#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/04/2013 13:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απεβίωσε η Μάργκαρετ Θάτσερ



H Μάργκαρετ Θάτσερ, η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Βρετανίας  και αναμφισβήτητα ένα πολιτικό φαινόμενο της εποχής μας, πέθανε σε ηλικία 87 ετών. Ήταν η μακροβιότερη πρωθυπουργός της Βρετανίας τα τελευταία 150 χρόνια, ένα από τα ισχυρότερα βρετανικά χαρτιά στον χώρο της διεθνούς πολιτικής, μια αδιαμφισβήτητη σταρ της πολιτικής και σημείο αναφοράς πολλών σύγχρονων πολιτικών. Διατέλεσε αρχηγός της κυβέρνησης των Συντηρητικών από το 1979 μέχρι το 1990. Θα μείνει στην ιστορία ως η γυναίκα που μεταμόρφωσε την οικονομία της Βρετανίας, παίζοντας έναν σημαντικό ρόλο και στη διεθνή σκηνή.

Στη Βρετανία, τα χρόνια της Θάτσερ ήταν μια καμπή, σημειώνει ο Guardian. Μετά από αυτά, τα ιδανικά της συλλογικής προσπάθειας, της πλήρους απασχόλησης και μιας διαχειριζόμενης οικονομίας,  - όλα αμαυρωμένα  από τις επαναλαμβανόμενες κρίσεις της δεκαετίας του 1970 - είχαν απαξιωθεί στη λαϊκή φαντασία. Είχαν αντικατασταθεί με τη «δική μου» και τη «δική τους» πολιτική, την απελευθέρωση των αγορών και την ιδιωτικοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του κράτους, που αντηχούσε την αυξανόμενη ευημερία. Η Θάτσερ δεν προκάλεσε αυτές τις αλλαγές, αλλά τις νομιμοποίησε και τις ενσωμάτωσε. Η πίστη της στο ηθικό κύρος του ατόμου και την επιτακτική ανάγκη της ελευθερίας της επιλογής οδήγησαν τόσο αριστερά, όσο και δεξιά, προκειμένου να επαναξιολογηθεί το κράτος πρόνοιας. Ήταν τόσο δαιμόνια και εμπνευσμένη, μια ντίβα που παρήγαγε την οριστική ερμηνεία του ρόλου, με τον οποίο η αντίληψη για την οικονομία και την κοινωνία της Βρετανίας στον κόσμο συνεχίζουν να διαμορφώνουν την βρετανική πολιτική.

Η Θάτσερ ήταν ρεαλίστρια ως προς τις μεθόδους της, αλλά σταθερή στους στόχους της. Πίστευε ότι το  κράτος είχε γίνει βάρος για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το κόστος του ήταν να παραλύσει η οικονομία και να υπερφορτωθεί με χρέος. Το έννομο συμφέρον θα έπρεπε να ανθίσει, κυρίως στα συνδικάτα, αλλά και στις εθνικοποιημένες βιομηχανίες άνθρακα, χάλυβα και τηλεπικοινωνιών. Πολλοί άλλοι μοιράζονται την ανάλυση της. Η Σιδηρά Κυρία είχε το θάρρος να δράσει.

Πολλά χαρακτηριστικά της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης οικονομίας – ο μονεταρισμός, οι ιδιωτικοποιήσεις, η απορρύθμιση, η μικρή κυβέρνηση, η μείωση των φόρων και το ελεύθερο εμπόριο – ήταν όλα αποτέλεσμα των πολιτικών που χρησιμοποίησε για να αντιστρέψει την οικονομική παρακμή της Βρετανίας.
Πάνω απ 'όλα, στην Αμερική και στην Ανατολική Ευρώπη, θεωρήθηκε, μαζί με τον φίλο της Ρόναλντ Ρέιγκαν, ως μία από τους δύο μεγάλους αρχιτέκτονες της νίκης της Δύσης στον Ψυχρό Πόλεμο.

Η Ευρώπη της Θάτσερ

Η Θάτσερ είχε αρχικά υποστηρίξει την ένταξη της Βρετανίας στην Κοινή Αγορά και η πλήρης απόρριψη του Εργατικού Κόμματος μετά το επιτυχές δημοψήφισμα το 1975 ενίσχυσε μόνο την προσπάθειά της για αυτήν. Ωστόσο, εξελέγη το 1979 με την υπόσχεση να αναζητήσει μια έκπτωση του προϋπολογισμού, κάτι που επιβάρυνε κάθε υπουργικό συμβούλιο κατά τα πέντε πρώτα χρόνια της θητείας της, μέχρι που συμφώνησε απρόθυμα μια διευθέτηση στο Fontainebleau το 1984.

Σε μια περίοδο σχετικής ηρεμίας, η Θάτσερ υποστήριξε την επιτάχυνση των διαπραγματεύσεων για την Ενιαία Αγορά, μέχρι το πέρασμα της Ενιαίας Ευρωπαϊκής Πράξης το 1987. Σε εκείνο το σημείο, συνειδητοποίησε ότι το ιδανικό για την Ευρώπη ως εμπορικό εταίρο, μια αγορά για τα βρετανικά αγαθά και υπηρεσίες όπου οι εμπορικοί φραγμοί θα καταργούνταν, ήταν σε αντίθεση με το όραμα της στενότερης πολιτικής ολοκλήρωσης που μοιραζόταν με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζακ Ντελόρ οι  περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Οι μάχες εναντίον της προκάλεσαν ρήξη στο υπουργείο της.

Το 1988, έκανε μια ομιλία στη Μπριζ, κάνοντας επίθεση «στον σερνόμενο ευρω-φεντεραλισμό». Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, ο καγκελάριος της, Nigel Lawson, αγωνίστηκε ώστε να τεθεί μια ημερομηνία για να ενταχθεί η στερλίνα στο μηχανισμό συναλλαγματικών ισοτιμιών (ΜΣΙ), στον οποίο το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύτηκε και ο οποίος θα επέτρεπε στα επιτόκια να πέσουν. Η Θάτσερ διαπίστωσε ότι η αξία της λίρας δεν θα πρέπει να καθηλωθεί στα ευρωπαϊκά νομίσματα. Διαμαρτυρόμενος για την επιρροή του οικονομολόγου Alan Walters, ως αντίπαλου συμβουλευτικού κέντρου, τον Οκτώβριο ο Lawson παραιτήθηκε.

Η επιθυμία της Θάτσερ για την οικοδόμηση μιας ελεύθερης αγοράς της Ευρώπης συνοδεύτηκε από την προσπάθειά της να ενισχυθεί ο ρόλος του ατόμου έναντι του κράτους στο εσωτερικό. Οι εκλογές του Ιουνίου του 1987 έφεραν την τρίτη εκλογική νίκη της. Ήταν ο προάγγελος για ένα πρόγραμμα ριζικής μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα που προοριζόταν να διεκδικήσει την εξουσία του καταναλωτή και να φέρει την πειθαρχία της αγοράς σε σχολεία και νοσοκομεία.

Η Θάτσερ κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία της σε δύο τόμους. Ο πρώτος, «The Downing Street Years» (1993), καλύπτει την πρωθυπουργική της θητεία, ενώ ο δεύτερος «The Path to Power» (1995), τη ζωή της πριν από αυτήν.

Guardian, telegraph

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Enjoy Capitalism avatar
    Enjoy Capitalism 08/04/2013 13:25:42

    Καλό ταξίδι Μάγκυ !
    Μεγάλη ηγέτιδα και όχι μόνο για την Βρετανία αλλά και για την Ευρώπη.

    Ο τρόπος που μεταμόρφωσε την χώρα της και οδήγησε τον λαό της σε ειρήνη και πόλεμο είναι για σεμινάρια statemanship....

  2. Ρηνα avatar
    Ρηνα 08/04/2013 13:26:47

    Αυτα να τα βλεπουν μερικοι μερικοι. Κυριαρχουσε, τωρα δυο μετρα χωμα. Απο σημερα και περα αλλα θα μετρησουν....

  3. euagelos avatar
    euagelos 08/04/2013 13:32:45

    Ήταν ειλικρινής και έβλεπε μακρυά. Λίγο πριν ανατραπεί, αν και η τελευταία ηγετική φυσιογνωμία της Βρετανίας, είχε πει ότι: "Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί με το ευρώ να καταργήσει τη δημοκρατία. Η νομισματική ένωση είναι ένα πεδίο για χαζούς που έχουν καβαλήσει το καλάμι".

    • Κάνω ότι δεν βλέπω avatar
      Κάνω ότι δεν βλέπω @ euagelos 08/04/2013 14:23:44

      Για τον χαρακτηρισμό "ειλικρινής" κράτα μικρό καλάθι. Για το απόφθεγμα που της αποδίδεις χρειαζόμαστε παραπομπή, αν και μπορεί να αναγνωσθεί ως post eventum προφητεία.

      • euagelos avatar
        euagelos @ Κάνω ότι δεν βλέπω 08/04/2013 14:47:11

        Εδώ είναι το βίντεο της επίμαχης ομιλίας της το 1990 όπου το αναφέρει:
        Απολαύστε "post eventum προφητεία":
        http://www.youtube.com/watch?v=5TPpuIslzG4

        Και εδώ ένα άρθρο :
        http://blogs.telegraph.co.uk/news/peteroborne/100064330/margaret-thatcher-knew-the-single-currency-would-devastate-europe/

        "the euro would prove fatal to the poorer countries because it would “devastate their inefficient economies”."

        "FATAL TO THE POORER COUNTRIES" =ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΦΤΩΧΕΣ ΧΩΡΕΣ. (Αναφέρει συγκεκριμένα την Ελλάδα" στο κείμενο)

        "Margaret Thatcher may have been the first victim of the single currency, but there have been many more since: the millions who have lost their jobs and the nations that are being stripped (as she forecast) of their pride and independence."

        Καταλάβατε τώρα κύριοι ευρωλάγνοι??? 23 χρόνια πριν είχε ειπωθεί ότι θα καταστραφούμε από το ευρώ! Και δεν το έλεγαν μόνο οι... "κακοί κομμουνιστές".

        • Dal avatar
          Dal @ euagelos 08/04/2013 16:19:16

          Πέστα Ευάγγελε.
          Γιατί σε τούτη τι χώρα οποίος λέει αυτά τον σταμπάρουν για κομουνιστή. Τόσο μυαλό έχουν μερικοί.Η πιό ενδελεχής κριτική στο Ευρώ έχει γίνει από τους νεοφιλελεύθερους παρά από μαρξιστές οικονομολόγους.
          Το Ευρώ ισοδυναμεί με τέλος της δημοκρατίας και της κυριαρχίας. Είναι ένα νόμισμα καταραμένο. Είναι ακατανόητο δε σε τούτη εδώ τη χώρα να υπάρχουν εραστές της γερμανοευρώπης . Από τη χώρα αυτή δεν είχαμε ποτέ μα ποτέ κανένα όφελος , μα κανένα.Μόνο συμφορές.

          • euagelos avatar
            euagelos @ Dal 08/04/2013 18:03:59

            Αν ψάξεις τα ονοματεπώνυμα των δοσίλογων της κατοχής, θα δεις ότι όχι μόνο δεν είναι ακατανόητο το ότι υπάρχουν σήμερα εραστές της γερμανοευρώπης στην Ελλάδα, αλλά εξηγούνται και οι πολιτικές που εφαρμόζονται.

      • Heaven avatar
        Heaven @ Κάνω ότι δεν βλέπω 08/04/2013 15:02:56

        Ήταν ειλικρινής και έβλεπε μακρυά, indeed!!!
        Το 1990, η Μάργκαρετ Θάτσερ πολέμησε με σφοδρότητα την ταχύτατη Επανένωση της Γερμανίας, χωρίς όμως αποτέλεσμα!!!
        (h**p://www.margaretthatcher.org/commentary/displaydocument.asp?docid=110623)

  4. fe avatar
    fe 08/04/2013 13:33:35

    Επειδη για μενα οι νεκροι δεν δικαιωνονται......ενας νεοφιλευθερος λιγοτερος.

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ fe 08/04/2013 15:13:52

      Λιγο σεβασμο στην νεκρη... Και εγω διαφωνω σε αρκετα απο οσα εκανε, αλλα ο σεβασμος πρεπει να παραμενει...

  5. Σωτήρης Μητραλέξης avatar
    Σωτήρης Μητραλέξης 08/04/2013 13:36:41

    Κατ' οὐσίαν δὲν πέθανε, ἁπλῶς προσχώρησε στὸν χῶρο τῆς κατ' ἐξοχὴν δράσης της, τὴν Ἱστορία.

  6. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 08/04/2013 13:38:55

    Σκληρη, αδιστακτη θα ελεγε καποιος, αλλα ωφελησε τη χωρα της. Παραδειγμα, οταν εκλεισε τα ανθρακ/χεια στη Βορειο-Ανατολικη Αγγλια, οι αντιπαλοι της ελεγαν οτι μπηκε ταφοπλακα στη περιοχη. Τελικα καταφερε και μετακομισαν στη περιοχη τη γραμμη παραγωγης τους κι οχι μονο μερικες μεγαλες εταιριες πχ Nissan, Ici κτλ, συν οτι αναπτυχθηκαν εκει πολλες υπηρεσιες , πανεπιστημια κ.α , ωστε η περιφερεια αυτη ηταν ΟΚ, και μαλλον καλυτερα απο πριν.

  7. fitsoulas avatar
    fitsoulas 08/04/2013 13:39:51

    Τον Επίτημο και τα μάτια μας!

  8. tpe avatar
    tpe 08/04/2013 13:41:50

    Καλό ταξίδι...

  9. Σ Α Χ avatar
    Σ Α Χ 08/04/2013 14:01:22

    + 100000000

  10. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 08/04/2013 14:03:00

    Ἐμεῖς θά τά κλείσουμε πρῶτοι.

  11. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 14:09:36

    Για 11 χρόνια και 209 ημέρες ηγήθηκες του μεγαλύτερου πειράματος ριζοσπαστικοποίησης της ελεύθερης οικονομίας! Δεν άλλαξες μόνο την παραπαίουσα -από τους Εργατικούς- Βρετανία αλλά ολόκληρο τον κόσμο. Θα σε
    θυμόμαστε για πάντα Margaret Hilda Thatcher! Άλλωστε There Is No Alternative!!!

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 15:41:38

      Η Αγγλικη Υπερδυναμη αρχισε σχετικα προσφατα να παραπαιει, εξαιτιας της καταστροφικης πολιτικης των Εργατικων σχετικα με την διαχειριση της κρισης που φορτωσε το δημοσιο χρεος τα σπασμενα του Σιτυ & Σια, εκτινασσοντας το δημοσιο χρεος απο 43% στο 68%. Αλλα και οι Συντηρητικοι οταν ανελαβαν, συνεχισαν το ιδιο βιολι, φτανοντας το χρεος στο σημερινο 90%. Θα ηθελα παρα πολυ να ηξερα τι θα εκανε η Θατσερ... Θα αφηνε τις τραπεζες να χρεωκοπησουν, τις φουσκες να σκασουν, οπως προσταζει η ιδεολογια της; Οχι οτι δεν ειχε τα κοτσια να το κανει, αλλα τελικα θα το αποφασιζε; Και γιατι οι Συντηρητικοι δεν το εκαναν; Αλλα παραπαιουσα τοτε η Αγγλια γιατι; Επειδη ειχε διψηφιο πληθωρισμο και η Θατσερ τον προσγειωσε σε ανεκτα επιπεδα (με τιμημα την εκτιναξη της ανεργιας); Υπερβαλλετε... Μην... γερμανιζετε και εσεις με τον "διαβολεμενο" πληθωρισμο... Οσο για το πειραμα, υπαρχει διδαγμα: Οποιοδηποτε ειδους οικονομικο πειραμα, φερει υφεση και ανεργια, ειτε ειναι φιλελευθερο ειτε ειναι... αυτο που διεξαγεται σε Ελλαδα/Πορτογαλια/Ισπανια/Ιρλανδια/Κυπρο/Ιταλια & Σια & Μεγαλωνει το Ακρωνυμιο & Συντομα Γαλλια/Σλοβενια, τελος παντων...

      Καλο ταξιδι και σεβασμο στη νεκρη που, αν μη τι αλλο, ηταν διορατικη οσον αφορα τον μακροχρονιο οριζοντα σχετικα με την νομισματικη ενωση και την δημοκρατια μεσα σε αυτη. Ειναι σημαδιακο οτι την ημερα θανατου της, η ΕΖ απαιτει την αμεση εφαρμογη των μετρων που το (Ανωτατο) Συνταγματικο Δικαστηριο της Πορτογαλιας απερριψε ως αντισυνταγματικες.

      • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
        Συριζαλβανία του Χότζα @ Φοιτητης 08/04/2013 17:11:31

        1) 3 λύσεις υπάρχουν για τις τράπεζες:
        α) Κατάρρευση-εκκαθάριση
        β) bail in
        γ) bail out
        Σίγουρα δεν θα έκανε το γ. Εσύ ακόμα δεν έχω καταλάβει τι θα έκανες; Αν θα έκανες bail out απορώ τότε γιατί κάνεις κριτική στην αύξηση του χρέους;
        Οι Συντηρητικοί πολλά χρόνια ψάχνονται στη μετα τη Θάτσερ εποχή, κάτι που αποτελεί και την κύρια κριτική των think tanks που πρόσκεινται στους Tories (πχ policy exchange).
        2) To ΗΒ, το 1976, προσέφυγε στο ΔΝΤ και πριν αναλάβει η Θάτσερ τα εισοδήματα Γαλλίας και Γερμανίας σε σχέση με τη Βρετανία ήταν υψηλότερα,ενώ στις αρχές του 90' το μέσο εισόδημα στο ΗΒ έφτασε να είναι 10% μεγαλύτερο από τη Γαλλία και 4% μεγαλύτερο από τη Γερμανία. Παρέλαβε πληθωρισμό 18% και ως το 1989 ήταν κάτω από 5%. Παρέλαβε δημόσιο χρέος πάνω 55% και παρέδωσε κάτω από 30%. Οι άνεργοι το 1979 προσέγγιζαν το 1,5 εκ. και το 1991 ήταν κάτι λιγότεροι από 2 εκ αλλά μη ξεχνάς ότι αυξήθηκε και το εργατικό δυναμικό με τη μετανάστευση προς το ΗΒ. Η μεγάλη αύξηση της ανεργίας συνέβη την τετραετία 1981-1985 και στη συνέχεια άρχισε να αποκλιμακώνεται αισθητά, άλλωστε το έχω ξαναναφέρει ότι διαρθρωτικές προσαρμογές δίχως να σου ξεφύγει η ανεργία δε μπορούν να γίνουν. Θα διαλέξεις ή μείωση της ανεργίας και επιβάρυνση όλων των υπόλοιπων μακροοικονομικών δεδομένων (πχ ΗΠΑ) μέχρι να βαρέσεις κανόνι ή αυτά τα οποία συζητάμε τόσο καιρό.

        • Φοιτητης avatar
          Φοιτητης @ Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 17:56:26

          1) Εγω θα εκανα εξαγορα απο κεντρικη τραπεζα, ως μερος επεκτατικης νομισματικης πολιτικης (αντι αγορας ομολογων, αγορα μετοχων) και συνδυασμο α+β+γ, δλδ καταρρευση+bail in+ bail out.

          2) Για τα εισοδηματα, μην ξεχνας τα προβληματα που αντιμετωπισαν Γαλλια και Γερμανια εκεινη την εποχη. Για τον πληθωρισμο και το χρεος, στο ειπα και εγω, ηταν εξαιρετικη. Για την ανεργια, ομως, δεν ηταν τοσο οι εισροες μεταναστων. Ηταν η πολιτικη που εφτασε στα ορια αποσταθεροποιησης ουκ ολιγες φορες και ασφαλως η πωληση κρατικων κερδοφορων εργοστασιων σε ιδιωτες που δεν ειχαν σκοπο να ειναι βιομηχανοι. Μετα την αγορα των εργοστασιων, αυτα εκλεισαν (αυξανοντας την ανεργια), γιατι αυτο που ηθελαν οι αγοραστες ηταν την γη στην οποια ηταν εγκατεστημενα τα εργοστασια. Εκεινη την εποχη επωαζοταν η γνωστη βρετανικη φρενιτιδα των real estate. Να κατι που δεν ειδε η Θατσερ, γι' αυτο λεω οτι μονο μακροχρονια (και οχι βραχυχρονια) ηταν διορατικη. Τελος, δεν καταλαβαινω τι "αλλες διαρθρωτικες παρεμβασεις που συζηταμε τοσο καιρο" εκανε η Θατσερ... Ειχε δικαιοσυνη διαλυμενη, κρατος μπαχαλο, αναξιοκρατια, διαφθορα το ΗΒ τοτε και τα εφτιαξε η Θατσερ;

        • Γεωργία avatar
          Γεωργία @ Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 20:27:22

          Προφανώς αστειεύεστε με τα στατιστικά σας.
          11,5% έφτασε η ανεργία κάποια στιγμή, 3,5 εκ άνεργοι δηλαδή, ένα ρεκόρ αξεπέραστο.

          Σε ότι αφορά τον πληθωρισμό, φυσικά και έπεσε, διότι αυξήθηκε η...ανεργία. Και φέρνω για παράδειγμα την Ελλάδα του σήμερα, όπου ο πληθωρισμός είναι στο 1% και η ανεργία στο....27%/
          Κάθε μεταβολή του πληθωρισμού επηρεάζει ανάλογα με την ύφεση και το ποσοστό της ανεργίας.

          • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
            Συριζαλβανία του Χότζα @ Γεωργία 08/04/2013 20:39:53

            Ο στασιμοπληθωρισμός της δεκαετίας του 70' σου λέει κάτι;

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 21:28:44

            Ναι, μου θυμίζει τις δύο μεγάλες ενεργειακές κρίσεις, οι οποίες ήταν και ήταν η κύρια αιτία του.
            Η δεύτερη αιτία, ήταν η τότε πολιτική των κεντρικών τραπεζών που ακολούθησαν επεκτατική νομισματική πολιτική(κευνσιανή) με αποτέλεσμα να τροφοδοτούν τον πληθωρισμό χωρίς τα επιθυμητά αποτελέσματα σε όρους ανάπτυξης.

          • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
            Συριζαλβανία του Χότζα @ Γεωργία 08/04/2013 22:56:33

            1) Ο στασιμοπληθωρισμός απέδειξε την εσφαλμένη άποψη του Κέυνς ότι πληθωρισμός και ανεργία/ύφεση δε μπορούν να συνδυασθούν. Από τότε έχει διαψευσθεί σε πολλές περιπτώσεις π.χ.Βραζιλία. Επίσης η Ελλάδα 2008-2009 με επεκτακτικές δημοσιονομικές πολιτικές πάλι ύφεση είχε (-ο,3% 2008,-3,1% 2009) και οι ΗΠΑ τώρα με τα άθλια μακροοικονομικά μεγέθη φανερώνουν και τα αδιέξοδα των επεκτατικών δημοσιονομικών πολιτικών.
            2) Ο Φρίντμαν από την άλλη πίστευε ότι οι διακυμάνσεις των οικονομικών κύκλων οφείλονται στο ρυθμό επέκτασης της ποσότητας χρήματος. Η ειρωνεία είναι ότι ο οπαδός του Alan Greenspan εφάρμοσε πολιτικές τεράστιας ποσοτικής χαλάρωσης με αποτέλεσμα την κρίση του 2008.

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ Συριζαλβανία του Χότζα 09/04/2013 06:34:11

            Εδώ όμως δεν μιλάμε για τον κεινσιανισμό που έκλεισε ο κύκλος του στα 70s, αλλά για τον νεοφιλελευθερισμό την Θάτσερ, ο οποίος και αυτός όπως δείχνουν τα στοιχεία ισοπέδωσε την Βρετανική οικονομία, την οποία από χώρα βιομηχανικό παραγωγό την έκανε χώρα χρηματοπιστωτική-υπηρεσιών.
            Σήμερα, πλέον που δεν έχει κάτι να....πουλήσει, και θα το πληρώσει σκληρά.
            Ούτε ο Ρήγκαν δεν τόλμησε να κάνει αυτό που έκανε η Θάτσερ στην χώρα της, γι'αυτό και πολλοί νεοφιλελεύθεροι του το προσάπτουν.

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ Συριζαλβανία του Χότζα 09/04/2013 06:36:54

            Δεύτερον είναι αστείο να μιλάμε για επεκτατική πολιτική όταν το ευρώ ελέγχεται από ξένες χώρες. Ο Καραμνλής έπρεπε να κάνει αυτό που υποσχέθηκε το 2009, όταν πρωτοέγινε πρωθυπουργός. Δεν το έκανε και μας διέλυσε οικονομικά και το χειρότερο μας έφερε τον ΓΑΠ στην εξουσία.

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ Συριζαλβανία του Χότζα 09/04/2013 06:40:32

            Τρίτο, ο κεινσιανισμός έχει βρει λύσεις, όπως αυτή που έχει προκρίνει ο Minsky ,ο Stinglitz. ακόμα και ο Mankiw. Απλά δεν υπάρχουν οι πολιτικοί να τα εφαρμόσουν.
            Κάτι πάει να κάνει ο Ομπάμα, αλλά είναι ....μισά. Και το μισό=τίποτα. Με τα μισά απλά έλεγξε την ανεργία, τον πληθωρισμό και την ύφεση, αλλά το με το χρέος έχει πρόβλημα,

    • kostas nikolaou avatar
      kostas nikolaou @ Συριζαλβανία του Χότζα 08/04/2013 21:29:23

      και οι βορειοιρλανδοί να δεις πως θα την θυμούνται την μακαρίτισσα

  12. Karenin avatar
    Karenin 08/04/2013 14:12:38

    Oτι θυμάτε ο καθένας σε αυτές τις περιπτώσεις χαίρεται. Δεν μπορεί να γίνει δίκαιη αποτίμηση του έργου της χωρίς να επισημάνει πως ήταν η πρώτη πολιτικός στην ευρώπη που συρίκνωσε δραματικά το κράτος πρόνοια, μείωσε τις δημόσιες δαπάνες και ξέσκισε τα εργατικά δικαιωματα, ιδιωτικοποιώντας τα πάντα.
    Το 1982 με 3,6 εκτ. άνεργους βρήκε την ευκαιρία να κάνει εξαγωγή της κρίσης στον πόλεμο για τα νησιά Φώλκλαντ. Προσωπικά μου είναι απο τους πιο απεχθείς πολιτικούς της ιστορίας.

  13. Ρηνα avatar
    Ρηνα 08/04/2013 14:28:04

    Παει κι η Σαριτα Μοντιελ....η Ισπανιδα Βιολετερα.

  14. Ραβινος avatar
    Ραβινος 08/04/2013 14:48:12

    Θατσερ & Ρηγκαν εγραψαν ιστορια στην αντιμετωπιση της δημοσιονομικης πολιτικης απεναντι στην σοσιαλθολοκουλτουρα της διανομης πλουτου με τα λεφτα αλλων και της συνδικαλιστικης νομεγκλατουρας το του ''νομος ειναι το δικηο του εργατη''με το κοντεμα της αλαζονιας των μεταλλορυχων η πρωτη και των ελεγκτων εναεριου κυκλοφοριας ο δευτερος .Αιωνια τους η μνημη!

    • Κώστας Κοντονάτσιος avatar
      Κώστας Κοντονάτσιος @ Ραβινος 08/04/2013 17:58:59

      Αλαζονεία των μεταλλωρύχων....Η γνώση σου περί των συνθηκών εργασίας των μεταλλωρύχων αφού χαρακτηρίζεις αλαζόνα έναν εργαζόμενο που δουλεύει στα έγκατα της γης, υποθέτω θα συναγωνίζεται την ορθογραφία σου.

  15. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 08/04/2013 15:01:57

    Ειναι σημαδιακο οτι την ημερα θανατου της, η ΕΖ απαιτει την αμεση εφαρμογη των μετρων που το (Ανωτατο) Συνταγματικο Δικαστηριο της Πορτογαλιας απερριψε ως αντισυνταγματικες. Ο φοβος της για την πορεια της δημοκρατιας με την ευρωπαϊκη νομισματικη ενωση βγαινει αληθινος.

  16. euagelos avatar
    euagelos 08/04/2013 15:05:18

    Ψάξε στο youtube:

    In 1990 Thatcher warned that the Euro would end European democracy

    • Dal avatar
      Dal @ euagelos 08/04/2013 17:32:05

      Το ξέρω, το γράφω εδώ και ένα και πλέον χρόνο γιατί το διαπίστωσα στη πράξη. Δεν γνώριζα ότι το είχε πει η Θάτσερ 20 χρόνια πριν.

      Αυτά ας προβληματίσουν τους γερμανοευρωπαιστες που λένε ότι είναι και νεοφιλεύθεροι. Ο Μ. Φρίτμαν από το 1998 είχε προβλέψει την αποτυχία του ΕΥΡΩ. Τόσα ξέρουν τέτοια γράφουν.

      • euagelos avatar
        euagelos @ Dal 08/04/2013 18:06:00

        Όχι και νεοφιλελεύθεροι! Νεοραγιάδες ή νεοκοτζαμπάσηδες, ίσως.

        • Dal avatar
          Dal @ euagelos 08/04/2013 18:10:35

          Ακριβώς.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Dal 08/04/2013 23:23:27

        Η πολιτική της Γερμανίας δεν είναι νεοφιλελεύθερη, αν και προσωπικά δεν είμαι υπέρ του νεοφιλελευθερισμού. Η πολιτική της Γερμανίας είναι νεο-εθνικιστική και ο φιλελευθερισμός χρησιμοποιείται από αυτήν ως προκάλυμμα για την εδραίωση της ΕΘΝΙΚΗΣ οικονομικής κυριαρχίας της Γερμανίας στο σύνολο της Ευρώπης.
        Για ορισμένους μάλιστα εκ των σχολιαστών εδώ που σπεύδουν να επιδοκιμάσουν όποια απαίτηση της Γερμανίας, έχω την υπόνοια ότι δεν είναι και τόσο αυθόρμητοι ιδεαλιστές όσο θέλουν να δείχνουν...

  17. ΚΜ avatar
    ΚΜ 08/04/2013 15:45:02

    Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, με θετικά και αρνητικά. Σημάδεψε την ιστορία. Η αποτίμηση του έργου της όμως θα γίνει σε βάθος χρόνου. Δεν μπορεί να φανεί ακόμα το πού θα οδηγήσουν (σε 1-2 γενιές) οι βαθιές τομές που έκανε.

    Πάντως το σίγουρο είναι ότι είχε πατριωτικό φρόνημα και δεν είχε καμία σχέση με τα ελευθεριακά σκουπίδια που την ιδιοποιούνται σήμερα ως σύμβολο.

  18. Γεωργία avatar
    Γεωργία 08/04/2013 16:33:46

    20 χρόνια μετά το ξεπούλημα της βαριάς βιομηχανίας του, το ΗΒ βρίσκεται στην ίδια θέση που ήταν όταν ανέλαβε η Θάτσερ.
    Σήμερα δεν έχει να πουλήσει ασημικά και αρχίζει να ξεπουλάει το κοινωνικό της κράτος, δηλαδή τους πολίτες της.

    Τι πιο απλό για να καταλάβει κάποιος ότι η νεοφιλελεύθερη πολιτική της Θάτσερ ήταν αποτυχημένη.

    • Στρυμών avatar
      Στρυμών @ Γεωργία 08/04/2013 17:32:37

      Ναι , σωστά αυτά που λες!!! Οι Βρετανοί όμως το ξέρουν;;;
      Μήπως πρέπει να τους τα πεις , μην τους αφήνεις να ζουν στα σκοτάδια!!!

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ Στρυμών 08/04/2013 17:58:58

        Σε αυτο εχετε απολυτο δικιο. Ας αφησουμε τους Βρετανους να την κρινουν. Παντως, οτι πουλησε τα εργοστασια στους Mr.Real Estate οι οποιοι τα εκλεισαν, ισχυει...

      • Γεωργία avatar
        Γεωργία @ Στρυμών 08/04/2013 20:02:08

        Τους τα λένε οι δικοί τους όπως είναι ο Σκιντέλσκυ. Θα το καταλάβουν σύντομα, διότι το τύπωμα του χρήματος κάποια στιγμή θα ανεβάσει το χρέος σε μη αναστρέψιμο επίπεδο.

  19. κεντρώος εξτρεμιστης avatar
    κεντρώος εξτρεμιστης 08/04/2013 17:37:44

    There is only tax payer's money

    http://www.youtube.com/watch?v=xvz8tg4MVpA
    ΑΘΑΝΑΤΗ!!

  20. pasokos avatar
    pasokos 08/04/2013 17:39:09

    NO, NO, NO.

    Αρνούμαι να το δεχτώ. Μπορεί να διαφωνώ με πολλά που έκανε, αλλά ήταν έτη φωτός μπροστά σε πολλά άλλα. Και Σιδηρά, και Κυρία.

    Κρίμα. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ποιος είναι τώρα στο τιμόνι των Συντηρητικών.

    Καλό ταξίδι. Ο Helmut και ο Mikhail θα αισθάνονται τόσο φτωχοί σήμερα. Και ο Ronald και ο Francois, σίγουρα ανυπομονούν να την δουν ξανά.

    Και πάλι κρίμα. Τέτοια μεγαθήρια δεν υπάρχουν πλέον. Ή ίσως να έχουμε αυτούς που μας αξίζουν.

    • τασούλης avatar
      τασούλης @ pasokos 08/04/2013 20:40:08

      μεγαθήρια indeed αδερφέ πασόκε.

  21. fe avatar
    fe 08/04/2013 18:51:37

    Διαβαζω οτι η οικογενεια της ζητησε η κηδεια να ορανωθει εξ ολοκληρου απο το κρατος!!!!!!!!

    Ολοι οι νεοφιλελευθεροι τα ιδια λαμογια ειναι.Πολεμουν με νυχια και με δοντια το κρατος-τον μονο συλλογικο φορεα που μπορει σε ενα βαθμο να μετριασει τις ανισοτητες του καπιταλισμου- αλλα με την πρωτη ευκαιρια το εκμεταλλευονται.

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ fe 09/04/2013 10:55:54

      Στην πραγματικότητα η κηδεία θα γίνει μόνο εν μέρει δημοσία δαπάνη. Η ίδια ζήτησε να μην εκτεθεί σε τριήμερο δημόσιο προσκύνημα και να μην γίνει διέλευση αεροσκαφών, διότι το θεωρούσε σπατάλη για τον φορολογούμενο.

  22. UK avatar
    UK 08/04/2013 21:13:22

    Μένω στην Αγγλία και σας διαβεβαιώ ότι έως τώρα δεν άκουσα ούτε έναν Άγγλο να μη μιλάει με κάποια ανακούφιση (πολλοί ακόμη και με χαρά) για το νέο. Τα συμπεράσματα δικά σας...

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ UK 08/04/2013 22:09:14

      συμπέρασμα ειναι οτι ζεις σε τρύπα με ποντικια

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ UK 09/04/2013 00:02:50

      Επιβεβαιώνω ότι έχω αποκομίσει παρόμοια άποψη ως καθημερινή αναγνώστρια Αγγλικών εφημερίδων. Η άρνησή της να μετάσχει η Μ. Βρετανία στο Ευρώ ήταν περισσότερο προϊόν εθνικισμού (και γι αυτό θα της βγάλω το καπέλο) παρά λεπτεπίλεπτων οικονομικών αναλύσεων, αλλά υπήρξε μια αφόρητα μιλιταριστική και ταξική φυσιογνωμία. Το τελευταίο ειδικά ήταν και γελοίο δεδομένης της μικροαστικής καταγωγής της και τους δεσμούς της οικογένειάς της με το Εργατικό Κόμμα (ίσως όμως η καταγωγή αυτή να ήταν και η πηγή της μετέπειτα αλαζονικής συμπεριφοράς της προς την εργατική τάξη). Αν και απόφοιτος της Οξφόρδης, κι αυτό το ίδιο το Πανεπιστήμιο της ελίτ αρνήθηκε να την ανακηρύξει επίτιμο διδάκτορα (όπως συνηθίζει με επιφανείς αποφοίτους του πολιτικούς) επειδή δεν της συγχώρησε ποτέ τις περικοπές στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεν την συμπαθούσα, το ομολογώ, και νομίζω ότι ούτε και στους Βρετανούς θα λείψει ιδιαίτερα.

  23. ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ avatar
    ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ 08/04/2013 21:25:23

    Δεν είναι σχήμα οξύμωρο να θαυμάζεις την Θάτσερ και την ίδια στιγμή να εναντιώνεσαι στην κρατική καταστολή, τις ιδιωτικοποιήσεις, τις περικοπές στο κοινωνικό κράτος αλλα να θέλεις να ξοδεύονται χρήματα των ευρωπαίων φορολογουμένων σε σχέδια διάσωσης τραπεζών και χωρών;

  24. yiannos avatar
    yiannos 08/04/2013 21:37:53

    σε πιστέψαμε UK, στις 3 εκλογές που κέρδισε οι Αλβανοί την ψηφίζανε?

  25. rally monkey avatar
    rally monkey 08/04/2013 22:29:56

    ασ' τον Χότζα να φωνάζει για οικονομία της αγοράς, φιλελευθερες πολιτικές κλπ κλπ φούμαρα ....

    η Θατσερ ήταν μια απίστευτα δυναμική προσωπικότητα και για τους Βρεττανους θα μεινει στην Ιστορία για τον πατριωτισμό της, και για τις μαχες που εδωσε και κερδισε για την πατρίδα της (στο εσωτερικό και το εξωτερικό)
    οσα εκανε, και εκανε πολλά ..τα εκανε απο αγάπη για την πατρίδα της.. το οποι και τόνιζε σε κάθε ευκαιρία, η πατρίδα της το αναγνώρισε ενώ ηταν ακόμα εν ζωή

  26. kouvari avatar
    kouvari 09/04/2013 08:17:16

    When Maggie Thatcher dies,we are all having a party....!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=37Cmzvt549Y

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.