ένα φορτηγό μάρκας Great Wall, το οποίο του παραχώρησε η εταιρία. Όπως λέει, είναι πολύ δύσκολο να αγοράσει δικό του, αφού η βενζίνη είναι απαγορευτική για τα χαμηλά εισοδήματα, ειδικά των δημοσίων υπαλλήλων. «Τα αυτοκίνητα της Great Wall δεν είναι ακριβά…», λέει, «αλλά δυστυχώς βρισκόμαστε  στην Βουλγαρία….».

globalpost.com

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/03/2012 10:25:18

    Τουρκία, Ρουμανία, τώρα και Βουλγαρία.
    Σε λίγο μέχρι και τα Σκόπια θα φτιάχνουν ... Φεράρι κι εμείς θα μοιράζουμε φτηνές πατάτες στις πλατείες!
    Κάποιοι που προσπάθησαν κάποτε κάτι ανάλογο στην Ελλάδα, κυνηγήθηκαν από το φιλολαϊκό συνδικαλιστικό κίνημα ως ανάλγητοι εκμεταλλευτές και ιμπεριαλιστές!!!!

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Strange Attractor 11/03/2012 10:51:16

      Nissan Namco κ.α. Καλημέρα!

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ Strange Attractor 11/03/2012 10:53:25

      Αυτό;

      http://katidiaforetiko.blogspot.com/2011/11/namco-pony-6910.html

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Strange Attractor 11/03/2012 11:00:19

      Εμείς πάντως ψιλοέτοιμο το έχουμε πάλι το σχεδιάκι Παράξενε.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ TopGunZ 11/03/2012 11:12:42

        Γνωρίζω τις προσπάθειες σας.
        Μόνο μη σας πάρει χαμπάρι το ΠΑΜΕ και έχουμε άλλα....

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Strange Attractor 11/03/2012 11:07:01

      Όταν και οι οπαδοί της Δεξιάς είναι σοσιαλιστές, η χώρα αυτή είναι τελειωμένη.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Μανιάτης 11/03/2012 12:18:42

        Διευκρίνιση για αναγνώστες που δεν γνωρίζουν τα jargons ορισμένων: όπου "δεξιοί σοσιαλιστές", ίσον δεξιοί που ΔΕΝ δέχονται την εξαθλίωση του ελληνικού λαού, με τη βουλγαροποίηση των μισθών και τη δημευτική υπερφορολόγηση της ατομικής μικροϊδιοκτησίας, την οποία επιβάλλουν οι ευρωναζί.

  2. TopGunZ avatar
    TopGunZ 11/03/2012 10:26:47

    Δεν πειράζει, εμείς παράγουμε κλητήρες και αφισοκολλητές.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ TopGunZ 11/03/2012 11:04:42

      και ήρωες αντιμνημονιακούς...

    • φερετζες της Μαργιωρης avatar
      φερετζες της Μαργιωρης @ TopGunZ 12/03/2012 18:23:02

      και εξαγωγεις εκατομμυριων...

  3. ab-normal avatar
    ab-normal 11/03/2012 10:38:28

    Δωξαμε ΕΘΕΛ,Good Year, TVX και πολλους αλλους..ειμαστε αξιοι της (κακης)μοιρας μας

  4. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/03/2012 10:43:03

    Πάντως οι τιμές, αν κρίνουμε από τα παραδείγματα που δημοσιεύονται, δεν μου φαίνονται και τόσο ανταγωνιστικές για να μπορούν να κοντράρουν στα ίσα τις "κατεστημένες" αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν κάποιος μπορούσε π.χ., με 6.500 δολάρια παραπάνω, να πάρει το Forester, πιστεύετε ότι θα έπαιρνε το κινέζικο; Προφανώς όχι. Είτε θα προσπαθούσε να μαζέψει τη διαφορά, είτε θα στρεφόταν σε άλλη μάρκα ακόμα κι αν χρειαζόταν να αλλάξει κατηγορία και να μην πάρει SUV. Κατ' αναλογία, στην Ελλάδα κυκλοφορεί ένα κινέζικο SUV που λέγεται Sceo και με τη λογική του άρθρου θα έπρεπε να είχε κάνει θραύση στις πωλήσεις. Δεν έχει όμως.

    Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει στο επίπεδο της σχέσης ποιότητας/τιμής. Προς το παρόν ηττάται κατά κράτος από τους Κορεάτες (και όχι μόνο).

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Αυριανιστής 11/03/2012 11:02:21

      Προφανώς περιλαμβάνονται πλέον κόστη εξέλιξης και φασόν εξαρτήματα από ευρωπαϊκές εταιρείες.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Αυριανιστής 11/03/2012 11:16:36

      Κι αφού ηττάται....εμείς να συνεχίσουμε το ύπνο των ονοίρων...

  5. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/03/2012 10:55:57

    Επίσης, το άρθρο εστιάζει στην "απόβαση" κινεζικών εταιρειών στη Βουλγαρία λόγω των εξευτελιστικών μισθών (που οι τροϊκανοί ορέγονται και για εμάς). "Παραβλέπει" όμως το γεγονός ότι οι "κατεστημένες" αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έσπευσαν να επιλέξουν κι εκείνες τη Βουλγαρία, παρά τους τόσο "ελκυστικούς" (για τις ίδιες) μισθούς. Μήπως λοιπόν -λέω, μήπως- οι αυτοκινητοβιομηχανίες τελικά επιλέγουν χώρα εγκατάστασης και με βάση άλλα κριτήρια, όπως π.χ. οι οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές (για την απρόσκοπτη μεταφορά της παραγωγής τους), που στη Βουλγαρία βρίσκονται σε πολύ χαμηλό επίπεδο;

    Όχι τίποτε άλλο, αλλά σε λίγο οι νεοφιλελεύθεροι θα μας πουν ότι αν βουλγαροποιηθούν οι μισθοί μας θα... σκοτώνονται οι πολυεθνικές για το ποια θα πρωτοεπενδύσει στην Ελλάδα!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Αυριανιστής 11/03/2012 11:05:42

      Εννοείται πως τα logistics παίζουν τεράστιο ρόλο, αλλά ακόμα και αυτά τα κόστη συμψηφίζονται με τις κατά τόπους φορολογίες και λοιπές παροχές. Ένα κόστος 5% παραπάνω στο θέμα των μεταφορών (ούτως ή άλλως το σημαντικότερο θέμα που είναι η διακύμανση των χρόνων δεν δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα σε τόσο μικρές αποστάσεις) μπορεί κάλλιστα να εξισορροπείται από μια μειωμένη φορολογία.

  6. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 11/03/2012 11:02:56

    Πιστεύω να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτή εδώ η είδηση...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μανιάτης 11/03/2012 11:19:20

      Θα το καταλάβαινα καλύτερα αν έβλεπα, στη Βουλγαρία, μια επένδυση αυτοκινητοβιομηχανίας με παράδοση. Όπως π.χ. πήγαν στη Ρουμανία γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και έφτιαξαν εργοστάσια. Αυτό που βλέπω στη Βουλγαρία είναι, προς το παρόν, μια άγνωστη εταιρεία να υψώνει "σημαία ευκαιρίας", με κίνητρο τους χαμηλούς μισθούς και αβέβαιη προοπτική πωλήσεων στις δυτικές αγορές.

  7. spiros avatar
    spiros 11/03/2012 11:07:26

    Σήμερα επέστρεψα από Βουλγαρία και το είδα σε έκδοση 1400 κόκκινο χρώμα μπροστά από το κτίριο της Βουλγαρικού Προρδρικού Μεγάρου. Η τιμή πώλησης 15900 ΛΒ ήτοι περίπου 8000€ . Καθυστέρησε η παραγωγή λόγω ΤΕΣΤ από ΕΕ. Έχει πλέον περάσει τα ΤΕΣΤ επιτυχώς και άρχισε η Παραγωγή. Εμφανησικά είναι πολύ καλό . Από πλευράς οδηκής συμπερηφοράς δεν άκουσα ακόμη σχόλια.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ spiros 11/03/2012 12:14:49

      8000 ευρώ για ένα μοντέλο της κατηγορίας μίνι. Με μόλις ενάμισι χιλιάρικο παραπάνω παίρνεις ίδιας κατηγορίας κορεάτικης εταιρείας, με σχεδίαση, προδιαγραφές, κέντρο έρευνας και ανάπτυξης και εργοστάσιο σε κεντροευρωπαϊκή χώρα, με σαφώς ανώτερη ποιότητα σε όλα τα "εμφανή". Και προς το παρόν άγνωστα τα "αφανή" (=οδική συμπεριφορά και ασφάλεια) του κινέζικου. Θέλει πολλή σκέψη για να προεξοφλήσει κάποιος την εμπορική πορεία του μοντέλου στις ώριμες αγορές;

  8. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 11/03/2012 11:09:37

    Όταν είχαν έρθει κάποτε σε εμάς, χωρίς κρίση, και χωρίς να έχουμε μισθούς Βουλγαρίας, πάλι τους διώξαμε.
    Αν θελήσουν να έρθουν στο μέλλον, θα λέμε ότι είναι συνωμοσία για να μας κάνουν Ινδία...
    Μονά ζυγά, τους διώχνουμε!
    Ελλάδα ολέ!

  9. abcd avatar
    abcd 11/03/2012 11:49:19

    Τι παράξενο πράγμα βρε παιδί μου αυτό το συνδικαλιστικό κίνημα να έχει την δυνατότητα να διώχνει υποδομές ανάπτυξης αλλά όταν αντιδρά σε βασικά συστατικά ύφεσης και διάλυσης της χώρας, τύπου μνημονίων 1&2 μεσοπρόθεσμα και ότι άλλη λέξη εφευρεθεί τον προσεχή Ιούνιο να μην μπορεί να καταφέρει τίποτα και να μην εισακούγεται !!!Γιατί άραγε ;;
    Όντως ανεξήγητο !!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ abcd 11/03/2012 16:36:12

      Γιατί αν ο συνδικαλισμός είχε καμιά ουσιώδη και ωφέλιμη χρησιμότητα το ΠΑΣΟΚ θα τον είχε καταργήσει μέχρι σήμερα.

  10. m.s avatar
    m.s 11/03/2012 12:18:47

    νόμος είναι το δίκιο του εργάτη... του εν δυνάμει να 'ουμε

  11. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 11/03/2012 12:58:38

    Με βάση όλα τα παραπάνω σχόλια, δεν έχει κανένα νόημα η μείωση μισθών κι η κατάργηση κάθε είδους προστασίας των εργαζομένων. Για ποιό λόγο γίνεται τελικά;! Μας δίνει η Ευρώπη του άξονα ένα καλό μάθημα; Μας εκδικείται; Τι συμβαίνει; Αν δε θέλουν να μας κάνουν χώρα φθηνού εργατικού δυναμικού ώστε να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους εδώ με όλα τα πλεονεκτήματα που θα τους έδινε αυτό, τι θέλουν;!

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ σιδεράκιας 11/03/2012 13:04:47

      Να γίνουμε φτηνός τόπος διακοπών για τους βιομηχανικούς εργάτες του Βορρά.
      Φτηνά γκαρσόνια και ρουματζήδες. Τίποτα παραπάνω.
      Και παράλληλα να ελέγχουν αυτοί τον όποιο φυσικό μας πλούτο (ήλιο, θάλασσα, πετρέλαιο, αέριο, υποδομές, κλπ).

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Strange Attractor 11/03/2012 17:32:32

        Είπες μια μεγάλη αλήθεια, SA. Θέλουν να μας κάνουν τις... Μαλδίβες της Ευρώπης. Εκεί όπου νησιά ατόφια είναι ξεπουλημένα σε ξενοδοχειακές μονάδες (ξένων συμφερόντων φυσικά), στις οποίες δουλεύουν με όρους δουλοπαροίκου οι ντόπιοι. Δουλεύουν συνεχώς (7 μέρες την εβδομάδα, χωρίς ωράριο από το πρωί μέχρι το βράδυ) επί ένα μήνα, μετά παίρνουν 4 μέρες ρεπό και μετά ξανά απ' την αρχή. Όσο διάστημα δουλεύουν στο νησί του ξενοδοχειακού συγκροτήματος, κοιμούνται σε διαμερίσματα-σαρδελοκούτια, καλά κρυμμένα σε κάποιο απρόσιτο (από τους τουρίστες) σημείο του νησιού, ενώ τις λιγοστές μέρες του ρεπό πηγαίνουν να δουν τις οικογένειές τους, που συνήθως ζουν σε κάποιο άλλο νησί, αποκλειστικής διαβίωσης ντόπιων, με κατοικίες-τρώγλες που αντί για πόρτα έχουν κουρελού. Βασική αρχή της τουριστικής μπίζνας στις Μαλδίβες είναι να μην αναμειγνύονται οι τουρίστες με τους ντόπιους στο ίδιο νησί, παρά μόνο αν οι ντόπιοι είναι υπαλληλικό -ή, καλύτερα, υπηρετικό- προσωπικό στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

        Κι εμείς λοιπόν, πλησιάζουμε γρήγορα προς αυτό το μοντέλο. Ο ήδη εξαθλιωμένος (εργασιακά) τουριστικός τομέας γίνεται τώρα ακόμα χειρότερος μετά τις νέες "πρόνοιες" του μνημονίου, τόσο για τους μισθούς όσο και για τα εργασιακά δικαιώματα (πλήρης κατάργηση κλαδικών συμβάσεων κ.λπ).

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Αυριανιστής 11/03/2012 17:37:26

          Και επειδή οι Μαλδίβες είναι κομματάκι... μακρυά, άρα ακριβές, εμείς θα έχουμε απλώς διαφορετικό "τάργκετ γκρουπ". Εκεί στοχεύουν στους δυτικούς μεσοαστούς (και άνω), που συνήθως πηγαίνουν για γαμήλιο ταξίδι, εδώ θα στοχεύουν στους βιομηχανικούς εργάτες του Βορρά. Ο ανθρακωρύχος της Λιέγης, ο λιμενεργάτης του Ρόττερνταμ, ο εργάτης φάμπρικας της Στουτγάρδης θα μπερδεύονται γλυκά με το μεθύστακα Άγγλο που κατεβάζει τα βρακιά του στο δρόμο των Μαλίων και του Φαληρακίου μετά από την ολονύχτια κραιπάλη. Αυτούς θα υπηρετούμε.

  12. The Saint avatar
    The Saint 11/03/2012 13:17:39

    Κατ'αρχήν πολυ σωστά επισημαίνει ο Αυριανιστής, ότι είναι (σημαντικά θα έλεγα εγώ) υψηλές οι τιμές πώλησης του συγκεκριμένου αυτοκινητου/μοντέλου, και σωστά το συγκρίνει με άλλο ΚΟΡΕΑΤΙΚΗΣ εταιρείας, η οποία σας διαβαβαιώνω, ότι ΔΕΝ έχει πλέον να ζηλέψει ΤΙΠΟΤΑ σε σχέση με τους Ιάπωνες ανταγωνιστές του.
    Και σωτά γενικότερα επισημαίνονται οι παράγοντες που επιβάλλονται, γιά να είναι επιτυχής μιά τέτοια κίνηση. Δεν μπορούμε βεβαίως να είμεθα γνώστες των ειδικότερων συμφωνιών που έχουν γίνει μεταξύ Κινεζων, και Βούλγαρων, επειδή όμως έιναι σημαντικό γιά μιά αυτοκινητοβιομηχανία να μπορεί πρωτίστως να πουλάει αυτοκινητα στη ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ, και δευτερευόντως στις εξαγωγές απο τη χώρα αυτή, είναι οξύμωρο το γεγονός ότι με τις τιμές αυτές είναι ελάχιστοι ίσως οι Βουλγαροι πελάτες που θα μπορούσαν να το αγοράσου, ενώ όπως προείπαμε, υπάρχει και οα ανταγωνισμός...

    Τι να πώ... Αβυσος η ψυχή των ...Κινέζων

  13. Silence t. avatar
    Silence t. 11/03/2012 14:00:53

    Η πεμπτουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
    Να δημιουργεί ανάπτυξη στην Κίνα και να διαφυλάττει τα συμφέροντα της !
    Για μία ακόμη φορά εύγε ......

  14. Aggelos avatar
    Aggelos 11/03/2012 14:58:12

    ας μην ερθουν κινεζικα εδω

    ασχημα θα ηταν να φτιαχναμε vw ή γαλλικα αυτοκινητα εδω?φτηνοτερες αλλα γερες παραλλαγες?

    οπως φτιαχνουμε τα pitsos πχ σαν φτηνα αλλα γερα siemens

    ειναι αδυνατη μια τετοια συμφωνια?σε συνδιασμο ακομα παραπανω πχ με ηλεκτρικα αυτοκινητα πολης..

  15. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 11/03/2012 17:41:13

    πάντως αμαξώματα μπορούν να βγουν και εκτυπωμένα τώρα

    πλην μερών κινητήρα/συστήματος μετάδοσης και ελαστικών νομίζω όλα τα επ' αυτού μέρη ενός αυτοκινήτου

    και μάλιστα οι κόλλες που χρησιμοποιούνται για να κολλούν τις στρώσεις στις τρισδιάστατες εκτυπώσεις προσδίδουν περισσότερη αντοχή και απορροφητικότητα κρούσης/παραμορφωσιμότητα από τα πλαστικά που τσακίζουν αμέσως

  16. ο γνωστος μπετατζης avatar
    ο γνωστος μπετατζης 11/03/2012 18:00:20

    Ετσι σας θελω..να αντιστεκεστε οπως σας εχω εκπαιδευσει...εναντια στο ξενο κεφαλαιο..
    Να μην μας χαλασουν και την πιατσα..
    Θα σας φτιαξω εγω αυτοκινητα..μετα απο χιλια χρονια..υπομονη...

  17. ο γνωστος μπετατζης avatar
    ο γνωστος μπετατζης 11/03/2012 18:08:14

    Θα σας αποκαλυψω ενα μυστικο..αλλα μην το πειτε πουθενα..
    Οταν μια χωρα δεν παραγει κατι το..εισαγει..
    π.χ αυτοκινητα,φαρμακα,αεροπλανα,κινητα..ακομα και εργατες..
    Το μυστικο που εχοντας αποβλακωσει τους ελληνες ενω αυτο το ξερουν και οι κομμωτριες σε αλλα κρατη..ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ..ΟΤΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ..ΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΕΙ..
    σε αυτο βασιστηκε η επιτυχια πολλων κρατων.

    Στο ελλαντα ομως επειδη εγω ειμαι το αφεντικο μαζι με κατι αλλα παρασιτα..απαγορευει αυτην..την καταραμενη εισαγωγη..
    Θα πορευεσθαι αιωνια..με εμενα..εγω θα σας φροντιζω..
    Για αυτοπροστασια..σας εχουμε αποβλακωσει για να μαχεστε την εισαγωγη ξενων επιχειρηματιων..για να μας προστατευεται...
    Εμεις ωστοσο εισαγουμε φτηνους εργατες οταν γουσταρουμε..
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΤΗ...

  18. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 20:05:04

    Πολύ σωστή επισήμανση. Είναι ΠΟΛΛΕΣ οι παράμετροι της ανταγωνιστικότητας. Από τις βασικότερες η τεχνογνωσία σε επίπεδο μέχρι και απλού εργάτη (ποιός θα στήσει εργοστάσιο με τους φωστήρες "πτυχιούχους" των ΤΕΕ και των ΤΕΙ μας;), η νοοτροπία (ποιός θα στήσει εργοστάσιο με εργαζόμενους που έρχονται να πιάσουν δουλειά μέχρι να διοριστούν "εξωτερικοί φύλακες στις φυλακές Μαλανδρίνου"), το Φορολογικό (ποιός επενδύει σε χώρα, που σκαρφίζεται νέο ξεζούμισμα ακόμα και των υπό πτώχευση επιχειρήσεων κάθε έξη μήνες;) το Εργατικό (ποιός θέλει να είναι, ουσιαστικά, υποτελής των υπαλλήλων του) και, βέβαια, οι υποδομές κλπ. Βάσει αυτών και πολύ σωστά, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επέλεξαν την Τσεχία, την Ουγγαρία και την Πολωνία για τις επενδύσεις τους.
    ΟΤΑΝ σε αυτά γίνουμε "Γερμανοί" δεν θα έχουμε κανένα φόβο από τους Βούλγαρους και τους Ρουμάνους, γιατί ο "μέτριος" μέσος μισθός μας θα αντισταθμίζεται με το παραπάνω. Αλλά, για την ώρα, στο "πακέτο" οι Βούλγαροι και λοιποί εξακολουθούν να έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα. Και έτσι καταλήγουμε στην βουλγαροποίηση των μισθών σαν μόνη πρόχειρη λύση.

  19. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 20:16:35

    Θέλουν να μην σε δανείζουν άλλο. Αυτό θέλουν. Γιατί, όλα αυτά που "κατάφερες" τα τελευταία 30 χρόνια τα κατάφερες με δανεικά, που έπαιρναν για λογαριασμό ΣΟΥ οι πολιτικοί "σου" και, για τον κόπο τους, μαζί σου τα έτρωγαν (ξέρεις: ένα εσύ- ένα αυτός, ένα εγώ- ένα αυτός, ένα ο άλλος- ένα αυτός. Και έτσι εσύ κακόμαθες και ο Πάγκαλος τετραπάχυνε).
    Το να μην σε δανείζουν άλλο, αν εσύ επιμείνεις στα χούγια σου, σημαίνει να πουλήσεις τζάμπα και το τομάρι σου ακόμα. Και αυτό θα γίνει εντός ή εκτός ευρώ -μην ακούς βλακείες περί διαφοράς. Αν, βέβαια, επιμείνεις στα χούγια σου.
    Η ιστορία αυτή είναι παλιά όσο και ο κόσμος (θυμήσου το "αντί πινακίου φακής").

  20. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 20:25:21

    Τι σημαίνει "να πουλάει στην χώρα που παράγονται"; Δεν έμαθες ότι ΕΕ σημαίνει ΜΙΑ (οικονομικά) χώρα, και ΓΙ'ΑΥΤΟ μας πήραν οι Βούλγαροι τρισήμισυ χιλιάδες επιχειρήσεις; Ούτε Ευρώ δεν επιβαρύνεται, λόγω εισαγωγής, το αυτοκίνητο στις λοιπές χώρες της ΕΕ (τα τέλη ταξινομήσεως και ο φόρος πολυτελείας θα ίσχυαν και για εντόπια παραγωγή, για να μην ασκούμε... αθέμιτο ανταγωνισμό στους εταίρους).

  21. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 20:34:03

    Τα ΠΙΤΣΟΣ για την ώρα παραμένουν, αλλά μάλλον σαν στρατηγική (όχι οικονομική) Γερμανική κίνηση. Προς στιγμή έδειξαν να φεύγουν για την Τουρκία, αλλά αποσοβήθηκε προσωρινά. Αν ήταν καθαρά "παραγωγική" η απόφαση θα είχαν ήδη φύγει. Και δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ φτηνά, αν σκεφτείς ότι, στο εξωτερικό είναι ΑΓΝΩΣΤΑ.

  22. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 20:42:28

    Ίσως, η χαριστική βολή στην Οικονομία μας να ήταν η γαλαντομία, με την οποία στηρίξαμε την είσοδο Βουλγαρίας, Ρουμανίας κλπ πρώην Ανατολικών χωρών στην ΕΕ. ΞΕΡΑΜΕ ότι στην ανταγωνιστική μας γύμνια έναντι των λοιπών, μας έμενε σαν φύλλο συκής, το χαμηλό επίπεδο μισθών μας. ΞΕΡΑΜΕ ότι, μόλις τα σύνορα άνοιγαν για τις επιχειρήσεις, λόγω ΕΕ, θα φτερούγιζαν ΟΛΕΣ οι παραγωγικές μονάδες μας (ενώ οι Γάλλοι, ας πούμε, είναι μακρυά για να επωφεληθούν ΤΟΣΟ (όχι ότι δεν έφυγαν παραγωγικές μονάδες και από αυτούς). Και είχαμε και ΒΕΤΟ, άρα, μπορούσαμε να ζητήσουμε αντισταθμιστικά ωφέλη ΠΡΙΝ συμφωνήσουμε.
    Τα "πουλήσαμε" ΟΛΑ!

  23. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/03/2012 20:43:08

    Είσαι βέβαιος; Δεν έχει ήδη, εδώ και χρόνια, μεταφερθεί στην Ισπανία η παραγωγή των "Πίτσος";

  24. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2012 21:23:50

    Όχι όλων. Στην Ισπανία (BALAY) παράγονται ψυγεία πλάτους 60/55cm, πλυντήρια και κάποια εντοιχιζόμενα. Τα 70 εκ. ψυγεία και οι περισσότερες ελεύθερες κουζίνες (ΠΙΤΣΟΣ, BOSCH, SIEMENS, NEFF) παράγονται στην Ελλάδα. Μάλιστα, προ 5ετίας μεταφέρθηκε και εκσυγχρονίστηκε το εργοστάσιο.
    Ιδιαιτερότητα: Οι επισκέψεις πολιτικών στο εργοστάσιο (πρακτικά) απαγορεύονται. Ο συνδικαλισμός (πρακτικά) επιτρέπεται "μόνο για καλό". Το έχουν χωνέψει και οι εργαζόμενοι και είναι όλοι καλά.
    Δίδαγμα: Οι Έλληνες αποδίδουν ΚΑΙ ΜΕΣΑ στη χώρα τους, όταν ξεφορτώνονται την πολιτική από τη δουλειά τους.

  25. PARTAOLA avatar
    PARTAOLA 11/03/2012 22:17:48

    Καλο ειναι να διαβασεις λιγο την ιστορια της Ελληνικης αυτοκινητοβιομηχανιας γιατι η εγκριση τυπου και η υψηλη φορολογια (με αποκορυφωση τον νομο του 85)συν το συμφερον των εισαγωγεων απο το 1950 δεν ειναι δουλεια του παμε.

  26. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 11/03/2012 22:30:16

    Oι Κινέζοι επενδύουν ως ....επενδυτές από άλλη ήπειρο, όχι ως Ευρωπαίοι φεντεραλιστές ή ως ..φιλάνθρωποι.
    Ο ψυχρός επενδυτής που δεν έχει άλλες σκοπιμότητες (π.χ. πολιτικές, γειτονίας κτλ), επενδύει "στα χαμηλά" και στην άνοδο: Δηλαδή σε μια μετοχή, σε μια χώρα κτλ, που έχει πιάσει πάτο, είναι ακόμη χαμηλά και κοντά στον πάτο αλλά έχει αναστρέψει και έχει μπεί πιά σε ανοδικό "κανάλι". Θα δείτε πολλές τέτοιες επενδύσεις τώρα σε χώρες όπως η Βουλγαρία.
    Η Ελλάδα δεν έχει αναστρέψει και θα πρέπει λίγο να περιμένει για Κινέζους, Αμερικανούς κτλ. Προς το παρόν θα πρέπει να υπολογίζουμε μόνον σε επενδύσεις από Κοινοτικούς επενδυτές (βλέπε κυρίως Γερμανούς ή Γάλλους) για ενέργεια (ανανεώσιμες) ή ορυκτά. Δηλαδή με βάση τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και τις Ευρωπαικές Κοινοτικές πολιτικές.

  27. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 11/03/2012 22:44:41

    Μια σημείωση:
    Πολλοί σχολιαστές έχουν αυταπάτες και υποτιμούν υπεροπτικά το όποιο παραγωγικό δυναμικό της γείτονος χώρας.
    Ως παράδειγμα, ιδού μια πολυεθνική εταιρεία στη Βάρνα που παράγει ηλεκτρικούς αυτοματισμούς , ηλεκτρικό εξοπλισμό, εξαρτήματα σύνδεσης και λαμπτήρες φωτισμού. Από το 2000.
    h**p://www.elmarkgroup.eu/gr/about-us.html
    Ξέρετε πολλές εταιρείες σε Ελληνικό έδαφος που παράγουν τέτοια προιόντα;

  28. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/03/2012 23:53:12

    Θέλεις μία, Θείο; Παρ' την: http://www.raycap.gr/

    Όσο για την "πρωτοποριακή" βουλγαροπολυεθνική, νομίζω ότι και μόνο το TLD που επέλεξε δείχνει το κόμπλεξ της να "κρύψει", με την πρώτη εντύπωση τουλάχιστον, την καταγωγή της. Προφανώς το ".bg" δεν είναι τόσο πιασάρικο, ε; Τι λένε οι ταβάριτς;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.