#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/04/2012 19:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Αργεντινή κρατικοποιεί την βασική επιχείρηση πετρελαίου της χώρας



Η κυβέρνηση της Αργεντινής, ανήσυχη από την αυξανόμενη ανάγκη της χώρας σε εισαγωγές πετρελαίου, που όπως λέει την καθιστούν  «μη βιώσιμη», αποφάσισε να πάρει υπό τον έλεγχό της τον κύριο παραγωγό πετρελαίου στην Αργεντινή.

Η πρόεδρος Cristina Fernandez de Kirchner ανακοίνωσε σχέδιο κρατικοποίησης της YPF, και τώρα περιμένει από την Γερουσία να επικυρώσει το νομοσχέδιο, βάσει του οποίου το 51% των μετοχών της επιχείρησης θα περιέλθουν στο κράτος.

Η ισπανική Repsol κατέχει τη πλειοψηφία των μετοχών της YPF, και η κίνηση αυτή της Kirchner αναμένεται να κλιμακώσει την ένταση μεταξύ των δυο χωρών, με την ισπανική κυβέρνηση να υπόσχεται πως θα πάρει «ξεκάθαρα και δραστικά μέτρα» εναντίον της Αργεντινής.

Η πρόεδρος της Αργεντινής, που έχει ήδη (επανα)κρατικοποιήσει τον βασικό αερομεταφορέα της χώρας, ισχυρίζεται πως για την απόφαση την οποία αναγκάστηκε να πάρει, φταίει η «θηρευτική συμπεριφορά» της YPF.

Πολλοί όμως αναλυτές θεωρούν ότι το σχέδιο της Kirchner δεν θα ευοδωθεί, αφού θα δημιουργήσει μια άσχημη διεθνή εικόνα για την χώρα της, κάτι που θα τρομάξει τους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα χρηματοδοτούσαν την YPF προκειμένου να εκμεταλλευτεί τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα σχιστολιθικά  κοιτάσματα πετρελαίου στη χώρα.

Όπως λένε οι ειδικοί αναλυτές, η κίνηση αυτή θα αποθαρρύνει τους μελλοντικούς επενδυτές, επειδή όχι απλά αλλάζουν οι κανόνες του παιχνιδιού, αλλά αλλάζουν χέρια και τα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης.

 

http://www.cbsnews.com/8301-505245_162-57414989/argentine-leader-moves-to-nationalize-oil-company/

S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. franc avatar
    franc 17/04/2012 22:49:56

    Eπειδη η Αργεντινή είναι η χωρα που γνώρισε στο πετσί της πριν απο εμάς την κρίση και τα συμπεράσματά της είναι καταξιωμένα με αιμα, καλό θα ήταν ο Σαμαράς να τα λάβει σοβαρά υπ' όψιν, καθότι εχουμε όλοι αντιληφθεί πλέον οτι οι "αγορές" εκτός απο αναξιόπιστες, ανήθικες και άπληστες είναι και επικίνδυνες όχι μόνον για τα συμφέροντα κάποιων, αλλα ακόμα και για την ύπαρξη ολοκλήρου του Εθνους. Εξάλλου όπως λέει και ο νόμος της ελεύθερης αγοράς, αν μια μεγάλη ιδιωτική επιχείρηση είναι ανίκανη να καταστήσει το προιόν της περισσότερο αποδοτικό για τους πελάτες της απο το κράτος, θέλει δε θέλει θα χάσει τη μάχη μαζί του, αν αυτό ξέρει να είναι πιο αποδοτικό. Η ελευθερία των αγορών πρέπει να ισχύει και μάλιστα κατα προτίμηση και για τις κρατικές αγορές που ξέρουν να είναι κερδοφόρες. Οπως πχ. στη Γαλλία κάθε απόπειρα των ιδιωτών να κτυπήσουν την SNCF (Γαλλικός ΟΣΕ) απέτυχε παταγωδώς ακόμα και την εποχή της μεγάλης άνθησης των ιδιωτικοποιήσεων. Η δε ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων στην Αγγλία ήταν μια τραγωδία σαν εκείνη της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ στην Καλιφόρνια. Βεβαίως η μεγαλύτερη τραγωδία που ζούμε σήμερα στην Ελλάδα αλλά και σε Αμερική και Ευρώπη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην ιδιωτικοποίση και απελευθέρωση των Τραπεζών .Δεδομένου λοιπον οτι το πετρέλειο εξασφαλίζεται με αίμα και ιδρώτα ακόμα και Ελλήνων στρατιωτών (πχ. Ιράκ -Αφγανιστάν) χωρίς αυτοί να είναι μέτοχοι ιδιωτικών εταιρειών πετρελαίου, θα πρέπει το θέμα αυτό να τύχει του πλέον μελετημένου και προσεκτικού χειρισμού απο την μελλοντική κυβέρνηση της Ελλάδος όποια κι αν είναι αυτή τελικά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.