Ηθελημένη αλλαγή πορείας από το αεροσκάφος της Malaisian Airlines
15/03/2014 13:40
Του Μάρκο Πόλο
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ηθελημένη αλλαγή πορείας από το αεροσκάφος της Malaisian Airlines

Ανατροπή στις έρευνες για τη χαμένη πτήση της Malaisian Airlines που στρέφονται βορειοδυτικά

Η πτήση ΜΗ370 των Μαλαισιανών αερογραμμών πιθανότατα άλλαξε ηθελημένα και ελεγχόμενα πορεία και πέταξε προς τα βορειοδυτικά. Αυτό υποστήριξε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Ματζίμπ Ραζάκ. Ο Ραζάκ δήλωσε ότι με βάση τα νέα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί κυρίως από στρατιωτικά ραντάρ και δορυφόρους, φαίνεται ότι η μοιραία πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, μόλις βγήκε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας έκανε αναστροφή, πέταξε πάνω από την Μαλαισία και κατευθύνθηκε βορειοδυτικά. Πριν την στροφή έκλεισαν με διαφορά λίγων λεπτών και τα δύο συστήματα επικοινωνίας και εντοπισμού του αεροσκάφους.

Η περαιτέρω πορεία του εικάζεται με βάση ένα αχνό σήμα που έπιασε δορυφόρος περίπου επτά ώρες μετά την απογείωσή του, δηλαδή σχεδόν έξι ώρες μετά την εξαφάνισή του και το τοποθετεί στα βορειοδυτικά της Μαλαισίας. Όπως υποστήριξε ο Ρατζάκ, οι υπολογισμοί των ειδικών με βάση το συγκεκριμένο ίχνος εκτιμούν ότι το αεροσκάφος είτε βρισκόταν σε αεροδιάδρομο που εκτείνεται από την βόρεια Ταϋλάνδη προς τα σύνορα Τουρκμενιστάν – Καζακστάν είτε σε αεροδιάδρομο που εκτείνεται από την Ινδονησία προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Είπε ότι με βάση τα νέα αυτά στοιχεία σταματούν οι έρευνες στα ανατολικά της Μαλαισίας στην περιοχή της νότιας Κινεζικής Θάλασσας και επικεντρώνονται πλέον στα δυτικά. Επίσης, τόνισε ότι οι μαλαισιανές αρχές έχουν, ήδη, αρχίσει την κατ’ άτομο έρευνα για όλα τα μέλη του πληρώματος και τους επιβάτες, καθώς οι νέες αυτές πληροφορίες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος άλλαξε πορεία ομαλά, χωρίς δηλαδή να έχει προηγηθεί κάποιο πρόβλημα τεχνικό, και ότι συνέχισε να πετά για αρκετές ώρες, κάτι που σημαίνει ότι κάποιος πιλοτάριζε το αεροσκάφος ή είχε τις γνώσεις να βάλει τις σχετικές συντεταγμένες στον αυτόματο πιλότο. Παρόλα αυτά, ο Ραζάκ απέφυγε να μιλήσει ανοιχτά για αεροπειρατεία επιμένοντας ότι όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά και εξετάζονται. Λίγο μετά τέλος της συνέντευξης του Μαλαισιανού πρωθυπουργού, έγινε γνωστό ότι η αστυνομία πραγματοποίησε εκτεταμένη έρευνα στο σπίτι του πιλότου της μοιραίας πτήσεις της Malaisian Airlines, 52χρονου Ζαχάριε Αχμαντ Σαχ, στην Κουάλα Λουμπούρ.

Η νέα αυτή επίσημη εκδοχή από τον Ραζάκ συμπίπτει σε σημαντικό βαθμό με τα σενάρια και τις πληροφορίες που φιλοξενούσαν τις προηγούμενες ημέρες κυρίως αμερικανικά ΜΜΕ στα οποία εξειδικευμένοι εμπειρογνώμονες επέμεναν ότι το αεροσκάφος φαίνεται να έχει αλλάξει «ομαλά» πορεία υπό την καθοδήγηση κάποιου «έμπειρου» σε πτήσεις προσώπου που γνώριζε πολύ καλά τι κάνει και πού πάει. Κατά τα ίδια σενάρια θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο το αεροσκάφος να έχει περάσει πάνω από την Ινδία, καθώς η χώρα διαθέτει εξαιρετικό σύστημα ραντάρ και στρατιωτικού τύπου και πολιτικής αεροπορίας και αποκλείεται να μην είχε εντοπιστεί ως άγνωστο αντικείμενο. Πληροφορίες, δε, που μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο στρατιωτικές πηγές, φαίνεται το αεροσκάφος να κατευθυνόταν ακολουθώντας πεπατημένη «εμπορική διαδρομή» προς την Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.

Όπως και να έχει, μετά και από τις νέες περιοχές προς διερεύνηση τις οποίες παρουσίασε ο Μαλαισιανός πρωθυπουργός πλήθυναν οι επικρίσεις για το χειρισμό της υπόθεσης της εξαφάνισης του αεροσκάφους από τις μαλαισιανές αρχές. Ήδη, εμπειρογνώμονες υποστήριζαν ότι η περιοχή που περιέγραψε ο Ραζάκ μεταξύ των δύο κατευθύνσεων αεροδιαδρόμων που θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει η μοιραία πτήση είναι τόσο μεγάλη που καθιστά σχεδόν αδύνατη την έρευνά της. Ο Μαλαισιανός πρωθυπουργός, πάντως, υποστήριξε ότι έχουν ειδοποιηθεί περισσότερες των 14 χωρών, που ήδη εμπλέκονται στις έρευνες, να βοηθήσουν με κάθε τρόπο. Οι νέες αυτές κριτικές έρχονται να προστεθούν στην ολιγωρία που κατηγορούνται ότι επέδειξαν οι μαλαισιανές αρχές καθώς και στον αργό ρυθμό με τον οποίο άρχισαν να εξετάζονται οι διάφορες εκδοχές και οι ενδεχόμενες διαδρομές του αεροσκάφους μία προς μία και όχι ταυτόχρονα προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία. Ήδη συμπληρώθηκε μία εβδομάδα από την εξαφάνιση του Boeing 777 με 239 επιβαίνοντες και δεν έχει βρεθεί ούτε ένα στοιχείο που να δίνει μια ιδέα για το τι συνέβη πραγματικά.

Πηγές: bbc, reuters, france-info, the guardian, new York times, Washington post

ΣΧΟΛΙΑ

  1. FALCON avatar
    FALCON 15/03/2014 15:34:49

    Η μη άμεση αντίδραση της Μαλαισιανής Αεράμυνας με την γνωστοποίηση της εξαφάνισης του αεροσκάφος δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά. όταν μία χώρα διαθέτει μαχητικά όπως MIG 30, MIG-29, F-18 θα έπρεπε να τα απογειώσουν άμεσα για τον εντοπισμό του αεροσκάφους. Η ολιγωρία που επέδειξαν δεν συνάδει με σοβαρή αεροπορία. Αν και από την πρώτη ημέρα βγήκε ανακοίνωση από τα στρατιωτικά RADAR ότι το αεροσκάφος έβαλε δυτική πορεία που σημαίνει ότι το είδαν στην οθόνη θα έπρεπε παράλληλα να απογειώσουν τα μαχητικά ετοιμότητας που είναι για αυτές της περιπτώσεις. Τα στρατιωτικά RADAR δεν μπορούν να αποκαλύψουν ένα ίχνος όταν αυτό πετάει πολύ χαμηλά λόγο καμπυλότητας της γης το οποίο όμως έχει σχέσει και με την απόσταση. Από τα 35.000 feet θα έπρεπε να το έχουν συνέχεια σε επαφή. Η πολιτική αεροπορία δεν διαθέτει RADAR έρευνας, παρά μόνο λήψης εκπομπής του σήματος που στέλνει το αεροσκάφος. Πιθανών αυτός που τελικά είχε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους να γνώριζε και τακτικές απόκρυψης του ίχνους πτήσης . Θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα για το ποιος έδωσε την τελευταία αναφορά από τον θάλαμο διακυβέρνησης του Β-777 . Με την σημερινή τεχνολογία μπορεί να βρεθεί σε ποιόν ανήκει η φωνή και εάν ήταν υπό πίεση ενεργειών.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.