#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/07/2012 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η νέα γενιά του Ισλάμ και οι δυτικοί μύθοι



Στα ΜΜΕ αρέσει οποιοδήποτε «παραμύθι» αφορά στη νεολαία. Οποιαδήποτε κάλυψη γεγονότων κλπ που έχει σχέση με τους νέους, προϋποθέτει πως αυτοί είναι η δύναμη της προόδου, που παλεύει να σώσει τον κόσμο από τους κακούς γέρους που τον ξεζουμίζουν, που θα φέρει την αλλαγή προς το καλύτερο, κλπ.

Στη Δύση, οι νέοι  πιστεύουν  αυτό το παραμύθι. Έτσι, όταν το 2008 ο Ομπάμα αποτέλεσε την επιλογή των νέων, θεωρήθηκε εξ ορισμού και ως ο κύριος υποψήφιος της προόδου και του μέλλοντος.

Στη πραγματικότητα, το όραμά του για το μέλλον δεν διαφέρει και πολύ από το αντίστοιχο της προ-Θάτσερ Αγγλίας, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους νέους οπαδούς του να τραγουδάνε «είμαστε η ελπίδα», σε κάθε προεκλογική του συγκέντρωση.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, οι μισοί απόφοιτοι ΑΕΙ δεν μπορούν να βρουν μια κανονική δουλειά. Τα δάνεια σπουδών των νεαρών Αμερικάνων, είναι σήμερα περισσότερα και από αυτά των πιστωτικών τους καρτών. Η ανεργία των νέων φουντώνει, και όλο και περισσότεροι 30αρηδες μένουν στο ίδιο σπίτι με τους γονείς τους.

Και όλα αυτά, πριν ταφούν κάτω από τον όγκο των επιτοκίων του απίθανου αμερικανικού χρέους, και των ανεξέλεγκτων περικοπών δαπανών στην υγεία, κλπ. Και όμως, το 2012, οι νέοι συνεχίζουν να στηρίζουν τον Ομπάμα, με τα ΜΜΕ να τους συγχαίρουν. Άλλωστε, το να είναι κανείς νέος, σημαίνει ότι θα πρέπει να ψηφίζει την ελπίδα και την αλλαγή…

Κάπως έτσι, και στην άλλη πλευρά του πλανήτη, η αραβική άνοιξη χαιρετίστηκε ως η φωνή της νιότης, που έστελνε με τουίτερ το παγκόσμιο μήνυμα της ελπίδας και της αλλαγής. Ένα χρόνο μετά, υπάρχει περισσότερη αλλαγή, παρά ελπίδα.

Ο πρώτος εκλεγμένος Αιγύπτιος ηγέτης, ανήκει στην Μουσουλμανική Αδελφότητα. Στο αιγυπτιακό κοινοβούλιο,  τα 2/3 των εδρών ανήκουν πια στη Μουσουλμανική Αδελφότητα, και στον κύριο αντίπαλό της, ένα ακόμη πιο φανατικό ισλαμικό κόμμα.

Στην παραδοσιακά πιο χαλαρή κοσμική Τυνησία, και το Μαρόκο, οι εκλογές κερδήθηκαν από «μετριοπαθείς Ισλαμιστές», που απλά σημαίνει ότι σε αντίθεση με τα τσιράκια των Αμερικανών στο Αφγανιστάν, αυτοί εδώ δεν θα δολοφονούν γυναίκες ένοχες για μοιχεία στον δρόμο, ή τουλάχιστον όχι ακόμη.

Τι γίνεται λοιπόν; Στην Λιβύη έχουν συληθεί οι πολεμικοί τάφοι των Βρετανών, κάτι που ποτέ δεν έγινε όταν κυβερνούσε ο Καντάφι, ακόμη και στις εποχές που οι σχέσεις του με την Δύση βρίσκονταν στο ναδίρ. Βέβαια, μπορούμε να συγχωρήσουμε τον αντιιμπεριαλιστικό ενθουσιασμό των πρόσφατα «απελευθερωμένων» νεαρών Λίβυων. Έτσι δεν είναι;

Εν τω μεταξύ, στο βόρειο Μαλί, η κυρίαρχη ομάδα  Ansar Dine άρχισε να καταστρέφει μεθοδικά τα αρχαία μνημεία στο Τιμπουκτού, συμπεριλαμβανομένης της διάσημης πύλης του τεμένους Sidi Yahya του 15ου αιώνα, που υποτίθεται, βάσει της παράδοσης,  ότι θα έπρεπε να μείνει ανοιχτή, ως το τέλος του κόσμου. Ωραία πράγματα!

Αυτά τα μνημεία δεν τα έφτιαξαν ούτε Βρετανοί, ούτε άλλοι Ευρωπαίοι. Μάλλον πρόκειται για μια διαμάχη μεταξύ των παραδοσιακά μετριοπαθών Σούφι και των πιο επιθετικών Wahhabist Μουσουλμάνων, που στηρίζονται παγκοσμίως από την Σαουδική Αραβία και τα πετροδολάρια της Δύσης.

Τα μνημεία αυτά είναι χαρακτηρισμένα ως μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO, όπως βεβαίως ήταν και οι Βούδες που ανατίναξαν οι Ταλιμπάν πριν από μια δεκαετία. Ποιος ή τι έχει σειρά τώρα;

Ο σούπερ σεΐχης του Μπαχρέιν Abd al-Latif al-Mahmoud κάλεσε τον Αιγύπτιο πρόεδρο Morsi να «γκρεμίσει τις πυραμίδες και να ολοκληρώσει αυτό που οι Μουσουλμάνοι κατακτητές της Αιγύπτου τον 7ο αιώνα δεν μπόρεσαν να τελειώσουν»!

Από την πλευρά του, το Σαλαφικό κόμμα της Αιγύπτου, δεν συμφωνεί με την καταστροφή των πυραμίδων, αλλά προτείνει να καλυφθούν με κερί. Μιλάμε βέβαια για το τελευταίο από τα 7 μεγάλα θαύματα του κόσμου, που συνεχίζει να υπάρχει, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να μη τα καταστρέψουμε. Έτσι δεν είναι; Πρόκειται για ένα μέρος της νέας πανισλαμικής παγκόσμιας προσπάθειας να μην υπάρχουν εναλλακτικές πηγές αφοσίωσης των Μουσουλμάνων πιστών, είτε είναι αυτές πολιτισμικές, είτε είναι εθνικές, είτε ιστορικές.

Οι παλιοί δικτάτορες δεν εκπροσωπούσαν κανέναν άλλο παρά τον εαυτό τους, τα τσιράκια τους, και τους ελβετικούς τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Οι νέοι δημοκρατικά εκλεγμένοι ηγέτες εκπροσωπούν την διάθεση των λαών τους. Μετά τη 11η Σεπτεμβρίου του 2001, πολλοί δυτικοί σχολιαστές τόνισαν την ανάγκη αναμόρφωσης του Ισλάμ. Ξεχνούσαν όμως πως ήδη είχε αναμορφωθεί, χάρη στην αιγυπτιακή Μουσουλμανική Αδελφότητα, τους επαναστάτες Μουλάδες του Ιράν και το βασικό εξαγωγικό προϊόν της Σ. Αραβίας, όχι το πετρέλαιο, αλλά την παγκοσμιοποιημένη ιδεολογία της.

Έχω βαρεθεί να μετράω τις φορές που άκουσα κάποια γυναίκα από την Αραβία, που σπούδασε στην Δύση πριν από 20-40 χρόνια, να μου λέει πως η κάλυψη του προσώπου είναι αναχρονιστική και το κάνουν μόνο κάποιες αμόρφωτες χωρικές στις αραβικές επαρχίες. Το μέλλον ανήκε, έλεγαν, σε αυτές, και γενικά στις σύγχρονες ιδέες.

Η γενιά αυτή έπεσε εντελώς έξω. Αυτές που αποφοιτούσαν από το πανεπιστήμιο του Καΐρου,  την δεκαετία του `50 δεν διέφεραν κατά πολύ από τις αντίστοιχες απόφοιτες της Δύσης. 50 χρόνια μετά, όλες οι νέες είναι καλυμμένες από την κορφή ως τα νύχια!

Ο Mohammad Qayoumi, πρύτανης σήμερα του πανεπιστημίου San Jose State University, δημοσίευσε πρόσφατα κάποιες φωτογραφίες από το Αφγανιστάν στο οποίο μεγάλωσε. Οι κοπέλες στις φωτογραφίες (δεκαετία του `60) μπορεί να μην είναι απόλυτα μοντέρνες, αλλά όλες μοιάζουν με τις κοπέλες στη Δύση, με ψηλά τακούνια και μίνι φούστες. Μισό αιώνα μετά, απαγορεύεται πλέον στις γυναίκες να έχουν ακάλυπτο το πρόσωπό τους, ή να βγαίνουν από το σπίτι χωρίς ανδρική συνοδεία. Και το πιο περίεργο; Στο σημερινό ανατολικό Λονδίνο, ή στο Μάλμο της Σουηδίας, συναντά κανείς σήμερα περισσότερες γυναίκες με τσαντόρ, απ’ ότι στην Τυνησία ή στο Αμάν.

Το μεγάλο λάθος που έκαναν όλα τα δυτικά ΜΜΕ στη διάρκεια της αραβικής άνοιξης, είναι που υπέθεσαν ότι η κοινωνική πρόοδος είναι σαν την τεχνολογική. Ότι όπως συμβαίνει ας πούμε με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και με τα δικαιώματα των γυναικών, κάτι που έχει ανακαλυφθεί, δεν μπορεί να καταργηθεί. Και όμως μπορεί.

Στην Αίγυπτο, οι νέοι που ψήφισαν την Μουσουλμανική Αδελφότητα είναι πιο φανατικοί Ισλαμιστές απ’ ότι οι παππούδες τους που στήριξαν την επανάσταση του Νάσερ το 1952. Στην Τυνησία, οι νέοι σήμερα είναι πιο αυστηροί απ ότι οι παλιότεροι κοσμικοί, που έκαναν τα στραβά μάτια στα μπαρ και στα πορνεία.

Στην Δύση, διδασκόμαστε πως ο εκσυγχρονισμός είναι αναπόφευκτος. Συν το χρόνω, μας λένε, θα εκσυγχρονιστεί και ο αραβικός κόσμος.

Και όμως, δεν είναι έτσι. Ακόμη κι αν μιλάμε για τις Βρυξέλλες ή το Τορόντο, και όχι μόνο για το Κάιρο, ή το Ισλαμαμπάντ.

Στην πρώτη δημοσκόπηση που έγινε μεταξύ των Μουσουλμάνων της Ιρλανδίας, το 37% εξ αυτών τέθηκε υπέρ της διακυβέρνησης της χώρας με τον ισλαμικό νόμο (Σαρία). Μεταξύ των νέων σε ηλικία, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 57%.

Με άλλα λόγια, η νεολαία της ελπίδας είναι λιγότερο φιλοδυτική από τους γονείς της. Το 36% των νεαρών Βρετανών Μουσουλμάνων θεωρεί πως όσοι εγκαταλείπουν το Ισλάμ θα πρέπει να θανατώνονται. Το ίδιο ερώτημα πριν από 40 χρόνια, το πολύ να έπιανε ένα χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Και το μεγάλο ζήτημα είναι πως σε αντίθεση με την χαζοχαρούμενη νεολαία που τραγουδάει και φωνάζει συνθήματα στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του Ομπάμα, οι νεαροί Μουσουλμάνοι εννοούν όλα αυτά που λένε και που πιστεύουν.

Τα παιδιά είναι το μέλλον. Κι αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο μας πρόβλημα.

nationalreview.com

S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Flat avatar
    Flat 16/07/2012 10:06:34

    Σωστότατος ο αρθρογραφος.

  2. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 16/07/2012 11:39:25

    To National Review είναι μεν συντηρητικών απόψεων έντυπο αλλά πολλά άρθρα του είναι ουσιαστικά. Αυτό ακριβώς συμβαίνει .
    Όποιος έχει επισκεφθεί επανειλημμένως την Κων/λη και την Αλεξάνδρεια κατά τα τελευταία χρόνια διαπιστώνει την ραγδαία συντηρητικοποίηση των κοινωνιών. Τα τουρκικά σήριαλ είναι τελείως παραπλανητικά.
    Στην όαση της Siwa (καταπληκτική!!!) ο πληθυσμός είναι ενδεής αλλά είναι πολύ πιο προοδευτικός. Καθοδηγείται από ιμάμηδες σούφι. Το ίδιο συμβαίνει και στην Συρία με τους εξτρεμιστές ισλαμιστές της αντιπολίτευσης έναντι του αλεβιτικού αλλά και δικτατορικού καθεστώτος Άσαντ.
    Ίσως η Αναγέννηση κράτησε πολύ και η ανθρωπότητα βαδίζει ολοταχώς προς το νέο της Μεσαίωνα.
    Η "επαναστατικότητα" κρύβει πλειστάκις τον πιο ακραίο συντηρητισμό.
    Καλημέρα σας

  3. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/07/2012 11:54:39

    Το Ισλάμ και τα διαφορετικά του δόγματα (σουνίτες, σιίτες, αλεβίτες, σούφι κτλ) είναι 500 χρόνια νεότερα από τον Χριστιανισμό. Περνά αντίστοιχη φάση με τον Χριστιανισμό του 1500.
    Θυμηθείτε τι γινόταν το 1500 στην Χριστιανική Ευρώπη: Μεταρρύθμιση, Λούθηρος, Καλβίνος, Πόλεμοι των Χωρικών και Τριακονταετής Πόλεμος, Σουηδικά Προτεσταντικά στρατεύματα έξω από την Καθολική Βιέννη, παντού μάγισσες φλαμπέ, χιλιάδες αιρέσεις και σέχτες, και σε λίγο Ιερές Εξετάσεις...
    Και απέναντι, στην νεοανακαλυφθείσα Αμερική; Η "Χριστιανική Άλ Κάιντα" του 1500 εξόντωσε εκατομμύρια Ινδιάνους για να τους στείλει στον "δικό της Παράδεισο"...
    Όταν η πολιτική ντύνεται με το τσαντόρ της θρησκείας, η Ιστορία γίνεται τρόμος και καταστροφή...

    • pythagorean avatar
      pythagorean @ Ο Θείος 16/07/2012 21:37:14

      ΙΣΛΑΜ, ΚΟΡΑΝΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΒΙΑ
      Η θεωρία της χρονολογικής ωρίμανσης των θρησκειών δεν συνάδει με την ιστορική εμπειρία.
      Μια απλή ανάγνωση των εκκλησιαστικών κειμένων καθιστά σαφές ότι οι παπικές θηριωδίες του μεσαίωνα έρχονται σε κραυγαλέα αντίθεση με τη διδασκαλία του Ιησού και τα χριστιανικά κελεύσματα. Γι' αυτό άλλωστε μετά τη διάδοση της Βίβλου μέσω της τυπογραφίας εξέλιπε η βία ευρείας κλίμακας στο όνομα του Χριστιανισμού.
      Αντίθετα από τη Βίβλο, το Κοράνιο σαφέστατα ενθαρρύνει την πολιτική βία στο όνομα του Ισλάμ. Άλλωστε ο ιδρυτής του ο Μωάμεθ ήταν ένας τυπικός αδίστακτος πολέμαρχος της Αραβίας του 7ου αιώνα μ.Χ., τα "κατορθώματα" του οποίου αγιοποιούνται στο Κοράνιο. Γι' αυτό, όσοι αιώνες κι αν περάσουν το Ισλάμ θα λειτουργεί ως βολικό όχημα πολιτικής βίας και κοινωνικής καταπίεσης.

  4. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 16/07/2012 12:02:57

    Ακριβώς, ακριβώς! Όταν γνωρίζει κανείς (σαν εσάς) ιστορία τα αναλύει,
    Καλημέρα Θείε

  5. δρόμος avatar
    δρόμος 16/07/2012 12:29:16

    Κι εγώ συμφωνώ ότι το άρθρο απεικονίζει μιας διαρκώς εντεινόμενη πραγματικότητα. Το "βλέπω" σε διάφορα σημεία του πλανήτη, με διαφορετικές μορφές, ταυτισμένες όμως με ηθικολογικά συνειδησιακά κίνητρα ...

    Πριν πέντε χρόνια έτυχε να παρακολουθήσω παρουσίαση διπλωματικής εργασίας σε βρεττανικό πανεπιστήμιο (αρχιτεκτονική σχολή) από νεαρή μουσουλμάνα φοιτήτρια, που είχε σαν θέμα τον μορφολογικό πλούτο της ισλαμικής μαντήλας! Καθαρή προσπάθεια ιδεολογικής επιβολής, με θεωρητικοποίηση αφηρημένων εννοιών στην καλλιτεχνική έκφραση!

    Τα τελευταία δώδεκα χρόνια ταξιδεύω σχετικά συχνά για επαγγελματικό λόγο στην Αλγερία, χώρα της Β. Αφρικής που, παρά την πρόσφατη απελευθέρωσή της από τον γαλλικό ζυγό, διατηρεί ανέπαφες τις δομές της γαλλικής διοίκησης, όσο και μεγάλο ποσοστό της δυτικής νοοτροπίας και κανόνων συμπεριφοράς, που επικράτησαν για χρόνια στην τοπική κοινωνία. Τον τελευταίο καιρό η αύξηση των κρουσμάτων μαντηλοφόρων νέων γυναικών είναι εντυπωσιακή. Σπουδάζουν, οδηγούν αυτοκίνητο, καπνίζουν, συναναστρέφονται ελεύθερα το άλλο φύλο, αλλά η μαντήλα ... μαντήλα! Σε ερωτήσεις μου σε γνωστούς αν όντως θεωρούν κι εκείνοι ότι υπάρχει ένταση του φαινομένου, το δέχονται, χωρίς να θέλουν να το αιτιολογήσουν, ή να διαφοροποιηθούν ...

    Δείτε τι γίνεται και στην (πετρελαϊκά) πλούσια Νιγηρία: πολλαπλασιασμός των κρουσμάτων επιθέσεων μουσουλμανικών αντάρτικων ομάδων στον βορρά κατά χριστιανικών πληθυσμών και εκκλησιών, με "εθιμική" αιτιολογία!

    Η πάμπλουτη σε ορυκτό πλούτο αλλά πάντοτε υποσιτιζόμενη Αφρική, μετά από πολλούς αιώνες υπερεκμετάλλευσης από τη Δύση δέχεται τώρα σε μεγάλη έκταση την καταιγιστική εφόρμηση οργανωμένων μουσουλμανικών ομάδων, επιμορφωμένων στις ανά τον κόσμο ιερατικές σχολές τους, που χρηματοδοτούν οι Σαουδάραβες. Ποιός είναι ο στόχος, άραγε? Η παγκόσμια κυριαρχία?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ δρόμος 16/07/2012 12:46:20

      Follow the money!
      Τα πολλά πετρέλαια φέρνουν πολλά dollars.
      Χωρίς Σαουδαάραβες Ουαχαμπίτες δεν θα υπήρχε Άλ Κάιντα και εξτρεμισμός. Αλλά χωρίς πετρέλαια, οι Ουαχαμπίτες θα ήταν μια ασήμαντη τοπική σέχτα της Αραβικής Χερσονήσου, κάτι σαν την αίρεση των Γνωστικών Χριστιανών Βαλεντιανών ή Μαρκιανών του 300 μ.χ. ή σαν τους "Παλαιούς Πιστούς" (Ρασκόλνικους) στη Ρωσία του 1660.

    • Μικρασιάτης avatar
      Μικρασιάτης @ δρόμος 16/07/2012 13:02:05

      Ο στοχος ειναι η παγκοσμια κυριαρχια του Ισλαμ. Οταν ζουσα στη Βρετανια, θυμαμαι οτι ονειρο των Βρετανων μουσουλμανων, ηταν η μετατροπη της Βρετανιας σε χαλιφατο. Αλλα η Βρετανια ειναι νησι και μπορει πλεον να ελεγχει τις μεταναστευτικες ορδες. Εμεις??

  6. Ταξιδιωτης avatar
    Ταξιδιωτης 16/07/2012 18:05:13

    Ο θειος αναφερει "οτι Το Ισλάμ και τα διαφορετικά του δόγματα (σουνίτες, σιίτες, αλεβίτες, σούφι κτλ) είναι 500 χρόνια νεότερα από τον Χριστιανισμό. Περνά αντίστοιχη φάση με τον Χριστιανισμό του 1500."


    μπορει να εχεις και δικιο.
    αλλα εδω μπορει κανεις να δει μια διαφορα.μια διαφορετικη πορεια του ισλαμισμου απο αυτη του χριστιανισμου.πριν 50 χρονια στην Αιγυπτο (οπως και το αρθο αναφερει) οι αποφοιτες των πανεπιστημιων δεν διεφεραν και πολυ απο τις αποφοιτες των δυτικων χωρων.σημερα η πλειονοτητα των γυναικων κυκλοφορουν με τσαντορ.Στο Ιραν τα ιδια μετα την ιρανικη επανασταση.
    Στην Τουρκικη εθνοσυνελευση υπερψηφιστηκε η μαντιλα.
    Η αραβικη νεολαια,οι μεταναστες που ζουν στην Αγγλια ειναι πιο φανατικοι απο τους παππουδες καια πατεραδες τους.Πολλοι λενε οτι οπως εγινε και με το χριστιανισμο θα γινει και με το ισλαμ.Η κατασταση στην Μεση Ανατολη αλλα και οι αντιληψεις των μουσουλμανων μεταναστων που ζουν στην ευρωπη το αντιθετο προμηνυουν.
    καθε γενια ειναι και πιο φανατικη.δεν βλεπω μια αναλογη πορεια εξελιξης αναλογη με αυτην του Χριστιανισμου μετα το μεσαιωνα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.