#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/02/2012 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ελλάδα θα εκραγεί αν παραχωρηθεί εθνική κυριαρχία



Οι Έλληνες έχουν δυο επιλογές: Πρώτον, μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη για το χρέος τους, και για τους όρους που συμφωνήθηκαν, και να ενδώσουν σε περιορισμούς στον προϋπολογισμό και στη φορολογική τους πολιτική, που θα επιβληθούν από κάποιον επίτροπο, ή από κάποιο άλλο λιγότερο επίσημο θεσμό.

Δεύτερον, μπορούν να κηρύξουν στάση πληρωμών σε όλα τους τα χρέη. Όπως γνωρίζουμε από την επιχειρηματική συμπεριφορά, η πτώχευση θεωρείται πλέον μια αξιοπρεπής στρατηγική επιλογή.

Μια χρεοκοπία μπορεί να αποκλείσει την Ελλάδα από τις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές. Ακόμη όμως και αν δεν χρεοκοπήσουν, οι Έλληνες θα βρεθούν υπό στενούς περιορισμούς, που μάλιστα θα ωφελούν κυρίως τους πιστωτές τους.

Επιπλέον, όπως έχουν ανακαλύψει πολλές επιχειρήσεις, ο δανεισμός γίνεται πολύ πιο ελκυστικός μετά από μια χρεοκοπία, αφού ανοίγει τον δρόμο για ένα φρέσκο χρέος. Δεν είναι σίγουρο για το αν θα βρεθούν κάποιοι να δανείσουν τους Έλληνες μετά από μια χρεοκοπία τους. Πάντως, η Ελλάδα χρεοκόπησε ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν, και πάντα κατάφερνε να βρει πρόσβαση στον διεθνή δανεισμό.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα μιας ελληνικής χρεοκοπίας θα ήταν και το ότι θα σταματούσε η εσωτερική πολιτική κρίση της χώρας, που κινδυνεύει να εκραγεί αν παραχωρηθεί εθνική κυριαρχία.

Μεγάλο μέρος της εσωτερικής κρίσης οφείλεται στην αντιπάθεια του λαού για την λιτότητα. Ένα άλλο μέρος οφείλεται στο ότι κανένας σχεδόν Έλληνας δεν θέλει να παραχωρηθεί εθνική κυριαρχία.

Στην μακραίωνη ιστορία τους, οι Έλληνες έχασαν την εθνική τους κυριαρχία από εισβολείς όπως οι Ρωμαίοι, οι Οθωμανοί, και πιο πρόσφατα οι Ναζί. Η απάνθρωπη κατοχή των Γερμανών, είναι ακόμη ζωντανή στη μνήμη τους. Έτσι, ο  εθνικός αυτοπροσδιορισμός δεν είναι για τους Έλληνες μια αφηρημένη έννοια. Η απώλειά του, σε συνδυασμό με την λιτότητα που τους επέβαλλαν οι ξένες δυνάμεις, μπορούν να δημιουργήσουν μια εσωτερική κρίση, κατά την οποία το κράτος μπορεί να θεωρηθεί ως ο οικονομικός και πολιτικός αντίπαλος του εθνικού συμφέροντος, μαζί με τον επίτροπο ή οποιονδήποτε άλλο μηχανισμό ελέγχου. Οι πολιτικές συνέπειες κάτι τέτοιου, θα ήταν εκρηκτικές.

Δεν έχει ξεκαθαριστεί το αν οι Έλληνες θα αποφασίσουν να χρεοκοπήσουν. Το τίμημα μιας χρεοκοπίας, η ανάγκη δηλαδή  της χρήσης του εθνικού τους νομίσματος, θα αύξανε την εθνική τους αυτοκυριαρχία.

Αν οι Έλληνες συνεχίσουν με το ευρώ, θα πονέσουν, ενώ αν φύγουν από αυτό, πάλι θα πονέσουν. Η εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας, μαζί με τον πόνο, θα ήταν κάτι το σαρωτικό. Για αυτό, μια χρεοκοπία, όσο οδυνηρή και αν είναι, μπορεί να είναι λιγότερο οδυνηρή από την παραμονή στο ευρώ.

 

Από την δική τους πλευρά, οι Γερμανοί βρίσκονται σε δίλημμα. Από τη μια, η Γερμανία  είναι η μόνη χώρα που μπορεί να αντέξει μια γενική λιτότητα στις ασθενείς οικονομικά χώρες, μαζί με την μείωση της ζήτησης που προκύπτει.

Από την άλλη, οι Γερμανοί δεν μπορούν να ανεχτούν μια ελληνικού τύπου αδιαφορία απέναντι στην δημοσιονομική υπευθυνότητα.

Η Γερμανία θα πρέπει να βρει μια δομημένη λύση, η οποία θα μπορεί ως έναν βαθμό να διατηρήσει την ζήτηση σε κράτη όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Πάνω απ όλα, οι Γερμανοί θα πρέπει να διατηρήσουν την ΕΕ, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν μια ευρωπαϊκή ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Έτσι, υπάρχει σήμερα μια εγγενής ένταση μεταξύ της διατήρησης του συστήματος, και της επιβολής σκληρής πειθαρχίας.

Το Βερολίνο αποφάσισε να τιμωρήσει την Ελλάδα για παραδειγματισμό. Οι Γερμανοί ψηφοφόροι, εν πολλοίς έχουν πιστέψει την άποψη του Βερολίνου, όσον αφορά στην διπροσωπία των Ελλήνων, και στην αθωότητα των Γερμανών. Η Γερμανίδα καγκελάριος είχε ανάγκη να στήσει αυτό το πλαίσιο, και τελικά πέτυχε.

Το αν οι πολίτες της Γερμανίας έχουν αντιληφτεί την πολυπλοκότητα, και τις γενικότερες συνέπειες μιας λιτότητας για την Γερμανία, δεν είναι ξεκάθαρο. Η Μέρκελ θα πρέπει τώρα να ικανοποιήσει τους ψηφοφόρους της που αρχίζουν να αμφισβητούν τις οικονομικές διασώσεις, και να θεωρούν τους Έλληνες ως ανεύθυνους.

Η γερμανική πρόταση για παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας έχει ανεβάσει κατά πολύ τον πήχη όσον αφορά στην κρίση χρέους. Ακόμη και αν το Βερολίνο κάνει πίσω, οι Έλληνες είδαν ότι διακυβεύεται η δημοκρατία τους.

Μπορεί η Ελλάδα να δανείστηκε υπέρμετρα και ανεύθυνα, αν όμως το τίμημα για αυτό είναι η παραχώρηση της εθνικής της κυριαρχίας, τότε αυτό το τίμημα δεν θα απειλήσει μόνο τις ελληνικές εθνικές αρχές, αλλά θα φέρει και μια νέα κρίση στην Ευρώπη.

Μια κρίση που θα είναι πολιτική, όπως είναι στην ουσία της και η παρούσα κρίση. Στην νέα κρίση, τα ζητήματα χρέους θα μετατραπούν σε απειλές εναντίον της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας. Αν δηλαδή χρωστάς πολλά, και οι δανειστές σου δεν σε εμπιστεύονται, τότε χάνεις το δικαίωμα σου στον εθνικό αυτοπροσδιορισμό, καθώς και σε όλα τα υπόλοιπα σημαντικά ζητήματα.

Και με δεδομένο ότι η Γερμανία αποτελεί τον μεγαλύτερο ιστορικό εφιάλτη για μεγάλο μέρος της Ευρώπης, συν το γεγονός ότι η Γερμανία είναι αυτή που υποστηρίζει το εν λόγω δόγμα, τότε είναι φανερό ότι το αποτέλεσμα θα ήταν ιδιαίτερα εκρηκτικό. Και μάλιστα θα ήταν το ακριβώς αντίθετο από αυτό που χρειάζεται η ίδια η Γερμανία.

Η Γερμανία χρειάζεται μια ζώνη ελεύθερου εμπορίου στην Ευρώπη.  Παράλληλα, χρειάζεται μια ζωντανή ζήτηση των προϊόντων της.  Θέλει όμως και συνετό δανεισμό. Τέλος, οπωσδήποτε χρειάζεται να μην επιστρέψει η ήπειρος στα αντί-γερμανικά συναισθήματα παρελθόντων χρόνων.

Αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται η Γερμανία, και μάλιστα όλα μαζί. Η  Ελλάδα είναι το κύριο ζήτημα. Αλλά όσο περνάει ο καιρός, η Γερμανία γίνεται το μεγάλο ερωτηματικό. Πόσο είναι έτοιμη να προχωρήσει, και πόσο αντιλαμβάνεται τα εθνικά της συμφέροντα;

Όλο και πιο πολύ, η κρίση αυτή που ταλανίζει την Ευρώπη παύει να είναι ελληνική ή ιταλική. Πρόκειται πλέον για μια κρίση που αφορά στον μελλοντικό ρόλο της Γερμανίας στην Ευρώπη.

Οι Γερμανοί έχουν ένα καλό φύλλο στα χέρια τους, και μάλλον αυτό είναι και το πρόβλημά τους. Έχουν πολλές επιλογές, και πρέπει να πάρουν σκληρές αποφάσεις. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο στην σημερινή μεταπολεμική Ευρώπη.

 

Του George Friedman,  Stratfor.com.

http://www.realclearworld.com/articles/2012/01/31/germanys_role_in_the_european_debt_crisis_99869-full.html

Απόδοση: S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
    Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 01/02/2012 11:26:44

    Tο μη χείρον βέλτιστον.Είναι μιά παρτίδα πόκερ,καί νομίζω ο,τι είναι η κατάλληλη στιγμή ο ηγέτης νά παίξει ρέστα.Οι αντίπαλοι θά πάνε πάσο καί θά πάρουμε τήν παρτίδα.

    • κωστας Α avatar
      κωστας Α @ Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 01/02/2012 16:02:47

      ΗΡΕΜΗΣΤΕ ΣΤΑΥΡΑΕΤΟΙ .Τσαλακωστε το εγω σας ,και θα δειτε καθαρα το αποτελεσμα της ψηφου που ριχνατε ολα αυτα τα χρονια .θα δειτε καθαρα τα κριτηρια που ειχατε στις επιλογες σας .ΠΕΤΑΞΤΕ ΤΑ .Με καθαρο νου δεστε τα πραγματα απο την αρχη.Ολοι εχουμε τον νου και την κριση ,αν αποβαλλουμε τα συμπλεγματα μας, να δουμε καθαρα γιατι φθασαμε εδω . ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΑΚΙΑ ΕΑΥΤΟΥΛΗ ΜΑΣ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ και να τα απαντησουμε .

      • Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
        Δημήτρης Σκαμπαρδώνης @ κωστας Α 01/02/2012 20:02:36

        Υπάρχει χρόνος?

  2. parsifal avatar
    parsifal 01/02/2012 11:37:26

    Μάλλον εχει χάσει επεισόδια απο την "εξέλιξη" του νεωτέρου Ελληνισμού !
    ΣΑφώς και οι Ελληνες αγανακτούν με την λιτότητα και τους περιορισμους, σαφώς ΔΕΝ θέλουν να αφήσουν πίσω τους το Ευρώ και την ψευδαίσθηση "Εσπερίας" που τους εδωσε ο Σημίτης...
    Ομως ουδείς θα εξεγερθεί για την παραχώρηση Εθνικής κυριαρχίας οσο πληρώνονται μισθοί και συντάξεις εστω και "κουτσά - στραβά" ! Ακόμη και εάν αυτό σημαίνει εξευτελιστική εποπτεία, ουσιαστική παραχώρηση πλουτοπαραγωγικών πηγών και πόρων η ακόμη και εθνικού εδάφους.
    Ιμια 1996 : Παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας (η μήπως διαφωνείτε ;)
    Μεσολαβούν Οτζαλάν και Γιουγκοσλαυία, αλλά ο θλιβερός Σημίτης επανακλέγεται πανηγυρικά στις εκλογές του 2000 εναντι ...πινακίου χρηματισιτηρίου και τρυφηλής ζωής των θλιβερών υπηκόων του
    Ποιός θα εξεγερθεί ; Αυτοί που "εφαγαν" το 74 οτι "η Κύπρος είναι μακριά" ;
    Αυτοί που "ενημερώνονται" απο γυμνοσάλιαγκες πρακτορο-δημοσιογράφους και ξημεροβραδιάζονται στις τηλεμαγειρικές και τους διαγωνισμούς χορού ;
    Οι αναγνώστες δεκα - τριών (13 !) "αθλητικών" εφημερίδων ;
    Αυτοί που κατέστησαν την φυλλάδα του σαπιοκοιλιά Τρύπα πρώτη σε κυκλοφορία και εκαμαν ευαγγέλιο το σκουπίδι του βλαχο-κωστόπουλου ;
    Δυστυχώς μας εμαθαν καλά Γερμανοί, Αμερικανοί και "Ελληνες" δωσίλογοι :
    Να πέφτουν τα φράγκα, να υπάρχει κ@λος εστω και πρός οπτική απόλαυση και ολα καλά...

    • ΟΔΥΣΣΕΑΣ avatar
      ΟΔΥΣΣΕΑΣ @ parsifal 01/02/2012 13:58:51

      ....Τι να πω;;; Ως εδώ, δίκιο απόλυτο έχεις, δυστυχώς.
      Όμως την Ιστορία την γράφουν τελικά οι ηρωικές μειοψηφίες, όταν κάτω από ειδικές συνθήκες, καταφέρουν να συμπαρασύρουν μπροστά, τις αργοκίνητες, συμβιβασμένες, αλλοτριωμένες πλειοψηφίες.....
      Δικαίωμα στο όνειρο, στην πίστη και στην ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!!!
      Όχι, δεν θα αυτοπυρποληθούμε εν απογνώσει, θα προκαλέσουμε την ολική καταστροφή του πρόστυχου, του σάπιου, του εξαγορασμένου.
      Δικαίωμα στη Χίμαιρα; Εγώ κοιτώντας πίσω μας, βλέπω τους προγενέστερους να κατορθώνουν το άπιαστο.
      Εμείς γιατί να συνθηκολογήσουμε με την αυτοκαταστροφή;;;;

  3. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 01/02/2012 11:53:04

    Ανεξαρτητα και περα απο τις διαφορες "σοβαρες", ή απλως, ανοητες οικονομικες αναλυσεις, ειναι τρομερο, εως ανατριχιαστικο, ακομα και το να τιθεται ως πιθανο διλημμα η εκχωρηση εθνικης κυριαρχιας, εναντι καποιων -υποτιθεται συζητησιμων- ωφεληματων. Ειναι σαν να εξεταζεις τα υπερ και τα κατα του να πουλησεις την γυναικα ή την κορη σου, προκειμενου να εξοφλησεις το στεγαστικο σου δανειο, οπου βεβαια, μετα μπορεις να βρεθεις με ενα "δικο σου" σπιτι, χωρις να εχεις πλεον οικογενεια ! Κι' ομως, αναρρωτιεμαι μηπως αυτη η ανατριχιαστικη εκδοχη λειτουργει στα μυαλα ορισμενων, εστω λιγων, ανθρωπων των οποιων οι συνειδησεις εχουν εξαγοραστει και διαβρωθει απο τον καταναλωτισμο. Τις προαλλες ακουσα με τα αυτια μου απο καποιο γνωστο το εξης αδιανοητο: "Προτιμω να μας βαλουν επιτροπο, αρκει να μην μειωθει η συνταξη μου, ωστε να μπορει να συνεχισει να σπουδαζει η κορη μου στις ΗΠΑ". Eλπιζω τετοιες "αποψεις" να εκφραζουν μονο ενα απειροελαχιστο τμημα "συμπατριωτων", διαφορετικα θα επρεπε να τιναξουμε τα μυαλα μας στον αερα.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Μ.Γ 01/02/2012 14:17:52

      Ἂν σοῦ πῶ ὃτι πάρα πολλοί ''συμπατριώτες μας'' σκέφτονται ἒτσι,δέν πιστεύω νά κάνεις καμμιά τρέλα...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μ.Γ 01/02/2012 14:24:20

      Θα συμφωνήσω με τον Κυθήριο. Δυστυχώς είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ όσοι σκέφτονται έτσι. Και μένα ένας φίλος μου (με οικογένεια) μού έχει πει επανειλημμένα ότι τα δίνει εχαρίστως όλα για να μείνουμε στο ευρώ και "να μη χαθούν οι οικονομίες μας".

      Γερο-Λαδάδες γίναμε φίλε μου...

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Αυριανιστής 01/02/2012 16:31:42

        Υπάρχουν περιπτώσεις όπως αυτές που χωρίζει η ήρα από το στάρι. Πολλοί είναι με τη μιά πλευρά της παράδοσης για το χρήμα (απλά απάτριδες) αλλά πολύ περισσότεροι είναι οι φοβισμένοι που θα γίνουν θηρία όταν καταλάβουν μοιραία που πάει το πράγμα. Έτσι ήταν πάντα οι Έλληνες. Κάποιοι λίγοι τους εμπνέουν, παίρνουν μπροστά και γίννονται ασταμάτητοι. Θυμηθείτε όσοι ξέρετε Ιστορία του Γένους, πως κατάφεραν Κολοκοτρώνης και Καραϊσκάκης και μάζεψαν 5 και 10 χιλ. φτωχούς Έλληνες και ταπείνωσαν τους εχθρούς...

        • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
          ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Γεώργιος Τ. 01/02/2012 17:17:57

          Σωστός! Μακάρι νά εἶναι ἒτσι.

  4. Απορία avatar
    Απορία 01/02/2012 12:49:13

    Η εθνική κυριαρχία έχει ήδη παραχωρηθεί, απλά οι γερμανοί θέλουν να το θεσπίσουν και τυπικά.

    Οι όροι δε του νέου μνημονίου αρκούν για να την κοινωνική έκρηξη, δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω.

  5. parsifal avatar
    parsifal 01/02/2012 12:53:52

    ΜΓ δυστυχώς είναι οπως τα λές. Ομως χειρότερα !
    Αυτοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ! Μά για να συνεχίσει να σπουδάζει η κόρη, μά για την ...αποπεράτωση του εξοχικού, για την εξόφληση των δόσεων του "αμαξιού" η πολύ απλούστερα για να "μήν μου τους κύκλους τάραττε" οι πολλοί ουδόλως ενδιαφέρονται για την πολύ μακρινή (πλέον...) εννοια της "απώλειας εθνικής κυριαρχίας".
    Δηλαδή τι επαθαν απο τότε που υπάρχει γκρίζα ζώνη στα Ιμια ?
    Πόσο τους χάλασε την νιρβάνα η καθημερινή τουρκική αεροναυτική προκλητικότητα στο Αιγαίο ?
    Να μήν σου πώ οτι γίνεται και ...πλάκα με τις περατζάδες των τουρκικών πλοίων εως τις Κυκλάδες !
    Γιώργο33 είσαι αισιόδοξος ! Μακάρι αλλά δεν το βλέπω. Και μια παρατήρηση : Η "Χούντα" δεν επεσε... Ουδείς την ερριξε, ο "λαός" ηταν απασχολημένος με τον Παναθηναικό στο Γουέμπλευ, με την παραλιακή και τα μπουζούκια και αλλες εθνοφελείς δραστηριότητες. Απεσύρθη αφού εξεπλήρωσε τον σκοπό της και παραχώρησε ευγενικά την θέση της στην Μεταπολίτευση και το "νέο πολιτικό σκηνικό" που εκαμε το ντεμπούτο του με το "η Κύπρος είναι μακριά".
    Χάραξε δηλαδή την νέα πορεία της Εθνικής αποδομήσεως που υπηρέτησαν πιστά ολοι οι παράγοντες της φιδογενιάς "του πολυτεχνείου".

  6. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 01/02/2012 13:10:49

    Παρ' ότι συμφωνώ μαζί σου θα κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου...
    Εκτός από αυτήν την μερίδα των Ελλήνων που πολύ σωστά αναφέρεις, υπάρχει και μια άλλη μερίδα που είναι πολύ μεγαλύτερη από την πρώτη.
    Είναι πρώτα απ' όλα οι εκατοντάδες χιλιάδες πατριώτες, χωρίς εισαγωγικά, που πάντα υπήρχαν και υπάρχουν.
    Είναι το εκατομμύριο plus απολυμένοι και άνεργοι που κάθε μέρα γίνονται περισσότεροι και σε τελική ανάλυση σε λίγο δεν θα έχουν τίποτα να χάσουν.
    Είναι και αυτοί που εξακολουθούν και σήμερα να είναι βολεμένοι, αλλά βλέπουν και αυτοί ότι έρχεται η σειρά τους.
    Και επίσης υπάρχουν και αυτοί οι οποίοι επιζητούν τον ξεσηκωμό προς ίδιον όφελος και τους οποίους δεν θέλω ούτε να τους ακούω...
    Το θέμα όπως το βλέπω εγώ, δεν είναι αν υπάρχουν ανθρωποι που θα ξεσηκωθούν, υπάρχουν και είμαστε η πλειοψηφία, αλλά ποιός εμπνευσμένος ηγέτης θα μπεί μπροστάρης να μας οργανώσει για τον ξεσηκωμό... Το σύστημα έχει καταφέρει να μας απογοητεύσει και όλα τα σημεία που αναφέρεις είναι σημεία απογοήτευσης ή αποχαύνωσης...
    Και ο κόμπος δεν έχει φτάσει ακόμη στο χτένι, αλλά πλησιάζει επικίνδυνα. Το σίγουρο είναι ότι μας χρειάζεται ένας ξεσηκωμός, ασχέτως με τα υπόλοιπα θέματα που μας σπρώχνουν στον γκρεμό... ενας ξεσηκωμός για να απαλλαγούμε από το "σύστημα πασοκ" δηλαδή της διαπλοκής που έχει διαπεράσει όλον τον κοινωνικό ιστό συμπεριλαμβανομένου και του πολιτικού. Όταν ανατραπεί αυτό το σύστημα τότε θα δούμε τα πράγματα με διαφορετικό μάτι, ακόμη και του ξεσηκωμού προς όφελος της πατρίδας μας και όχι του εγώ μας...

  7. franc avatar
    franc 01/02/2012 13:19:52

    Αγαπητέ parsifal δίκαια η αγανάκτησή σου. Το ίδιο είχε πάθει παλιώτερα με τα αίσχη του Ανδρέα Παπανδρέου, "του μοιχού εβδομηντάρη", κι ο Διονύσης Σαββόπουλος, κι έγραψε το Κωλοέλληνες. Ομως η σπαρακτική τρυφερότητα με την οποία προφέρει αυτή την αυτοβρισιά, δείχνει την πληγωμένη περηφάνεια του πατέρα που ο γιός του ασωτεύει κι αναγκάζεται να τον "δείρει" με σπαραγμό ψυχής για να τον ξαναφέρει στο σωστό δρόμο. Τα Ελληνικά κουσούρια είναι λες και δεν πέρασε μια μέρα , ίδια κι απαράλλαχτα με των αρχαίων προγόνων μας που κι αυτοί τα σατίριζαν με πολύ καυστικό τρόπο. Σίγουρα η ιστορία μας δεν έχει μόνο ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ, ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ, ΟΧΙ, ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ. Εχει και Δούρειο ιππο, Εφιάλτη, Κερκόπορτα, Μπούρτζι, Μανώλη Γέζο και Πηνελόπη Δέλτα, Εθνοσωτήριον και Μακρόνησο, ίσως και Αντώνη Σαμαρά, με το νέο ΟΧΙ...οψώμεθα. Λίγες έμειναν. Θάρσει χρείν...

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 01/02/2012 13:30:55

    Φοβάμαι ότι είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω μαζί σου, parsifal. Από την ώρα που είδαν το φως της δημοσιότητας οι πρώτες δηλώσεις του νατουραλιζέ εκγερμανισμένου κινεζοειδούς περί "θέσης της Ελλάδας υπό επιτροπεία", θα έπρεπε ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ να είχαν συγκροτηθεί διαδηλώσεις, ακόμα και μέσα στη νύχτα.

    Αντ' αυτού, αρκεστήκαμε στο "ξέσπασμα" στα πληκτρολόγια και μετά σταθήκαμε μπροστά στο χαζοκούτι να δούμε τα τούρκικα, ως συνήθως...

  9. ο ξένος avatar
    ο ξένος 01/02/2012 13:37:08

    Μπορεί να εξηγήσει κάποιος από τους γνωρίζοντες τα οικονομικά γιατί δεν μπορούμε να χρεοκοπήσουμε (στάση πληρωμών) μέσα στο ευρώ;
    Ούτως ή άλλως είμαστε αποκλεισμένοι από τις αγορές, γιατί συνεχίζεται ο παραλογισμός με τα νέα δάνεια τρόικας-ΔΝΤ που εξυπηρετούν τα παλιά;
    Στάση πληρωμών, ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, όταν (και εάν) επιτευχθεί στο μέλλον πλεόνασμα αρχίζει και η σταδιακή αποπληρωμή του χρέους.

    • unfair avatar
      unfair @ ο ξένος 01/02/2012 14:43:08

      τυπικά, γίνεται [κ μάλιστα κ τώρα με το "κούρεμα"]. ουσιαστικά, με την έννοια που φαντάζομαι να το εννοείς [μονομερής (ανεξέλεγκτη χρεοκοπία), κ όχι ελεγχόμενη με τα άλλα μέρη (κούρεμα)], πάλι γίνεται, όμως, ο χειρισμός της επόμενης μέρας, είναι δύσκολος, κ βέβαια, με την παρούσα κυβέρνηση δεν μπορεί να γίνει. Προσωπικά, θα προτιμούσα αυτό, τον δρόμο.

  10. The Saint avatar
    The Saint 01/02/2012 13:40:20

    Πολυ καλό το άρθρο του SA. Απο τις παρατηρήσεις των παραπάνω θα σταθώ σε κάτι που αναφέρει ο Γιώργος 33:
    "Το 2012 που η νέα χούντα των τραπεζών και των τοκογλύφων κυβερνά μέσω Παπαδήμου ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ μόλις τολμήσει να ξεπουλήσει Ελλάδα θα φύγει δια λιθοβολισμού".

    "Οι πλάτες των κομμάτων"
    Η σαπίλα γιά την οποία έχουμε αναφερθεί πολλάκις εδώ μέσα στον πολιτικο κόσμο είναι τόση πολλή και τόσο βαθειά, που ακόμη και αν θέλαμε να προχωρήσουμε σε κάθαρση δεν θα ξέραμε απο ποιούς να αρχίσουμε και με ποιούς να τελειώσουμε.

    Αφηνοντας απ'έξω τους καθ'ύλην αρμόδιους -και άρα άμεσα υπεύθυνους- που πρέπει να καθίσουν στο σκαμνί (GAP, Παπακωσταντίνου, Βενιζέλος, Λοβέρδος, Χρυσοχοιδης, και ο -τελευταία "εξαφανισθείς" Πάγκαλος) μαζί με τον Παπαδήμ(ι)ο, ποιούς να πίασουμε?

    Τα γνωστά αριστερίστικα μαξιλαράκια-εξαπτέρυγα του ΠΑΣΟΚ του Κουβέλη? Της Ντόρας? Η την αριστερά (ΚΚΕ) που παρ'όλα όσα γίνονται θεωρεί ότι ΔΕΝ πρέπει να βγούμε απο το ευρώ? Πώς γίνεται αυτό κα Παπαρήγα μου? Γιά εξηγήστε μας εσείς ΠΩΣ θα αντιδρούσατε, και ΤΙ θα κάνατε αν είχατε απέναντί σας την τροικα/Μερκοζι, να σας ζητάει τα συκώτια μας? Θα φεύγατε απο το ευρώ η όχι?

    Μετά μας φαίνεται περίεργο που ο κόσμος κάθεται χωρίς να αντιδρά? Μα τι να κάνει? Οταν βλέπει το γύρω-γυρω όλοι που έχει στήσει συθέμελος ο πολιτικός κόσμος της χώρας, και με εξαίρεση τον Σαμαρά που απο την αρχή τραβάει ΜΙΑ συγκεκριμένη πολιτική γραμμή (εντάξει με κάποιες παρεκλίσεις προσαρμογής μέχρι στιγμής οι βασικές γραμμές όμως είναι συγκεκριμένες και απαράλαχτες) αλλά έχει και αυτός τον δικό του "σταυρό" να κουβαλήσει αφού το πρόσφατο παρελθόν του κόμματος της ΝΔ ΔΕΝ αφήνει τον κόσμο να του δώσει αυτό που θα έπρεπε γιά να μπορέσει να πάρει το λάβαρο, και να ξεκινήσει τον αγώνα...

    Μπουρδούκλωμα, πολύ... Προσωπικά πάντως παραμένω σταθερός στην άποψη μου, γιά έξοδο της χώρας άμεσα απο το ευρώ, χρεοκοπία, και ξεκινημα απο την αρχή... ΚΑΙ μπορούμε ΚΑΙ θέλουμε...

  11. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/02/2012 13:49:19

    Πληροφοριακα γιά Τουρκία

    Στό Davos υποστηρίχθηκε από τήν αφρόκρεμα τών οικονομικών αναλυτών, ότι η τουρκική οικονομία τό 2012 δέν θά πέσει μαλακά, όπως προβλέπονταν τόν φθινόπωρο τού 2001, αλλά πολύ σκληρότερα.
    Προβλέψεις τών αναλυτών τού IMF γιά τήν Τουρκία:
    Ανάπτυξη τό 2011 8,3 %
    Η τούρκικη λίρα υποτιμήθηκε τό 2011, σύμφωνα μέ τήν Wall Street Journal, κατά 20%.
    Προβλεπόμενη ανάπτυξη τό 2012 0,4 %
    Η πρόβλεψη τής Διεθνούς Τράπεζας γιά τήν ανάπτυξη στήν Τουρκία τό 2012 είναι 2,9%.
    Η Goldman Sachs προβλέπει γιά τό πρώτο εξάμηνο στήν Τουρκία ύφεση. Δηλαδή η ανάπτυξη σέ δύο συνεχόμενα τρίμηνα θά έχει αρνητικό πρόσημο.
    Η τουρκική κυβέρνηση θεωρεί τίς άνωθεν εκτιμήσεις ηλίθιες καί προβλέπει ανάπτυξη 4%.
    Ο δέ τούρκος υπουργός οικονομίας Zafer Caglayan προβλέπει ανάπτυξη γιά τό 2012, τής τάξης τού 5%.

    Ίδωμεν.

  12. the mechanic avatar
    the mechanic 01/02/2012 13:49:28

    Αυτό ειναι το μονο σίγουρο και οι πολιτικοί δεν θα ξερουν που να κρυφτούν.

  13. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 01/02/2012 14:28:36

    Καί εὐγενικά τό λές...

  14. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 01/02/2012 14:39:59

    Αυτό που φοβούνται δεν είναι τι γίνεται εδώ αλλά να μην εξαπλωθεί σ όλη την Ευρώπη ταυτόχρονα, γι αυτό και αφήνουν λίγο την βαλβίδα ανοιχτή να ξεθυμάνουμε λίγο και μετά μας πετάνε νέα "δεδομένα τρόμου ή ψευδοελπίδας" για να κερδίσουν χρόνο. Το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να δουλεύει για πάντα η μέθοδος "αγοράζουμε χρόνο" ή "ελληνική στρούγκα στην μούγκα". Αλλά και αν τα πράγματα πάλι ξεφύγουν παίζουν με το χαρτί της χειραγώγησης (πολλά τα παραδείγματα παγκοσμίως). Ας γίνουμε λοιπόν η απρόβλεπτη εξαίρεση του κανόνα τους και επιτέλους ας βγούμε από την στρούγκα ως Έλληνες.

  15. Ταραχή avatar
    Ταραχή 01/02/2012 15:10:04

    Η Ελλάδα δεν θα εκραγεί ΠΟΤΕ.Πάρτε το απόφαση.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ταραχή 01/02/2012 16:57:07

      Ευτυχώς γιατί μας την είχαν στημένη για στρατιωτική ευρω-χούντα. Θα γινόμασταν η πρώτη επιτυχημένη εφαρμογή της παγκόσμιας κυβέρνησης σε κλίμακα χώρας. Πρέπει απλά να χρεωκοπήσουμε για να χάσουν το παιχνίδι τα λαμόγια και να αναλάβουν την εξουσία μόνο Έλληνες!

  16. Ίων και Ελευθέριος avatar
    Ίων και Ελευθέριος 01/02/2012 16:10:34

    Πολύ καλό το άρθρο, αλλά πολύ καλή και η παρατήρηση του parsifal και των λοιπών προλαλησάντων. Μια μερικώς άσχετη παρατήρηση στο κείμενο: ''Στην μακραίωνη ιστορία τους, οι Έλληνες έχασαν την εθνική τους κυριαρχία από εισβολείς όπως οι Ρωμαίοι, οι Οθωμανοί, και πιο πρόσφατα οι Ναζί''. Τι μου θυμίζει αυτό τι μου θυμίζει... Μα ναι: To είχε πει ο Αδαμάντιος Κοραής - ''εμείς οι Έλληνες είμαστε υπόδουλοι τόσους αιώνες στους Ρωμαίους, έπειτα στους Βυζαντινούς και τώρα στους Οθωμανούς'' ή κάπως έτσι, το γράφω από στήθους. Είναι το μοτο δυστυχώς της πλειοψηφίας των πολιτικών μας από συστάσεως του ελλαδικού κράτους, περιλαμβανομένων και κάποιων Εθνοπατέρων αν δεν με απατά η μνήμη μου. Απλά σαν δικό μου σχόλιο: Ο Ρήγας Φεραίος έγραψε για την εθνεγερσία των Ρωμιών (Ρωμαίων) και όχι των απευθείας απογόνων του Πλάτωνα και του Θεμιστοκλή (άλλωστε, στην εποχή του, τουλάχιστον, δεν υπήρχαν τέτοιοι ;) ).
    Άσχετο με το θέμα, αλλά δεν μπορούσα να μη το σχολιάσω.

    • franc avatar
      franc @ Ίων και Ελευθέριος 01/02/2012 19:05:57

      Eίχε κάνει ανάλυση DNA ο Ρήγας Φεραίος ή μήπως είχε σχέση με την εξελικτική βιολογία ο Φαλμεράυερ που αυτοχρίσθηκε "επιστήμων"?
      Ο Ρήγας φίλε μου μπορεί να αγνοούσε τη βιολογία. Ομως ήξερε πολύ καλά οτι η διαφορά ενός Ρωμιού απο έναν Ρωμαίο ήταν ίδια με εκείνη ενός Τούρκου ή ενός Οθωμανού απο εναν Ρωμιό.
      Οπως είπε και ένας μεγάλος Καθηγητής μου Πατρίδα μας είναι η γλώσσα μας και όχι το γένος ή η καταγωγή μας που μπορεί σε πολλούς να είναι διγενής και τριγενής. Γιατί το Giorgos είναι πρώτα Αμερικανάκι και μετά Ελληνας? Γιατί απλούστατα η "πρώτη" του γλώσσα είναι τα Αμερικάνικα
      Και τώρα που μας λένε όλοι οι ξένοι Greeks τί είμαστε?

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Ίων και Ελευθέριος 01/02/2012 20:35:22

      Ἂλλο Ρωμαῖοι καί ἂλλο Ρωμιοί.Πρέπει νά γνωρίζουμε τά βασικά αὐτά θέματα ἀπό τήν ἱστορία μας καί τήν καταγωγή μας ὣς Ἒλληνες.

      • Ίων και Ελευθέριος avatar
        Ίων και Ελευθέριος @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 01/02/2012 21:31:51

        Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Το Ρωμιός προέρχεται από το Ρωμαίος, και όντως είναι βασική γνώση αυτό. Κων/νος Παλαιολόγος Καίσαρας Ρωμαίων.
        Μην σας μπερδεύει η λέξη Ρωμαίος. Αυτό που σήμερα ονομάζουμε πάλι (μετά από σχεδόν 2000 χρόνια) Ελληνικό Έθνος, τους προηγούμενους αιώνες αυτοπροσδιοριζόταν ως Ρωμαϊκό Έθνος.

        • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
          ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Ίων και Ελευθέριος 02/02/2012 11:57:03

          Τό Ρωμιός,δέν προέρχεται ἀπό τήν Ἀνατολική Ρωμανία;

          • Ίων και Ελευθέριος avatar
            Ίων και Ελευθέριος @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 02/02/2012 16:52:06

            Ρωμανία σημαίνει το Ρωμαϊκό κράτος στην δημώδη γλώσσα του λαού της εποχής. Φυσικά οι άνθρωποι δε θεωρούσαν προγονό τους τον Ιούλιο Καίσαρα. Ωστόσο λόγω του ισχυρού χριστιανικού τους αισθήματος θεωρούσαν ότι παραμένουν (και για την ιστορική ακρίβεια ήταν πράγματι) πολίτες του χριστιανικού Ρωμαϊκού κράτους και όχι της 'Ελλάδας', όρο που χρησιμοποιούσαν για να δηλώσουν τους ειδωλολάτρες προπάτορές τους. Φυσικά μιλούσαν ελληνικά, μόνο που τα ελληνικά ονομαζόταν ρωμαϊκά, ενώ με τον όρο ελληνική γλώσσα δήλωναν τα ελληνικά της κλασσικής αρχαίας εποχής. Αυτό τελείωσε με τον διαφωτισμό του Κοραή και τη σχετική προπαγάνδα των δυτικών γερμανικών φύλων (Φράγκοι, Νορμανδοί κλπ) που, αφού ολοκλήρωσαν την κατάκτηση της δυτικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (Καρλομάγνος και δώθε), τον όρο Ρωμαϊκό κράτος τον προσοικειώθηκαν, για λόγους καθαρά νομιμοποίησης της γερμανικής εξουσίας επί των δυτικών Ρωμαϊκών φύλων. Στο τέλος πέτυχαν και το σχίσμα μεταξύ κατακτημένου Βατικανού και ελεύθερης Πόλης.
            Σχετικό παράδειγμα: είμαστε ο μόνος λαός που την Γαλλία συνεχίζει να την λέει Γαλλία (όπως οι πρόγονοί μας στην Ανατολική Ρωμανία την έλεγαν Γαλατία). Όλοι οι άλλοι δυτικοί λαοί σήμερα την ονομάζουν Φραγκία (France, Francia, Francie, Frankrike, Frankreich=βασίλειο των φράγκων κλπ)

          • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
            ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Ίων και Ελευθέριος 03/02/2012 01:55:42

            Συμφωνῶ ἀπόλυτα μαζί σου,μόνο μιά διευκρίνηση: ἡ Ἀνατ. Ρωμανία εἶναι ἠ πρωτεύουσα τῆς νέας Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίαςἡ Κωνσταντινούπολη,Ἢ ἀλλιῶς Νέα Ρώμη. Τήν ὀνόμαζαν ἒτσι οἱ κάτοικοί της,οἱ Βυζαντινοί,γιατί θεωροῦσαν πῶς κατοικοῦν στήν περιοχή πού ἦταν ἡ συνέχεια τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας.Γι' αὐτό οἱ Ἒλληνες ἀκόμη καί σήμερα ὀνομαζόμαστε Ρωμαιοί ἢ Ρωμιοί.

  17. Πέτρος avatar
    Πέτρος 01/02/2012 17:09:42

    Τα πράγματα είναι σχετικά απλά:

    Υπάρχουν 3 παίκτες:
    1) Οι δανειστές
    2) Οι έχοντες εξουσία στην Ελλάδα
    3) Ο απλός λαός στην Ελλάδα

    Οι δανειστές πιέζουν τους έχοντες εξουσία και αυτοί με τη σειρά τους δοκιμάζουν να μεταφέρουν το κόστος στον απλό λαό. Οι δανειστές μας δεν έχουν άδικο, ούτε όμως έχει ο απλός λαός. Θα πρέπει λοιπόν να πιεστούν αρκετά οι έχοντες εξουσία τόσο από τους δανειστές, όσο και από τον λαό, ώστε να αναγκαστούν να στραφούν εναντίον του εαυτού τους - εναντίον δηλαδή της διαφθοράς και των αντιαναπτυξιακών συμφερόντων που πράγματι ζημίωσαν και τις δύο άλλες ομάδες.

  18. ΜΠ avatar
    ΜΠ 01/02/2012 19:49:50

    Αυτή η χώρα θα δει άσπρη μέρα όταν το ΠΑΣΟΚ στις δημοσκοπήσεις πέσει κάτω από το 2%, ποσοστά Ντόρας δηλαδή.
    Εφόσον ακόμη βγάζει έστω και 9%, που παίζεται στις εκλογές αν θα είναι 11%, τη στιγμή μάλιστα που δημόσιοι υπάλληλοι πήραν μισθό στην τράπεζα μετά τις κρατήσεις ακόμη και 2 ευρώ, τότε έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας.
    Μόλις φτάσει στο 2% τότε θα έχουμε πραγματικά τελειώσει με αυτούς.
    Μερικούς μήνες ακόμη να πληρώνονται οι πρασινοφρουροί δημόσιοι υπάλληλοι με 2 ευρώ και θα δεις τί θα γίνει στις εκλογές για το ΠΑΣΟΚ, θα ψάχνει να βρει ψήφο στις κάλπες.

  19. Ίων και Ελευθέριος avatar
    Ίων και Ελευθέριος 01/02/2012 20:03:51

    Αυτό που ήθελα να σχολιάσω είναι η δάνεια (ξενόφερτη) άποψη που έχουμε ακόμα και για την ιστορία μας. Ποιος μίλησε για καθαρό DNA και Φαλμεράυερ; Συμφωνώ απόλυτα με τον καθηγητή σου, και θα συμπληρώσω ότι πατρίδα μας είναι η Γλώσσα και η Πίστη μας (αυτό τουλάχιστον πίστευαν οι πρόγονοί μας, περιλαμβανομένου του Ρήγα) και όχι η καταγωγή μας.
    Ο καθηγητής σου είμαι σίγουρος ότι θα σας είπε ότι οι πρόγονοί μας την εποχή της επανάστασης αυτοπροσδιοριζόταν ως Ρωμαίοι-Ρωμιοί και όχι ως Έλληνες, το οποίο ακόμα σήμαινε τον Αρχαίο Έλληνα και Ειδωλολάτρη - Εθνικό. Το Ρωμαίος - Ρωμιός σήμαινε τον ορθόδοξο χριστιανό που έχει παιδεία ρωμαϊκή. Υπό την ονομασία αυτή συνενωνόταν όλα τα γένη των βαλκανίων και της μικράς Ασίας που είχαν αυτή την κουλτούρα. Θυμίζω ότι ο τελευταίος αυτοκράτορας μας Κων/νος Παλαιολόγος είχε τον τίτλο Καίσαρας των Ρωμαίων. Το δε ποίημα του Β Κορνάρου Ερωτόκριτος ήταν γραμμένο "εις την ρωμαϊκήν γλώσσαν". Το έπος του Διγενή Ακρίτα μιλάει για Ρωμαίους Ρωμανίαν κλπ. Το δε Ρούμελη είναι τούρκικη λέξη που σημαίνει ''Η Χώρα των Ρουμ (Ρωμαίων)''. Την εποχή του Ρήγα Φεραίου υπήρχε λεξικό ρωμαϊκής (η δημώδης γλώσσα του λαού), ελληνικής (αρχαία ελληνικά) και λατινικής γλώσσας. Δες και τις απόψεις του Παλαμά περί Ρωμηωσύνης και δημοτικής γλώσσας και την πολεμική του ενάντια στην Κοραϊκή καθαρεύουσα.
    Το Έλληνας επιβλήθηκε από τον Κοραϊκό Διαφωτισμό (ο Κοραής μάλιστα πρόκρινε περισσότερο το Γραικός από το Έλληνας) διότι "έτσι μας καλούσι τα πεφωτισμένα έθνη της εσπερίας". Τώρα το γιατί "έτσι μας καλούσι" είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία που ισοδυναμεί με το γνωστό (και απόλυτα σωστό από την πλευρά τους) ''η ιστορία της Ευρώπης ξεκινά από τον Καρλομάγνο''. Θυμίζω και την ονομασία που είχε δώσει ο εν λόγω Φράγκος κατακτητής στην αυτοκρατορία του: Αγία ΡΩΜΑΙΚΗ Αυτοκρατορία της Γερμανίας. Και σκέψου γιατί ο Ρωμαίος Ρ Φεραίος πέθανε νωρίς, ενώ ο'' Έλληνας'' Κοραής έγινε Εθνικός Πατέρας και πέθανε σε βαθειά γηρατειά στο Παρίσι (με όλο το σεβασμό στο ιστορικό πρόσωπο του Κοραή).
    Δυστυχώς έχουμε μικρύνει πολύ ως έθνος - κατά την γλώσσα μας, κατά την παιδεία μας και την πίστη μας. Και είμαστε ξεχωριστό παράδειγμα λαού που ακυρώνει την μακραίωνη ιστορία του επιλέγοντας περίπου την συλλογική αυτοκτονία.

    Διάβασε περί του θέματος Παλαμά, Κόντογλου, Γιανναρά, Ζουράρι, τον μεγάλο ιστορικό Στήβεν Ράνσιμαν, και τον μεγάλο ορθόδοξο θεολόγο και ιστορικό π Ιωάννη Ρωμανίδη
    Πολύ μεγάλη παρένθεση ανοίξαμε όμως ;)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.