#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/04/2012 18:02
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δέκα μύθοι για τον καπιταλισμό



Η νεοφιλελεύθερη εκδοχή του καπιταλισμού έχει εξαντληθεί. Οι καρχαρίες, μη θέλοντας να χάσουν τα κέρδη τους, ρίχνουν όλο το βάρος της κρίσης στους ώμους των φτωχών, και των συνταξιούχων. Το φάντασμα μιας «ευρωπαϊκής άνοιξης» πλανάται πάνω από την Ευρώπη.

Υπάρχει μια άποψη, που θέλει τους λαούς να έχουν τις κυβερνήσεις που τους αξίζουν. Αυτό όμως δεν ισχύει πάντα. Οι λαοί παραπλανώνται από την προπαγάνδα, και οι απόψεις τους χειραγωγούνται και διαμορφώνονται κατά το δοκούν.

Τα ψέματα αποτελούν ένα σύγχρονο όπλο μαζικής καταστροφής και καταπίεσης. Είναι εξίσου αποτελεσματικά με τον πόλεμο. Πολλές φορές αλληλοσυμπληρώνονται. Αποτελούν μεθόδους εκλογικής επιτυχίας, και καταστροφής όσων κρατών δεν συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις.

Η ιδεολογία του καπιταλισμού αποτελεί ένα μείγμα μισών αληθειών που επαναλαμβάνονται συνεχώς, μέχρι που στο τέλος αποτελούν μη αμφισβητήσιμο αξίωμα. Ο καπιταλισμός παρουσιάζεται ως αξιόπιστο σύστημα, που κερδίζει την υποστήριξη των μαζών. Οι μύθοι του διαδίδονται κυρίως μέσω των ΜΜΕ, του σχολείου, της οικογένειας, της εκκλησίας, κλπ. Ιδού μερικοί από αυτούς:

1-Στον καπιταλισμό, όσοι εργάζονται σκληρά, μπορούν να πλουτίσουν.

Το σύστημα, λένε,  δίνει την ευκαιρία στους σκληρά εργαζόμενους να πετύχουν. Αν όχι, τότε φταίνε οι ίδιοι. Στην πραγματικότητα, οι πιθανότητες να πλουτίσει κάποιος είναι οι ίδιες με το να κερδίσει το λόττο. Ο πλούτος  (με κάποιες εξαιρέσεις) δεν είναι αποτέλεσμα σκληρής εργασίας, αλλά απάτης και έλλειψης ανθρωπιάς από όσους διαθέτουν δύναμη και εξουσία.

Η επιτυχία μέσω της δουλειάς είναι ένας μύθος που τον στηρίζουν κυρίως όσοι επωφελούνται από το ισχύον σύστημα. Η προτεσταντική εκκλησία συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση του συγκεκριμένου μύθου.

2-Ο καπιταλισμός δημιουργεί πλούτο και ευμάρεια για όλους.

Ο πλούτος συγκεντρώνεται στα χέρια μιας μικρής μειοψηφίας, και αργά ή γρήγορα θα αναδιανεμηθεί σε όλους. Αυτό υποστηρίζουν όσοι δεν θέλουν να αμφισβητηθεί το σύστημα. Όμως, ακόμη και ο Μαρξ είχε πει πως ο τελικός σκοπός δεν είναι η αναδιανομή του πλούτου, αλλά η συσσώρευσή του στα χέρια λίγων.

Αυτό έχει αποδειχθεί τις τελευταίες δεκαετίες από την τρομακτική ανισότητα που προκάλεσε ο νεοφιλελευθερισμός. Όμως, σαν μύθος, συνεχίζει να κυριαρχεί, ειδικά στη περίοδο του κοινωνικού κράτους που επικράτησε μετά τον Β`ΠΠ και που είχε ως σκοπό την εξουδετέρωση των σοσιαλιστικών κρατών.

3-Όλοι είμαστε στην ίδια βάρκα

Στον καπιταλισμό δεν υπάρχουν τάξεις, και άρα η ευθύνη για τις κρίσεις και τις αποτυχίες βαρύνει όλους μας, άρα όλοι πρέπει να πληρώσουμε. Ο σκοπός αυτού του μύθου είναι να δημιουργηθούν ενοχικά σύνδρομα στους εργαζομένους, επιτρέποντας στους κεφαλαιοκράτες να αυξάνουν τα κέρδη τους, ρίχνοντας το κόστος στις πλάτες των λαών.

Στη πραγματικότητα, το όποιο φταίξιμο οφείλεται στους δισεκατομμυριούχους, και στις ελίτ, που σε αγαστή συνεργασία με τις κυβερνήσεις, απολαμβάνουν φορολογικές ελαφρύνσεις, κερδοσκοπούν, και έχουν στήσει ένα πελατειακό σύστημα που τους συμφέρει. Πρόκειται δηλαδή για έναν μύθο που καλλιεργείται από τις ελίτ, ώστε να αποφύγουν την οποιαδήποτε ευθύνη, και να πείθουν τους λαούς ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι, και ότι αυτοί θα πρέπει να πληρώνουν για τα λάθη του συστήματος.

4-Καπιταλισμός σημαίνει ελευθερία

Σίγουρα υπάρχει ελευθερία στη λήψη αποφάσεων, κλπ αλλά μόνο για λίγους. Υπάρχουν κάποιοι στενοί κύκλοι που αποφασίζουν εν κρυπτώ, Πρόκειται για διεθνείς τραπεζίτες, επιχειρηματίες, πολυεθνικές, κ.ά. που αποφασίζουν στρατηγικά και μακροοικονομικά.

Η αγορά δεν αυτορυθμίζεται, όπως θέλουν να πιστεύουν κάποιοι, και απλά χειραγωγείται. Πρόκειται για έναν μύθο που θέλει να δικαιολογήσει την παρέμβαση στα εσωτερικά ζητήματα μη καπιταλιστικών χωρών, τα οποία υποτίθεται ότι στερούνται ελευθεριών, και έχουν μόνο κανόνες.

5-Καπιταλισμός σημαίνει δημοκρατία

Ένας μύθος που αποσκοπεί στην αποφυγή συζήτησης για άλλα πολιτικά και κοινωνικά μοντέλα. Κάθε άλλο σύστημα θεωρείται δικτατορία. Στην πραγματικότητα όμως, το καπιταλιστικό σύστημα σημαίνει ανισότητα μεταξύ πλουσίων και φτωχών. Η καπιταλιστική δημοκρατία είναι μια μεταμφιεσμένη δικτατορία, και οι όποιες μεταρρυθμίσεις απλά εμποδίζουν την πρόοδο.

6-Οι εκλογές σημαίνουν δημοκρατία

Στην πραγματικότητα οι εκλογές αποτελούν μια τυπική μόνο διαδικασία. Τις κερδίζουν πάντα οι εκπρόσωποι της μπουρζουά μειοψηφίας.

7-Η εναλλαγή κομμάτων σημαίνει και εναλλακτικές επιλογές.

Τα αστικά κόμματα που εναλλάσσονται στην εξουσία, υποτίθεται ότι έχουν και εναλλακτικές πολιτικές πλατφόρμες. Ο σκοπός όμως είναι η διαιώνιση του καπιταλιστικού συστήματος, μέσω της ψευδαίσθησης των εκλογών. Ο πολυκομματικός κοινοβουλευτισμός είναι στην ουσία μονοκομματικός. Πρόκειται απλά για διαφορετικές εκφάνσεις της ίδιας πολιτικής δύναμης. Οι λαοί πάντα επιλέγουν έναν παράγοντα του συστήματος, πείθοντας τους εαυτούς τους ότι επιλέγουν κάτι διαφορετικό. Ο μύθος ότι τα αστικά κόμματα διαφέρουν σε πολιτική πλατφόρμα παραμένει ισχυρός και συντελεί στην συνεχιζόμενη επικράτηση του καπιταλισμού.

8-Ο εκλεγμένος πολιτικός εκπροσωπεί τον λαό, άρα μπορεί να αποφασίζει εκ μέρους του.

Πρόκειται για μύθο που έχει σκοπό να ταΐσει υποσχέσεις στον λαό, οι οποίες δεν τηρούνται, και στη συνέχεια να τον «σκεπάσει» με διάφορα αντιλαϊκά μέτρα. Σπάνια οι πολιτικοί εφαρμόζουν στη πράξη όλα όσα υποσχέθηκαν προεκλογικά. Αυτή η παραποίηση της δημοκρατίας οδηγεί πολλούς στην αποχή από τις εκλογές, και συντελεί στην περαιτέρω διάβρωση της έννοιας της δημοκρατίας.

9-Δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις απέναντι στον καπιταλισμό

Πρόκειται, λένε, για ένα ατελές μεν σύστημα, αλλά το μόνο κατάλληλο. Ο σκοπός αυτού του μύθου είναι να περιορίσει την μελέτη και την προσπάθεια εφαρμογής εναλλακτικών οικονομικών και πολιτικών μοντέλων. Να τρομάξει τους λαούς, έτσι ώστε να μην ψάχνουν διαφορετικές λύσεις.

10-Η εξοικονόμηση πόρων γεννά πλούτο

Σύμφωνα με αυτόν τον μύθο, η οικονομική κρίση οφείλεται στα προνόμια των εργαζομένων. Αν αυτά εκλείψουν, θα υπάρχει εξοικονόμηση χρημάτων, και το κράτος θα είναι πλούσιο.

Ο σκοπός είναι να πέσουν τα βάρη της κρίσης χρέους στους ώμους του δημοσίου τομέα, των φορολογουμένων και ειδικά των συνταξιούχων.

Ένας άλλος σκοπός αυτού του μύθου, είναι να αποδεχτεί ο λαός την εξαθλίωση, πείθοντάς τον ότι είναι κάτι το προσωρινό. Παράλληλα, διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση του δημοσίου τομέα.

globalresearch.ca

S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. franc avatar
    franc 04/04/2012 18:22:33

    AYTO TO KEIMENO EINAI OΛH H AΛHΘEIA!!!
    1000+++++++++++++++++++++++++++++++++

  2. sawas avatar
    sawas 04/04/2012 18:36:37

    Καλή επιλογή έκανες Strange

  3. mk avatar
    mk 04/04/2012 19:01:51

    ΤΕΛΕΙΟ.

  4. Νικηφορος Φωκας avatar
    Νικηφορος Φωκας 04/04/2012 19:08:03

    Λυπαμαι αλλα θα διαφωνησω ολοκληρωτικα με αυτο το μαρξιστικο κρεσεντο..
    διοτι ΟΣΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΡΟΚΟΨΑΝ ολες μα ολες ΠΡΟΚΟΨΑΝ ΜΕ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και με κοινοβουλευτικη δημοκρατια (πολλες με μοναρχια) ... πχ ΑΓΓΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ-ΣΟΥΗΔΙΑ-ΔΑΝΙΑ-ΑΥΣΤΡΙΑ-ΟΛΛΑΝΔΙΑ-ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΜΕΡΙΚΗ-ΙΑΠΩΝΙΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ κλπ ενω οσες ατυχες δοκιμασανε τις αριστερες μαρξιστοειδεις χουντες (ουδεποτε μαρξισμος συμπορευτηκε με ελευθερια και εκλογες) διαλυθηκανε σε ολη τη γη μεσα στη φτωχεια την στερηση βασικων ατομικων δικαιωματων και στο τελος εκπορνευση των γυναικων τους για να επιβιωσουνε (Βουλγαρια-Αλβανια-Ουκρανια-Μολδαβια-Ρουμανια-Πολωνια-Ρωσσια κλπ) .

    Ειναι γεγονος οτι ο καπιταλσμος με ολες του τις αδυναμιες παραγει περισσοτερο πλουτο και τον διανεμει καλυτερα σε συνθηκες δημοκρατικες με τα πιο πολλα ατομικα δικαιωματα, παρτε πχ εναν Αγγλο η Γαλλο ανθρακωρυχο η κτιστη το 1920 και τον αναλογο του (1920) στην Ρωσσια η την Πολωνια , θα δειτε οτι οι μεν που ζησανε σε καπιταλιστικη χωρα απολαυσανε απειρως καλυτερη ζωη σαν εργατες με δημοκρατικα δικαιωματα βασικες ανθρωπινες ελευθεριες και καποιοι απο αυτους ανεβηκαν και κοινωνικο-οικονομικα , ενω οι αντιστοιχοι ατυχοι ομολογοι τους που ζησανε σε μαρξιστικες δικτατοριες ζησανε μια ζωη σε στυγνες δικτατοριες με φτωχεια με δελτιο στα τροφιμα με αθλιες συνθηκες με διακοπες καθημερινα στο ρευμα και φυσικα κανεις τους δεν ανεβηκε κοινωνικο-οικονομικα... Οι μεν ειχαν το δικαιωμα να εκφραστουν να ταξιδεψουν οπου θελανε να μορφωθουν και να εχουν κοινωνικη ανελιξη ενω οι αλλοι θελανε διαβατηριο για να αλλαξουν επαρχια ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ ΜΕ ΘΑΝΑΤΟ Η ΙΣΟΒΙΑ οποιαδηποτε αποπειρα να δραπετευσουν απο τους μαρξιστικους 'παραδεισους'.... γιαυτο αλλωστε μια προηγμενη κοινωνια (και οικονομικα και πολιτιστικα) η Γερμανικη οταν χωριστηκε στα 2 μετα τον πολεμο η μια εζησε μεσα στον τρομο και την φτωχεια ενω η αλλη μιση χωρα εφτασε να ηγειται της Ευρωπης..... γιαυτο και οι μαρξισταδες κτισανε τον περιφημο τοιχο του αισχους για να φυλακισουν τους ανατολικογερμανους που προσπαθουσανε να σωθουν δραπετευοντας στην δυτικη Γερμανια ΕΝΩ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ..... και οταν κατερρευσε η ανατολικογερμανικη χουντα οι ατυχοι ανατολικογερμανοι περασαν σχεδον σε μια μερα ολοι στην δυτικε Γερμανια....

    Ο καπιταλισμος εχει αποδειχτει επιστημονικα οτι ειναι το καλυτερο οικονομικο συστημα στην εφαρμογη αρκει να υπαρχει και μια 'διαιτησια' δηλαδη ενα κρατος να ελεγχει τις αδυναμιες του , οπως συμβαινει στις ελευθερες (ΔΕΞΙΕΣ) χωρες δηλαδη... για οσους δε κομπλεξικους φανταζονται το τελος του καπιταλισμου στην σημερινη κριση , να τους θυμησω (τους αδιαβαστους) οτι η σημερινη κριση εχει να κανει με διαστρεβλωση του καπιταλισμου (τραπεζικα αεριτζιδικα υποπροιοντα που επι Κλιντον εισηχθησαν στην αγορα) και οτι ο καπιταλισμος κανει κυκλους ... και αλλες φορες η δυτικη οικονομια κατερρευσε , ειχε πελωρια κραχ ΑΛΛΑ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ αλλα γυρισε δυνατοτερος... επομενως μην παριστανουμε οτι 'για πρωτη φορα' βλεπουμε κριση στον καπιταλισμο και 'αναμενουμς' το τελος του ΓΙΑΤΙ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

    Καπιταλισμος και παλι καπιταλισμος δηλαδη , ΑΛΛΑ με χαλιναρι και οπου πρεπει με τομες και με παρεμβασεις (ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ) για να περνανε οσο γινεται στον ματαιο αυτο κοσμο που ζουμε οι ανθρωποι καλυτερα.... πιο καλα ειναι μονο στα βιβλια και στον παραδεισο...

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Νικηφορος Φωκας 04/04/2012 19:48:55

      Ωραίος είσαι εσύ... Διαβάζεις ένα κείμενο για τους Δέκα Μύθους του Καπιταλισμού, που αναλύει τις δέκα πιο σοβαρές δομικές αδυναμίες της καπιταλιστικής θεωρίας, τις δραματικές και καταστροφικές αστοχίες της ως προς την κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής και ως προς την ένταξη αυτής σε συντεταγμένη κοινωνία, και το μόνο που αποφασίζεις να αντικρούσεις είναι:

      "Μα ο Κομμουνισμός είναι πολύ χειρότερος".

      Αυτό που εσύ ονομάζεις "διαστρέβλωση του καπιταλισμού" μεταφράζεται για την πλειοψηφία των ανθρώπων του πλανήτη σε φριχτό θάνατο.

      • franc avatar
        franc @ Πεπόνης 05/04/2012 19:38:05

        Πολύ αγαπητέ Πεπόνη,
        Μερικές φορές είσαι καταπέλτης!!! Και καλά κάνεις...Tα σέβη μου.

    • otakis avatar
      otakis @ Νικηφορος Φωκας 04/04/2012 20:07:18

      @Νικηφορο Φωκα:

      μωραίνει Κύριος...

    • αποκατάσταση avatar
      αποκατάσταση @ Νικηφορος Φωκας 05/04/2012 11:31:32

      Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα τηρώντας στοιχεία μικροκαπιταλισμού, δεν χρεωκόπησε από αυτόν αλλά από το σοσιαλισμό της. Δηλαδή το φαύλο πελατειακό σύστημα πασόκ που προκάλεσε ένα τεράστιο σοβιετικού τύπου δημόσιο (αντιπαραγωγικό λόγω παραγωγής μη εξαγόμενων μόνο υπηρεσίων), υψηλή φορολόγηση στις επιχειρήσεις, με συνέπεια το διώξιμο των υγιών επιχειρήσεων κ.τ.λ.
      Όσο η Ελλάδα κρατούσε καθαρά καπιταλιστική πορεία 50-73 η ανάπτυξη της Ελλάδας ήταν απίστευτη. Μετά από λίγη χαλάρωση επί Καραμανλή ήρθε και ο άνεμος της αλλαγής και καθυστέρησε την ευμάρεια μας για 50 χρόνια (δανειζόμενος από τα παιδιά του).

      Σαφώς ο καπιταλισμός χωρίς ισχυρό κράτος καταλήγει άθλιος και εύποροι ξεσαλώνουν. Όταν όμως ακούω τις κατηγορίες του ξέρω να συγκρίνω το βασικό ανταγωνιστή του και πόσο τα θαλάσσωσε στο παρελθόν, ειδικά το κακέκτυπο του στη χώρα μου.
      Για ότι καινούργιο ανοιχτοί είμαστε, πάντα.

  5. Dyer avatar
    Dyer 04/04/2012 19:19:29

    Κάτι δεν κατάλαβες από το υπέροχο αυτό κείμενο.
    Δεν κάνει καμία σύγκριση με τον κομουνισμό. Τους μύθους του καπιταλισμού προβάλει, για να γίνει καλύτερος αν θες.

  6. Λουκάς avatar
    Λουκάς 04/04/2012 19:56:31

    Πολύ καλή ανάρτηση.
    Αφήνει όμως ανικανοποίητο το άλλο μισό του μυαλού.
    Στέκεται στην κριτική, απόλυτα δίκαια επικριτικά, αλλά δεν προχωρά στην πρόταση.
    Η νέα πρόταση, η νέα δομή της κοινωνίας είναι το ζητούμενο.
    Αντέχουμε σαν μονάδες και σαν έθνος το ξεβόλευμα και το χτίσιμο μιας … Νέας Ελλάδος?

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Λουκάς 04/04/2012 20:20:18

      Γι αυτό λοιπόν Λουκά, πρέπει να γραφεί κι ένα κείμενο έστω και μετάφραση, για τη σωστή επιχειρηματικότητα στα πλαίσια του κοινωνικού φιλελευθερισμού κι όχι του άκρατου νεοφιλελευθερισμού, να γίνει συζήτηση και να ακουστούν όλες οι απόψεις. Strange ετοίμασέ το!

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 04/04/2012 20:23:24

    "Παράξενε" εξαιρετική η επιλογή σου, όπως πάντα.

  8. bird avatar
    bird 04/04/2012 20:34:00

    Κοίτα σας βλέπω να αναρωτιέστε εδώ μέσα για καμιά 20ετία ακόμα γιατί κυριαρχεί ιδεολογικά η αριστερά στην Ελλάδα.
    Το κείμενο είναι χοντροκομμένο, αναφέρεται στα κακά του νεοφιλελευθερισμού, είναι δογματικό στα σημεία που κατακρίνει τον καπιταλισμό γενικά και ως πολιτικό σύστημα. Είναι λάθος να προσπαθήσει κανείς να βγάλει απευθείας συμπεράσματα από το κείμενο αυτό για το τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα. Θα έπρεπε, τότε, να ψηφίσει Παπαρήγα, η οποία θα συνεχίσει να κυριαρχεί ιδεολογικά γιατί δε θα προωθούσε ούτε για αστείο κείμενο με τίτλο: "Η καλή πλευρά του καπιταλισμού".

  9. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 04/04/2012 20:49:52

    @ Νικηφορος Φωκας,
    πλύ ωραίο σχόλιο του οποίου το ζουμί πιστεύω ότι είναι το "Ο καπιταλισμος εχει αποδειχτει επιστημονικα οτι ειναι το καλυτερο οικονομικο συστημα στην εφαρμογη αρκει να υπαρχει και μια ‘διαιτησια’ δηλαδη ενα κρατος να ελεγχει τις αδυναμιες του , οπως συμβαινει στις ελευθερες (ΔΕΞΙΕΣ) χωρες δηλαδη". Με το συγκεκριμένο κομμάτι απαντάς νομίζω και στο παραπάνω άρθρο. Όλες οι παραπάνω αδυναμίες που παρουσιάζονται στον καπιταλισμό, απαντούντε μόνο όταν δεν τηρούντε από όλους οι κανόνες, ελέω του κράτους.

    • σάκος με απίδια avatar
      σάκος με απίδια @ dikefalosaitos 05/04/2012 09:14:33

      ελεύθερες (δεξιές);;;
      οξύμωρο το σχήμα σου, χωρίς επίσης να υφίσταται έστω ένα παράδειγμα προς επίρρωσιν των όσων λες

      • Νικηφορος Φωκας avatar
        Νικηφορος Φωκας @ σάκος με απίδια 05/04/2012 16:19:33

        Επειδη κανετε οτι δεν καταλαβαινετε , σας τα δινω και μασημενα / ετοιμα , ελευθερες (δεξιες) ειναι πχ η ΣΟΥΗΔΙΑ , η ΝΟΡΒΗΓΙΑ, η ΓΑΛΛΙΑ , η ΑΓΓΛΙΑ κλπ ενω οι ΜΗ ελευθερες (αριστερες/μαρξιστικες) ειναι πχ η Βορειος Κορεα, η ΚΟΥΒΑ , και λιγα χρονια πριν η ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ κλπ.....

        Τωρα πιστευω να σου εγινε κατανοητο οτι δεν ειναι οξυμωρο το σχημα μου .... τι να κανουμε φιλτατε η αληθεια ειναι αληθεια δεν θα την αλλαξουμε γιατι ετσι βολευει εσενα και καποιους αλλους νοσταλγους των ερυθρων αριστερων δικτατοριων..

        • σάκος με απίδια avatar
          σάκος με απίδια @ Νικηφορος Φωκας 06/04/2012 09:02:30

          αααα μάλιστααα πές έτσι βρε αδερφε...
          Με άλλα λόγια οενιρεύεσαι την ελευθερία που προσφέρουν οι Αγγλίες και οι Γαλλίες και οι Σουηδίες... Μάλιστα.
          Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα και τίποτα περισσότερο

    • franc avatar
      franc @ dikefalosaitos 05/04/2012 19:46:25

      Πολύ σωστή η παρατήρησή σου dikefalosaitos .Tο βασικότερο πρόβλημα στον καπιταλισμό είναι οτι σχεδόν πουθενά δεν υπάρχει και μια ‘διαιτησια’ δηλαδη ενα κρατος να ελεγχει τις αδυναμιες του . Και όπου υπάρχει, είναι πάντα "πουλημένη' στους πλούσιους. Γι αυτό φτάσαμε, όλη η Ευρώπη, εδώ που φτάσαμε . Να αυτοκτονεί Ευρωπαίος φαρμακοποιός για να μην αναγκαστεί να φάει στα σκουπίδια όπως κάνουν αρκετοί άλλοι και σε λίγους μήνες θα κάνουν πολλοί περισσότεροι. Ξέρεις εσύ πολλά καπιταλιστικά κράτη με 'άπιαστο' το διαιτητή?

      • dikefalosaitos avatar
        dikefalosaitos @ franc 05/04/2012 20:11:34

        Τελείως «άπιαστο» δεν μπορώ να διανοηθώ, όμως άλλο είναι να δίνει κανένα «φάλτσο» αράουτ, και άλλο πέναλτι στη σέντρα. Κράτη λοιπόν με τόση διαφορά «διαιτησίας» μπορώ να βρω. Πάντως η Ελλάδα είναι στην κατηγορία "πέναλτι στη σέντρα".

  10. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 04/04/2012 21:05:16

    Τελικά η Ελλάδα είναι η χώρα της γραφικής ¨διανόησης".
    Αναμασάμε τις κενολογίες της "μαρξολογικής" μπουρδολογίας, αφού στη χώρα μας δεν υπάρχει μαρξισμός και υλιστική επιστημονική σκέψη.
    "Όσο θα υπάρχει καπιταλισμός, θα υπάρχει και life style", διέγνωσε βαθυστόχαστος "μαρξιστής" στην χθεσινή εκομπή του Κ. Μπαξεβάνη.
    Στο "σοσιαλισμό" - ποιόν σοσιαλισμό; - υπάρχει οντολογικό εννοιολογικό κενό - δεν θα υπάρχει life style γιατί δενθα υπάρχει life.
    Τελικά, η ΝΔ μήπως πρέπει κι αυτή να αυτοαποκαλείται σοσιαλιστική;
    Θα μπεί έτσι στο χώρο των "Δημοκρατικών δυνάμεων".

  11. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/04/2012 21:36:16

    Τα 1 - 4 είναι τόσο αληθινά, όσο αληθινή είναι η "ευτυχία" που φέρνει η άσπρη σκόνη.
    Το 5 είναι κάπως πολύπλοκο: Τα δικαιώματα του πολίτη και η κεφαλαιοκρατική οικονομία στη γένεσή τους, δεν ήταν τόσο στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους, όπως φαίνεται από πρώτη ματιά. Τα αιτήματα για ελευθερίες έχουν τραφεί από τα συμφέροντα των τεχνιτών και των αγροτών στις κοινότητες του χωριού και της πόλης, ήδη από το τέλος του Μεσαίωνα, και κατά κανόνα, σε αντίθεση με το κράτος. Αντίθετα, ο καπιταλισμός και ο βιομηχανικός πολιτισμός ήταν μάλλον μια εκδήλωση των κατόχων του χρήματος, επιχορηγούμενη από το κράτος και αναπτυσσόμενη μέσα σε ευνοϊκό καθεστώς θερμοκηπίου. Η «Αστική Επανάσταση» αναπήδησε μέσα από ένα αντιφατικό συνονθύλευμα συμφερόντων και κατ' αντιστοιχία, ήταν άκρως αντιφατικό και το αποτέλεσμά της: Η εντολή της, θεωρητικά τουλάχιστον, αρχικά ήταν ότι το κεφάλαιο και ο λαός πρέπει να συγκυβερνούν.
    Τα 6 και 7 είναι αμφίσημα: Δεν υπάρχει δημοκρατία χωρίς εκλογές, κόμματα και εναλλαγή στην εξουσία. Αλλά δεν φτάνουν αυτά και μόνον για να είναι πραγματική η δημοκρατία. Είναι αναγκαίες συνθήκες, όχι όμως και ικανές από μόνες τους.
    8: Ο εκλεγμένος πολιτικός εκπροσωπει το λαό ...μέχρις αποδείξεως του εναντίου. Υπάρχουν ευτυχώς οι εκλογές και η πίσσα (με καλή θέληση βρίσκεις και πούπουλα). Αλλά δυστυχώς, οι πολίτες συχνά υποκύπτουν σε πειρασμούς και αποφέυγουν την χρήση πίσσας.
    9. Ασφαλώς και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, αλλά πρέπει να τις φτιάξουν μαζί ο άνθρωπος και η πραγματικότητα. Η βελτιωτική αλλαγή των κοινωνιών, για να γίνουν πιό συμβατές με τον (ουτοπικό) στόχο της ευδαιμονίας των ανθρώπων, αλλά και με τη φύση η οποία τις περιβάλλει και τις υποστηρίζει, είναι εφικτή επειδή στηρίζεται σε εγγενείς δυνατότητες της φύσης (εξωτερικής και ανθρώπινης), όσο και των κοινωνιών. Αλλά κατά πρώτο λόγο, είναι υπόθεση της ελεύθερης βούλη­σης, επιλογή των ανθρώπων με κριτήρια λογικά και ηθικά.
    Όπως η φεουδαρχία δεν ήταν αιώνια αλλά τέλειωσε και άρχισε ο καπιταλισμός, έτσι και αυτόν θα τον διαδεχθεί κάτι άλλο. Άγνωστο ακόμη.
    10. Η εξοικονόμηση πόρων, μαζί με άλλα πράγματα, δεν γεννά, αλλά εξοικονομεί και συντηρεί αγαθά (δηλαδή "πλούτο"). Μόνο που για τη σπατάλη των πόρων δεν φταίνε τα προνόμια των εργαζομένων: Ο ίδιος ο καπιταλισμός, από τη φύση του είναι σπάταλος και καταστροφικός.

  12. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/04/2012 21:49:30

    Πολλοί κάνουν ένα βασικό λάθος. Ο κομουνισμός, και ο καπιταλισμός είναι οικονομικά συστήματα και όχι πολιτικά.
    Και τα δυο μπορούν να υπάρξουν, είτε με δημοκρατία είτε με δικτατορία.
    Π.χ, μια στρατιωτική χούντα όπως η ελληνική του 1967 δεν ήταν δημοκρατία, ήταν όμως καπιταλιστική.
    Το ίδιο και με το κομμουνιστικό σύστημα στη Β. Κορέα. Είναι κομμουνιστικό οικονομικό σύστημα σε συνθήκες δικτατορίας.
    Αντίθετα, στην παλαι ποτέ ΕΣΣΔ, όλα μα όλα τα όργανα του κράτους και του κόμματος ήταν εκλεγμένα από την βάση. Υπήρχε δηλαδή δημοκρατία, με κομμουνιστικό οικονομικό σύστημα.
    Κάτι ανάλογο και στις ΗΠΑ. Καπιταλιστικό οικονομικό σύστημα με δημοκρατικό πολιτικό σύστημα.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Strange Attractor 05/04/2012 20:59:39

      Όχι, αγαπητέ S.A., ο καπιταλισμός προϋποθέτει και ταυχρόνα δημιουργεί την κοινοβουλευτική, πολυκομματική δημοκρατία. Προϋποθέτει την κοινωνική κινητικότητα και αυτό που Καρλ Πόπερ αποκαλεί "ανοικτή κοινωνία". Για σύντομο χρονικό διάστημα ο καπιταλισμός μπορεί να συνυπάρξει με ανελεύθερο πολιτικά καθεστώς. Όμως, σε βάθος χρόνου η δικτατορία και ο πολιτικός ολοκληρωτισμός θα οδηγήσει σε γραφειοκρατικοποίηση του κοινωνικού γίγνεσθαι και σε παρακμή της παραγωγικής δραστηριότητας.

      Το τι έγινε στη Σ. Ένωση; Η εξέλιξη είχε προβλεπτεί από την Ρόζα Λούξεμπουργκ, όταν προειδοποιούσε τον Λένιν να μη προβεί σε κατάργηση της έμμεσης δημοκρατίας.

      Η χώρα μας είναι ως προς το οικονομικό και πολιτικό της σύστημα sui generis. Για την κατανόησή της προτείνω το Κρατός και Κοινωνία του Κ. Τσουκαλά, εκδοσης Θεμέλιο 1980.

  13. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/04/2012 21:53:10

    Προς τους φίλους που σχολιάζουν επικριτικά την ανάρτηση, καταλογίζοντας της μαρξιστικό κρεσέντο ή παρόμοια:
    Η συζήτηση για το που είχε δίκιο και που άδικο ο Μάρξ είναι τεράστια. Άς δεχθούμε ως υπόθεση εργασίας, ότι όπως συνήθως συμβαίνει με τις μεγάλες κοινωνικές θεωρίες, είναι μείγμα σωστού και λάθους.
    Αλλά δεν είναι αυτό το ζήτημα: Αρνητική αξιολόγηση και κριτική του καπιταλισμού έχει γίνει από διάφορες σκοπιές, όχι μόνον μαρξιστικές ή κομμουνιστικές.
    Θα έλεγα ότι μια από τις πιό καταλυτικές και καταδικαστικές αξιολογήσεις του καπιταλισμού, απόρριψη από "ανθρωπολογική" σκοπιά, έχει γίνει από έναν μεγάλο αστό (και κάθε άλλο παρά μαρξιστή) κοινωνιολόγο, τον Μάξ Βέμπερ. Στο περίφημο έργο του "Η Προτεσταντική Ηθική και το Πνεύμα του Καπιταλισμού", αφού διαπιστώνει ότι ο καπιταλισμός έκλεισε τον άνθρωπο μέσα σ' ένα "ατσάλινο κλουβί", αναρωτιέται ποιός θα ζήσει μελλοντικά μέσα στη φυλακή αυτή. Και καταλήγει:
    "Όμως θα μπορούσαν τότε ν’ αποδειχθούν αληθινά τα παρακάτω λόγια για τους “τελευταίους ανθρώπους” αυτής της πολιτισμικής εξέλιξης: Ειδήμονες χωρίς πνεύμα, ηδονιστές χωρίς καρδιά (Fachmenschen ohne Geist, Genußmenschen ohne Herz): Aυτές οι ασημαντότητες φαντάζονται πώς υψώθηκαν σ’ ένα επίπεδο του ανθρώπινου πολιτισμού στο οποίο κανείς δεν έφτασε προηγουμένως”.
    Μήπως εμείς ήδη ζούμε στην πραγματική ζωή την πρόβλεψη - εφιάλτη του Μάξ Βέμπερ;
    Μήπως είναι ώρα ν' αρχίσουμε να σπάμε το ατσάλινο κλουβί;

  14. bird avatar
    bird 04/04/2012 22:07:57

    Το κεντρικό κείμενο κάνει πρώτα από όλους το λάθος που αναφέρεις και φυσικά απλώνεται στη σφαίρα του πολιτικού.
    "Η καπιταλιστική δημοκρατία είναι μια μεταμφιεσμένη δικτατορία, και οι όποιες μεταρρυθμίσεις απλά εμποδίζουν την πρόοδο."

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ bird 04/04/2012 22:29:17

      Το κείμενο μπερδεύει την κοινωνική ανισότητα (μεταξύ πλουσίων και φτωχών) με την πολιτική δημοκρατία (τυπική ισότητα πολιτικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μεταξύ πολιτών). Στο σημείο αυτό μοιάζει να είναι τυπικά "μαρξιστικό- λενινιστικό": Υποθέτει ότι μπορεί να υπάρχει μόνον "δικτατορία", είτε "της αστικής τάξης" είτε του "προλεταριάτου".
      Στην πραγματικότητα, ο βαθμός κοινωνικής ισότητας και ο βαθμός πολιτικής δημοκρατίας είναι σχετικά αυτόνομα πράγματα. Ωστόσο, καμμιά πολιτική δημοκρατία δεν μπορεί να είναι σταθερή και να μακροημερεύει, άν δεν καταπολεμά σταθερά την κοινωνική ανισότητα.

      • bird avatar
        bird @ Ο Θείος 04/04/2012 22:52:39

        Αδυνατεί να διαχωρίσει τη σφαίρα του πολιτικού από τη σφαίρα της οικονομίας και να αναζητήσει ανάμεσά τους τις ισορροπίες.
        Φυσικά και καμία πολιτική δημοκρατία δεν μπορεί να είναι σταθερή με κοινωνική ανισότητα, γιαυτό και η μεσαία τάξη στηρίζει τη δημοκρατία. Αλλιώς όταν έχουμε κοινωνίες των άκρων ευημερούν απολυταρχικά καθεστώτα. Και στην Ελλάδα μόλις κλονίστηκε η μεσαία τάξη (φτωχοποίηση μεσαίας τάξης) τα κόμματα των άκρων ανεβαίνουν. Και μερικοί το βλέπουν και ως καλό αυτό. Εγώ το βλέπω ως κακό και καμπανάκι για την ανάγκη στήριξης της μεσαίας τάξης. Η οποία μεσαία τάξη όμως δεν μπορεί πλέον να ζει από το δημόσιο ταμείο πρέπει να στηριχτεί στα πόδια της.

        • franc avatar
          franc @ bird 05/04/2012 20:10:58

          Για να στηριχτεί όμως στα πόδια της πρέπει να της επιστραφεί η "τραπεζική πίστη" που τις αφαίρεσαν οι τραπεζίτες προκειμένου να την αναγκάσουν να τούς πληρώσει εδώ και τώρα τα δάνεια επειδή αυτοί φοβούνται το σκάσιμο των τραπεζών τους. Χωρίς αυτήν που αποτελει το 70-80% της οικονομίας η μεσαία τάξη, θα είναι καταδικασμένη όπως η Αλβανία του Χότζα να σκάβει πρασσιές με τα χέρια επειδή της στέρησαν τα εκκσκαπτικά μηχανήματα. Σπίτια θα κτίσουμε βέβαια και με τα χέρια αφού μας κλέψανε το γερανό, αλλα σοβαρά πιστεύουν αυτοί, οι υποτιθέμενοι "στυλοβάτες' του καπιταλισμού, ότι έτσι τον προωθούν? Θα μου πείς χέστηκαν αυτοί για τον καπιταλισμό. Οπως είπε και ο Νόαμ Τσόμσκι, αυτοί μόνο ΛΕΦΤΑ θέλουν και γαία πυρί μειχθήτω...

  15. Sardam avatar
    Sardam 04/04/2012 22:21:10

    "Αντίθετα, στην παλαι ποτέ ΕΣΣΔ, όλα μα όλα τα όργανα του κράτους και του κόμματος ήταν εκλεγμένα από την βάση".
    Ακριβώς! Και πάντα υπήρχε μόνο ένας υπψήφιος που αν δεν τον φήφιζες δημοκρατικά σ'έτρωγε η μαρμάγκα!

  16. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/04/2012 22:21:54

    Μερσί μποκού και μπον φιλέ φίλτατε.

  17. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/04/2012 22:33:12

    Ποτέ δεν ήταν δημοκρατία η ΕΣΣΔ. Κυρίως γιατί δεν υπήρχε η τυπική ισότητα πολιτικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μεταξύ πολιτών: Το κόμμα ήταν μηχανισμός υπεράνω της κοινωνίας, τα μέλη του ήταν προνομιούχοι πολίτες, η ηγεσία του ήταν πρακτικά ανεξέλεγκτη.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Ο Θείος 05/04/2012 00:43:23

      Ουσιαστικά ναί.
      Αλλά υπ αυτή την έννοια ούτε οι ΗΠΑ είναι δημοκρατία αφού μια μικρή ελίτ(1%) ελέγχει τον πλούτο και κατέχει την πραγματική εξουσία. Τα άλλα όλα είναι βιτρίνα.

      • Προβατο avatar
        Προβατο @ Strange Attractor 05/04/2012 02:50:08

        Χεχε. Ναις καμ μπακ στρειντζ

  18. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/04/2012 23:09:19

    Δυστυχώς παντού στον κόσμο οι λεγόμενες μεσαίες τάξεις (ελευθεροεπαγγελματικές, εμπορικές ή ανώτερες μισθωτές-στελεχιακές του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), έχουν την τάση να αποσπώνται από την πραγματικότητα. Αναπτύσσουν "ψευδή συνείδηση", ασπάζονται νοοτροπίες και πρότυπα των μεγαλοαστών, την ώρα που πλήττονται από την βουλιμία και τον εγωισμό του μεγαλοαστού.
    Οι φυσικοί σύμμαχοι των μεσαίων τάξεων για να αντισταθούν στο μεγάλο κεφάλαιο, μπορούν να είναι μόνον οι φτωψότερες εργαζόμενες τάξεις. Μόνον με κοινωνική συνοχή έχουν ελπίδα να μη συμπιεσθούν. Το πρόβλημά τους είναι ιδεολογικό, "ψευδούς συνείδησης".

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Ο Θείος 04/04/2012 23:25:14

      Θείε το πουλί έχει δίκιο παραπάνω.Η μεσαία τάξη είναι ο μοχλός πάνω στον οποίο ισορροπεί η παλάντζα, η ζυγαριά. Αν κλονιστεί, αν ραγίσει τότε τότε θα γείρει αριστερά ή δεξιά με απρόβλεπτες συνέπειες και χωρίς να το πει ο Βέμπερ.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Δαναός 04/04/2012 23:38:46

        Δεν διαφωνώ.
        Η ισορροπία είναι η καλύτερη συνθήκη. Και οι "μεσαίες" δυνάμεις (δεν μου αρέσει το "κεντρώες"), έχουν κρίσιμο ρόλο: Πρέπει σε περιόδους "έξαρσης" (τουτεστι φούσκας), να αυτοπεριορίζονται. Για να μη γείρει η παλάντζα.
        Διότι η μεγαλοαστική τάξη είναι αδύνατο να αυτοπεριοριστεί.
        Αυτό ακριβώς πάθαμε, έσπασε η ζυγαριά

        • Δαναός avatar
          Δαναός @ Ο Θείος 05/04/2012 00:08:30

          Ακριβώς. Όσο για θεωρίες ένθεν κακείθεν να φαν κι οι κότες!

  19. Γεράσιμος avatar
    Γεράσιμος 04/04/2012 23:53:11

    Ο καπιταλοσμός είναι κατά την γνώμη μου ένα σύστημα που υπερτερεί έναντι του εφαρμοσμένου κομμουνισμού.
    Πιστεύω ότι θα γινόταν απείρως καλύτερο εάν εφαρμοζόταν ένα και μόνο μέτρο.
    Αυτό του περιορισμού του προσωπικού πλούτου.
    Και ποιό είναι αυτό το μέτρο;
    Κάθε πολίτης μπορεί να έχει ένα όριο στα εισοδήματά του ( και εδώ μπορούμε να συζητήσουμε αυτό το όριο). π.χ. 100.000ευρώ ανά έτος ή 1.000.000.ευρώ ( συνολικά). Οι ετειρείες δεν θα μπορούσαν να έχουν π.χ, περισσότερο από 1.000.000 ευρώ κέρδος 'η περισσότερο από ένα ορισμένο όριο κύκλου εργασιών.
    Οι πολύ μεγάλες δραστηριότητες θα έπρεπε να γίνονται μόνο από κρατικές ετειρείες οι μετοχές των οποίων θα έιναι διανεμημένες στο σύνολο του Ελληνικού πληθυσμού. π.χ. οι μετοχές της ΔΕΗ θα έπρεπε να είναι διαμηρασμένες στα έξη-επτά εκατομήρια φορολογικά ενεργούς Έλληνες. Το ίδιο και οι μετοχές των άλλων ΔΕΚΟ. Το ίδιο και οι μετοχές των πιθανών εταιρειών που θά έχουν σαν αντικείμενο την εκμετάλευση του πλούτου της Ελληνικής γής.
    Αυτό βέβαι θα πρέπει να συνοδευτεί και από ένα πολύ βασικό νόμο ο οποίος θα απαγορεύει σε οποιονδήποτε ¨Ελληνα ή Ελληνίδα να κατέχει οποιοδήποτε κρατικό αξίωμα ( βουλευτής, υπουργός , υψηλόβαθμο κρατικό στέλεχος κ.λ.π.) γιά περισσότερα από τέσσερα-πέντε χρόνια συνολικά. Οι δημόσιοοι υπάλληλοι θα έπρεπε να ήταν ορισμένου χρόνου ( μέγιστο τρία - τέσσερα χρόνια ) κει μετά θα έπρεπε να αντικαθίστανται από νεώτερους ( όπως η στρατιωτική θητεία , αλλά με κανονικό μισθό και ασφάλιση) και μετά να εντάσσονται στον ιδιωτικό τομέα. Με αυτόν τον τρόπο όλοι οι νέοι θα εξασφάλιζαν τα πρώτα χρόνια της εργασιακής ζωής τους ένα ικανοποιητικό εισόδημα, ικανό να τους δώσει την δυνατότητα να μπορούν να επιλέξουν με ηρεμία και άνεση την εργασία που τους ταιριάζει στον ιδιώτικό τομέα. Και βέβαια θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε τα λόγια του Ηπειρώτικου τραγουδιού ( Την γής αυτή που την πατούμε, όλοι μέσα θε να μπούμε). Καλημέρα μας και καλό βόλι στις επόμενες εκλογές , άν και όποτε αυτές λάβουν χώρα.
    Σημ.:
    Ζητώ συγνώμη απο τους αναγνώστες γιά την κακή σύνταξη του κειμένου
    αλλά η ¨εκθεση ιδεών δεν είναι από τα δυνατά μου σημεία.

    • franc avatar
      franc @ Γεράσιμος 05/04/2012 20:14:58

      Ωραία τα λές φίλε Γεράσιμε.
      Αυτό που προτείνεις είναι η Σοσιαλδημοκρατία

    • dikefalosaitos avatar
      dikefalosaitos @ Γεράσιμος 05/04/2012 20:23:17

      Φίλε Γεράσιμε, αυτό το σύστημα, πολλά μπορεί να είναι, εκτός από καπιταλισμό.

  20. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 05/04/2012 04:00:58

    ΔΕΝ νομιζω οτι το θεμα ειναι ακρατος καπιταλισμος ή απολυτος κομμουνισμος. Δεν ειναι ασπρο ή μαυρο. Το καθε συστημα εχει καποια θετικα στοιχεια τα οποια μπορουν να αξιοποιηθουν για μια (οσο γινεται) δικαιη διακυβερνηση ενος τοπου.

  21. σάκος με απίδια avatar
    σάκος με απίδια 05/04/2012 09:19:18

    Ξεκολλήστε από τα διπολα.
    Υπάρχουν κι άλλες εναλλακτικές, αν βέβαια φτάνει το μυαλό μέχρι εκεί. Λίγο δύσκολο μεν, αλλα δε μπορεί κανείς να περιμένει πότε θα του κόψει του καθενός να σκεφτεί και λίγο διαφορετικά με ό,τι του χει απομείνει για μυαλό. Αν θέλει ας ακολουθήσει, αλλιώς ας ονειρεύεται αυτοδυναμίες.

  22. Dexi Extrem avatar
    Dexi Extrem 05/04/2012 09:27:40

    Όλες οι αδυναμίες του καπιταλιστικού συστήματος αναφέρονται σε λάθη ή ακρότητες μεμονωμένων ατόμων. Το καπιταλιστικό σύστημα δεν στηρίζεται στην απουσία του ελεγκτικού μηχανισμού, το αντίθετο, προϋποθέτει έναν αδιάβλητο ελεγκτικό μηχανισμό για την ομαλή λειτουργία των αγορών. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί αυτός που θα αναλάβει τον έλεγχο της σωστής λειτουργίας να έχει και παραγωγικό αντικείμενο (όπως γίνεται σήμερα με το ελληνικό κράτος). Σε κάθε περίπτωση το οικονομικό μοντέλο που θα ακολουθήσει κάθε λαός πρέπει να ταιριάζει με την ψυχοσύνθεσή του. Δεν μπορεί για παράδειγμα σε καμία περίπτωση να εφαρμοσθεί ο σοσιαλισμός στην Ελλάδα. Οι Έλληνες είναι φύσει ατομιστές και αγαπούν όσο τίποτε άλλο την ελευθερία. Κάθε παρεμβατικότητα είναι καταδικασμένη να οδηγεί σε φαινόμενα αισχροκέρδιας και γενικότερα υπονόμευσης της συλλογικότητας. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι τα περισσότερα αρνητικά φαινόμενα του καπιταλισμού δεν είναι δυνατόν να εμφανισθούν στην ελληνική κοινωνία η οποία στηρίζεται πάνω σε ηθικές και ισχυρές αρχές οι οποίες δεν θα επιτρέψουν την εμφάνισή τους. Ο Έλληνας είναι ίσος ο πλέον κατάλληλος πολίτης του κόσμου ο οποίος μπορεί να εφαρμόσει με μεγάλη επιτυχία τον καπιταλισμό. Μια δοκιμή δεν βλάπτει!

  23. Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος avatar
    Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος 05/04/2012 09:29:50

    Δημοκρατία = καπιταλισμός; Δεν ισχύει πάντα αυτή η εξίσωση. Η μεν δημοκρατία είναι πολιτικό σύστημα ο δε καπιταλισμός οικονομικό. Ο καπιταλισμός όπως και ο σοσιαλισμός μπορούν να επιβιώσουν σε ποικίλα πολιτικά συστήματα, π.χ. χούντες, δικτατορίες, κ.λπ. Βλέπε χούντα των συνταγματαρχών στην Ελλάδα. Απλώς ο καπιταλισμός σαν το σύγχρονο στάδιο ανάπτυξης της οικονομίας έχει τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες. Συνυπάρχει θαυμάσια και με συνταγματικές μοναρχίες όπως η Σουηδία, Ολλανδία, κ.λπ. Αλλά και ο σοσιαλισμός στην ΕΣΣΔ έδωσε πολύ καλά αποτελέσματα αν σκεφθεί κανείς πως ήταν η δεύτερη δύναμη στον κόσμο το 1980 ενώ το 1916 βρισκόταν 100 χρόνια πίσω από την Αμερική. Εξαρτάται από ποιο επίπεδο ξεκινά κάποιος. Γι αυτό και ο Μαρξ μίλησε για το σοσιαλισμό σε αναπτυγμένες κοινωνίες τύπου Γερμανίας ή Αγγλίας, κ.λπ.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος 06/04/2012 10:24:35

      Κάνεις λάθος. Μελέτησε τη Ρόζα Λούξεμπούργκ. Σοσιαλισμός χωρίς ανοικτές κοινωνικές διαδικασίες, δηλ. έμμεση δημοκρατία, θα καταρρεύσει σε βάθος χρόνου.
      Αλλά κι ο καπιταλισμός προϋποθέτει την κοινοβουλευτική δημοκρατία.
      Η έννοια Δημοκρατία είναι αφηρημένη. Πρέπει πάντα να την προσδιορίζουμε. Π.χ. άμεση, έμμεση, αστική, κοινοβουλευτική κτλ.

  24. chrpan avatar
    chrpan 05/04/2012 12:00:54

    To άρθρο είναι επιγραμματικό και γιαυτό δεν προσθέτει τίποτα ουσιαστικό στον προβληματισμό μας για το πως θα πάμε μπροστα...
    Ο καπιταλισμός εμπεριέχει κάποια ανασφάλεια που τρομάζει πολλούς(και μένα ενίοτε)
    όμως παρέχει ευχέρεια κινήσεων και αναζητήσεων πολύ περισσότερη από οτιδήποτε άλλο έχει προσπαθήσει να εφαρμοστεί έως τώρα.

  25. amfisvitias avatar
    amfisvitias 09/04/2012 15:24:15

    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΑΛΛΑ ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΡΩΙΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΜΠΛΟΚ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΠΑΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ ΘΑ ΠΩ ΤΟ ΕΞΗΣ: ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟ ΘΕΣ ΝΑ ΣΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ :
    1) ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ
    2) ΔΥΚΤΥΑ (ΔΡΟΜΟΥΣ , ΤΗΛΕΦΩΝΑ , ΡΕΥΜΑ , ΚΤΛ)
    3) ΠΑΙΔΙΑ
    4) ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΤΛ)
    5) ΕΡΓΑΣΙΑ
    ΘΑ ΘΕΣΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΤΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ? ΑΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΝΑ - ΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΒΑ
    1 Η ΚΟΥΒΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΛΕΩ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ MICHAEL MOORE ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΣΟΠΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΠΗΡΙΑ ΟΤΑΝ ΧΤΥΠΗΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΟΥΝ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑ ΤΗΝ ΕΚΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ) ΕΔΩ?
    2 ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΥΚΤΥΟ , ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΥΘΙΣΜΟ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ , ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΑΡΚΕΣΤΕΡΟ ΤΗΣ Β. ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΔΕΝ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ ΠΟΤΕ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΛΗΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΥΦΩΝΕΣ ΕΝΩ ΤΟ ΜΟΝΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΗΕΦΩΝΙΚΟ ΔΥΚΤΥΟ (ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ INTERNET) ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΩΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΣΤΟ ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΧΕΔΟΝ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ
    3 ΔΩΡΕΑΝ ΔΩΡΕΑΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΙΑ (ΟΧΙ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΙΔΙΕΣ)
    4 ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    5 Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΜΗΝΕΙ ΕΡΓΑΣΙΑ . ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ "ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ"
    ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΥΣΧΙΑΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΗΝ "ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ" ΧΩΡΕΣ
    ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΖΟΥΝ ΦΤΩΧΙΚΑ
    ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΕΓΩ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΓΩ) ΝΑ ΓΙΝΩ ΠΛΟΥΣΙΟΣ? ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.