#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/02/2011 09:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η CIA πίσω από την αιγυπτιακή επανάσταση;



Έχω γράψει και άλλες φορές πως δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος των διάφορων συνομωσιολογικών  θεωριών που κυκλοφορούν κατά κόρον σε σχέση με τις πολιτικές εξελίξεις,  ούτε θεωρώ τις διάφορες μυστικές υπηρεσίες τόσο παντοδύναμες όσο τις θέλει ο κινηματογράφος ή η λαϊκή φαντασία.

Η πραγματικότητα όμως μας λέει,  ότι αυθόρμητες, λαϊκές επαναστάσεις σπάνια συμβαίνουν στον αληθινό κόσμο.

Για να πετύχει μια επανάσταση χρειάζεται σχεδιασμός, οργάνωση, και μεθόδευση, άσχετα του κατά πόσο επηρεάζουν τα Twitter και  Facebook.

Αν πιστέψουμε το Russia Today (RT), (http://www.youtube.com/watch?v=UvI6JqiAZjs), η αμερικανική κυβέρνηση σχεδίαζε εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια, την ανατροπή του Μουμπάρακ. Η άποψη αυτή βασίζεται σε απόρρητα διπλωματικά έγγραφα που διέρρευσε η Wikileaks. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα έγγραφα, η Ουάσιγκτον χρηματοδοτούσε και στήριζε κρυφά διάφορες προσωπικότητες που έπαιξαν ηγετικό ρόλο στην αιγυπτιακή εξέγερση.

Ο ερευνητής δημοσιογράφος Webster Tarpley δήλωσε στο RT, ότι η Ουάσιγκτον επιδιώκει εδώ και καιρό, να τοποθετηθούν νέα πρόσωπα στις ηγεσίες των χωρών του αραβικού κόσμου,  έτσι ώστε να ενισχυθεί η αμερικανική πολιτική ατζέντα στη περιοχή.

Στην ιστοσελίδα World Future Online, (http://wfol.tv/index.php/analysis/middle-east/6139-wikileaks-us-backed-rebels-toppling-of-mubarak-in-2008.html) ο Asir Husain γράφει πως «οι Αμερικανοί αξιωματούχοι βοηθούσαν υπογείως τους διαφωνούντες, που ήθελαν να εκμεταλλευτούν τα social media για να ρίξουν το καθεστώς Μουμπάρακ». Αυτό αναφέρεται σε ένα τουλάχιστον απόρρητο σήμα της 30/12/08, που στάλθηκε από τη πρεσβεία των ΗΠΑ στο Κάιρο. Στο ίδιο αυτό σήμα περιγράφεται ένα λεπτομερές σχέδιο ανατροπής του Αιγύπτιου ηγέτη για το 2011(!), που όμως χαρακτηρίζεται ως «μη ρεαλιστικό».

Σύμφωνα με το σήμα, ένας ηγέτης του κινήματος  της νεολαίας «6η Απριλίου», κίνημα  που λειτουργεί μέσω κυρίως του Facebook, και που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη πρόσφατη εξέγερση, ανέφερε στους Αμερικανούς ότι οι διάφορες ομάδες της αντιπολίτευσης συμφώνησαν μεταξύ τους σε ένα σχέδιο που αφορά στην ανατροπή του Αιγύπτιου δικτάτορα, και στην εγκαθίδρυση κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Το σχέδιο προέβλεπε επίσης μια αποδυναμωμένη προεδρία, και όλα αυτά επρόκειτο  να γίνουν πριν διεξαχθούν οι προγραμματισμένες εκλογές του Σεπτέμβρη του 2011.

Σύμφωνα με τον πληροφοριοδότη της πρεσβείας, στους σχεδιασμούς αυτούς συμμετείχαν η Μουσουλμανική Αδελφότητα, οι Σοσιαλιστές Επαναστάτες, το κίνημα Kefaya, το κόμμα Waft, κ.ά. ενώ ο στρατός είχε συμφωνήσει να στηρίξει μια προσωρινή κυβέρνηση, μέχρι να  γίνουν οι εκλογές.

Στις 16 Ιανουαρίου 2011, ο Webster Tarpley έγραφε πως «Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών και η CIA, χρησιμοποιούν τα αφοσιωμένα σε αυτούς ΜΜΕ, ώστε να προβάλλουν ιδιαιτέρως τη τυνησιακή εξέγερση, και να τη καταστήσουν πρότυπο μιας νέας γενιάς χρωματιστών επαναστάσεων, μεταμοντέρνων πραξικοπημάτων, και εμπνευσμένων από τους Αμερικανούς αποσταθεροποιήσεων. Στα αμερικανικά κέντρα όπως είναι το Langley, κάποιοι σχεδιάζουν πυρετωδώς ένα μεσογειακό τσουνάμι, με σκοπό την ανατροπή όλων των αραβικών καθεστώτων και όχι μόνο. Οι μεθοδευτές αυτοί σχεδιάζουν την ανατροπή ή την εξασθένηση των κυβερνήσεων της Λιβύης, της Αιγύπτου, της Συρίας, της Ιορδανίας, της Αλγερίας, της Υεμένης, και ίσως και  άλλων. Παράλληλα, η CIA έχει βάλει σκοπό να ανατρέψει τον Berlusconi στην Ιταλία, εξαιτίας της φιλίας του με τον Putin, και τη στήριξης του προς τον αγωγό Southstream. Συνεπώς, δεν μιλάμε μόνο για μια αποσταθεροποίηση στον αραβικό κόσμο, αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο». http://tarpley.net/2011/01/16/tunisian-wikileaks-putsch/.

Ο Husain γράφει πως, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι βοήθησαν τον ηγέτη της «6ης Απριλίου» να συμμετάσχει στην ετήσια Σύνοδο των κινημάτων νεολαίας που διοργανώθηκε το 2008 στο πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης.

Η Σύνοδος αυτή, στη διάρκεια της οποίας παρουσίασαν εισηγήσεις, μεταξύ άλλων,  ο συνιδρυτής του Facebook Dustin Moskovitz, και ένας υφυπουργός του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών, χαρακτηρίστηκε ως μια ευκαιρία να συζητηθεί από πλευράς των νεαρών ακτιβιστών του κόσμου, η επίδραση του διαδικτύου στις κοινωνικές αλλαγές στις ημέρες μας.

Ο Αιγύπτιος εκπρόσωπος δήλωσε ικανοποιημένος, αφού του δόθηκαν συμβουλές στο πως η ομάδα του θα μπορεί αποφεύγει τις παρακολουθήσεις από πλευράς των αιγυπτιακών υπηρεσιών ασφάλειας κλπ, και μάλιστα προσεκλήθη να μιλήσει σε άλλα φόρα, για την προοπτική δημοκρατίας στη χώρα του. Σύμφωνα με το απόρρητο σήμα, το State Department κατάφερε να διατηρήσει μυστική τη ταυτότητα  του Αιγύπτιου ακτιβιστή σε όλη τη διάρκεια της Συνόδου.

Ο νεαρός είχε επίσης συναντήσεις με αρκετούς αξιωματούχους στο αμερικανικό Καπιτώλιο, όπου συζητήθηκε το ενδεχόμενο  άσκηση πίεσης προς το καθεστώς Μουμπάρακ, μέσω παγώματος των ξένων καταθέσεων του, έτσι ώστε να αναγκαστεί να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις.

Και ο Tarpley καταλήγει, γράφοντας στις 16 Ιανουαρίου(!), ότι «οι Αμερικανοί ιμπεριαλιστές σχεδιαστές πιστεύουν πως πέτυχαν να ανακαινίσουν το υπάρχον μοντέλο των χρωματιστών επαναστάσεων και των μεταμοντέρνων πραξικοπημάτων της CIA. Αυτού του είδους οι ανατροπές κυβερνήσεων έχασαν το κύρος τους, μετά την αποτυχία της πλουτοκρατικής επανάστασης «των Κέδρων» στο Λίβανο, της αναδίπλωση της οργανωμένης από το ΔΝΤ και το ΝΑΤΟ «πορτοκαλί επανάστασης» στην Ουκρανία, την άδοξη κατάρρευση της ιρανικής «επανάστασης του Twitter» τον Ιούνιο του 2009, και την γενική απαξίωση της στηριζόμενης από την Αμερική «επανάσταση των Ρόδων» στη Γεωργία, που ξεφτιλίστηκε από την πολεμοχαρή και κατασταλτική δραστηριότητα του φασίστα αλλά και τρελού Saakashvili.

Τώρα, όλοι οι ιμπεριαλιστές συμφωνούν πως τα γεγονότα στη Τυνησία προϊδεάζουν για ένα νέο είδος λαϊκού πραξικοπήματος, σχεδιασμένο να ταιριάζει με τη σημερινή πραγματικότητα, σε έναν κόσμο οικονομικής σύνθλιψης, κρίσης, και σε ένα περιβάλλον πλήρους αποσάθρωσης της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας των καζίνο…».

Με βάση δηλαδή τα παραπάνω, η αμερικανική CIA είναι ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτή που μεθόδευσε την ανατροπή του Μουμπάρακ, κι αυτή που μεθοδεύει τη ριζική αλλαγή του πολιτικού καθεστώτος στην ευρύτερη Μεσόγειο. Μπορεί. Ποιος ξέρει; Τι άλλο να πω;

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. φωτεινη avatar
    φωτεινη 13/02/2011 09:59:32

    μπραβο s.a.αυτο με τον αιγυπτιο στα φορα το εχουν γραψει και οι αγγλικες εφημεριδες απο την αρχη της επαναστασης.οσο για τον μπερλουσκονη ανεξαρτητα ποσο καποιος συμφωνει μαζι του η οχι στο θεμα με τις εσκορτ ,πρωτον ανεμειξαν τον πουτιν και δευτερον το ειπε και ο μπερλουσκονη οτι εχουν εμπλακει ξενες δυναμεις.

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 13/02/2011 10:15:22

    Παράξενε, ποτέ δεν αμφέβαλλα ότι οι "φιλοι" και "σύμμαχοι" προσπαθούν και επηρρεάζουν τις εξελίξεις σε όλο τον κόσμο. Απαιτούνται 2-3 πράγματα:
    1) Άφθονο χρήμα
    2) Τοπικοί διαφθαρμένοι των οποίων τις "ανάγκες" έχουν εντοπίσει επιμελώς και τους οποίους "πλησιάζουν" καταλλήλως.
    3) Προώθησή τους σε θέσεις κλειδιά και προπαρασκευή κατόπιν.

    Ειδικά για την Αίγυπτο παρέλειψες να πείς ότι, μαζί με την Τουρκία, και μερικές άλλες χώρες, την θεωρούν ζωτικό κράτος (pivotal state) για τις επιδιώξεις τους και τα συμφέροντά τους.

    Λείπει όμως κάτι σημαντικό απο την ανάλυσή σου: Αν όντως είναι έτσι, πως είναι βέβαιοι ότι το προκύπτον καθεστώς θα είναι πιο φιλικό απο το ήδη δοκιμασμένο του Μουμπάρακ; Η παραλληλία με το Ιράν είναι ενδεικτική. Αν ισ΄χύει η υπόθεση εργασίας σου τότε πρέπει να ήταν βέβαιοι για την έκβαση. Για το Ελλαδιστάν βέβαια υπήρχε και έγινε πρωθυπουργός .

  3. ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ avatar
    ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 13/02/2011 10:26:42

    Ωραίο πάντως το κόλπο των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Τοποθετώντας στην εξουσία των κρατών ηγέτες που είναι δικά τους ανδρείκελα και με το έλλειμα δημοκρατίας στις χώρες αυτές, είναι επόμενο οι άνθρωποι αυτοί να μεταραπούν σε τυράννους. Έτσι, όταν πάψει πλέον να εξυπηρετούν τα σχέδια τους, τους πετάνε σαν στυμένη λεμονόκουπα. Άλλωστε, η " παγκόσμια κοινή γνώμη " θα δει με καλό μάτι την απομάκρυνση του στυγνού δικτατορα, οπότε ούτε γάτα ούτε ζημιά. Τι νομίζατε; τσάμπα πληρώνουν οι " φίλοι και σύμμαχοι " ( μπρρρ... ) 800.000 ανθρώπους; έτσι για να... πληροφορούν έγκαιρα τον Πρόεδρο, αυτά που ετοιμάζουν... οι λαοί; Οι " αυθόρμητες " λαικές εξεγέρσεις γίνονται αν και όταν τους βολεύουν. Μα ,είναι τυχαίο ότι στην Ιταλία κάθε μέρα βγαίνει στα κανάλια και μία μαιτρέσα του Μπερλουσκόνι; Φανταστείτε, αν τα κάνουν αυτά στην πανίσχυρη Ιταλία του Μπερλουσκόνι με τι ευκολία θα τα έκαναν στην αδύναμη Ελλάδα του Καραμανλή και φυσικά συνεχίζουν να τα κάνουν παντού στον κόσμο...

  4. man8os avatar
    man8os 13/02/2011 10:59:39

    Δηλαδη η ανατροπη του ΚΚ ηταν κομματι ευυτερου σχεδιου?

    • ελλην της εσπεριας avatar
      ελλην της εσπεριας @ man8os 14/02/2011 00:41:37

      Εννοειται!!!

  5. SM avatar
    SM 13/02/2011 11:11:50

    Strange Attractor, μολονότι παρακολουθώ με προσοχή τα κείμενα που γράφεις ή που επιλέγεις να μεταφράσεις, εδώ διαφωνώ μαζί σου. Είναι μια σπάνια στιγμή στην ιστορία, αυτό που γίνεται στο Maghreb και είναι εν πολλοίς απότοκο μιας μορφωμένης μεσοαστικής τάξης στην κατάλληλη ηλικία που γνωρίζει τις κατακτήσεις της Ευρώπης (αυτής της χάλια, σε κρίση αξιών και οραμάτων). Στην πραγματικότητα είναι σε εξέλιξη ένα δεύτερο δημοκρατικό κύμα στην περιφέρεια του πρώτου (Πρώτο δημοκρατικό στην Ευρώπη Κρόμγουελ, Γαλλική, Ελλήνική επανάσταση κλπ) και τώρα δεύτερο που εκδηλώνεται (και) ως κρίση στο χώρο του πρώτου αλλά και ως δημοκρατικό αίτημα στην περιφέρεια του πρώτου. Τέλος καλό είναι να δούμε και το ρόλο των γυναικών σε αυτή την υπόθεση... Αυτά τα βιαστικά προς το παρόν

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ SM 13/02/2011 11:16:49

      Δεν διαφωνώ, για αυτό και η επιφύλαξή μου. Αλλά είναι αρκετά τα περίεργα στοιχεία και οι συμπτώσεις...
      Αν προσθέσουμε και τη πρόσφατη μεγάλη ανακάλυψη κοιτασμάτων φυσικού αερίου (ΑΟΖ κλπ), και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της ΒΡ.
      Τι να πω;

    • skeptiki avatar
      skeptiki @ SM 13/02/2011 13:34:14

      Σοβαρή πολιτική σημαίνει να έχεις γνώση των τάσεων που υπάρχουν και να τις κατευθύνεις προς το συμφέρον σου όχι να τους πηγαίνεις κόντρα. Το ότι η CIA διευκολύνει την εκδήλωση μιας εξέγερσης που σιγοβράζει ώστε να μη χάνει ερείσματα δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στο λαό οι δυνάμεις τα αιτήματα και η θέληση για ανατροπή. Επίσης επειδή έγινε κάτι στην Τυνησία δεν σημαίνει ότι αυτό που έγινε στην Αίγυπτο είναι το ίδιο, δεν είναι αντίστοιχες οι χώρες. Το ένα αποτελεί μάλλον μιά ευκαιρία για να εκδηλωθεί το άλλο. Άλλο αφορμές, άλλο αιτίες. Άλλο ο αέρας εκδημοκρατισμού (με το στρατό εγγυητή... τι να πω) και άλλο η τελική ισσοροπία δυνάμεων.
      Το έβαλα κι αλλού το βιντεάκι του Aljazeera υποστηρίζει έμεσα τη θέση αυτού του άρθρου. h..p://english.aljazeera.net/programmes/peopleandpower/2011/02/201128145549829916.html
      Να θυμίσω η otpor είχε δεχθεί επίσημα ότι χρηματοδοτήθηκε από το "εξωτερικό"

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ SM 14/02/2011 09:38:49

      "εν πολλοίς απότοκο μιας μορφωμένης μεσοαστικής τάξης στην κατάλληλη ηλικία που γνωρίζει τις κατακτήσεις της Ευρώπης"....

      ...γιατί αυτό μου θυμίζει την δικιά μας εξέγερση του Πολυτεχνείου το '73 εναντίον της τυραννικής χούντας; Τα αποτελέσματα αυτής της εξέγερσης ήταν μάλλον απογοητευτικά. Οι εξεγερθέντες νοιάστηκαν μόνο για το τομάρι τους και τίποτα περισσότερο.
      Το ίδιο μάλλον θα συμβεί και στην Αίγυπτο.

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Γιώργος 14/02/2011 10:47:52

        Από τη μια έχουμε αυτούς που συχνά υποστηρίζουν πως "είμαστε άξιοι της μοίρας μας" διότι "εμείς τους επιλέγουμε να μας κυβερνάνε". Λες και το μενού που μας παρουσιάζει ο κοινοβουλευτισμός έχει πολλές επιλογές, λες και δεν τους έχουμε διαλέξει όλους κατά καιρούς. Και πάντα παίρναμε το ίδιο αποτέλεσμα.

        Από την άλλη έχουμε εκείνους που μόλις γίνει κάποια δυναμική κινητοποίηση, όπως αυτές στην αίγυπτο και την τυνησία, ή ανοίξει συζήτηση για παλιοτερες ανάλογες περιπτώσεις, όπως στο πολυτεχνείο το 73, τα αποδίδουν όλα σε υποκίνηση έξωθεν, σε ξένο δάκτυλο, σε ρώσους, αμερικάνους και αδελφούς μουσουλμάνους.

        Και στο τέλος, φαντάζομαι πως είναι οι ίδιοι, αφού έχουν απλώσει όλη αυτή την ομίχλη της ηττοπάθειας και της απαισιοδοξίας και μας έχουν κάνει ολουνών "την ψυχή μαύρη" με την τόση διορατικότητά τους, την οποία μας την μεταφέρουν με σιγουριά μερικές φορές σχεδόν ακλόνητη, μας μέμφονται κιόλας γιατί δεν ακολουθούμε τη μια ή την άλλη πρότασή τους, ή γιατί είμαστε κότες και δεν εξεγειρόμαστε, ή γιατί έχουμε γίνει μαλθακοί και λοβοτομημένοι από την κατανάλωση και το life-style. Και συνήθως μας προτείνουν και τις πιο ακραίες λύσεις όπως κρεμάλες και γκιλοτίνες.

        Μένω άφωνος καμμιά φορά κι άλλοτε παλι οργίζομαι όταν διαβάζω τέτοιες τοποθετήσεις και σχόλια. Να μην ξέρεις πως να ερμηνεύσεις τέτοιες τοποθετήσεις λογικά και πως να τις τοποθετήσεις κάπου, σε έναν καμβά για να βγάλεις κάποιο πολιτικό νόημα.

        Η πιο εύκολη και πρόχειρη εξήγηση είναι να αποδώσουμε τέτοιες "ερμηνείες" και τοποθετήσεις στο θυμικό και τον χαρακτήρα του κάθε συντάκτη τους. Αλλά πάλι, από την άποψη του πολιτικού οφέλους αν τις δούμε, αυτός που εξυπηρετείται από την διάδοση τέτοιας ηττοπάθειας και απελπισίας στην λαϊκή ψυχή είναι μόνο οι ίδιοι οι εχθροί του λαού, που τον θέλουν να πιστεύει πως κάθε προσπάθειά του για ελευθερία, για δημοκρατία, για καλύτερο μέλλον, θα είναι ατελέσφορη και θα καταλήξει στα σκουπίδια, αφού στο τέλος θα κυριαρχήσουν οι πράκτορες των ξένων δυνάμεων, τα νεφιλίμ, τα golden boys και οι διεφθαρμένοι που αιωνίως θα αγοράζουνε υποβρύχια που γέρνουν και ελικόπτερα που πέφτουν.

        Είναι σαν να μας λένε: "συνηθίστε τις αλυσίδες σας, ότι άλλο και να κάνετε δεν θα έχει αποτέλεσμα".

        Εχω να πω λοιπόν πως η διάδοση αυτής της μαυρίλας, της ηττοπάθειας, της έλλειψης πίστης στις δυνάμεις του ανθρώπου, τον χλευασμό του λαού ως υποκειμένου και σοβαρού παίκτη της ιστορίας, κάνουν μεγαλύτερο κακό στην λαϊκή ψυχή από κάθε άλλη πολιτική προπαγάνδα δεκαετιών. Το μεγαλύτερο κακό. Να λες σε κάποιον πως ότι και να κάνει για να βελτιώσει το χάλι στο οποίο ζει, είναι μάταιο και δεν θα έχει αποτέλεσμα.

        Είναι ο παλιός εκείνος αγώνας του ιδεαλισμού να πείσει την ανθρωπότητα ότι η ιστορική της κίνηση εξηγείται μόνο από την βούληση και τις πράξεις των ηγετών και των δυνάμεων που έχουν στις διαταγές τους (περιλαμβάνει και τις μυστικές υπηρεσίες αυτό). Και πως οι λαοί, ο απλός άνθρωπος, δεν μετέχει, δεν επηρρεάζει τίποτε και έτσι άσημος που είναι κάθε πράξη του για βελτίωση των συνθηκών της ζωής του, πάει κατ' ευθείαν στο καλάθι των σκουπιδιών της ιστορίας.

        Μου είναι αδιανόητο το πως γίνεται να υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι που πιστεύουν και διαδίδουν αυτή την μαύρη καταχνιά στις ψυχές των άλλων. Και μάλιστα έλληνες άνθρωποι.

        Το μόνο που έχω να πω στο τέλος είναι πως το 1940 όταν η ηγεσία είχε αποφασίσει να ρίξει "μια δυο τουφεκιές για την τιμή των όπλων", ο λαός, ο λαός ναι, πήρε την υπόθεση στα χέρια του, πήρε την τύχη και την αξιοπρέπειά του στα χέρια του, και παρά το ότι δεν είχε τίποτε στην διάθεσή του, νίκησε περίτρανα.

        Αφήστε τους να λένε. Αν τα παρατήσουμε θα πρέπει να πάμε σε μια γωνία και να περιμένουμε να πεθάνουμε.

        Γι' αυτό αφήστε τους να λένε και μη τους ακούτε.
        Εμείς έχουμε δουλειά να κάνουμε: να παλινορθώσουμε την δημοκρατία.

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Γιώργος avatar
          Γιώργος @ Θραξ Αναρμόδιος 14/02/2011 13:30:06

          Δεν κατάλαβες το σχόλιο μου. Σαφώς και στη εξέγερση της Αιγύπτου μετέχει κόσμος με αγνές προθέσεις που θέλουν κάτι καλύτερο για την πατρίδα τους. Οι ηγέτες όμως της εξέγερσης δεν νομίζω να έχουν τις καλύτερες των προθέσεων.
          Π.χ. αυτός ο Μπαραντέι μου θυμίζει τον Παπανδρέου που ήρθε στην Ελλάδα υποτίθεται να πραγματώσει τα όνειρα της γενιάς του Πολυτεχνείου και τελικά εξαχρείωσε και κατέστρεψε την Ελλάδα.
          Επίσης μη ξεχνάς πως εχθρός της δημοκρατίας είναι η οχλοκρατία τελικά οδηγεί σε τυραννία και αυτό ακριβώς βλέπουμε τώρα στην Αίγυπτο. Από τον "κακό" Μουμπάρακ πήγανε στην στρατιωτική χούντα. Δεν νομίζω να είναι σπουδαία δημοκρατική κατάκτηση αυτό.

  6. irida avatar
    irida 13/02/2011 11:27:49

    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Εμείς εδώ δεν πρέπει να ανησυχούμε; Έχουμε βολικό ηγέτη. Καμμιά φορά μπορεί να μας βγει και σε καλό. Ποτέ δεν ξέρεις. Όσο κι αν σήμερα διαμαρτυρόμαστε. Πόσο στημένο είναι το παιχνίδι είναι φανερό. Ότι το διαδικτυο και το φατσομπούκι θα χρησιμοποιηθεί είναι δεδομένο. Κι ως μέσο ελέγχου σε πολλαπλά επίπεδα. Θυμάμαι την ταχύτητα με την οποία πριν λίγο καιρό κει μέσα άλλαζαν εικόνα στο προφίλ τους όλοι βάζοντας ένα κινούμενο σχέδιο. Η σκέψη του καθενός ίδια με του άλλου κι ένας μιμητισμός τρομερός. Προσωπικά δεν είχα αλλάξει αλλά κι αυτό είναι ενδεικτικό του κλίματος που πάει να διαμορφωθεί. Όλα από κει μέσα.Από τα μηχανήματα. Κι οι επαναστάσεις γιατί όχι; Δεν είναι τυχαίο που ακούστηκε αυτό τόσο πολύ στα ΜΜΕ. Κάθε επαναστάτης πια που σέβεται εαυτόν δεν θα παίρνει το.. καριοφίλι αλλά θα επαναστατεί μέσω παρόχων !!! Αναρωτιέμαι πόσο ακόμα θα ζήσω και τι θα δουν τα μάτια μου!! Η γιαγιά μου γεννήθηκε το 1906 και πέθανε το 1996..Ξεδίψαγε με νερό από φυσικές πηγές και στο τέλος γεύονταν Coca Cola!!!! Εμείς που γεννηθήκαμε με το ποτό αυτό με τι θα ολοκληρώοσυμε τη ζωή μας; Μάλλον με..σκληρά!! ;-)

  7. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 13/02/2011 11:34:02

    'Ατιμο "πορτοκαλί" χρώμα! Να εξωσθεί από το ουράνιο τόξο, δια παντός!

  8. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 13/02/2011 11:44:07

    Που πας και τα ξετρυπώνεις αυτά;
    Εχω βαρεθεί να σ' επαινώ και να σ΄ευχαριστώ για τις επιλογές σου.
    Ελπίζω, μετά απο καμιά τριετία μη μάθουμε και τίποτα που θα μας αφορά ...αμέσως.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 13/02/2011 11:54:25

      Νάσαι καλά ρε συ .... Χρύσανθε.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 13/02/2011 11:58:03

        Ευχαριστώ ....Φαήλο!

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 13/02/2011 12:09:28

          Αληθεύει αυτό που ακούγεται στην ιντερνετική πιάτσα;
          Ότι ο μικρός Οδυσσέας είναι ο... Βαμβακούλας; (Ή ο Μύρτσος;)

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 13/02/2011 12:13:38

            Απο εμένα δεν πρόκειται να βγάλεις κουβέντα για το βαφτιστήρι;
            Αλήθεια αυτό ο Tarpley, έχει σχέση με τον γνωστό...μπασκετμπωλίστα;

          • Νίκος avatar
            Νίκος @ Κώστας Ροδινός 13/02/2011 13:28:34

            Ουδεμία. Απλή συνωνυμία είναι.

  9. Επικούρειος avatar
    Επικούρειος 13/02/2011 12:15:54

    Η μεγαλύτερη θεωρία συνομωσιολογίας είναι πως δεν υπάρχουν συνομωσίες.

  10. Ratca avatar
    Ratca 13/02/2011 12:17:55

    Μου αρέσει αυτή η πλάκα σας με τα ονόματα να είστε πάντα έτσι για απο εσάς παίρνουμε κουράγιο

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Ratca 13/02/2011 12:21:50

      Νάσαι και συ καλά βρε .... Άκη Τσοχ.....ε!

  11. neotera avatar
    neotera 13/02/2011 12:20:09

    "ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ" ΚΑΠΕΛΩΜΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΝΕΙΛΟΥ
    http://wp.me/pfuAK-1TT
    Επίσης, ΟΙ ΗΠΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
    http://wp.me/pfuAK-1Xt

  12. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 13/02/2011 12:35:49

    Μεγάλη αλήθεια! Σχεδόν ποτέ στην σύγχρονη ανθρώπινη ιστορία δεν υπάρχει αυθόρμητη επιτυχημένη λαϊκή επανάσταση! Βλέπω τους ταλαίπωρους Αιγυπτίους πώς πανηγυρίζουν, γιατί επιτέλους (!) ελευθερώθηκαν και θυμάμαι τα πανηγύρια που κάναμε με την επιστροφή του "Εθνάρχη", την πτώση της Χούντας και την αποκατάσταση της δημοκρατίας! (Ναι, αυτή, ντε που απολαμβάνουμε στη Μεταπολίτευση!). Στημένο το παιχνίδι! Αυτοί που έφεραν τη Χούντα, την έριξαν και είχαν έτοιμοι τη διάδοχη κατάσταση! Έρμε λαέ, πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδομένε!

    • ΦωΚ avatar
      ΦωΚ @ ΝΙΚΟΣ 13/02/2011 16:53:02

      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  13. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 13/02/2011 12:55:31

    Εγώ λέω να μην την απλώνουμε πολύ την θολούρα γιατί είναι λίγη, δεν φτάνει να τα καλύψει όλα, και άπλωσε-άπλωσε θα λεπτύνει πολύ και θα γίνει διάφανη. Και δεν θα κρύβει τίποτε μετά.

    Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ ποντάρει σε πολλά άλογα, ταυτόχρονα. Ωστε να έχει πάντα τον νικητή δικό της. Το ίδιο κάνει και η Microsoft. Εχει μετοχές από όλους τους μεγάλους ανταγωνιστές της. Και μερικές φορές φαίνεται να στηρίζει και τεχνολογίες που ποντάρουν στην καταστροφή της.

    Αλλά αυτές οι τακτικές δεν εξηγούν αυτό που γίνεται στην βόρεια αφρική.

    Τα κινήματα των αιγυπτίων και των τυνήσιων και των άλλων χωρών, έχουν χαρακτηριστικά και ιδιότητες που είναι το τελευταίο πράγμα που επιθυμεί να δει η κάθε σκοτεινή τρύπα του Langley, καθώς και η κάθε, αναλόγου φωτισμού, ημέτερη.

    -Δεν έχει προβεβλημένους αρχηγούς (και πως να "μοχλεύσεις" έτσι;)
    -Δεν έχει ακραίους πολιτικούς ή άλλους στόχους (ισλάμ κλπ)
    -Δεν έχει ένα στρατηγείο, συντονιστικό όργανο και κέντρο αλλά άπειρα
    -Ξεμπροστιάζει τον οικονομικό ρόλο των δικτατόρων και των χειριστών τους, ως έναν βαθμό
    -Ακυρώνει την πρακτορίστικη αστυνόμευση και τον χαφιεδισμό δεκαετιών
    -Εδειξε πολύ μεγάλη ανθεκτικότητα στις φήμες και στην χειραγώγηση και εμμονή στον αρχικό στόχο
    -Αποκαθιστά την κοινωνική αλληλεγγύη με έναν πρωτόγνωρο τρόπο
    -Εμφανίζει, ως κίνημα, δημοκρατικά χαρακτηριστικά πολύ πέραν όσων θα επιθυμούσε κάθε σκοτεινή τρύπα
    -Δίνει ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ παράδειγμα στους άλλους λαούς (και γι' αυτό πρέπει να συκοφαντηθεί και ως υποκινούμενη κλπ με τη γνωστή θολούρα)

    Εν ολίγοις τα κινήματα της βόρειας αφρικής έχουν χαρακτηριστικά αυτόνομου και ακηδεμόνευτου λαϊκού κινήματος.

    Εξάλλου οι αριθμοί των διαδηλωτών είναι τέτοιοι που υπερβαίνουν τις δυνατότητες μαζικής χρωματιστής κινητοποίησης όχι μόνο του Langley αλλά όλων μαζί των σκοτεινών τρυπών.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • neotera avatar
      neotera @ Θραξ Αναρμόδιος 13/02/2011 23:22:53

      Προσυπογράφω. Βεβαίως δεν μπορεί κανείς να πει οτι τέτοια κινήματα προκλήθηκαν από μυστικές υπηρεσίες, ή απο το θράσσος των Γκουκλ.

  14. victoria avatar
    victoria 13/02/2011 13:32:45

    Προσωπικά πιστεύω ότι προφανώς ήταν έκρηξη του καταπιεσμένου λαού της Αιγύπτου, αλλά ταυτόχρονα ισχύει ότι κάποιοι 'μεγάλοι' αν ΔΕΝ το χρησιμοποίησαν ήδη, ΘΑ προσπαθήσουν να το κάνουν και να προσεταιριστούν και τη νέα κατάσταση προς όφελός τους. Δεν νομίζω ότι΄τίθεται καμιά αμφιβολία. Λέγεται εξωτερική πολιτική...

    Επίσης, κι εγώ δεν θέλω να είμαι καχύποπτη αλλά δύο θέματα με ψυλλιάσανε επίσης: 1) 'περίεργη στάση Ρωσίας' που κατά βάση ήθελε να δείξει ότι διαφοροποιείται από το 'φύγε Μουμπάρακ' των ΗΠΑ (=δεν μασάμε αμερικανάκια ότι σας έπιασε ο πόνος) και 2) τρελό φρονιστήριο ότι ο Ομπάμα το έμαθε από την τηλεόραση και τον φώναξε η γραμματέας του να δει το έκτακτο δελτίο... Come ooooon

  15. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/02/2011 13:56:26

    FREEDOM FREEDOM φώναζαν οι Αιγύπτιοι μπροστά στις κάμερες...
    Πως είναι στα Αιγυπτιακά ελευθερία, αλήθεια?
    Γιατί Δημοκρατία είναι Ελληνική κατοχυρωμένη πατέντα. Τους άκουσα που μιλούσαν αιγυπτιακά αλλά έλεγαν για democratie στην πρόταση.

    Αυτά που γράφεις S.A. είναι εύλογο ότι συμβαίνουν, διότι ο φαραώ είχε αρχίσει να "σαπίζει όλη την Αίγυπτο" μετά από 30 χρόνια, το πτώμα μύριζε και έκανε περισσότερη ζημιά παρά καλό στους Αμερικανούς, με τους Αιγύπτιους να έχουν φθάσει στο αμήν πια. Πρέπει να φύγει ένας για να έλθει ένας άλλος.

    Όμως δεν αγνοείται ο αστάθμητος παράγοντας "Λαός της Αιγύπτου" που έδιωξε το Μουμπάρακ, γιατί:

    1. Έμεινε πολλές μέρες στο δρόμο, δεν πτοήθηκε.
    2. Είναι πολύς λαός, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, για μένα.
    3. Το γεγονός που έγειρε την πλάστιγγα υπέρ τους ήταν όταν ξεκίνησαν την ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ, διότι 15 μέρες σκέτων διαδηλώσεων - δεν είχαν κατορθώσει να κάμψουν το καθεστώς. Μόλις ξεκίνησε η καθολική απεργία, σε δύο μέρες γονάτισε.
    4. Ο Μουμπάρακ χρειαζόταν ένα διάστημα για να οργανώσει τη φυγή του και όσο τους καθυστερούσε άλλο τόσο τους τροφοδοτούσε. Η καθυστέρησή του λειτούργησε εναντίον του, γιατί πορώθηκαν.
    5. Είναι μονοεθνές κράτος, ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ, σε πολύ υψηλό ποσοστό, με ανεπτυγμένη εθνική συνείδηση.

    Χωρίς τα παραπάνω 5 σημεία, η CIA ακόμα θα πάσχιζε.

    Και τέλος πάντων, ο αστάθμητος αυτός παράγοντας -ΛΑΟΣ- πέτυχε στην Αίγυπτο αυτό που οι Αμερικάνοι δεν έχουν πετύχει στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν διακόσια χρόνια τώρα με τον πόλεμο. Και οι Σοβιετικοί πριν από αυτούς. Γιατί για τη δημοκρατία έγιναν οι πόλεμοι και εκεί...

    Από την άλλη μπορεί να προσαρμόστηκε η CIA σε soft μεθόδους...

    Βέβαια θα δείξει, αν γυρίσει σε ισλαμικό κράτος όπως κάλεσε ο Αχμαντινετζάντ προχτές, σε light ισλαμικό κράτος, ή αν θα εκδημοκρατιστεί πραγματικά.
    Από τη βελτίωση ή όχι της θέσης ΟΛΩΝ των γυναικών της Αιγύπτου θα το καταλάβουμε.
    Οι γυναίκες της άρχουσας τάξης, που είναι η δημοσιοϋπαλληλική τάξη της Αιγύπτου -διότι όσοι έχουν δουλειά είναι κυρίως δημόσιοι υπάλληλοι- είναι πλήρως δυτικοποιημένες, αυτό το ποσοστό είναι ένα 20% των γυναικών και από εκεί και πέρα η τραγωδία της εκτομής γεννητικών οργάνων.

  16. lampros avatar
    lampros 13/02/2011 16:54:10

    Έχω γράψει και άλλες φορές πως δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος των διάφορων συνομωσιολογικών θεωριών που κυκλοφορούν κατά κόρον σε σχέση με τις πολιτικές εξελίξεις

    Μόνο σε σχέση με όλες τις άλλες εξελίξεις; (αποστολή στη σελήνη, κλπ κλπ)...

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ lampros 13/02/2011 17:45:36

      Εσύ ακόμη πιστεύεις ότι πήγαν τα αμερικανά στη σελήνη; Πές μας και για τον Τοτό.

  17. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 13/02/2011 17:05:58

    Εδωσα πολλα ++++ πριν σε καποιον φιλο που συμφωνω απολυτα ,σιγουρα πιστευω οτι η ΣΙΑ παντα φτιαχνει τα δικα της σεναρια και προγραμματα καποιες φορες της προκυπτουν ομως και γεγονοτα τα οποια προσπαθει να γυρισει προς τα συμφεροντα της, πιστευω πως κατι τετοιο εγινε και στην Αιγυπτο.Εχω πολλες φορες αναφερει οτι τα κρατοι δεν ειναι αυτοκυριαρχα , αλλα περισσοτερο και αλλα λιγοτερο πιστευω οτι η Ελλαδα ειναι και ηταν πολυ χαμηλα σε αυτο.

  18. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 13/02/2011 17:06:31

    Βλέπω με διαβάζεις συστηματικά. Χαίρομαι. Όλο και κάτι θα μάθεις.

  19. Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
    Ρομπέν το Γκαρσόν 13/02/2011 17:44:44

    Συμφωνώ με το πνεύμα του άρθρου. Λίγο δύσκολο για να το κατανοήσουμε ως απλοί άνθρωποι, αλλά έχουν συμβει τόσα πολλά στην ιστορία.

  20. ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
    ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 13/02/2011 18:17:35

    Εδώ υπάρχουν τα πάντα

    http://www.nonviolent-conflict.org/

  21. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 13/02/2011 19:01:02

    Παλιά τους τέχνη κόσκινο! Αυτό το κάνουν χρόνια τώρα, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στηρίζουν κάποιον, υποτιθέμενο σοσιαλδημοκράτη κατά προτίμηση, ο οποίος επειδή ακριβώς ήταν «υποτιθέμενος» και έχοντας την αμέριστη υποστήριξή τους, τους εξυπηρετεί σε όλα μόλις εγκαθιδρύσει το καθεστώς του!
    Στη συνέχεια ως πιστό τους σκυλί, δούλος τους στην κυριολεξία γιατί τους χρωστάει την ανέλιξή του και έχοντας τη διαρκή στήριξή τους, μεταλλάσσεται σε δυνάστη και ΔυΝάσΤη.
    Δουλεύει χρόνια για τα συμφέροντά τους και κάποια στιγμή, όταν πια τον έχουν στύψει όπως τη λεμονόκουπα, διά της αδρής χρηματοδότησης που παρέχουν, στηρίζουν αντικαθεστωτικά κινήματα και τους ξεκρεμάνε από την εξουσία τους. Τους αφήνουν βέβαια να ζήσουν ως «αυτοεξόριστοι» σε άλλους επίγειους παραδείσους, απολαμβάνοντας αυτοί και οι απόγονοί τους τα πλούτη που απεκόμισαν από την εξουσία τους. Άμα λάχει τους απαγχονίζουν κιόλας, προς παραδειγματισμό των άλλων, ειδικά όταν φανούν αχάριστοι προς τους «ευεργέτες» τους και λοξοδρομήσουν. Εδώ γίνονται φίλοι και συνομιλητές με πρώην ορκισμένους εχθρούς τους, εκεί θα κωλώσουν;
    Έτσι έχουν καταφέρει να είναι οι παγκόσμιοι χωροφύλακες και γι αυτό αναζητούν πάντα και σε κάθε χώρα ανθρωπάκια, με πολύ ελαστική εθνική συνείδηση και «κατά προτίμηση σοσιαλδημοκράτες», για να κάνουν τη δουλειά τους. Στην περίπτωση δε, που οι εκλεκτοί τους δεν φανούν αχάριστοι και δεν στραφούν εναντίον τους, μπορεί και να τους «αναβαθμίσουν», μεθοδεύοντας την πτώση τους ειρηνικά, δηλαδή διά των «δημοκρατικών» διαδικασιών.
    Πάσα ομοιότητα με γνωστές και ιδιαίτερα οικείες καταστάσεις, είναι εντελώς συμπτωματική!!!

  22. Λαρισαίος avatar
    Λαρισαίος 13/02/2011 22:28:34

    Είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεφτιλίσουν οι αμερικανοί μιά επανάσταση: να την διαβάλλουν υποστηρίζοντας ότι την ξεκίνησαν οι ίδιοι!

    Για σκεφτείτε το: ο Μουμπάρακ, ο καλύτερος φίλος των ΗΠΑ στην Α.Μεσόγειο μετά το Ισραήλ φεύγει νύχτα μετά από 15 μέρες εξέγερσης. Ξαφνικά, εμφανίζεται από το πουθενά ένα έγγραφο που λέει ότι την εξέγερση την οργάνωσε η CIA! Με αυτό τον τρόπο ή την καπελώνεις ή την υποβαθμίζεις-μακιαβελλικό, τους βγάζω το καπέλο.

  23. δημης avatar
    δημης 13/02/2011 23:35:52

    Όπως και στη διαφήμιση μετα από ΝΑΙ....ΝΑΙ....ΝΑΙ στο πρώτο αντε να φτάσει μεχρι το τρίτο ΟΧΙ Μουμπάρακ ΕΞΩ.....ο στρατός τώρα για να...ολοκληρώσει την προθέρμανση ο...επόμενος....

  24. Καράφλας avatar
    Καράφλας 14/02/2011 15:39:19

    Όλες οι συνομωσιολογικές θεωρίες έχουν το ίδιο θρησκευτικό χαρακτηριστικό:
    Θεωρούν δεδομένη την παντελή αδυναμία του πολίτη να αυτοδιοικηθεί και ως πρόβατο υποκύπτει και ακολουθεί τους ταγούς που συνήθως απολαμβάνουν την εύνοια μιας θεϊκής ή παγκόσμιας (μοντέρνα εκδοχή) αρχής.
    Είναι η πιό σκοταδιστική θεωρία που επέζησε από την εποχή του Μωυσή.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.