Εισαγγελέας για το Airbus: Ο συγκυβερνήτης έριξε το αεροπλάνο
26/03/2015 15:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εισαγγελέας για το Airbus: Ο συγκυβερνήτης έριξε το αεροπλάνο

Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη των New York Times ότι ο ένας πιλότος προσπαθούσε απεγνωσμένα να μπει στο κλειδωμένο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής του Airbus των Germanwings που προκάλεσε το θάνατο 150 ανθρώπων, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπράις Ρόμπιν δήλωσε πως ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο.

Την σκόπιμη πράξη αυτοκτονίας του πιλότου θεωρούν ως πλέον πιθανή αιτία της αεροπορικής τραγωδίας στις γαλλικές Άλπεις γάλλοι ειδικοί. Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη των New York Times ότι ο ένας πιλότος προσπαθούσε απεγνωσμένα να μπει στο κλειδωμένο πιλοτήριο την ώρα της συντριβής του Airbus των Germanwings που προκάλεσε το θάνατο 150 ανθρώπων, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπράις Ρόμπιν δήλωσε πως ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο.

Ο συγκυβερνήτης ήταν Γερμανός, ονομαζόταν Αντρέας Λούμπιτς και ήταν 28 ετών. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, δεν ήταν γνωστός ως τρομοκράτης. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν, δεδομένου ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή ένιωσε ξαφνική αδιαθεσία. Προσθέτουν όμως ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο καθώς οι προσεκτικές και συνειδητές κινήσεις που απαιτούνται για να αρχίσει η πορεία καθόδου επί 11 λεπτά του Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

Τα νέα δεδομένα στην υπόθεση προέκυψαν από την ανάλυση του μαύρου κουτιού. Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η εφημερίδα NYT, ο πιλότος του αεροσκάφους είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο. Στο μαύρο κουτί έχει καταγραφεί αρχικά μια «πολύ χαλαρή συζήτηση» μεταξύ των πιλότων, μέχρι που ένας από αυτούς βγήκε από το πιλοτήριο. Μετά, οι ενδείξεις δείχνουν ότι ο ένας πιλότος έφυγε και όταν προσπάθησε να μπει ξανά στο πιλοτήριο δεν τα κατάφερε. Αρχικά χτύπησε την πόρτα χαλαρά, αλλά δεν πήρε καμία απάντηση. Στη συνέχεια ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, καθώς προφανώς ο πιλότος που είχε κλειδωθεί έξω προσπαθεί να σπάσει τη πόρτα, όπως αναφέρει ένας εκ των ερευνητών.

Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη στο πιλοτήριο την ώρα της απουσίας. Ο πιλότος πάντως θεωρούνταν εξαιρετικά έμπειρος, καθώς δούλευε για πάνω από 10 χρόνια στη Lufthansa, μητρική της Germanwings. Ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου που είχε μείνει μόνος στο πιλοτήριο είχε μόνο 300 ώρες πτήσεις.

Τα δραματικά ντοκουμέντα του μαύρου κουτιού αναμένεται να αποκαλύψουν και άλλα στοιχεία για το τι συνέβη πριν τη μοιραία συντριβή. Το μόνο που έχει ειπωθεί μέχρι τώρα με βεβαιότητα από τους εμπειρογνώμονες και τους ερευνητές είναι πως μέχρι και πριν την πτώση δεν είχε σημειωθεί έκρηξη στον αέρα.

Ο εκπρόσωπος της Διερεύνησης Αεροπορικών Δυστυχημάτων (BEA) Rémi Jouty, τόνισε πως «ίσως χρειαστούν μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη των στοιχείων που έχουν ανακτηθεί». «Καταφέραμε να έχουμε ηχητικό απόσπασμα και αρχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά είναι πολύ νωρίς να καταλήξουμε σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συνέβη», δήλωσε. Επίσης, είπε πως δεν είναι γνωστή η διάρκεια των συνομιλιών και πως δεν έχει εντοπιστεί το δεύτερο μαύρο κουτί.

nytimes.com, reuters.com, nytimes.com

ΣΧΟΛΙΑ

  1. in medias res avatar
    in medias res 26/03/2015 19:39:12

    Δηλαδή, αν δεν του ερχόταν η ανάγκη του κυβερνήτη, ο συγκυβερνήτης δεν θα το έριχνε?

  2. Kίττυ avatar
    Kίττυ 27/03/2015 02:23:26

    ...κι επειδή ο συγκυβερνήτης προκύπτει αυτόχειρας, τα διεθνή πρακτορεία μεταδίδουν, ότι οι αποζημειώσεις προς τις οικογένειες των θυμάτων θα είναι μειωμένες... Μα καλά, τόσο παραδόπιστοι είναι πιά αυτοί οι Γερμανοί;;;

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Kίττυ 27/03/2015 03:58:39

      Ποιός τον προσέλαβε τον ανισόρροπο; Δεν έχει ευθύνες η εταιρεία που έδωσε στον Χάρο να πιλοτάρει αεροπλάνο; Έγινε σωστά (λέμε τώρα...) η διαλογή; (Δοκιμασίες, συνεντεύξεις, ψυχολογικά τεστ...) Αλλά, θα μου πεις, για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Βερολίνου, οι Γερμανοί προσέλαβαν αρχιμηχανικό που ... δεν είχε δίπλωμα μηχανικού! Δεν μου ζήτησαν πτυχίο, είπε αργότερα ο τύπος, οπότε έκανα κι εγώ την πάπια. Με αυτό και με άλλα πολλά παπατζηλίκια, που δεν είναι της ώρας να τα γράψω, ενώ υποτίθεται ότι θα άνοιγε το 2012, ένα μήνα πριν τα εγκαίνια, για τα οποία είχαν φύγει και προσκλήσεις, πήραν χαμπάρι ότι οι εγκαταστάσεις πυρασφάλειας ήταν άχρηστες, για ξήλωμα! Τώρα, το 2019 θα είναι έτοιμο λένε (και άμα...) και θα κοστίσει και 3 δις παραπάνω, τουλάχιστον. Για να μάθουν άλλη φορά, όταν προσλαμβάνουν, να τηρούν τις στοιχειώδεις διαδικασίες. Τουλάχιστον όμως, με το αεροδρόμιο, το κόστος της παπάτζας των εταιρικών στελεχών, είναι σε λεφτά και σε χρόνο. Ενώ τώρα, με την συντριβή του αεροπλάνου, είναι σε 150 ανθρώπινες ζωές.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.