#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/01/2014 08:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Γερμανία καταρρέει;



Οι  άψογοι αυτοκινητόδρομοι και τα ακριβή τρένα αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος της εικόνας της Γερμανίας, όπως ο Μπετόβεν και ο Γκαίτε. Αλλά η περίφημη υποδομή της χώρας έχει αρχίσει να καταρρέει. Οι γέφυρες παρακμάζουν, ορισμένα είδη εξοπλισμού των σιδηροδρόμων έχουν να ανανεωθούν από την εποχή των Κάιζερ και τα φράγματα σαπίζουν.

Το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας είναι ένα από τα πυκνότερα και πιο αναπτυγμένα στον κόσμο. Αλλά το πρόβλημα αρχίζει να πλήττει την προσανατολισμένη στις εξαγωγές οικονομία της Γερμανίας, λένε οι ειδικοί. Ακόμη και η διατήρηση του status quo θα απαιτούσε σχεδόν διπλασιασμό των σημερινών επιπέδων των δαπανών, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση που εκδόθηκε από την κυβερνητική επιτροπή.

Καθώς η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ διανύει  την τρίτη θητεία της, οι πιέσεις να κάνει περισσότερα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα εντείνονται. «Η Γερμανία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας του κόσμου, αλλά μόνο αν το σύστημα μεταφορών μας λειτουργεί», δήλωσε ο Kurt Bodewig, πρώην υπουργός μεταφορών. «Αν όχι, η οικονομία μας θα βρεθεί σε μια επικίνδυνη κατάσταση». Ο Bodewig ήταν επικεφαλής μιας ομοσπονδιακής επιτροπής που συνέστησε πρόσφατα ότι η Γερμανία θα πρέπει να δαπανήσει 9,7 δις δολάρια το χρόνο περισσότερα στην υποδομή, μόνο για να διατηρήσει το σημερινό δίκτυό της. Ο νέος συνασπισμός της Μέρκελ σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες κατά το ένα πέμπτο από αυτό το ποσό.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν κατά τη στιγμή της γερμανικής ενοποίησης το 1990, λένε οι ειδικοί. Η κυβέρνηση έριξε τεράστια χρηματικά ποσά στην πρώην Ανατολική Γερμανία, όπου μερικοί δρόμοι και σιδηρόδρομοι είχαν συντηρηθεί υποτυπωδώς. Πλέον, μεγάλο μέρος της ανατολικής υπαίθρου έχει εντυπωσιακούς νέους αυτοκινητόδρομους, αλλά όχι πολλούς ανθρώπους για να οδηγούν σε αυτούς, καθώς ο πληθυσμό της Γερμανίας και η βιομηχανία έχουν μετακινηθεί προς τα δυτικά. Οι υποδομές στο πλουσιότερο, δυτικό ήμισυ της Γερμανίας, εν τω μεταξύ, έχουν παραμεληθεί.

Τώρα, σχεδόν το ήμισυ των δημόσιων γεφυρών της Γερμανίας και το ένα πέμπτο των αυτοκινητοδρόμων της είναι σε κακή κατάσταση, σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά δεδομένα και μια μελέτη του Γερμανικού Ινστιτούτου Αστικών Υποθέσεων. Το 2011, το πιο πρόσφατο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, η Γερμανία δαπάνησε το 0,6 τοις εκατό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της για την οικοδόμηση και τη διατήρηση της υποδομής χερσαίων μεταφορών, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Αυτό ήταν λιγότερο από τη Γαλλία, τη Βρετανία , τον Καναδά και πολλές άλλες χώρες στον αναπτυγμένο κόσμο.
Και η ποιότητα των υποδομών της Γερμανίας έχει ολισθήσει στη διεθνή κατάταξη. Η Γερμανία βρέθηκε στην 10η θέση στον κόσμο το 2013, όσον αφορά την ποιότητα της συνολικής υποδομής, σύμφωνα με έρευνες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, από την τρίτη θέση το 2006. Οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέλαβαν την 19η θέση το 2013, από την όγδοη το 2006.
Προσέχοντας τα διαθέσιμα χρήματα, η γερμανική κυβέρνηση έχει αυτό-επιβάλλει πολιτικές λιτότητας, περιορίζοντας τον δανεισμό και τις δαπάνες για την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού - ένα στόχο που θα φτάσει το επόμενο έτος. Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχουν αποδοκιμάσει τη Γερμανία, υποστηρίζοντας ότι βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές και όχι αρκετά στην εγχώρια ζήτηση για να στηρίξει την οικονομία της - γεγονός που καθιστά πολύ πιο δύσκολη την ανάκαμψη για τους γείτονές της που προσπαθούν. Το να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τις υποδομές θα είναι ένας κλασικός τρόπος για να τονώσουν την εγχώρια οικονομία. Αλλά σε μια χώρα της οποίας η γλώσσα χρησιμοποιεί την ίδια λέξη για το «χρέος» και την «ενοχή», οι προσπάθειες για τον περιορισμό του δανεισμού έχουν ευρεία πολιτική στήριξη.
Παρόλα αυτά, όλο και περισσότεροι επικριτές υποστηρίζουν ότι ο δανεισμός για επενδύσεις σε υποδομές στο όνομα της εξασφάλισης της οικονομικής ανάπτυξης είναι διαφορετικός από το δανεισμό για την πληρωμή των καθημερινών εξόδων, όπως οι μισθοί ή οι συντάξεις. Και μερικοί λένε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να ενισχύσουν τα χρήματα για τις μεταφορές, όπως τα διόδια. Τα περισσότερα χρήματα θα βοηθήσουν στην αποτροπή περιστατικών όπως αυτό τον Δεκέμβριο του 2012, όταν οι αρχές έκλεισαν ξαφνικά για τα φορτηγά μια σημαντική γέφυρα πάνω από τον Ρήνο, έξω από την Κολωνία, για τρεις μήνες, προκαλώντας  κυκλοφοριακό χάος στο σύστημα μεταφορών της Γερμανίας. Το κόστος για τη γερμανική οικονομία ήταν μεταξύ 83 εκατ. και 110 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με μια μελέτη που ανατέθηκε από την Πρωτοβουλία για την Κυκλοφορία των Υποδομών, μια ομάδα της βιομηχανίας που υποστηρίζει περισσότερες επενδύσεις σε δρόμους.
Μια μελέτη της McKinsey & Co το 2013 εκτιμά ότι η Γερμανία πρέπει να επενδύσει 69 δις δολάρια στους δρόμους της για να καλυφθεί η αναμενόμενη ζήτηση τα επόμενα χρόνια. «Η Γερμανία σε πέντε ή 10 χρόνια δεν θα έχει το ίδιο επίπεδο υποδομών που έχει σήμερα» δήλωσε ο Reinhard Mayer, ο υπουργός αρμόδιος για τη μεταφορά στο βόρειο κρατίδιο του Σλέσβιγκ-Χόλσταϊν. Χωρίς περαιτέρω επενδύσεις, είπε, «πρέπει να ζήσουμε με τις υποδομές όπου οι γέφυρες δεν λειτουργούν. Ή, για παράδειγμα, χωρίς να λειτουργεί το κανάλι του Κιέλου με τα φράγματά του. Και αυτό δεν είναι πολύ αστείο για μία τόσο σημαντική οικονομία όπως της Γερμανίας».

http://www.washingtonpost.com/world/german-road-railway-infrastructure-is-decaying-with-harsh-economic-consequences/2013/12/30/2eda2bdc-68ab-11e3-ae56-22de072140a2_story.html

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 03/01/2014 08:35:15

    Χώρα που δεν έχει δική της ΕΝΕΡΓΕΙΑ και πρώτες ύλες είναι ...........στο κενό.
    Τα κλοπιμαία δεν θα την σώσουν.

  2. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 03/01/2014 10:11:47

    Δεν έχω φιλογερμανικά αισθήματα αλλά μου φαίνεται λίγο υπερβολικό το άρθρο.

    Γενικά οι βορειοευρωπαικές χώρες έχουν απίστευτες υποδομές όχι μόνο όσον αφορά τα μεγάλα έργα αλλά και τον τελευταίο δρομίσκο στο τελευταίο χωριό. Δρόμοι και σπιτάκια είναι σαν ψεύτικα. Μάλλον προκυται για ομαδική ψύχωση. Δεν νομίζω να πάθουν τίποτα αν σταματήσουν για λίγο τις υπερβολές. Εκτός βέβαια κι αν παραμελούν τα πραγματικά μεγάλα έργα προκειμένου να έχουν ολοκαίνουργια μαύρη πίσα σε κάθε παλιοχώρι.

    Αντίθετα στις ΗΠΑ που κι εκεί υπάρχουν σοβαρές υποδομές, βλέπεις και το ραγισμένο πεζοδρόμιο, και την λακούβα στον μη κεντρικό δρόμο, την βρώμα στις υποβαθμισμένες περιοχές της ΝΥ, κτλ

  3. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 03/01/2014 11:35:09

    Αυτά συμβαίνουν και αλλού: http://www.infrastructurereportcard.org/bridges/
    και με λίγο ψάξιμο βρίσκει κανείς και άλλα.
    (Τουλάχιστον στις Δυτικές χώρες υπάρχει διαφάνεια και τα δείχνουν...σε άλλες χώρες;;;; π.χ. Ρωσία;)
    Τέλος πάντων.
    Δεν μιλάμε για "κατάρρευση" αλλά για παλαίωση υποδομών σε όλο τον παλιό κόσμο...Ευρώπη, Αμερική, Ρωσία πέρασαν από πολέμους πριν από 50-60 χρόνια...λογικό είναι πως εκείνες οι υποδομές οι οποίες φτιάχτηκαν από το μηδέν, και τότε θεωρούνταν υπερσύγχρονες, σήμερα να θεωρούνται ερέιπια...ενώ σε Κατάρ, Ντουμπάϊ όχι...εκεί υπάρχουν οι πλέον νέες υποδομές...τυχαίο;
    Ένας κύκλος της ανθρωπότητας έρχεται στο τέλος του...μαζί με τη γενιά των Baby Boomers (δημογραφικό, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ απόσυρση μίας γενιάς κλπ.)...αυτά, μαζί με ό,τι ζούμε σήμερα (;), πάνε πακέτο παγκοσμίως...θα χρειασθούν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια/ευρώ για αλλαγή των υποδομών που δημιουργήθηκαν με το πέρας του Β' παγκοσμίου πολέμου ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ...μόνο μετά από έναν παγκόσμιο πόλεμο θα μπορούσε κανείς να σκεφθεί πως θα υπήρχε ανάγκη για τόσο μεγάλες επενδύσεις παγκοσμίως...γι' αυτό θα έρθει ανάκαμψη...ή πόλεμος...σας έφτιαξα τη μέρα;

  4. aris avatar
    aris 03/01/2014 13:22:20

    Επομένως η Γερμανία δεν θα χρειαστεί να πληρώνει συνεργεία για να καταστρέφουν τις υποδομές της και μετά να πληρώνει άλλα συνεργεία για να τις επισκευάζουν όταν η κρίση θα χτυπήσει την δική της πόρτα. Θα αρκεί να πληρώνει για την επισκευή των ήδη φθαρμένων υποδομών της. Πάλι τυχερή θα είναι...

  5. Στέργιος avatar
    Στέργιος 03/01/2014 13:24:59

    Το άρθρο δεν λέει κουβέντα για το νέο αεροδρόμιο τού Βερολίνου το οποίο έπρεπε να είχε αποπερατωθεί το 2009 και ακόμη σέρνεται. Πού πήγε η γερμανική αποτελεσματικότητα;

  6. panas avatar
    panas 03/01/2014 16:20:35

    Οι Γερμανοί γνωρίζουν τα προβληματά τους και επίσης γίνονται αρκετές μελέτες με προτάσεις επίλυσης από ειδικούς (όχι από ρουσφέτια...). Κάποια στιγμή οι πολιτικοί τους υλοποιούν (χωρίς να βαυκαλίζονται...) ότι πρέπει να γίνει για το καλό της χώρας εν γένει (και όχι για το καλό μερικών οικογενειών με τους κολλητούς τους...).
    Ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν είναι από την έπαρση που αποκτούν από την συσσωρευμένη δύναμη που έρχεται με τον χρόνο. Αλλά και γι' αυτό έχουν τους παλιούς τους σοφούς, όπως τον Χέλμουτ Σμιτ να τους προειδοποιούν (και όχι κάποιον γκαντέμη γέρο που νοιάζεται μόνο γαι την κορούλα του και τα υπόλοιπα παιδιά και εγγόνια του...)

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ panas 04/01/2014 13:24:01

      Στη Γερμανία δεν υπάρχει οικογενειοκρατία με την παραδοσιακή έννοια τού όρου, αλλά εταιρειοκρατία. Η εταιρεία φροντίζει τα στελέχη της ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ όσο καλύτερα μπορεί. Είναι τυχαίο που ο Χριστοφοράκος είναι γιος αρχι-δωσίλογου τής Αθήνας;

  7. Kράντωρ avatar
    Kράντωρ 03/01/2014 17:27:09

    Tο μεγαλύτερο πρόβλημα της Γερμανίας εντοπίζεται στην ραγδαία συρρίκνωση του πληθυσμιακού της δυναμικού, φαινόμενο που εξηγείται από την πλήρη αποκοπή των Γερμανών από τις ηθικές αξίες και την άρνηση του παρελθόντος τους. Σε έρευνα του 2012 κατεδείχθη ότι το 1/4 των Γερμανίδων των γεννηθησών κατά την πενταετία 1964-68 δεν υπανδρεύθησαν οικεία βουλήσει διότι δεν επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στην δημιουργία οικογενείας.
    Τώρα η Γερμανία προσπαθεί να ωθήση νέους από τη Χώρα μας και τα νοτιοευρωπαϊκά κράτη να μεταναστεύσουν στην επικράτεια της για να ισορροπήσουν το πληθυσμιακό της έλλειμμα και να τροχοπεδήσουν τον βιολογικό και πολιτιστικό αφανισμό της.

    • κππ avatar
      κππ @ Kράντωρ 04/01/2014 23:40:11

      ακριβως και εμεις σαν τα ζωα παμε για να γηροκομησουμε τους δικους τους πατεραδες οταν οι δικοι μας θα ειναι μεσα στο κρυο...

  8. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 03/01/2014 18:04:49

    Το άρθρο είναι φελλός!
    Ανάξιο λόγου.

  9. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 03/01/2014 22:45:54

    To αρθρο ειναι καλο και λεει αληθειες που ολοι οι Γερμανοι γνωριζουν. Η Βαδη Βυδεμβεργη π.χ παρ ολο που ειναι η πλουσιοτερη περιοχη εχει μεινει πισω σε αναπτυξη υποδομων τα τελευταια ετη λογω μεγαλων επενδυσεων που εγιναν στην Α. Γερμανια. Οι αυτοκινητοδρομοι δεν εχουν φωτισμο το βραδυ και τα μποτιλιαρισματα πολλων χμ ειναι ρουτινα. Οι μπαριερες απουσιαζουν απο τους επαρχιακους δρομους αλλα η παιδεια των οδηγων ειναι πολυ καλη. Οπως επισης ειναι πολυ καλοι οι ελεγχοι των αντιστοιχων ΚΤΕΟ , των οριων ταχυτητας , αλκοτεστ κλπ. Δεν γνωριζω αν χρειαζονται 50 η 60 δις αλλα ειναι σιγουρο οτι χρειαζονται βελτιωσεις. Φυσικα τα οδοστρωμματα ειναι ισως τα καλλιτερα στον κοσμο αλλα δεν φτανει , μονο αυτο.

  10. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 04/01/2014 01:49:28

    ΟΚ, ζει ένα δραμα η Γερμανια... τη λυπάμαι τη καημενη. Εκτος απ τη βιομηχανικη παραγωγη, σε λιγο θα εχει μαζεψει κι ολες τις καταθεσεις των αλλων. Συν ότι συντομα θα εχει μαζειψει και το περισσοτερο Χρυσο. Τι να λεμε, δραμα... δραμα...

  11. a pa pa ! avatar
    a pa pa ! 04/01/2014 10:30:59

    Επειδή όλα οι άνθρωποι τα κάνουν …,
    ας κοιτάξουν οι υπεύθυνοι γερμανοί οι τοοοοοοοοσο προνοητικοί να μεριμνήσουν για τις γέφυρες και τους δρόμους που τυχών έχουν φθαρθεί από την χρήση των ετών.
    Γίνετε λόγος στο άρθρο για κάτι που συμβαίνει παντού και το αντίστοιχο κράτος μεριμνά για την συντήρηση η την εξέλιξη ανάλογα με τους στόχους, τις ανάγκες και τις δυνατότητες του.
    Μην μου πει κανείς ότι δεν έχουν τα χρήματα?
    Γνωρίζει κάποιος πόσο εφορία παρακρατούν από όλους τους εργαζόμενους?
    Γνωρίζει κάποιος το κόστος για τον κοσμάκη που κανείς χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς?
    Αν λοιπόν καταρρέει η Γερμανία ας πρόσεχε , αυτοί πιστεύω είναι περισσότερο λαμογια από εμάς απλά έχουν προνοήσει να φαίνονται σοβαροφανείς και να έχουν καλυφτεί.
    Για κατασκευή δικτύου αποχέτευσης μήκους περίπου 180 μέτρων στην Γερμανία, σε πολύ ήσυχο μέρος και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, χρειάστηκε 6 μήνες για να ολοκληρωθεί !!!! Χώρια την ταλαιπωρία του κόσμου που κατοικεί στο μήκος αυτού του δρόμου.
    Εάν αυτό γινόταν στην Ελλάδα από την πρώτη μέρα θα ρωτούσαν πότε θα κλείσει ο δρόμος ? πως θα πάω σπίτι μου? φασαρίες , κακό, μπινελικια …
    Στην Γερμανία δεν μιλανε κιόλας !
    Υπολογίστε από μόνοι σας τα ημερομίσθια …
    Πανάκριβες κατασκευές υποδομών που τα πληρώνει ο κοσμάκης μέσο έμμεσης η άμεσης φορολόγησης, και όσο ποιο πολλά τόσο καλύτερα για την μοιρασιά ...
    Τώρα για να αρχίσουν να συντηρούν γέφυρες και δρόμους θα πρέπει πρώτα να κάνουν την μοιρασιά και να έχουν και αιτιολογημένη μια απάντηση για τα υπέρογκα ποσά που θα δαπανηθούν.
    Βρε μήπως για αυτό μαζεύουν τα χρήματα από άλλες χώρες και φέρνουν εργατοκοσμο από τον φουκαρά τον άμυαλο τον νότο??

  12. κππ avatar
    κππ 04/01/2014 23:41:42

    τους εξυπνους Ελληνες θα πρεπει ομως να τους επιστησουμε την προσοχη οτι οι ανεπτυγμενοι γερμανοι δεν δωσαν τοσο χρημα στους δρομους. σε αντιθεση με την ελλαδα, και παρε αττικες οδους (μια τεχνητη αναγκη της μετεγκατασαη - γιατι; του Ελ.βενιζελος) και παρε κατι δρομους στη νμεση του πουθενα κλπ κλπ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.