#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/12/2010 07:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ισπανία θύμισε λίγο τον … Reagan





Κάποτε, όταν στη δεκαετία του 1980 ο τότε συντηρητικός πρόεδρος των ΗΠΑ Ronald Reagan βρέθηκε αντιμέτωπος με τα εκβιαστικά παιχνίδια των υψηλά αμειβόμενων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, δεν δίστασε να τους απολύσει όλους εν μια νυκτί, και να χρησιμοποιήσει στη θέση τους στρατιωτικούς ελεγκτές για μια μεταβατική χρονική περίοδο, μέχρις ότου εκπαιδευθούν οι νέοι ελεγκτές που προσλήφτηκαν από την αρχή. (Δείτε εδώ: http://www.antinews.gr/?p=13064

)

Στην Ελλάδα, οι δικοί μας αντίστοιχοι ελεγκτές, συνηθίζουν να παίζουν παιχνίδια επάνω στις πλάτες του επιβατικού κοινού, εκβιάζοντας καταστάσεις, και συνήθως (σχεδόν πάντα) κερδίζουν το σκοπό τους. Το αποτέλεσμα είναι να ανήκουν στην πλέον καλοπληρωμένη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων. Η Ελλάδα δεν διέθετε, αλλά ούτε διαθέτει Reagan.

Τη δόξα όμως του Reagan, φαίνεται πως ζήλεψε και ο Ισπανός πρωθυπουργός. Έτσι, την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες αποκλείστηκαν χθες στα αεροδρόμια της Ισπανίας, ο στρατός της χώρας ανάγκασε τους απεργούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να τερματίσουν την 24ωρη ξαφνική και χωρίς έγκριση απεργία τους, με την απειλή της φυλάκισης.

Τα αεροδρόμια κηρύχτηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον δυο εβδομάδες, ενώ όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών Alfredo Perez Rubalcaba, μπορεί να υπάρξει και παράταση. «Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να μην επιτρέψει κάτι τέτοιο να ξανασυμβεί…» δήλωσε, προσθέτοντας πως θα κάνει ότι είναι δυνατόν ώστε να μη διαταραχτεί η συνήθως αυξημένη αεροπορική κίνηση στη διάρκεια των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς.

Από την πλευρά τους οι ελεγκτές στο αεροδρόμιο της Palma de Mallorca, ανέφεραν στα ΜΜΕ ότι αναγκάσθηκαν να επιστρέψουν στην εργασία τους, κυριολεκτικά «υπό την απειλή όπλων». Οι Ισπανοί πολίτες όμως δεν φαίνονται να συγκινούνται με το δράμα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, μιας κατηγορίας υπαλλήλων που κερδίζουν περίπου 200. 000 ευρώ το χρόνο.

Η ισπανική αεροπορική αρχή AENA που διοικεί τα αεροδρόμια της χώρας, ανέφερε ότι η κατάσταση εξομαλύνεται, με 4.052 πτήσεις να έχουν προγραμματιστεί για σήμερα, και 286 από τους 300 ελεγκτές να έχουν επιστρέψει στις θέσεις τους, επιτρέποντας στα αεροδρόμια να λειτουργούν κανονικά.

Η ανάληψη του ελέγχου του ισπανικού εναέριου χώρου από τις ένοπλες δυνάμεις, που έγινε χθες, είναι η πρώτη φορά που η χώρα περνά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την εποχή του θανάτου του δικτάτορα Francisco Franco το 1975. Ο Ισπανός πρωθυπουργός προχώρησε σε αυτό το ακραίο βήμα, όταν το 70% των καλοπληρωμένων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας άφησαν ξαφνικά τις θέσεις τους ή δεν προσήλθαν για εργασία τη περασμένη Παρασκευή. Η κίνησή τους αυτή ήρθε σε μια περίοδο που η χώρα έμπαινε σε ένα από τα πιο σημαντικά της τριήμερα, αφού τόσο η Δευτέρα (αύριο) όσο και η Τρίτη είναι εθνικές εορτές και πολλοί εργαζόμενοι πήραν άδεια για τη Τρίτη με σκοπό να ταξιδέψουν.

Η ξαφνική και χωρίς καμία προειδοποίηση απεργία έγινε λίγες μόνο ώρες μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές όσον αφορά στη λειτουργία των αεροδρομίων. Αποφασίσθηκε πως το μέγιστο των ωρών που θα μπορούσαν να εργάζονται μέσα σε ένα χρόνο οι ελεγκτές είναι 1.670 ώρες, και πως θα πουληθεί το 49% της κρατικά ελεγχόμενης ΑΕΝΑ. Οι ελεγκτές διαφωνούν με τις αλλαγές αυτές, και μάλιστα συγκρούονται με το αρμόδιο υπουργείο αλλά και τη ΑΕΝΑ εδώ και μήνες.

Εμπλέκοντας όμως τον στρατό, η κυβέρνηση ανέβασε τον πήχη. Όποιος ελεγκτής δεν προσέρχονταν στην εργασία του, κινδύνευε με στρατοδικείο και με ποινή φυλάκισης έως και 10 ετών.

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ελεγκτών επιμένουν πως ο κλάδος τους δεν απεργούσε,  και πως απλά πρόκειται για μια «λαϊκή εξέγερση». Όπως εξήγησε ένα μέλος του ΔΣ της ομοσπονδίας τους, οι προτεινόμενες αλλαγές στο εργασιακό τους καθεστώς σημαίνουν πως οι μέρες σε γονική ή αναρρωτική άδεια δεν θα προσμετρώνται στον αριθμό των μέγιστων ωρών εργασίας. «Έχουμε εξαντλήσει τα πνευματικά μας όρια με αυτό το νέο νόμο που θα μας αναγκάσει να εργαζόμαστε περισσότερες ώρες», λέει. Έτσι, «Αποφασίσαμε σαν άτομα να μη δουλέψουμε, δεν ήταν απεργία, όμως αυτό μεταδόθηκε στους συναδέλφους μας όλους, αφού αναγνωρίζουν ότι η παρούσα κατάσταση δεν μπορεί να λειτουργήσει. Έτσι όπως είναι, δεν μπορούμε να ελέγχουμε τα αεροπλάνα».

Πάντως η απόφαση της κυβέρνησης να σφίξει λίγο τα λουριά στους χρυσοπληρωμένους ελεγκτές έχει να κάνει με τη προσπάθειά της να μειώσει τις δημόσιες δαπάνες, να ηρεμήσει τις αγορές, και να αποφύγει τη κρίση χρέους που γονάτισε την Ελλάδα και την Ιρλανδία.
S.A.- AFP, Reuters



ΣΧΟΛΙΑ

  1. A.M. avatar
    A.M. 06/12/2010 08:56:12

    200.000 € τον χρόνο και «λαϊκή εξέγερση»;;;
    Παραπάει ρε μάγκες!
    Ειδικά εάν συγκρίνει κάποιος τις αποδοχές τους με έναν οποιονδήποτε άλλον πτυχιούχο.
    Εγώ θάλεγα πως σε κάποιες ειδικότητες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της ζωής των πολιτών και με ζωτικής σημασίας υπηρεσίες της χώρας οι προσλήψεις να γίνονται εξ αρχής με όρους στρατιωτικού δικαίου και όποιος θέλει.
    Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, γιατροί σε δημόσια νοσοκομεία, αστυνομικοί, πυροσβέστες, λιμενικοί, οδοκαθαριστές, υπάλληλοι του υγειονομικού κλπ να ΜΗΝ έχουν δικαίωμα απεργίας όπως δεν έχουν δικαίωμα απεργίας οι στρατιωτικοί.
    Και οι στρατιωτικοί επαγγελματίες άνθρωποι είναι γιατί να μην έχουν δικαίωμα απεργίας αν έχουν π.χ. οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας;
    Επειδή προσλήφθηκαν με διαφορετική σύμβαση εργασίας προφανώς.
    Και επειδή η εργασία τους - αν και δεν ορίζεται ως τέτοια - έχει να κάνει με την ασφάλεια της πατρίδας και κατ επέκταση όλων μας.
    Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με πολλές άλλες ειδικότητες ότι δλδ έχουν να κάνουν με την ασφάλεια όλων μας.
    Γιατί οι μέν να μην δικαιούνται απεργία και οι δε να δικαιούνται;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ A.M. 06/12/2010 09:59:13

      Βασικά, ποτέ δεν κατάλαβα το δικαίωμα του συνδικαλίζεσθαι στο δημόσιο τομέα. Το κράτος εναντίον του κράτους? Στον ιδιωτικό τομέα, ναι, και απεργίες και συνδικαλισμοί κλπ., αλλά στο δημόσιο είσαι ΔΗΜΟΣΙΟ, είσαι ΚΡΑΤΟΣ, "αφεντικό" σου είναι ο λαός, άρα οποιαδήποτε επαναστατική άσκηση ουσιαστικά ισοδυναμεί με πραξικόπημα.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ TopGunZ 06/12/2010 10:06:31

        Ναι βρε, να δουλεύουν ως δουλοπάροικοι! Εργασιακά δικαιώματα στο Δημόσιο; Τι λέμε τώρα, αστεία πράγματα! "Κι άμα γουστάρουν." Κάπως έτσι δεν το λένε ξετσίπωτα οι νεοφιλελεύθεροι;

        • A.M. avatar
          A.M. @ Αυριανιστής 06/12/2010 10:17:26

          Ο στρατιωτικός για σένα τι ακριβώς είναι;
          Και γιατί δεν έχει δικαίωμα απεργίας;
          Επειδή το προβλέπει προφανώς το σύνταγμα.
          Και το προβλέπει επειδή αν απεργήσουν οι στρατιωτικοί χάνεται το κράτος.

          Κατά την ίδια έννοια και επειδή το κράτος ΔΕΝ μπορεί να πάψει να λειτουργεί, και επειδή οι παρεχόμενες υπηρεσίες του κράτους αφορούν την ζωή των πολιτών, το σύνταγμα θα έπρεπε να προβλέπει την άρση του δικαιώματος της απεργίας από κάθε έναν που εργάζεται στο κράτος.

          Δεν μπορείς να είσαι η εξουσία και να απεργείς.

      • A.M. avatar
        A.M. @ TopGunZ 06/12/2010 10:07:25

        Αυτό ακριβώς!

  2. Εν Πλώ avatar
    Εν Πλώ 06/12/2010 10:13:28

    Οι δικοί μας ελεγκτές ξέρετε πόσα βγάζουν; Μην σα το πω. Θα τρέχετε.Δημόσιοι υπάλληλοι κατά τα άλλα.

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 06/12/2010 11:10:40

    Κατα τη γνωμη μου οι ΔΥ πρεπει να χωρισθουν σε μονιμους και μη μονιμους.
    Μονιμοι πρεπει να ειναι οσοι εχουν θεση ευθυνης και να μην εχουν δικαιωμα απεργιας ενω μη μονιμοι οι υπολοιποι που θα εχουν ολους τους κανονες του εργατικου δικαιου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.